quote:Giedo van der Garde to drive for Caterham in first Suzuka practice
Giedo van der Garde Giedo van der Garde will return to the wheel of a Formula 1 car when he drives for Caterham in the opening practice session for the Japanese Grand Prix.
The Dutch driver, who competed with Caterham in the GP2 series this season, will get his second outing of the year, having already driven in practice in the Chinese Grand Prix.
Van der Garde will replace Heikki Kovalainen in the session, the Finn returning to the cockpit in the afternoon.
quote:Michael Schumacher beëindigt carrière
Michael Schumacher heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij aan het einde van dit seizoen zijn loopbaan in de Formule 1 beëindigt. De Duitser meldde dit op een een persconferentie op het circuit van Suzuka, waar komend weekend de Grand Prix van Japan plaatsvindt.
Het einde van zijn Formule 1-carrière werd door velen al verwacht na het aantrekken van Lewis Hamilton door Mercedes, Schumachers huidige werkgever. De zevenvoudig wereldkampioen reed tot nu toe 280 races, waarvan hij er 91 won.
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?quote:
Nu nog vijf keer als ik hem goed begrepen heb. Alleen in Austin, Texas rijdt Giedo niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?
zeker, maar het is een logisch besluit. Schumacher heeft geen zin om bij een minder team nog te gaan racen.quote:
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:21 schreef vosss het volgende:
Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant, instappen bij een team wat op voorhand eigenlijk al niet mee kan doen om de overwinningen is nou ook niet echt bepaald wat je een zevenvoudig wereldkampioen gunt.
Zo jammer dat Mercedes hem in die 3 jaar geen auto kon geven die mee kon doen om het podium.
Net WC geweest met Button, en vervolgens het grote geld van Petronas en Mercedes. Tel daar Brawn en diverse andere slimme koppen bij op en het had godverdomme een achtste titel moeten worden.
Jammer maar wel begrijpelijk. Gelukkig heeft ie wel 1x op het podium gestaan, maar toch een beetje wrange nasmaak van zn return. En dat is altijd het probleem in zo een situatie. Hij had (en heeft) niks meer te bewijzen en als het dan niet lukt dan is dat altijd kut.
Dat weet ik ook, maar toch snapte ik Schumacher zijn keuze voor Mercedes wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef Beach het volgende:
Jammer, altijd fan geweest van hem (en de haters kunnen niet ontkennen dat hij niet kan gasgeven toch).
Hopelijk pakt die nog een goed resultaat mee.
Volledig mee eensquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
Eik zijn alle WC's gewoon enorme klootzakken en onsportieve flikkers. De enige die ik er de laatste jaren niet op heb kunnen betrappen is Button geweest. Altijd een sympathieke gast gevonden
Ik had het meer over Vettel, Hamilton en Alonso eigenlijkquote:
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.quote:
HHij heeft op mij niet veel indruk gemaakt sinds zijn comeback. Heeft ook wel veel last van pech, maar ik vind niet echt dat hij een overwinning heeft verdiend. Ik gun hem nog wel een podiumplaats!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Jammer, zijn eerste jaar viel tegen maar daarna was hij gewoon beter dan Rosberg. Met een beetje minder pech had hij nog een race kunnen winnen ondanks de tegenvallende Mercedes. Vorig jaar Canada en Spa, dit jaar Monaco, maar hij stond altijd vooraan als er willekeurig straffen moesten worden uitgedeeld.
Wie weet gaat het nog even stevig regenen ergens, en wint hij alsnog een race. Dat heeft zijn comeback wel verdiend vind ik.
Toch vind ik de acties van Senna beter te begrijpen dan die van Schumacher.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
...
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Brawn is de strateeg en iemand die mensen op een goede manier kan verbinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
In zijn beginperiode was Brawn wel degelijk ontwerper. In de F1 onder andere bij Williams, Haas en Arrows. Ook is hij de hoofd ontwerper van de Jaguar die in 1991 wereldkampioen werd bij de sportscars. Hierna kwam hij terug in de F1 als technisch directeur bij Benetton. Dezelfde rol die hij vervulde bij Ferrari en Honda.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.
Overigens, Senna
Prost![]()
Geen respect voor Prost, nooit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.
En wat ik me vanavond besefte: Scumi was de laatste F1 coureur die ook in de jaren 90 al in de F1 zat, na het vertrek van Trulli en Barrichello vorig jaar. The end of an era.
Laatste F1 coureur die nog de dood van een collega, 2 zelfs, heeft meegemaakt.... Een grote schakel uit de F1 historie gaat weg, ongelooflijk jammer, voor mij toch volkomen onverwacht en Mercedes mag zich hier diep voor schamen.
Hij was ook als enige actieve coureur bij die Young drivers test een tijdje terug. Musschien wil hij wel manager wordenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:22 schreef vosss het volgende:
Zeg even wat anders; er was toch sprake van dat Schumacher mogelijk een of andere functie binnen Mercedes zou kunnen krijgen. Adviserende rol of iets dergelijks?
Ik lees daar nu niets meer over, maar was iets als een young drivers program leiden niks voor hem?
Die jonge snaken alvast de fijne (en vuile) kneepjes van het vak leren?
http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29quote:Sauber have renewed their sponsorship deal with Mexican telecommunications giant Telmex despite losing Sergio Perez to McLaren.
With last week's announcement that Perez would be heading to McLaren next season there were fears that Sauber's significant backing from Telmex would follow the Mexican driver.
However, at Suzuka on Friday the team's CEO Monisha Kaltenborn revealed that Telmex, part of billionaire Carlos Slim's empire, would remain with the Swiss team.
"We were informed by Telmex about this change and Telmex also told us that they have a long-term project with Sauber which will not be affected by Sergio leaving the team," said Kaltenborn.
"They have an overall vision regarding motorsports, which is not only their racing school (Escudería Telmex). They want to establish motorsport more in that part of the world."
The announcement of the continuation immediately sparked rumours that Sauber's current reserve driver Esteban Gutiérrez, who is Mexican, would be taking the step up to race driver next season.
Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:06 schreef Tarado het volgende:
Sauber renew Telmex backing
[..]
http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29
Mwa, beetje onstuimigquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.
Dat ben ik wel met je eens ja. Dat had veel beter gemoeten, vooral als je ziet welke mensen er werken. Bij Ferrari heeft het bouwen ook tijd gekost, maar kijk eens naar het rendement aan titels indertijd...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
We zullen het volgend jaar zien he. Ik lach me de penis uit de pantalon als Rosberg Lewis het snot voor zn ogen rijdtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?
Die eerste 2 misschien niet, maar in 2000 zou Senna ook al 40 ofzo geweest zijn he. Dan had Schumacher die 5 op rij evengoed wel gepakt mocht Senna nog meerijden. Want als je de 40 gepasseerd bent dan kan je klaarblijkelijk niet meer meequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dusquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dus
Dat kan je beter tegen jezelf zeggen, ik ga van feiten uit, jij van veronderstellingenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:27 schreef ChefSanji het volgende:
[..]
Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.
Het is altijd de combinatie coureur-auto, waarom ging Senna naar Williams denk je?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
Hoe kun je dat nu doen? Je bent in combinatie met de auto een goede coureur, je kunt niet stellen dat Senna even snel was als een Fangio in de jaren '50 als die in dezelfde wagen zouden rijden. Elke generatie F1 wagen heeft zijn eigen eigenschappen, en daar hangt een type coureur aan vast die die eigenschappen moet gebruiken. Zo was dat Senna in de '80 jaren, en Schumacher rond de millennium wissel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |