Kooten en de Bie hadden ook al iets dergelijks:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:19 schreef Schanulleke het volgende:
Dit filmpje bedoelde ik. Vooruitziende blikken.
http://m.youtube.com/#/wa(...)%3DSHkGAchoyEw&gl=NL
En dit is dus precies de reden dat het draagvlak voor zulke vangnetten tot het minimum is gedaald.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Die regelgeving is er bij fraudecontrole best wel hoor. Het wordt alleen vaak helemaal verkeerd uitgelegd door casemanagers.
Dan wordt er gezegd "je mag 3 nachten bij elkaar slapen". Dan gaan mensen er alles aan doen om precies zoveel nachten bij elkaar te slapen en dan menen ze dat "het mag".
Terug naar het basisprinicipe...
Een bijstandsuitkering is een vangnetregeling. Dus, je kunt op geen enkele manier voor een eigen inkomen zorgen om wat voor reden dan ook. De overheid wil je dan graag helpen.
Maar, wel op de juiste basis. Dus, als jij eigenlijk een gezamenlijke huishouding voert met je vriend, dan hoeft de overheid jou niet te ondersteunen net als dat je alleen zou wonen. Dat laatste kost namelijk meer geld.
Nou denken mensen "ach, die paar keer slapen in de week, dat maakt toch niet uit?".
Maar, heel vaak is het toch zo dat mensen 4 of 5 keer per week bij elkaar slapen, of ook wel vaker de hele week. Samen boodschappen doen (voor twee koken is relatief gezien goedkoper dan voor één). En heej, hij heeft een leuke baan in de bouw, dus hij stopt haar af en toe wat geld toe, want zij wast zijn kleren. En ach, hij is eigenlijk toch altijd bij haar, dus hij kan zijn flat wel onderverhuren. Makkelijk voor als het uit gaat.
Het gaat niet om afgetelde tijdstippen, het gaat over het voeren van een gezamenlijke huishouding.
Dat wordt niet aangetoond dmv het aantal tandenborstels op de badkamer.
Mensen in het geval als hier boven beschreven moeten dan een keuze maken. Dus, kiezen voor elkaar. Ze willen gewoon bij elkaar wonen, maar om het geld doen ze het niet. Waarom niet? Als hij een baan heeft kan hij toch voor inkomen zorgen? Zelfstandigheid is sowieso al ver te zoeken als je afhankelijk bent van een wwb. Zo is het nou eenmaal.
Er werd eerder in dit topic gewezen op het feit hoe weinig er werd gedaan met tips die via een kliklijn binnen waren gekomen .. de helft werd nog niet eens onderzocht! Waar het voor mij en al die miljoenen anderen waarop deze wet van toepassing is dus op neerkomt is dat 'hun' te lui zijn om hun werk te doen en dat wij daarom maar ons recht op privacy in ons eigen huis moeten inleveren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dit is dus precies de reden dat het draagvlak voor zulke vangnetten tot het minimum is gedaald.
Mensen zoals Moussie moeten zich realiseren dat de solidariteit voor zulke regelingen eindigt daar waar mis/gebruikers (ik denk niet dat jij er misbruik van maak, wel dat je vreselijk scheef over denkt) zo over zulke regelingen denken en er misbruik van maken. Opsporing en de bewijslast is erg moeilijk hard te maken en daarom worden zulke draconische (vind ik ook ja) maatregelen ingevoerd.
En dat vind ik dus ronduit beangstigend, dat er onder het mom van 'we pakken de frauderende bijstandsgerechtigde aan', nota bene 350.000 mensen, ineens miljoenen mensen hun deur open moeten zetten voor een controleur .. of anders. Ze zien het gevaar nog niet eens, want hé, die ene tokkie die met de auto naar de voedselbank ging ..quote:Die solidariteit daalt niet alleen onder diegene die ervoor opdraaien, maar ook hard in de politiek. Niet voor niets stemden ook GroenLinks en de PvdA voor beide wetten waardoor het met grote meerderheid werd aangenomen. Een coalitie van VVD en PvdA zullen eerder strengere regelgeving willen dan mildere.
Aah, dus als ik tegen deze draconische buitenproportionele maatregel ben houd ik fraudeurs de hand boven het hoofd, en is bezwaar ertegen hypocriet want door dat bezwaar heb ik het eigenlijk gewoon verdiend? Wat een rare cirkelredenatie, leuke poging om iemand monddood te maken.quote:Juist gebruikers die er op een eerlijke manier gebruik van moeten maken zouden fel tegen misbruikers moeten zijn in plaats van de hand boven hun hoofd te houden zoals Moussie.
Als je dat toch blijft doen, dan is het hypocriet om bezwaar te maken tegen zulke nieuwe wetten.
Waar ik aanvrager/ontvanger schrijf bedoel ik aanvrager en of ontvanger. Het gaat dus voor jou ook op.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:29 schreef barthol het volgende:
[..]
Gaat bij mij niet op. Ik ben wel de ontvanger, maar niet de aanvrager. Het zou bij mij omdraaiing van de bewijslast zijn. Ik heb mezelf niet afgekeurd. De claim van arbeidsongeschiktheid komt niet van mezelf.
Heb je al een bron gevonden voor je stelling dat een twee AOW'ers die drie avonden in de week samen eten door sommigen als samenwonend worden beschouwd?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:38 schreef Leandra het volgende:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet willekeurig gecontroleerd zal worden, de rechter in Den Haag had niet voor niets een hele voorraad huisbezoeken als onrechtmatig bestemd, er was namelijk geen aanwijzing dat er sprake was van fraude.
Dus die bezoeken zonder aanwijzingen zijn met de nieuwe wet niet meer onrechtmatig.
Als het al gebeurde toen het nog niet toegestaan was, is het wel heel naïef te denken dat het niet meer zal gebeuren als het wel toegestaan is.
Dacht het nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar ik aanvrager/ontvanger schrijf bedoel ik aanvrager en of ontvanger. Het gaat dus voor jou ook op.
Ok jij je zin, als jij denkt dat je buiten deze wetswijziging valt dan is dat je goed recht.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:12 schreef barthol het volgende:
[..]
Dacht het niet![]()
Ik heb wel een informatieplicht, maar uitleggen wat ik zou mankeren, het is bij mij altijd andersom geweest, dat ik uitleg erover vroeg.
Hoe kan je dat nou uitleggen als je zelf geen duidelijke uitleg daarover hebt gehad. Ik weet in elk geval wel dat het UWV verder altijd heel vriendelijk en correct is geweest, en me steeds heeft gespaard. Bij herbeoordelingen al bij voorbaat afgekeurd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ok jij je zin, als jij denkt dat je buiten deze wetswijziging valt dan is dat je goed recht.
Is een truukje voor! Je insteek is dan de Accijnswet en niet de douanewet! Net zoals rode diesel! Gaat niet uit van de douanewet maar accijnswet!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Het feit dat ik een potentieel dodelijk wapen bestuur is de aanleiding! Daarnaast mogen ze wel van alles vragen, maar ze mogen mijn kofferbak niet zonder mijn toestemming openen, en ik ben ook niet verplicht om dat voor hun te doen.
[..]
eeuh, nee ..
[..]
http://www.douane.nl/bibl(...)d_5-00-00.html#P8_91
Als ik me kon verzekeren tegen ziektewet of hernieuwde arbeidsongeschiktheid (als telewerken ook niet meer kan), dan zou ik onmiddellijk voor mezelf beginnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:10 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Zelfredzaamheid.
Je bent zelf verantwoordelijk,niet de instantie Grappig dat juist jij in dit topic het helemaal eens bent met de uitvoering van willekeurige controles en totaal geen gevoel lijkt te hebben als men iemands prive leven overhoop wil halen en geen idee lijkt te hebben wat voor impact dit heeft op ouderen .
Precies, want wao is inkomensonafhankelijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou uitleggen als je zelf geen duidelijke uitleg daarover hebt gehad. Ik weet in elk geval wel dat het UWV verder altijd heel vriendelijk en correct is geweest, en me steeds heeft gespaard. Bij herbeoordelingen al bij voorbaat afgekeurd.
P.S. O, ik zie het al bij het nalezen van die wetswijziging, mijn uitkering staat daar helemaal niet bij, dus ik val sowieso buiten die wetswijziging.
Dank! Wat worden maatschappijkritische cabaretiers toch gemist. Tegenwoordig lijkt het altijd maar schijtlollig te moeten zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kooten en de Bie hadden ook al iets dergelijks:
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:50 schreef moussie het volgende:
Aah, dus als ik tegen deze draconische buitenproportionele maatregel ben houd ik fraudeurs de hand boven het hoofd, en is bezwaar ertegen hypocriet want door dat bezwaar heb ik het eigenlijk gewoon verdiend? Wat een rare cirkelredenatie, leuke poging om iemand monddood te maken.
De belangrijkste functie van de hofnar was altijd een spiegel voorhouden. Verpakt in lol, uiteraard.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:44 schreef lezzer het volgende:
Ja, belachelijk, lollige cabaretiers...
dus wat jij zegt hebben uitkeringstrekkers geen recht meer op privacy (ook WW-ers bv niet, die gewoon premie hebben betaald) i.t.t. meest afschuwelijke criminelen die dat wel hebben ?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dit is dus precies de reden dat het draagvlak voor zulke vangnetten tot het minimum is gedaald.
Mensen zoals Moussie moeten zich realiseren dat de solidariteit voor zulke regelingen eindigt daar waar mis/gebruikers (ik denk niet dat jij er misbruik van maak, wel dat je vreselijk scheef over denkt) zo over zulke regelingen denken en er misbruik van maken. Opsporing en de bewijslast is erg moeilijk hard te maken en daarom worden zulke draconische (vind ik ook ja) maatregelen ingevoerd.
Die solidariteit daalt niet alleen onder diegene die ervoor opdraaien, maar ook hard in de politiek. Niet voor niets stemden ook GroenLinks en de PvdA voor beide wetten waardoor het met grote meerderheid werd aangenomen. Een coalitie van VVD en PvdA zullen eerder strengere regelgeving willen dan mildere.
Juist gebruikers die er op een eerlijke manier gebruik van moeten maken zouden fel tegen misbruikers moeten zijn in plaats van de hand boven hun hoofd te houden zoals Moussie.
Als je dat toch blijft doen, dan is het hypocriet om bezwaar te maken tegen zulke nieuwe wetten.
Dat stond eerder dit jaar in de krant, sommige gemeenten beschouwen dit als een gezamenlijke huishouding (dus korten) andere gemeenten helemaal niet en ik meen dat je het in Rotterdam uberhaupt niet kon doorgeven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:00 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb je al een bron gevonden voor je stelling dat een twee AOW'ers die drie avonden in de week samen eten door sommigen als samenwonend worden beschouwd?
Het was een grapje hoor...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
De belangrijkste functie van de hofnar was altijd een spiegel voorhouden. Verpakt in lol, uiteraard.
Dit argument heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in dit topic. Maar als dat zo is dan snap ik de noodzaak van deze wet niet. Nu bestaat al de mogelijkheid om bij gerede twijfel of verdenking om huisbezoeken en overige controles uit te voeren. Dus om huisbezoeken uit te voeren bij mensen waar een aantal signalen op rood staan is de invoering van deze verregaande wet niet nodig lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:17 schreef Wokkel het volgende:
Je kan hem gerust wegsturen, dan neem je alleen wel het risico dat je je uitkering of bijlage verliest. Ook grappig dat je doet alsof die controleurs lukraak bij mensen gaan aanbellen, terwijl onderhand toch wel duidelijk moet zijn dat de wet bedoeld is voor controles bij mensen waarvan er wat signalen op rood staan.
[..]
Denk jij dat ze dat nu niet doen dan???quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:48 schreef macca728 het volgende:
en wat denk je dat de volgende stap is straks.
Er is veel belastingfraude in Nederland, alle belastingplichtigen doorlichten zonder recht op privacy ?
Vind je dat goed als je dat bij jou even doen ?
Als je nou die link die ik eerder postte leest snap je het misschien wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit argument heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in dit topic. Maar als dat zo is dan snap ik de noodzaak van deze wet niet. Nu bestaat al de mogelijkheid om bij gerede twijfel of verdenking om huisbezoeken en overige controles uit te voeren. Dus om huisbezoeken uit te voeren bij mensen waar een aantal signalen op rood staan is de invoering van deze verregaande wet niet nodig lijkt mij.
Precies de wet waar Wokkel het over heeft bestaat al tig jaar, dus waarom een nieuwe wet ?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit argument heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in dit topic. Maar als dat zo is dan snap ik de noodzaak van deze wet niet. Nu bestaat al de mogelijkheid om bij gerede twijfel of verdenking om huisbezoeken en overige controles uit te voeren. Dus om huisbezoeken uit te voeren bij mensen waar een aantal signalen op rood staan is de invoering van deze verregaande wet niet nodig lijkt mij.
Nee dat doen ze niet zoals ze bij uitkeringsgerechtigden willen doen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zonder reden bezoek kreeg van de belastingdienst en dat hij als fraudeur werd aangemerkt als hij de belastingdienst niet binnenliet.....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:43 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Denk jij dat ze dat nu niet doen dan???
En ja dat vind ik goed dat ze dat bij mij doen, immers doen ze dat nu al!
Nee dan snap ik het nog niet, behalve dat er wellicht een nuance verschil bestaat dat deze wet het mogelijk maakt om al huisbezoeken mogelijk te maken wanneer "alle signalen op rood staan" ipv als er pas echt een concrete verdenking bestaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Als je nou die link die ik eerder postte leest snap je het misschien wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |