Hij begon zijn autosport carriere in de Formule Konig, te vergelijken met Formule Ford in 1988. Het jaar erna ging hij naar het team van Willy Weber in de Formule 3 om het jaar erop dit te combineren met de Sportscars bij Sauber-Mercedes. In 1991 reed hij geen Formule 3 meer, maar Sportscars gecombineerd met een paar races DTM en Formule 3000, voordat hij in augustus instapte bij Jordan in de F1.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Begon ooit zijn carriere bij Sauber, bij de Tourwagens, zou mooi zijn om daar dan zijn F1 carriere af te sluiten!
Morgen op Eurosport 1 (herhaling race 1 en live race 2)quote:
Dat klopt wel, je moet wat geduld hebben, meestal gaan ze na een keer of 2 -3 keer op het kruisje klikken wel weg anders opnieuw de pagina ladenquote:Op zondag 30 september 2012 09:39 schreef RJD het volgende:
Leuk, dat Vipbox. Ik heb het net even uitgeprobeerd, maar nu krijg ik steeds allemaal pop-up schermpjes met reclame. Werkt dus voor geen meter, of ik doe iets verkeerd.
Ik heb nu ook RTL Dld, wist ik niet, die maar eens proberen als BBC niet uitzendtquote:Op zondag 30 september 2012 14:03 schreef vosss het volgende:
Al hebben ze het in 200 talen, het is schandalig dat het achter de decoder verdwijnt![]()
![]()
Ja t is van een HD kanaal gestreamd, dus wat wil je?quote:Op zondag 30 september 2012 13:59 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk vind ik die streams van VIPbox bedroevend teleurstellend.
Er wordt HD geroepen, maar het is eerder 320x200
En die kutreclames wordt ik ook helemaal debiel van
OT: Ik zit nu ook met Babylon Zoekmachine opgescheept als startpagina in Chrome. Wat ik ook probeer, ik krijg 'm niet verwijderd. Bedankt vipbox!quote:Op zondag 30 september 2012 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt wel, je moet wat geduld hebben, meestal gaan ze na een keer of 2 -3 keer op het kruisje klikken wel weg anders opnieuw de pagina laden
Ziet er niet heel zwaar uit, maar volgens mij zit er niet veel kreukelzone aan de achterkantquote:Op zondag 30 september 2012 20:39 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)er&utm_campaign=news
Zware hersenschudding Yelmer Buurman
Gisteren nog gedaan (bij mijn dochter).quote:Op zondag 30 september 2012 14:56 schreef RJD het volgende:
[..]
OT: Ik zit nu ook met Babylon Zoekmachine opgescheept als startpagina in Chrome. Wat ik ook probeer, ik krijg 'm niet verwijderd. Bedankt vipbox!
zat wel een mooie kreukel in die betonnen muurquote:Op zondag 30 september 2012 21:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Ziet er niet heel zwaar uit, maar volgens mij zit er niet veel kreukelzone aan de achterkant
RTL Duitsland heeft een contract voor uitzendrechten tot en met 2015, dus dat zit wel snor. Ook hier reclames om de kosten terug te verdienen edoch niet op zulke slechte momenten als bij RTL7.quote:Op zondag 30 september 2012 20:51 schreef roelofjan het volgende:
Goh, ik heb blijkbaar ook de Duitse RTL op de kabel, had ik geen idee van.
Zendt de Duitse RTL in 2013 ook F1 uit?
Dan kijk ik gewoon de helft op de BBC, de andere helft bij de Duitsers met het commentaar van Sky eronder gestreamed..
http://www.gpupdate.net/n(...)pot-voor-f1-circuit/quote:Griekenland opent subsidiepot voor F1-circuit
Crisis of niet, Griekenland wil een Formule 1-circuit. En dus heeft de regering besloten om een subsidiestop op te heffen, zodat er een circuit gebouwd kan worden. Kosten van dit alles: net geen 95 miljoen euro.
Volgens de Grieken zelf is het vooral belangrijk dat er banen gecreëerd worden. De bouw van het circuit moet plaatsvinden nabij de stad Patras en de regering wil er zo'n 29 miljoen euro subsidie voor uittrekken. Het project is één van de zeven projecten die de regering is begonnen om meer mensen aan het werk te krijgen.
Andere projecten betreffen de bouw van een glazen vliegtuigfabriek en de uitbouw van het Elounda Bay-hotel op Kreta, zo meldt het Amerikaanse Bloomberg.
http://www.gpupdate.net/n(...)ken-verschrikkelijk/quote:Ecclestone: "Turbomotoren klinken verschrikkelijk"
Bernie Ecclestone vindt de V6-turbomotoren, die vanaf 2014 achterin de Formule 1-auto's zullen liggen, maar niks. Wat hem betreft wordt het hele plan geschrapt en blijft de V8 behouden.
"Ik hoorde het verschil in geluid tussen de oude en de nieuwe motor in Maranello en zelfs Luca di Montezemolo vond het verschrikkelijk", zei Ecclestone tegen de Hindustan Times. "Jean Todt (FIA-president, red.) zal ze afschaffen. Volgens mij vindt Luca ook dat we het met een paar jaar moeten uitstellen. Het is ook veel goedkoper om de huidige motoren te behouden, het scheelt misschien wel tweederde van de kosten."
"Ik geef de FIA de schuld van deze belachelijke plannen. Het is niet echt Todt's fout. Mosley begon er mee en werd een beetje te enthousiast."
Ecclestone weet niet wat hij wil: Ecclestone tevreden met geluid V6 motor.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)pot-voor-f1-circuit/
Goedkope tickets?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ken-verschrikkelijk/
![]()
vind ik wel mooiquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:22 schreef vosss het volgende:
Mooiste geluid is nog altijd de BRM V16 van vorige eeuw
Dwars door je ziel
Mogen ze van mij morgen in alle F1 auto's zetten
Vipbox wil wel, moet je fullscreen kijken! Dan gaan de reclames weg van de voorgrond.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:41 schreef Sabata het volgende:
[..]
RTL Duitsland heeft een contract voor uitzendrechten tot en met 2015, dus dat zit wel snor. Ook hier reclames om de kosten terug te verdienen edoch niet op zulke slechte momenten als bij RTL7.
Heb vipbox ook geprobeerd, maar dan wel in de avast-safezone browser zodat alle reclames en popups geblokt worden (Firefox met adblock en flashblock kan ook, maar dan gaat die ***site met nep waarschuwingen strooien dat je een plug in mist). Koisports is ook niet slecht, meestal wel goed beeld, audio is soms wat minder. Ook heel handig om de MotoGP op Eurosport UK te kijken
owww, dat is prima the doen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:18 schreef borisz het volgende:
Sport1 biedt sportwedstrijden aan voor 4e per wedstrijd. Daar gaat de F1 denk ik dan ook wel onder vallen. Ze hebben ook strippenkaarten waardoor je goedkoper uit bent
En als ik moet betalen dan wil ik wel ook FP1, FP2, FP3, Q1, Q2, Q3 en de race allemaal live kunnen zien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, per raceweekend, niet per onderdeel. Dan is het nog wel te doen.
is het eigenlijk wel 100% zeker dat we ervoor moeten gaan dokken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:13 schreef vosss het volgende:
[..]
En als ik moet betalen dan wil ik wel ook FP1, FP2, FP3, Q1, Q2, Q3 en de race allemaal live kunnen zien.
Gegarandeerd dat ze dat niet gaan uitzenden voor 4 euro. Ik moet het nog zien.
Indien wel is het eventueel het overwegen waard, zeg 20 races, 80 euro per jaar. Nog veel te duur, maarja, veel andere opties zijn er niet.
De races die ik live mis staan vaak pas uuuuren later op internet in fatsoenlijke kwaliteit dus dat is ook niet echt een optie. Sowieso kut, ik wil gewoon on demand die race kunnen kijken als ik hem gemist heb en nee ik heb geen recorder nee
Waar baseer je die uitspraak op? Of is het meer wishful thinking?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:28 schreef Meike26 het volgende:
Enige kanshebber is nog SBS, mits SBS het ziet zitten om F1 te gaan uitzenden. Ik ben benieuwd. Zoals ik John de Mol eerder heb gehoord (weet niet meer waar) wil hij SBS weer levendiger maken en wat actiever/premium met nieuwe programma's en actualiteiten. Dan zou F1 met een redelijk voorprogramma een hoop kijkers kunnen trekken !
Een blik op de kijkcijfers leert ook meteen dat het een lastig verhaal zal worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Voor SBS is het moeilijker om het budget voor Formule 1 terug te verdienen omdat het minder reclame mag uitzenden. Als RTL het al lastig vindt om er leuk aan te verdienen (want als dat lukte zouden ze heus wel proberen opnieuw de rechten te krijgen) kan dat voor SBS helemaal een moeilijk verhaal worden
http://motorsport.nextgen(...)rce=Nextgen-Auto.comquote:Two team members were electrocuted at Toro Rosso’s Faenza headquarters on Tuesday morning, the Italian newspaper Il Messaggero reports.
The report said the accident occurred at about 10.30.
One team member, 58, is now recovering in a local hospital, while a 23-year-old is reportedly in a serious condition.
Reportedly based on interviews conducted by police and medical crews, the shock occurred when a forklift was being operated to move a large piece of metal.
The vehicle reportedly touched electrical wires, with the subsequent shock strong enough to leave a mark on the floor.
Dat zou het voordeel van SBS zijn. Daar mogen geen reclames tussen live uitzendingen tussen door.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:19 schreef Meike26 het volgende:
SBS zou het ongetwijfeld moeilijker hebben om kijkers te trekken, vergeleken met RTL7, absoluut.
Daarintegen ben ik van mening dat RTL7 ook had kunnen investeren in een goed voor en naprogramma, dan waren er minder kijkers naar de bbc gegaan of afgehaakt door het belachelijk veel en lang uitzenden van reclameblokken.
SBS zou het van een andere strategie moeten hebben, het sponsoren van het programma, zoals het vroeger ook ging bij RTL/SBS. De kijkcijfers bij RTL7 tegenwoordig zijn naar mijn idee vooral laag door de commerciele strategie en non-interesse in autosport (en haar fans).
Ruim 20 minuten reclame tijdens een race, het slechte timen van de blokken en de directe afkap methode na de finish zijn allemaal dingen waar RTL de fans mee heeft weggejaagd, zeker toen BBC nog het hele jaar F1 uitzond zijn er velen gevlucht.
Bij een goed bod van SBS en een goed aanbod qua programmering is meer kijkers zeker wel weer mogelijk ! Zolang we als kijker maar niet meer het idee krijgen dat de reclame inkomsten belangrijker zijn dan de kijker zelf.
Dat zal allemaal wel in aparte bedrijven zitten met andere structuren zodat daar niets te halen valt. Desalniettemin wel nieuwschierig hoe goed het budget technisch gaat bij ze.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Force India-teambaas Vijay Mallya schijnt nu echt diep in de sores te zitten. Al bekend was dat zijn vliegmaatschappij KingFisher in de financiële problemen zat, maar nu staat zijn hele vloot tijdelijk aan de grond.
(Een deel van) de werknemers zouden al vanaf april niet meer betaald zijn en komen nu in opstand.
Geen idee wat dit voor Force India zal gaan betekenen, maar vast niet veel goeds
Ik kan toch meestal alleen maar de race zienquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, per raceweekend, niet per onderdeel. Dan is het nog wel te doen.
quote:Giedo van der Garde to drive for Caterham in first Suzuka practice
Giedo van der Garde Giedo van der Garde will return to the wheel of a Formula 1 car when he drives for Caterham in the opening practice session for the Japanese Grand Prix.
The Dutch driver, who competed with Caterham in the GP2 series this season, will get his second outing of the year, having already driven in practice in the Chinese Grand Prix.
Van der Garde will replace Heikki Kovalainen in the session, the Finn returning to the cockpit in the afternoon.
quote:Michael Schumacher beëindigt carrière
Michael Schumacher heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij aan het einde van dit seizoen zijn loopbaan in de Formule 1 beëindigt. De Duitser meldde dit op een een persconferentie op het circuit van Suzuka, waar komend weekend de Grand Prix van Japan plaatsvindt.
Het einde van zijn Formule 1-carrière werd door velen al verwacht na het aantrekken van Lewis Hamilton door Mercedes, Schumachers huidige werkgever. De zevenvoudig wereldkampioen reed tot nu toe 280 races, waarvan hij er 91 won.
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?quote:
Nu nog vijf keer als ik hem goed begrepen heb. Alleen in Austin, Texas rijdt Giedo niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?
zeker, maar het is een logisch besluit. Schumacher heeft geen zin om bij een minder team nog te gaan racen.quote:
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:21 schreef vosss het volgende:
Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant, instappen bij een team wat op voorhand eigenlijk al niet mee kan doen om de overwinningen is nou ook niet echt bepaald wat je een zevenvoudig wereldkampioen gunt.
Zo jammer dat Mercedes hem in die 3 jaar geen auto kon geven die mee kon doen om het podium.
Net WC geweest met Button, en vervolgens het grote geld van Petronas en Mercedes. Tel daar Brawn en diverse andere slimme koppen bij op en het had godverdomme een achtste titel moeten worden.
Jammer maar wel begrijpelijk. Gelukkig heeft ie wel 1x op het podium gestaan, maar toch een beetje wrange nasmaak van zn return. En dat is altijd het probleem in zo een situatie. Hij had (en heeft) niks meer te bewijzen en als het dan niet lukt dan is dat altijd kut.
Dat weet ik ook, maar toch snapte ik Schumacher zijn keuze voor Mercedes wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef Beach het volgende:
Jammer, altijd fan geweest van hem (en de haters kunnen niet ontkennen dat hij niet kan gasgeven toch).
Hopelijk pakt die nog een goed resultaat mee.
Volledig mee eensquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
Eik zijn alle WC's gewoon enorme klootzakken en onsportieve flikkers. De enige die ik er de laatste jaren niet op heb kunnen betrappen is Button geweest. Altijd een sympathieke gast gevonden
Ik had het meer over Vettel, Hamilton en Alonso eigenlijkquote:
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.quote:
HHij heeft op mij niet veel indruk gemaakt sinds zijn comeback. Heeft ook wel veel last van pech, maar ik vind niet echt dat hij een overwinning heeft verdiend. Ik gun hem nog wel een podiumplaats!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Jammer, zijn eerste jaar viel tegen maar daarna was hij gewoon beter dan Rosberg. Met een beetje minder pech had hij nog een race kunnen winnen ondanks de tegenvallende Mercedes. Vorig jaar Canada en Spa, dit jaar Monaco, maar hij stond altijd vooraan als er willekeurig straffen moesten worden uitgedeeld.
Wie weet gaat het nog even stevig regenen ergens, en wint hij alsnog een race. Dat heeft zijn comeback wel verdiend vind ik.
Toch vind ik de acties van Senna beter te begrijpen dan die van Schumacher.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
...
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Brawn is de strateeg en iemand die mensen op een goede manier kan verbinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
In zijn beginperiode was Brawn wel degelijk ontwerper. In de F1 onder andere bij Williams, Haas en Arrows. Ook is hij de hoofd ontwerper van de Jaguar die in 1991 wereldkampioen werd bij de sportscars. Hierna kwam hij terug in de F1 als technisch directeur bij Benetton. Dezelfde rol die hij vervulde bij Ferrari en Honda.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.
Overigens, Senna
Prost![]()
Geen respect voor Prost, nooit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.
En wat ik me vanavond besefte: Scumi was de laatste F1 coureur die ook in de jaren 90 al in de F1 zat, na het vertrek van Trulli en Barrichello vorig jaar. The end of an era.
Laatste F1 coureur die nog de dood van een collega, 2 zelfs, heeft meegemaakt.... Een grote schakel uit de F1 historie gaat weg, ongelooflijk jammer, voor mij toch volkomen onverwacht en Mercedes mag zich hier diep voor schamen.
Hij was ook als enige actieve coureur bij die Young drivers test een tijdje terug. Musschien wil hij wel manager wordenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:22 schreef vosss het volgende:
Zeg even wat anders; er was toch sprake van dat Schumacher mogelijk een of andere functie binnen Mercedes zou kunnen krijgen. Adviserende rol of iets dergelijks?
Ik lees daar nu niets meer over, maar was iets als een young drivers program leiden niks voor hem?
Die jonge snaken alvast de fijne (en vuile) kneepjes van het vak leren?
http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29quote:Sauber have renewed their sponsorship deal with Mexican telecommunications giant Telmex despite losing Sergio Perez to McLaren.
With last week's announcement that Perez would be heading to McLaren next season there were fears that Sauber's significant backing from Telmex would follow the Mexican driver.
However, at Suzuka on Friday the team's CEO Monisha Kaltenborn revealed that Telmex, part of billionaire Carlos Slim's empire, would remain with the Swiss team.
"We were informed by Telmex about this change and Telmex also told us that they have a long-term project with Sauber which will not be affected by Sergio leaving the team," said Kaltenborn.
"They have an overall vision regarding motorsports, which is not only their racing school (Escudería Telmex). They want to establish motorsport more in that part of the world."
The announcement of the continuation immediately sparked rumours that Sauber's current reserve driver Esteban Gutiérrez, who is Mexican, would be taking the step up to race driver next season.
Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:06 schreef Tarado het volgende:
Sauber renew Telmex backing
[..]
http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29
Mwa, beetje onstuimigquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.
Dat ben ik wel met je eens ja. Dat had veel beter gemoeten, vooral als je ziet welke mensen er werken. Bij Ferrari heeft het bouwen ook tijd gekost, maar kijk eens naar het rendement aan titels indertijd...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
We zullen het volgend jaar zien he. Ik lach me de penis uit de pantalon als Rosberg Lewis het snot voor zn ogen rijdtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?
Die eerste 2 misschien niet, maar in 2000 zou Senna ook al 40 ofzo geweest zijn he. Dan had Schumacher die 5 op rij evengoed wel gepakt mocht Senna nog meerijden. Want als je de 40 gepasseerd bent dan kan je klaarblijkelijk niet meer meequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dusquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dus
Dat kan je beter tegen jezelf zeggen, ik ga van feiten uit, jij van veronderstellingenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:27 schreef ChefSanji het volgende:
[..]
Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.
Het is altijd de combinatie coureur-auto, waarom ging Senna naar Williams denk je?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
Hoe kun je dat nu doen? Je bent in combinatie met de auto een goede coureur, je kunt niet stellen dat Senna even snel was als een Fangio in de jaren '50 als die in dezelfde wagen zouden rijden. Elke generatie F1 wagen heeft zijn eigen eigenschappen, en daar hangt een type coureur aan vast die die eigenschappen moet gebruiken. Zo was dat Senna in de '80 jaren, en Schumacher rond de millennium wissel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
Ben nog aan het twijfelen tussen J. Villeneuve, Andretti of Fittipaldiquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:44 schreef Scrutinizer het volgende:
John Surtees was de allerbeste. Die werd als enige ook nog kampioen op twee wielen.
en van Senna:quote:Meeste malen wereldkampioen: 7 (1994-1995, 2000-2004)
Meeste kampioenschappen achter elkaar: 5 (2000-2004)
Kampioen met meeste races te gaan: 6 (2002)
Grootste verschil met nummer 2 (voor 2010): 67 punten (2002, met Rubens Barrichello)
Meeste aantal snelste ronden: 77
Meeste snelste ronden in één seizoen: 10 (2004)
Meeste overwinningen: 91
Meeste overwinningen in één seizoen: 13 (2004)
Meeste overwinningen met hetzelfde team: 72 (Scuderia Ferrari)
Meeste overwinningen op dezelfde Grand Prix: 8 (Frankrijk)
Meeste overwinningen op verschillende Grand Prix': 22
Meeste overwinningen in één seizoen zonder kampioenschap: 7 (2006)
Meeste seizoenen achtereenvolgend met minstens 1 overwinning: 15
Meeste seizoenen met ten minste één start: 19 (1991 - 2006; 2010 - 2012)
Meeste podiumplaatsen: 155
Meeste podiumplaatsen in één seizoen: 17 (2002 : Dat jaar werden er 17 races verreden.)
Meeste podiumplaatsen achtereenvolgend: 19 (VS 2001 - Japan 2002)
Meeste puntenfinishes achtereenvolgend: 24 (Hongarije 2001 - Maleisië 2003)
Meeste top 2-finishes achtereenvolgend: 15 (Brazilië 2002 - Japan 2002)
Meeste tweede plaatsen: 43
Meeste podiumplaatsen met hetzelfde team: 114 (Scuderia Ferrari)
Meeste races met hetzelfde team: 181 (Scuderia Ferrari)
Meeste aantal races tenminste 1 ronde geleid: 142
Meeste ronden aan de leiding: 5.111 (tot seizoen 2012)
Meeste kilometers aan de leiding: 24.144 (tot seizoen 2012)
Meeste polepositions: 68
Meeste polepositions met hetzelfde team: 58 (Scuderia Ferrari)
Meeste dubbels (poleposition en winst): 40
Meeste hattricks (poleposition, snelste ronde en winst): 22
Meeste hattricks in een seizoen: 5 (2004)
Meeste starts van eerste startrij: 115
Meeste races gefinisht in punten: 192
Hoogste aantal punten: 1.518 (tot en met GP Maleisië 2012)
Langste tijd bij hetzelfde team: 11 jaar (1996-2006)
Langste tijd tussen eerste en laatste overwinning: 5.145 dagen (tot seizoen 2010)
Langste tijd regerend wereldkampioen Formule 1 (8 oktober 2000 - 25 september 2005): 1.813 dagen
Langste tijd tussen eerste en laatste start: 7.519 dagen (tot en met GP Maleisië 2012)
Tuurlijk geen eerlijk vergelijk, maar het toont wel aan dat Schumacher een hele grote meneer is in de F1quote:Meeste pole positions achter elkaar 8 openeenvolgende pole positions (1988 Spanish Grand Prix–1989 United States Grand Prix)
Meeste pole's bij de zelfde GP 8 pole positions San Marino Grand Prix (1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1994)[N 1]
Meeste opeenvolgende starts vanaf de 1e rij 24 (1988 German Grand Prix–1989 Australian Grand Prix)
Starts vanaf de eerste rij in 1 seizoen 16 uit 16 1e rij starts 1989[N 2]
Meeste races volledig geleid 19
Daar kun je ook weer weinig over zeggen. Hij reed jaren in een superieure Mclaren-Honda. Schumacher kwam bij een kwakkelend Ferrari aanzetten, en heeft daar eerst de boel op orde moeten maken. Senna kwam tot zijn einde in een relatief slechte wagen na een race of 4 nadat ie was overgestapt van Mclaren. Schumacher heeft er nu weer 3 jaar opzitten in een bar slechte bak. Dat moet je ook allemaal vergelijken in die ratio.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef ChefSanji het volgende:
Cijfers kijkend ? Senna heeft veel hogere pole race ratio dan Schumacher hoor.
Nou dat dus. En dan kan dat pole / race ratio me eigenlijk compleet gestolen worden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Fiorano het volgende:
Even de records van Schumi op een rijtje:
[..]
en van Senna:
[..]
Tuurlijk geen eerlijk vergelijk, maar het toont wel aan dat Schumacher een hele grote meneer is in de F1
Heb je gelijk in maar het is gewoon een geweldige coureur die veel respect verdiend.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar kun je ook weer weinig over zeggen. Hij reed jaren in een superieure Mclaren-Honda. Schumacher kwam bij een kwakkelend Ferrari aanzetten, en heeft daar eerst de boel op orde moeten maken. Senna kwam tot zijn einde in een relatief slechte wagen na een race of 4 nadat ie was overgestapt van Mclaren. Schumacher heeft er nu weer 3 jaar opzitten in een bar slechte bak. Dat moet je ook allemaal vergelijken in die ratio.
Nogmaals, dat soort vergelijkingen kun je niet maken en dan aannemen als feitjes, net zoals je ook geen statistieken kunt vergelijk om te bepalen wie de beste coureur zou zijn. Ellke generatie heeft zijn eigen grootse kampioen, alleen Senna zijn status is door zijn overlijden verheven als god op 4 wielen.
dat stoort me ook een beetjequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
D alleen Senna zijn status is door zijn overlijden verheven als god op 4 wielen.
Ik twijfel nog wie de mooiste snor hadquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:52 schreef Sinister-D- het volgende:
en Mansell ook nog natuurlijk![]()
Ik twijfel nog
Had senna 20 jaar laten rijden en Er was geweldige strijd tussen hem Schumi en Häkkinenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dat dus. En dan kan dat pole / race ratio me eigenlijk compleet gestolen worden.
Keke mag daar ook niet aan ontbrekenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik twijfel nog wie de mooiste snor had
Mansell:
[ afbeelding ]
Of Clay Regazzoni:
[ afbeelding ]
Als je die man zit snap je toch niet dat zijn zoon zo'n metrosexueel is, veel dna van zijn mama waarschijnlijkquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Keke mag daar ook niet aan ontbreken![]()
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad ook een goeie. Helaas was zijn snor altijd wat gelig omdat hij zoveel rookte.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Keke mag daar ook niet aan ontbreken![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar je het over hebtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je die man zit snap je toch niet dat zijn zoon zo'n metrosexueel is, veel dna van zijn mama waarschijnlijk
Rokende F1 rijders, stel je dat eens voor in deze tijdquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een goeie. Helaas was zijn snor altijd wat gelig omdat hij zoveel rookte.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt![]()
[ afbeelding ]
Hij rookte ook gewoon in de pitlane en op de grid vlak voordat hij instapte voor de start.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rokende F1 rijders, stel je dat eens voor in deze tijd![]()
Gevalletje ontkenning vóór bevestiging om de steun van het team nog niet te verliezen?quote:Kovalainen verwacht bij Caterham te blijven
Heikki Kovalainen gaat ervan uit dat hij volgend jaar opnieuw voor Caterham op de grid staat. De Fin zou met verschillende teams, waaronder Ferrari, contact hebben gehad over 2013, maar serieuze gesprekken zaten daar volgens hem niet bij.
"Ik ben op het moment met Caterham in gesprek over volgend jaar en hoop dat we voor het einde van het seizoen een nieuwe deal hebben", verklaarde Kovalainen, die nu bezig is aan zijn zesde seizoen in de Formule 1, tegenover het Britse Autosport. "Het liefst deze maand al. Ik zie nog steeds veel potentie bij Caterham. Mochten er zich nog andere mogelijkheden voordoen, zal ik die natuurlijk bekijken, maar tot op heden zijn er geen serieuze gesprekken met andere teams geweest."
Kovalainen komt al sinds 2010 uit voor het team van Tony Fernandes.
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, Senna was ook een onsportieve, onsympathieke klootzak. Net als Schumacher. Alleen had Schumacher ook nog een frauderend team achter zich, wat het nog erger maakte.
Edit; oh we waren alweer een pagina verder.Ik reageerde op vosss.
Maar die had toch geen snorquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik mis jim clark in jullie opsomming
Groot kampioen én symphatieke kerel
Senna was en coureur in hard en nieren als je kijkt naar wat hij zei altijd en je kijkt nu terugvind ik het ontroerendquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!
Eén zwaluw maakt geen zomer. Verder eloquent geformuleerd hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!
Ik zei toch ook dat Senna een onsportieve zak hooi was?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, Senna was ook een onsportieve, onsympathieke klootzak. Net als Schumacher. Alleen had Schumacher ook nog een frauderend team achter zich, wat het nog erger maakte.
Edit; oh we waren alweer een pagina verder.Ik reageerde op vosss.
Wat Schumacher onderscheidt van de rest is dan ook niet eens zozeer die 7 titels, maar het feit dat hij elk seizoen dat hij meedeed hij ook meedeed om de prijzen. Daardoor was er strijd die er anders niet was geweest, alle grote coureurs hebben seizoenen gehad dat ze gewoon de auto niet hadden om voorin echt mee te doen, met Schumacher was er altijd een auto extra om rekening mee te houden. Zijn aantal titels is dan ook nog wat aan de magere kant voor hoe vaak hij er vlak bij was, hij was er namelijk altijd bij.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb er altijd van genoten dat Schumacher meereed. Omdat ik zo'n hekel aan die kerel had, maar dat gaf wel een extra dimensie aan het F1-kijken. Zijn vieze acties. Wat rolde ik in 1997 als Sjaak-fan tijdens de race in Jerez juichend en lachend van de bank. En zo zijn er zoveel momenten dat hij voor mij het F1 kijken toch echt wel leuker en spannender maakte. Wat vond ik het een eikel met zijn scheve bakkes!
Over de doden niets dan goedsquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:58 schreef ChefSanji het volgende:
Hecht meer waarde aan de mening van Lauda en Schumi vosss
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef ChefSanji het volgende:
Blijkbaar heb jij nog nooit RTL gekeken de Duitse dan kan je zien hoe slim Lauda is. Hij onderbouwt alles dus zeg nou niet alles goed over doden is wel zo maar Senna begon met het fysieke gedeelte wat begin was van de revolutie in de F!
Lauda onderbouwt altijd alles op basis van zijn eigen meningquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef ChefSanji het volgende:
Blijkbaar heb jij nog nooit RTL gekeken de Duitse dan kan je zien hoe slim Lauda is. Hij onderbouwt alles dus zeg nou niet alles goed over doden is wel zo maar Senna begon met het fysieke gedeelte wat begin was van de revolutie in de F!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falco_(zanger)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef ChefSanji het volgende:
+ Lauda heeft alle respect van mij gewonnen na het overlijden van Falco.
Dacht al dat ik de enige was die het niet begreepquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falco_(zanger)
Deze Falco?
mja, dat is een beetje overdreven, want niemand is een alleszienerquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:22 schreef ChefSanji het volgende:
+ kijk RTL Duitsland voor 1x en je zal zien dat alle voorspellingen die Lauda doet en wat hij zegt altijd waar is
Je bent wel aardig aan het slap lullen, valt niet mee om jou te volgenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:23 schreef ChefSanji het volgende:
Die man heeft genoeg ervaring adt hij het waarschijnlijk beter snapt dan jou. Dus volg ik hem liever als jou
Waarom schiet je al de hele tijd in de verdediging?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:23 schreef ChefSanji het volgende:
Die man heeft genoeg ervaring adt hij het waarschijnlijk beter snapt dan jou. Dus volg ik hem liever als jou
Fixedquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:20 schreef ChefSanji het volgende:
Enigste Enige artiest die ooit met een Duits nummer een nummer 1 hit heeft gehaald in USA echt hebben jullie allemaal onder een steen geleefd ?
dat laatste is zeker waarquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:26 schreef ChefSanji het volgende:
Ik baseer mijn feiten op een persoon die 50 jaar in de formule 1 is met teams als coureur of als verslaggever en nu zelf weer een adviseerde rol bij mercedes krijgt hij zal we slecht zijn dan denk ik
Alleen als ik het zie; anders nietquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben jij van de grammatica tegenwoordig?
Dat. Overigens zie ik ze volgend jaar ook niet opeens mee doen in de top 3. Ook daarom zal Schumi zo lang hebben getwijfeldquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
Alleen maar absoluut gezien. Relatief gezien was Fangio de beste. Die had de meeste poles, overwinningen en snelste rondes per gereden Grand Prix. Daar kan niemand aan tippen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:45 schreef vosss het volgende:
Statistisch gezien is Schumacher natuurlijk veel groter. Puur kijkend naar de cijfers dan.
Overigens was Senna ook een onsportieve jankbal eerste klas bij tijd en wijlen. Maar dat vergeten mensen al snel.
Nouja statistisch of absoluut, ik bedoelde wat ik bedoelde en dat begreep je vast wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen maar absoluut gezien. Relatief gezien was Fangio de beste. Die had de meeste poles, overwinningen en snelste rondes per gereden Grand Prix. Daar kan niemand aan tippen.
En nog sportief ook.
Maar Fangio heeft toch ook een keer een race afgemaakt in de auto van zijn teammaat of was hij dat niet?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen maar absoluut gezien. Relatief gezien was Fangio de beste. Die had de meeste poles, overwinningen en snelste rondes per gereden Grand Prix. Daar kan niemand aan tippen.
En nog sportief ook.
Ja, in 1956, toen Peter Collins uit eigen beweging zijn auto aan Fangio afstond zodat die nog wereldkampioen kon worden. Zo groot was het respect voor Fangio. En dat terwijl hij zelf ook nog kampioen kon worden. "Mijn tijd komt nog wel" zei hij. Helaas is dat er nooit meer van gekomen omdat hij twee jaar later dodelijk verongelukte op de Nurburgring.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Fangio heeft toch ook een keer een race afgemaakt in de auto van zijn teammaat of was hij dat niet?
Ja en je zei ook dat mensen dat vergeten waren. Dat ontkende ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei toch ook dat Senna een onsportieve zak hooi was?
Nicequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
Fangio's laatste (en mooiste) overwinning die hem zijn 5de wereldtitel opleverde:
Absoluut. Zeker in die tijd toen Schumacher nogal vaak gezien werd als een robot zonder emoties; een killer zo je wilt.quote:
De 17de is zijn geboortedagquote:
En als toetje een doos vol magnums!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De 17de is zijn geboortedagDan trekt ie waarschijnlijk 3 ipv 1 fles vodka open
Don't touch me..... Don't you frikkin' touch me, man.....quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:07 schreef vosss het volgende:
Wat meer acties zoals Massa bij Lewis toen ie pissig was vorig jaar, zovan goed gedaan lul, tijdens dat interview. Zo'n acties. en meer emoties dus wil ik zien.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:07 schreef vosss het volgende:
En dan bedoel ik niet meer Kimi's, maar gewoon meer karakters. Nu is het allemaal eenheidsworst zo een beetje.
Wat meer acties zoals Massa bij Lewis toen ie pissig was vorig jaar, zovan goed gedaan lul, tijdens dat interview. Zo'n acties. Of toen Schumacher Coulthard op zn muil wou peren in Spa.
Meer karakters en meer emoties dus wil ik zien.
Bernie ouwe pikketrekker, doe daar eens iets aan
Trulli met z'n foto's.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja, tegenwoordig hebben (of beter hadden) we alleen maar kibbelende keukenmeiden![]()
Hulde!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:07 schreef vosss het volgende:
En dan bedoel ik niet meer Kimi's, maar gewoon meer karakters. Nu is het allemaal eenheidsworst zo een beetje.
Wat meer acties zoals Massa bij Lewis toen ie pissig was vorig jaar, zovan goed gedaan lul, tijdens dat interview. Zo'n acties. Of toen Schumacher Coulthard op zn muil wou peren in Spa.
Meer karakters en meer emoties dus wil ik zien.
Bernie ouwe pikketrekker, doe daar eens iets aan
Ik denk dat de hedendaagse coureurs 7 kleuren stront zouden schijten als ze in zo'n auto en op zo'n baan zouden moeten rijden. Helden in die tijd (of stomkoppen, 'tis maar hoe je het bekijktquote:
quote:Ecclestone claims New Jersey contract no longer valid
New York skyline will be backdrop to new Jersey street raceOct.6 (GMM) F1 chief executive Bernie Ecclestone has continued to cast doubt on the inaugural running of next year’s New York street race.
With the Ecclestone claiming organisers no longer have a valid contract, race officials have nonetheless expressed confidence the event will still take place as scheduled in mid 2013.
But Ecclestone said on Friday: “They are way behind with a lot of things. I don’t think they will get it ready in time.”
Britain’s Express newspaper said Turkey, having dropped off the calendar last year, could replace New York.
Goh, wat een verrassing (notquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen jullie PURE van Craig Pollock nog?
Volgens Radio Canada is er van zijn project om een nieuwe motor te bouwen niets meer te verwachten.
http://www.radio-canada.c(...)get-ecclestone.shtml
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 00:35:51Just noticed @jensonbutton unfollowed, thats a shame. After 3 years as teammates, I thought we respected one another but clearly he doesn't. reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 00:37:11Funny thing is, we are STILL teammates! All good tho, I plan on giving this team & fans all I got til I cross the finish line in brazil!!! reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 01:22:55My bad, just found out Jenson never followed me. Don't blame him! Need to be on Twitter more! reageer retweet
Ik vind die profielfoto minstens zo ernstig als de tweetsquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:18 schreef Tarado het volgende:
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 00:35:51Just noticed @jensonbutton unfollowed, thats a shame. After 3 years as teammates, I thought we respected one another but clearly he doesn't. reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 00:37:11Funny thing is, we are STILL teammates! All good tho, I plan on giving this team & fans all I got til I cross the finish line in brazil!!! reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 08-10-2012 om 01:22:55My bad, just found out Jenson never followed me. Don't blame him! Need to be on Twitter more! reageer retweet
Zie de tweets van jake Humphrey: ik tweet niet als ik dronken benquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hamilton
Waar die jongen allemaal wel niet mee bezig is...
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 06:10 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik denk dat de hedendaagse coureurs 7 kleuren stront zouden schijten als ze in zo'n auto en op zo'n baan zouden moeten rijden. Helden in die tijd (of stomkoppen, 'tis maar hoe je het bekijkt)
Supergaaf.. Zeker die ene bocht bij 1m rond en 2m rond waar die gewoon driftend door heen gaatquote:
Goed nieuws, qua pure snelheid schat ik hem heel hoog in, misschien wel top 6 op de grid.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:56 schreef JohnB52 het volgende:
Goed nieuws voor Maldonado:
http://www.rtl.nl/compone(...)weer-voor-chavez.xml
Grosjean is ook een typisch geval van wel hard kunnen rijden maar niet hard kunnen racen, hij is vaak het hele weekend sneller dan Kimi, behalve wanneer het er echt om gaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Meike26 het volgende:
Wat zou Malle Nado in die Lotus doen, als ze die dwaze Grosjean eruit gooien
Nou is Nado dus ook wel dwaas, maar hij houdt hem in iedergeval wel heel bij de starts
Heb je kimi gezien tijdens zijn "1e cariere" ??quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:05 schreef vosss het volgende:
We zouden meer karakters als Kimi moeten hebben in de F1
maar hij kon wel goed ijsjes etenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:21 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Heb je kimi gezien tijdens zijn "1e cariere" ??
Dat was niet erg indrukwekkend..tot ie ging praten.. dan werd het nog triester. als een verdwaald jongetje die heel verlegen de weg ging vragen
Maar het was wel een karakter en niet iemand die altijd maar een standaard politiek correct perspraatje ophangt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:21 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Heb je kimi gezien tijdens zijn "1e cariere" ??
Dat was niet erg indrukwekkend..tot ie ging praten.. dan werd het nog triester. als een verdwaald jongetje die heel verlegen de weg ging vragen
Bumps into zou beter passen. Hij slaat niemand.quote:
Ik denk dat je nu jezelf ook aan die lijst kan toevoegenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:01 schreef k_man het volgende:
Ik voeg kinderen even toe.
Lijstje mensen waaraan vosss een hekel heeft;
• homo's
• negers
• bejaarden
• Alonso
• kinderen
Laat het maar weten als er nog meer (groepen) mensen zijn die je niet uit kunt staan. Joden? Buitenlanders? Aziaten?
Montoya...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar het was wel een karakter en niet iemand die altijd maar een standaard politiek correct perspraatje ophangt.
Montoya was ook een mooi karakter wat dat aangaat.
Lithia mag daar ook wel bij.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:01 schreef k_man het volgende:
Ik voeg kinderen even toe.
Lijstje mensen waaraan vosss een hekel heeft;
• homo's
• negers
• bejaarden
• Alonso
• kinderen
Laat het maar weten als er nog meer (groepen) mensen zijn die je niet uit kunt staan. Joden? Buitenlanders? Aziaten?
quote:An Indian court on Friday issued a non-bailable warrant against business tycoon Vijay Mallya and five others in a cheque bounce case.
The 13th metropolitan sessions court issued the warrant against crisis-hit Kingfisher airlines in a case filed by GMR Hyderabad International Airport Ltd, which manages the Rajiv Gandhi International Airport here.
The court issued the warrant after Mallaya failed to appear despite summons issued to him. The liquor baron and Formula 1 team owner reportedly sought exemption from personal appearance as he was abroad.
Kingfisher had issued cheques to GHIAL towards airport user charges which include parking, landing and navigation charges for 100 million rupees (1.9 million dollars)
How this will impact Force India is still to be determined. There has been no official response from Vijay Mallya at this time, but it is safe to say he must be very worried at the prospect of spending time in jail instead of cruising aboard the Indian Princess.
We will continue to update this story as new details emerge.
Zal wel geregeld worden voor India GP weekendquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:49 schreef sasquatsch het volgende:
Mallya hoeft zich voorlopig niet in India te vertonen, omdat hij anders opgepakt wordt
[..]
EJ zei tijdens de BBC uitzending ook al dat Massa komende week een nieuw contract zou tekenenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:39 schreef JohnB52 het volgende:
Massa tekent dinsdag nieuw contract bij Ferrari:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/10_oktober/121013_felipe_massa_tekent_bij_zegt_glodo.xml
en na het contract rijd hij weer achteraanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:39 schreef JohnB52 het volgende:
Massa tekent dinsdag nieuw contract bij Ferrari:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/10_oktober/121013_felipe_massa_tekent_bij_zegt_glodo.xml
Wordt weer ontkend door Ferrari.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:39 schreef JohnB52 het volgende:
Massa tekent dinsdag nieuw contract bij Ferrari:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/10_oktober/121013_felipe_massa_tekent_bij_zegt_glodo.xml
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 14-10-2012 om 12:06:40#F1 Domenicali hints at @Felipe1Massa 2013 announcement: http://t.co/rA5ijCau reageer retweet
quote:Porsche stapt in 2014 in de WEC Le Mans Series met een LMP1 auto. Hiervoor bouwen ze een technologiecentrum in Weissach. Maar de geruchten gaan dat dit slechts een opstapje is naar de Formule 1.
Oorzaak van de geruchten is dat Porsche voor dit project veel (ex) Formule 1 medewerkers inhuurt. Voormalig BMW logistiek chef Fritz Enzinger zal de operatie leiden. Ook Motorenexpert Alex Hitzinger, hoofdingenieur Mike Krack en chef monteur Urs Kuratle zijn ingehuurd. Niet alleen Sauber mensen, maar ook andere F1 teams zien mensen vertrekken naar Weissach. Ze worden zelfs bij Audi vandaan gehaald.
Daarnaast loopt er een goedkeuringsproces voor een state-of-the-art windtunnel. Voor de toekomstige Porsche-rijders zijn in de McLaren simulator al uren geboekt. De vraag is of deze kosten uitsluitend bestemd zijn voor dit Le Mans-project.
De nieuwe motor regelgeving met 1,6 liter V6 turbo motoren met directe injectie en hybride technologie is interessant voor Porsche. Als er een budget cap zou komen, zou een Formule 1 avontuur tegen redelijke kosten haalbaar zijn.
Dat is wel erg vergezocht. Zou het niet zo kunnen zijn dat Porsche Le Mans gewoon erg serieus neemt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
Porsche naar Formule 1?
Even kort vertaald:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om die motoren maar om exposure, nu het van VW is denken die misschien dat Porsche het beste merk is voor F1 omdat ze met Audi al dik in Le Mans zittenquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:00 schreef vosss het volgende:
Ik denk niet dat een 1,6L V6 turbo nou zo interessant is voor Porsche.
Het is wellicht interessant als ze die motor kunnen gebruiken in de LMP1 series, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ik zie zo snel nog niet een 911 met een 1,6L V6 turbo verschijnen, dus wat dat aangaat hebben ze er compleet geen kut aan
Heelmaal mee eens! En Jacques Villeneuve natuurlijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar het was wel een karakter en niet iemand die altijd maar een standaard politiek correct perspraatje ophangt.
Montoya was ook een mooi karakter wat dat aangaat.
Nouja hoe ik het lees, en er staat letterlijk dit:quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om die motoren maar om exposure, nu het van VW is denken die misschien dat Porsche het beste merk is voor F1 omdat ze met Audi al dik in Le Mans zitten
is dat een 1,6L V6 turbo motor interessant is voor Porsche.quote:De nieuwe motor regelgeving met 1,6 liter V6 turbo motoren met directe injectie en hybride technologie is interessant voor Porsche.
dat heb je goed gelezenquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja hoe ik het lees, en er staat letterlijk dit:
[..]
is dat een 1,6L V6 turbo motor interessant is voor Porsche.
Ik waag dat te betwijfelen. Los daarvan zitten ze nu natuurlijk ook al in de LMP series met die Porsche Spyder toch? Die waar Jos kampioen mee werd in de LMP2 een paar jaar terug. Of doet die inmiddels niet meer mee?
Ik kan he top zich ook wel waarderen, maar voor zowel JV als JPM gold dat naarmate ze slechter presteerden ze dat meer gingen compenseren met praatjes, en dan wordt het snel een beetje zielig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heelmaal mee eens! En Jacques Villeneuve natuurlijk.
Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn. Dit zaakje stinkt als een kouwe tosti van zaterdagavond op maandagmiddagquote:Mercedes: bij veroordeling vertrek Ecclestone
Daimler, het moederconcern van Mercedes, eist het vertrek van Formule 1-baas Bernie Ecclestone als de Brit wordt veroordeeld voor omkoping. Dat meldt de Süddeutsche Zeitung.
Actie
“We zullen geen maandenlang durend proces afwachten, maar meteen actie ondernemen. Wij willen dat de Formule 1 een schoon bedrijf is”, aldus een niet nader genoemde bron.
Omkoopschandaal
Boven het hoofd van Ecclestone hangt een mogelijk aanklacht in de zaak rondom het omkoopschandaal in de Formule 1.
Verklaring
De voormalige bankier en inmiddels veroordeelde Gerhard Gribkowsky van BayernLB zou onlangs een belastende verklaring hebben afgelegd over de Formule 1-baas.
Aanklacht
De Duitser zou de onderzoekers hebben verteld dat Ecclestone wist dat hij een ambtenaar was. En dat is belangrijk, want dit zou door het Openbaar Ministerie kunnen worden uitgelegd dat Ecclestone wist dat Gribkowsky in de functie van ambtenaar geen geld mocht aannemen. Hierdoor ligt een aanklacht tot omkoping op de loer.
Geld
Gribkowsky werd afgelopen juni veroordeeld tot 8,5 jaar celstraf voor corruptie. In het justitieel onderzoek kwam naar voren dat Ecclestone 44 miljoen dollar had betaald aan de bankier om Formule 1-aandelen van Bayern LB bewust beneden de marktwaarde aan een investeerder, die Ecclestone goed gezind was, te verkopen.
Bron: diverse F1 sites
quote:The Korean Grand Prix marked the first race in the final quarter of the 2012 Formula 1 season. It also brought the first penalty of the season for using a ninth engine, as all drivers have been allocated eight units for a single campaign since the start of 2010.
At this point – with the races of India, Abu Dhabi, the United States and Brazil still to run – being on your eighth engine can still mean you are comfortable, as previous powerplants can be used. Still being on your seventh is an even more ideal scenario.
Engine situation with four races to go:
Sebastian Vettel - 7
Fernando Alonso - 7
Kimi Räikkönen - 7
Lewis Hamilton - 8
Mark Webber - 7
Jenson Button - 8
Nico Rosberg - 8
Romain Grosjean - 7
Felipe Massa - 7
Sergio Pérez - 7
Kamui Kobayashi - 7
Nico Hülkenberg - 7
Paul di Resta - 7
Michael Schumacher - 8
Pastor Maldonado - 7
Bruno Senna - 7
Jean-Éric Vergne - 7
Daniel Ricciardo - 7
Timo Glock - 7
Heikki Kovalainen - 7
Vitaly Petrov - 7
Charles Pic - 9
Narain Karthikeyan - 7
Pedro de la Rosa - 7
Note: Drivers listed in championship order
Laat nu het grote speculeren voor 2014 maar beginnen.quote:Ferrari hands Felipe Massa one-year contract extension
Felipe Massa will stay at Ferrari for another season after the Italian squad confirmed a new deal for the Brazilian driver on Tuesday.
Massa's position alongside Fernando Alonso was in doubt for several months after a poor start to the season during which he struggled to even score points.
Before this year's Japanese Grand Prix, the Brazilian had last been on the podium in 2010 in Korea.
Massa, however, turned his form around and began to show the kind of competitiveness Ferrari wanted from him, a resurgence that has secured him a contract extension, as reported by AUTOSPORT on Sunday.
The Ferrari driver has been with the team since the 2006 season, during which time he has scored 11 wins. He finished runner-up to Lewis Hamilton in the 2008 world championship.
Massa said after the Korean Grand Prix that he believed he was back to his best following a difficult period.
"I feel very strong now, to be honest," he said. "I feel in a strong direction, driving the car more in an automatic way, so I am much more happy.
"To put everything together is really nice, so the most important thing is to go in the car and have fun. When you go in the car and you don't have fun or be happy, even if you have one of the best jobs in the world, it is not nice.
"If you are not happy you cannot do the job in the right direction. So the situation is now happier and much better."
Allemaal nog 1 spare voor 4 wedstrijden.quote:Sebastian Vettel - 7
Fernando Alonso - 7
Kimi Räikkönen - 7
de tien met een griffel op de schaal van Coronel zie je helaas niet meerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal nog 1 spare voor 4 wedstrijden.
Jammer dat die motors niet meer zo vaak ploffen als een paar jaar geleden
En er is een nieuw filmpje. Kimi tekent voor Makia Racing.quote:
quote:Cosworth F1Formula 1 engine supplier Cosworth has put itself up for sale after relinquishing hopes of floating on the stock market.
The Times newspaper reports Cosworth had instructed JP Morgan Cazenove to seek an initial public offering some 18 months ago, but the move has been ruled out because of the instability of the market.
"We have been paused for the last 18 months and the board has decided that we can not wait any longer otherwise we risk losing momentum," Tim Routsis, Cosworth's chief executive, was quoted as saying by the Times.
The report speculates that Cosworth, funded in 1958, could be bought by Rolls-Royce or aerospace company GKN.
Cosworth currently supplies engines to the HRT and Marussia teams and has said in the past that it is willing to stay in Formula 1 beyond 2013, when the engine regulations will change.
"We are ready to supply engines for 2014," Cosworth's general manager of F1 Kim Spearman told AUTOSPORT in September.
"Initial discussions have been had with some people, and I think by the end of September we would like to know where we are. But I don't think we have to have all the t's crossed and the i's dotted by then. It can go a little bit longer than that."
Hij vindt het zelf ook leukquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor Frijns: Frijns test voor Sauber in Abu Dhabi
twitter:RFrijns twitterde op donderdag 18-10-2012 om 13:16:46So finaly its official! Going to test the first day with the Sauber F1 car in Abu Dhabi! Soo happy with this! #F1 reageer retweet
En het kan nog leuker voor hem worden:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij vindt het zelf ook leuktwitter:RFrijns twitterde op donderdag 18-10-2012 om 13:16:46So finaly its official! Going to test the first day with the Sauber F1 car in Abu Dhabi! Soo happy with this! #F1 reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103504quote:He is on course to earn a fully-fledged test with Red Bull at Yas Marina as well, as there is a day of testing on offer to the highest-placed driver at the end of the season who is not contracted to a rival F1 team.
While Bianchi leads the FR3.5 standings by five points going into this weekend's finale at Barcelona, the Frenchman is ineligible for the prize test due to his connections with Ferrari and Force India.
quote:Oct.18 (GMM) Ferrari raced an all-new Red Bull-style exhaust on only Felipe Massa's car in Korea last weekend, according to the Spanish newspaper 20 Minutos.
The news would explain the Brazilian driver's better pace than teammate Fernando Alonso in the sister F2012, and also the Spaniard's confidence that he is still in the running to beat Sebastian Vettel to the title despite a new 6-point championship deficit and Red Bull's recent dominance.
Indeed, 20 Minutos claims Alonso will be running the Massa-specification on his own red car next weekend in India.
The report also said Ferrari is working hard in former F1 team Toyota's state of the art Cologne wind tunnel on a so-called 'double DRS' straightline speed-boosting system.
"Hopefully we make a little bit of a step in terms of performance and then we can fight for bigger things," Alonso, having finished third behind both Red Bulls, said before leaving Korea last Sunday.
Team boss Stefano Domenicali added: "It is clear that we must make a step forward in performance to respond to the one made by Red Bull. We are well aware of that and we are working day and night to succeed."
Bericht schijnt niet helemaal te kloppen. Zou gaan om een aantal onderdelen en niet een geheel nieuwe layout:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
Massa reed met een nieuwe uitlaat layout in Korea., wat verklaarde dat hij sneller was dan Alonso. Alonso zal in India ook met deze layout gaan rijden.
[..]
http://forums.autosport.c(...)w=findpost&p=5981258quote:this is just a mistranslation. 20minutos says:
"Por otro lado, Ferrari prepara un completo paquete de mejoras para la India, entre ellas una evolución de los escapes similar a la que utiliza Red Bull. También perfeccionará el rendimiento de los alerones y trabaja a marchas forzadas en un doble DRS.
Estas piezas se están probando en el túnel de viento de Toyota (el de Maranello está estropeado) y con algunas ya se experimentó con éxito en Corea al montarlas en el coche de Felipe Massa. Alonso no las utilizó en Yeongam para no asumir riesgos."
It says Ferrari is planning a major update package for India including a RB style exhaust. Then it says some (updates) were successfully tested in Korea on Massa's car. It doesn't say Massa run a different exhaust layout than Alonso (because it is obvious from just looking at the car Massa run the same exhaust layout as Alonso, same layout they run in Japan, Singapore etc)
Inderdaad. De aanklacht is gedropt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal wel geregeld worden voor India GP weekend
quote:Vijay Mallya hoeft niet meer bang te zijn dat hij wordt opgepakt. Het arrestatiebevel dat voor de Force India-baas was uitgegaan, is ingetrokken. Zo melden Indiase media.
De Indiase stad Hyderabad had een arrestatiebevel voor Mallya laten uitvaardigen, omdat zijn Kingfisher Airlines een bedrag van twee miljoen dollar weigerde te betalen aan de plaatselijke luchthaven. De Indiër heeft nu een schikking getroffen met het vliegveld, waarmee hij op het nippertje een rechtszaak heeft weten te voorkomen.
dan is het dus een zekerheidje dat Robin dat is, aangezien Bianchi en Bird allebei al aan 'n team verbonden zijn. Yelloly is de eerste die geen connecties heeft met een F1 team maar die kan Robin niet meer langs in de eindstand. Robin heeft er op dit moment 174 en Yelloly 122,en er zijn er dit weekend max. 50 te verdelenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En het kan nog leuker voor hem worden:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103504
quote:The Grand Prix of America, scheduled to take place on a street circuit on the shores of the River Hudson in New York, looks set to be delayed a year because of construction delays and permit problems. There have been rumours along these lines for some time, but there is no question about the desire to have the race happen as soon as possible.
If the news is confirmed later today, it will create a gap in the F1 calendar between the June 9 race in Montreal and the British GP on June 30. There have been suggestions in recent months that Turkey may be on standby in case of a cancellation in the US. If this is indeed the case the best option would probably be to put the Turkish GP back on the calendar on June 23 and move the British GP back a week so that it is back-to-back with Germany. This would reduce the travel problems that Turkey creates, not only in relation to the distance, but also the dangers that exist in some of the countries that need to be traversed. In the past the F1 trucks generally went by boat from Italy to Greece to avoid trouble.
Fantastische site is dat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
http://www.thef1slate.com/kimichat
Nog wat mensen gevraagd maar helaas nietsquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand ergens een link naar een livestream voor de quali van de wsr3.5 straks om 10.40? Kan niets vinden
Dat verklaart het inderdaadquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
ze rekenen de tijd die in de pits doorgebracht wordt ook mee
Barcelona Formula Renault 3.5: Jules Bianchi captures race one polequote:Andre Negrao was next to cause a red flag, setting up a three-minute shootout for pole. However, there were very few improvements, with the main drama coming as Frijns spun at Turn 12 on a lap that was unlikely to improve his position.
hier een linkjequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
Ik zoek het formule 1 nieuwtjes topic. Iemand enig idee waar dat gebleven is?
Dat heb ik nog wel voor je, als jij voor mij in de categorie junior-races het WSR3.5 topic hebtquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
Ik zoek het formule 1 nieuwtjes topic. Iemand enig idee waar dat gebleven is?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heb ik nog wel voor je, als jij voor mij in de categorie junior-races het WSR3.5 topic hebt
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:28 schreef Vitalogy het volgende:
via twitter
http://intranetwsr.alkamelsystems.com/live.html
goed nieuwsquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:49 schreef Vitalogy het volgende:
FR35 Spin for @Jules_Bianchi, when he tries a move on @kevinmagnussen #WSR
live, als in: 15 minuten na de finishquote:
Frijns idd een goede start moest er wel voor door het gras maar dat moet dan maar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
live, als in: 15 minuten na de finish
Goeie bagger start van Bianchi![]()
En een serieus goeie start van Frijns![]()
En dan maar weer reclame![]()
http://f1stats.blog.com/2(...)mpionship-scenarios/quote:Tomorrow, the final race for the World Series by Renault championship will decide the champion. Will it be rookie Dutchman Robin Frijns, or Force India test driver Frenchman Jules Bianchi, or will the British ex-GP2 driver Sam Bird take it still?
Here are the standings:
1. Robin Frijns – 189 points
2. Jules Bianchi – 185 points
3. Sam Bird – 173 points
Let’s look at the championship scenario’s.
For Sam Bird to become champion…
…he needs to win, with Frijns finishing no higher than 6th, and Bianchi finishing no higher than 4th.
…he needs to finish 2nd, with Frijns finishing no higher than 10th, and Bianchi finishing no higher than 8th.
For Robin Frijns to become champion…
…he needs to win.
…he needs to finish 2nd, with Jules Bianchi not winning.
…he needs to finish 3rd, with Jules Bianchi not winning.
…he needs to finish 4th, with Jules Bianchi not finishing higher than 3rd.
…he needs to finish 5th, with Jules Bianchi not finishing higher than 4th.
…he needs to finish 6th, with Jules Bianchi not finishing higher than 5th.
…he needs to finish 7th, with Jules Bianchi not finishing higher than 6th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 8th, with Jules Bianchi not finishing higher than 7th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 9th, with Jules Bianchi not finishing higher than 8th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 10th, with Jules Bianchi not finishing higher than 8th.
…he needs to finish outside the top 10, with Jules Bianchi not finishing higher than 9th and Sam Bird not finishing higher than 2nd.
For Jules Bianchi to become champion…
…he needs to win.
…he needs to finish 2nd, with Robin Frijns not finishing higher than 3rd.
…he needs to finish 3rd, with Robin Frijns not finishing higher than 4th.
…he needs to finish 4th, with Robin Frijns not finishing higher than 6th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 5th, with Robin Frijns not finishing higher than 7th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 6th, with Robin Frijns not finishing higher than 8th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 7th, with Robin Frijns not finishing higher than 9th and Sam Bird not winning.
…he needs to finish 8th, with Robin Frijns not finishing higher than 10th and Sam Bird not finishing higher than 2nd.
Was me dat ook al aan het bedenken daarstrax.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:37 schreef Nober het volgende:
Mag je nog blij zijn dat Da Costa niet het hele jaar meedeed want dan was het kampioenschap waarschijnlijk al beslist.
Eerste 5 gemist zie ik, in het begin nog niet zo geweldig trouwens pas vanaf Silverstone (5de en 2de).quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was me dat ook al aan het bedenken daarstrax.
5de race pas ingevallen zeker? Ipv Williamson dat weet ik wel, maar weet niet meer welke race dat 't was.
Geen ideequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
Ik zoek het formule 1 nieuwtjes topic. Iemand enig idee waar dat gebleven is?
Ik denk dat dit wel meevalt. Die zit in een hele goede periode en dat kan door van alles komen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:37 schreef Nober het volgende:
Mag je nog blij zijn dat Da Costa niet het hele jaar meedeed want dan was het kampioenschap waarschijnlijk al beslist.
En doordat Da Costa later is ingestapt kan hij eigenlijk zonder druk rijden. Maakt het misschien ook wel wat makkelijker.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:33 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel meevalt. Die zit in een hele goede periode en dat kan door van alles komen.
Als je kijkt naar zijn eerdere resultaten is hij niet consistent heel erg goed.
Goede uitgangspositie dus voor het kampioenschapquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Frijns op P4 voor race 2. Bianchi 7 en Bird 16e
Kwali was op een natte baan
14.50 dacht ik.quote:
Heppie een nieuwtje dan?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
Ik zoek het formule 1 nieuwtjes topic. Iemand enig idee waar dat gebleven is?
Dat is mooi, kan ik nog ff F1 2012 spelen :-)quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
14.50 dacht ik.
bijna goed: 14.45 dus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |