SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat zelfs op een site van de overheid.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:09 schreef xminator het volgende:
Moet ik mij even in verdiepen, geen tijd voor atm.
Onzin, in ruil voor het opgeven van Musul en Kerkuk hebben de Britten Turkije heel Syrie aangeboden als tegenprestatie, wie weigerden? Juist ja.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:21 schreef Bilge het volgende:
Over de 'naaistreek van Atatürk': hij sloot dat verdrag natuurlijk niet zomaar met de Fransen en bovendien hield hij ten dele belofte door later Hatay in te lijven.
Maak wat moois van iedere dagquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Aah ah nerde o gunler..
(waar zijn die dagen?!)
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, in ruil voor het opgeven van Musul en Kerkuk hebben de Britten Turkije heel Syrie aangeboden als tegenprestatie, wie weigerden? Juist ja.
Er klopt echt geen hout van je verhaal... Even alles op een rijtje zetten:quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Syriers niet hoor, er hebben meer dan 12.000 Syriers meegevochten in Canakkale, waarvan 8000 zijn gestorven. De Syriers bleven strijden tegen Franse bezetting, tot Mustafa Kemal een telegram stuurde met dat wanneer Anatolie gered was, ze terug zouden komen om de Fransen te verdrijven, Syrie heeft 10.000 goudstukken verzameld voor de strijd in Turkije, 2 weken later tekende Ataturk een verdrag met de Fransen, dat Syrie wordt overgedragen aan Frankrijk. Over naaien gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- De Turkse winst tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog verandert de verhoudingen. Met het verdrag van Ankara wordt de Zuid-grens vastgesteld. Steden als Adana, Antep, Urfa, Mardin, Diyarbakır en Sivas worden binnengehaald, Syrië, wat toch al onafhankelijkheid wilde, wordt opgeofferd. Dit is geen naaien. De Syriërs bewezen met de strijd tegen de Ottomaanse sultan dat ze alleen verder wilden. Sedertdien is de Turks-Syrische relatie er één van wederzijdse belangen: alleen steunen als het je zelf goed uitkomt. Bovendien waren hogere eisen tegenover de Fransen gezien de machtsverhoudingen onrealistisch.
- De Engelsen hadden Syrië niet onder hun controle, waardoor een ruil tegen Musul en Kerkük niet aan de orde kan zijn. Maar zelfs als dat wel kon, zijn Musul en Kerkük waardevoller dan Syrië wegens de olievoorraden en de loyale bevolking. Bovendien heeft Atatürk Musul en Kerkük zonder slag of stoot op moeten geven aan de Britten.
- In 1939 weet Atatürk Hatay alsnog voor Turkije te winnen. De machtsverhoudingen zijn in ons voordeel veranderd: de Fransen vrezen de Duitse Nazi's vanuit het Noorden en de Italiaanse fascisten vanuit het Zuiden, en kunnen daarom geen soldaten verspelen aan Syrië.
Handige kraag.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Bortecinem het volgende:
Hello fashionista's
Wat vinden jullie van deze jas? Ik vind hem niet echt super of bijzonder ofzo, maar ik kan echt niks anders vinden.![]()
![]()
http://www.bershka.com/we(...)/Jas%2BBSK%2Bkleuren
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:24 schreef Bilge het volgende:
[..]
[..]
Er klopt echt geen hout van je verhaal... Even alles op een rijtje zetten:
- Syrië was tot 1916 onderdeel van het Ottomaanse Rijk, maar stond reeds bekend als een centrum van Arabisch separatisme (3e alinea).
- De Britten en Fransen stoken de Arabieren op tot rebellie door hen een groot Arabisch rijk te beloven als ze loskomen van de Turken. De Ottomaanse sultan roept juist op tot een Jihad tegen de Fransen en Britten.
- De Arabische opstand doorbreekt het Turkse gezag. (1916-1918)
- De Arabieren krijgen geen eigen land. Al voor de opstand hadden de Fransen en Engelsen de voormalige Ottomaanse provincies onderling verdeeld (Sykes-Picotverdrag, 1916). Ze bezetten de Arabische gebieden en onderdrukken Arabische nationalisten die toch hun eigen land willen. Syrië kom onder Frankrijk te vallen.
- Pas hier begint de samenwerking tussen Turken en Arabieren weer. Ze hebben er allebei belang bij dat de West-Europeanen vertrekken. Atatürk steunt de opstand van Faisal ibn Hoessein jegens de Fransen, en andersom steunen de Syriërs de Turkse onafhankelijkheidsoorlog.
- Met uitzondering van een klein stukje Anatolië is Turkije bezet, zoals vervat in het Verdrag van Sèvres.Je haalt heel wat dingen door elkaar en probeert het middels korte bochten goed te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- De Turkse winst tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog verandert de verhoudingen. Met het verdrag van Ankara wordt de Zuid-grens vastgesteld. Steden als Adana, Antep, Urfa, Mardin, Diyarbakır en Sivas worden binnengehaald, Syrië, wat toch al onafhankelijkheid wilde, wordt opgeofferd. Dit is geen naaien. De Syriërs bewezen met de strijd tegen de Ottomaanse sultan dat ze alleen verder wilden. Sedertdien is de Turks-Syrische relatie er één van wederzijdse belangen: alleen steunen als het je zelf goed uitkomt. Bovendien waren hogere eisen tegenover de Fransen gezien de machtsverhoudingen onrealistisch.
- De Engelsen hadden Syrië niet onder hun controle, waardoor een ruil tegen Musul en Kerkük niet aan de orde kan zijn. Maar zelfs als dat wel kon, zijn Musul en Kerkük waardevoller dan Syrië wegens de olievoorraden en de loyale bevolking. Bovendien heeft Atatürk Musul en Kerkük zonder slag of stoot op moeten geven aan de Britten.
- In 1939 weet Atatürk Hatay alsnog voor Turkije te winnen. De machtsverhoudingen zijn in ons voordeel veranderd: de Fransen vrezen de Duitse Nazi's vanuit het Noorden en de Italiaanse fascisten vanuit het Zuiden, en kunnen daarom geen soldaten verspelen aan Syrië.
- Ten eerste de Arabische opstanden geleid door Sharif Hussein en zijn zoons is niet hetzelfde als de 'Syriers'.
- Ten tweede 'De Syriers' waar jij het over hebt die tegen de Sultan 'streden' zijn met z'n duizenden in Canakkale en de Sakarya Savasi (!) - onafhankelijkheidstrijd - samengevochten met de Turken.
- Ten derde onder druk van de Syrische bevolking werd Koning Faisal gedwongen om toenadering met Mustafa Kemal te zoeken.
- Ten vierde - Bij grote overwinningen van Mustafa Kemal werd er toen dag en nacht in Syrische moskeen zijn overwinningen geprezen en voor hem gebeden, hij kreeg zelfs de nick: Saif Al Islam - Zwaard van de Islam.
- Ten 5e alleen uit Beirut al, dat kleine Libanon zijn er toen 10.000 goudstukken naar Turkije gestuurd omdat ze geloofden dat Turkije ook voor hen streed, niet voor nationalistische-Kemalistische ambities.
- Ten zesde - Er zijn honderden telegrammen gestuurd vanuit Syrische leiders naar Mustafa Kemal om een bondgenootschap op te zetten tegen de onderdrukkers.
- Ten 7 - Wanneer Syriers mankracht sturen, goud sturen, dag en nacht bidden en Ataturk in de Islamitische wereld prijzen, een deal sluiten met diegenen die Syrie bezetten is niet naaien, is keihard verkrachten.
- Ten 8e Engeland wilde niet dat Frankrijk Syrie kreeg omdat het vreesde dat het te machtig zou worden in de regio en een dreiging zou vormen de handelsroutes naar onder andere India en terug naar Europa.http://atam.gov.tr/?p=1080quote:Curzon bu ülkenin bölgedeki devletçikler için mandater olmasına karşı çıkar. Lord Robert Cecil, Curzon’un Ermenistan ve Kafkaslar için tek mandater devlet görüşüne katılır. Fakat mandaterin Fransa olmasını teklif eder. Fransa eğer payına düşen Klikya’nın devamı olarak büyük Ermenistan ve Kafkasları alırsa karşılığında Suriye ve kuzey Mezopotamya’daki haklarından (Musul’dan) taviz verebilirdi. Lord Curzon, Fransa’nın bu bölgeye yerleştirilmesinin İngiltere’nin bölgedeki hayatî menfaatlerini tehdit edeceği sebebiyle buna sert şekilde karşı çıkar. Bu tartışmalar uzar ve Ermenistan’ın sınırlan ve mandater devlet hakkında görüş birliğine bu toplantıda varılamaz.25
Dat Lord Curzon Syrie heeft geboden tegenover het opgeven van Musul en Kerkuk staat gewoon in Turkse memoires van die tijd.
Ten 9e - Je mag Musul wel meer waard dan Syrie achten, maar ze hebben de een niet geaccepteerd, de ander niet gekregen.
Ten 10e - Hatay heeft er zelf voorgekozen onderdeel van Turkije te worden, was niet echt Turkije's daden, ze wilden het graag, maar Hatay stemde er zelf over.
Ten 11e. - Mustafa Kemal en de zijnen hebben de Turkse claims over Syrie overgedragen aan Frankrijk met het verdrag van Ankara. Dit terwijl de Syriers Turkije steunden.
Ten 12e- De Syriers wilden geen onafhankelijkheid, ze wilden een federatie vormen met Turkije onder leiding van Turkije.
Als je het op een rijtje wilt met exacte bronnen uiteraard, mag je dat vragen, maar zeggen dat er geen houtje van klopt door maar 1 punt proberen er onder uit te halen, wat zelfs in Turkse bronnen staat, nee zo werkt het niet.
Als ik kom te overlijden en jij eet mijn vlees op om te overleven, hoe weerzinwekkend dan ook, maar dat zou ik wel begrijpen, maar het blijft wat het is: Kannibalisme. Hetzelfde met Turkije en Syrie, Turkije was misschien op dat moment niet sterk genoeg, kon haar eigen maar net redden en moest wel concessies doen, dat kan ik allemaal wel begrijpen, maar sta wel toe dat de dingen bij naam genoemd mogen worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 13:04:11 ]
Hmm ik weet het nog niet zeker. Morgen ga ik nog even het dorp in om bij een andere winkel te kijken, als ik daar niks vind, word dit mijn nieuwe jas.quote:
Sarcasme? Ik vind de kraag best mooi anders.quote:
Ik vind hem mooi! Maak je geen zorgen er zijn genoeg leuke jassen. Koop het alleen als je het leuk vindt anders krijg je spijt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Bortecinem het volgende:
Hello fashionista's
Wat vinden jullie van deze jas? Ik vind hem niet echt super of bijzonder ofzo, maar ik kan echt niks anders vinden.![]()
![]()
http://www.bershka.com/we(...)/Jas%2BBSK%2Bkleuren
Neequote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef Bortecinem het volgende:
Oewh Alice! Hayirli olsun, gule gule kullan!
(Weet je al wat dat betekent?)
Ah,bedanktquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef Bortecinem het volgende:
Het betekent zoiets als veel geluk en plezier ermee.
Ik heb weinig truien en broeken nu. Een vrouw heeft nooit te veel klerenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:20 schreef Bortecinem het volgende:
Najah ik heb niks echt nodig. Laatst nog twee broeken gehaald. Maar ik wil nog een paar laarzen/schoenen en nog een paar truien misschen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
They went out and happened to things."
-Leonardo da Vinci
Ik heb een lange tijd niet gewinkeld dus ik moet alles weer inhalen nu.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:22 schreef Triggershot het volgende:
Ik vraag me af of alle jongens hier samen net zo veel shopt als een van jullie.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Ik heb weinig truien en broeken nu. Een vrouw heeft nooit te veel kleren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Idd!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Ik heb een lange tijd niet gewinkeld dus ik moet alles weer inhalen nu.
En sommige jongens hebben ook ontzettend veel kleren en vooral veel schoenen.
Klasgenoot heeft 60 paar sneakers.
Boksquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Idd!
Maar ik het de laatste tijd behoorlijk ingehaald, dat dan weer wel.
Boks boks!!!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:37 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Boks. Ik hoef niet veel kleren te bezitten maar vooral voor schoenen en spijkerbroeken moeten van goede kwaliteit zijn.
Dat dus! Primark is best leuk maar ik koop er geen broeken of schoenen hooguit een paar truitjes/jurkjes en accesoires. Vooral als je slechte jeans hebt scheuren ze na een paar maanden al bij de kruisquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Boks boks!!!
Mijn zusje heeft echt tig broeken, truien en dat soort shit van winkels als tabakko...Ik heb zoiets van, liever een paar 'basic' dingen als schoenen en broeken van goede (desnoods wat duurdere) dan honderd broeken van winkels als tabakko.
Gewoon mixen. Dat is het beste. Ik hoef ook geen t-shirt van 100 euro. Maar schoenen wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:46 schreef Bortecinem het volgende:
Oh en het is nou ook weer niet zo dat tabakko en co helemaal rotzooi zijn, maar als je daar echt veel koopt en draagt, ziet het er zo goedkoop uit.
Niet waar, Trigg! Zo erg ben ik echt niet. Het is nu gewoon tijd dat ik weer nieuwe kleding nodig heb, anders hoor je mij zelden praten over shoppen en stuff.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Triggershot het volgende:
Borte als ze thuis komt tijdens niet geshopte dagen. .
[ afbeelding ]
Precies! En ik zie meestal dikke meisjes het dragenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:50 schreef Bortecinem het volgende:
Alice, helemaal mee eens. Dat soort leggings staan echt alleen mensen met een 'super' figuur (zandloper, heel stak). Maar zelfs dan moet het nog goed gecombineerd zijn wil ik het mooi vinden.
Oh en Primark ken ik niet. Wel van gehoord maar that's all. Is het zoiets als H&M of meer markt-anita-tabakko style.![]()
Maar ik denk dat wat mannen veel vinden en vrouwen weinig overeenkomt, dus met hoe weinig jij ook komt, het door de man altijd als veel en onnodig wordt gezienquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niet waar, Trigg! Zo erg ben ik echt niet. Het is nu gewoon tijd dat ik weer nieuwe kleding nodig heb, anders hoor je mij zelden praten over shoppen en stuff.
Heb er laatst nog t.w.v 170 euro aan spullen gekocht. Gewoon thuisbroeken,sportschoentjes, en sloffies en een paar andere dingen.quote:
Ik shop meestal in Eindhoven en daar hebben ze dat niet. Volgens mij is er sowieso geen Primark in Zuid/Oost-Nederland.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Precies! En ik zie meestal dikke meisjes het dragen. Weet wat je staat denk ik dan.
Jij kent Primark niet?Wij gaan er een keertje samen heen
![]()
Het is goedkoop maar en zijn ook dikwijls hele leuke kleren te vinden.
Je moet alleen weten wat van goede kwaliteit is en wat niet.
Maar het is niet tokki vind ik. Veel meisjes van 14 t/m 25 komen er.
Dat is toch allang geen jongen meer, maar in een transformatiequote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Ik heb een lange tijd niet gewinkeld dus ik moet alles weer inhalen nu.
En sommige jongens hebben ook ontzettend veel kleren en vooral veel schoenen.
Klasgenoot heeft 60 paar sneakers.
Whatevuurr.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar ik denk dat wat mannen veel vinden en vrouwen weinig overeenkomt, dus met hoe weinig jij ook komt, het door de man altijd als veel en onnodig wordt gezien
Door jullie hebben we wereldwijde crisis enzo.quote:
Yep. Maar dan NOG goedkoperquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik shop meestal in Eindhoven en daar hebben ze dat niet. Volgens mij is er sowieso geen Primark in Zuid/Oost-Nederland.Maar het is een beetje als H&M dus? Ben wel benieuwd nu..
Kom met zn 3'en.quote:
Okequote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:03 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Yep. Maar dan NOG goedkoper.
[..]
Kom met zn 3'en.
Wij bevorderen de economie juist door veel te kopen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door jullie hebben we wereldwijde crisis enzo.![]()
Nee JFM. Jij niet.quote:
Mannen die dure vrouwen moeten onderhouden jaquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Wij bevorderen de economie juist door veel te kopen.
Banken hebben de crisis veroorzaakt door geld uit te geven dat er niet was.
En wat zijn de grootse gedeeltes van de bankiers? Oh ja, mannen.
Dat is waarquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mannen die dure vrouwen moeten onderhouden ja
Bewijs het.quote:
Neuh, dan krijg je ditquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Dat is waar. Hadden ze maar homo moeten worden.
Oh lordquote:
Ik zie het al voor mequote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Oh lordJullie moeten gewoon geld verdienen en niet zeuren. Ik wil ook wel net als Peg de hele dag thuiszitten en het geld van msnk uitgeven maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik wacht wel totdat hij een baan heeft
.
Ik heb JFM al veel langer zien posten. Sinds 2010 al. Heb je zo lang een kloon? Als ik kijk naar wat zij post moet je wel een meisje zijn om die dingen te weten hoorquote:
Alleen zijn we niet arm ,ben ik niet zo dik en heb ik niet zo'n tokkie smaak in kleding.quote:
Misschien zit ik ook in een transformatie.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:09 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Ik heb JFM al veel langer zien posten. Sinds 2010 al. Heb je zo lang een kloon? Als ik kijk naar wat zij post moet je wel een meisje zijn om die dingen te weten hoor
Je liegt manquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien zit ik ook in een transformatie.
Als jij 40+ bent, 2 kinderen en nog steeds zo een figuur als Peggy hebt mag je volgens mij blij zijnquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Alleen zijn we niet arm ,ben ik niet zo dik en heb ik niet zo'n tokkie smaak in kleding.
Wedden dat ik nog steeds mijn eigen figuur heb.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij 40+ bent, 2 kinderen en nog steeds zo een figuur als Peggy hebt mag je volgens mij blij zijn
Als iemand zich 2 jaar lang als een ander kan voordoen is niks zeker hier op FOK!quote:
Natuurlijk is het je eigen figuur, of je nu een skelet bent of 3 tonquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:11 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Wedden dat ik nog steeds mijn eigen figuur heb.
True.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:12 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Als iemand zich 2 jaar lang als een ander kan voordoen is niks zeker hier op FOK!
Mierenneuker, ik bedoel hetzelfde gewicht. Slanker zelfs dan nu.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk is het je eigen figuur, of je nu een skelet bent of 3 ton
Neequote:
Mwah, ik gun het je, dus niet echt iets waarop ik zou wedden. Maar de after pics in mijn inbox danquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:14 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Mierenneuker, ik bedoel hetzelfde gewicht. Slanker zelfs dan nu.
[..]
NeeAnders had ik dat wel geweten.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwah, ik gun het je, dus niet echt iets waarop ik zou wedden. Maar de after pics in mijn inbox dan
Je dochter vast wel, misschien dat het dan voor mij tijd wordt om te settlenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:18 schreef AliceWonder het volgende:
[..]. Want over 21 jaar zit ik ook nog echt op FOK! toch
Wantquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:18 schreef AliceWonder het volgende:
Ik zou wel willen zien hoe veel haar jij nog hebt over 20 jaar
Ik begraaf haar nog liever levendquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je dochter vast wel, misschien dat het dan voor mij tijd wordt om te settlen
Gewoonquote:
Ik heb al een deal met msnkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:22 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Ik begraaf haar nog liever levend
In mijn geval niet, ik ben echt gezegend met heel snel en sterk groeiend haar. De mannen in mijn familie zijn op de 60 nog niet eens kaalquote:GewoonVrouwen worden dik en mannen hebben geen haar meer. Dat zijn de ergste 2 dingen van het ouder worden. Behalve rimpels.
Doe eens niet zo raarquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb al een deal met msnk
[..]
In mijn geval niet, ik ben echt gezegend met heel snel en sterk groeiend haar. De mannen in mijn familie zijn op de 60 nog niet eens kaal
Dat stukje over vrouwen klopt wel ja.
Ik heb van horen zeggen dat ieder meisje wanneer ze puberteit ingaat, een eed aflegt om na het trouwen dik te worden aan haar moeder om zo de tradities in stand te houden, dus ik ga er niet vanuit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:25 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Doe eens niet zo raar.
Heb jij geluk!
Misschien blijft jouw vriendin wel slank. Moet je haar goed in de gaten houden.![]()
Trouw dan niet met haar. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat ieder meisje wanneer ze puberteit ingaat, een eed aflegt om na het trouwen dik te worden aan haar moeder om zo de tradities in stand te houden, dus ik ga er niet vanuit.
Ben geen kafir.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:28 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Trouw dan niet met haar. Probleem opgelost.
Zucht. Ik ga ook niet msnk trouwen .Vinden we niet nodig.quote:
Dat zeg ik kafirs.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:30 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Zucht. Ik ga ook niet msnk trouwen .Vinden we niet nodig.
Dan zit jij de klos.Of neem elk jaar een andere vrouw. En als ze dik worden scheid je van ze.
Verliefde kaffirsquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zeg ik kafirs.
Komt hij nog terug btw of?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:39 schreef msnk het volgende:
Ik ga mn zoon ryan noemen. Ook makkelijk voor de turken onder ons ray-in
quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:41 schreef msnk het volgende:
Of Seth. If Benjamin, met een turkse c klank. The OCen voor een meisje .... Hailey ofzo O IK KAN HEY PLUSJE NIET VINDEN
De moeder keurt het niet goedquote:
TS beweert dat jij zijn kloon bent. Stomme halfbloedje is hij ookquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
omg ik zit in de les en zie opeens overal JFM staan.
Ik meen het wel hoor, Borte en Alice. Dan gaan we shoppen.
Ik beweerde (en jij ontkende) dat Syrie een centrum van Arabisch seperatisme was. Bronnen:quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je haalt heel wat dingen door elkaar en probeert het middels korte bochten goed te praten.
- Ten eerste de Arabische opstanden geleid door Sharif Hussein en zijn zoons is niet hetzelfde als de 'Syriers'.
Deze punten heb ik nooit ontkent en zelfs erkent. Overbodig dus.quote:- Ten tweede (...) Ten zesde
Dit is idealistisch en kortzichtig. Met mijn beperkte kennis van krijgswetenschappen weet ik dat soldaten wiens verdedigende linie is doorbroken en aan de verliezende hand zijn niet 'tot de laatste druppel' verder strijden, maar zich terugtrekken, hergroeperen en een geschikt moment afwachten om terug aan te vallen. Als je dat niet doet verlies je ook dat kleine beetje wat je in handen hebt en ben je nog verder van huis. Het verdrag dat Atatürk sloot was een korte adempauze. Bovendien verhinderde hem dat niet tvan het onderhouden van allerlei contacten met de Syrische opstandelingen. Slechts gewapend verzet werd tijdelijk gestopt.quote:- Ten 7 - Wanneer Syriers mankracht sturen, goud sturen, dag en nacht bidden en Ataturk in de Islamitische wereld prijzen, een deal sluiten met diegenen die Syrie bezetten is niet naaien, is keihard verkrachten.
+
Als ik kom te overlijden en jij eet mijn vlees op om te overleven, hoe weerzinwekkend dan ook, maar dat zou ik wel begrijpen, maar het blijft wat het is: Kannibalisme. Hetzelfde met Turkije en Syrie, Turkije was misschien op dat moment niet sterk genoeg, kon haar eigen maar net redden en moest wel concessies doen, dat kan ik allemaal wel begrijpen, maar sta wel toe dat de dingen bij naam genoemd mogen worden.
Ik ontken niet dat de Britten dat aanboden, maar wat is een dergelijk aanbod nou waard? De Fransen hadden de feitelijke controle over dat gebied. Dat is net zoiets als dat ik jou zou beloven om een kasteel van Beatrix voor jou te veroveren als jij mij je huis overdraagt.quote:- Ten 8e Engeland wilde niet dat Frankrijk Syrie kreeg omdat het vreesde dat het te machtig zou worden in de regio en een dreiging zou vormen de handelsroutes naar onder andere India en terug naar Europa.
Dat Lord Curzon Syrie heeft geboden tegenover het opgeven van Musul en Kerkuk staat gewoon in Turkse memoires van die tijd.
Ten 9e - Je mag Musul wel meer waard dan Syrie achten, maar ze hebben de een niet geaccepteerd, de ander niet gekregen.
Hoe naief.quote:Ten 10e - Hatay heeft er zelf voorgekozen onderdeel van Turkije te worden, was niet echt Turkije's daden, ze wilden het graag, maar Hatay stemde er zelf over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer info: http://www.melek.net/hatay.htm
Atatürk hield dat referendum niet omdat hij zo begaan was met mensenrechten, anders zou hij de opstand van Dersim niet met harde hand hebben gesmoord, maar omdat hij wist dat de bevolking van Hatay pro-Turks was. (wat ook niet gek is als je bedenkt dat daar veel Turkse Soennieten woonden)Dus tornen aan het Ottomaanse gezag. Zo onschuldig is dat niet.quote:Ten 12e- De Syriers wilden geen onafhankelijkheid, ze wilden een federatie vormen met Turkije onder leiding van Turkije.Die kraag is echt slim bedacht en mooi vormgegeven. Ik ben serieus.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Bortecinem het volgende:
Sarcasme? Ik vind de kraag best mooi anders.
quote:
In welke grot leef jij?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]![]()
Oh en ik kan die jas niet bestellen omdat je er alleen kan betalen met een creditcard of paypal.
Ik heb geen creditcard (nou en? Ik heb in mijn hele leven nog maar een of twee keer een cc nodig gehad) en paypal aanmaken lukt al jaren niet - ik moet een kopie van paspoort etc. doorsturen en dan moeten ze kijken of ze een account voor mij kunnen aanmaken, te veel gedoe.quote:
Dat probleem heb ik anders niet gehad. Koop anders een prepaid creditcard. Of ga naar de winkel en koop hem daar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb geen creditcard (nou en? Ik heb in mijn hele leven nog maar een of twee keer een cc nodig gehad) en paypal aanmaken lukt al jaren niet - ik moet een kopie van paspoort etc. doorsturen en dan moeten ze kijken of ze een account voor mij kunnen aanmaken, te veel gedoe.
Oke, problem solved.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:10 schreef Bortecinem het volgende:
Dus? Dat betekent dat anderen geen problemen kunnen ondervinden? Volgens Paypql bestaat er al een account met mijn bankrekening en wil ik een account aanmaken dan moet ik eerst bewijzen dat mijn rekeningnummer ook echt van mij is.
En een prepaid cc is te duur. Ik ga een normale cc aanvragen.
Eh nee, ik ben op de hoogte van de bloederige executies van Cemal Pasa, na het vinden van documenten in samenwerking met de Fransen, maar er is een belangrijk onderscheid te maken tussen het Syrische volk en de politiek gezinde elite van die tijd. Het volk was een en al betrokken in de strijd tegen Fransen en Britten. Niet alleen in eigen 'landen' zoals Syrie en Irak, maar ook in Anatolie en de Westerse provincies van Turkije zoals Thracie, Canakkale en Istanbul. Zelfs onder Turken had je opstanden, dat ga je toch niet wegzetten als iets over een heel land en of volk ?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik beweerde (en jij ontkende) dat Syrie een centrum van Arabisch seperatisme was. Bronnen:
http://www.haberturk.com/(...)bildirisiyle-basladi
http://www.timeturk.com/t(...)suriye-olaylari.html
http://www.bilgesam.org/t(...)analizler&Itemid=150 (deze had ik al eerder gepost)
Sharif Hussein was zeker geen superman en idd ook zeker niet begonnen met hem, hij was meer de bagage van de Britten en Fransen om enige legimiteit te vergaren voor hun aanwezigheid in de Arabische wereld en de massa's niet te provoceren klopt, maar ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft, vanaf het begin van het Ottomaanse rijk zijn er in alle delen van het rijk constant opstanden geweest van rebellen, provacateurs of groepen die onafhankelijkheid wilden hebben, dat is niets nieuws, met de Arabieren ook niet. Een deel van die claims klopt, een deel niet, over een ander deel van de claims kan getwist worden, maar dat neemt niet echt weg dat de Syrische bevolking zich als een zag met de resterende Ottomaanse gebieden he?quote:Serif Huseyin en zijn zonen hebben een grote invloed gehad op de Arabische onafhankelijkheidsstrijd. Maar hij is geen superman. Onder Arabieren bestond al onvrede. De eerste Arabische opstand tegen Ottomaans bestuur vond plaats toen Serif Hüseyin in de luiers zat (april 1856). De onvrede over het Ottomaanse bestuur was algemeen verspreid onder Arabieren en kende de volgende grondslagen (kopje 2):
- Binnen het leger en bestuur zouden Turken voorgetrokken worden.
- Bepaalde hervormingen (tanzimat)- die onder Westerse druk plaatsvonden - zouden anti-Islamitisch zijn, zoals gelijkheid van alle gelovigen en toegenomen rechten voor vrouwen. Ook de afschaffing van slavernij wekte woede op onder sommige stammen.
- De onderontwikkeldheid van Arabieren zou door het Ottomaanse bestuur komen.
- De Khalief moest Arabisch zijn, dat zou één van de laatste wensen van de profeet zijn.
- Na de val van de Balkan en Griekenland lag het in de 'rede der verwachting' dat ook de Arabieren onafhankelijkheid zouden uitroepen.
Het is inderdaad vrij opmerkelijk te noemen dat het onder Sultan Abdulhamid de tweede relatief rustig was en er meer controle was over de Arabische gebieden in het land vergeleken met de dictatuur van de 3 Pasa's, het opdringen van 'vreemde' normen en regels van the top down zorgt nu eenmaal voor onvrede, met name als etniciteit een rol speelt. Hetzelfde gebeurde ook met Ataturks hervormingen en opstanden in verschillende delen van het land, waaronder Turken en Koerden, dus vreemd kan ik dat niet noemen.quote:De anti-Ottomaanse sentimenten groeiden door de jonge Turken (Ittihat en Terakki Cemiyeti) met hun pro-Turkse politiek. Vereniging onder Islamitische banner had veel ellende kunnen voorkomen. Dat veel Jong Turken van Joodse afkomst zijn, en Joden bovendien een motief hadden om Turken en Arabieren tegen elkaar uit te spelen (het beloofde land) vind ik zeer verdacht. Maar dat is een andere discussie.
Over idealisme en kortzinnigheid gesproken, even serieus, heb je de voorwaarden van het verdrag wat door Ataturk is getekend wel gelezen? Dat was alles behalve een korte adempauze om te hergroeperen en je krachten te verzamelen, was dat maar zo, integendeel, op absolutistische wijze de Turkse claims over Syrie onherroepelijk overgedragen aan Franse autoriteiten, dit terwijl Ataturk ook Syriers in zijn leger had, mede door de hun verzamelde geld. zijn strijd kon voeren, als je Syrie niet kan redden, onderteken dan op z'n minst geen verdrag met de Fransen, door te zeggen dat je geen inspraak over hun lot hebt en niets kunt afdragen, net zoals Abdulhamid deed met Egypte toen de Britten het kwam bezetten.quote:Dit is idealistisch en kortzichtig. Met mijn beperkte kennis van krijgswetenschappen weet ik dat soldaten wiens verdedigende linie is doorbroken en aan de verliezende hand zijn niet 'tot de laatste druppel' verder strijden, maar zich terugtrekken, hergroeperen en een geschikt moment afwachten om terug aan te vallen. Als je dat niet doet verlies je ook dat kleine beetje wat je in handen hebt en ben je nog verder van huis. Het verdrag dat Atatürk sloot was een korte adempauze. Bovendien verhinderde hem dat niet tvan het onderhouden van allerlei contacten met de Syrische opstandelingen. Slechts gewapend verzet werd tijdelijk gestopt.
Heb je het stukje wel gelezen? Ook Frankrijk kreeg andere gebieden toegewezen, dit aanbod is gedaan notabene tijdens Laussanne, terwijl Frankrijk, Engeland en Turkije aan tafel zaten.quote:Ik ontken niet dat de Britten dat aanboden, maar wat is een dergelijk aanbod nou waard? De Fransen hadden de feitelijke controle over dat gebied. Dat is net zoiets als dat ik jou zou beloven om een kasteel van Beatrix voor jou te veroveren als jij mij je huis overdraagt.
quote:Hoe naief.Hielden de Fransen eerder rekening met nationalistische Arabische wensen?
Atatürk doorzag dat de Fransen in moeilijkheden waren door de Duitse en Italiaanse dreiging, verplaatste zijn troepenmacht naar de Syrische grens, drong bij de Volkenbond aan op onafhankelijkheid, bedong een referendum en verplaatste Turkse troepen voor het referendum naar Syrie om Franse sabotage acties te voorkomen.Gast waar heb je het allemaal over, Ataturk is in 1938 overleden, referendum en aansluiting van Hatay is in 1939. In 1938 waren er spanningen tussen Frankrijk, Italie en Duitsland ja, maar er was nog geen sprake van dreigementen. In 1938 waren de Franse en Britse staatshoofden nog blij dat ze een oorlog in Europa hadden voorkomen met conferentie van Munchen, verder doet het er weinig toe wie er neigde naar een referendum, het gaat er om dat republiek van Hatay een korte tijd onafhankelijk is geweest en na een referendum zelf heeft gekozen voor aansluiting bij Turkije, wat Turkije later heeft goedgekeurd, zeker na de dood van Mustafa Kemal ook nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer info: http://www.melek.net/hatay.htm
Atatürk hield dat referendum niet omdat hij zo begaan was met mensenrechten, anders zou hij de opstand van Dersim niet met harde hand hebben gesmoord, maar omdat hij wist dat de bevolking van Hatay pro-Turks was. (wat ook niet gek is als je bedenkt dat daar veel Turkse Soennieten woonden)
Toen de Syriers een voorstel deden voor een confederatie, was er geen sprake van een Ottomaanse gezag, het was een voorstel aan Mustafa Kemal, niet aan Vahdettin of Sultan Resat. Als er iemand toornde aan het gezag van het Ottomaanse rijk was het wel Ataturk himselfquote:Dus tornen aan het Ottomaanse gezag. Zo onschuldig is dat niet.![]()
Ikea en de Trendhopper, wellicht is dat een optie?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:18 schreef Bilge het volgende:
Waar kopen jullie kasten? Ik zoek een stevige kast die tegen de 2,4 meter hoog is en circa 1,4 meter breed. Bij de Ikea zag ik een kast die precies aan mijn eisen voldeed, maar de prijs van 400 nog wat vond ik te hoog.
Redelijk dichtbijquote:
dus we gaan?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:58 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Redelijk dichtbij. Ik ging vaak naar Primark Alexandrium.Nu ga ik alleen naar Zaandam
Eerder maakte je het onderscheid tussen volk en elite niet. Het lijkt mij ook sterk dat het gewone volk compleet achter het Ottomaanse Rijk stond en de elite compleet achter de opstandelingen. In beide kampen zullen zij vertegenwoordigd zijn. Het levensverhaal van Cafer el-Askeri (tweede alinea) is illustratief, omdat het laat zien hoe een Ottomaanse soldaat langzaam maar zeker comandant van de opstandelingen wordt. Tussen loyaliteit en vijandelijkheid zitten allerlei grijstinten, en de keuze voor de een of andere (of helemaal geen partij) wordt niet enkel door belezenheid en/of rijkdom bepaald.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eh nee, ik ben op de hoogte van de bloederige executies van Cemal Pasa, na het vinden van documenten in samenwerking met de Fransen, maar er is een belangrijk onderscheid te maken tussen het Syrische volk en de politiek gezinde elite van die tijd. Het volk was een en al betrokken in de strijd tegen Fransen en Britten. Niet alleen in eigen 'landen' zoals Syrie en Irak, maar ook in Anatolie en de Westerse provincies van Turkije zoals Thracie, Canakkale en Istanbul. Zelfs onder Turken had je opstanden, dat ga je toch niet wegzetten als iets over een heel land en of volk ?
Sharif Hussein was zeker geen superman en idd ook zeker niet begonnen met hem, hij was meer de bagage van de Britten en Fransen om enige legimiteit te vergaren voor hun aanwezigheid in de Arabische wereld en de massa's niet te provoceren klopt, maar ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft, vanaf het begin van het Ottomaanse rijk zijn er in alle delen van het rijk constant opstanden geweest van rebellen, provacateurs of groepen die onafhankelijkheid wilden hebben, dat is niets nieuws, met de Arabieren ook niet. Een deel van die claims klopt, een deel niet, over een ander deel van de claims kan getwist worden, maar dat neemt niet echt weg dat de Syrische bevolking zich als een zag met de resterende Ottomaanse gebieden he?
Het Ottomaanse Rijk verloor oorlog na oorlog, grondgebied na grondgebied. Er moest wat veranderen, maar soms is men inderdaad doorgeschoten.quote:Het is inderdaad vrij opmerkelijk te noemen dat het onder Sultan Abdulhamid de tweede relatief rustig was en er meer controle was over de Arabische gebieden in het land vergeleken met de dictatuur van de 3 Pasa's, het opdringen van 'vreemde' normen en regels van the top down zorgt nu eenmaal voor onvrede, met name als etniciteit een rol speelt. Hetzelfde gebeurde ook met Ataturks hervormingen en opstanden in verschillende delen van het land, waaronder Turken en Koerden, dus vreemd kan ik dat niet noemen.
Als wij twee een contract sluiten en ik me daar niet aan houd daag jij mij voor de rechter. Tot wie kan Frankrijk zich wenden als Turkije zich niet aan de voorwaarden houdt?quote:Over idealisme en kortzinnigheid gesproken, even serieus, heb je de voorwaarden van het verdrag wat door Ataturk is getekend wel gelezen? Dat was alles behalve een korte adempauze om te hergroeperen en je krachten te verzamelen, was dat maar zo, integendeel, op absolutistische wijze de Turkse claims over Syrie onherroepelijk overgedragen aan Franse autoriteiten, dit terwijl Ataturk ook Syriers in zijn leger had, mede door de hun verzamelde geld. zijn strijd kon voeren, als je Syrie niet kan redden, onderteken dan op z'n minst geen verdrag met de Fransen, door te zeggen dat je geen inspraak over hun lot hebt en niets kunt afdragen, net zoals Abdulhamid deed met Egypte toen de Britten het kwam bezetten.
Jouw interpretatie van dat stukje klopt niet. Lord Curzon wil niet dat Armenië onder Frans mandaat komt te vallen. De Fransen willen dat wel, en zijn bereid om Syrië als ruilmiddel te gebruiken. Lees het maar na!quote:Heb je het stukje wel gelezen? Ook Frankrijk kreeg andere gebieden toegewezen, dit aanbod is gedaan notabene tijdens Laussanne, terwijl Frankrijk, Engeland en Turkije aan tafel zaten.
"Hey Fransa, ben gidiyom, laylaylom, ben gidiyom, laylaylom!" Jij verkeert nog altijd in de veronderstelling dat de bewoners van Hatay vanuit het niets onafhankelijkheid en aansluiting bij Turkije realiseerden.quote:Gast waar heb je het allemaal over, Ataturk is in 1938 overleden, referendum en aansluiting van Hatay is in 1939. In 1938 waren er spanningen tussen Frankrijk, Italie en Duitsland ja, maar er was nog geen sprake van dreigementen. In 1938 waren de Franse en Britse staatshoofden nog blij dat ze een oorlog in Europa hadden voorkomen met conferentie van Munchen, verder doet het er weinig toe wie er neigde naar een referendum, het gaat er om dat republiek van Hatay een korte tijd onafhankelijk is geweest en na een referendum zelf heeft gekozen voor aansluiting bij Turkije, wat Turkije later heeft goedgekeurd, zeker na de dood van Mustafa Kemal ook nog.
Two wrongs don't make one right.quote:Toen de Syriers een voorstel deden voor een confederatie, was er geen sprake van een Ottomaanse gezag, het was een voorstel aan Mustafa Kemal, niet aan Vahdettin of Sultan Resat. Als er iemand toornde aan het gezag van het Ottomaanse rijk was het wel Ataturk himself
Trendhopper heeft ook best hoge prijzen zie ik. Misschien ben ik gewoon te gierig.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ikea en de Trendhopper, wellicht is dat een optie?
Jysk anders? Heb er zelf nog nooit iets gekocht maar krijg wel die foldertjes.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:06 schreef Bilge het volgende:
Trendhopper heeft ook best hoge prijzen zie ik. Misschien ben ik gewoon te gierig.
En andersom?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn halve huisraad is Ikea en is behoorlijk stevig zo lijkt het... Maar goed van mijn schoonvader mag ik niet met mijn vriendin meer gooien![]()
Vind jij 400 euro normaal voor een kast?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:17 schreef Ayca het volgende:
Apart. Mijn kast is ook van de ikea en een paar jaar oud maar staat nog steeds.
Misschien ben je te gierig dan ja.
Haha, kilibik.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik zoveel fok? Zit doodsbang op zolder te trillen
Ik kan hem niet op de IKEA-site vinden.quote:
Wil je een paar dingen voor mij opzoeken (als je je toch verveeltquote:
Creditcard heeft geen pincode. Bij een aankoop op internet hoef je alleen je creditcardnummer, de naam van de eigenaar en de verloopdatum in te voeren. Je hoeft ook niets op te waarderen ofzo. De bedoeling van zo'n kaart is juist dat je een aankoop kunt doen wanneer je op dat moment zonder geld zit. Je betaalt dit bedrag namelijk achteraf.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wil je een paar dingen voor mij opzoeken (als je je toch verveelt)?
Hebben creditcards tegenwoordig een pincode? Kun je ook geld op je creditcard zetten/opwaarderen?
Ik heb geen cc aangevraagd maar heb geen idee hoe die dingen werken.
Ik hoorde juist dat veel cc's tegenwoordig wel pincode's hebben of dat je het erop kan zetten ofzo?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Creditcard heeft geen pincode. Bij een aankoop op internet hoef je alleen je creditcardnummer, de naam van de eigenaar en de verloopdatum in te voeren. Je hoeft ook niets op te waarderen ofzo. De bedoeling van zo'n kaart is juist dat je een aankoop kunt doen wanneer je op dat moment zonder geld zit. Je betaalt dit bedrag namelijk achteraf.
Oom in Turkije? (Geen grap, serieus bedoeld. Ze gebruiken daar de creditcard zoals wij hier de bankpas gebruiken.)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat veel cc's tegenwoordig wel pincode's hebben of dat je het erop kan zetten ofzo?
En mijn oom heeft ook een cc en ik herinner me dat hij mij een keer vertelde dat je er ook zelf geld op kunt zetten - dat doet hij tenminste. Maar dat was zo'n twee jaar geleden, toen hij mijn 23andme betaalde (hoi Weiss).
Morgen nog even langs een andere winkel, vind ik daar niks, dan koop ik die.quote:
Nee, oom in NL.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oom in Turkije? (Geen grap, serieus bedoeld. Ze gebruiken daar de creditcard zoals wij hier de bankpas gebruiken.)
Die zijn relatief duur vergeleken met een gewone CC.quote:
Relatief duur? Hoezo dat?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die zijn relatief duur vergeleken met een gewone CC.
En ik heb laatst alleen zo'n tijdelijke kunnen kopen, heb geen zin om er weer een aan te schaffen. Vraag wel gewoon een normale CC aan.
Hmm, daar heb ik dan geen weet van. Die van ons werkt zonder pincode.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat veel cc's tegenwoordig wel pincode's hebben of dat je het erop kan zetten ofzo?
En mijn oom heeft ook een cc en ik herinner me dat hij mij een keer vertelde dat je er ook zelf geld op kunt zetten - dat doet hij tenminste. Maar dat was zo'n twee jaar geleden, toen hij mijn 23andme betaalde (hoi Weiss).
Ga mee winkelen met mij, Alice en JFM?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb ook weer kleren nodig om de extreme winterkou te kunnen trotseren. Zaterdag maar de stad in.
Met drie dames tegelijk?! No way!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ga mee winkelen met mij, Alice en JFM?
Tzzzz..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met drie dames tegelijk?! No way!
Nope, 2 euro per overboeking. Je kunt maximaal 150 euro per keer op je kaart zetten, dus als je 150 euro op je kaart willen hebben betaal je 152 euro. In geval van 20 euro wordt dat 22 euro in totaal betalen dus.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je betaalt toch een bepaald bedrag over je aankoop? 10% ofzo?
Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakı drinken en filosoferend de wereld redden.quote:
In denk dat je dan uiteindelijk een paar euro's meer kwijt bent (per jaar, + aanschafkosten) dan wanneer je een normale CC hebt. Scheelt ook weer moeite (opwaarderen etc. etc.).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope, 2 euro per overboeking. Je kunt maximaal 150 euro per keer op je kaart zetten, dus als je 150 euro op je kaart willen hebben betaal je 152 euro. In geval van 20 euro wordt dat 22 euro in totaal betalen dus.
Volgens mij is dat recentelijk gewijzigd. In ieder geval geen 10% (mits je boven 20 euro zit)..
Jij?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakıdrinken en filosoferend de wereld redden.
De baklava's zijn van mij - benden -quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakı drinken en filosoferend de wereld redden.
Optical zoom?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:51 schreef zarGon het volgende:
Ik neem mijn verrekijker en DSLR-camera mee.
Totaaaaal geen ervaring, kennis over etc idd, maar goed idee, vallen we niet mee opquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
Verrekijker... amateur.
[ afbeelding ]
Je wilt toch goede foto's maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Totaaaaal geen ervaring, kennis over etc idd, maar goed idee, vallen we niet mee op
Aanschafkosten zijn een eenmalige 10 euro. Verder geen terugkerende kosten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In denk dat je dan uiteindelijk een paar euro's meer kwijt bent (per jaar, + aanschafkosten) dan wanneer je een normale CC hebt. Scheelt ook weer moeite (opwaarderen etc. etc.).
Voyeur zijn kan al voldoende zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je wilt toch goede foto's maken?Een verrekijker maakt geen foto's.
Hmpf ja...tja. Ik wil hem ook gebruiken op reis enzo.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aanschafkosten zijn een eenmalige 10 euro. Verder geen terugkerende kosten.
Het grootste voordeel van zo'n prepaid kaart is dat er geen nare gevolgen aan vastzitten. Je kunt niet meer gebruiken dan er op je kaart staat, dus rood staan en rente terugbetalen dit dat is niet aan de orde. En mocht het in verkeerde handen vallen, ben je maar een fractie kwijt en zo.
Ik heb zo'n kaart en voor iemand zoals ik die het maar één keer in de zoveel tijd gebruikt is het reuze handig!
Ne bilim, ik dacht dat je altijd zo anti-alcohol was.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waterpijp en joint wil je wel geloven, maar alcohol niet? How come?
Dat ben ikquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ne bilim, ik dacht dat je altijd zo anti-alcohol was.
Oh.. ik haal echt iedereen door elkaar hier. Laatst ook met JFM en dat andere meisje waarvan ik de nickname niet meer weet.quote:
Ik bemoei me nooit echt (in die mate) met de keuzes van een persoon.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ne bilim, ik dacht dat je altijd zo anti-alcohol was.
Gebruik het rughaar van Trigger als vacht.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ik moet winterklereeeeeeeeeeen.
Ik had het ook over jou persoonlijk. Ik denk dat de meesten hier wel een 'keep-it-to-yourself' moslim zijn. Praktiserend of niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik bemoei me nooit echt (in die mate) met de keuzes van een persoon..
Ik neig nu om te vragen over wie je het hebt maarre...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh.. ik haal echt iedereen door elkaar hier. Laatst ook met JFM en dat andere meisje waarvan ik de nickname niet meer weet.
Wat diss jij mijquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gebruik het rughaar van Trigger als vacht.
omnomnom.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gebruik het rughaar van Trigger als vacht.
Het was klinkerbotsing, even opgezocht.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
omnomnom.![]()
Wie bedoel jij Borte?
Ik raad je aan man, is compliment. Ik bedoel, als ik in de barre kou op een winterdag buiten ben, mag jij me komen opwarmen.quote:
Maar, ik ben niet zooooooo behaard.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik raad je aan man, is compliment. Ik bedoel, als ik in de barre kou op een winterdag buiten ben, mag jij me komen opwarmen.
Sorry, ik haal jou en JFM door elkaar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar, ik ben niet zooooooo behaard.
JFM mag je wel dissenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Sorry, ik haal jou en JFM door elkaar..
Aangestoken door Borte..
zarGon.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aangestoken door Borte..
Leugens zeg ik je.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef TheMagnificent het volgende:
Trigger heeft weer iemand z'n UI gejat?
Sorry.. het was de bedoeling dat alleen El_Presidente ziek zou worden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aangestoken door Borte..
Goede tip.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Ayca het volgende:
Wie is ze? Liedje voor jou: Duman-Paranoya
engelenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Ayca het volgende:
Wie is ze? Liedje voor jou: Duman-Paranoya
serieusquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
El_Presidente is mij aan het uitschelden via DM.
Waarom wil je hem dan ook ziek maken?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij noemde mij een bitch omdat ik hem ziek wou maken.
Is hij al. In z'n hoofd huhuhuquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom wil je hem dan ook ziek maken?
Maar dan mag ik niet mee.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:17 schreef zarGon het volgende:
Neem geen mannen (m.u.v. homosensuelen) mee alsjeblieft. Is zielig.
Hoor je dat JFM.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:18 schreef Ayca het volgende:
Ik shop liever alleen als het snel moet, hoef ik geen rekening te houden met anderen
Zeg je dat alleen omdat ik homosensueel ben en je me wilt troosten, of meen je dat echt?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent de uitzondering op de regel..
Ik winkel ook graag alleen hoor tenzij ik toevallig met mancandy ben.quote:
Ehm beetje formeel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor jurk je wil.
Ik wil jou sowieso wel troosten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeg je dat alleen omdat ik homosensueel ben en je me wilt troosten, of meen je dat echt?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik winkel ook graag alleen hoor tenzij ik toevallig met mancandy ben.
Ik vind het echt puur koppigheid, obsessie en verslaving, om gek van te worden manquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil jou sowieso wel troosten..
Maar even serieus, petje af voor vrouwen wat betreft winkelen hoor. Zulke uithoudings- en doorzettingsvermogen kom je niet vaak tegen.
Spelletje meespelen en je hebt er enorm veel baat bij. Denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind het echt puur koppigheid, obsessie en verslaving, om gek van te worden man
Zoals? Ook een leuk cadeau voor jou, of geen angry faces?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Spelletje meespelen en je hebt er enorm veel baat bij. Denk ik..
Ja dit. Maar hou er rekening mee dat niet alles wat online staat, ook daadwerkelijk in de winkel te verkrijgen is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ayca, kijk alvast online, scheelt je tijd!
Ja ben ik nu aan het doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ayca, kijk alvast online, scheelt je tijd!
Beetje complimentje hier, beetje aanmoediging daar, geduldig zijn, lief overkomen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals? Ook een leuk cadeau voor jou, of geen angry faces?
Tamamda, dat is misschien nog wel te overleven, krijgen ze vervolgens ook nog eens tips om ook nog thuis op internet te gaan kijken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Beetje complimentje hier, beetje aanmoediging daar, geduldig zijn, lief overkomen.
Volgens mij krijg je dat dan terug in liefde. Zoetsappig, maar win je wel punten mee. Denk ik.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tamamda, dat is misschien nog wel te overleven, krijgen ze vervolgens ook nog eens tips om ook nog thuis op internet te gaan kijken.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Ayca het volgende:
Aanmoediging? 'kom op! sale bij rij 3! snel, je kan het!' zoiets?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Ayca het volgende:
Aanmoediging? 'kom op! sale bij rij 3! snel, je kan het!' zoiets?
Ja, maar wel dubieus, bij vragen over electronica komen ze wel vervolgens naar ons, maar andersom doen we het zelden tot nooit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:31 schreef zarGon het volgende:
[..].
Hehe, ze lijken wel op ons, wanneer wij nieuwe electronica moeten kopen of zo.
Haha, grapjas. Gaan de Turken nu Kerkuk claimen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, in ruil voor het opgeven van Musul en Kerkuk hebben de Britten Turkije heel Syrie aangeboden als tegenprestatie, wie weigerden? Juist ja.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ben serieus op mijn telefoon nu aan het internetshoppen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Haha, grapjas. Gaan de Turken nu Kerkuk claimen?x 999.
Kerkuk is Koerdisch, is het altijd al geweest. De Turken/Turkmenen hebben er geen 1% recht op.
Gelukkig is de stad nu voor 2/3 in handen van de Peshmerga en de hond van een Maliki heeft de afgelopen tijd voor minstens 5 miljard wapens besteld, de hond is uit op oorlog.
Hij heeft ook al een nieuwe Privé Eenheid (Elite) opgericht. A Dictator in the Making.
Wanneer ik het leuk vind,ja.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:33 schreef zarGon het volgende:
[..].
Koop je ook echt of kijk je alleen maar?
Terug naar je grot.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Haha, grapjas. Gaan de Turken nu Kerkuk claimen?x 999.
Kerkuk is Koerdisch, is het altijd al geweest. De Turken/Turkmenen hebben er geen 1% recht op.
Gelukkig is de stad nu voor 2/3 in handen van de Peshmerga en de hond van een Maliki heeft de afgelopen tijd voor minstens 5 miljard wapens besteld, de hond is uit op oorlog.
Hij heeft ook al een nieuwe Privé Eenheid (Elite) opgericht. A Dictator in the Making.
Ik begrijp het wel als andere shopbeluste vrouwen worden meegenomen (al is het maar om een mening te horen), maar dat er inderdaad met tegenzin ook mannen meegaan snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ik winkel het liefst alleen, nooit gesnapt waarom sommige mensen anderen meesleuren, en dan ook nog eens mensen die het zien als een 'sabir' zaak.Blijf/laat ze gewoon thuis.
Hier zien we weer de ware aard van een Turk, hoe ze denken over Koerden.quote:
Je weet toch Arnold van Eindhoven, die ouwe prediker in rolstoel, dat, alleen Koerdische variant.quote:
Ja, dat werkt dus in je nadeel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Mannen zeggen op alles: "ja schat,prachtig." terwijl ze niet een kijken.
Ik ga het liefst ook niet met vriendinnen. Echt zo hatelijk om op de ander te wachten - en dan bij ieder kledingstuk dat ze passen om jou mening vragen (ja, dat doet mij 'bff' echtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel als andere shopbeluste vrouwen worden meegenomen (al is het maar om een mening te horen), maar dat er inderdaad met tegenzin ook mannen meegaan snap ik ook niet..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet toch Arnold van Eindhoven, die ouwe prediker in rolstoel, dat, alleen Koerdische variant.
Ik voelde mij gewoon niet goed. Het was alsof een Turk had gezegd dat Kirkuk van de Turken is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou er ook een FOK Spytool zijn voor 'Koerd', misschien undercover spreken met 'Kiro' ?
Ben ik de enige die dit overdreven vindt?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wanneer ik het leuk vind,ja.
Ja.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Mijn zusje gaat meestal mee om als image maker te fungeren, sagolsun.
Aman, EL_Presidente duymasin.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ga het liefst ook niet met vriendinnen. Echt zo hatelijk om op de ander te wachten - en dan bij ieder kledingstuk dat ze passen om jou mening vragen (ja, dat doet mij 'bff' echt).
Nee, ben echt een man wat dat betreft.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Aman, EL_Presidente duymasin.
Beter.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Mijn zusje gaat meestal mee om als image maker te fungeren, sagolsun.
Ja, maar doe dat dan lekker achter een groter scherm?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Mag. Maar ik heb momenteel weinig winterkleren dus als ik iets warms zie, dat ieuk vind enzo, dan haal ik het wel.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Aman, EL_Presidente duymasin.
Jij moet dan ook niet sulanmak doen bij hem he, sumuklu.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Hij wilde mij toch niet. Noemde mij sumuklu, heks en herhaalde tig keer dat ik uit zijn buurt moest blijven..
Gaat moeilijk wanneer je ziek bent en er overal vloeistof uit je vloeit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij moet dan ook niet sulanmak doen bij hem he, sumuklu.
Vast wel als je deels man bent.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Hij wilde mij toch niet. Noemde mij sumuklu, heks en herhaalde tig keer dat ik uit zijn buurt moest blijven..
Blijf ook voorlopig uit mijn buurt dan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gaat moeilijk wanneer je ziek bent en er overal vloeistof uit je vloeit.
Ik ben weer beter hoor, dit keer alleen last van verstoppingen in de voorhoofd/neus/keel gedeelte.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijf ook voorlopig uit mijn buurt dan.
Spoedige herstel en beterschap gewenst danquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ben weer beter hoor, dit keer alleen last van verstoppingen in de voorhoofd/neus/keel gedeelte.Duurt nog wel een week of 3-4 voordat het helemaal over is.
zG koopt zelfs ene fokabo.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Buiten boeken en films zou ik nooit iets op internet kopen, denk ik. Kleding moet je passen en voelen, electronica moet je analyseren. Ja, je kunt het terug opsturen, maar te veel gedoe.
Langdurige druipend neus wel, geen langdurige hoofdpijn of vervormde stem.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
Hebben jullie dat ook trouwens? Dat wanneer je een zware verkoudheid/griep hebt gehad, je de weken daarna nog last hebt van verstoppingen in het hoofd en je nog verkouden klinkt? En dat je bijvoorbeeld een soort hoofdpijn krijgt als je naar voren bukt? In het Turks noemen ze het 'sinuzit' ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijholteontsteking.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
Hebben jullie dat ook trouwens? Dat wanneer je een zware verkoudheid/griep hebt gehad, je de weken daarna nog last hebt van verstoppingen in het hoofd en je nog verkouden klinkt? En dat je bijvoorbeeld een soort hoofdpijn krijgt als je naar voren bukt? In het Turks noemen ze het 'sinuzit' ofzo.
Elektronica kan prima. Kleding ben ik met je eens ja.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Buiten boeken en films zou ik nooit iets op internet kopen, denk ik. Kleding moet je passen en voelen, electronica moet je analyseren. Ja, je kunt het terug opsturen, maar te veel gedoe.
Jep! Dat heb ik dus. Vorig jaar had ik er zeker vier weken na mijn verkoudheid nog last van. Hoop dat het dit keer sneller over is heur..quote:Sinusitis of bijholteontsteking is een aandoening die veroorzaakt wordt door bacteriën, virussen of soms een allergie in de slijmvliezen van de neusbijholten. Dikwijls als gevolg van een verkoudheid zijn de bijholten, die door kanaaltjes in verbinding staan met de neus, gevuld met dik slijm. Het neusslijmvlies is ontstoken en dus gezwollen. Hierdoor kan het slijm en/of pus niet goed weglopen. Het gevolg hiervan is een pijnlijk en drukkend gevoel aan de bovenkant van het gelaat, en rond de ogen. Bij voorover bukken kan het drukkende gevoel toenemen. Ook is er soms sprake van hoofdpijn. De aandoening komt vooral veel voor bij volwassenen. Bij kinderen tot 8 jaar nooit, de sinus is dan nog niet voldoende ontwikkeld.
De ontstekingen kunnen een chronisch karakter krijgen. Leegzuigen van de holten kan dan nodig gevonden worden. Een KNO-arts kan met een CT-scan van het hoofd goed zien waar de problemen zich voordoen. Ook kan een scheef neustussenschot de reiniging van de holtes belemmeren met een verhoogde kans op een bijholteontsteking tijdens een verkoudheid.
Electronica kun je in de winkel analyseren, en online kopen (goedkoper).quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Oh jij had het al gevonden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijholteontsteking..
Zelf geen ervaring, mijn mijn oudste zus had er wel last van. Pijnlijk, wel.
Hmm, dat zou je hoofdpijn dus kunnen verklaren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jep! Dat heb ik dus. Vorig jaar had ik er zeker vier weken na mijn verkoudheid nog last van. Hoop dat het dit keer sneller over is heur..
Dat is ook een optie, inderdaad.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Electronica kun je in de winkel analyseren, en online kopen (goedkoper).
Neee, dat is iets heel anders. Dat is gewoon migrane. Deze hoofdpijn voelt ook anders en is prima vol te houden. De eerste dag/dagen na je verkoudheis is het vaak wel zwaarder, maar je kan nog prima functioneren. Dat gaat bij migraine dus echt niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, dat zou je hoofdpijn dus kunnen verklaren.
Nog een reden om een neusoperatie te overwegen.quote:Ook kan een scheef neustussenschot de reiniging van de holtes belemmeren met een verhoogde kans op een bijholteontsteking tijdens een verkoudheid.
Wat mijn zus weleens deed was hangen boven een pan gevuld met kokend water en een klein beetje Vicks, met een deken over haar hoofd heen. Dat hielp om het allemaal een beetje los te krijgen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jep! Dat heb ik dus. Vorig jaar had ik er zeker vier weken na mijn verkoudheid nog last van. Hoop dat het dit keer sneller over is heur..
Dat heb ik weleens gedaan maar het hielp weinig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat mijn zus weleens deed was hangen boven een pan gevuld met kokend water en een klein beetje Vicks, met een deken over haar hoofd heen. Dat hielp om het allemaal een beetje los te krijgen.
Als ik je net zou leren kennen eh, zou ik verwachten dat je een bolletje bent.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:01 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, over shoppen gesproken, zaterdag ga ik naar Duitse supermarkt. En als een foodfreak kan ik je niet vertellen hoe blij dat mij maakt. Voelt bijna net zo goed als het vinden van de perfecte jas of schoenen.
Het is niet echt een hoofdpijn, het is gewoon een verstopt gevoel in je voorhoofd wat erg irritant is en soms wat pijnlijk wanneer je voorover bukt. Het belemmert je niet zeg maar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:01 schreef zarGon het volgende:
Ik vind hoofdpijn irritant als ik er een paracetamol tegen moet nemen.
Jullie hebben het over langdurige hoofdpijn en shit..
Ben ik ook.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als ik je net zou leren kennen eh, zou ik verwachten dat je een bolletje bent.
Meh.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Snij een ui doormidden en leg deze op je nachtkastje. Dat zou mijn oma in ieder geval voorstellen.
Ik ben het niet gewend om ziek te raken (ik haat het echt intens, dat niets kunnen doen en dat brakke gevoel), en maak alleen om de zoveel tijd hoofdpijn en een griepje mee.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is niet echt een hoofdpijn, het is gewoon een verstopt gevoel in je voorhoofd wat erg irritant is en soms wat pijnlijk wanneer je voorover bukt. Het belemmert je niet zeg maar.
Migraine is weer een ander verhaal natuurlijk.
Wat is een twiggy nou weer? Kun je dat opeten?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ben ik ook.
Oke, niet dik ofzo, maar ik ben geen twiggy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |