abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:44:09 #51
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_117558544
quote:
Giedo van der Garde to drive for Caterham in first Suzuka practice

Giedo van der Garde Giedo van der Garde will return to the wheel of a Formula 1 car when he drives for Caterham in the opening practice session for the Japanese Grand Prix.

The Dutch driver, who competed with Caterham in the GP2 series this season, will get his second outing of the year, having already driven in practice in the Chinese Grand Prix.

Van der Garde will replace Heikki Kovalainen in the session, the Finn returning to the cockpit in the afternoon.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_117579617
quote:
Michael Schumacher beëindigt carrière

Michael Schumacher heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij aan het einde van dit seizoen zijn loopbaan in de Formule 1 beëindigt. De Duitser meldde dit op een een persconferentie op het circuit van Suzuka, waar komend weekend de Grand Prix van Japan plaatsvindt.

Het einde van zijn Formule 1-carrière werd door velen al verwacht na het aantrekken van Lewis Hamilton door Mercedes, Schumachers huidige werkgever. De zevenvoudig wereldkampioen reed tot nu toe 280 races, waarvan hij er 91 won.
pi_117579785
Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant, instappen bij een team wat op voorhand eigenlijk al niet mee kan doen om de overwinningen is nou ook niet echt bepaald wat je een zevenvoudig wereldkampioen gunt.

Zo jammer dat Mercedes hem in die 3 jaar geen auto kon geven die mee kon doen om het podium.

Net WC geweest met Button, en vervolgens het grote geld van Petronas en Mercedes. Tel daar Brawn en diverse andere slimme koppen bij op en het had godverdomme een achtste titel moeten worden. }:|

Jammer maar wel begrijpelijk. Gelukkig heeft ie wel 1x op het podium gestaan, maar toch een beetje wrange nasmaak van zn return. En dat is altijd het probleem in zo een situatie. Hij had (en heeft) niks meer te bewijzen en als het dan niet lukt dan is dat altijd kut.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117579850
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet? :@
vosss is de naam,
pi_117579858
quote:
*O*
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 10:47:47 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117580565
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet? :@
Nu nog vijf keer als ik hem goed begrepen heb. Alleen in Austin, Texas rijdt Giedo niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 10:49:54 #57
Maffe Fries
pi_117580626
quote:
zeker, maar het is een logisch besluit. Schumacher heeft geen zin om bij een minder team nog te gaan racen.

Mooie loopbaan gehad en jammer dat hij bij de comeback niet meer heeft kunnen laten zien
pi_117580704
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:21 schreef vosss het volgende:
Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant, instappen bij een team wat op voorhand eigenlijk al niet mee kan doen om de overwinningen is nou ook niet echt bepaald wat je een zevenvoudig wereldkampioen gunt.

Zo jammer dat Mercedes hem in die 3 jaar geen auto kon geven die mee kon doen om het podium.

Net WC geweest met Button, en vervolgens het grote geld van Petronas en Mercedes. Tel daar Brawn en diverse andere slimme koppen bij op en het had godverdomme een achtste titel moeten worden. }:|

Jammer maar wel begrijpelijk. Gelukkig heeft ie wel 1x op het podium gestaan, maar toch een beetje wrange nasmaak van zn return. En dat is altijd het probleem in zo een situatie. Hij had (en heeft) niks meer te bewijzen en als het dan niet lukt dan is dat altijd kut.

:{
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).

Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_117581627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).

Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Dat weet ik ook, maar toch snapte ik Schumacher zijn keuze voor Mercedes wel.
Fabrieksteam met veel geld, sponsor met veel geld, Brawn aan het roer etc.

Dan verwacht je niet dat die auto 3 jaar op rij niet hoger komt dan P6.
Het had mooi kunnen worden en helaas werd het dat niet. En dat is jammer.

Kijk bv naar Kimi. Ok 1 jaartje minder lang eruit geweest, maar die doet gewoon lekker mee. Dat had ik Schumacher ook graag zien doen, hoewel ik een hekel aan hem heb :+

Nouja in elk geval nu dus definitief een einde gekomen aan de carrière van een levende legende. :)
vosss is de naam,
pi_117582734
Jammer, zijn eerste jaar viel tegen maar daarna was hij gewoon beter dan Rosberg. Met een beetje minder pech had hij nog een race kunnen winnen ondanks de tegenvallende Mercedes. Vorig jaar Canada en Spa, dit jaar Monaco, maar hij stond altijd vooraan als er willekeurig straffen moesten worden uitgedeeld.

Wie weet gaat het nog even stevig regenen ergens, en wint hij alsnog een race. Dat heeft zijn comeback wel verdiend vind ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_117583863
Jammer, altijd fan geweest van hem (en de haters kunnen niet ontkennen dat hij niet kan gasgeven toch ;) ).
Hopelijk pakt die nog een goed resultaat mee.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_117583930
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef Beach het volgende:
Jammer, altijd fan geweest van hem (en de haters kunnen niet ontkennen dat hij niet kan gasgeven toch ;) ).
Hopelijk pakt die nog een goed resultaat mee.
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.

Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.

Eik zijn alle WC's gewoon enorme klootzakken en onsportieve flikkers. De enige die ik er de laatste jaren niet op heb kunnen betrappen is Button geweest. Altijd een sympathieke gast gevonden :Y
vosss is de naam,
pi_117583981
Hakkinen?
Hill?
Raikkonnen?
Mansell?
pi_117583988
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.

Eik zijn alle WC's gewoon enorme klootzakken en onsportieve flikkers. De enige die ik er de laatste jaren niet op heb kunnen betrappen is Button geweest. Altijd een sympathieke gast gevonden :Y
Volledig mee eens ^O^
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_117584092
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Hakkinen?
Hill?
Raikkonnen?
Mansell?
Ik had het meer over Vettel, Hamilton en Alonso eigenlijk :@
vosss is de naam,
pi_117584113
Oh, ja, dan ben ik het met je eens!
  Redactie Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 13:23:07 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_117585276
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Hakkinen?
Hill?
Raikkonnen?
Mansell?
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.

Overigens, Senna :')
Prost :') :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:09:31 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_117586894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Jammer, zijn eerste jaar viel tegen maar daarna was hij gewoon beter dan Rosberg. Met een beetje minder pech had hij nog een race kunnen winnen ondanks de tegenvallende Mercedes. Vorig jaar Canada en Spa, dit jaar Monaco, maar hij stond altijd vooraan als er willekeurig straffen moesten worden uitgedeeld.

Wie weet gaat het nog even stevig regenen ergens, en wint hij alsnog een race. Dat heeft zijn comeback wel verdiend vind ik.
HHij heeft op mij niet veel indruk gemaakt sinds zijn comeback. Heeft ook wel veel last van pech, maar ik vind niet echt dat hij een overwinning heeft verdiend. Ik gun hem nog wel een podiumplaats!
The line is a dot to you!
pi_117592355
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

...
Toch vind ik de acties van Senna beter te begrijpen dan die van Schumacher.

Na het jaar ervoor door diezelfde concurrent (Prost) van de baan gereden te zijn en op dubieuze gronden gediskwalificeerd te worden (door de president van de FI(S)A, Balestre) toen hij alsnog de race won. En hij besloot pas tot die actie nadat de pole naar de vuile kant van de baan werd verschoven door een chauvinistische Balestre, waardoor Prost werd bevoordeeld.

Onsportief? Ja, maar dat waren de acties die hiertoe leidden ook. En om te voorkomen dat er 'weer' een WK op dubieuze wijze van hem afgesnoept werd, besloot hij die zelf maar op dubieuze wijze te verkrijgen, door zijn directe concurrent er af te rijden (wat afgelopen weekend ook gebeurde in de FIA GT1 :( ).
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:35:33 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_117592439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:41:38 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117592651
Toch jammer voor The Schu, is niet geworden wat hij (en ik eigenlijk ook wel een beetje) gehoopt had.

Maar verder geen medelijden hoor, ben benieuwd wat hij gaat doen, hij schijnt veel interesse te hebben in het ontwikkelen van snelle straatauto's.

Hier heeft hij ook aan meegewerkt, al was zijn aandeel misschien alleen maar het in de publiciteit brengen van.

Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 16:52:08 #72
Maffe Fries
pi_117593082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
Brawn is de strateeg en iemand die mensen op een goede manier kan verbinden.
pi_117594848
Schumi -O-
Schip ahoy!
pi_117601230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

In zijn beginperiode was Brawn wel degelijk ontwerper. In de F1 onder andere bij Williams, Haas en Arrows. Ook is hij de hoofd ontwerper van de Jaguar die in 1991 wereldkampioen werd bij de sportscars. Hierna kwam hij terug in de F1 als technisch directeur bij Benetton. Dezelfde rol die hij vervulde bij Ferrari en Honda.

Dat hij bij deze teams geen hoofd ontwerper was wil niet zeggen dat hij geen invloed had op het ontwerp. :)

Maar het punt dat ik wilde maken is dat het Brawn team niet de ontwerper was van de Brawn, maar dat het hoofdzakelijk een team van Super Aguri ontwerpers was die al vanaf 2007 bezig waren met de wagen voor de nieuwe regels van 2009.
pi_117610922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.

Overigens, Senna :')
Prost :') :')
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.

En wat ik me vanavond besefte: Scumi was de laatste F1 coureur die ook in de jaren 90 al in de F1 zat, na het vertrek van Trulli en Barrichello vorig jaar. The end of an era.
Laatste F1 coureur die nog de dood van een collega, 2 zelfs, heeft meegemaakt.... Een grote schakel uit de F1 historie gaat weg, ongelooflijk jammer, voor mij toch volkomen onverwacht en Mercedes mag zich hier diep voor schamen.
  Redactie Sport donderdag 4 oktober 2012 @ 23:20:07 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_117611053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:17 schreef Marks het volgende:

[..]

Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.

En wat ik me vanavond besefte: Scumi was de laatste F1 coureur die ook in de jaren 90 al in de F1 zat, na het vertrek van Trulli en Barrichello vorig jaar. The end of an era.
Laatste F1 coureur die nog de dood van een collega, 2 zelfs, heeft meegemaakt.... Een grote schakel uit de F1 historie gaat weg, ongelooflijk jammer, voor mij toch volkomen onverwacht en Mercedes mag zich hier diep voor schamen.
Geen respect voor Prost, nooit. :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_117611259
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.

Overigens is er nog eentje uit de jaren 90 over he. Pedro de la Rosa reed in 99 bij Arrows :+
Maar ik snap wat je bedoeld ja.
vosss is de naam,
pi_117615275
Ik heb er altijd van genoten dat Schumacher meereed. Omdat ik zo'n hekel aan die kerel had, maar dat gaf wel een extra dimensie aan het F1-kijken. Zijn vieze acties. Wat rolde ik in 1997 als Sjaak-fan tijdens de race in Jerez juichend en lachend van de bank. En zo zijn er zoveel momenten dat hij voor mij het F1 kijken toch echt wel leuker en spannender maakte. Wat vond ik het een eikel met zijn scheve bakkes!

En geweldig als je op de Nurburgring was, een kluwen van dikke Duitsers met snorren met verwassen Schumacherpetjes van 10 jaar oud. En als hij dan een keer voortijdig uitviel gingen ze gewoon massaal naar huis voor dat de race voorbij was. En dan 's avonds met die lui discussieren wat een lul het wel niet was. Dat is ook zo leuk aan de F1, daar kan dat gewoon bij zonder dat je in elkaar gebeukt wordt.

Geweldig. Maar eerlijk gezegd is hij mij de laatste jaren helemaal niet meer opgevallen. Hij heeft me niet eens meer geirriteerd. Beetje neutraal. Vond hem soms zelf een beetje sympatiek overkomen. Tijd om te stoppen dus!
pi_117615616
Zeg even wat anders; er was toch sprake van dat Schumacher mogelijk een of andere functie binnen Mercedes zou kunnen krijgen. Adviserende rol of iets dergelijks?

Ik lees daar nu niets meer over, maar was iets als een young drivers program leiden niks voor hem?
Die jonge snaken alvast de fijne (en vuile }) ) kneepjes van het vak leren?
vosss is de naam,
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 06:46:35 #80
34586 kepler
No bounce, no play
pi_117616671
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:22 schreef vosss het volgende:
Zeg even wat anders; er was toch sprake van dat Schumacher mogelijk een of andere functie binnen Mercedes zou kunnen krijgen. Adviserende rol of iets dergelijks?

Ik lees daar nu niets meer over, maar was iets als een young drivers program leiden niks voor hem?
Die jonge snaken alvast de fijne (en vuile }) ) kneepjes van het vak leren?
Hij was ook als enige actieve coureur bij die Young drivers test een tijdje terug. Musschien wil hij wel manager worden :P
The line is a dot to you!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:06:06 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117617086
Sauber renew Telmex backing

quote:
Sauber have renewed their sponsorship deal with Mexican telecommunications giant Telmex despite losing Sergio Perez to McLaren.

With last week's announcement that Perez would be heading to McLaren next season there were fears that Sauber's significant backing from Telmex would follow the Mexican driver.

However, at Suzuka on Friday the team's CEO Monisha Kaltenborn revealed that Telmex, part of billionaire Carlos Slim's empire, would remain with the Swiss team.

"We were informed by Telmex about this change and Telmex also told us that they have a long-term project with Sauber which will not be affected by Sergio leaving the team," said Kaltenborn.

"They have an overall vision regarding motorsports, which is not only their racing school (Escudería Telmex). They want to establish motorsport more in that part of the world."

The announcement of the continuation immediately sparked rumours that Sauber's current reserve driver Esteban Gutiérrez, who is Mexican, would be taking the step up to race driver next season.
http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29
pi_117621339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:06 schreef Tarado het volgende:
Sauber renew Telmex backing

[..]

http://www.planetf1.com/d(...)+%28PlanetF1+News%29
Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.

vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:13:04 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_117622679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat dit betekent dat Gutierrez dat zitje krijgt. Die brokkenpiloot mag wat mij betreft uit de F1 blijven.
Mwa, beetje onstuimig :P Zoals er wel meerdere in de GP2 rondrijden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_117622755
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Mercedes mag zich diep schamen dat ze met al hun geld in 3 jaar tijd geen fatsoenlijke auto onder zn kont hebben kunnen duwen.
Dat ben ik wel met je eens ja. Dat had veel beter gemoeten, vooral als je ziet welke mensen er werken. Bij Ferrari heeft het bouwen ook tijd gekost, maar kijk eens naar het rendement aan titels indertijd...
Schip ahoy!
pi_117624120
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:24 schreef vosss het volgende:
Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?
pi_117624457
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Het lag niet alleen aan de auto. Schumacher heeft sinds z'n comeback ook niet kunnen aantonen dat-ie nou zoveel beter was als Rosberg. Als Rosberg met dezelfde auto ongeveer dezelfde prestaties kan leveren, was Schumacher dan nog van het oude niveau? Of is Rosberg ook een supertalent?
We zullen het volgend jaar zien he. Ik lach me de penis uit de pantalon als Rosberg Lewis het snot voor zn ogen rijdt _O-

Dat zou wat zijn. :D!
vosss is de naam,
pi_117624459
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
pi_117624519
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
Schumacher was niet op zijn oude niveau. Maar hij had ook nooit 7 wereldtitels gehaald als Senna nog meereed.
Die eerste 2 misschien niet, maar in 2000 zou Senna ook al 40 ofzo geweest zijn he. Dan had Schumacher die 5 op rij evengoed wel gepakt mocht Senna nog meerijden. Want als je de 40 gepasseerd bent dan kan je klaarblijkelijk niet meer mee :+
vosss is de naam,
pi_117624599
Maar misschien was hij dan nooit opgemerkt door Ferrari en Senna was een klasse apart net als Schumacher waar Lauda er ook nog 1 van is. De rest niet op hun niveau
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:14 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117624823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef ChefSanji het volgende:
het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dus
pi_117624962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

het bekende als mijn tante een piemel had...................onzin dus
Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:32:42 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117625151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:27 schreef ChefSanji het volgende:

[..]

Leer geschiedenis van F1 voordat je reageert dan zou je anders weten.
Dat kan je beter tegen jezelf zeggen, ik ga van feiten uit, jij van veronderstellingen
pi_117625189
Veronderstelling is de moeder van alle neuk omhoogs.
vosss is de naam,
pi_117625196
Somehow klinkt die zin beter in het engels :')
vosss is de naam,
pi_117625264
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:38:33 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117625342
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Als alle coureurs alle tijden Senna tot beste coureur uitroepen zit ik fout ja dus.
Het is altijd de combinatie coureur-auto, waarom ging Senna naar Williams denk je?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:39:46 #97
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_117625380
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef ChefSanji het volgende:
Hoe kun je dat nu doen? Je bent in combinatie met de auto een goede coureur, je kunt niet stellen dat Senna even snel was als een Fangio in de jaren '50 als die in dezelfde wagen zouden rijden. Elke generatie F1 wagen heeft zijn eigen eigenschappen, en daar hangt een type coureur aan vast die die eigenschappen moet gebruiken. Zo was dat Senna in de '80 jaren, en Schumacher rond de millennium wissel.
pi_117625451
Als nog hij is tot beste coureur alle tijden volgens de kenners. Ja de auto was daar beter maar Senna heeft alles wat nu de coureurs doen kwa fysiek gesteldheid begonnen hij is voor mij de beste coureur alle tijden.

En als die niet groot was moet je Schumacher zien naar zijn 46e overwinning.
pi_117625551
John Surtees was de allerbeste. Die werd als enige ook nog kampioen op twee wielen.
pi_117625597
Statistisch gezien is Schumacher natuurlijk veel groter. Puur kijkend naar de cijfers dan.

Overigens was Senna ook een onsportieve jankbal eerste klas bij tijd en wijlen. Maar dat vergeten mensen al snel. :)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')