Achterhoekers Unitequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:33 schreef Individual het volgende:
Dit topic is wel in een flinke stroomversnelling gekomen!![]()
Deel 1: ruim 3 jaar
Deel 2: net iets minder dan 3 jaar
Deel 3: 2 maanden!!
Net als met facebook. 2 jaar geleden begon Winterswijk op fb te komen en werd hyves genegeerd. Nu is Winterswijk druk op fb.
Nee, die sla ik over, wel eens geweest aantal jaren geleden. Misschien nog wel naar de Bocholtse kermis dit jaar.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:58 schreef hendrik64 het volgende:
En wie gaat er allemaal naar de Oktoberfeesten morgen?
ik vind dat jij daar ook in mag hoorquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:47 schreef Lot88 het volgende:
Mag ik nu ook in de openingspost?! Borculo
Daar heb ik nog mee in de klas gezetenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:34 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Klein kereltje donker haar met bril?
Wat ga jij doen in engeland?!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:53 schreef slangpie het volgende:
ohnow, zag vandaag in de planning dat ik met mn verjaardag in engeland zit.
dat vind ik nog niet zo erg, maar met carnaval ben ik er ook niet
werken.. 7 januari vlieg ik weg, maandags tot zaterdags werken, en dan maandag tot vrijdags, en dan weekend hier, en weer terug, tot eind februari of maart...quote:
Mag ik meequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:15 schreef slangpie het volgende:
[..]
werken.. 7 januari vlieg ik weg, maandags tot zaterdags werken, en dan maandag tot vrijdags, en dan weekend hier, en weer terug, tot eind februari of maart...
Ja, die zit er nog steeds. Sinds kort zelfs een compleet nieuwe, 650 m2 grote winkel aan de Guldenweg.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:00 schreef Individual het volgende:
hendrik64, heeft Lundia nog steeds een fabriekswinkel in Varsseveld? Vroeger best veel geweest en als ik een IKEA binnestap wordt ik onterft.
Haha ik heb die lui nog zien sjouwen op het crossterreinquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:30 schreef slangpie het volgende:
achterhoek was van de week weer op tv
http://puberruil.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/16-10-2012/default.aspx
Veel plezier in Diekaquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:10 schreef slangpie het volgende:
vanavond naar het mooiste cafe van rietmolenkennismaking met de supportersclub fctwente neede rietmolen
en dan door naar dieka
en omdat we de planning nog niet vol genoeg hebben, morgen overdag familiedag, en
's avonds naar rossum ov
thnx:) ben er al een paar jaar niet meer geweest, was er toen eigenlijk wel klaar mee..quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:41 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Veel plezier in Dieka![]()
Moet deze week helaas thuis in Tilburg blijven.... Mijn verstandskies is donderdag weggesneden en ben er behoorlijk ziek van
En... 30 euro live nog gezien?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:27 schreef slangpie het volgende:
[..]
thnx:) ben er al een paar jaar niet meer geweest, was er toen eigenlijk wel klaar mee..
waar de uitsmijters/beveiliging meer ruzie maakte als het volk zo ongeveer
Ik wist niet eens, dat Dieka nog bestond.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:27 schreef slangpie het volgende:
[..]
thnx:) ben er al een paar jaar niet meer geweest, was er toen eigenlijk wel klaar mee..
waar de uitsmijters/beveiliging meer ruzie maakte als het volk zo ongeveer
Whahaha wij hadden al een shoarma zaak hoor. Je bedoelt de Döner zaak neem ik aanquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Haha ik heb die lui nog zien sjouwen op het crossterrein![]()
Ik was vandaag in Borculo en wat schetst mijn verbazing, er zit opeens een heuse shoarmazaak
Alsof de media erop uit is alleen stereotypen te weergeven. Vaak zijn het juist dit soort mensen die alles er aan doen om met hun hoofd voor de camera's te komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:47 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Mijn god wat een stereotype uitzending weer....
ja altijd nog wel bestaan, maar was een paar jaar geen zak te doen daar.. wordt nu weer beterquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:37 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens, dat Dieka nog bestond.
Big Mac met kaarslicht?quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:46 schreef slangpie het volgende:
gister een romantische date met een meisje gehad bij de MC donalds
Welk meisje zou daar nu niet voor zwichten? Ergens verdien je wel een orginaliteitsprijs als je als man zijnde n meisje mee neemt naar de mac en daar n waxininelichtje aansteekt <3quote:
Welkom terugquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:39 schreef slangpie het volgende:
en weer in de achterhoekproject af voor mij, dus weer een paar weekjes hier
thnxquote:
Het vorige deel ging snel, maar de snelheid is eruit.quote:
Is dat bij die notaristuin?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Het vorige deel ging snel, maar de snelheid is eruit.
Nog een mooi gebouw in Winterswijk dat plaats heeft moeten maken voor wat goedkope klerewinkels
[ afbeelding ]
Dat is het notarishuis waar de notaristuin bijhoorde. Volgens mij hebben ze dat nu opgeknapt? In m'n tienerjaren was dat een goede plek om te roken en kattekwaad uit te halen.quote:
ja:D blijft een bazen restaurantquote:Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef Erasmo het volgende:
En heb je het overleefd?
Ja ze zijn er nog mee bezig, ziet er erg mooi uit.
Ben op zoek naar een extra stukje grond in de Achterhoek om de auto's te stallen
http://www.omroepgelderla(...)ers.htm#.ULUjtGdTB8Equote:
Hm nee dat gaat hem bij ons niet wordenquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:42 schreef Erasmo het volgende:
Ik moet er 2-3 auto's kwijt kunnen, hoe meer hoe beter. Over de grens mag ook.
lot, ga je nog naar indoor twente volgende week?quote:Op woensdag 28 november 2012 00:10 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Hm nee dat gaat hem bij ons niet wordenIk weet dat er in ruurlo wel wat mensen zijn die oldtimers stallen 2 straten van stal vandaan.. maar ik denk dat je een prive plek zoekt?
Denk t niet heb daar niets te zoeken als penny meisjequote:Op donderdag 29 november 2012 19:20 schreef slangpie het volgende:
[..]
lot, ga je nog naar indoor twente volgende week?
Haha nee dat is de oude wijkagent die niet. Ik weet dat schepers in ruurlo een grote oude koeienstal heeft waar de nodige oldtimers gestald staan. Wat je ook kunt proberen zijn van die caravan stallingen.quote:Op woensdag 28 november 2012 07:46 schreef Erasmo het volgende:
Die met die Fiatjes?
Hoeft niet per se, zolang ze maar droog staan.
hahaquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:36 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Denk t niet heb daar niets te zoeken als penny meisjeJij wel dan?
Ik ben serieus nog nooit naar een ruiterbal oid geweestquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef slangpie het volgende:
[..]
hahaja, denk volgende week vrijdag twentecup finale kijken, en dan ruiterbal
welk cafe is dat dan?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:32 schreef -Willempie- het volgende:
Ook maar weer eens een weekend in de Achterhoek, vanavond met oud-zaalvoetbalteam eten en drinken bij onze sponsor.(Beste cafe van de Achterhoek trouwens
)
quote:
http://www.achterhoeknieu(...)erhoek_30662958.htmlquote:Oerkroeg Schiller Aalten beste café in de Achterhoek
AALTEN - Tijdens de uitreiking van de Café Top 100 in de Beurs van Berlage op dinsdag 20 november, is Oerkroeg Schiller te Aalten wederom uitgeroepen tot het beste café van de Achterhoek.
Als mystery guests bezoeken de juryleden van de Misset Café Top 100 het hele jaar door bekende en minder bekende cafés, waarna ze hun bevindingen in een uitvoerige checklist vastleggen. Criteria waar op wordt gelet zijn onder meer gastheerschap en vakmanschap, maar ook de 'geloofwaardigheid en echtheid' van het café (heeft het café een 'ziel'), de activiteiten van eigenaar en personeel en het onderscheidend vermogen van het bedrijf.
De jury heeft het over een café in de puurste zin van het woord, waar vaak live optredens te zien zijn. Ook wordt in het juryrapport de keuken genoemd waar gekookt wordt met lokale ingrediënten die deels uit eigen tuin komen.
Oerkroeg Schiller staat net als vorig jaar op de 63ste plaats.
Hm oke ik kwam eerder nog wel eens in aalten maar dat cafe zegt mij niets.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:59 schreef -Willempie- het volgende:
http://www.achterhoeknieu(...)erhoek_30662958.html
niet zoveel bijzonders hoor, iig afgelopen jaren in hengelo was het niet meer dan een podium met een drive in show of een bandje met denk ik 100/150 man ofzoquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:28 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik ben serieus nog nooit naar een ruiterbal oid geweestWat moet ik mij daar bij voorstellen? Sowieso ga ik niet mee in de dressuur en spring etc sport he
Ik rijd western en ik men en doe vrijheidsdressuur
Klinkt niet echt als mijn dingquote:Op zaterdag 1 december 2012 16:35 schreef slangpie het volgende:
[..]
niet zoveel bijzonders hoor, iig afgelopen jaren in hengelo was het niet meer dan een podium met een drive in show of een bandje met denk ik 100/150 man ofzo
wou dit jaar nog naar wierden heen, maar ben ik niet mee overgekomen..
nee dat klopt, maar kon wezen dat je wel ging ofzo
Druk druk drukquote:Op donderdag 27 december 2012 19:58 schreef slangpie het volgende:
hey achterhoekers zijn jullie in slaap gevallen ofzo?
goede kerst gehad?
Die zijn carbid schietenquote:Op donderdag 27 december 2012 19:58 schreef slangpie het volgende:
hey achterhoekers zijn jullie in slaap gevallen ofzo?
Heb het zelf dit jaar beschaafd gehouden, maar ik heb contracties in de buurt gezien waar je u tegen zegtquote:
750 liter hierquote:Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb het zelf dit jaar beschaafd gehouden, maar ik heb contracties in de buurt gezien waar je u tegen zegt
Wat doe je jezelf aanquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:58 schreef superkimmi het volgende:
ik kom van oorsprong uit Winterswijk en mn moeder woont er nog.. woon nu ver weg, (roosendaal) al heb ik nog verder weg gewoond ( Praag)
kom er nog wel et veel plezier terug ^^
Tof, waar?quote:
ja inderdaad vetquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat doe je jezelf aan
[..]
Tof, waar?
kom terug dan!quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:46 schreef triptruffel het volgende:
Ik ben een jaar geleden verhuisd van 's Heerenberg naar Utrecht, en ik mis het toch wel.![]()
In februari weer carnaval!
M'n vriend wil niet!quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:15 schreef slangpie het volgende:
[..]
kom terug dan!
waar ga je carnaval vieren?
okeequote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:51 schreef triptruffel het volgende:
[..]
M'n vriend wil niet!
Zaterdag/zondag 's Heerenberg (Dolle Graaf meestal) en maandag/dinsdag Didam (Plok).
Nog meer carnavalisten in dit topic?
Ik ben drie dagen lang in Grolse Wanten Stad!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef slangpie het volgende:
[..]
okee
ja zeker, 3 februari albergen, vrijdags weet ik nog niet, zaterdags rietmolen, en zondag neede. en maandags niks denk ik, moet dinsdagochtend weer vliegen.
Ik dacht ook nog even aan Rooks. Cafe Flora aan de Vredenseweg zeggen ze op facebook idd.quote:
Gisteren overdag lichtenvoorde-arnhem: wel oke. Het sneeuwde nog dus ze konden er niet veel aan doen. Grotendeels snelweg.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:32 schreef nijnja het volgende:
Hoe zijn de wegen er bij jullie aan toe?
Gisteren avond van Ruurlo naar Barchem was het complete chaos (weliswaar het gehele stuk tot aan de A1 voorbij Lochem). Gelukkig waren ze wel het fietspad aan het strooien
Ik woon in borculo kom dagelijks in ruurloquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:26 schreef nijnja het volgende:
Hallo mensen,
Hier een import achterhoeker :p. Woon sinds kort in Ruurlo, dus ik denk kom, laat ik me melden. Zag in de OP dat er nog niemand (bekend) uit Ruurlo komt, dus bij dezen
vanmorgen nog erger, weg was perfect schoon, denkt er zo'n halve dat ie maar 50 kanquote:Op maandag 21 januari 2013 12:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
Gisteren overdag lichtenvoorde-arnhem: wel oke. Het sneeuwde nog dus ze konden er niet veel aan doen. Grotendeels snelweg.
'S avonds lichtenvoorde-enschede: prima. Ergerde me alleen aan mensen die denken dat je op een perfect gestrooide weg (de twenteroute) maar 50 kunt rijden
Wààrom? Haha, ik ben dagelijks uit Ruurlo :pquote:Op maandag 21 januari 2013 13:15 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik woon in borculo kom dagelijks in ruurlo
Zondag avond kon ik echt maar 35, vanaf Lochem naar de A1. Nadeel wel, auto weegt maar 725 kilo en geen winterbanden...quote:Op maandag 21 januari 2013 12:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
Gisteren overdag lichtenvoorde-arnhem: wel oke. Het sneeuwde nog dus ze konden er niet veel aan doen. Grotendeels snelweg.
'S avonds lichtenvoorde-enschede: prima. Ergerde me alleen aan mensen die denken dat je op een perfect gestrooide weg (de twenteroute) maar 50 kunt rijden
Mijn paardjes staan in ruurloquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:02 schreef nijnja het volgende:
[..]
Wààrom? Haha, ik ben dagelijks uit Ruurlo :p
Eindelijk toch een beetje verstandig gewordenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:26 schreef nijnja het volgende:
Hallo mensen,
Hier een import achterhoeker :p. Woon sinds kort in Ruurlo, dus ik denk kom, laat ik me melden. Zag in de OP dat er nog niemand (bekend) uit Ruurlo komt, dus bij dezen
Heb je al gezocht en gevonden op de Oud-Winterswijk pagina? Woon je in een oud huis?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef Erasmo het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan die archieffoto's? Ik hoop er stiekem nog eentje te vinden met mijn huis
Niets gevonden tot nu toequote:Op woensdag 23 januari 2013 17:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al gezocht en gevonden op de Oud-Winterswijk pagina? Woon je in een oud huis?
Vroegah, toen de NS nog op WW reedquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:34 schreef Individual het volgende:
Kunnen de Winterswijkers dit nog herinneren?
[ afbeelding ]
1991
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef Lot88 het volgende:
Wij zitten zonder stromend water.. Ergens een leiding gesprongen bijna heel borculo plus een deel van geesteren is waterloos. Gelukkig hebben wij nog een aantal flessen water staan
Laat het de gemeente maar niet weten.. dan wordt je huis afgebroken.. te oud.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:28 schreef Erasmo het volgende:
Niets gevonden tot nu toeJa >100 jaar.
quote:Winterswijk -In Winterswijk woede op vrijdagavond 1 februari een zeer grote brand in woning boven een winkel. Bij de brand komt volgens de Veiligheidsregio Noord en Oost Gelderland veel rook vrij. Ook zijn vlammen zichtbaar vanaf het dak van het pand.
Het advies is om ramen en deuren gesloten te houden. De brandweer laat weten dat niemand meer in het pand aanwezig is. Er wordt dan ook niet uitgegaan van gewonden. De brandweer heeft opgeschaald naar het sein zeer grote brand, omdat men extra materiaal en personeel nodig heeft. Ook de Duitse brandweerkorpsen zijn ter plaatse in de Meddosestraat in Winterswijk. Daarnaast is een extra hoogwerker uit Doetinchem aanwezig, en is er een extra blusvoertuig uit Lichtenvoorde met een grotere bluscapaciteit. Uit meerdere plaatsen zijn meer brandweervoertuigen onderweg. Over de oorzaak is nog niets bekend.
Ik las het net, maar zo te zien een flinke brandquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:07 schreef Individual het volgende:
Winterswijk staat in brand..
[ afbeelding ]
[..]
ik was toen 1, maar heb er wel veel over gehoord ja.. kwam door de scherpe bocht die erachter lag..d e scherpste van europa ofzo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:34 schreef Individual het volgende:
Kunnen de Winterswijkers dit nog herinneren?
[ afbeelding ]
1991
Kwam door een door-de-zon-verblinde-vrachtwagenchauffeur die ertegen knalde. Volgens de commentaren op Oud-Winterswijk was het z'n eerste internationale rit.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:00 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ik was toen 1, maar heb er wel veel over gehoord ja.. kwam door de scherpe bocht die erachter lag..d e scherpste van europa ofzo?
wat is dit? leven jullie nog?quote:» Er is al 71 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Kijk dat is duidelijker hahaquote:
Haha nope. Stake personeelsfeest vorig naar, doktertje ooit met paar dames ui lichtenvoorde geweest, en lido via klasgenoot kerr geweest, ben een bijna tukker, behoor tot het slaapdorpquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan ben je vast een Keienslopper onietdan?
Da's nog steeds randje Gelderland terwijl het bijna twee uur rijden is vanuit Winterswijkquote:
inderdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Da's nog steeds randje Gelderland terwijl het bijna twee uur rijden is vanuit Winterswijk
Heeft iemand ervaring met die Sushitent in Winterswijk? De verwachtingen liggen sowieso niet hoog omdat het tot voor kort een 'Chinees op de hoek' was
Van het hotel naast het ziekenhuis? Ik doel op die tent naast het station.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:18 schreef slangpie het volgende:
[..]
inderdaad.
bestel je in het hotelrestaurant een cordon blue, kreeg ik zo'n diepvriesding
Nee vd valk aan de a15quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Van het hotel naast het ziekenhuis? Ik doel op die tent naast het station.
pampan heet tegenwoordig grolliebooth en de pauw bestaat volgens mij nogquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:14 schreef Individual het volgende:
De KAA SC werd een beetje Achterhoeks
KAA / KAA SC #24
Welke bestaan nog?
Lido City, Doktertje, Van Ooijen, Cafe Kras, PamPam[?], De Pauw[?], Achterhoek Arena, Radstake, Elbekurkie, Sevink Molle, Moustache, Skinny Binny, Palladium.. en en Feestzaal Woold en Feestzaal Kotten en Nieuw Beusink en Nijenhuis..
[?] = zijn er niet meer?
Achterhoek Arena daarentegen..quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:14 schreef Individual het volgende:
De KAA SC werd een beetje Achterhoeks
KAA / KAA SC #24
Welke bestaan nog?
Lido City, Doktertje, Van Ooijen, Cafe Kras, PamPam[?], De Pauw[?], Achterhoek Arena, Radstake, Elbekurkie, Sevink Molle, Moustache, Skinny Binny, Palladium.. en en Feestzaal Woold en Feestzaal Kotten en Nieuw Beusink en Nijenhuis..
[?] = zijn er niet meer?
Wie zegt zoiets nou?quote:
Grapjeflapje heur.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:36 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Wie zegt zoiets nou?
Buitenstaander.
quote:
Ik sta niet op het lijst maar ik ben een oud-achterhoeker. Heb 8 jaar in Doetinchem gewoond en nu al stevige 2 jaar in Ernem. Bevalt me prima hier eigenlijk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:38 schreef Unmountable het volgende:
[..]Nee oke. Is oke. Waar kom jij uit dan?
Aaaaah dtc, of all places. Ernem?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik sta niet op het lijst maar ik ben een oud-achterhoeker. Heb 8 jaar in Doetinchem gewoond en nu al stevige 2 jaar in Ernem. Bevalt me prima hier eigenlijk.
Ernem. Tyfus stad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik sta niet op het lijst maar ik ben een oud-achterhoeker. Heb 8 jaar in Doetinchem gewoond en nu al stevige 2 jaar in Ernem. Bevalt me prima hier eigenlijk.
Als Achterhoeker Arnhem haten? Jij bent zeker een Enschede liefhebberquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Aaaaah dtc, of all places. Ernem?
Het is tenminste een stad, laat ik het zo zeggen. Heel Achterhoek is er gewoon niets bij. Geen werk, vergrijzing, geen HBO. Niets.quote:
Haha nee gelukkig niet, bovendien haat ik niet, maar de spellingquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Als Achterhoeker Arnhem haten? Jij bent zeker een Enschede liefhebber
Heb tijdje achterhoek gewoond, tijdje arnhem, geboren in nijmegen en tijdje rotterdamquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef RoW_0 het volgende:
Het is tenminste een stad, laat ik het zo zeggen. Heel Achterhoek is er gewoon niets bij. Geen werk, vergrijzing, geen HBO. Niets.
Nee, Doetinchem "DTC" noemen is fijn wou je zeggen. Dat is pas kankervervelend. Nadruk op kanker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:46 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Haha nee gelukkig niet, bovendien haat ik niet, maar de spelling
Okay. Fijn dat je voor jezelf een lijstje heb gemaakt. Ik ben alleen maar verhuisd van Doetinchem naar Arnhem en dat bevalt mij prima. Dat Nijmegen beter is weet elke hond wel. En Rotterdamquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Heb tijdje achterhoek gewoond, tijdje arnhem, geboren in nijmegen en tijdje rotterdam
maar van die 4 staat Arnhem toch echt wel onderaan van waar ik zou willen wonen. Ongezellige stad vind ik het.
rotterdam enigste echte stad van nederland zeg ik eerlijkquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:48 schreef RoW_0 het volgende:
Okay. Fijn dat je voor jezelf een lijstje heb gemaakt. Ik ben alleen maar verhuisd van Doetinchem naar Arnhem en dat bevalt mij prima. Dat Nijmegen beter is weet elke hond wel. En Rotterdamdaar begin ik niet eens over.
Ah. Dat zegt genoeg. DAT vind ik na Alphen aan de Rijn het smerigste kutstad van Nederland. Ik ben daar drie keer geweest en alleen maar ellende meegemaakt zeg ik je. Hooligans of gewoon tuig aan het ruziën op het station, een white trash mafkeesje die mij een gestolen fiets aanbood en heel wat andere ongein.quote:
Haha nee ik zit in Zwolle op school.quote:
ja man deventer sowieso betere stad vind ik persoonlijk maar ken allebei niet zo heel goedquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah. Dat zegt genoeg. DAT vind ik na Alphen aan de Rijn het smerigste kutstad van Nederland. Ik ben daar drie keer geweest en alleen maar ellende meegemaakt zeg ik je. Hooligans of gewoon tuig aan het ruziën op het station, een white trash mafkeesje die mij een gestolen fiets aanbood en heel wat andere ongein.
Deventer > Zwolle. Maar goed, dat is dan weer Overijssel. DAT moet pas aan Duitsland weggegeven worden of zo. Echt een verschrikkelijke provincie met verschrikkelijke mensen vind ik het.
ah okequote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Haha nee ik zit in Zwolle op school.
Jij snapt het. Alhoewel Deventer wel kei-leeg is. Echt helemaal niemand te vinden daar :-Pquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ja man deventer sowieso betere stad vind ik persoonlijk maar ken allebei niet zo heel goed
Op wat voor tijden ben je in Zwolle geweest dan, 4 uur 's nachts?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah. Dat zegt genoeg. DAT vind ik na Alphen aan de Rijn het smerigste kutstad van Nederland. Ik ben daar drie keer geweest en alleen maar ellende meegemaakt zeg ik je. Hooligans of gewoon tuig aan het ruziën op het station, een white trash mafkeesje die mij een gestolen fiets aanbood en heel wat andere ongein.
Deventer > Zwolle. Maar goed, dat is dan weer Overijssel. Dat moet pas aan Duitsland weggegeven worden of zo. Echt een verschrikkelijke provincie met verschrikkelijke mensen vind ik het.
Nee, de hele dag door wel. middag, avond. whatever.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Op wat voor tijden ben je in Zwolle geweest dan, 4 uur 's nachts?
ze hebben daar in deventer wel zo'n lelijk gebouw als je langs rijd met auto weet je welke ik bedoel?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Alhoewel Deventer wel kei-leeg is. Echt helemaal niemand te vinden daar :-P
In vakanties? Neem eens een paar dagen vrij en kom dan eens, niks tuig zeg ik je.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:54 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nee, de hele dag door wel. middag, avond. whatever.
Wtf is dat dan voor bunkerquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[ afbeelding ]
deze bedoel ik in deventer
No thanks man (:quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:55 schreef Unmountable het volgende:
[..]
In vakanties? Neem eens een paar dagen vrij en kom dan eens, niks tuig zeg ik je.
Mwoa, kan 'm niet echt herinneren. Zeker lelijk ja. Lelijke gebouwen heb je overal wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[ afbeelding ]
deze bedoel ik in deventer
weet niet man maar altijd met auto langs bijna blindquote:
Ook in Arnhem?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:56 schreef RoW_0 het volgende:
Mwoa, kan 'm niet echt herinneren. Zeker lelijk ja. Lelijke gebouwen heb je overal wel.
Vast wel. Nu ik er over nadenk. Kan ik niets vinden? Misschien de 2 pukkels bij de CS?quote:
Arnhem is tof, Enschede is toffer, Winterswijk is best!quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Als Achterhoeker Arnhem haten? Jij bent zeker een Enschede liefhebber
[..]
Het is tenminste een stad, laat ik het zo zeggen. Heel Achterhoek is er gewoon niets bij. Geen werk, vergrijzing, geen HBO. Niets.
Zeker man! Winterswijk 4 life. Altijd party daar.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Arnhem is tof, Enschede is toffer, Winterswijk is best!
kom je van winterswijk?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Arnhem is tof, Enschede is toffer, Winterswijk is best!
Kiek 'm hey. Echt wel. Van de heeeeeeeeele wereld hé?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs als niet dan zou Winterswijk nog het beste dorp ter wereld zijn!
Universum bedoelde ik natuurlijk, maar wereld bekt wel lekker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:49 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Kiek 'm hey. Echt wel. Van de heeeeeeeeele wereld hé? [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:50 schreef Individual het volgende:
Het dorp waar ik nu woon is ook heel mooi, maar gewoon niet zo mooi als Winterswijk.
Sowieso goed carnaval daar man, heb verder niet lang gewoond dus ken niet heel goed de omgevingquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:55 schreef Individual het volgende:
Groenlo is ook heel mooi. Goed uitgaan en carnaval.
Mijn dorpje is daar onderdeel van idd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Sowieso goed carnaval daar man, heb verder niet lang gewoond dus ken niet heel goed de omgeving
maar ik dacht dat je londen woonde?
helemaal mee eens.... mijn moeder woont nog steeds in Doetinchem.. als ik daar ben kom ik heerlijk tot rust.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:04 schreef Herbertus64 het volgende:
In de achterhoek kan je goed tot rust komen in de prachtige natuur.
dan kijk je duidelijk niet op de goede plekken (dus niet midden in de stad !!! ).. overigens ben je binnen 10 minuten in Gaanderen en verder.....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:13 schreef RoW_0 het volgende:
Onzin. Doetinchem heeft geen natuur. 8 jaar gewoond daar. Nauwelijks wat gezien. Ik kom dan van de veluwe af.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:15 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
dan kijk je duidelijk niet op de goede plekken (dus niet midden in de stad !!! ).. overigens ben je binnen 10 minuten in Gaanderen en verder.....
omdat je dat in heel veel steden gewoon hebt. Denk aan parken e.d.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:01 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Waarom zou ik midden in de stad op zoek gaan naar natuur?
Parken komen niet door de NATUUR. Is niet erg dat je zo slim bent hoorquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:07 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
omdat je dat in heel veel steden gewoon hebt. Denk aan parken e.d.
reallyquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Parken komen niet door de NATUUR. Is niet erg dat je zo slim bent hoorHet is gewoon bekend dat alles gekapt is in de Achterhoek door de boeren.
Sorry, maar dat slaat echt nergens op. Alles gekapt? Wat dacht je van een shitload aan bossen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Parken komen niet door de NATUUR. Is niet erg dat je zo slim bent hoorHet is gewoon bekend dat alles gekapt is in de Achterhoek door de boeren.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:46 schreef Individual het volgende:
In Nederland bestaan geen oerbossen meer. Het Beekbergerwoud was gelegen tussen Apeldoorn en het lintdorpje Klarenbeek en werd in 1871 ontgonnen. Al eeuwenlang gold er de invloed van de mens, onder andere door kap en aanplant. Toch heeft het naam verworven als het 'laatste oerbos' van Nederland. In Nederland zijn de natuurlijke bosvegetaties hier en daar in rudimentaire staat terug te vinden, onder andere in de Achterhoek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerbos#Nederland_en_Belgi.C3.AB
en
Waardevol Cultuurlandschap
Haha achja Nederland, waar iedereen zich scheel betaald.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:11 schreef Erasmo het volgende:
Zekers. Heb wat stalling voor mijn vloot nodig en kan het niet betalen hier.
Het scheelt hooguit 1000-2000 euro maar dat is toch weer een extra autoquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:15 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Haha achja Nederland, waar iedereen zich scheel betaald.
Was erg geslaagd de vorige keerquote:MisterEnde presenteert:
Culinaire Battle 2013 “En Garde”
Battle of the Giants
2 dagen, 10 chef-koks, 1 doel
.
Op 13 & 14 juni 2013, beide dagen van 16.00 – 24.00 uur, strijden 10 restaurants in de tuin van Tricot Winterswijk om de titel “Culinair Battle Master”.
Culinaire hoogstandjes met streekprodukten
Iedere chef-kok maakt een specialiteit met dezelfde streekproducten. Ze kiezen zelf welk gerecht ze gaan bereiden. De producten voor de ingrediënten worden tevens op het terrein in kraampjes gepresenteerd en aangeboden aan het publiek. Iedere streekproducent staat met zijn of haar product op het festivalterrein. Datzelfde product zal door de chefs gebruikt worden om er een culinair hoogstandje van te maken. Het publiek bepaalt uiteindelijk welke chef de streekproducten het beste tot zijn recht heeft laten komen door het entreebewijs als stembiljet te gebruiken. Beide dagen komt er een winnaar uit.
Deelnemende Restaurants op donderdag
Restaurant Berenschot’s Watermolen
Hotel Restaurant Stad Munster
”Zur alten Post” Ammeloe, Vreden (Dld.)
Restaurant Oldenkott (Dld.)
Mystery restaurant X
Deelnemende Restaurants op vrijdag
‘t Spek-Ende
Strandlodge
Culinair Concept
Hertog Karel van Gelre
Burghotel Pass, Oeding (Dld.) Winnaar culinaire battle zandsculpturen 2012
Kijk voor meer informatie en alle deelnemende streekproducenten op de website van MisterEnde.
Gezellig programma
De bezoeker kan kiezen om één van de twee dagen bij te wonen of beide dagen. De hele avond is voorzien van een programma met heel veel muziek (diverse streekbands en sing/songwriters), straatmuzikanten, kunst, kramen met streekproducten, artiesten, cocktailbar, toneel, beeldende kunst, schermen gericht op de koks, mega terras voor zowel zit als sta publiek en nog veel meer verrassingen.
openlucht
Het is een openlucht evenement, waarbij ervan uitgegaan wordt, dat het ver boven de 20 graden en droog weer zal zijn. In geval van wat minder mooie weersomstandigheden, zijn er enorme partytenten met terrasverwarming en garderobes in de tuin.
Dat is me helaas iets te ver afquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het scheelt hooguit 1000-2000 euro maar dat is toch weer een extra auto![]()
Oh en ik wou de mensen die van lekker eten houden hier nog even op wijzen:
[..]
Was erg geslaagd de vorige keer
Geen tijd, anders wel denk ikquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Unmountable het volgende:
Gaat er nog iemand naar høken in Toldiek?
Nope, maar kan niet wachten op de Zwarte crossquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Unmountable het volgende:
Gaat er nog iemand naar høken in Toldiek?
slöppers => Slepers.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:51 schreef Individual het volgende:
Wat zijn keiensloppers eigenlijk? Mensen die stenen kapotslaan oid?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:50 schreef erikkll het volgende:
[..]
slöppers => Slepers.
Daarmee wordt gerefereerd aan de schoenmakers die de kei die op de markt staat daar naartoe hebben gesleept.
Alsof het überhaupt lukt om harder dan 80 te rijden daarquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:48 schreef slangpie het volgende:
Bij danspaleis tussen eibergen en haaksbergen verkeerscontrole.
Is dat wat Palladium was of bestaat dat nog steeds?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:48 schreef slangpie het volgende:
Bij danspaleis tussen eibergen en haaksbergen verkeerscontrole.
Is failliet gegaan paar jaar geleden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:27 schreef slangpie het volgende:
Google zegt dat dat vroeger palladium was, daarvoor denk ik silvershadow, en nu is het niks meer
Ik ken het alleen als Palladium. Midden jaren 90 was dat.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:27 schreef slangpie het volgende:
Google zegt dat dat vroeger palladium was, daarvoor denk ik silvershadow, en nu is het niks meer
Ik, ouders ook. Moeders kant komt wel uit Twente.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:11 schreef Individual het volgende:
Wie is hier trouwens geboren en getogen in Den Achterhoek?
Ik, eerste generatie. Mijn ouders komen uit het noorden en uit het zuiden.
Iemand trouwens een idee wat het woord "afsmeren" betekent?
Hier Zelfde, ma komt uit haaksbergen, pa uit rietmolenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 03:16 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
In de zin van iemand afsmeren?
Dat is heel simpel: vechten, in elkaar slaan etc.
Ik ben half om half mijn moeder heeft Twents bloed mijn vader heeft Achterhoeks bloed.
Dus ik ben een halve tukker en een halve Achterhoeker
LOL.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:34 schreef Individual het volgende:
Ik weet nog dat een niet-Achterhoekse leraar vreemd stond te kijken toen een kind op de basisschool zei: "Meester ze gaan me afsmeren na school boehoehoe!"![]()
![]()
Op de middelbare werd een niet-Achterhoekse leraar door de conrector rechtgezet toen 'To hurry - Aanmaken" fout rekende en de scholier protesteerde.
Is dat niet Nederlands dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:07 schreef erikkll het volgende:
Wie kent hier de uitdrukking 'ergens iets op uit doen' dan? Daar heb ik toen een verbazingwekkende discussie over gehad, want dat klinkt voor mij zó normaal dat ik nauwelijks kon geloven dat dat achterhoeks was.
Ik heb er overigens nog niks op uitgedaan en gebruik het gewoon tegen Nederlanders.
En tegen buut'nlanders zeg ik dat ik uit Holland kom. ..ik voel me zelfs niet een een Gelderlander.quote:
Daarom hebben we toch de achterhoek.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef Individual het volgende:
De provincie is te groot, niet een geheel en geen eigen identiteit. Ik ben toch zeker Flipje niet?
Welkom in de achterhoek bordjes staan overal langs de achterhoekse grensquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef Individual het volgende:
"You are entering Free Achterhoek!" (waar moet dat bordje staan trouwens?)
Waar staan die bordjes? Het is toch een niet vastgelegde definitie? Toen ik opgroeide hoorde bv Doetinchem er niet bij; dat was Graafschap/Liemers.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welkom in de achterhoek bordjes staan overal langs de achterhoekse grens.
[ afbeelding ]
Aalten, dat is pas the place to be.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Hey mensen. Weet iemand of er in de achterhoek van die ''piano restaurantjes'' zijn waar ik als pianist achtergrondmuziek zou kunnen verzorgen? Je weet wel: mensen eten, zachte achtergrondmuziek, sfeer, etc.
Ik komt zelf uit Aalten.
Aalten, hell yeah!quote:Op maandag 24 juni 2013 14:19 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Aalten, dat is pas the place to be.
Maar nouja, er zijn er genoeg lijkt me, gewoon kwestie van goed zoeken.
Nooit van het woord mootjes gehoordquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:44 schreef superkimmi het volgende:
ik heb een keer 5 minuten bij de viskraam gestaan buiten de Achterhoek omdat ik 'mootjes' wilde hebben. Wist toen nog niet dat het kibbeling heette.
visboer: "oh, je wilt broodjes?"
Dat is voor mij trouwens helemaal aan de andere kantquote:
Komde vandaan dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 14:26 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Dat is voor mij trouwens helemaal aan de andere kant
Moet nog even zien, waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:46 schreef Erasmo het volgende:
Gaan er trouwens nog mensen naar de Zwarte Cross?
Neequote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:50 schreef Individual het volgende:
Als je in Lichtenvoorde geboren bent mag je dan gratis naar Zwarte Cross?
als je een sixpack cola koopt bij de c1000 in lichtenvoorde krijg je een gratis kaartje voor de vrijdagquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:50 schreef Individual het volgende:
Als je in Lichtenvoorde geboren bent mag je dan gratis naar Zwarte Cross?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan zal ik er ook niet komen.. dat is mijn excuus.
Ik drink geen cola... Als het nu een sixpack Grolsch is zal ik er over nadenken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:04 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je een sixpack cola koopt bij de c1000 in lichtenvoorde krijg je een gratis kaartje voor de vrijdag
Nee, wel sourcy vitaminwater.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik drink geen cola... Als het nu een sixpack Grolsch is zal ik er over nadenken.
Het vorige deel was binnen een paar dagen vol.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:10 schreef Unmountable het volgende:
Eindelijk bijna een nieuw deel, werd tijd!
Deze is als sinds oktober 2012quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Het vorige deel was binnen een paar dagen vol.
Zoals?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:13 schreef Individual het volgende:
Tijd om wat controversieels te posten in de volgende; dan is ie zo vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |