abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117573784

Turken op FOK!? ;(. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, :o.

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. :Y). En af en toe ook dialogen tussen deze users, :Y. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, :N.

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! *O*.

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117573969
Moet ik mij even in verdiepen, geen tijd voor atm.
pi_117573994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:09 schreef xminator het volgende:
Moet ik mij even in verdiepen, geen tijd voor atm.
Staat zelfs op een site van de overheid.

http://atam.gov.tr/?p=1105
pi_117574284
Mobilisatie (seferberlik) is overbodig omdat het reguliere Turkse leger een maatje groter is dan Syrië. Dat verandert als ook andere landen of minderheden in eigen land zich gaan roeren. Maar voor nu zouden ongetrainde jongemannen alleen in de weg lopen.

Over de 'naaistreek van Atatürk': hij sloot dat verdrag natuurlijk niet zomaar met de Fransen en bovendien hield hij ten dele belofte door later Hatay in te lijven.

Vannacht vindt het eerste debat tussen Obama en Romney plaats, ben benieuwd of ze het over Syrië en Turkije zullen hebben.
pi_117574618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:21 schreef Bilge het volgende:

Over de 'naaistreek van Atatürk': hij sloot dat verdrag natuurlijk niet zomaar met de Fransen en bovendien hield hij ten dele belofte door later Hatay in te lijven.

Onzin, in ruil voor het opgeven van Musul en Kerkuk hebben de Britten Turkije heel Syrie aangeboden als tegenprestatie, wie weigerden? Juist ja.
pi_117576773
Hucuuuum! Ya Allah bismillah, Allahu ekber!

En nu even inlezen.
pi_117576862
Hmpf, had toch echt gehoopt dat het geweld daar niet grensoverschrijdend zou zijn.
pi_117578921
Goedemorgen zonder zorgen. *O*
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_117579810
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:48 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Goedemorgen zonder zorgen. *O*
Aah ah nerde o gunler..

(waar zijn die dagen?!)
pi_117582739
Hello fashionista's

Wat vinden jullie van deze jas? Ik vind hem niet echt super of bijzonder ofzo, maar ik kan echt niks anders vinden. :'( :{

http://www.bershka.com/we(...)/Jas%2BBSK%2Bkleuren
pi_117582795
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:22 schreef xminator het volgende:

[..]

Aah ah nerde o gunler..

(waar zijn die dagen?!)
Maak wat moois van iedere dag :) *zegt mevrouw ochtendhumeur*
pi_117583120
Borte moooooi O+
pi_117583428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin, in ruil voor het opgeven van Musul en Kerkuk hebben de Britten Turkije heel Syrie aangeboden als tegenprestatie, wie weigerden? Juist ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Syriers niet hoor, er hebben meer dan 12.000 Syriers meegevochten in Canakkale, waarvan 8000 zijn gestorven. De Syriers bleven strijden tegen Franse bezetting, tot Mustafa Kemal een telegram stuurde met dat wanneer Anatolie gered was, ze terug zouden komen om de Fransen te verdrijven, Syrie heeft 10.000 goudstukken verzameld voor de strijd in Turkije, 2 weken later tekende Ataturk een verdrag met de Fransen, dat Syrie wordt overgedragen aan Frankrijk. Over naaien gesproken. :')
Er klopt echt geen hout van je verhaal... Even alles op een rijtje zetten:

- Syrië was tot 1916 onderdeel van het Ottomaanse Rijk, maar stond reeds bekend als een centrum van Arabisch separatisme (3e alinea).
- De Britten en Fransen stoken de Arabieren op tot rebellie door hen een groot Arabisch rijk te beloven als ze loskomen van de Turken. De Ottomaanse sultan roept juist op tot een Jihad tegen de Fransen en Britten.
- De Arabische opstand doorbreekt het Turkse gezag. (1916-1918)
- De Arabieren krijgen geen eigen land. Al voor de opstand hadden de Fransen en Engelsen de voormalige Ottomaanse provincies onderling verdeeld (Sykes-Picotverdrag, 1916). Ze bezetten de Arabische gebieden en onderdrukken Arabische nationalisten die toch hun eigen land willen. Syrië kom onder Frankrijk te vallen.
- Pas hier begint de samenwerking tussen Turken en Arabieren weer. Ze hebben er allebei belang bij dat de West-Europeanen vertrekken. Atatürk steunt de opstand van Faisal ibn Hoessein jegens de Fransen, en andersom steunen de Syriërs de Turkse onafhankelijkheidsoorlog.
- Met uitzondering van een klein stukje Anatolië is Turkije bezet, zoals vervat in het Verdrag van Sèvres.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- De Turkse winst tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog verandert de verhoudingen. Met het verdrag van Ankara wordt de Zuid-grens vastgesteld. Steden als Adana, Antep, Urfa, Mardin, Diyarbakır en Sivas worden binnengehaald, Syrië, wat toch al onafhankelijkheid wilde, wordt opgeofferd. Dit is geen naaien. De Syriërs bewezen met de strijd tegen de Ottomaanse sultan dat ze alleen verder wilden. Sedertdien is de Turks-Syrische relatie er één van wederzijdse belangen: alleen steunen als het je zelf goed uitkomt. Bovendien waren hogere eisen tegenover de Fransen gezien de machtsverhoudingen onrealistisch.
- De Engelsen hadden Syrië niet onder hun controle, waardoor een ruil tegen Musul en Kerkük niet aan de orde kan zijn. Maar zelfs als dat wel kon, zijn Musul en Kerkük waardevoller dan Syrië wegens de olievoorraden en de loyale bevolking. Bovendien heeft Atatürk Musul en Kerkük zonder slag of stoot op moeten geven aan de Britten.
- In 1939 weet Atatürk Hatay alsnog voor Turkije te winnen. De machtsverhoudingen zijn in ons voordeel veranderd: de Fransen vrezen de Duitse Nazi's vanuit het Noorden en de Italiaanse fascisten vanuit het Zuiden, en kunnen daarom geen soldaten verspelen aan Syrië.
pi_117583601
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Bortecinem het volgende:
Hello fashionista's

Wat vinden jullie van deze jas? Ik vind hem niet echt super of bijzonder ofzo, maar ik kan echt niks anders vinden. :'( :{

Handige kraag.
pi_117584471
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Er klopt echt geen hout van je verhaal... Even alles op een rijtje zetten:

- Syrië was tot 1916 onderdeel van het Ottomaanse Rijk, maar stond reeds bekend als een centrum van Arabisch separatisme (3e alinea).
- De Britten en Fransen stoken de Arabieren op tot rebellie door hen een groot Arabisch rijk te beloven als ze loskomen van de Turken. De Ottomaanse sultan roept juist op tot een Jihad tegen de Fransen en Britten.
- De Arabische opstand doorbreekt het Turkse gezag. (1916-1918)
- De Arabieren krijgen geen eigen land. Al voor de opstand hadden de Fransen en Engelsen de voormalige Ottomaanse provincies onderling verdeeld (Sykes-Picotverdrag, 1916). Ze bezetten de Arabische gebieden en onderdrukken Arabische nationalisten die toch hun eigen land willen. Syrië kom onder Frankrijk te vallen.
- Pas hier begint de samenwerking tussen Turken en Arabieren weer. Ze hebben er allebei belang bij dat de West-Europeanen vertrekken. Atatürk steunt de opstand van Faisal ibn Hoessein jegens de Fransen, en andersom steunen de Syriërs de Turkse onafhankelijkheidsoorlog.
- Met uitzondering van een klein stukje Anatolië is Turkije bezet, zoals vervat in het Verdrag van Sèvres.
SPOILER
- De Turkse winst tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog verandert de verhoudingen. Met het verdrag van Ankara wordt de Zuid-grens vastgesteld. Steden als Adana, Antep, Urfa, Mardin, Diyarbakır en Sivas worden binnengehaald, Syrië, wat toch al onafhankelijkheid wilde, wordt opgeofferd. Dit is geen naaien. De Syriërs bewezen met de strijd tegen de Ottomaanse sultan dat ze alleen verder wilden. Sedertdien is de Turks-Syrische relatie er één van wederzijdse belangen: alleen steunen als het je zelf goed uitkomt. Bovendien waren hogere eisen tegenover de Fransen gezien de machtsverhoudingen onrealistisch.
- De Engelsen hadden Syrië niet onder hun controle, waardoor een ruil tegen Musul en Kerkük niet aan de orde kan zijn. Maar zelfs als dat wel kon, zijn Musul en Kerkük waardevoller dan Syrië wegens de olievoorraden en de loyale bevolking. Bovendien heeft Atatürk Musul en Kerkük zonder slag of stoot op moeten geven aan de Britten.
- In 1939 weet Atatürk Hatay alsnog voor Turkije te winnen. De machtsverhoudingen zijn in ons voordeel veranderd: de Fransen vrezen de Duitse Nazi's vanuit het Noorden en de Italiaanse fascisten vanuit het Zuiden, en kunnen daarom geen soldaten verspelen aan Syrië.
Je haalt heel wat dingen door elkaar en probeert het middels korte bochten goed te praten.

- Ten eerste de Arabische opstanden geleid door Sharif Hussein en zijn zoons is niet hetzelfde als de 'Syriers'.
- Ten tweede 'De Syriers' waar jij het over hebt die tegen de Sultan 'streden' zijn met z'n duizenden in Canakkale en de Sakarya Savasi (!) - onafhankelijkheidstrijd - samengevochten met de Turken.
- Ten derde onder druk van de Syrische bevolking werd Koning Faisal gedwongen om toenadering met Mustafa Kemal te zoeken.
- Ten vierde - Bij grote overwinningen van Mustafa Kemal werd er toen dag en nacht in Syrische moskeen zijn overwinningen geprezen en voor hem gebeden, hij kreeg zelfs de nick: Saif Al Islam - Zwaard van de Islam.
- Ten 5e alleen uit Beirut al, dat kleine Libanon zijn er toen 10.000 goudstukken naar Turkije gestuurd omdat ze geloofden dat Turkije ook voor hen streed, niet voor nationalistische-Kemalistische ambities.
- Ten zesde - Er zijn honderden telegrammen gestuurd vanuit Syrische leiders naar Mustafa Kemal om een bondgenootschap op te zetten tegen de onderdrukkers.
- Ten 7 - Wanneer Syriers mankracht sturen, goud sturen, dag en nacht bidden en Ataturk in de Islamitische wereld prijzen, een deal sluiten met diegenen die Syrie bezetten is niet naaien, is keihard verkrachten.
- Ten 8e Engeland wilde niet dat Frankrijk Syrie kreeg omdat het vreesde dat het te machtig zou worden in de regio en een dreiging zou vormen de handelsroutes naar onder andere India en terug naar Europa.

quote:
Curzon bu ülkenin bölgedeki devletçikler için mandater olmasına karşı çıkar. Lord Robert Cecil, Curzon’un Ermenistan ve Kafkaslar için tek mandater devlet görüşüne katılır. Fakat mandaterin Fransa olmasını teklif eder. Fransa eğer payına düşen Klikya’nın devamı olarak büyük Ermenistan ve Kafkasları alırsa karşılığında Suriye ve kuzey Mezopotamya’daki haklarından (Musul’dan) taviz verebilirdi. Lord Curzon, Fransa’nın bu bölgeye yerleştirilmesinin İngiltere’nin bölgedeki hayatî menfaatlerini tehdit edeceği sebebiyle buna sert şekilde karşı çıkar. Bu tartışmalar uzar ve Ermenistan’ın sınırlan ve mandater devlet hakkında görüş birliğine bu toplantıda varılamaz.25
http://atam.gov.tr/?p=1080

Dat Lord Curzon Syrie heeft geboden tegenover het opgeven van Musul en Kerkuk staat gewoon in Turkse memoires van die tijd.

Ten 9e - Je mag Musul wel meer waard dan Syrie achten, maar ze hebben de een niet geaccepteerd, de ander niet gekregen.

Ten 10e - Hatay heeft er zelf voorgekozen onderdeel van Turkije te worden, was niet echt Turkije's daden, ze wilden het graag, maar Hatay stemde er zelf over.

Ten 11e. - Mustafa Kemal en de zijnen hebben de Turkse claims over Syrie overgedragen aan Frankrijk met het verdrag van Ankara. Dit terwijl de Syriers Turkije steunden.

Ten 12e- De Syriers wilden geen onafhankelijkheid, ze wilden een federatie vormen met Turkije onder leiding van Turkije. :')

Als je het op een rijtje wilt met exacte bronnen uiteraard, mag je dat vragen, maar zeggen dat er geen houtje van klopt door maar 1 punt proberen er onder uit te halen, wat zelfs in Turkse bronnen staat, nee zo werkt het niet.

Als ik kom te overlijden en jij eet mijn vlees op om te overleven, hoe weerzinwekkend dan ook, maar dat zou ik wel begrijpen, maar het blijft wat het is: Kannibalisme. Hetzelfde met Turkije en Syrie, Turkije was misschien op dat moment niet sterk genoeg, kon haar eigen maar net redden en moest wel concessies doen, dat kan ik allemaal wel begrijpen, maar sta wel toe dat de dingen bij naam genoemd mogen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 13:04:11 ]
pi_117585589
Trigg O+
pi_117586375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Borte moooooi O+
Hmm ik weet het nog niet zeker. Morgen ga ik nog even het dorp in om bij een andere winkel te kijken, als ik daar niks vind, word dit mijn nieuwe jas.

In beige of marineblauw iig.. hij is echt lelijk in het grijs. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Handige kraag.
Sarcasme? Ik vind de kraag best mooi anders. :P
pi_117586495
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Bortecinem het volgende:
Hello fashionista's

Ik vind hem mooi! Maak je geen zorgen er zijn genoeg leuke jassen. Koop het alleen als je het leuk vindt anders krijg je spijt.
Ik heb deze via H&M besteld en hij moet voor het weekend aankomen:
http://www.hm.com/nl/prod(...)76-D#article=03176-B

En dit heb ik vandaag gekocht :P :

Laarzen:

Ballerina's:

En lipgloss:

:D
''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
They went out and happened to things."
-Leonardo da Vinci
pi_117586603
Oewh Alice! Hayirli olsun, gule gule kullan!

(Weet je al wat dat betekent? :P)
pi_117586920
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef Bortecinem het volgende:
Oewh Alice! Hayirli olsun, gule gule kullan!

(Weet je al wat dat betekent? :P)
Nee :@. Nog niet :P.
''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
-Leonardo da Vinci
pi_117587049
Het betekent zoiets als veel geluk en plezier ermee.
pi_117587110
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef Bortecinem het volgende:
Het betekent zoiets als veel geluk en plezier ermee.
Ah,bedankt :D !
Wat heb jij allemaal nog nodig voor de winter?
Ik moet alleen nog een paar broeken en truien.
-Leonardo da Vinci
pi_117587310
Najah ik heb niks echt nodig. Laatst nog twee broeken gehaald. Maar ik wil nog een paar laarzen/schoenen en nog een paar truien misschen. :P
pi_117587375
Ik vraag me af of alle jongens hier samen net zo veel shopt als een van jullie.
pi_117587514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:20 schreef Bortecinem het volgende:
Najah ik heb niks echt nodig. Laatst nog twee broeken gehaald. Maar ik wil nog een paar laarzen/schoenen en nog een paar truien misschen. :P
Ik heb weinig truien en broeken nu. Een vrouw heeft nooit te veel kleren O-) .
SPOILER
-Leonardo da Vinci
pi_117587539
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:22 schreef Triggershot het volgende:
Ik vraag me af of alle jongens hier samen net zo veel shopt als een van jullie.
Ik heb een lange tijd niet gewinkeld dus ik moet alles weer inhalen nu.
En sommige jongens hebben ook ontzettend veel kleren en vooral veel schoenen.
Klasgenoot heeft 60 paar sneakers :') .
-Leonardo da Vinci
pi_117587737
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Ik heb weinig truien en broeken nu. Een vrouw heeft nooit te veel kleren O-) .
SPOILER
O+
pi_117587759
quote:

[..]

Idd! :D

Maar ik het de laatste tijd behoorlijk ingehaald, dat dan weer wel. :@
pi_117587858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Idd! :D

Maar ik het de laatste tijd behoorlijk ingehaald, dat dan weer wel. :@
Boks :7 . Ik hoef niet veel kleren te bezitten maar vooral voor schoenen en spijkerbroeken moeten van goede kwaliteit zijn.
-Leonardo da Vinci
pi_117587934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:37 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Boks :7 . Ik hoef niet veel kleren te bezitten maar vooral voor schoenen en spijkerbroeken moeten van goede kwaliteit zijn.
Boks boks!!!

Mijn zusje heeft echt tig broeken, truien en dat soort shit van winkels als tabakko... :') Ik heb zoiets van, liever een paar 'basic' dingen als schoenen en broeken van goede (desnoods wat duurdere) kwaliteit dan honderd broeken van tabakko-style winkels. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 04-10-2012 14:47:03 ]
pi_117588186
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Boks boks!!!

Mijn zusje heeft echt tig broeken, truien en dat soort shit van winkels als tabakko... :') Ik heb zoiets van, liever een paar 'basic' dingen als schoenen en broeken van goede (desnoods wat duurdere) dan honderd broeken van winkels als tabakko. :@
Dat dus! Primark is best leuk maar ik koop er geen broeken of schoenen hooguit een paar truitjes/jurkjes en accesoires. Vooral als je slechte jeans hebt scheuren ze na een paar maanden al bij de kruis :X . Vooral die afschuwelijke treggins/jeggins zien er niet uit vind ik :') Zien er echt goedkoop uit.

-Leonardo da Vinci
pi_117588269
Oh en het is nou ook weer niet zo dat tabakko en co helemaal rotzooi zijn, maar als je daar echt veel koopt en draagt, ziet het er zo goedkoop uit. :@
pi_117588347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:46 schreef Bortecinem het volgende:
Oh en het is nou ook weer niet zo dat tabakko en co helemaal rotzooi zijn, maar als je daar echt veel koopt en draagt, ziet het er zo goedkoop uit. :@
Gewoon mixen. Dat is het beste. Ik hoef ook geen t-shirt van 100 euro. Maar schoenen wel.
Je verpest je voeten als je op die platte 10 euro ballerina's gaat lopen.
-Leonardo da Vinci
pi_117588394
Borte als ze thuis komt tijdens niet geshopte dagen. .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 14:49:42 ]
pi_117588427
Alice, helemaal mee eens. Dat soort leggings staan echt alleen mensen met een 'super' figuur (zandloper, heel stak). Maar zelfs dan moet het nog goed gecombineerd zijn wil ik het mooi vinden.

Oh en Primark ken ik niet. Wel van gehoord maar that's all. Is het zoiets als H&M of meer markt-anita-tabakko style. :') :@
pi_117588539
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Triggershot het volgende:
Borte als ze thuis komt tijdens niet geshopte dagen. .

[ afbeelding ]
Niet waar, Trigg! Zo erg ben ik echt niet. Het is nu gewoon tijd dat ik weer nieuwe kleding nodig heb, anders hoor je mij zelden praten over shoppen en stuff.
pi_117588570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:50 schreef Bortecinem het volgende:
Alice, helemaal mee eens. Dat soort leggings staan echt alleen mensen met een 'super' figuur (zandloper, heel stak). Maar zelfs dan moet het nog goed gecombineerd zijn wil ik het mooi vinden.

Oh en Primark ken ik niet. Wel van gehoord maar that's all. Is het zoiets als H&M of meer markt-anita-tabakko style. :') :@
Precies! En ik zie meestal dikke meisjes het dragen :') . Weet wat je staat denk ik dan.
Jij kent Primark niet? :X Wij gaan er een keertje samen heen :9
Het is goedkoop maar en zijn ook dikwijls hele leuke kleren te vinden.
Je moet alleen weten wat van goede kwaliteit is en wat niet.
Maar het is niet tokki vind ik. Veel meisjes van 14 t/m 25 komen er.
-Leonardo da Vinci
pi_117588697
Primarkkkk. O+
pi_117588715
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:52 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Niet waar, Trigg! Zo erg ben ik echt niet. Het is nu gewoon tijd dat ik weer nieuwe kleding nodig heb, anders hoor je mij zelden praten over shoppen en stuff.
Maar ik denk dat wat mannen veel vinden en vrouwen weinig overeenkomt, dus met hoe weinig jij ook komt, het door de man altijd als veel en onnodig wordt gezien
pi_117588749
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Primarkkkk. O+
Heb er laatst nog t.w.v 170 euro aan spullen gekocht. Gewoon thuisbroeken,sportschoentjes, en sloffies en een paar andere dingen.
-Leonardo da Vinci
pi_117588780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Precies! En ik zie meestal dikke meisjes het dragen :') . Weet wat je staat denk ik dan.
Jij kent Primark niet? :X Wij gaan er een keertje samen heen :9
Het is goedkoop maar en zijn ook dikwijls hele leuke kleren te vinden.
Je moet alleen weten wat van goede kwaliteit is en wat niet.
Maar het is niet tokki vind ik. Veel meisjes van 14 t/m 25 komen er.
Ik shop meestal in Eindhoven en daar hebben ze dat niet. Volgens mij is er sowieso geen Primark in Zuid/Oost-Nederland. :@ Maar het is een beetje als H&M dus? Ben wel benieuwd nu..
pi_117588789
kom we gaan zaterdag :9
pi_117588794
quote:

[..]

Dat is toch allang geen jongen meer, maar in een transformatie :')
pi_117588822
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar ik denk dat wat mannen veel vinden en vrouwen weinig overeenkomt, dus met hoe weinig jij ook komt, het door de man altijd als veel en onnodig wordt gezien
Whatevuurr.
pi_117588864
:6
quote:
16s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:00 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Whatevuurr.
Door jullie hebben we wereldwijde crisis enzo. :{w

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 15:01:59 ]
pi_117588923
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik shop meestal in Eindhoven en daar hebben ze dat niet. Volgens mij is er sowieso geen Primark in Zuid/Oost-Nederland. :@ Maar het is een beetje als H&M dus? Ben wel benieuwd nu..
Yep. Maar dan NOG goedkoper :P .
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
kom we gaan zaterdag :9
Kom met zn 3'en. O+
-Leonardo da Vinci
pi_117588939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:03 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Yep. Maar dan NOG goedkoper :P .

[..]

Kom met zn 3'en. O+
Oke O+
pi_117588957
quote:
16s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Door jullie hebben we wereldwijde crisis enzo. :{w
Wij bevorderen de economie juist door veel te kopen.
Banken hebben de crisis veroorzaakt door geld uit te geven dat er niet was.
En wat zijn de grootse gedeeltes van de bankiers? Oh ja, mannen. ;)
-Leonardo da Vinci
pi_117588971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke O+
Nee JFM. Jij niet.
-Leonardo da Vinci
pi_117588979
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Wij bevorderen de economie juist door veel te kopen.
Banken hebben de crisis veroorzaakt door geld uit te geven dat er niet was.
En wat zijn de grootse gedeeltes van de bankiers? Oh ja, mannen. ;)
Mannen die dure vrouwen moeten onderhouden ja :(
pi_117588987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Nee JFM. Jij niet.
JFM is mijn kloon. :')
pi_117588997
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mannen die dure vrouwen moeten onderhouden ja :(
Dat is waar :') . Hadden ze maar homo moeten worden. :')
-Leonardo da Vinci
pi_117589008
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

JFM is mijn kloon. :')
Bewijs het.
-Leonardo da Vinci
pi_117589014
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Dat is waar :') . Hadden ze maar homo moeten worden. :')
Neuh, dan krijg je dit :')
pi_117589028
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:05 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Bewijs het.
hoe?
pi_117589076
quote:
Oh lord :') Jullie moeten gewoon geld verdienen en niet zeuren. Ik wil ook wel net als Peg de hele dag thuiszitten en het geld van msnk uitgeven maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik wacht wel totdat hij een baan heeft O-) .
-Leonardo da Vinci
pi_117589133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Oh lord :') Jullie moeten gewoon geld verdienen en niet zeuren. Ik wil ook wel net als Peg de hele dag thuiszitten en het geld van msnk uitgeven maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik wacht wel totdat hij een baan heeft O-) .
Ik zie het al voor me :')
pi_117589157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hoe?
Ik heb JFM al veel langer zien posten. Sinds 2010 al. Heb je zo lang een kloon? Als ik kijk naar wat zij post moet je wel een meisje zijn om die dingen te weten hoor :?
-Leonardo da Vinci
pi_117589202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me :')
Alleen zijn we niet arm ,ben ik niet zo dik en heb ik niet zo'n tokkie smaak in kleding.
-Leonardo da Vinci
pi_117589210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:09 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Ik heb JFM al veel langer zien posten. Sinds 2010 al. Heb je zo lang een kloon? Als ik kijk naar wat zij post moet je wel een meisje zijn om die dingen te weten hoor :?
Misschien zit ik ook in een transformatie.
pi_117589227
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien zit ik ook in een transformatie.
Je liegt man :')
-Leonardo da Vinci
pi_117589239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Alleen zijn we niet arm ,ben ik niet zo dik en heb ik niet zo'n tokkie smaak in kleding.
Als jij 40+ bent, 2 kinderen en nog steeds zo een figuur als Peggy hebt mag je volgens mij blij zijn :')
pi_117589256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Je liegt man :')
No Shit. :') ?
pi_117589267
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij 40+ bent, 2 kinderen en nog steeds zo een figuur als Peggy hebt mag je volgens mij blij zijn :')
Wedden dat ik nog steeds mijn eigen figuur heb.
-Leonardo da Vinci
pi_117589307
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

No Shit. :') ?
Als iemand zich 2 jaar lang als een ander kan voordoen is niks zeker hier op FOK! :')
-Leonardo da Vinci
pi_117589319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:11 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Wedden dat ik nog steeds mijn eigen figuur heb.
Natuurlijk is het je eigen figuur, of je nu een skelet bent of 3 ton
pi_117589331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:12 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Als iemand zich 2 jaar lang als een ander kan voordoen is niks zeker hier op FOK! :')
True. :')
JFM is eik msnk. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 15:13:49 ]
pi_117589354
Heb jij veel hakken Borte?Ik heb alleen deze laarsjes en een paar sandalen met plateauzolen. Ik kan echt niet op hakken lopen :')
-Leonardo da Vinci
pi_117589372
quote:
16s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk is het je eigen figuur, of je nu een skelet bent of 3 ton
Mierenneuker, ik bedoel hetzelfde gewicht. Slanker zelfs dan nu.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

True. :')
JFM is eik msnk. :')
Nee :P Anders had ik dat wel geweten.
-Leonardo da Vinci
pi_117589423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:14 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Mierenneuker, ik bedoel hetzelfde gewicht. Slanker zelfs dan nu.

[..]

Nee :P Anders had ik dat wel geweten.
Mwah, ik gun het je, dus niet echt iets waarop ik zou wedden. Maar de after pics in mijn inbox dan :9~
pi_117589527
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwah, ik gun het je, dus niet echt iets waarop ik zou wedden. Maar de after pics in mijn inbox dan :9~
:). Want over 21 jaar zit ik ook nog echt op FOK! toch :')
-Leonardo da Vinci
pi_117589547
Ik zou wel willen zien hoe veel haar jij nog hebt over 20 jaar
-Leonardo da Vinci
pi_117589604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:18 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

:). Want over 21 jaar zit ik ook nog echt op FOK! toch :')
Je dochter vast wel, misschien dat het dan voor mij tijd wordt om te settlen :9~
pi_117589612
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:18 schreef AliceWonder het volgende:
Ik zou wel willen zien hoe veel haar jij nog hebt over 20 jaar
Want :') ?
pi_117589701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je dochter vast wel, misschien dat het dan voor mij tijd wordt om te settlen :9~
Ik begraaf haar nog liever levend :D En over 20 jaar is mijn dochter max 11 he. Pedo :{
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want :') ?
Gewoon :P Vrouwen worden dik en mannen hebben geen haar meer. Dat zijn de ergste 2 dingen van het ouder worden. Behalve rimpels.
-Leonardo da Vinci
pi_117589772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:22 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Ik begraaf haar nog liever levend :D

Ik heb al een deal met msnk :@

quote:
Gewoon :P Vrouwen worden dik en mannen hebben geen haar meer. Dat zijn de ergste 2 dingen van het ouder worden. Behalve rimpels.
In mijn geval niet, ik ben echt gezegend met heel snel en sterk groeiend haar. De mannen in mijn familie zijn op de 60 nog niet eens kaal :9

Dat stukje over vrouwen klopt wel ja. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 15:24:00 ]
pi_117589858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb al een deal met msnk :@

[..]

In mijn geval niet, ik ben echt gezegend met heel snel en sterk groeiend haar. De mannen in mijn familie zijn op de 60 nog niet eens kaal :9

Dat stukje over vrouwen klopt wel ja. ;(
Doe eens niet zo raar :') .

Heb jij geluk!

Misschien blijft jouw vriendin wel slank. Moet je haar goed in de gaten houden. :D
-Leonardo da Vinci
pi_117589949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:25 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Doe eens niet zo raar :') .

Heb jij geluk!

Misschien blijft jouw vriendin wel slank. Moet je haar goed in de gaten houden. :D
Ik heb van horen zeggen dat ieder meisje wanneer ze puberteit ingaat, een eed aflegt om na het trouwen dik te worden aan haar moeder om zo de tradities in stand te houden, dus ik ga er niet vanuit.
pi_117589998
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb van horen zeggen dat ieder meisje wanneer ze puberteit ingaat, een eed aflegt om na het trouwen dik te worden aan haar moeder om zo de tradities in stand te houden, dus ik ga er niet vanuit.
Trouw dan niet met haar. Probleem opgelost.
-Leonardo da Vinci
pi_117590033
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:28 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Trouw dan niet met haar. Probleem opgelost.
Ben geen kafir.
pi_117590062
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben geen kafir.
Zucht. Ik ga ook niet msnk trouwen .Vinden we niet nodig.

Dan zit jij de klos.Of neem elk jaar een andere vrouw. En als ze dik worden scheid je van ze.
-Leonardo da Vinci
pi_117590094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:30 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Zucht. Ik ga ook niet msnk trouwen .Vinden we niet nodig.

Dan zit jij de klos.Of neem elk jaar een andere vrouw. En als ze dik worden scheid je van ze.
Dat zeg ik kafirs. :{w

Komt hij nog terug btw of?
pi_117590159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zeg ik kafirs. :{w

Komt hij nog terug btw of?
Verliefde kaffirs *; .

Voorlopig niet, msnk zit bijna nooit meer op FOK! hij is bezig met andere dingen.
-Leonardo da Vinci
pi_117590416
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2010 01:39 schreef msnk het volgende:
Ik ga mn zoon ryan noemen. Ook makkelijk voor de turken onder ons ray-in :P
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2010 01:41 schreef msnk het volgende:
Of Seth. If Benjamin, met een turkse c klank. The OC :') en voor een meisje .... Hailey ofzo O IK KAN HEY PLUSJE NIET VINDEN
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2010 01:42 schreef IHVK het volgende:
Heb je al met de moeder overlegd msnk? :')
De moeder keurt het niet goed :')
-Leonardo da Vinci
pi_117591734
omg ik zit in de les en zie opeens overal JFM staan.

Ik meen het wel hoor, Borte en Alice. Dan gaan we shoppen. O+
pi_117591813
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
omg ik zit in de les en zie opeens overal JFM staan.

Ik meen het wel hoor, Borte en Alice. Dan gaan we shoppen. O+
TS beweert dat jij zijn kloon bent. Stomme halfbloedje is hij ook :( !
Waar woon jij dan? :P
-Leonardo da Vinci
pi_117593965
Hahah geen kloooon.

Rotterdam :)
pi_117594450
Jullie wonen allemaal zo ver....
pi_117594733
:{ limburg zei je?
pi_117594842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je haalt heel wat dingen door elkaar en probeert het middels korte bochten goed te praten.

- Ten eerste de Arabische opstanden geleid door Sharif Hussein en zijn zoons is niet hetzelfde als de 'Syriers'.
Ik beweerde (en jij ontkende) dat Syrie een centrum van Arabisch seperatisme was. Bronnen:
http://www.haberturk.com/(...)bildirisiyle-basladi
http://www.timeturk.com/t(...)suriye-olaylari.html
http://www.bilgesam.org/t(...)analizler&Itemid=150 (deze had ik al eerder gepost)

Serif Huseyin en zijn zonen hebben een grote invloed gehad op de Arabische onafhankelijkheidsstrijd. Maar hij is geen superman. Onder Arabieren bestond al onvrede. De eerste Arabische opstand tegen Ottomaans bestuur vond plaats toen Serif Hüseyin in de luiers zat (april 1856). De onvrede over het Ottomaanse bestuur was algemeen verspreid onder Arabieren en kende de volgende grondslagen (kopje 2):
- Binnen het leger en bestuur zouden Turken voorgetrokken worden.
- Bepaalde hervormingen (tanzimat)- die onder Westerse druk plaatsvonden - zouden anti-Islamitisch zijn, zoals gelijkheid van alle gelovigen en toegenomen rechten voor vrouwen. Ook de afschaffing van slavernij wekte woede op onder sommige stammen.
- De onderontwikkeldheid van Arabieren zou door het Ottomaanse bestuur komen.
- De Khalief moest Arabisch zijn, dat zou één van de laatste wensen van de profeet zijn.
- Na de val van de Balkan en Griekenland lag het in de 'rede der verwachting' dat ook de Arabieren onafhankelijkheid zouden uitroepen.

De anti-Ottomaanse sentimenten groeiden door de jonge Turken (Ittihat en Terakki Cemiyeti) met hun pro-Turkse politiek. Vereniging onder Islamitische banner had veel ellende kunnen voorkomen. Dat veel Jong Turken van Joodse afkomst zijn, en Joden bovendien een motief hadden om Turken en Arabieren tegen elkaar uit te spelen (het beloofde land) vind ik zeer verdacht. Maar dat is een andere discussie. :P

quote:
- Ten tweede (...) Ten zesde
Deze punten heb ik nooit ontkent en zelfs erkent. Overbodig dus.
quote:
- Ten 7 - Wanneer Syriers mankracht sturen, goud sturen, dag en nacht bidden en Ataturk in de Islamitische wereld prijzen, een deal sluiten met diegenen die Syrie bezetten is niet naaien, is keihard verkrachten.
+
Als ik kom te overlijden en jij eet mijn vlees op om te overleven, hoe weerzinwekkend dan ook, maar dat zou ik wel begrijpen, maar het blijft wat het is: Kannibalisme. Hetzelfde met Turkije en Syrie, Turkije was misschien op dat moment niet sterk genoeg, kon haar eigen maar net redden en moest wel concessies doen, dat kan ik allemaal wel begrijpen, maar sta wel toe dat de dingen bij naam genoemd mogen worden.
Dit is idealistisch en kortzichtig. Met mijn beperkte kennis van krijgswetenschappen weet ik dat soldaten wiens verdedigende linie is doorbroken en aan de verliezende hand zijn niet 'tot de laatste druppel' verder strijden, maar zich terugtrekken, hergroeperen en een geschikt moment afwachten om terug aan te vallen. Als je dat niet doet verlies je ook dat kleine beetje wat je in handen hebt en ben je nog verder van huis. Het verdrag dat Atatürk sloot was een korte adempauze. Bovendien verhinderde hem dat niet tvan het onderhouden van allerlei contacten met de Syrische opstandelingen. Slechts gewapend verzet werd tijdelijk gestopt.
quote:
- Ten 8e Engeland wilde niet dat Frankrijk Syrie kreeg omdat het vreesde dat het te machtig zou worden in de regio en een dreiging zou vormen de handelsroutes naar onder andere India en terug naar Europa.

Dat Lord Curzon Syrie heeft geboden tegenover het opgeven van Musul en Kerkuk staat gewoon in Turkse memoires van die tijd.

Ten 9e - Je mag Musul wel meer waard dan Syrie achten, maar ze hebben de een niet geaccepteerd, de ander niet gekregen.
Ik ontken niet dat de Britten dat aanboden, maar wat is een dergelijk aanbod nou waard? De Fransen hadden de feitelijke controle over dat gebied. Dat is net zoiets als dat ik jou zou beloven om een kasteel van Beatrix voor jou te veroveren als jij mij je huis overdraagt.
quote:
Ten 10e - Hatay heeft er zelf voorgekozen onderdeel van Turkije te worden, was niet echt Turkije's daden, ze wilden het graag, maar Hatay stemde er zelf over.
Hoe naief. :') Hielden de Fransen eerder rekening met nationalistische Arabische wensen?

Atatürk doorzag dat de Fransen in moeilijkheden waren door de Duitse en Italiaanse dreiging, verplaatste zijn troepenmacht naar de Syrische grens, drong bij de Volkenbond aan op onafhankelijkheid, bedong een referendum en verplaatste Turkse troepen voor het referendum naar Syrie om Franse sabotage acties te voorkomen.
SPOILER
Meer info: http://www.melek.net/hatay.htm
Atatürk hield dat referendum niet omdat hij zo begaan was met mensenrechten, anders zou hij de opstand van Dersim niet met harde hand hebben gesmoord, maar omdat hij wist dat de bevolking van Hatay pro-Turks was. (wat ook niet gek is als je bedenkt dat daar veel Turkse Soennieten woonden)
quote:
Ten 12e- De Syriers wilden geen onafhankelijkheid, ze wilden een federatie vormen met Turkije onder leiding van Turkije.
Dus tornen aan het Ottomaanse gezag. Zo onschuldig is dat niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Bortecinem het volgende:
Sarcasme? Ik vind de kraag best mooi anders. :P
Die kraag is echt slim bedacht en mooi vormgegeven. Ik ben serieus.
pi_117594999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
:{ limburg zei je?
:Y

Oh en ik kan die jas niet bestellen omdat je er alleen kan betalen met een creditcard of paypal. :'(
pi_117595010
Levo, wat een kut kantine heeft de rug. Protesto yapak!
pi_117595042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

:Y

Oh en ik kan die jas niet bestellen omdat je er alleen kan betalen met een creditcard of paypal. :'(
In welke grot leef jij?
pi_117595093
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:59 schreef xminator het volgende:

[..]

In welke grot leef jij?
Ik heb geen creditcard (nou en? Ik heb in mijn hele leven nog maar een of twee keer een cc nodig gehad) en paypal aanmaken lukt al jaren niet - ik moet een kopie van paspoort etc. doorsturen en dan moeten ze kijken of ze een account voor mij kunnen aanmaken, te veel gedoe.
pi_117595161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:00 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik heb geen creditcard (nou en? Ik heb in mijn hele leven nog maar een of twee keer een cc nodig gehad) en paypal aanmaken lukt al jaren niet - ik moet een kopie van paspoort etc. doorsturen en dan moeten ze kijken of ze een account voor mij kunnen aanmaken, te veel gedoe.
Dat probleem heb ik anders niet gehad. Koop anders een prepaid creditcard. Of ga naar de winkel en koop hem daar.
pi_117595404
Dus? Dat betekent dat anderen geen problemen kunnen ondervinden? Volgens Paypql bestaat er al een account met mijn bankrekening en wil ik een account aanmaken dan moet ik eerst bewijzen dat mijn rekeningnummer ook echt van mij is.

En een prepaid cc is te duur. Ik ga een normale cc aanvragen.
pi_117595485
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:10 schreef Bortecinem het volgende:
Dus? Dat betekent dat anderen geen problemen kunnen ondervinden? Volgens Paypql bestaat er al een account met mijn bankrekening en wil ik een account aanmaken dan moet ik eerst bewijzen dat mijn rekeningnummer ook echt van mij is.

En een prepaid cc is te duur. Ik ga een normale cc aanvragen.
Oke, problem solved.
pi_117595629
Waar kopen jullie kasten? Ik zoek een stevige kast die tegen de 2,4 meter hoog is en circa 1,4 meter breed. Bij de Ikea zag ik een kast die precies aan mijn eisen voldeed, maar de prijs van 400 nog wat vond ik te hoog.
pi_117596045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:50 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik beweerde (en jij ontkende) dat Syrie een centrum van Arabisch seperatisme was. Bronnen:
http://www.haberturk.com/(...)bildirisiyle-basladi
http://www.timeturk.com/t(...)suriye-olaylari.html
http://www.bilgesam.org/t(...)analizler&Itemid=150 (deze had ik al eerder gepost)
Eh nee, ik ben op de hoogte van de bloederige executies van Cemal Pasa, na het vinden van documenten in samenwerking met de Fransen, maar er is een belangrijk onderscheid te maken tussen het Syrische volk en de politiek gezinde elite van die tijd. Het volk was een en al betrokken in de strijd tegen Fransen en Britten. Niet alleen in eigen 'landen' zoals Syrie en Irak, maar ook in Anatolie en de Westerse provincies van Turkije zoals Thracie, Canakkale en Istanbul. Zelfs onder Turken had je opstanden, dat ga je toch niet wegzetten als iets over een heel land en of volk ?

quote:
Serif Huseyin en zijn zonen hebben een grote invloed gehad op de Arabische onafhankelijkheidsstrijd. Maar hij is geen superman. Onder Arabieren bestond al onvrede. De eerste Arabische opstand tegen Ottomaans bestuur vond plaats toen Serif Hüseyin in de luiers zat (april 1856). De onvrede over het Ottomaanse bestuur was algemeen verspreid onder Arabieren en kende de volgende grondslagen (kopje 2):
- Binnen het leger en bestuur zouden Turken voorgetrokken worden.
- Bepaalde hervormingen (tanzimat)- die onder Westerse druk plaatsvonden - zouden anti-Islamitisch zijn, zoals gelijkheid van alle gelovigen en toegenomen rechten voor vrouwen. Ook de afschaffing van slavernij wekte woede op onder sommige stammen.
- De onderontwikkeldheid van Arabieren zou door het Ottomaanse bestuur komen.
- De Khalief moest Arabisch zijn, dat zou één van de laatste wensen van de profeet zijn.
- Na de val van de Balkan en Griekenland lag het in de 'rede der verwachting' dat ook de Arabieren onafhankelijkheid zouden uitroepen.
Sharif Hussein was zeker geen superman en idd ook zeker niet begonnen met hem, hij was meer de bagage van de Britten en Fransen om enige legimiteit te vergaren voor hun aanwezigheid in de Arabische wereld en de massa's niet te provoceren klopt, maar ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft, vanaf het begin van het Ottomaanse rijk zijn er in alle delen van het rijk constant opstanden geweest van rebellen, provacateurs of groepen die onafhankelijkheid wilden hebben, dat is niets nieuws, met de Arabieren ook niet. Een deel van die claims klopt, een deel niet, over een ander deel van de claims kan getwist worden, maar dat neemt niet echt weg dat de Syrische bevolking zich als een zag met de resterende Ottomaanse gebieden he?

quote:
De anti-Ottomaanse sentimenten groeiden door de jonge Turken (Ittihat en Terakki Cemiyeti) met hun pro-Turkse politiek. Vereniging onder Islamitische banner had veel ellende kunnen voorkomen. Dat veel Jong Turken van Joodse afkomst zijn, en Joden bovendien een motief hadden om Turken en Arabieren tegen elkaar uit te spelen (het beloofde land) vind ik zeer verdacht. Maar dat is een andere discussie. :P
Het is inderdaad vrij opmerkelijk te noemen dat het onder Sultan Abdulhamid de tweede relatief rustig was en er meer controle was over de Arabische gebieden in het land vergeleken met de dictatuur van de 3 Pasa's, het opdringen van 'vreemde' normen en regels van the top down zorgt nu eenmaal voor onvrede, met name als etniciteit een rol speelt. Hetzelfde gebeurde ook met Ataturks hervormingen en opstanden in verschillende delen van het land, waaronder Turken en Koerden, dus vreemd kan ik dat niet noemen.

quote:
Dit is idealistisch en kortzichtig. Met mijn beperkte kennis van krijgswetenschappen weet ik dat soldaten wiens verdedigende linie is doorbroken en aan de verliezende hand zijn niet 'tot de laatste druppel' verder strijden, maar zich terugtrekken, hergroeperen en een geschikt moment afwachten om terug aan te vallen. Als je dat niet doet verlies je ook dat kleine beetje wat je in handen hebt en ben je nog verder van huis. Het verdrag dat Atatürk sloot was een korte adempauze. Bovendien verhinderde hem dat niet tvan het onderhouden van allerlei contacten met de Syrische opstandelingen. Slechts gewapend verzet werd tijdelijk gestopt.
Over idealisme en kortzinnigheid gesproken, even serieus, heb je de voorwaarden van het verdrag wat door Ataturk is getekend wel gelezen? Dat was alles behalve een korte adempauze om te hergroeperen en je krachten te verzamelen, was dat maar zo, integendeel, op absolutistische wijze de Turkse claims over Syrie onherroepelijk overgedragen aan Franse autoriteiten, dit terwijl Ataturk ook Syriers in zijn leger had, mede door de hun verzamelde geld. zijn strijd kon voeren, als je Syrie niet kan redden, onderteken dan op z'n minst geen verdrag met de Fransen, door te zeggen dat je geen inspraak over hun lot hebt en niets kunt afdragen, net zoals Abdulhamid deed met Egypte toen de Britten het kwam bezetten.
quote:
Ik ontken niet dat de Britten dat aanboden, maar wat is een dergelijk aanbod nou waard? De Fransen hadden de feitelijke controle over dat gebied. Dat is net zoiets als dat ik jou zou beloven om een kasteel van Beatrix voor jou te veroveren als jij mij je huis overdraagt.
Heb je het stukje wel gelezen? Ook Frankrijk kreeg andere gebieden toegewezen, dit aanbod is gedaan notabene tijdens Laussanne, terwijl Frankrijk, Engeland en Turkije aan tafel zaten.

quote:
Hoe naief. :') Hielden de Fransen eerder rekening met nationalistische Arabische wensen?

Atatürk doorzag dat de Fransen in moeilijkheden waren door de Duitse en Italiaanse dreiging, verplaatste zijn troepenmacht naar de Syrische grens, drong bij de Volkenbond aan op onafhankelijkheid, bedong een referendum en verplaatste Turkse troepen voor het referendum naar Syrie om Franse sabotage acties te voorkomen.
SPOILER
Meer info: http://www.melek.net/hatay.htm
Atatürk hield dat referendum niet omdat hij zo begaan was met mensenrechten, anders zou hij de opstand van Dersim niet met harde hand hebben gesmoord, maar omdat hij wist dat de bevolking van Hatay pro-Turks was. (wat ook niet gek is als je bedenkt dat daar veel Turkse Soennieten woonden)
Gast waar heb je het allemaal over, Ataturk is in 1938 overleden, referendum en aansluiting van Hatay is in 1939. In 1938 waren er spanningen tussen Frankrijk, Italie en Duitsland ja, maar er was nog geen sprake van dreigementen. In 1938 waren de Franse en Britse staatshoofden nog blij dat ze een oorlog in Europa hadden voorkomen met conferentie van Munchen, verder doet het er weinig toe wie er neigde naar een referendum, het gaat er om dat republiek van Hatay een korte tijd onafhankelijk is geweest en na een referendum zelf heeft gekozen voor aansluiting bij Turkije, wat Turkije later heeft goedgekeurd, zeker na de dood van Mustafa Kemal ook nog. :')

quote:
Dus tornen aan het Ottomaanse gezag. Zo onschuldig is dat niet.
Toen de Syriers een voorstel deden voor een confederatie, was er geen sprake van een Ottomaanse gezag, het was een voorstel aan Mustafa Kemal, niet aan Vahdettin of Sultan Resat. Als er iemand toornde aan het gezag van het Ottomaanse rijk was het wel Ataturk himself :')
pi_117596063
Megaposts :')
pi_117596081
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:18 schreef Bilge het volgende:
Waar kopen jullie kasten? Ik zoek een stevige kast die tegen de 2,4 meter hoog is en circa 1,4 meter breed. Bij de Ikea zag ik een kast die precies aan mijn eisen voldeed, maar de prijs van 400 nog wat vond ik te hoog.
Ikea en de Trendhopper, wellicht is dat een optie?
pi_117596883
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hahah geen kloooon.

Rotterdam :)
Redelijk dichtbij :). Ik ging vaak naar Primark Alexandrium.Nu ga ik alleen naar Zaandam
-Leonardo da Vinci
pi_117597931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:58 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Redelijk dichtbij :). Ik ging vaak naar Primark Alexandrium.Nu ga ik alleen naar Zaandam
dus we gaan?
pi_117606805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eh nee, ik ben op de hoogte van de bloederige executies van Cemal Pasa, na het vinden van documenten in samenwerking met de Fransen, maar er is een belangrijk onderscheid te maken tussen het Syrische volk en de politiek gezinde elite van die tijd. Het volk was een en al betrokken in de strijd tegen Fransen en Britten. Niet alleen in eigen 'landen' zoals Syrie en Irak, maar ook in Anatolie en de Westerse provincies van Turkije zoals Thracie, Canakkale en Istanbul. Zelfs onder Turken had je opstanden, dat ga je toch niet wegzetten als iets over een heel land en of volk ?

Sharif Hussein was zeker geen superman en idd ook zeker niet begonnen met hem, hij was meer de bagage van de Britten en Fransen om enige legimiteit te vergaren voor hun aanwezigheid in de Arabische wereld en de massa's niet te provoceren klopt, maar ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft, vanaf het begin van het Ottomaanse rijk zijn er in alle delen van het rijk constant opstanden geweest van rebellen, provacateurs of groepen die onafhankelijkheid wilden hebben, dat is niets nieuws, met de Arabieren ook niet. Een deel van die claims klopt, een deel niet, over een ander deel van de claims kan getwist worden, maar dat neemt niet echt weg dat de Syrische bevolking zich als een zag met de resterende Ottomaanse gebieden he?
Eerder maakte je het onderscheid tussen volk en elite niet. Het lijkt mij ook sterk dat het gewone volk compleet achter het Ottomaanse Rijk stond en de elite compleet achter de opstandelingen. In beide kampen zullen zij vertegenwoordigd zijn. Het levensverhaal van Cafer el-Askeri (tweede alinea) is illustratief, omdat het laat zien hoe een Ottomaanse soldaat langzaam maar zeker comandant van de opstandelingen wordt. Tussen loyaliteit en vijandelijkheid zitten allerlei grijstinten, en de keuze voor de een of andere (of helemaal geen partij) wordt niet enkel door belezenheid en/of rijkdom bepaald.
quote:
Het is inderdaad vrij opmerkelijk te noemen dat het onder Sultan Abdulhamid de tweede relatief rustig was en er meer controle was over de Arabische gebieden in het land vergeleken met de dictatuur van de 3 Pasa's, het opdringen van 'vreemde' normen en regels van the top down zorgt nu eenmaal voor onvrede, met name als etniciteit een rol speelt. Hetzelfde gebeurde ook met Ataturks hervormingen en opstanden in verschillende delen van het land, waaronder Turken en Koerden, dus vreemd kan ik dat niet noemen.
Het Ottomaanse Rijk verloor oorlog na oorlog, grondgebied na grondgebied. Er moest wat veranderen, maar soms is men inderdaad doorgeschoten.

quote:
Over idealisme en kortzinnigheid gesproken, even serieus, heb je de voorwaarden van het verdrag wat door Ataturk is getekend wel gelezen? Dat was alles behalve een korte adempauze om te hergroeperen en je krachten te verzamelen, was dat maar zo, integendeel, op absolutistische wijze de Turkse claims over Syrie onherroepelijk overgedragen aan Franse autoriteiten, dit terwijl Ataturk ook Syriers in zijn leger had, mede door de hun verzamelde geld. zijn strijd kon voeren, als je Syrie niet kan redden, onderteken dan op z'n minst geen verdrag met de Fransen, door te zeggen dat je geen inspraak over hun lot hebt en niets kunt afdragen, net zoals Abdulhamid deed met Egypte toen de Britten het kwam bezetten.
Als wij twee een contract sluiten en ik me daar niet aan houd daag jij mij voor de rechter. Tot wie kan Frankrijk zich wenden als Turkije zich niet aan de voorwaarden houdt?

De onderlinge machtsverhouding is cruciaal. Verdragen zijn slechts tijdelijke vastleggingen van machtsverhoudingen, en wanneer die verhouding verandert worden er ook weer nieuwe oorlogen gevoerd (of gedreigd met oorlogen) en nieuwe verdragen gesloten. Het oorlogsmoe Turkse volk bevond zich in een benarde situatie en kon dankzij een staakt-het-vuren - zij het onder ongunstige voorwaarden - tenminste op adem komen, waardoor we slechts drie jaar later een handtekening konden zetten onder het verdrag van Lausanne. Ik heb die voorwaarden niet gelezen, maar zo belangrijk zijn die ook niet.
quote:
Heb je het stukje wel gelezen? Ook Frankrijk kreeg andere gebieden toegewezen, dit aanbod is gedaan notabene tijdens Laussanne, terwijl Frankrijk, Engeland en Turkije aan tafel zaten.
Jouw interpretatie van dat stukje klopt niet. Lord Curzon wil niet dat Armenië onder Frans mandaat komt te vallen. De Fransen willen dat wel, en zijn bereid om Syrië als ruilmiddel te gebruiken. Lees het maar na!

Maar goed, laat ik even mee gaan, we kunnen ruilen: waarom verkies jij Syrië boven Musul en Kerkük? Ik zie aan de ene kant veel olie + veel Turken en aan de andere kant weinig Turken en weinig olie.
quote:
Gast waar heb je het allemaal over, Ataturk is in 1938 overleden, referendum en aansluiting van Hatay is in 1939. In 1938 waren er spanningen tussen Frankrijk, Italie en Duitsland ja, maar er was nog geen sprake van dreigementen. In 1938 waren de Franse en Britse staatshoofden nog blij dat ze een oorlog in Europa hadden voorkomen met conferentie van Munchen, verder doet het er weinig toe wie er neigde naar een referendum, het gaat er om dat republiek van Hatay een korte tijd onafhankelijk is geweest en na een referendum zelf heeft gekozen voor aansluiting bij Turkije, wat Turkije later heeft goedgekeurd, zeker na de dood van Mustafa Kemal ook nog.
"Hey Fransa, ben gidiyom, laylaylom, ben gidiyom, laylaylom!" Jij verkeert nog altijd in de veronderstelling dat de bewoners van Hatay vanuit het niets onafhankelijkheid en aansluiting bij Turkije realiseerden. :')
Hier staat uitvoerig beschreven welke stappen Atatürk en de zijnen jarenlang voor de daadwerkelijke incorporatie van Hatay hebben gezet. Atatürks laatste politieke daad was dreigen met militair ingrijpen in Hatay (door de Turkse troepen aan de grens te inspecteren), wat zijn ziekte verergerde. Ik moet het artikel 'Atatürk’ün Hatay Davası' nog aflezen, maar jouw visie op Hatay klopt iig voor geen millimeter.
quote:
Toen de Syriers een voorstel deden voor een confederatie, was er geen sprake van een Ottomaanse gezag, het was een voorstel aan Mustafa Kemal, niet aan Vahdettin of Sultan Resat. Als er iemand toornde aan het gezag van het Ottomaanse rijk was het wel Ataturk himself
Two wrongs don't make one right. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ikea en de Trendhopper, wellicht is dat een optie?
Trendhopper heeft ook best hoge prijzen zie ik. Misschien ben ik gewoon te gierig. :@
pi_117606922
Bij de ikea zijn er echt wel goedkopere kasten dan ¤400.
pi_117607014
Dat zijn ook kwalitatief goedkope kasten. Wij stoeien thuis wel eens, die kasten zouden zo verpletteren.
pi_117607174
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:06 schreef Bilge het volgende:

Trendhopper heeft ook best hoge prijzen zie ik. Misschien ben ik gewoon te gierig. :@
Jysk anders? Heb er zelf nog nooit iets gekocht maar krijg wel die foldertjes.

Anders Marktplaats?
pi_117607522
Apart. Mijn kast is ook van de ikea en een paar jaar oud maar staat nog steeds.

Misschien ben je te gierig dan ja.
pi_117607907
Mijn halve huisraad is Ikea en is behoorlijk stevig zo lijkt het... Maar goed van mijn schoonvader mag ik niet met mijn vriendin meer gooien ;( :')
pi_117607994
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn halve huisraad is Ikea en is behoorlijk stevig zo lijkt het... Maar goed van mijn schoonvader mag ik niet met mijn vriendin meer gooien ;( :')
En andersom? :@

De Jysk heb je hier niet, en ik vind het risky om via de site te bestellen zonder de houtdikte en stevigheid te kunnen zien. Marktplaats en ook Schalm zal ik ff afspeuren. O+

quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:17 schreef Ayca het volgende:
Apart. Mijn kast is ook van de ikea en een paar jaar oud maar staat nog steeds.

Misschien ben je te gierig dan ja.
Vind jij 400 euro normaal voor een kast?
pi_117608011
pi_117608211
Hangt van de kast af.
pi_117608330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:26 schreef Bilge het volgende:

[..]

En andersom? :@

Waarom denk je dat ik zoveel fok? Zit doodsbang op zolder te trillen ;(
pi_117608939
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik zoveel fok? Zit doodsbang op zolder te trillen ;(
Haha, kilibik. ~O>

(Eigenlijk bedoelde ik te vragen of je de kast wel naar je vriendin mocht gooien, maar dat is nu ook meteen duidelijk)

quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:30 schreef Ayca het volgende:
Hangt van de kast af.
Ik kan hem niet op de IKEA-site vinden. :P
pi_117609538
Netjes van Fener.
pi_117610495
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:26 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
pi_117611243
Pfff, verveling.
pi_117611365
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Pfff, verveling.
Wil je een paar dingen voor mij opzoeken (als je je toch verveelt :s) )?

Hebben creditcards tegenwoordig een pincode? Kun je ook geld op je creditcard zetten/opwaarderen?

Ik heb geen cc aangevraagd maar heb geen idee hoe die dingen werken. :@
pi_117611539
Laat maar, heb het al opgezocht.
pi_117611692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wil je een paar dingen voor mij opzoeken (als je je toch verveelt :s) )?

Hebben creditcards tegenwoordig een pincode? Kun je ook geld op je creditcard zetten/opwaarderen?

Ik heb geen cc aangevraagd maar heb geen idee hoe die dingen werken. :@
Creditcard heeft geen pincode. Bij een aankoop op internet hoef je alleen je creditcardnummer, de naam van de eigenaar en de verloopdatum in te voeren. Je hoeft ook niets op te waarderen ofzo. De bedoeling van zo'n kaart is juist dat je een aankoop kunt doen wanneer je op dat moment zonder geld zit. Je betaalt dit bedrag namelijk achteraf.
pi_117611729
Borte koooop die jas he.
pi_117611865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Creditcard heeft geen pincode. Bij een aankoop op internet hoef je alleen je creditcardnummer, de naam van de eigenaar en de verloopdatum in te voeren. Je hoeft ook niets op te waarderen ofzo. De bedoeling van zo'n kaart is juist dat je een aankoop kunt doen wanneer je op dat moment zonder geld zit. Je betaalt dit bedrag namelijk achteraf.
Ik hoorde juist dat veel cc's tegenwoordig wel pincode's hebben of dat je het erop kan zetten ofzo?

En mijn oom heeft ook een cc en ik herinner me dat hij mij een keer vertelde dat je er ook zelf geld op kunt zetten - dat doet hij tenminste. Maar dat was zo'n twee jaar geleden, toen hij mijn 23andme betaalde (hoi Weiss >:) ).
pi_117611877
Prepaid creditcard. :9.
pi_117611908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik hoorde juist dat veel cc's tegenwoordig wel pincode's hebben of dat je het erop kan zetten ofzo?

En mijn oom heeft ook een cc en ik herinner me dat hij mij een keer vertelde dat je er ook zelf geld op kunt zetten - dat doet hij tenminste. Maar dat was zo'n twee jaar geleden, toen hij mijn 23andme betaalde (hoi Weiss >:) ).
Oom in Turkije? (Geen grap, serieus bedoeld. Ze gebruiken daar de creditcard zoals wij hier de bankpas gebruiken.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 23:39:10 ]
pi_117611921
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Borte koooop die jas he.
Morgen nog even langs een andere winkel, vind ik daar niks, dan koop ik die.

Nu maar hopen dat ze genoeg voorraad hebben, dalijk hebben ze mijn maat en kleur niet meer. ;(
pi_117611937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oom in Turkije? (Geen grap, serieus bedoeld. Ze gebruiken daar de creditcard zoals wij hier de bankpas gebruiken.)
Nee, oom in NL. :P
pi_117611943
Ik heb ook weer kleren nodig om de extreme winterkou te kunnen trotseren. Zaterdag maar de stad in.
pi_117611988
quote:
Die zijn relatief duur vergeleken met een gewone CC.

En ik heb laatst alleen zo'n tijdelijke kunnen kopen, heb geen zin om er weer een aan te schaffen. Vraag wel gewoon een normale CC aan.
pi_117612017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:40 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Die zijn relatief duur vergeleken met een gewone CC.

En ik heb laatst alleen zo'n tijdelijke kunnen kopen, heb geen zin om er weer een aan te schaffen. Vraag wel gewoon een normale CC aan.
Relatief duur? Hoezo dat?
pi_117612024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hmm, daar heb ik dan geen weet van. Die van ons werkt zonder pincode.
pi_117612034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb ook weer kleren nodig om de extreme winterkou te kunnen trotseren. Zaterdag maar de stad in.
Ga mee winkelen met mij, Alice en JFM?
pi_117612065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Relatief duur? Hoezo dat?
Je betaalt toch een bepaald bedrag over je aankoop? 10% ofzo?
pi_117612081
quote:
Relatief duur toch?
pi_117612174
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ga mee winkelen met mij, Alice en JFM?
Met drie dames tegelijk?! No way!
pi_117612211
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Met drie dames tegelijk?! No way!
Tzzzz.. :{w
pi_117612348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je betaalt toch een bepaald bedrag over je aankoop? 10% ofzo?
Nope, 2 euro per overboeking. Je kunt maximaal 150 euro per keer op je kaart zetten, dus als je 150 euro op je kaart willen hebben betaal je 152 euro. In geval van 20 euro wordt dat 22 euro in totaal betalen dus.

Volgens mij is dat recentelijk gewijzigd. In ieder geval geen 10% (mits je boven 20 euro zit). :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 23:48:47 ]
pi_117612368
zG, zullen we ze volgen?
pi_117612446
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:48 schreef Triggershot het volgende:
zG, zullen we ze volgen?
Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakı drinken en filosoferend de wereld redden.
pi_117612459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nope, 2 euro per overboeking. Je kunt maximaal 150 euro per keer op je kaart zetten, dus als je 150 euro op je kaart willen hebben betaal je 152 euro. In geval van 20 euro wordt dat 22 euro in totaal betalen dus.

Volgens mij is dat recentelijk gewijzigd. In ieder geval geen 10% (mits je boven 20 euro zit). :P.
In denk dat je dan uiteindelijk een paar euro's meer kwijt bent (per jaar, + aanschafkosten) dan wanneer je een normale CC hebt. Scheelt ook weer moeite (opwaarderen etc. etc.).
pi_117612471
Ik neem mijn verrekijker en DSLR-camera mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 23:51:24 ]
pi_117612481
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakıdrinken en filosoferend de wereld redden.
Jij?
pi_117612492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wij gaan naar kahvehane en jonko's klappen (waterpijp kan ook jeweetzelf), rakı drinken en filosoferend de wereld redden.
De baklava's zijn van mij - benden - :9
pi_117612508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:51 schreef zarGon het volgende:
Ik neem mijn verrekijker en DSLR-camera mee.
Optical zoom? O+
pi_117612557
Verrekijker... amateur.

pi_117612583
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
Verrekijker... amateur.

[ afbeelding ]
Totaaaaal geen ervaring, kennis over etc idd, maar goed idee, vallen we niet mee op :@
pi_117612624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Totaaaaal geen ervaring, kennis over etc idd, maar goed idee, vallen we niet mee op :@
Je wilt toch goede foto's maken? :{w Een verrekijker maakt geen foto's.
pi_117612645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:50 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

In denk dat je dan uiteindelijk een paar euro's meer kwijt bent (per jaar, + aanschafkosten) dan wanneer je een normale CC hebt. Scheelt ook weer moeite (opwaarderen etc. etc.).
Aanschafkosten zijn een eenmalige 10 euro. Verder geen terugkerende kosten.

Het grootste voordeel van zo'n prepaid kaart is dat er geen nare gevolgen aan vastzitten. Je kunt niet meer gebruiken dan er op je kaart staat, dus rood staan en rente terugbetalen dit dat is niet aan de orde. En mocht het in verkeerde handen vallen, ben je maar een fractie kwijt en zo.

Ik heb zo'n kaart en voor iemand zoals ik die het maar één keer in de zoveel tijd gebruikt is het reuze handig!
pi_117612646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:54 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je wilt toch goede foto's maken? :{w Een verrekijker maakt geen foto's.
Voyeur zijn kan al voldoende zijn.
pi_117612684
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij?
Waterpijp en joint wil je wel geloven, maar alcohol niet? How come?
pi_117612706
engerds. :{
pi_117612717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Aanschafkosten zijn een eenmalige 10 euro. Verder geen terugkerende kosten.

Het grootste voordeel van zo'n prepaid kaart is dat er geen nare gevolgen aan vastzitten. Je kunt niet meer gebruiken dan er op je kaart staat, dus rood staan en rente terugbetalen dit dat is niet aan de orde. En mocht het in verkeerde handen vallen, ben je maar een fractie kwijt en zo.

Ik heb zo'n kaart en voor iemand zoals ik die het maar één keer in de zoveel tijd gebruikt is het reuze handig!
Hmpf ja...tja. Ik wil hem ook gebruiken op reis enzo. :@ Verder heb ik een basic card met een limiet van 1000 euro genomen - voor de zekerheid. Dus zo heel bang ben ik er niet voor - wat ik in eerste instantie wel was.
pi_117612733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waterpijp en joint wil je wel geloven, maar alcohol niet? How come?
Ne bilim, ik dacht dat je altijd zo anti-alcohol was.
pi_117612745
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dat ben ik :')

zg is deels gavur :6

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 23:57:52 ]
pi_117612756
ik moet winterklereeeeeeeeeeen. ;(
pi_117612777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh.. ik haal echt iedereen door elkaar hier. Laatst ook met JFM en dat andere meisje waarvan ik de nickname niet meer weet. :')
pi_117612778
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik bemoei me nooit echt (in die mate) met de keuzes van een persoon. :P.
pi_117612812
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ik moet winterklereeeeeeeeeeen. ;(
Gebruik het rughaar van Trigger als vacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 23:58:49 ]
pi_117612834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik bemoei me nooit echt (in die mate) met de keuzes van een persoon. :P.
Ik had het ook over jou persoonlijk. Ik denk dat de meesten hier wel een 'keep-it-to-yourself' moslim zijn. Praktiserend of niet.
pi_117612851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Oh.. ik haal echt iedereen door elkaar hier. Laatst ook met JFM en dat andere meisje waarvan ik de nickname niet meer weet. :')
Ik neig nu om te vragen over wie je het hebt maarre... :')
pi_117612862
quote:

[..]

Wat diss jij mij :{
pi_117612899
quote:

[..]

omnomnom. O+

Wie bedoel jij Borte :{ ?
pi_117612943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zg is deels gavur :6
Wel eens gedronken?
pi_117612950
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:01 schreef Ayca het volgende:

[..]

Wel eens gedronken?
No comment.
pi_117612957
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

omnomnom. O+

Wie bedoel jij Borte :{ ?
Het was klinkerbotsing, even opgezocht. :P

Turken op FOK! #790 Waar we Onur Turko eren

Turken op FOK! #790 Waar we Onur Turko eren
pi_117612958
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat diss jij mij :{
Ik raad je aan man, is compliment. Ik bedoel, als ik in de barre kou op een winterdag buiten ben, mag jij me komen opwarmen.
pi_117612976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik raad je aan man, is compliment. Ik bedoel, als ik in de barre kou op een winterdag buiten ben, mag jij me komen opwarmen.
Maar, ik ben niet zooooooo behaard. ;(
pi_117612996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar, ik ben niet zooooooo behaard. ;(
Sorry, ik haal jou en JFM door elkaar. :').

Aangestoken door Borte. ;(.
pi_117613000
Trigger heeft weer iemand z'n UI gejat? :')
pi_117613001
ooh KB'tje :9
pi_117613010
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

No comment.
oké :')
pi_117613020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

JFM mag je wel dissen O+
pi_117613021
quote:

[..]

zarGon. }:| .
pi_117613036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef TheMagnificent het volgende:
Trigger heeft weer iemand z'n UI gejat? :')
Leugens zeg ik je.
pi_117613043
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef Ayca het volgende:

[..]

oké :')
ssst, ze lezen mee.
pi_117613051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

JFM mag je wel dissen O+
pijn. :{
pi_117613083
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

pijn. :{
Wordt je sterker van :6
pi_117613093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wordt je sterker van :6
wordt? :')
pi_117613107
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

wordt? :')
woordenboek. :')
pi_117613108
quote:

[..]

Sorry.. het was de bedoeling dat alleen El_Presidente ziek zou worden.
pi_117613145
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

woordenboek. :')
tuuuurlijk schat.
pi_117613155
Wie is ze? Liedje voor jou: Duman-Paranoya
pi_117613162
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

tuuuurlijk schat.
Tabi Guzelim.
pi_117613177
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Ayca het volgende:
Goede tip.
pi_117613199
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Ayca het volgende:
engelen :@
pi_117613230
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tabi Guzelim.
Idha habibi kida.
pi_117613243
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Idha habibi kida.
que?
pi_117613279
El_Presidente is mij aan het uitschelden via DM.
pi_117613295
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
El_Presidente is mij aan het uitschelden via DM.
serieus :') ?
pi_117613322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

que?
niks. :*
pi_117613348
quote:
DM van EL_Presidente
05-10-2012 @ 00:12:30

Yalan
:')
pi_117613352
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

niks. :*
:*
pi_117613370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

serieus :') ?
Hij noemde mij een bitch omdat ik hem ziek wou maken.
pi_117613385
Hij was toch gebanned?
pi_117613422
Die gast. :{
pi_117613436
Zaterdag van 9 tot 11 de tijd om een jurk te vinden. Gaat leuk worden.
pi_117613448
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hij noemde mij een bitch omdat ik hem ziek wou maken.
Waarom wil je hem dan ook ziek maken?
pi_117613450
waar ga je zoeken?
pi_117613478
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom wil je hem dan ook ziek maken?
Is hij al. In z'n hoofd huhuhu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2012 00:17:47 ]
pi_117613480
Neem geen mannen (m.u.v. homosensuelen) mee alsjeblieft. Is zielig.
pi_117613508
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:17 schreef Ayca het volgende:

[..]

Is hij al. In z'n hoofd huhuhu
Dat ben ik al, en geef ik voor niemand op.
pi_117613516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:17 schreef zarGon het volgende:
Neem geen mannen (m.u.v. homosensuelen) mee alsjeblieft. Is zielig.
Maar dan mag ik niet mee.
pi_117613518
Ik shop liever alleen als het snel moet, hoef ik geen rekening te houden met anderen :@
pi_117613538
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:18 schreef Ayca het volgende:
Ik shop liever alleen als het snel moet, hoef ik geen rekening te houden met anderen :@
Hoor je dat JFM.
pi_117613539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dan mag ik niet mee.
Jij bent de uitzondering op de regel. O+.
pi_117613560
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
waar ga je zoeken?
Waar moet ik zoeken?
pi_117613563
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoor je dat JFM.
wat wil je daarmee zeggen?
pi_117613565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent de uitzondering op de regel. O+.
Zeg je dat alleen omdat ik homosensueel ben en je me wilt troosten, of meen je dat echt? :@
pi_117613582
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef Ayca het volgende:

[..]

Waar moet ik zoeken?
Ligt eraan wat voor jurk je wil.
pi_117613583
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen?
Spreekt voor zich.
pi_117613659
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Spreekt voor zich.
Ik winkel ook graag alleen hoor tenzij ik toevallig met mancandy ben. :@
pi_117613660
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor jurk je wil.
Ehm beetje formeel.
pi_117613665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeg je dat alleen omdat ik homosensueel ben en je me wilt troosten, of meen je dat echt? :@
Ik wil jou sowieso wel troosten. O+.

Maar even serieus, petje af voor vrouwen wat betreft winkelen hoor. Zulke uithoudings- en doorzettingsvermogen kom je niet vaak tegen.
pi_117613699
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik winkel ook graag alleen hoor tenzij ik toevallig met mancandy ben. :@
:') ga voortaan alles doen zelf. :')
pi_117613700
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ehm beetje formeel.
ZARA O+
pi_117613709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:') ga voortaan alles doen zelf. :')
neeeeeeee.
pi_117613712
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wil jou sowieso wel troosten. O+.

Maar even serieus, petje af voor vrouwen wat betreft winkelen hoor. Zulke uithoudings- en doorzettingsvermogen kom je niet vaak tegen.
Ik vind het echt puur koppigheid, obsessie en verslaving, om gek van te worden man :')
pi_117613722
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Tsss, primaaaa!

Deal O+
pi_117613729
Ayca, kijk alvast online, scheelt je tijd!
pi_117613742
pi_117613747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het echt puur koppigheid, obsessie en verslaving, om gek van te worden man :')
Spelletje meespelen en je hebt er enorm veel baat bij. Denk ik. :D.
pi_117613774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Spelletje meespelen en je hebt er enorm veel baat bij. Denk ik. :D.
Zoals? Ook een leuk cadeau voor jou, of geen angry faces? :P
pi_117613795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ja dit. Maar hou er rekening mee dat niet alles wat online staat, ook daadwerkelijk in de winkel te verkrijgen is.

Ik wil een winterjas maar straks wordt het zo een milde winter :{
pi_117613871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ja ben ik nu aan het doen. :D Maar soms is het in het echt wel leuk of juist niet, maargoed :')
pi_117613899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals? Ook een leuk cadeau voor jou, of geen angry faces? :P
Beetje complimentje hier, beetje aanmoediging daar, geduldig zijn, lief overkomen.

Volgens mij krijg je dat dan terug in liefde. Zoetsappig, maar win je wel punten mee. Denk ik.
pi_117613936
zarGon jij :')
pi_117613941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Beetje complimentje hier, beetje aanmoediging daar, geduldig zijn, lief overkomen.

Volgens mij krijg je dat dan terug in liefde. Zoetsappig, maar win je wel punten mee. Denk ik.
Tamamda, dat is misschien nog wel te overleven, krijgen ze vervolgens ook nog eens tips om ook nog thuis op internet te gaan kijken.
pi_117613977
Ik ben serieus op mijn telefoon nu aan het internetshoppen. :9~
pi_117613982
Aanmoediging? 'kom op! sale bij rij 3! snel, je kan het!' zoiets :')?
pi_117613991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tamamda, dat is misschien nog wel te overleven, krijgen ze vervolgens ook nog eens tips om ook nog thuis op internet te gaan kijken.
_O-.

Hehe, ze lijken wel op ons, wanneer wij nieuwe electronica moeten kopen of zo.
pi_117614002
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Ayca het volgende:
_O-
pi_117614021
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Ayca het volgende:
:D!

Hahahaha, zag het even voor me.
pi_117614035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

Hehe, ze lijken wel op ons, wanneer wij nieuwe electronica moeten kopen of zo.
Ja, maar wel dubieus, bij vragen over electronica komen ze wel vervolgens naar ons, maar andersom doen we het zelden tot nooit.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:32:36 #234
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_117614059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Haha, grapjas. Gaan de Turken nu Kerkuk claimen? :') x 999.

Kerkuk is Koerdisch, is het altijd al geweest. De Turken/Turkmenen hebben er geen 1% recht op :).
Gelukkig is de stad nu voor 2/3 in handen van de Peshmerga en de hond van een Maliki heeft de afgelopen tijd voor minstens 5 miljard wapens besteld, de hond is uit op oorlog.

Hij heeft ook al een nieuwe Privé Eenheid (Elite) opgericht. A Dictator in the Making.
pi_117614080
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:30 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ben serieus op mijn telefoon nu aan het internetshoppen. :9~
:').

Koop je ook echt of kijk je alleen maar?
pi_117614082
Ik winkel het liefst alleen, nooit gesnapt waarom sommige mensen anderen meesleuren, en dan ook nog eens mensen die het zien als een 'sabir' zaak. :') Blijf/laat ze gewoon thuis.
pi_117614104
Heb je hem weer. :')
pi_117614107
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Kerkuk is Koerdisch, is het altijd al geweest. De Turken/Turkmenen hebben er geen 1% recht op :).
Gelukkig is de stad nu voor 2/3 in handen van de Peshmerga en de hond van een Maliki heeft de afgelopen tijd voor minstens 5 miljard wapens besteld, de hond is uit op oorlog.

Hij heeft ook al een nieuwe Privé Eenheid (Elite) opgericht. A Dictator in the Making.
pi_117614117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Koop je ook echt of kijk je alleen maar?
Wanneer ik het leuk vind,ja. :@
pi_117614121
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Terug naar je grot.
pi_117614145
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je hem weer. :')
Zou er ook een FOK Spytool zijn voor 'Koerd', misschien undercover spreken met 'Kiro' ? :o
pi_117614146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ik winkel het liefst alleen, nooit gesnapt waarom sommige mensen anderen meesleuren, en dan ook nog eens mensen die het zien als een 'sabir' zaak. :') Blijf/laat ze gewoon thuis.
Ik begrijp het wel als andere shopbeluste vrouwen worden meegenomen (al is het maar om een mening te horen), maar dat er inderdaad met tegenzin ook mannen meegaan snap ik ook niet. :').
pi_117614155
wat is dit dan?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:35:40 #244
344644 computerprobleem
pi_117614182
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Terug naar je grot.
Hier zien we weer de ware aard van een Turk, hoe ze denken over Koerden.

Koerden hebben gelijke rechten in ''Turkije''? Koerden leven in vrijheid? WHAHAHA!
Volgens jullie leven we allemaal in grotten. Bron? : De Turk Bortecinem.
pi_117614204
Mannen zeggen op alles: "ja schat,prachtig." terwijl ze niet een kijken. :{
pi_117614207
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
wat is dit dan?
Je weet toch Arnold van Eindhoven, die ouwe prediker in rolstoel, dat, alleen Koerdische variant.
pi_117614215
Negeer hem.
pi_117614235
Mijn zusje gaat meestal mee om als image maker te fungeren, sagolsun.
pi_117614239
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Mannen zeggen op alles: "ja schat,prachtig." terwijl ze niet een kijken. :{
Ja, dat werkt dus in je nadeel. :').

Sowieso, waarom neem je zo iemand mee? Frustreert beide kanten alleen maar.
pi_117614245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel als andere shopbeluste vrouwen worden meegenomen (al is het maar om een mening te horen), maar dat er inderdaad met tegenzin ook mannen meegaan snap ik ook niet. :').
Ik ga het liefst ook niet met vriendinnen. Echt zo hatelijk om op de ander te wachten - en dan bij ieder kledingstuk dat ze passen om jou mening vragen (ja, dat doet mij 'bff' echt :')).

Nee, ben echt een man wat dat betreft. :P
pi_117614248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef zarGon het volgende:
Negeer hem.
pi_117614254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet toch Arnold van Eindhoven, die ouwe prediker in rolstoel, dat, alleen Koerdische variant.
_O-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:37:17 #253
344644 computerprobleem
pi_117614256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zou er ook een FOK Spytool zijn voor 'Koerd', misschien undercover spreken met 'Kiro' ? :o
Ik voelde mij gewoon niet goed. Het was alsof een Turk had gezegd dat Kirkuk van de Turken is.
Ik deed wat research en zag dat tot mijn grote verbazing (eigenlijk niet echt, want jullie hebben ook al Noord-Koerdistan bezet) staan.

Niet lief hoor :N.
pi_117614257
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Wanneer ik het leuk vind,ja. :@
Ben ik de enige die dit overdreven vindt? :@.
pi_117614285
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Ja. :D. Second opinion en zo is wel handig. :9.
pi_117614288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ga het liefst ook niet met vriendinnen. Echt zo hatelijk om op de ander te wachten - en dan bij ieder kledingstuk dat ze passen om jou mening vragen (ja, dat doet mij 'bff' echt :')).

Nee, ben echt een man wat dat betreft. :P
Aman, EL_Presidente duymasin.
pi_117614299
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef zarGon het volgende:
Negeer hem.
Toch moet ik bij hem altijd aan Muro denken. :')
pi_117614313
Mag. Maar ik heb momenteel weinig winterkleren dus als ik iets warms zie, dat ik leuk vind enzo, dan haal ik het wel.
pi_117614318
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

_O-
Een verschil, Arnold is letterlijk en figuurlijk volwassen.
pi_117614322
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2012 00:38:59 ]
pi_117614339
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Beter.

Ik vind het ook leuk om met m'n broertje te gaan. Al heeft hij het niet nodig. :')
pi_117614354
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Mag. Maar ik heb momenteel weinig winterkleren dus als ik iets warms zie, dat ieuk vind enzo, dan haal ik het wel.
Ja, maar doe dat dan lekker achter een groter scherm? :@. Lijkt me echt gepriegel op een telefoon namelijk.
pi_117614361
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

_O-
pi_117614383
Ik snap 'm niet.
pi_117614432
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:40 schreef Bortecinem het volgende:
Ik snap 'm niet.
Cahil.
pi_117614453
Hij wilde mij toch niet. Noemde mij sumuklu, heks en herhaalde tig keer dat ik uit zijn buurt moest blijven..
pi_117614491
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Hij wilde mij toch niet. Noemde mij sumuklu, heks en herhaalde tig keer dat ik uit zijn buurt moest blijven..
Jij moet dan ook niet sulanmak doen bij hem he, sumuklu.
pi_117614518
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij moet dan ook niet sulanmak doen bij hem he, sumuklu.
Gaat moeilijk wanneer je ziek bent en er overal vloeistof uit je vloeit.
pi_117614528
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Vast wel als je deels man bent.
pi_117614557
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:44 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Gaat moeilijk wanneer je ziek bent en er overal vloeistof uit je vloeit.
Blijf ook voorlopig uit mijn buurt dan.
pi_117614587
El_Presidente zegt dat hij ons mist. Awwww. O+
pi_117614623
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blijf ook voorlopig uit mijn buurt dan.
Ik ben weer beter hoor, dit keer alleen last van verstoppingen in de voorhoofd/neus/keel gedeelte. :') Duurt nog wel een week of 3-4 voordat het helemaal over is.
pi_117614662
Buiten boeken en films zou ik nooit iets op internet kopen, denk ik. Kleding moet je passen en voelen, electronica moet je analyseren. Ja, je kunt het terug opsturen, maar te veel gedoe.
pi_117614667
Langer dan 2 dagen ziek zijn...

Lijkt me fucked up. :'). Sterkte en beterschap.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2012 00:48:30 ]
pi_117614671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ben weer beter hoor, dit keer alleen last van verstoppingen in de voorhoofd/neus/keel gedeelte. :') Duurt nog wel een week of 3-4 voordat het helemaal over is.
Spoedige herstel en beterschap gewenst dan :*
Haat verkouden zijn. :r
pi_117614689
Hebben jullie dat ook trouwens? Dat wanneer je een zware verkoudheid/griep hebt gehad, je de weken daarna nog last hebt van verstoppingen in het hoofd en je nog verkouden klinkt? En dat je bijvoorbeeld een soort hoofdpijn krijgt als je naar voren bukt? In het Turks noemen ze het 'sinuzit' ofzo.
pi_117614694
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Buiten boeken en films zou ik nooit iets op internet kopen, denk ik. Kleding moet je passen en voelen, electronica moet je analyseren. Ja, je kunt het terug opsturen, maar te veel gedoe.
zG koopt zelfs ene fokabo.
pi_117614740
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
Hebben jullie dat ook trouwens? Dat wanneer je een zware verkoudheid/griep hebt gehad, je de weken daarna nog last hebt van verstoppingen in het hoofd en je nog verkouden klinkt? En dat je bijvoorbeeld een soort hoofdpijn krijgt als je naar voren bukt? In het Turks noemen ze het 'sinuzit' ofzo.
Langdurige druipend neus wel, geen langdurige hoofdpijn of vervormde stem.
pi_117614781
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijholteontsteking. :P.

Zelf geen ervaring, mijn mijn oudste zus had er wel last van. Pijnlijk, wel.
pi_117614812
quote:
Elektronica kan prima. Kleding ben ik met je eens ja.
pi_117614822
quote:
Sinusitis of bijholteontsteking is een aandoening die veroorzaakt wordt door bacteriën, virussen of soms een allergie in de slijmvliezen van de neusbijholten. Dikwijls als gevolg van een verkoudheid zijn de bijholten, die door kanaaltjes in verbinding staan met de neus, gevuld met dik slijm. Het neusslijmvlies is ontstoken en dus gezwollen. Hierdoor kan het slijm en/of pus niet goed weglopen. Het gevolg hiervan is een pijnlijk en drukkend gevoel aan de bovenkant van het gelaat, en rond de ogen. Bij voorover bukken kan het drukkende gevoel toenemen. Ook is er soms sprake van hoofdpijn. De aandoening komt vooral veel voor bij volwassenen. Bij kinderen tot 8 jaar nooit, de sinus is dan nog niet voldoende ontwikkeld.
De ontstekingen kunnen een chronisch karakter krijgen. Leegzuigen van de holten kan dan nodig gevonden worden. Een KNO-arts kan met een CT-scan van het hoofd goed zien waar de problemen zich voordoen. Ook kan een scheef neustussenschot de reiniging van de holtes belemmeren met een verhoogde kans op een bijholteontsteking tijdens een verkoudheid.
Jep! Dat heb ik dus. Vorig jaar had ik er zeker vier weken na mijn verkoudheid nog last van. Hoop dat het dit keer sneller over is heur.. :{
pi_117614823
Ik vooral in de lente, maar dat is vanwege hooikoorts.
pi_117614832
quote:
Electronica kun je in de winkel analyseren, en online kopen (goedkoper).
pi_117614849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijholteontsteking. :P.

Zelf geen ervaring, mijn mijn oudste zus had er wel last van. Pijnlijk, wel.
Oh jij had het al gevonden.

Het is vooral irritant, niet echt pijnlijk - behalve de eerste paar dagen, dan is het wel pijnlijk.
pi_117614859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jep! Dat heb ik dus. Vorig jaar had ik er zeker vier weken na mijn verkoudheid nog last van. Hoop dat het dit keer sneller over is heur.. :{
Hmm, dat zou je hoofdpijn dus kunnen verklaren.
pi_117614873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Electronica kun je in de winkel analyseren, en online kopen (goedkoper).
Dat is ook een optie, inderdaad.
pi_117614907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hmm, dat zou je hoofdpijn dus kunnen verklaren.
Neee, dat is iets heel anders. Dat is gewoon migrane. Deze hoofdpijn voelt ook anders en is prima vol te houden. De eerste dag/dagen na je verkoudheis is het vaak wel zwaarder, maar je kan nog prima functioneren. Dat gaat bij migraine dus echt niet. :P
pi_117614972
quote:
Ook kan een scheef neustussenschot de reiniging van de holtes belemmeren met een verhoogde kans op een bijholteontsteking tijdens een verkoudheid.
Nog een reden om een neusoperatie te overwegen.
pi_117614976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat mijn zus weleens deed was hangen boven een pan gevuld met kokend water en een klein beetje Vicks, met een deken over haar hoofd heen. Dat hielp om het allemaal een beetje los te krijgen.
pi_117615009
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat mijn zus weleens deed was hangen boven een pan gevuld met kokend water en een klein beetje Vicks, met een deken over haar hoofd heen. Dat hielp om het allemaal een beetje los te krijgen.
Dat heb ik weleens gedaan maar het hielp weinig. :P
pi_117615094
Ik vind hoofdpijn irritant als ik er een paracetamol tegen moet nemen.

Jullie hebben het over langdurige hoofdpijn en shit. :'(.
pi_117615095
Trouwens, over shoppen gesproken, zaterdag ga ik naar Duitse supermarkt. En als een foodfreak kan ik je niet vertellen hoe blij dat mij maakt. Voelt bijna net zo goed als het vinden van de perfecte jas of schoenen.
pi_117615117
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:01 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, over shoppen gesproken, zaterdag ga ik naar Duitse supermarkt. En als een foodfreak kan ik je niet vertellen hoe blij dat mij maakt. Voelt bijna net zo goed als het vinden van de perfecte jas of schoenen.
Als ik je net zou leren kennen eh, zou ik verwachten dat je een bolletje bent.
pi_117615128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:01 schreef zarGon het volgende:
Ik vind hoofdpijn irritant als ik er een paracetamol tegen moet nemen.

Jullie hebben het over langdurige hoofdpijn en shit. :'(.
Het is niet echt een hoofdpijn, het is gewoon een verstopt gevoel in je voorhoofd wat erg irritant is en soms wat pijnlijk wanneer je voorover bukt. Het belemmert je niet zeg maar.

Migraine is weer een ander verhaal natuurlijk.
pi_117615131
Snij een ui doormidden en leg deze op je nachtkastje. Dat zou mijn oma in ieder geval voorstellen. :')
pi_117615143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als ik je net zou leren kennen eh, zou ik verwachten dat je een bolletje bent.
Ben ik ook.

Oke, niet dik ofzo, maar ik ben geen twiggy.
pi_117615185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Snij een ui doormidden en leg deze op je nachtkastje. Dat zou mijn oma in ieder geval voorstellen. :')
Meh.
pi_117615216
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is niet echt een hoofdpijn, het is gewoon een verstopt gevoel in je voorhoofd wat erg irritant is en soms wat pijnlijk wanneer je voorover bukt. Het belemmert je niet zeg maar.

Migraine is weer een ander verhaal natuurlijk.
Ik ben het niet gewend om ziek te raken (ik haat het echt intens, dat niets kunnen doen en dat brakke gevoel), en maak alleen om de zoveel tijd hoofdpijn en een griepje mee.

Moet er niet aan denken om 3/4 weken halfziek rond te lopen. :').

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2012 01:06:21 ]
pi_117615253
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ben ik ook.

Oke, niet dik ofzo, maar ik ben geen twiggy.
Wat is een twiggy nou weer? Kun je dat opeten?
pi_117615269
Ziek zijn is wel hatelijk, maar als er iemand is die voor je zorgt is het wel fijn. :@
pi_117615283
Vol=bol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')