Nou, vertel dan maar eens wat er dan niet aan die stelling klopt. Als je de wet overtreedt en de overheid komt in actie wordt je bij mijn weten toch echt wel gestraft, in de vorm van een boete/celstraf/TBS in gesloten inrichting of wat de overheid ooit in die dikke pillen daarvoor heeft neergepend. En de grote ""grap"" is dat diezelfde overheid zelf mag bepalen wat er in die dikke pillen komt te staan, als ze in de kamers genoeg neuzen dezelfde kant op kunnen krijgen. Dusseh, voordat je begint te raaskallen over aluhoedjes hier nog een keer uitgelegd waar de heisa hier over deze nieuwe wetgeving om draait.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:52 schreef mossad_agent het volgende:Ook voor jou is er gisteren een topic geopend:
Aluminium hoedje blijkt weggegooid geld :W
OK, het kan wel maar dat zullen ze niet in dank afnemen; sterker nog, je zal direct merken dat je aan het eind van de maand toch opeens een stuk minder te besteden hebt en opeens wel heel veel bezoekjes/controles van oom agent krijgt. Want hoewel de simpel-rechtsen vooral over die luie/frauderende steundtrekkerts met hun (onterechte) uitkering zitten te mekkeren, ""vergeten"" ze vooral erbij te vermelden dat die nieuwe wetgeving niet alleen geldt voor uitkeringen, maar blijkbaar ook voor zorgtoeslag/kinderopvangtoeslag/AOW/HRA. Ergo, voor op zn minst 80% van de NL bevolking dus. Ja, ook die mensen die geen zorgtoeslag horen te ontvangen maar deze toch krijgen en aan het eind van het jaar toch weer in geheel terug moeten aftikken, omdat de Belastingdienst liever lui dan moe is en je aangiftes blijkbaar niet goed genoeg controleert om te zien dat je op basis van gedeclareerd brutoloon niet meer voor de zorgtoeslag in aanmerking dient te komen.quote:Je criminaliseert iedereen op voorhand al met deze wetgeving. Stel mijn buurman heeft een hekel aan mij en doet ff een anoniem telefoontje richting eoa instantie. Komt daar zo'n schaaltje nul aanbellen om te kijken of ik wel daadwerkelijk twee kinderen in huis heb en of ie ff binnen mag kijken. Oprotten jij, wie denk je dat je voor je hebt?
Met deze nieuwe wet kun je hem dus niet wegsturen, maar moet je zo'n veredelde **parkeerwachter gewoon binnen laten, nou dank je de koekoek. Daarbij hoeft de buurman niet eens te bellen, want als **betrokkene weer eens slaag heeft gekregen van zijn vrouw kan hij legitiem elk huis binnen gaan omdat het kan.
Gaat het nog wel een beetje met je? Of stijgt je bloeddruk?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:53 schreef Chastity. het volgende:
[..]
In de OP staat toch echt dat WW erbij hoort. Pak dan ook fijn al die afgekeurde mensen aan die wel de hele dag op een internetforum zitten te typen maar geen administratief werk willen doen. Hoppa...mevrouw we zien op het viva forum dat u erg actief bent vanaf oktober 2009 dus u had ook adminstratief werk.kunnen doen , uitkering kwijt en terugbetalen die hap !
Zo grappig. Hier zijn ze welkom. Koffie staat klaar.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan zal WAO er ook wel onder vallen.
Je moet toch wel heel simpel van geest zijn als je na alle informatie in dit topic gaat beweren dat zorgtoeslag en HRA onder dit voorstel vallen. Die vallen er niet onder.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:33 schreef VanishedEntity het volgende:
Want hoewel de simpel-rechtsen vooral over die luie/frauderende steundtrekkerts met hun (onterechte) uitkering zitten te mekkeren, ""vergeten"" ze vooral erbij te vermelden dat die nieuwe wetgeving niet alleen geldt voor uitkeringen, maar blijkbaar ook voor zorgtoeslag/kinderopvangtoeslag/AOW/HRA. Ergo, voor op zn minst 80% van de NL bevolking dus. Ja, ook die mensen die geen zorgtoeslag horen te ontvangen maar deze toch krijgen en aan het eind van het jaar toch weer in geheel terug moeten aftikken, omdat de Belastingdienst liever lui dan moe is en je aangiftes blijkbaar niet goed genoeg controleert om te zien dat je op basis van gedeclareerd brutoloon niet meer voor de zorgtoeslag in aanmerking dient te komen.
Ah, jezelf verheven voelen boven anderen maar zelf geen flauw idee hebben waar de wet over gaatquote:Als er dan zonodig iemand mn huis moet binnenvallen dan niet de eerste de beste agent eenstrepertdie net vers van het VMBO-MBO traject komt, maar eentje die tenminste nog fatsoenlijk met zn neus in de boeken heeft gezeten (FIOD en co dus) met een bevel in zn poten.
Die regelgeving is er bij fraudecontrole best wel hoor. Het wordt alleen vaak helemaal verkeerd uitgelegd door casemanagers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:25 schreef moussie het volgende:
Zonder verdere regelgeving wat nou bvb wel of niet samenwonen is is het wel degelijk scheef en buitenproportioneel.
Zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig gevraagd om typewerk, thuis. Maar daar wordt niet in bemiddeld
Impact heeft het op iedereen, tenminste, de meeste mensen vinden het wel vervelend ja.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:10 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Zelfredzaamheid.
Je bent zelf verantwoordelijk,niet de instantie Grappig dat juist jij in dit topic het helemaal eens bent met de uitvoering van willekeurige controles en totaal geen gevoel lijkt te hebben als men iemands prive leven overhoop wil halen en geen idee lijkt te hebben wat voor impact dit heeft op ouderen .
Dus, jij zit de hele dag angstig te wachten tot ze "een inval komen doen"?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:38 schreef Leandra het volgende:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet willekeurig gecontroleerd zal worden, de rechter in Den Haag had niet voor niets een hele voorraad huisbezoeken als onrechtmatig bestemd, er was namelijk geen aanwijzing dat er sprake was van fraude.
Dus die bezoeken zonder aanwijzingen zijn met de nieuwe wet niet meer onrechtmatig.
Als het al gebeurde toen het nog niet toegestaan was, is het wel heel naïef te denken dat het niet meer zal gebeuren als het wel toegestaan is.
Nee, ik stel alleen dat het heel naïef is om te denken dat ze zonder aanwijzingen van fraude wel niet langs zullen komen, dat deden ze al toen het niet mocht.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dus, jij zit de hele dag angstig te wachten tot ze "een inval komen doen"?
drogargumentquote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dus, jij zit de hele dag angstig te wachten tot ze "een inval komen doen"?
Nou, bij de wwb is het in ieder geval zo, dat je naar binnen mag bij een aantoonbaar vermoeden van fraude, of als de bewoner toestemming geeft. De bezwaarcommissies zijn over het algemeen helemaal niet zo op de hand van de fraudehandhavers, dus zonder goede reden huisbezoeken afleggen is de laatste jaren niet zo aan de orde.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik stel alleen dat het heel naïef is om te denken dat ze zonder aanwijzingen van fraude wel niet langs zullen komen, dat deden ze al toen het niet mocht.
Wat jij wil...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:09 schreef Re het volgende:
[..]
iig een voorstelling die het punt grotesk maken...
dinsdag 18 maart 2008, en hij heeft het over zaken van 2 jaar daar voor.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:12 schreef Leandra het volgende:
http://weblogs.nrc.nl/kui(...)oek-in-de-frontlijn/
In de tussentijd zijn de regels voor huisbezoeken ooit weer veranderd n.a.v. de uitspraak van de rechter in 2007.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:50 schreef Leandra het volgende:
Het ging om het stukje over de rechter in Den Haag en huisbezoeken bij AOW'ers zonder aanwijzing van fraude.
Als dat in 2007 al verboden moest worden dan heb ik niet de illusie dat ze met de nieuwe wet in hun hand geen huisbezoeken zullen doen waar geen aanleiding toe is.
Gaat bij mij niet op. Ik ben wel de ontvanger, maar niet de aanvrager. Het zou bij mij omdraaiing van de bewijslast zijn. Ik heb mezelf niet afgekeurd. De claim van arbeidsongeschiktheid komt niet van mezelf.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:20 schreef Wokkel het volgende:
Wat veel mensen in dit topic trouwens nog steeds ontgaat is dat het aan de aanvrager/ontvanger van de uitkering is om te bewijzen dat de situatie inderdaad zo is als gesteld in de aanvraag.
Is die vraag serieus .. heb jij echt geen idee hoe dat werkt in de politiek?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |