abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117656107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:32 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Dat heeft uiteraard niet zo goed gewerkt :P
dat ligt heel sterk eraan wat je doel precies is...

en natuurlijk wil Obama winnen, enkel is de kans dat hij het presidentschap niet wint behoorlijk nihil.

In die situatie is het onzinnig om je kruit vol te gaan verschieten in een debat... Romney moet dat wel doen en kan vervolgens ook in de nasleep volop aangevallen worden op wat hij alemaal gezegd heeft in dat debat (zn aanval op PBS en 'Big Bird' van Sesame Street; zn verdedigen van RomneyCare en zn strtageie om opeens heel gematgd over te komen)

Aan de anere kant is er eigenlijk helemaal niks waarop je Obama kunt aanvallen na dat debat, behalve dat hij 'dus niks zei'...
dat aanvallen is echter weinig werkzaam...
en dàt was natuurlijk het doel van de Obama-campagne... om vooral géén munitie te leveren aan de republikeinen om na het debat spotjes over te maken of hem o aan te vallen...

en hoe 'saai' het resultaat ook is, juist dàt heeft Obama erg knap gedaan, hij heeft inderdaad niks gezegd waar de republikeinen hem nu op kunnen aanvallen en vervolgens allerhande viral ads of spots over te maken..

Sterker nog, de nieuwe job/werkloosheids-cijfers lijken de uitkomst van het debat binnen 24 uur overvleugeld te hebben.

Ik snap helemaal dat veel mensen zoiets enorm teleurstelt, het is veel leuker als er spektakel te zien is en een open en heftig debat en gevecht op het scherpste van de snede...
Obama speelde nu een beetje Italiaans, Catenacio-voetbal vanuit de verdediging en zonder enieg aanvalslust.. vermoedelijk zal hij het zelf ook vervelend gevonden hebben (ik zag een telefoongesprek met zn gezin vóór het debat waar hij duidelijk aangaf dat hij niet erg blij was met zn voorbereiding en wat zn team hem allemaal op voorbereidde)..

Obama wint gewoon door niet op de aanval te spelen, die hoeft niks te doen om te winnen, behalve geen fouten maken en zn posiie te houden..
en dat zal hij zeker de komende weken blijven doen, hooguit de laatste weken zal er feller campagne gevoerd worden, maar dat mogelijk ook heel bewust ook deels gericht op de congress-race en daar waar andere kandidaten 'steun' ndig hebben (bv Elizabeth Warren die in Massachusetts poogt Scott Brown (R) zn zetel over te nemen had deze week bezoek van én Obama en Bill Clinton om haar campagne te steunen)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:49 schreef thijsdetweede het volgende:
Bovendien: Obama is het uithangbord van de Democraten. Hoe harder hij Romney vermorzeld, hoe enthousiaster hij zijn aanhang kan maken, hoe meer democratische senatoren en afgevaardigden op zijn coattails gratis geholpen kunnen worden.
nogmaals, kijk naar 1996.. toen Clinton idd Dole vermorzelde...

helaas betekende dat ook dat veel democraten thuisbleven en uiteindelijk de winst zelfs minder was dan in de prognoses (die voorspelden een véél hogere winst) ... én nóg belangrijker; de republikeinen wonnen niet het presidentschap, maar wél de meerderheid in de Senaat:
deels doordat zoveel democraten thuisbleven die toch wel dachten dat Clinton zou winnen. Clinton won bv niet de absolute meerderheid, die veel prognoses vooraf hem wel gegeven hadden.

Achteraf zal Clinton graag 100 kiesmannen hebben willen inleveren voor één of twee senaatszetelfs voor de Democraten... het presidentschap heb je of niet en dan maakt het niet uit hoe groot je voorsprong is...
maar wél maakt het enorm veel uit voor de congressverkiezingen of je je achterban nog kunt mobiliseren en die blijven nu juist sneller thuis als ze denken dat de voorsprong sowieso al genoeg is en één stem niks uitmaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2012 13:12:07 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117657072
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat ligt heel sterk eraan wat je doel precies is...
Het debat winnen natuurlijk. Ik mag toch aannemen dat ze aan de kant van Obama verstandig genoeg zijn om de winst niet al te tellen. Zulk soort arrogantie is juist één van de grote valkuilen in een campagne.
pi_117657379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:31 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Het debat winnen natuurlijk. Ik mag toch aannemen dat ze aan de kant van Obama verstandig genoeg zijn om de winst niet al te tellen. Zulk soort arrogantie is juist één van de grote valkuilen in een campagne.
Het doel van Obama is niet een debat te winnen, maar het presidentschap (wat al zo goed als zeker is, hij heeft een enorme voorsprong in kiesmannen) én vervolgens ook in de congressverkiezingen de democraten goed te laten presteren wat hem vervolgens meer slagkracht geeft zn beleid ook uit te laten voeren...

Verkiezingen worden eigenlijk nooit enkel op een debat bepaald (in 2004 scoorde Kerry eigenlijk véél beter dan in Bush in de debatten, maar bleef verder kansloos) of soms ijn de eerste prognoses lang niet alelszeggend (in 2000 won Gore de bdebatten op basis van de eerste prognoses, maar in de naslep werd zn aggressieve houding en ietwat eliteraire en verveelde houding jegsn Bush juist als negatief gezien en versterkte het idee van een gedistanieerde washingtonse politicus die weinig ophad met mensen 'van het land' zoals Bush zich graag presenteerde)...

dat zullen belangrijke redenen zijn waarom het campagneteam van Obama hem duidelijk instructies gegeven had om niet aggressiefe te zijn en juist weinig aan te vallen en eerder op de vlakte te blijven...
domweg omdat het is als iets wat Cruyff ooit goed beschreef (quote iets aangepast):
"Romney kan niet van Obama winnen, maar Obama kan wel van hem verliezen."

Juist het opzoken van een strijd als je ver voorligt is altijd een zwaktebod en brengt meestal niks goeds, omdat de winst die je knt halen miniem is, maar het kruit dat je verschiet en energie die je verspilt in de poging verloren gaat op andere punten...

Bv zouden de republikeinse campagnegelden, als Romney K.O geslagen zou worden in de debatten, vól op de congressrace gezet worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:50:25 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117657639
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Flinke bounce voor Romney in de peilingen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:58:25 #130
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117657871
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:50 schreef Reya het volgende:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Flinke bounce voor Romney in de peilingen.
Ik zie vooral WeAskAmerica en Rasmussen, 2 pollsters die al de hele campagne Romneys kansne bhoger inschatten dan andere pollsters.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:03:00 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117658004
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:58 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik zie vooral WeAskAmerica en Rasmussen, 2 pollsters die al de hele campagne Romneys kansne bhoger inschatten dan andere pollsters.
Rasmussen heeft die reputatie inderdaad, maar WeAskAmerica heeft een wat meer solide reputatie, en heeft eerder in de campagne niet echt afwijkende resultaten getoond.
pi_117658314
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:03 schreef Reya het volgende:

[..]

Rasmussen heeft die reputatie inderdaad, maar WeAskAmerica heeft een wat meer solide reputatie, en heeft eerder in de campagne niet echt afwijkende resultaten getoond.
Alle andere polls laten een kleine winst zien voor Romney, maar als je van 45% naar 47% gaat, verlies je nog steeds.
pi_117658549
Het is wel wat vroeg om al de invloed van het debat op de polls te kunnen zien denk ik.
pi_117658584
Weet iemand trouwens hoe het zit met het schuldenplafond? Ik kan me herinneren dat dat mogelijk vlak voor de verkiezingen ongeveer weer bereikt zou gaan worden, ligt dat nog op schema?
pi_117659201
Dat weet ik niet maar wat ik wel weet dat Obama bij de volgende debatten die op de rol staan gewoon sterk terugkomt,% wint in de peilingen en de derde er ook gewoon met winst uitsleept waardoor zijn 2de termijn straks in november 2012 een feit is.

Enige wat ik graag wil zien is hoe FOXNEWS de avond dat Obama zijn tweede presidentstermijn inluidt dit gaat melden daar de eerste keer de boel daar in mineurstemming was.

zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:59:43 #136
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117659673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:23 schreef noruas_ het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het schuldenplafond? Ik kan me herinneren dat dat mogelijk vlak voor de verkiezingen ongeveer weer bereikt zou gaan worden, ligt dat nog op schema?
Nee, 't gaat sneller zelfs. Obama is goed bezig.

Niet dat 't met Romney beter zal worden trouwens. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117659826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het doel van Obama is niet een debat te winnen, maar het presidentschap (wat al zo goed als zeker is, hij heeft een enorme voorsprong in kiesmannen) én vervolgens ook in de congressverkiezingen de democraten goed te laten presteren wat hem vervolgens meer slagkracht geeft zn beleid ook uit te laten voeren...
Ik denk dat je grotendeels wel een punt hebt qua strategie. Maar ik geloof absoluut niet dat Obama al volkomen out of the woods is: Hij mag dan een forse voorsprong in kiesmannen hebben, in termen van procentuele voorsprong in de swing states is het nog niet (helemaal) gedaan. Dole (en Mondale) waren vele malen kanslozer dan Romney nu lijkt te zijn - Kerry 2004 is een betere vergelijking. Als we Ohio even als de cruciale swing state nemen, dan staat Obama daar nu slechts 3% voor volgens RCP, en 4% bij 538, nauwelijks buiten de fouten marge. Ik snap de defensieve strategie voor Obama persoonlijk, maar under performen in ruil voor senaatswinst is echt nog geen overweging.
pi_117660010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:23 schreef noruas_ het volgende:
Vlak na de verkiezingen zijn er volgens mij wat hevige onderhandelingen over budgetten (met name gigantische Pentagon cuts e.d.), en volgens de huidige voorspellingen moet in Februari de ceiling weer worden aangepast. Gezellig dus midden in het lame-duck season :)
pi_117660279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee, 't gaat sneller zelfs. Obama is goed bezig.

Niet dat 't met Romney beter zal worden trouwens. :')
Als hij al 2 biljoen extra aan defensie wil uitgeven zonder enige vraag...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:14:21 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117661719
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117673982
http://www.reddit.com/r/p(...)servatives_hate_pbs/

http://m.dailykos.com/sto(...)lled-the-Gish-Gallop
quote:
Snow White, Superman and Pinocchio are walking along.
They see a sign: "Contest for World's Most Beautiful Woman." Snow White goes in, later comes out smiling, wearing a crown.

They walk along and see another sign: "Contest for World's Strongest Man." Superman goes in, later comes out smiling, wearing the belt.

They walk along and see a sign: "Contest for World's Greatest Liar." Pinocchio goes in, later comes out with his head down crying.

"Who the hell is Mitt Romney?" Pinocchio sobs.
_O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 06-10-2012 22:51:59 ]
pi_117675883
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:01:32 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117677530
pi_117679544
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:01 schreef popolon het volgende:

[..]

:D
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:D
graag gedaan :+
pi_117682225
Hopelijk voor de VS gaat het hier om cherrypicking, maar het blijft geinig om naar te kijken:

http://landing.newsinc.co(...)eitbart&VID=23834113
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117682294
http://www.huffingtonpost(...)ney-i_n_1944982.html
Zelfs mARK HAMill vind dat Romney is "darkside/Sith Lord",en hij is democraat :P

"The force is greedy with mittens" :+
  zondag 7 oktober 2012 @ 07:53:37 #147
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117682369
De leugenaar tegen de drol die ook maar niks kan, 't blijft wel vrij eentonig. :')
pi_117691191
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 07:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)ney-i_n_1944982.html
Zelfs mARK HAMill vind dat Romney is "darkside/Sith Lord",en hij is democraat :P

"The force is greedy with mittens" :+
Ha! Het blijft een held.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_117718009
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Hopelijk voor de VS gaat het hier om cherrypicking, maar het blijft geinig om naar te kijken:

http://landing.newsinc.co(...)eitbart&VID=23834113
:'(
pi_117722991
Mooie nieuwe cover van de New Yorker:

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')