abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:36:44 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_117814887
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Die regelgeving is er bij fraudecontrole best wel hoor. Het wordt alleen vaak helemaal verkeerd uitgelegd door casemanagers.
Dan wordt er gezegd "je mag 3 nachten bij elkaar slapen". Dan gaan mensen er alles aan doen om precies zoveel nachten bij elkaar te slapen en dan menen ze dat "het mag".

Terug naar het basisprinicipe...
Een bijstandsuitkering is een vangnetregeling. Dus, je kunt op geen enkele manier voor een eigen inkomen zorgen om wat voor reden dan ook. De overheid wil je dan graag helpen.
Maar, wel op de juiste basis. Dus, als jij eigenlijk een gezamenlijke huishouding voert met je vriend, dan hoeft de overheid jou niet te ondersteunen net als dat je alleen zou wonen. Dat laatste kost namelijk meer geld.
Nou denken mensen "ach, die paar keer slapen in de week, dat maakt toch niet uit?".
Maar, heel vaak is het toch zo dat mensen 4 of 5 keer per week bij elkaar slapen, of ook wel vaker de hele week. Samen boodschappen doen (voor twee koken is relatief gezien goedkoper dan voor één). En heej, hij heeft een leuke baan in de bouw, dus hij stopt haar af en toe wat geld toe, want zij wast zijn kleren. En ach, hij is eigenlijk toch altijd bij haar, dus hij kan zijn flat wel onderverhuren. Makkelijk voor als het uit gaat.
Het gaat niet om afgetelde tijdstippen, het gaat over het voeren van een gezamenlijke huishouding.
Dat wordt niet aangetoond dmv het aantal tandenborstels op de badkamer.

Mensen in het geval als hier boven beschreven moeten dan een keuze maken. Dus, kiezen voor elkaar. Ze willen gewoon bij elkaar wonen, maar om het geld doen ze het niet. Waarom niet? Als hij een baan heeft kan hij toch voor inkomen zorgen? Zelfstandigheid is sowieso al ver te zoeken als je afhankelijk bent van een wwb. Zo is het nou eenmaal.
En dit is dus precies de reden dat het draagvlak voor zulke vangnetten tot het minimum is gedaald.
Mensen zoals Moussie moeten zich realiseren dat de solidariteit voor zulke regelingen eindigt daar waar mis/gebruikers (ik denk niet dat jij er misbruik van maak, wel dat je vreselijk scheef over denkt) zo over zulke regelingen denken en er misbruik van maken. Opsporing en de bewijslast is erg moeilijk hard te maken en daarom worden zulke draconische (vind ik ook ja) maatregelen ingevoerd.

Die solidariteit daalt niet alleen onder diegene die ervoor opdraaien, maar ook hard in de politiek. Niet voor niets stemden ook GroenLinks en de PvdA voor beide wetten waardoor het met grote meerderheid werd aangenomen. Een coalitie van VVD en PvdA zullen eerder strengere regelgeving willen dan mildere.
Juist gebruikers die er op een eerlijke manier gebruik van moeten maken zouden fel tegen misbruikers moeten zijn in plaats van de hand boven hun hoofd te houden zoals Moussie.
Als je dat toch blijft doen, dan is het hypocriet om bezwaar te maken tegen zulke nieuwe wetten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_117816502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dit is dus precies de reden dat het draagvlak voor zulke vangnetten tot het minimum is gedaald.
Mensen zoals Moussie moeten zich realiseren dat de solidariteit voor zulke regelingen eindigt daar waar mis/gebruikers (ik denk niet dat jij er misbruik van maak, wel dat je vreselijk scheef over denkt) zo over zulke regelingen denken en er misbruik van maken. Opsporing en de bewijslast is erg moeilijk hard te maken en daarom worden zulke draconische (vind ik ook ja) maatregelen ingevoerd.
Er werd eerder in dit topic gewezen op het feit hoe weinig er werd gedaan met tips die via een kliklijn binnen waren gekomen .. de helft werd nog niet eens onderzocht! Waar het voor mij en al die miljoenen anderen waarop deze wet van toepassing is dus op neerkomt is dat 'hun' te lui zijn om hun werk te doen en dat wij daarom maar ons recht op privacy in ons eigen huis moeten inleveren.

quote:
Die solidariteit daalt niet alleen onder diegene die ervoor opdraaien, maar ook hard in de politiek. Niet voor niets stemden ook GroenLinks en de PvdA voor beide wetten waardoor het met grote meerderheid werd aangenomen. Een coalitie van VVD en PvdA zullen eerder strengere regelgeving willen dan mildere.
En dat vind ik dus ronduit beangstigend, dat er onder het mom van 'we pakken de frauderende bijstandsgerechtigde aan', nota bene 350.000 mensen, ineens miljoenen mensen hun deur open moeten zetten voor een controleur .. of anders. Ze zien het gevaar nog niet eens, want hé, die ene tokkie die met de auto naar de voedselbank ging ..

quote:
Juist gebruikers die er op een eerlijke manier gebruik van moeten maken zouden fel tegen misbruikers moeten zijn in plaats van de hand boven hun hoofd te houden zoals Moussie.
Als je dat toch blijft doen, dan is het hypocriet om bezwaar te maken tegen zulke nieuwe wetten.
Aah, dus als ik tegen deze draconische buitenproportionele maatregel ben houd ik fraudeurs de hand boven het hoofd, en is bezwaar ertegen hypocriet want door dat bezwaar heb ik het eigenlijk gewoon verdiend? Wat een rare cirkelredenatie, leuke poging om iemand monddood te maken.
pleased to meet you
pi_117816802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:29 schreef barthol het volgende:

[..]

Gaat bij mij niet op. Ik ben wel de ontvanger, maar niet de aanvrager. Het zou bij mij omdraaiing van de bewijslast zijn. Ik heb mezelf niet afgekeurd. De claim van arbeidsongeschiktheid komt niet van mezelf.
Waar ik aanvrager/ontvanger schrijf bedoel ik aanvrager en of ontvanger. Het gaat dus voor jou ook op.
pi_117816914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 08:38 schreef Leandra het volgende:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet willekeurig gecontroleerd zal worden, de rechter in Den Haag had niet voor niets een hele voorraad huisbezoeken als onrechtmatig bestemd, er was namelijk geen aanwijzing dat er sprake was van fraude.
Dus die bezoeken zonder aanwijzingen zijn met de nieuwe wet niet meer onrechtmatig.

Als het al gebeurde toen het nog niet toegestaan was, is het wel heel naïef te denken dat het niet meer zal gebeuren als het wel toegestaan is.
Heb je al een bron gevonden voor je stelling dat een twee AOW'ers die drie avonden in de week samen eten door sommigen als samenwonend worden beschouwd?
pi_117817499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waar ik aanvrager/ontvanger schrijf bedoel ik aanvrager en of ontvanger. Het gaat dus voor jou ook op.
Dacht het niet ;)
Ik heb wel een informatieplicht, maar uitleggen wat ik zou mankeren, het is bij mij altijd andersom geweest, dat ik uitleg erover vroeg.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_117817547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:12 schreef barthol het volgende:

[..]

Dacht het niet ;)
Ik heb wel een informatieplicht, maar uitleggen wat ik zou mankeren, het is bij mij altijd andersom geweest, dat ik uitleg erover vroeg.
Ok jij je zin, als jij denkt dat je buiten deze wetswijziging valt dan is dat je goed recht.
pi_117818288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ok jij je zin, als jij denkt dat je buiten deze wetswijziging valt dan is dat je goed recht.
Hoe kan je dat nou uitleggen als je zelf geen duidelijke uitleg daarover hebt gehad. Ik weet in elk geval wel dat het UWV verder altijd heel vriendelijk en correct is geweest, en me steeds heeft gespaard. Bij herbeoordelingen al bij voorbaat afgekeurd.

P.S. O, ik zie het al bij het nalezen van die wetswijziging, mijn uitkering staat daar helemaal niet bij, dus ik val sowieso buiten die wetswijziging.

[ Bericht 6% gewijzigd door barthol op 10-10-2012 17:56:32 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_117822165
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Het feit dat ik een potentieel dodelijk wapen bestuur is de aanleiding! Daarnaast mogen ze wel van alles vragen, maar ze mogen mijn kofferbak niet zonder mijn toestemming openen, en ik ben ook niet verplicht om dat voor hun te doen.

[..]

eeuh, nee ..

[..]

http://www.douane.nl/bibl(...)d_5-00-00.html#P8_91
Is een truukje voor! Je insteek is dan de Accijnswet en niet de douanewet! Net zoals rode diesel! Gaat niet uit van de douanewet maar accijnswet!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:37:04 #210
3542 Gia
User under construction
pi_117823065
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 08:10 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Zelfredzaamheid.
Je bent zelf verantwoordelijk,niet de instantie Grappig dat juist jij in dit topic het helemaal eens bent met de uitvoering van willekeurige controles en totaal geen gevoel lijkt te hebben als men iemands prive leven overhoop wil halen en geen idee lijkt te hebben wat voor impact dit heeft op ouderen .
Als ik me kon verzekeren tegen ziektewet of hernieuwde arbeidsongeschiktheid (als telewerken ook niet meer kan), dan zou ik onmiddellijk voor mezelf beginnen.
Helaas neemt geen enkele verzekering dat risico in mijn geval.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:51:06 #211
3542 Gia
User under construction
pi_117823490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:30 schreef barthol het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou uitleggen als je zelf geen duidelijke uitleg daarover hebt gehad. Ik weet in elk geval wel dat het UWV verder altijd heel vriendelijk en correct is geweest, en me steeds heeft gespaard. Bij herbeoordelingen al bij voorbaat afgekeurd.

P.S. O, ik zie het al bij het nalezen van die wetswijziging, mijn uitkering staat daar helemaal niet bij, dus ik val sowieso buiten die wetswijziging.

Precies, want wao is inkomensonafhankelijk.
Hier in huis zijn drie werkenden en dat heeft geen invloed op mijn uitkering.

Maar, zou mijn man zijn baan verliezen en uiteindelijk in de bijstand terecht komen,
dan telt mijn inkomen wel mee, omdat de bijstand wel inkomensafhankelijk is.
Met het inkomen van de kinderen erbij, zullen wij geen bijstand krijgen. En terecht.

Hoorde tijdje terug een verhaal van iemand die enkele jaren geleden in de bijstand zat. Toen kreeg ze een baan, waar ze wel 50 uur in de week werkte. Vervolgens kon ze haar huurtoeslag terugbetalen, en dat vond ze onterecht! Ze had het gevoel gestraft te worden omdat ze werkte. Wat had ze dan gedacht: 1800 euro netto verdienen en dan volledige huurtoeslag krijgen?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:27:23 #212
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117835113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kooten en de Bie hadden ook al iets dergelijks:

Dank! Wat worden maatschappijkritische cabaretiers toch gemist. Tegenwoordig lijkt het altijd maar schijtlollig te moeten zijn.
Life is what you make it.
pi_117836090
Ja, belachelijk, lollige cabaretiers...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:30:04 #214
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_117843862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:50 schreef moussie het volgende:

Aah, dus als ik tegen deze draconische buitenproportionele maatregel ben houd ik fraudeurs de hand boven het hoofd, en is bezwaar ertegen hypocriet want door dat bezwaar heb ik het eigenlijk gewoon verdiend? Wat een rare cirkelredenatie, leuke poging om iemand monddood te maken.
:Y

Yep,... je bent gewoon 'slachtoffer' van die paar fraudeurs ... van die incidenten waar jij vaak over spreekt. Die enkelen onder de miljoenen ontvangers.....maar blijkbaar zijn die incidenten, die kleine percentages toch zo groot dat er zelfs een wet komt om diezelfde fraude zo snel mogelijk op te sporen. Dat die paar mensen die wel volgens de regels leven (naar eigen zeggen natuurlijk) nu het slachtoffer zijn, dat is dan jammer.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:38:14 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_117844001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:44 schreef lezzer het volgende:
Ja, belachelijk, lollige cabaretiers...
De belangrijkste functie van de hofnar was altijd een spiegel voorhouden. Verpakt in lol, uiteraard.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_117844103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dus wat jij zegt hebben uitkeringstrekkers geen recht meer op privacy (ook WW-ers bv niet, die gewoon premie hebben betaald) i.t.t. meest afschuwelijke criminelen die dat wel hebben ?

Vind je dat niet een beetje krom en vind je niet dat deze wet te ver gaat ?
De groep die fraude pleegt is echt wel bekend bij de medewerkers, alleen die weten alle mazen van de wet wel te vinden, ook van deze nieuwe wet.

Misschien kan je beter zo hard optreden tegen echte fraudeurs, bouwfraude e.d., bv fraude, waar het om veel meer geld gaat. Maar dan schend je wel opeens de privacy.

Om maar een indicatie te geven, uitkeringsfraude was 119 miljoen vorig jaar ( en denk aan eiegn huis allochtonen e.d.) bv fraude meer dan 1 miljard.
pi_117844211
en wat denk je dat de volgende stap is straks.

Er is veel belastingfraude in Nederland, alle belastingplichtigen doorlichten zonder recht op privacy ?
Vind je dat goed als je dat bij jou even doen ?
pi_117844264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Heb je al een bron gevonden voor je stelling dat een twee AOW'ers die drie avonden in de week samen eten door sommigen als samenwonend worden beschouwd?
Dat stond eerder dit jaar in de krant, sommige gemeenten beschouwen dit als een gezamenlijke huishouding (dus korten) andere gemeenten helemaal niet en ik meen dat je het in Rotterdam uberhaupt niet kon doorgeven.
pi_117844283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

De belangrijkste functie van de hofnar was altijd een spiegel voorhouden. Verpakt in lol, uiteraard.
Het was een grapje hoor... :P
pi_117845537
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:17 schreef Wokkel het volgende:

Je kan hem gerust wegsturen, dan neem je alleen wel het risico dat je je uitkering of bijlage verliest. Ook grappig dat je doet alsof die controleurs lukraak bij mensen gaan aanbellen, terwijl onderhand toch wel duidelijk moet zijn dat de wet bedoeld is voor controles bij mensen waarvan er wat signalen op rood staan.

[..]

Dit argument heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in dit topic. Maar als dat zo is dan snap ik de noodzaak van deze wet niet. Nu bestaat al de mogelijkheid om bij gerede twijfel of verdenking om huisbezoeken en overige controles uit te voeren. Dus om huisbezoeken uit te voeren bij mensen waar een aantal signalen op rood staan is de invoering van deze verregaande wet niet nodig lijkt mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:43:34 #221
373754 mossad_agent
pi_117845580
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:48 schreef macca728 het volgende:
en wat denk je dat de volgende stap is straks.

Er is veel belastingfraude in Nederland, alle belastingplichtigen doorlichten zonder recht op privacy ?
Vind je dat goed als je dat bij jou even doen ?
Denk jij dat ze dat nu niet doen dan???

En ja dat vind ik goed dat ze dat bij mij doen, immers doen ze dat nu al!
pi_117845706
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit argument heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in dit topic. Maar als dat zo is dan snap ik de noodzaak van deze wet niet. Nu bestaat al de mogelijkheid om bij gerede twijfel of verdenking om huisbezoeken en overige controles uit te voeren. Dus om huisbezoeken uit te voeren bij mensen waar een aantal signalen op rood staan is de invoering van deze verregaande wet niet nodig lijkt mij.
Als je nou die link die ik eerder postte leest snap je het misschien wel.
pi_117846853
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies de wet waar Wokkel het over heeft bestaat al tig jaar, dus waarom een nieuwe wet ?
Blijkbaar om een stap verder te gaan om mensen willekeurig lastig te gaan vallen.

Misschien kan je beter maatregelen nemen waardoor het loont om aan het werk te gaan, want ik had een klusjesman over de vloer die zwart werkt, die zou als hij legaal aan het werk zou gaan er liefst 150 euro op achteruit gaan t.o.v. een uitkering, de man is 62
pi_117846975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:43 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Denk jij dat ze dat nu niet doen dan???

En ja dat vind ik goed dat ze dat bij mij doen, immers doen ze dat nu al!
Nee dat doen ze niet zoals ze bij uitkeringsgerechtigden willen doen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zonder reden bezoek kreeg van de belastingdienst en dat hij als fraudeur werd aangemerkt als hij de belastingdienst niet binnenliet.....
pi_117847515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je nou die link die ik eerder postte leest snap je het misschien wel.
Nee dan snap ik het nog niet, behalve dat er wellicht een nuance verschil bestaat dat deze wet het mogelijk maakt om al huisbezoeken mogelijk te maken wanneer "alle signalen op rood staan" ipv als er pas echt een concrete verdenking bestaat.

Overigens lees ik in je zelf aangevoerde bron dat de invoering van deze wet in strijd is met Europese regelgeving. Totaal geen kans van slagen dus deze wet. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:17:16 #226
373754 mossad_agent
pi_117848753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet zoals ze bij uitkeringsgerechtigden willen doen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zonder reden bezoek kreeg van de belastingdienst en dat hij als fraudeur werd aangemerkt als hij de belastingdienst niet binnenliet.....
Klopt, de belastingdienst doet dit soort controles zonder je in te lichten. Je hoort het vanzelf als er iets niet klopt. Des te netter zijn ze in deze kwestie, daar ze je eerst op de hoogte stellen van het onderzoek. Jullie doen net alsof er geen aankondiging of iets dergelijks zal zijn en dat ze als een stasi je deur in komen trappen en alles overhoop halen.

Geloof mij maar dat de controles van de belastingdienst veel verder gaan dan die kastencontrole van de sociale inspecteur. Alleen 'ziet' men dat niet en dan is het niet erg.

De moussies van deze wereld maken wel gebruik van de bonuskaarten en kortingspassen waardoor ze kunnen zien voor hoeveel je wanneer en waar koopt. Daar klagen ze niet over ... vind ik vreemd als privacy zo belangrijk voor je is.

Maar hey, ze kunnen weer wat gratis krijgen en dan is het niet erg....
pi_117848939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat gebeurt bij de wwb ook niet.
Als je geen huisbezoek toelaat is het recht op uitkering niet vast te stellen, en dan voldoe je niet aan de inlichtingenplicht.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee dan snap ik het nog niet,
Er zit een uitspraak van de rechter tussen.
Dus die wet die "allang bestaat" is eigenlijk door een stuk jurisprudentie veel minder bruikbaar geworden, omdat die jurisprudentie het overrulet.
pi_117849455
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt, de belastingdienst doet dit soort controles zonder je in te lichten. Je hoort het vanzelf als er iets niet klopt. Des te netter zijn ze in deze kwestie, daar ze je eerst op de hoogte stellen van het onderzoek. Jullie doen net alsof er geen aankondiging of iets dergelijks zal zijn en dat ze als een stasi je deur in komen trappen en alles overhoop halen.

Geloof mij maar dat de controles van de belastingdienst veel verder gaan dan die kastencontrole van de sociale inspecteur. Alleen 'ziet' men dat niet en dan is het niet erg.

De moussies van deze wereld maken wel gebruik van de bonuskaarten en kortingspassen waardoor ze kunnen zien voor hoeveel je wanneer en waar koopt. Daar klagen ze niet over ... vind ik vreemd als privacy zo belangrijk voor je is.

verzin eens een ander argument, dan bonuskaarten en kortingspassen, vergeet je nog de mobiele telefoon te noemen en je pinpas....

die passen zijn zo anoniem als wat en zeggen niets over jou. Ik gebruik bv zelfs de bonuskaart van iemand anders....
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:37:25 #229
373754 mossad_agent
pi_117851373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

verzin eens een ander argument, dan bonuskaarten en kortingspassen, vergeet je nog de mobiele telefoon te noemen en je pinpas....

die passen zijn zo anoniem als wat en zeggen niets over jou. Ik gebruik bv zelfs de bonuskaart van iemand anders....
Jij toevallig wel, heel veel mensen niet...die laten precies zien wat ze waar voor hoeveel kopen. Om vervolgens te klagen dat de privacy wordt geschonden _O-
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:40:22 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117851468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:37 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Jij toevallig wel, heel veel mensen niet...die laten precies zien wat ze waar voor hoeveel kopen. Om vervolgens te klagen dat de privacy wordt geschonden _O-
daar hebben ze gewoon voor getekend en heeft nogthans geen ene reet te maken met dit onderwerp waar de overheid de middelen krijgt die het zelf niet aankan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:43:37 #231
373754 mossad_agent
pi_117851579
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:40 schreef Re het volgende:

[..]

daar hebben ze gewoon voor getekend en heeft nogthans geen ene reet te maken met dit onderwerp waar de overheid de middelen krijgt die het zelf niet aankan
Nou ik vind het gewoon vreemd dat mensen heel snel huilen over privacy maar wel rondlopen met smartphones, bonuskaarten, airmiles, freebees etc en ondertussen lekker op profielensites en fora zitten.

Als je je daar niet druk over maakt moet je ook niet zeiken over de mogelijkheid die bestaat dat de overheid een keer op de koffie komt om te zien of het verkregen geld wel gerechtvaardigd is.

Als je een beetje achter je woorden staat, dan gedraag je je als een vent en dan zeg je ; hou die AOW van je maar, zolang ik maar geen controle krijg.
Of; ik hoef je WW niet, dan hoef je ook niet te komen controleren...

Accepteer je de uitkering wel, dan accepteer je ook de controle.

Ik vind het ook niet eerlijk dat de belastingdienst allemaal banken nagaat om te zien of ik daar toevallig nog geld heb staan...is toch mijn geld, zelf verdiend. Maar nee, ze controleren dat (achter mijn rug om) en sturen dan ineens een naheffing!
pi_117852006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nou ik vind het gewoon vreemd dat mensen heel snel huilen over privacy maar wel rondlopen met smartphones, bonuskaarten, airmiles, freebees etc en ondertussen lekker op profielensites en fora zitten.

Als je je daar niet druk over maakt moet je ook niet zeiken over de mogelijkheid die bestaat dat de overheid een keer op de koffie komt om te zien of het verkregen geld wel gerechtvaardigd is.

Als je een beetje achter je woorden staat, dan gedraag je je als een vent en dan zeg je ; hou die AOW van je maar, zolang ik maar geen controle krijg.

Ik vind het ook niet eerlijk dat de belastingdienst allemaal banken nagaat om te zien of ik daar toevallig nog geld heb staan...is toch mijn geld, zelf verdiend. Maar nee, ze controleren dat (achter mijn rug om) en sturen dan ineens een naheffing!
Je praat echt onzin, wat airmiles met je privacy te maken hebben weet ik niet, jij wel ?
En de belasting gaat niet iedereen na, anders hadden ze bij mij ook wel aan de bel getrokken 10 jaar geleden dat ik al mijn spaargeld niet had opgegeven.

Ze controleren steeksproefsgewijs of bij verdenking maar niet bij iedereen en ze maken ook geen huisbezoeken bij al hun klanten. En zo ja dan maken ze een afspraak.

En die WW mogen ze van mij houden, als ik mijn premie ook terugkrijg. Als ik die premies terugkrijg, zal ik beloven dat ik afzie van mijn RECHT.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:57:25 #233
373754 mossad_agent
pi_117852097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je praat echt onzin, wat airmiles met je privacy te maken hebben weet ik niet, jij wel ?
En de belasting gaat niet iedereen na, anders hadden ze bij mij ook wel aan de bel getrokken 10 jaar geleden dat ik al mijn spaargeld niet had opgegeven.

Ze controleren steeksproefsgewijs of bij verdenking maar niet bij iedereen en ze maken ook geen huisbezoeken bij al hun klanten. En zo ja dan maken ze een afspraak.

En die WW mogen ze van mij houden, als ik mijn premie ook terugkrijg. Als ik die premies terugkrijg, zal ik beloven dat ik afzie van mijn RECHT.
Wat jij nu zegt gaat ook op voor de huidige controles waar dit topic over gaat...hoe is dit anders? Of het nou de belastingdienst is of een andere dienst...controle is controle.
pi_117852145
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:57 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Wat jij nu zegt gaat ook op voor de huidige controles waar dit topic over gaat...hoe is dit anders? Of het nou de belastingdienst is of een andere dienst...controle is controle.
Nee dat geldt niet want de overheid mag nu bij iedereen huiszoeking doen als ze dat willen zonder enige reden.

De belastingdienst mag dit zeker niet. En geen enkele andere dienst.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:01:06 #235
373754 mossad_agent
pi_117852238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat geldt niet want de overheid mag nu bij iedereen huiszoeking doen als ze dat willen zonder enige reden.
Nee hoor niet bij iedereen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:59 schreef macca728 het volgende:

De belastingdienst mag dit zeker niet.
Ja hoor....
pi_117852266
quote:

[..]

Erg oplettend ben je niet hé? Het gaat er juist om dat ze nu zonder verdere aankondiging aan je deur staan en je ze binnen moet laten of anders. Die aankondiging is al geweest, alleen het tijdstip of de tijdstippen waarop dat gebeurt, die zijn dus niet bekend op het moment van die aankondiging.
Leuk idee is dat hoor, vanaf nu .. erm, correctie, vanaf 1 januari 2013 .. tot aan mijn dood kan ik ieder moment zo iemand aan mijn deur krijgen die mijn hele hebben en houden mag doorzoeken, tot en met mijn vuile wasgoed .. en dat terwijl ik helemaal niets heb misdaan.
En tja, dat de belastingdienst nagaat of ik niet ergens een schimmige rekening heb staan of met grote bedragen zit te schuiven, dat gebeurt buiten mijn huis, dat valt niet onder de privésfeer maar onder het bankgeheim, dat de overheid door mijn privéconversatie kan kijken (want terrorisme of kinderporno), of in mijn kasten kan kijken wel. Dat kan overigens nog leuk worden binnenkort, als email ed onder het postgeheim komen te vallen, ik ben toch wel benieuwd wat er dan gebeurd met die dataretentie.

quote:

Nou nee, de 'moussies' van deze wereld waarschuwen nou juist voor het gebruik van dit soort dingen, die hebben een anonieme bonuskaart en betalen niet met de pin, en die zetten vraagtekens bij de anonieme OV-chipkaart die je alleen via je bankrekening kan opwaarderen. Die letten op met wat ze op Facebook en Twitter zetten en wat er al dan niet gekoppeld wordt, en dat google-gebeuren dat aangeeft waar je prepaid mobiele telefoon naar toe is met jou, dat staat ook uit.

Maar ja, nog even en je bent verdacht omdat je op je privacy let en niet met je gegevens zit te strooien, dan heb je vast iets te verbergen ..
pleased to meet you
pi_117852609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:01 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nee hoor niet bij iedereen.

[..]

Ja hoor....
Net andersom en het staat goed.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:11:10 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117852677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

dat je ergens recht op hebt betekent niet dat je dat recht maar op moet geven omdat de overheid de regels wil veranderen, kom op zeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117852695
quote:

Uh nee, die passen heb ik dus niet...

Maar het heeft ook weinig met dit wetsvoorstel te maken natuurlijk, zo'n kaart wordt je niet verplicht door je strot gewrongen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:14:36 #240
373754 mossad_agent
pi_117852811
quote:
Het wetsvoorstel huisbezoeken is bedoeld voor situaties waarin onduidelijkheid bestaat over de leefsituatie van uitkeringsaanvragers of -ontvangers, bijvoorbeeld over de vraag of iemand in de opgegeven gemeente woont en of iemand alleen of samenwoont. Als de leefsituatie onvoldoende duidelijk is dan kan – net als nu al – een aanbod voor een huisbezoek worden gedaan om daar uitsluitsel over te krijgen.
Als alles duidelijk is komen ze dus niet.... en is het niet duidelijk...dan wel maar dat mocht nu ook al. Al die ophef over niets.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')