quote:Giedo van der Garde to drive for Caterham in first Suzuka practice
Giedo van der Garde Giedo van der Garde will return to the wheel of a Formula 1 car when he drives for Caterham in the opening practice session for the Japanese Grand Prix.
The Dutch driver, who competed with Caterham in the GP2 series this season, will get his second outing of the year, having already driven in practice in the Chinese Grand Prix.
Van der Garde will replace Heikki Kovalainen in the session, the Finn returning to the cockpit in the afternoon.
quote:Michael Schumacher beëindigt carrière
Michael Schumacher heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij aan het einde van dit seizoen zijn loopbaan in de Formule 1 beëindigt. De Duitser meldde dit op een een persconferentie op het circuit van Suzuka, waar komend weekend de Grand Prix van Japan plaatsvindt.
Het einde van zijn Formule 1-carrière werd door velen al verwacht na het aantrekken van Lewis Hamilton door Mercedes, Schumachers huidige werkgever. De zevenvoudig wereldkampioen reed tot nu toe 280 races, waarvan hij er 91 won.
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?quote:
Nu nog vijf keer als ik hem goed begrepen heb. Alleen in Austin, Texas rijdt Giedo niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zou toch 7 of 8 keer in actie komen? Dan zou ie dus vanaf nu alle GP's een vrije training moeten doen volgens mij niet?
zeker, maar het is een logisch besluit. Schumacher heeft geen zin om bij een minder team nog te gaan racen.quote:
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:21 schreef vosss het volgende:
Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant, instappen bij een team wat op voorhand eigenlijk al niet mee kan doen om de overwinningen is nou ook niet echt bepaald wat je een zevenvoudig wereldkampioen gunt.
Zo jammer dat Mercedes hem in die 3 jaar geen auto kon geven die mee kon doen om het podium.
Net WC geweest met Button, en vervolgens het grote geld van Petronas en Mercedes. Tel daar Brawn en diverse andere slimme koppen bij op en het had godverdomme een achtste titel moeten worden.
Jammer maar wel begrijpelijk. Gelukkig heeft ie wel 1x op het podium gestaan, maar toch een beetje wrange nasmaak van zn return. En dat is altijd het probleem in zo een situatie. Hij had (en heeft) niks meer te bewijzen en als het dan niet lukt dan is dat altijd kut.
Dat weet ik ook, maar toch snapte ik Schumacher zijn keuze voor Mercedes wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef Beach het volgende:
Jammer, altijd fan geweest van hem (en de haters kunnen niet ontkennen dat hij niet kan gasgeven toch).
Hopelijk pakt die nog een goed resultaat mee.
Volledig mee eensquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
Eik zijn alle WC's gewoon enorme klootzakken en onsportieve flikkers. De enige die ik er de laatste jaren niet op heb kunnen betrappen is Button geweest. Altijd een sympathieke gast gevonden
Ik had het meer over Vettel, Hamilton en Alonso eigenlijkquote:
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.quote:
HHij heeft op mij niet veel indruk gemaakt sinds zijn comeback. Heeft ook wel veel last van pech, maar ik vind niet echt dat hij een overwinning heeft verdiend. Ik gun hem nog wel een podiumplaats!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Jammer, zijn eerste jaar viel tegen maar daarna was hij gewoon beter dan Rosberg. Met een beetje minder pech had hij nog een race kunnen winnen ondanks de tegenvallende Mercedes. Vorig jaar Canada en Spa, dit jaar Monaco, maar hij stond altijd vooraan als er willekeurig straffen moesten worden uitgedeeld.
Wie weet gaat het nog even stevig regenen ergens, en wint hij alsnog een race. Dat heeft zijn comeback wel verdiend vind ik.
Toch vind ik de acties van Senna beter te begrijpen dan die van Schumacher.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Meestal prijzen de haters op Schumacher ene Senna compleet de hemel in.
Ze vergeten dan voor het gemak even dat ook Senna een onsportieve klootzak eerste klas was. Bijvoorbeeld door net als Schumacher deed een kampioenschap te beslissen door zn directe concurrent uit de strijd te rammen.
...
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar zelfs die Brawn was niet van Ross Brawns hand. Het was een aangepaste Super Aguri waar ze al in 2007 mee begonnen waren. Zelfs de dubbele diffuser kwam uit de koker van Super Aguri vandaan. Toen het team ten onder ging zijn de designers toegevoegd aan het team van Honda (en is er een overgestapt naar Toyota, die het concept daar verder ontwikkeld heeft).
Later in het seizoen kregen ze die wagen niet sneller omdat ze niet alle ins en outs van die wagen kenden, omdat die designers niet voor Brawn werkten.
Brawn is de strateeg en iemand die mensen op een goede manier kan verbinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
In zijn beginperiode was Brawn wel degelijk ontwerper. In de F1 onder andere bij Williams, Haas en Arrows. Ook is hij de hoofd ontwerper van de Jaguar die in 1991 wereldkampioen werd bij de sportscars. Hierna kwam hij terug in de F1 als technisch directeur bij Benetton. Dezelfde rol die hij vervulde bij Ferrari en Honda.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij was Brawn nooit ontwerper, de succes Ferrari's waren van Rory Byrne's hand.
Respect voor Prost aub, in mijn ogen een van de beste F1 coureurs ooit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hill durf ik ook niet sympathiek te noemen. Het is geen onsportieve klootzak.
Overigens, Senna
Prost![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |