Niet aan hardlopen denken he!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:05 schreef E.T. het volgende:
straks maar weer eens lopen na twee maanden bankhangen..
Les 10 van Evy lijkt me een mooi startpunt
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:05 schreef E.T. het volgende:
straks maar weer eens lopen na twee maanden bankhangen..
Les 10 van Evy lijkt me een mooi startpunt
Hier in NO Brabant is het droog en half bewolktquote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:58 schreef Shravani het volgende:
@ Jor_Dii, succes! je hebt er wel prachtig weer voor uitgezocht
dan moeten die 2 extra kilometers je ook lukken zou ik zeggen!quote:
Hehe, dat is me wel opgevallen de afgelopen periode. Hoeveel honden met je mee rennen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:27 schreef Shravani het volgende:
rennen in de regen is![]()
Een hond die met z'n modderpoten tegen je opspringt is dan weer wat minder, maar ach daar hebben we een wasmachine voor.
nohhhhquote:Op woensdag 3 oktober 2012 06:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
toch het gevoel dat ik mijn verkoudheid ga overleven, hoop morgen een rondje te kunnen lopen, fingers crossed.
Hoewel ik vanmiddag genoeg rond gerend heb om Cooper te vangen.... regen,modder in de tuin en een witte Samoyed gaan niet echt samen..
[ afbeelding ]
Fijn!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo, het is me gelukt hoor. Bewust wat rustiger begonnen, maar helaas kreeg ik tussen kilometer 10 en 15 zware wind tegen (open polder) en begon het ook nog te miezeren. Laatste 5 km gingen dan weer wel goed, al met al heel tevreden:
1h49m45s, 20,05km, 5:28min/km, 1438 cal.
Streeftijd voor een halve marathon is uiteindelijk 1h45, dus dit is een mooi begin!
Top dat je toch de 8 km hebt volgemaakt, erg herkenbaar dat de statistieken er vaak mooier uitzien dan hoe het eigenlijk voeldequote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
*bulk* *steun* *kreun*
Nee, dit was echt geen succes.![]()
ik heb zelden met zó weinig plezier gelopen als vandaag. Benen wilden niet van de grond af, energie was ver te zoeken en had overal kleine pijntjes.
Wel de 8km volgemaakt, maar dat is dan ook het enige positieve van het rondje van zonet:
8km
6.07min/km
http://www.endomondo.com/workouts/h6uIRe3kERc
En 'op papier' ziet het er zo mooi en regelmatig uit!![]()
Herkenbaar, ik ben ook echt geen ochtendloper, ik ben dan de hele dag erna niks meer waardquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
Stom is dat! Loop zelden zo constant en heb ook nog sneller gelopen dan had gemoeten (6.49min/km was het 'doel') maar het voelde echt vanaf km 1 al kutelke 500 meter overwogen om er gewoon mee te kappen
Geen ochtendlopen meer voor mij
Ik heb de 30 dagen compleet gedaan. Wel iets langer over gedaan omdat ik op zondag altijd een lange loop deed en dan niet ook nog eens Jillian wilde doen. Maar dus wel iedere dag iets aan sport gedaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb hier meerdere keren mensen over Jilian michaels gehoord. Heeft er ook iemand de 30 days shred volledig gedaan?
Zit er ook een eetplan bij? Ik denk dat het voor niet super veel zal doen omdat ik al veel krachttraining doe maar ik ben nieuwsschierig haha. Ik ga denk ik de trainingen gewoon eens 30 dagen doen ipv van mijn eigen training en kijken wat het doet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Heb er 2 keer 20 dagen van gedaan. Het is best leuk! En je merkt wel echt vooruitgang in je kracht/spieren. Wil het binnenkort eens een keer de volle 30 dagen gaan doen (vond het laatste level qua oefeningen gewoon niet zo leuk) maar eerst eens zien of ik het eetplan er ook bij kán en wíl doen.
waarvoor wil je buikspieroefeningen doen dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oke level 1 gedaan maar vind het een beetje weinig buikspieren.
Maar goed mijn interesse is gewekt, ik heb mijn maten opgenomen en ga 30 dagen doen. Eens kijken of het scheelt.
Maar misschien is het niet helemaal eerlijk want ik blijf pilates en hardlopen erbij doen.
In plaats van steeds verder te lopen kan je ook werken aan je snelheid op kortere afstanden. Je zal dan veel meer variatie in je trainingen moeten aanbrengen om vooruitgang te boeken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef GlenHighland het volgende:
Ik zit een beetje met een dip die volgens mij heel veel lopers hier hebben na een wedstrijd: Ik heb sinds mijn HM even moeite om weer de juiste motivatie te vinden. Inmiddels alweer een week niet gelopen, dus vanavond ga ik me maar eens de deur uit schoppen.
Ik moet ook weer een nieuw doel gaan zoeken, me inschrijven voor een leuke loop. Maar ik zie een beetje op tegen een loop buiten mijn woonplaats. Hoe gaat dat met reizen, parkeren, omkleden, etc. Tot nu toe kon ik overal op de fiets naar toe.
Ehm om een mooie strakke core te houden en je rug te ondersteunenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
waarvoor wil je buikspieroefeningen doen dan?
dan doe je toch core oefeningen ? dan ga je je toch niet alleen op buikspieren focussen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ehm om een mooie strakke core te houden en je rug te ondersteunen?
Wacht morgen even afquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Buikspieren zijn onderdeel van een coretraining? Je pakt alle buik en rug spieren mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:26 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dan doe je toch core oefeningen ? dan ga je je toch niet alleen op buikspieren focussen?
Ik ben bang dat ik dat niet ga krijgen van Jillian, daarvoor doe ik al veel te veel coretraining. Wellicht dat ik wat in mijn benen of schouders ga voelen, maar buik zeker niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:26 schreef Koepert het volgende:
[..]
Wacht morgen even af![]()
Nu heb ik Jillian niet gedaan dus spreek niet uit letterlijke ervaring..
Maar ik heb Tacfit gedaan, en dit was ook mijn gedachte na de eerste training..
Tot de volgende dag...
Goedendag spierpijn.. in mn buikspieren, zijdelingse buikspieren EN rug.. terwijl ik dus ook dacht; mwa echt buikspieren train k niet..
ik heb het over core oefeningen squatten, deadliften etcquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Buikspieren zijn onderdeel van een coretraining? Je pakt alle buik en rug spieren mee.
Wat ik wil zeggen is dat ik 3 x 1 minuut erg weinig vind voor buikspieren/coretraining (waar Jillian zich wel focust op de gehele core)
Oh nee ik bedoelde corestability dus de rompspieren. Daar zijn echt duizende oefeningen voor. Bij Jillian is het crunches, reversed crunches, bicycle crunches en nog een de schuine buikspieren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:29 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik heb het over core oefeningen squatten, deadliften etc, wat voor buikspier oefeningen moet je doen dan ? planken? want daar vind ik 3 x 1 minuut meer dan voldoende
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoelde corestability dus de rompspieren. Daar zijn echt duizende oefeningen voor. Bij Jillian is het crunches, reversed crunches, bicycle crunches en nog een de schuine buikspieren.
Oke, ik zal die er morgen eens achteraan gooien.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:35 schreef Koepert het volgende:
[..]
Succes(Je moet even door de treurigheid van het "Amerikaanse" heen kijken)
Dit is iets meer n educational video idd.. Maar bij begin vh filmpje krijg je wel mee hoeveel je er tijdens n workout moet doen. 3 reps, 6 reps, etc.. Op 18 SECONDENquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:37 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoewel hij volgens mij alleen de oefeningen uitlegd, is niet echt een training of wel?
Zien er wel tof uit die oefeningen, zal eens gaan zoeken op youtube. Het enig waarvoor ik moet uitkijken is dat geen zichtbare abs krijg. Voor een vrouw is het heel moeilijk om een 6 pack te krijgen maar die bovenste 4 buikspieren zijn bij mij heel snel zichtbaar en dat vind mijn vriend niet zo tofquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:39 schreef Koepert het volgende:
[..]
Dit is iets meer n educational video idd.. Maar bij begin vh filmpje krijg je wel mee hoeveel je er tijdens n workout moet doen. 3 reps, 6 reps, etc.. Op 18 SECONDEN
Maar anders even verder zoeken naar andere Tacfit video's.. T zijn meer "Total workouts" waar bij je niet focust op 1 spier(groep) maar een hele sectie of meerdere secties aanpakt..
Steeds verder lopen zal hem ook niet worden. Ik heb nu mijn eerste HM achter de rug en daar wil ik er nog wel meer van gaan lopen. Een hele marathon ga ik zeker niet doen, dat kost me gewoon teveel tijd en aanpassing van mijn leef- en eetpatroon.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:23 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
In plaats van steeds verder te lopen kan je ook werken aan je snelheid op kortere afstanden. Je zal dan veel meer variatie in je trainingen moeten aanbrengen om vooruitgang te boeken.
Voor wedstrijden is het gemakkelijk om alle informatie van te voren goed te bestuderen. Bestudering van het parcours kan ervoor zorgen dat je je energie beter kunt verdelen tijdens de wedstrijd. Parkeerlocaties zijn vaak ook aangegeven door de organisatie. Je loopkleding en hardloopsokken kan je ook thuis al aantrekken.
Tot nu toe kies ik wel steeds wedstrijden uit waar ik niet ver voor hoef te reizen. Zo loop ik meestal toch in een bekende omgeving
aaawwwhh wat sneu... sterkte.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga zo maar eens een poging wagen.. helemaal niet (meer) in de mood nadat ik mijn konijntje dood aantrof, maar misschien juist daarom wel even goed. Hoop alleen dat ik niet moet huilen onderweg![]()
![]()
Thanx. Vind het ook heel erg. Het was een echt buitenkonijn, maar zó lief en leuk.. En zijn vriendinnetje zit nu alleenquote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga zo maar eens een poging wagen.. helemaal niet (meer) in de mood nadat ik mijn konijntje dood aantrof, maar misschien juist daarom wel even goed. Hoop alleen dat ik niet moet huilen onderweg![]()
![]()
och germ, sterkte ermee...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Thanx. Vind het ook heel erg. Het was een echt buitenkonijn, maar zó lief en leuk.. En zijn vriendinnetje zit nu alleen
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Haal je de 10 weken niet omdat je niet zovaak kan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
och germ, sterkte ermee...
Ik heb eventje een n00b vraag.
Ik ben nu bezig met evy, maar die 10 weken gaan we zeker niet halen. Als we in dit tempo door gaan, zitten we halverwege januari aan de 5km.....![]()
Is het dan redelijk/verstandig/haalbaar om eind maart aan een wedstrijd mee te doen?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
Van de week 6 km gelopen; 0.5 km wandelen als warming up, 0.5 km wandelen als cooling down, en 5 km hardlopen (waarvaan 600 meter gewandeld verdeeld over twee 'pauzes'). Die 5 km heb ik in 35 min. gedaan.
Ben best trots op mezelfVanuit beginnersperspectief dan he, voor de rest is het natuurlijk nog niet zo spectaculair
Ja hoorquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met evy, maar die 10 weken gaan we zeker niet halen. Als we in dit tempo door gaan, zitten we halverwege januari aan de 5km.....![]()
Is het dan redelijk/verstandig/haalbaar om eind maart aan een wedstrijd mee te doen?
Aw.. sterkte meisquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Het ligt voor een klein gedeelte aan het niet altijd 3x per week kunnen rennen, maar voornamelijk aan onze/mijn conditie. We hebben meestal iets meer als 3x nodig om de minuten allemaal uit te rennen en dus de lessen te halen. En na 1x een les uitrennen direct naar de volgende week (en dus nog meer minuten achter elkaar rennen) overgaan vindt ik ook geen goed idee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Haal je de 10 weken niet omdat je niet zovaak kan?
Dan zal ik nadat je die 5km loopt nog wel wat oefenen op die afstand en middels intervallen de snelheid bijschafen maar dan moet het lukken toch?
Ik ga voor de wedstrijd. Aangezien ik de 4 mijl van de DtD al in 33 minuten liepquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Tof!![]()
Welke afstand? (indien 10km wedstrijd of fun?)
Ik denk dat het heel erg zou helpen als jullie afzonderlijk van elkaar zouden lopen, het is vooral in het begin erg moeilijk om te oefenen als je niet op je eigen tempo kunt lopen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het ligt voor een klein gedeelte aan het niet altijd 3x per week kunnen rennen, maar voornamelijk aan onze/mijn conditie. We hebben meestal iets meer als 3x nodig om de minuten allemaal uit te rennen en dus de lessen te halen. En na 1x een les uitrennen direct naar de volgende week (en dus nog meer minuten achter elkaar rennen) overgaan vindt ik ook geen goed idee.
Dan heb ik het idee dat ik nog niet genoeg aan dat tempo/minuten heb kunnen wennen.
Ja dat is ook wel zo, maar we fungeren wel een beetje als elkaars stok-achter-de-deur. En mijn nichtje gaat echt niet alleen lopen. Ik hoef niet perce aan die wedstrijd mee te doen en ben ook niet begonnen om wedstrijden te lopen. Ik moest gewoon iets aan mijn conditie doen en eigenlijk is het mooi meegenomen als we die 5km daadwerkelijk halen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg zou helpen als jullie afzonderlijk van elkaar zouden lopen, het is vooral in het begin erg moeilijk om te oefenen als je niet op je eigen tempo kunt lopen.
Wat ik met m'n vriend wel eens doe is samen ergens naartoe gaan om te lopen, maar dan allebei ons eigen programma doen. Hij loopt wat verder/sneller dan mij, dus op de terugweg kom ik 'm altijd weer tegen omdat ie me in komt halenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo, maar we fungeren wel een beetje als elkaars stok-achter-de-deur. En mijn nichtje gaat echt niet alleen lopen. Ik hoef niet perce aan die wedstrijd mee te doen en ben ook niet begonnen om wedstrijden te lopen. Ik moest gewoon iets aan mijn conditie doen en eigenlijk is het mooi meegenomen als we die 5km daadwerkelijk halen.
Maar ja dat motiveert niet echt, dus ik probeer toch voor een wedstrijd te gaan, dan heb ik tenmiste het idee dat ik het ergens voor doe....(is het nog te volgen....![]()
)
Dat zou idd een idee kunnen zijn! Gaan we een keer proberenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik met m'n vriend wel eens doe is samen ergens naartoe gaan om te lopen, maar dan allebei ons eigen programma doen. Hij loopt wat verder/sneller dan mij, dus op de terugweg kom ik 'm altijd weer tegen omdat ie me in komt halen
Zo ben je toch elkaars stok achter de deur, maar kun je wel je eigen tempo aanhouden. Misschien ook iets voor jullie? Dat jullie ongeveer hetzelfde rondje lopen, allebei een andere kant op, en halverwege even kunnen zwaaienom elkaar bij het einde/begin weer tegen te komen?
lekker knuffelbeestquote:Op woensdag 3 oktober 2012 06:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
toch het gevoel dat ik mijn verkoudheid ga overleven, hoop morgen een rondje te kunnen lopen, fingers crossed.
Hoewel ik vanmiddag genoeg rond gerend heb om Cooper te vangen.... regen,modder in de tuin en een witte Samoyed gaan niet echt samen..
[ afbeelding ]
Denk ik wel dan tochquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Thanxquote:
Als je een telefoon mee neemt: zakje er om. Dat was ik vergeten, gaat geloof ik wel goed maar handig was het nietquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Lopen in de regen!! Ik ga het zo doen
Checkquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als je een telefoon mee neemt: zakje er om. Dat was ik vergeten, gaat geloof ik wel goed maar handig was het niet
Volgende week is hier de Loenermarkloop. Naast de 5 en de 10 km is het hoofdonderdeel de halve marathonquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:07 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Steeds verder lopen zal hem ook niet worden. Ik heb nu mijn eerste HM achter de rug en daar wil ik er nog wel meer van gaan lopen. Een hele marathon ga ik zeker niet doen, dat kost me gewoon teveel tijd en aanpassing van mijn leef- en eetpatroon.
De soort trainingen is ook niet echt het probleem, genoeg afwisseling. Maar ik moet gewoon weer een nieuwe loop als doel hebben en inderdaad aan mijn snelheid gaan werken.
En een loop in een vreemde omgeving: Moet ik gewoon een keer gedaan hebben, daarna zal dat ook geen probleem meer zijn denk ik. Leuke suggesties in het midden van Nederland?
http://aasgaardco.com/store/store.php?crn=212quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar goed mijn interesse is gewekt, ik heb mijn maten opgenomen en ga 30 dagen doen. Eens kijken of het scheelt.
Maar misschien is het niet helemaal eerlijk want ik blijf pilates en hardlopen erbij doen.
Fijn!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:17 schreef Sunnythesun het volgende:
ik ben zo blij dat ik ben gaan lopen terwijl ik echt zó geen zin had door alles..
moest ik ff kwijt![]()
Voor iedereen die geen zin heeft. Gewoon doen!
Heb ik ook altijd, zit ik 's morgens al in mijn hardloopkleren achter de computer (ik heb kantoor aan huis) en wil ik om 10.00 uur gaan lopen en dan zit ik het de hele dag uit te stellen en ga ik uiteindelijk om 18.00 uur of zo. En dan is het zo fijn, dan denk ik: waarom dat uitstellen????quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:17 schreef Sunnythesun het volgende:
ik ben zo blij dat ik ben gaan lopen terwijl ik echt zó geen zin had door alles..
moest ik ff kwijt![]()
Voor iedereen die geen zin heeft. Gewoon doen!
Nee hoor, ik ookquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik de enige die al dat gesport erbij voor core stability maar gezeik vindIk wil hardlopen. Geen spiertrainingen doen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik de enige die al dat gesport erbij voor core stability maar gezeik vind![]()
Nee hoor, vooral ook niet de 'je moet'-houding soms.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik de enige die al dat gesport erbij voor core stability maar gezeik vindIk wil hardlopen. Geen spiertrainingen doen.
Zolang ik niet betaald wordt om te hardlopen moet ik sowieso niksquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee hoor, vooral ook niet de 'je moet'-houding soms.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |