abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117619467
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

1 niet geboren kansarme zorgt dus al dat de pil vergoeden voor heel wat vrouwen uit kan.
Dan kunnen we beter alle kansarmen steriliseren, veel effectiever :Y
pi_117619666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:12 schreef Monolith het volgende:
Hij is tijdens het debat opgeschoven naar het midden volgens de NYT.
ergens heb ik het idee dat Obam op een zeer slimme wijze gebruik gemaakt heeft van de 'Limping Antelope'-strategie (de 'hinkende antilope'):
quote:
In Southern Africa, according to C. T. Keto, the old men tell the story of a group of hunters who had been sent on a mission to obtain wild game from a certain spot a long ways from their village. On the way, after travelling several miles they see a limping antelope. One of the men say, "Let kill that antelope for food and continue our journey afterwards." They then ran after the limping antelope. The faster they ran the faster the animal ran. Soon they had lost their way and had gotten into territory unknown to them. They discovered that a limping antelope could still run faster than men. Lost, weary, and hungry, the men turned back towards their village empty handed.
De truc is je tegenstander de jager de indruk te geven dat je kwetsbaar bent en hem aan te sporen je te achtervolgen.... uiteindelijk zal de jager vooral veel energie nutteloos verspillen, van het zelf geplande pad afraken én in de tussentijd makkelijker te bereiken doelen laten liggen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117619858
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan kunnen we beter alle kansarmen steriliseren, veel effectiever :Y
Tja, je maakt hiermee dezelfde opmerking als lyrebird. En hij is net zo onzinnig met het vergoeden van de pil is echt niet de volgende logische stap communisme of een fascistische dicatuur.
pi_117619965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Overigens is het ook gewoon een financieel gezien rationele beslissing. De kosten van ongewenste zwangerschappen zijn vele malen hoger dan die van anticonceptie, zoals ook al werd aangegeven in het blogpostje dat jij aanhaalde.
Ik kan het zo snel niet vinden maar zijn daar officiële cijfers van? Daarnaast blijft het symptoom bestrijding. Men zou met voorlichting veel meer moeten bereiken.
pi_117619979
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, je maakt hiermee dezelfde opmerking als lyrebird. En hij is net zo onzinnig met het vergoeden van de pil is echt niet de volgende logische stap communisme of een fascistische dicatuur.
Net alsof kansarme tieners die nu zogenaamd de pil niet kunnen betalen hem wel zullen gebruiken als de verzekering het voor ze betaald. Het heeft meer te maken met 'niet willen' en 'niet snappen' dan met 'niet kunnen betalen'. Waarom condooms bijvoorbeeld ook niet in het basispakket? Of (zoals al eerder genoemd) tandpasta? Dat kan ook best wat schelen in de zorgkosten (ook in de VS lijkt me).

Daarnaast vond ik de zin '1 niet geboren kansarme zorgt dus al dat de pil vergoeden voor heel wat vrouwen uit kan' een vrij bizarre opmerking, om het even zacht uit te drukken. Als je doel is om het aantal geboren kansarmen te verlagen, dan is verplichte sterilisatie veel effectiever.
pi_117620360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Net alsof kansarme tieners die nu zogenaamd de pil niet kunnen betalen hem wel zullen gebruiken als de verzekering het voor ze betaald.
Voor een aanzienlijk wel inderdaad.

quote:
Het heeft meer te maken met 'niet willen' en 'niet snappen' dan met 'niet kunnen betalen'. Waarom condooms bijvoorbeeld ook niet in het basispakket? Of (zoals al eerder genoemd) tandpasta? Dat kan ook best wat schelen in de zorgkosten (ook in de VS lijkt me).
Of gedwongen sterilisatie inderdaad.
quote:
Daarnaast vond ik de zin '1 niet geboren kansarme zorgt dus al dat de pil vergoeden voor heel wat vrouwen uit kan' een vrij bizarre opmerking, om het even zacht uit te drukken. Als je doel is om het aantal geboren kansarmen te verlagen, dan is verplichte sterilisatie veel effectiever.
Nee, het doel is bijvoorbeeld het verminderen van het aantal ongewenste en of tienerzwangerschappen met alle ellende die daar bij komt kijken. Dan is de pil een vrij onschuldige en kosteneffectieve methode en natuurlijk totaal onvergelijkbaar met gedwongen sterilisatie. Je kan ook wachten tot ze zwanger zijn en abortus laten plegen natuurlijk. Of grote kosten maken voor de zorg voor een gebroken gezin. Of hopen dat bidden tot god ze gaat helpen :).
pi_117620818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp ik nou goed dat Romney zich tijdens het debat plots opwierp als beschermheer van de gewone man?
Iemand moet het doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117626321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp ik nou goed dat Romney zich tijdens het debat plots opwierp als beschermheer van de gewone man?
Klopt. De man die eerst voor iets is, dan tegen, en dan ineens neutraal. En dat dan iedere 30 seconden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_117626685
O, en nu zijn z'n opmerkingen over 47% van de bevolking, je weet wel, uit dat filmpje, ineens "just completely wrong," terwijl dat eerst nog werd uitgelegd als "not elegantly stated" want het was "spoken off the cuff."

Hoeveel aandelen heeft die gluiperd wel niet in Etch-a-Sketch, zeg?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:06:55 #111
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117636520
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:16 schreef OMG het volgende:
O, en nu zijn z'n opmerkingen over 47% van de bevolking, je weet wel, uit dat filmpje, ineens "just completely wrong," terwijl dat eerst nog werd uitgelegd als "not elegantly stated" want het was "spoken off the cuff."

Hoeveel aandelen heeft die gluiperd wel niet in Etch-a-Sketch, zeg?
Etch-a-Sketch was ook het eerste waar ik aan dacht. Romney weet dat de maatregelen van de Republikeinen impopulair zijn, net zo impopulair als Bush met dezelfde ideologie, en Romney is uitstekend is staat om als een gladde verkoper gewoon leugens te verkopen.

Overigens is nu ook bekend geworden dat de werkloosheid is gedaald tot 7.8%, lager dan wanneer Obama begon. Na het hele unskewed polls gebeuren, heb je nu weer mensen die een samenzwering zien in deze nummers. De Republikeinen hebben alleen maar clowns in hun big tent.
Géén kloon van tvlxd!
pi_117646426
Tja, da's wel een lekker in zichzelf gekeerd verhaaltje natuurlijk, want veel rechtse blogs zullen er bij de dailykos niet binnen komen. We zien maandag wel ofzo, in de polls.

Maar goed, dat Obama vanaf nu de etch a sketch kaart gaat spelen, lijkt me wel duidelijk.
pi_117649768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ergens heb ik het idee dat Obam op een zeer slimme wijze gebruik gemaakt heeft van de 'Limping Antelope'-strategie (de 'hinkende antilope'):

[..]

De truc is je tegenstander de jager de indruk te geven dat je kwetsbaar bent en hem aan te sporen je te achtervolgen.... uiteindelijk zal de jager vooral veel energie nutteloos verspillen, van het zelf geplande pad afraken én in de tussentijd makkelijker te bereiken doelen laten liggen.
Dit idee had ik al vanaf de eerste kritieken. Ik denk dat de kans groot is dat latere debatten meer in de achterhoofden van mensen blijven hangen. Hij zal dus waarschijnlijk nummer 2 nipt winnen en nummer 3 Romney verpulveren (tenminste, dat zal het plan zijn).
pi_117651239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:06 schreef Montov het volgende:

[..]

Overigens is nu ook bekend geworden dat de werkloosheid is gedaald tot 7.8%, lager dan wanneer Obama begon. Na het hele unskewed polls gebeuren, heb je nu weer mensen die een samenzwering zien in deze nummers. De Republikeinen hebben alleen maar clowns in hun big tent.
Het is idd niet te geloven. Nu zou er weer door het Witte Huis gesjoemeld zijn met de werkeloosheidscijfers. Grappige lui die republikeinen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_117651700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:57 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Dit idee had ik al vanaf de eerste kritieken. Ik denk dat de kans groot is dat latere debatten meer in de achterhoofden van mensen blijven hangen. Hij zal dus waarschijnlijk nummer 2 nipt winnen en nummer 3 Romney verpulveren (tenminste, dat zal het plan zijn).
We zullen zien.

Obama schijnt goede speeches te kunnen geven (ik vind ze slaapverwekkend), maar goed debateren kan hij niet. Tegenover McCain viel dat niet zo op, omdat McCain echt slecht was, maar Romney is een ander kaliber.

Ik verwacht wel dat Obama aggressiever zal beginnen, en zich wat beter zal voorbereiden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:56:10 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117652828
quote:
quote:
Zij moeten onderzoeken of de presidentsverkiezingen wel democratisch en eerlijk verlopen. 'De grote vraag is: voldoet Amerika aan de standaarden die ze eisen van anderen?', aldus Everts zaterdag tegen het ANP.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117654788
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 05:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

We zullen zien.

Obama schijnt goede speeches te kunnen geven (ik vind ze slaapverwekkend), maar goed debateren kan hij niet. Tegenover McCain viel dat niet zo op, omdat McCain echt slecht was, maar Romney is een ander kaliber.

Ik verwacht wel dat Obama aggressiever zal beginnen, en zich wat beter zal voorbereiden.
Ik heb het gevoel dat hij zelf te aardig en diplomatiek correct is. Of misschien is dat gewoon ook een act en gaat dat veranderen in de komende twee debatten. In ieder geval, dat zullen zijn adviseurs wel hebben gemerkt en hopelijk zal hij ook luisteren naar de adviezen om Romney gewoon frontaal aan te vallen in plaats van zelf vaag te blijven in zijn kritiek. Zal een mooie spektakel opleveren.
pi_117654936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:57 schreef Gamesua het volgende:

[..]

ik denk zelf helemaal niet dat Obama in een debat Romney zal verpulveren, mdat daar geen enkele noodzaak of nut aan is.... een pokerspeler met drie azen in zn hand heeft niks eraan dat iedereen te laten merken.
wel zal hij het volgens mij ieder debat beter kunnen doen (wat na dat eerste debat ook eigenlijk niet anders kan) en dat geeft ook juist een positieve indruk.

Echter, wat imho véél belangrijker is, is dat er spanning in de race blijft , óók voor Obama en dat hij zna chterban kan mobiliseren ..
een tweede voordeel kan zeker zijn dat in tegenstelling tot 1996 toen het tussen Clinton en Bob Dole ging, de reublikeinen niet al snel tot de conclusie komen dat het presidentschap onhaalbaar is, en ze al hun financieen en krachten op de congressverkiezingen kunnen gooien:

in 1996 won Clinton met een ruime meerderheid (8,5% meer dan Dole en bijna 10 miljoen stemmers meer en 379 kiesmannen tegen Dole 159)
maar in de Senaat wonnen de republikeinen toen de meerderheid, terwijl ze ook in het Huis van Afgevaardigen weinig verloren en de meerderheid wisten te verstevigen... wat vervolgens voor Clnton's tweede termijn grote problemen gaf omdat het Congress toen alles in het werk stelde de president het werk onmogeljk te maken.
Wat ook opviel was dat in opiniepeilingen in 1996 Clinton véél ruimer voorstond, maar veel van zn stememrs thuisbleven, in het idee dat deze toch zou winnen, de foutmarge tussen pols en utieindelijke uitslag was meer dan 10% ten nadele van Clinton en juist veroorzaakt doordat democraten té zeker waren van de winst.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117655073
Allemaal waar, maar het zijn simpelweg de gevolgen van hoe het is gelopen, geen bewuste strategie.
pi_117655244
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:15 schreef thettes het volgende:
Allemaal waar, maar het zijn simpelweg de gevolgen van hoe het is gelopen, geen bewuste strategie.
ik kan werkelijk niet geloven dat de houding van Obama in dat debat 'zomaar' was, en dat het een toevaligheidje was hoe hij zich opstelde en wat hij wel of niet zei...

Juist in dat debat zullen Obama en zijn team héél bewust afgewogen hebben welke strategie de beste was... en ook bv de keuze om Romney niet aan te vallen op al zn kwetsbaarheden was geen 'vergissing' maar een héél bewuste keuze.
Omdat de 'vermorzeling' van Romney geen doel an sich is.

Vor degene die spektakel willen zien of hopen 'dat Obama wel effetje Romney vermorzelt' niet leuk, enkel ligt daar de winst niet... als Obama bv eenzelfde voorsprong als Clnton in 11996 zou halen (ruim dubbel zoveel kiesmannen) maar ook net als Clinton de meerderheid in de Senaat verspeeld, zu dat een fiks verlies zijn en een domme strategie om enkel te gaan voor die presidentsverkiezing, terwijl de amerikaanse politiek wel wat breder is dan enkel _wie_ er het presidentschap mag vervullen
pi_117655473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik kan werkelijk niet geloven dat de houding van Obama in dat debat 'zomaar' was, en dat het een toevaligheidje was hoe hij zich opstelde en wat hij wel of niet zei...

Juist in dat debat zullen Obama en zijn team héél bewust afgewogen hebben welke strategie de beste was... en ook bv de keuze om Romney niet aan te vallen op al zn kwetsbaarheden was geen 'vergissing' maar een héél bewuste keuze.
Omdat de 'vermorzeling' van Romney geen doel an sich is.

Vor degene die spektakel willen zien of hopen 'dat Obama wel effetje Romney vermorzelt' niet leuk, enkel ligt daar de winst niet... als Obama bv eenzelfde voorsprong als Clnton in 11996 zou halen (ruim dubbel zoveel kiesmannen) maar ook net als Clinton de meerderheid in de Senaat verspeeld, zu dat een fiks verlies zijn en een domme strategie om enkel te gaan voor die presidentsverkiezing, terwijl de amerikaanse politiek wel wat breder is dan enkel _wie_ er het presidentschap mag vervullen
Dat de opstelling van Obama niet toevallig was betekent nog niet dat je theorie klopt. Het schijnt dat van tevoren bedacht is dat hij vooral presidentieel moest overkomen. Oftewel, niet teveel in de aanval, niet teveel debatteren maar vooral rustig het verhaal aan de kiezer overbrengen. Dat heeft uiteraard niet zo goed gewerkt :P

Geloof maar dat ze bij de Obama campagne maar met één ding bezig zijn; winnen. En hoe kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen. Die gaan echt niet spelen met vuur door bewust Romney te laten terugkomen.
pi_117655955
Bovendien: Obama is het uithangbord van de Democraten. Hoe harder hij Romney vermorzeld, hoe enthousiaster hij zijn aanhang kan maken, hoe meer democratische senatoren en afgevaardigden op zijn coattails gratis geholpen kunnen worden.

Verder is presidentieel niet gelijk aan passief. Afgelopen debat kwam Romney presidentieler over, omdat hij wist te benadrukken dat hij in MA allemaal bipartisan zaken had gedaan.
pi_117656107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:32 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Dat heeft uiteraard niet zo goed gewerkt :P
dat ligt heel sterk eraan wat je doel precies is...

en natuurlijk wil Obama winnen, enkel is de kans dat hij het presidentschap niet wint behoorlijk nihil.

In die situatie is het onzinnig om je kruit vol te gaan verschieten in een debat... Romney moet dat wel doen en kan vervolgens ook in de nasleep volop aangevallen worden op wat hij alemaal gezegd heeft in dat debat (zn aanval op PBS en 'Big Bird' van Sesame Street; zn verdedigen van RomneyCare en zn strtageie om opeens heel gematgd over te komen)

Aan de anere kant is er eigenlijk helemaal niks waarop je Obama kunt aanvallen na dat debat, behalve dat hij 'dus niks zei'...
dat aanvallen is echter weinig werkzaam...
en dàt was natuurlijk het doel van de Obama-campagne... om vooral géén munitie te leveren aan de republikeinen om na het debat spotjes over te maken of hem o aan te vallen...

en hoe 'saai' het resultaat ook is, juist dàt heeft Obama erg knap gedaan, hij heeft inderdaad niks gezegd waar de republikeinen hem nu op kunnen aanvallen en vervolgens allerhande viral ads of spots over te maken..

Sterker nog, de nieuwe job/werkloosheids-cijfers lijken de uitkomst van het debat binnen 24 uur overvleugeld te hebben.

Ik snap helemaal dat veel mensen zoiets enorm teleurstelt, het is veel leuker als er spektakel te zien is en een open en heftig debat en gevecht op het scherpste van de snede...
Obama speelde nu een beetje Italiaans, Catenacio-voetbal vanuit de verdediging en zonder enieg aanvalslust.. vermoedelijk zal hij het zelf ook vervelend gevonden hebben (ik zag een telefoongesprek met zn gezin vóór het debat waar hij duidelijk aangaf dat hij niet erg blij was met zn voorbereiding en wat zn team hem allemaal op voorbereidde)..

Obama wint gewoon door niet op de aanval te spelen, die hoeft niks te doen om te winnen, behalve geen fouten maken en zn posiie te houden..
en dat zal hij zeker de komende weken blijven doen, hooguit de laatste weken zal er feller campagne gevoerd worden, maar dat mogelijk ook heel bewust ook deels gericht op de congress-race en daar waar andere kandidaten 'steun' ndig hebben (bv Elizabeth Warren die in Massachusetts poogt Scott Brown (R) zn zetel over te nemen had deze week bezoek van én Obama en Bill Clinton om haar campagne te steunen)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:49 schreef thijsdetweede het volgende:
Bovendien: Obama is het uithangbord van de Democraten. Hoe harder hij Romney vermorzeld, hoe enthousiaster hij zijn aanhang kan maken, hoe meer democratische senatoren en afgevaardigden op zijn coattails gratis geholpen kunnen worden.
nogmaals, kijk naar 1996.. toen Clinton idd Dole vermorzelde...

helaas betekende dat ook dat veel democraten thuisbleven en uiteindelijk de winst zelfs minder was dan in de prognoses (die voorspelden een véél hogere winst) ... én nóg belangrijker; de republikeinen wonnen niet het presidentschap, maar wél de meerderheid in de Senaat:
deels doordat zoveel democraten thuisbleven die toch wel dachten dat Clinton zou winnen. Clinton won bv niet de absolute meerderheid, die veel prognoses vooraf hem wel gegeven hadden.

Achteraf zal Clinton graag 100 kiesmannen hebben willen inleveren voor één of twee senaatszetelfs voor de Democraten... het presidentschap heb je of niet en dan maakt het niet uit hoe groot je voorsprong is...
maar wél maakt het enorm veel uit voor de congressverkiezingen of je je achterban nog kunt mobiliseren en die blijven nu juist sneller thuis als ze denken dat de voorsprong sowieso al genoeg is en één stem niks uitmaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2012 13:12:07 ]
pi_117657072
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat ligt heel sterk eraan wat je doel precies is...
Het debat winnen natuurlijk. Ik mag toch aannemen dat ze aan de kant van Obama verstandig genoeg zijn om de winst niet al te tellen. Zulk soort arrogantie is juist één van de grote valkuilen in een campagne.
pi_117657379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:31 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Het debat winnen natuurlijk. Ik mag toch aannemen dat ze aan de kant van Obama verstandig genoeg zijn om de winst niet al te tellen. Zulk soort arrogantie is juist één van de grote valkuilen in een campagne.
Het doel van Obama is niet een debat te winnen, maar het presidentschap (wat al zo goed als zeker is, hij heeft een enorme voorsprong in kiesmannen) én vervolgens ook in de congressverkiezingen de democraten goed te laten presteren wat hem vervolgens meer slagkracht geeft zn beleid ook uit te laten voeren...

Verkiezingen worden eigenlijk nooit enkel op een debat bepaald (in 2004 scoorde Kerry eigenlijk véél beter dan in Bush in de debatten, maar bleef verder kansloos) of soms ijn de eerste prognoses lang niet alelszeggend (in 2000 won Gore de bdebatten op basis van de eerste prognoses, maar in de naslep werd zn aggressieve houding en ietwat eliteraire en verveelde houding jegsn Bush juist als negatief gezien en versterkte het idee van een gedistanieerde washingtonse politicus die weinig ophad met mensen 'van het land' zoals Bush zich graag presenteerde)...

dat zullen belangrijke redenen zijn waarom het campagneteam van Obama hem duidelijk instructies gegeven had om niet aggressiefe te zijn en juist weinig aan te vallen en eerder op de vlakte te blijven...
domweg omdat het is als iets wat Cruyff ooit goed beschreef (quote iets aangepast):
"Romney kan niet van Obama winnen, maar Obama kan wel van hem verliezen."

Juist het opzoken van een strijd als je ver voorligt is altijd een zwaktebod en brengt meestal niks goeds, omdat de winst die je knt halen miniem is, maar het kruit dat je verschiet en energie die je verspilt in de poging verloren gaat op andere punten...

Bv zouden de republikeinse campagnegelden, als Romney K.O geslagen zou worden in de debatten, vól op de congressrace gezet worden
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:50:25 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117657639
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Flinke bounce voor Romney in de peilingen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:58:25 #130
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117657871
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:50 schreef Reya het volgende:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Flinke bounce voor Romney in de peilingen.
Ik zie vooral WeAskAmerica en Rasmussen, 2 pollsters die al de hele campagne Romneys kansne bhoger inschatten dan andere pollsters.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:03:00 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117658004
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:58 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik zie vooral WeAskAmerica en Rasmussen, 2 pollsters die al de hele campagne Romneys kansne bhoger inschatten dan andere pollsters.
Rasmussen heeft die reputatie inderdaad, maar WeAskAmerica heeft een wat meer solide reputatie, en heeft eerder in de campagne niet echt afwijkende resultaten getoond.
pi_117658314
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:03 schreef Reya het volgende:

[..]

Rasmussen heeft die reputatie inderdaad, maar WeAskAmerica heeft een wat meer solide reputatie, en heeft eerder in de campagne niet echt afwijkende resultaten getoond.
Alle andere polls laten een kleine winst zien voor Romney, maar als je van 45% naar 47% gaat, verlies je nog steeds.
pi_117658549
Het is wel wat vroeg om al de invloed van het debat op de polls te kunnen zien denk ik.
pi_117658584
Weet iemand trouwens hoe het zit met het schuldenplafond? Ik kan me herinneren dat dat mogelijk vlak voor de verkiezingen ongeveer weer bereikt zou gaan worden, ligt dat nog op schema?
pi_117659201
Dat weet ik niet maar wat ik wel weet dat Obama bij de volgende debatten die op de rol staan gewoon sterk terugkomt,% wint in de peilingen en de derde er ook gewoon met winst uitsleept waardoor zijn 2de termijn straks in november 2012 een feit is.

Enige wat ik graag wil zien is hoe FOXNEWS de avond dat Obama zijn tweede presidentstermijn inluidt dit gaat melden daar de eerste keer de boel daar in mineurstemming was.

zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:59:43 #136
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117659673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:23 schreef noruas_ het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het schuldenplafond? Ik kan me herinneren dat dat mogelijk vlak voor de verkiezingen ongeveer weer bereikt zou gaan worden, ligt dat nog op schema?
Nee, 't gaat sneller zelfs. Obama is goed bezig.

Niet dat 't met Romney beter zal worden trouwens. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117659826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het doel van Obama is niet een debat te winnen, maar het presidentschap (wat al zo goed als zeker is, hij heeft een enorme voorsprong in kiesmannen) én vervolgens ook in de congressverkiezingen de democraten goed te laten presteren wat hem vervolgens meer slagkracht geeft zn beleid ook uit te laten voeren...
Ik denk dat je grotendeels wel een punt hebt qua strategie. Maar ik geloof absoluut niet dat Obama al volkomen out of the woods is: Hij mag dan een forse voorsprong in kiesmannen hebben, in termen van procentuele voorsprong in de swing states is het nog niet (helemaal) gedaan. Dole (en Mondale) waren vele malen kanslozer dan Romney nu lijkt te zijn - Kerry 2004 is een betere vergelijking. Als we Ohio even als de cruciale swing state nemen, dan staat Obama daar nu slechts 3% voor volgens RCP, en 4% bij 538, nauwelijks buiten de fouten marge. Ik snap de defensieve strategie voor Obama persoonlijk, maar under performen in ruil voor senaatswinst is echt nog geen overweging.
pi_117660010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:23 schreef noruas_ het volgende:
Vlak na de verkiezingen zijn er volgens mij wat hevige onderhandelingen over budgetten (met name gigantische Pentagon cuts e.d.), en volgens de huidige voorspellingen moet in Februari de ceiling weer worden aangepast. Gezellig dus midden in het lame-duck season :)
pi_117660279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee, 't gaat sneller zelfs. Obama is goed bezig.

Niet dat 't met Romney beter zal worden trouwens. :')
Als hij al 2 biljoen extra aan defensie wil uitgeven zonder enige vraag...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:14:21 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117661719
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117673982
http://www.reddit.com/r/p(...)servatives_hate_pbs/

http://m.dailykos.com/sto(...)lled-the-Gish-Gallop
quote:
Snow White, Superman and Pinocchio are walking along.
They see a sign: "Contest for World's Most Beautiful Woman." Snow White goes in, later comes out smiling, wearing a crown.

They walk along and see another sign: "Contest for World's Strongest Man." Superman goes in, later comes out smiling, wearing the belt.

They walk along and see a sign: "Contest for World's Greatest Liar." Pinocchio goes in, later comes out with his head down crying.

"Who the hell is Mitt Romney?" Pinocchio sobs.
_O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 06-10-2012 22:51:59 ]
pi_117675883
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:01:32 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117677530
pi_117679544
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:01 schreef popolon het volgende:

[..]

:D
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:D
graag gedaan :+
pi_117682225
Hopelijk voor de VS gaat het hier om cherrypicking, maar het blijft geinig om naar te kijken:

http://landing.newsinc.co(...)eitbart&VID=23834113
pi_117682294
http://www.huffingtonpost(...)ney-i_n_1944982.html
Zelfs mARK HAMill vind dat Romney is "darkside/Sith Lord",en hij is democraat :P

"The force is greedy with mittens" :+
  zondag 7 oktober 2012 @ 07:53:37 #147
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117682369
De leugenaar tegen de drol die ook maar niks kan, 't blijft wel vrij eentonig. :')
pi_117691191
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 07:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)ney-i_n_1944982.html
Zelfs mARK HAMill vind dat Romney is "darkside/Sith Lord",en hij is democraat :P

"The force is greedy with mittens" :+
Ha! Het blijft een held.
pi_117718009
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Hopelijk voor de VS gaat het hier om cherrypicking, maar het blijft geinig om naar te kijken:

http://landing.newsinc.co(...)eitbart&VID=23834113
:'(
pi_117722991
Mooie nieuwe cover van de New Yorker:

maandag 8 oktober 2012 @ 12:40:06 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117727771
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:57:00 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117732304
Daar gaan we weer, oorlog
Zal dit de laatste oorlog van de USA worden?
hoeveel dode en verminkte jongens zal dit weer opleveren en hoeveel triljarden dollars
Waarom is de USA altijd zo bloeddorstig ??

http://www.telegraaf.nl/b(...)tenlandbeleid__.html

quote:
ma 08 okt 2012, 07:42
Romney wil koerswijziging buitenlandbeleid
WASHINGTON - Presidentskandidaat Mitt Romney wil de Amerikaanse strategie voor het Midden-Oosten drastisch omgooien.
Dat staat in een speech die hij maandag in Virgina zal houden.

Romney pleit in de toespraak voor een buitenlandbeleid dat sterk afwijkt van het huidige.
De Republikein zegt dat zijn strategie Iran wel onder controle kan houden en terroristen in Libië kan achtervolgen.
Verder wil hij de Syrische opstand steunen door de rebellen van wapens te voorzien.

Ik weet dat de president hoopt op een veiliger, vrijer welvarender Midden-Oosten als bondgenoot van de Verenigde Staten. Ik deel deze hoop.
Maar hoop is geen strategie, aldus Romney.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117732419
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:57 schreef michaelmoore het volgende:
hoeveel dode en verminkte jongens zal dit weer opleveren en hoeveel triljarden dollars

[..]

Amerika is echt een wereldmacht in verval.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:01:56 #154
323876 michaelmoore
pi_117732464
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Amerika is echt een wereldmacht in verval.
Tja kenmerkend voor een macht die niet meer wil werken, maar alleen nog vechten, net als de Romeinen
Ze willen dat de hele wereld voor hen siddert van angst
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117732516
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja kenmerkend voor een macht die niet meer wil werken, maar alleen nog vechten, net als de Romeinen
Terwijl de echte oplossingen veel meer voor de hand liggen, het stoppen van de oorlogen en het terugtrekken van een groot deel van de troepen over heel de wereld zou al een enorme stap zijn.
pi_117733508
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:03 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Terwijl de echte oplossingen veel meer voor de hand liggen, het stoppen van de oorlogen en het terugtrekken van een groot deel van de troepen over heel de wereld zou al een enorme stap zijn.
mwah, amerika heeft juist altijd véél meer troepen gestationeerd gehad in het buitenland:

jaren vijftig en zestig waren dat ruim 3 miljoen, na halverwege de jaren zeventig zakte dat naar 2 miljoen en vanaf eind 1998 is het stevig gedaald naar rond de 1,5 miljoen, voor 2010 zijn het er nog 1,327,899 (en nog rond de 100.000 marinepersoneel op schepen)..

procentueel waren het in de jaren 50 en 60 ook meestal tussen de 25 en 30% van het totale troepenaantal... momenteel is het slechts 15% van de troepen die in het buitenland gstationeerd zijn

Het aantal troepen in het buitenland daalt nu juist behoorlijk, maar de kosten stijgen eerder (en de vraag ontstaat wat voor zin het heeft 85% van je troepen thuis gelegerd te houden)
pi_117733808
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

mwah, amerika heeft juist altijd véél meer troepen gestationeerd gehad in het buitenland:

jaren vijftig en zestig waren dat ruim 3 miljoen, na halverwege de jaren zeventig zakte dat naar 2 miljoen en vanaf eind 1998 is het stevig gedaald naar rond de 1,5 miljoen, voor 2010 zijn het er nog 1,327,899 (en nog rond de 100.000 marinepersoneel op schepen)..

procentueel waren het in de jaren 50 en 60 ook meestal tussen de 25 en 30% van het totale troepenaantal... momenteel is het slechts 15% van de troepen die in het buitenland gstationeerd zijn

Het aantal troepen in het buitenland daalt nu juist behoorlijk, maar de kosten stijgen eerder (en de vraag ontstaat wat voor zin het heeft 85% van je troepen thuis gelegerd te houden)
Dat de kosten stijgen komt vooral denk ik omdat de apperatuur geavanceerder word en de olieprijs maar blijft stijgen. Ik denk dat je je eigen beter kan afvragen wat voor zin het heeft om die troepen in het buitenland te houden in ik weet niet hoeveel basissen over de hele wereld.
Het komt de staatschuld niet ten goede en de algemene positie van de VS in de wereld verslechterd steeds meer.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:42:13 #158
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_117733956
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_117738132
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

quote:
Verder wil hij de Syrische opstand steunen door de rebellen van wapens te voorzien.
Alsof ze dat al niet doen :D.
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:23:14 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117738480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:03 schreef Tweek het volgende:
De kijkcijfers:

FNC: 10,421,380 in total viewers (2,932,907 in 25-54)
CNN: 6,045,109 in total viewers (2,368,589 in 25-54)
MSNBC: 4,710,511 in total viewers (1,852,629 in 25-54)
Het debat werd ook uitgezonden op ABC, CBS, NBC, Fox, CW en PBS - alle 6 de "broadcast networks" die je via een dakantenne kunt ontvangen. Ik denk dat veel meer mensen naar 1 van die stations keken dan de bovenstaande 3.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:32:42 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117738909
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Volgens mij kloppen deze cijfers helemaal niet. Althans, de huidige cijfers. Dat zijn namelijk de totale cijfers, niet de in het buitenland gestationeerde cijfers.

Momenteel heeft de VS:

Active personnel 1,456,862[2] (ranked 2nd)
Reserve personnel 1,458,500[3] (ranked 7th)

Actief personeel is NU in dienst, in uniform, en ergens soldaat/zeeman/piloot etc aan het wezen, de Reserve zijn mensen die in dienst zijn GEWEEST, momenteel in het burgerleven rondlopen, maar kunnen worden opgeroepen.

15% van het bovenstaande getal klopt wel redelijk: Ongeveer 100k in Afghanistan, 50k in Duitsland, 35k in Japan, 30k in Zuid-Korea, 10k in Italië en 10k in het VK, en enkele duizenden in kleine groepjes verdeeld over de rest van de wereld.

Volgens mij heb je dus ergens fout geteld. ;) De overige, historische getallen die je noemt zijn ook totalen van "actief personeel". 3 miljoen in de jaren 50/60 was vanwege de koude oorlog heel realistisch.

China staat trouwens eerste met het grootste leger. (Niet perse het machtigste trouwens, maar wel het grootste).
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117739758
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij kloppen deze cijfers helemaal niet.
je hebt gelijk, het zijn inderdaad nog minder troepen in het buitenland, die 1,5 miljoen is idd het totale leger in mankracht, en 300.000 dus in het buitenland.

Punt is wel dat het dus inderdaad de nadruk erop legt dat het amerikaanse leger qua mankracht steeds kleiner wordt én minder aanwezig is in het buitenland...
Mensen kunnen dus niet stellend at amerika _nu_ een imperialistische expansie-politiek bedrijft, het tegendeel is het geval, ze trekken zich steeds verder terug qua aanwezigheid..

Ikzelf zie juist dat overigens niet erg positief en vermoed dat er meer nadelen aan zitten, het doele rachter is geld te besparen, maar uiteindelijk lukt het amerika niet minder geld aan hun leger uit te geven, effectief betekent het vooral dat ze minder personeel hebben, maar daarvoor veel meer duurdere wapens (waarvan de effectivieit imho een beetje betwijfeld kan worden, hoezeer de proapaganda al sinds Norman Schwarzkopf tijdens de golfoorlog I het poogt te presenteren als 'Smart Bombs' denk ik dat die hang naar techniek en de steeds kleinere presentie in mankracht vooal een teken van zwakte is)

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 08-10-2012 18:02:07 ]
pi_117750797
pi_117753716
pi_117781989
quote:
Romney passeert Obama in peiling
WASHINGTON - Vier dagen na het eerste televisiedebat tussen de twee Amerikaanse presidentskandidaten zouden de meeste Amerikanen op de Republikein Mitt Romney stemmen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)bama-in-peiling.html

Flinke verschuivingen in de peilingen na het debat.

http://en.wikipedia.org/w(...)ntial_election,_2012
http://en.wikipedia.org/w(...)ntial_election,_2012
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:05:11 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117782133
Yep, Romney wint een paar puntjes, Obama verliest een paar puntjes. Obama deed het ook nadrukkelijk slechter in het debat, en dat heeft een effect.

Ohio zal wederom het slachtveld worden.
-
pi_117807311
http://www.thedailyshow.c(...)television-chop-shop

http://www.thedailyshow.c(...)2/the-gripes-of-math

Prachtig weer.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 11:20:21 ]
pi_117807378
quote:
quote:
If you spent $1 million a day since Jesus was born, you would have not spent $1 trillion by now...
but ~$700 billion- same amount the banks got during bailout.
pi_117809765
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik ben nog steeds tegen de bailouts van de banken (die hadden gewoon failliet moeten worden verklaard), maar het gezever daarover begint oud te worden. Een groot deel van de Amerikaanse banken hebben hun TARP gelden terugbetaald. Wat opvalt, is dat Fanny May en Freddie Mac, General Motors en GMAC tot de minder snel terugbetalende "banken" horen.

Het gelul over de banken verbloemd waar het echt over gaat: dat de Amerikaanse overheid voor meer dan $16,000,000,000,000 in het krijt staat, en dat geld nooit never ever nie gaat terugbetalen. Vooral niet als ze van iedere dollar die ze nu uitgeven, 40 cent bij de FED moet lenen.
pi_117812326
Ik stond vooral te kijken van de eerste zin.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:55:02 #171
323876 michaelmoore
pi_117819252
Leuk he

Good for you Beyonce
http://www.telegraaf.nl/p(...)stwood_zitten__.html

quote:
wo 10 okt 2012, 15:31
Beyoncé laat Clint Eastwood zitten
Van onze redactie
AMSTERDAM - Beyoncé heeft zich teruggetrokken uit 'A Star is Born', een film van Clint Eastwood.
De zangeres heeft het te druk.

“Ik keek ontzettend uit naar de productie en de kans om met Clint Eastwood samen te werken”, vertelt Beyoncé in een officiële verklaring aan E! Online.

“We hebben maanden geprobeerd onze schema’s op elkaar te laten aansluiten om deze remake mogelijk te maken, maar het lukt gewoonweg niet.
Hopelijk kunnen we in de toekomst een keer samenwerken

A Star is Born wordt voor de derde keer verfilmd. De eerste versie van de film verscheen in 1937.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:09:43 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117822155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Het gelul over de banken verbloemd waar het echt over gaat: dat de Amerikaanse overheid voor meer dan $16,000,000,000,000 in het krijt staat, en dat geld nooit never ever nie gaat terugbetalen. Vooral niet als ze van iedere dollar die ze nu uitgeven, 40 cent bij de FED moet lenen.
Met dank aan Reagan en Bush 1, die ons in de periode 1980-1992 van pak-em beet een stabiele schuld van 2 triljoen, de schuld de hemel in trapte en Clinton opzadelde met bijna 10 triljoen in schuld. Een schuld die Clinton trouwens nauwelijks verhoogde, maar ook niet wist te verlagen. Dat verhogen, dat deed Bush 2 wel voor em met een Irak oorlog die ons 3 Biljard (Trillion) dollar heeft gekost.

En was die $3 Trillion Irak oorlog nu echt nodig?

Die oorlog van Bush kost ons omgerekend ongeveer $10.000 PER INWONER van de VS. En wat krijgen we daarvoor terug? De zekerheid dat Saddam Hussein niet met zijn Scud raketten op Israel gaat schieten? Was dat het nu echt waard?

Onder Obama is de schuld inderdaad met nog eens $2 biljard (trillion) dollar gestegen, en daar valt ook genoeg kritiek op te leveren natuurlijk, alhoewel voor een groot deel de economische crisis ook verantwoordelijk is. (minder belastinginkomen, meer uitgaven).

Die schuld is inderdaad nauwelijks meer af te betalen. Als we er ook maar enigszins aan willen beginnen hebben we geen andere keus dan corporations te laten verplichten meer belasting te betalen, en de banken en andere industrie zwaar te reguleren zodat ze allen op de rails blijven, en geen leuke lucratieve plannetjes gaan smeden zoals de subprime-mortgages, die direct verantwoordelijk waren voor de crisis. Maar probeer maar eens aan te komen bij de GOP met het woord "regulation". Romney wil de regulering die nu in plaats is voor de banken die dit soort constructies voorkomen weer ongedaan maken..... wat schieten we daar in hemelsnaam mee op?
-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:43:40 #173
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_117825823
Het is wel interessant om realistisch te kijken naar hoe de staatsschuld daar kan worden afbetaald. Zoals je al aangeeft is het eigenlijk onmogelijk om dat te doen, dus wat is dan de oplossing?

Zowel de republikeinen als de democraten hebben er geen oplossing voor, eigenlijk weet niemand daar wat je ermee moet doen.

Een beetje korten op de staatsuitgaven (of onrealistischer: de staatsuitgaven totaal afschaffen) lost in ieder geval weinig op. En de rente's zullen gewoon betaald moeten worden, dat geld moet ook ergens vandaan komen.
451 °F
pi_117826115
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Met dank aan Reagan en Bush 1, die ons in de periode 1980-1992 van pak-em beet een stabiele schuld van 2 triljoen, de schuld de hemel in trapte en Clinton opzadelde met bijna 10 triljoen in schuld. Een schuld die Clinton trouwens nauwelijks verhoogde, maar ook niet wist te verlagen. Dat verhogen, dat deed Bush 2 wel voor em met een Irak oorlog die ons 3 Biljard (Trillion) dollar heeft gekost.

Die oorlog van Bush kost ons omgerekend ongeveer $10.000 PER INWONER van de VS. En wat krijgen we daarvoor terug? De zekerheid dat Saddam Hussein niet met zijn Scud raketten op Israel gaat schieten? Was dat het nu echt waard?

Onder Obama is de schuld inderdaad met nog eens $2 biljard (trillion) dollar gestegen, en daar valt ook genoeg kritiek op te leveren natuurlijk, alhoewel voor een groot deel de economische crisis ook verantwoordelijk is. (minder belastinginkomen, meer uitgaven).

Die schuld is inderdaad nauwelijks meer af te betalen. Als we er ook maar enigszins aan willen beginnen hebben we geen andere keus dan corporations te laten verplichten meer belasting te betalen, en de banken en andere industrie zwaar te reguleren zodat ze allen op de rails blijven, en geen leuke lucratieve plannetjes gaan smeden zoals de subprime-mortgages, die direct verantwoordelijk waren voor de crisis. Maar probeer maar eens aan te komen bij de GOP met het woord "regulation". Romney wil de regulering die nu in plaats is voor de banken die dit soort constructies voorkomen weer ongedaan maken..... wat schieten we daar in hemelsnaam mee op?
Je praat alsof je onderdeel van de staat bent, het is niet jouw schuld. :)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:15:52 #175
323876 michaelmoore
pi_117827564
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:09 schreef maartena het volgende:

De US moet geen oorlog meer voeren, maar met die christelijken weet ik het niet, en dan gaat het echt veel doden kosten
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:02:15 #176
323876 michaelmoore
pi_117837256
Vanavond doc over Sarah Palin 23:40 uur VPRO
http://www.tvgids.nl/arti(...)ld_van_Sarah_Palin_/
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:37:30 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117839103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:48 schreef heiden6 het volgende:
Je praat alsof je onderdeel van de staat bent, het is niet jouw schuld. :)
Nee, het is ook niet MIJN schuld. Zowel de Dems als GOP treffen blaam natuurlijk, maar de geschiedenis vanaf 1980 laat wel zien dat de GOP verantwoordelijk is geweest voor het leeuwendeel van de staatsschuld, en dat Obama er eigenlijk alleen een schepje bovenop heeft gedaan.
-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:38:20 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117839132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
De US moet geen oorlog meer voeren, maar met die christelijken weet ik het niet, en dan gaat het echt veel doden kosten
De VS mag best militair ingrijpen van mij, indien echt nodig. Maar dan wel voor een enigszins nuttige zaak, en dat was Irak niet natuurlijk.
-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:44:15 #179
323876 michaelmoore
pi_117839318
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:38 schreef maartena het volgende:

[..]

De VS mag best militair ingrijpen van mij, indien echt nodig. Maar dan wel voor een enigszins nuttige zaak, en dat was Irak niet natuurlijk.
Vietnam ook niet

Afghanistan ook niet
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:47:02 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117839413
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
Vietnam ook niet

Afghanistan ook niet
Libië wel.
Kosovo wel.
De troepen in Zuid Korea zijn voor een groot deel verantwoordelijkheid voor het behouden van de vrede.
Afghanistan.... dat is een verloren zaak, maar de VS heeft daar gedaan wat ze kwam doen: Hen die de VS aanvielen terugpakken.
Ik heb verder ook geen problemen met de militaire acties in Panama, de 1e Golfoorlog om Koeweit te bevrijden, en met de deelname van de VS in de 1e en 2e wereldoorlogen.
-
pi_117849789
Vanavond dus het debat tussen de vice-presidentskandidaten Biden en Ryan.
Hier een korte beschrijving van beide mannen: http://www.bbc.com/news/world-us-canada-19849871
Opmerkelijk: ze zijn allebei katholiek met Ierse roots.

Ik neem aan dat dit de eerste keer is dat beide vice-presdientskandidaten en presidentskandidaten geen "WASP"s zijn? (als we Obama even als half-afro-american beschouwen en Romney niet als protestants).
pi_117850062
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, het is ook niet MIJN schuld. Zowel de Dems als GOP treffen blaam natuurlijk, maar de geschiedenis vanaf 1980 laat wel zien dat de GOP verantwoordelijk is geweest voor het leeuwendeel van de staatsschuld, en dat Obama er eigenlijk alleen een schepje bovenop heeft gedaan.
Soort van Bush did it, maar dan extended.

Obama zou de staatsschuld gaan halveren, maar daar is geen seconde spraken van geweest.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:20:58 #183
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117850837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Obama zou de staatsschuld gaan halveren, maar daar is geen seconde spraken van geweest.
nou schulden verlagen als je net in een crisis zit dat werkt niet, zie Griekeland en Spanje, eerst stimuleren, fabrieken zoals GM helpen en dan gaat het weer langzaam beter

Nog vier jaar de dollar meer naar China niveau en dan kunne amerikanen weer zelf spullen maken en weer huizen bouwen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117851068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:20 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou schulden verlagen als je net in een crisis zit dat werkt niet, zie Griekeland en Spanje, eerst stimuleren, fabrieken zoals GM helpen en dan gaat het weer langzaam beter
Zelfs als je in dit soort kolder zou geloven, dan is het niet verstandig om te roepen dat je de staatsschuld gaat halveren (om er later nooit meer op terug te komen).
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:16:44 #185
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_117852889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Obama heeft nooit gezegd dat hij de staatsschuld (national debt) zou halveren. Zijn belofte was om het begrotingstekort (deficit) te halveren. Ook daarin heeft hij gefaald overigens. Was rond de 1.3 biljoen toen hij die belofte maken en zal dit jaar rond hetzelfde bedrag uitkomen.

In een jaar tijd 1.300.000 x 1.000.000 meer uitgeven dan dat je binnen krijgt. De absurditeit daarvan is bijna niet te bevatten.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:38:47 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117853785
quote:
WikiLeaks GI Files Presidential Campaign Release

Today, Wednesday 10th October, WikiLeaks begins releasing over 200,000 Global Intelligence Files (GI Files) relating to the U.S. presidential elections. Each week day we will release thousands of emails referring to Obama, Biden, Romney and the Republican and Democratic parties. Today we will publish over 13,734 emails referring to republican(s), Romney, RNC and/or GOP, ranging from 3rd January 2011 to 19th December 2011.

The GI Files total over five million emails from the U.S. private intelligence firm Stratfor. Stratfor is a secretive multi-national private intelligence firm, providing services to large corporations, and government agencies. Despite providing the U.S. government with "global intelligence" services there is no public oversight of Stratfor. The emails highlight Stratfor staff’s revolving door with government offices; Stratfor’s Vice-President for Intelligence, Fred Burton, was formerly a special agent with the U.S. State Department’s Diplomatic Security Service and was their Deputy Chief of the counterterrorism division. Although Stratfor boasts U.S. governmental sources and reports to have a lot of influence on western decision makers, their emails reveal poor working and security methods and show strong political bias within the organization.

This close connection to the U.S. government means that these GI Files releases will shed insight into key U.S. federal election players. The only legitimate government is one that is elected by an informed population. Through this release WikiLeaks aims to inform the U.S. electorate in an unbiased way through the release of source documents from one of the most oddly influential companies in the U.S. today. We call upon all people around the world to search the emails and publicise their findings using the hashtag #wlfindGI.

Whoever you elect into power, keep them accountable by supporting WikiLeaks - vote with your wallet, vote WikiLeaks.

GI Files: http://wikileaks.org/the-gifiles.html
Vote WikiLeaks: http://wikileaks.org/donate2012/
Donate to WikiLeaks: http://shop.wikileaks.org/donate
WL Friends: https://wlfriends.org/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:39:13 #187
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_117853798
De staatsschuld halveren in 4 jaar, dat is onmogelijker dan onmogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Charles.Darwin op 11-10-2012 15:15:28 ]
451 °F
pi_117854767
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:16 schreef Niox het volgende:

[..]

Obama heeft nooit gezegd dat hij de staatsschuld (national debt) zou halveren. Zijn belofte was om het begrotingstekort (deficit) te halveren. Ook daarin heeft hij gefaald overigens. Was rond de 1.3 biljoen toen hij die belofte maken en zal dit jaar rond hetzelfde bedrag uitkomen.
Eens, ik haal die twee wel eens door elkaar.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:29:47 #189
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_117855791
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:39 schreef Charles.Darwin het volgende:
De staatsschuld halveren in 4 jaar, dat is onmogelijker dan onmogelijk.
Als ze op rentelasten na geen enkele uitgave doen in de komende 4 jaar (en inkomsten blijven gelijk), dan zouden ze het net redden.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_117857154
quote:
_O_
pi_117857211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:20 schreef HD9 het volgende:

[..]

Nog vier jaar de dollar meer naar China niveau en dan kunne amerikanen weer zelf spullen maken en weer huizen bouwen
Dit is echt pure staatspropaganda, fabeltjes die totaal niet op de realiteit gebaseerd zijn.

http://wiki.mises.org/wiki/Great_Recession

Lost Decade (Japan)

Als je een beetje naar de geschiedenis kijkt is het vrij duidelijk hoe je recessies verlengt en verergt. Dus als je dat bedoelt met langzaam herstel, dan ben ik het wel met je eens.

[ Bericht 7% gewijzigd door heiden6 op 11-10-2012 17:04:47 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 03:57:05 #192
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117882833
Ben ik nou de enige die het vice-presidential debate aan het volgens is!?

Fuckkkk het is geweldig! Zo slecht als het eerste debat was, zo goed is deze. Biden scheurt Ryan helemaal kapot :D
pi_117882838
Ik ben ook aan het kijken, een hoop slap gelul weer en een hoop belangrijke thema's die niet worden besproken.
pi_117882841
Dat van 2014 klopt ook niet, ze blijven nog minimaal tot 2024. De moderator weet dat heus wel, maar denk maar niet dat er wat van gezegd wordt.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:09:06 #195
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117882843
Zit ook te kijken.. Syrië nu.
pi_117882845
welk net ?
pi_117882852
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 03:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ben ik nou de enige die het vice-presidential debate aan het volgens is!?

Fuckkkk het is geweldig! Zo slecht als het eerste debat was, zo goed is deze. Biden scheurt Ryan helemaal kapot :D
Biden is bitchslapping Paul Ryan diep _O- >:)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 04:12 schreef LelijKnap het volgende:
welk net ?
CNN en online live streams!!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:19:56 #198
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117882859
Biden scoort nu dik bij de undecided's op het gebied van abortus.
In zoverre die lijntjes geloofwaardig zijn.
pi_117882860
pi_117882862
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 04:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Biden is bitchslapping Paul Ryan diep _O- >:)

[..]

CNN en online live streams!!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:40:16 #201
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117882872
Leuk debat. :) Verveelde eigenlijk geen moment.

Biden moest wel een beetje oppassen dat hij niet de fout maakte die Gore in 2000 maakte tegen Bush door 'arrogant en betweterig' over te komen wanneer hij Bush Jr. onzin hoorde verkopen, maar dat lukte hem gelukkig wel, vooral omdat hij het niet alleen bij hoofdknikken en een :') gezicht liet, maar vooral omdat hij er direct bovenop zat met correcties WAAROM het lulkoek was.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 04:56:42 #202
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_117882882
Het vele lachen en oogrollen had Biden wel weg mogen laten.
Dat kan je een paar keer doen tijdens een debat, daarna wordt het vervelend en (onnodig) kleinerend.

CNN noemt het een gelijkspelletje, daar kan ik me wel in vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')