Ben nog aan het twijfelen tussen J. Villeneuve, Andretti of Fittipaldiquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:44 schreef Scrutinizer het volgende:
John Surtees was de allerbeste. Die werd als enige ook nog kampioen op twee wielen.
en van Senna:quote:Meeste malen wereldkampioen: 7 (1994-1995, 2000-2004)
Meeste kampioenschappen achter elkaar: 5 (2000-2004)
Kampioen met meeste races te gaan: 6 (2002)
Grootste verschil met nummer 2 (voor 2010): 67 punten (2002, met Rubens Barrichello)
Meeste aantal snelste ronden: 77
Meeste snelste ronden in één seizoen: 10 (2004)
Meeste overwinningen: 91
Meeste overwinningen in één seizoen: 13 (2004)
Meeste overwinningen met hetzelfde team: 72 (Scuderia Ferrari)
Meeste overwinningen op dezelfde Grand Prix: 8 (Frankrijk)
Meeste overwinningen op verschillende Grand Prix': 22
Meeste overwinningen in één seizoen zonder kampioenschap: 7 (2006)
Meeste seizoenen achtereenvolgend met minstens 1 overwinning: 15
Meeste seizoenen met ten minste één start: 19 (1991 - 2006; 2010 - 2012)
Meeste podiumplaatsen: 155
Meeste podiumplaatsen in één seizoen: 17 (2002 : Dat jaar werden er 17 races verreden.)
Meeste podiumplaatsen achtereenvolgend: 19 (VS 2001 - Japan 2002)
Meeste puntenfinishes achtereenvolgend: 24 (Hongarije 2001 - Maleisië 2003)
Meeste top 2-finishes achtereenvolgend: 15 (Brazilië 2002 - Japan 2002)
Meeste tweede plaatsen: 43
Meeste podiumplaatsen met hetzelfde team: 114 (Scuderia Ferrari)
Meeste races met hetzelfde team: 181 (Scuderia Ferrari)
Meeste aantal races tenminste 1 ronde geleid: 142
Meeste ronden aan de leiding: 5.111 (tot seizoen 2012)
Meeste kilometers aan de leiding: 24.144 (tot seizoen 2012)
Meeste polepositions: 68
Meeste polepositions met hetzelfde team: 58 (Scuderia Ferrari)
Meeste dubbels (poleposition en winst): 40
Meeste hattricks (poleposition, snelste ronde en winst): 22
Meeste hattricks in een seizoen: 5 (2004)
Meeste starts van eerste startrij: 115
Meeste races gefinisht in punten: 192
Hoogste aantal punten: 1.518 (tot en met GP Maleisië 2012)
Langste tijd bij hetzelfde team: 11 jaar (1996-2006)
Langste tijd tussen eerste en laatste overwinning: 5.145 dagen (tot seizoen 2010)
Langste tijd regerend wereldkampioen Formule 1 (8 oktober 2000 - 25 september 2005): 1.813 dagen
Langste tijd tussen eerste en laatste start: 7.519 dagen (tot en met GP Maleisië 2012)
Tuurlijk geen eerlijk vergelijk, maar het toont wel aan dat Schumacher een hele grote meneer is in de F1quote:Meeste pole positions achter elkaar 8 openeenvolgende pole positions (1988 Spanish Grand Prix–1989 United States Grand Prix)
Meeste pole's bij de zelfde GP 8 pole positions San Marino Grand Prix (1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1994)[N 1]
Meeste opeenvolgende starts vanaf de 1e rij 24 (1988 German Grand Prix–1989 Australian Grand Prix)
Starts vanaf de eerste rij in 1 seizoen 16 uit 16 1e rij starts 1989[N 2]
Meeste races volledig geleid 19
Daar kun je ook weer weinig over zeggen. Hij reed jaren in een superieure Mclaren-Honda. Schumacher kwam bij een kwakkelend Ferrari aanzetten, en heeft daar eerst de boel op orde moeten maken. Senna kwam tot zijn einde in een relatief slechte wagen na een race of 4 nadat ie was overgestapt van Mclaren. Schumacher heeft er nu weer 3 jaar opzitten in een bar slechte bak. Dat moet je ook allemaal vergelijken in die ratio.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef ChefSanji het volgende:
Cijfers kijkend ? Senna heeft veel hogere pole race ratio dan Schumacher hoor.
Nou dat dus. En dan kan dat pole / race ratio me eigenlijk compleet gestolen worden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Fiorano het volgende:
Even de records van Schumi op een rijtje:
[..]
en van Senna:
[..]
Tuurlijk geen eerlijk vergelijk, maar het toont wel aan dat Schumacher een hele grote meneer is in de F1
Heb je gelijk in maar het is gewoon een geweldige coureur die veel respect verdiend.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar kun je ook weer weinig over zeggen. Hij reed jaren in een superieure Mclaren-Honda. Schumacher kwam bij een kwakkelend Ferrari aanzetten, en heeft daar eerst de boel op orde moeten maken. Senna kwam tot zijn einde in een relatief slechte wagen na een race of 4 nadat ie was overgestapt van Mclaren. Schumacher heeft er nu weer 3 jaar opzitten in een bar slechte bak. Dat moet je ook allemaal vergelijken in die ratio.
Nogmaals, dat soort vergelijkingen kun je niet maken en dan aannemen als feitjes, net zoals je ook geen statistieken kunt vergelijk om te bepalen wie de beste coureur zou zijn. Ellke generatie heeft zijn eigen grootse kampioen, alleen Senna zijn status is door zijn overlijden verheven als god op 4 wielen.
dat stoort me ook een beetjequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
D alleen Senna zijn status is door zijn overlijden verheven als god op 4 wielen.
Ik twijfel nog wie de mooiste snor hadquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:52 schreef Sinister-D- het volgende:
en Mansell ook nog natuurlijk![]()
Ik twijfel nog
Had senna 20 jaar laten rijden en Er was geweldige strijd tussen hem Schumi en Häkkinenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dat dus. En dan kan dat pole / race ratio me eigenlijk compleet gestolen worden.
Keke mag daar ook niet aan ontbrekenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik twijfel nog wie de mooiste snor had
Mansell:
[ afbeelding ]
Of Clay Regazzoni:
[ afbeelding ]
Als je die man zit snap je toch niet dat zijn zoon zo'n metrosexueel is, veel dna van zijn mama waarschijnlijkquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Keke mag daar ook niet aan ontbreken![]()
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad ook een goeie. Helaas was zijn snor altijd wat gelig omdat hij zoveel rookte.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Keke mag daar ook niet aan ontbreken![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar je het over hebtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je die man zit snap je toch niet dat zijn zoon zo'n metrosexueel is, veel dna van zijn mama waarschijnlijk
Rokende F1 rijders, stel je dat eens voor in deze tijdquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een goeie. Helaas was zijn snor altijd wat gelig omdat hij zoveel rookte.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt![]()
[ afbeelding ]
Hij rookte ook gewoon in de pitlane en op de grid vlak voordat hij instapte voor de start.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rokende F1 rijders, stel je dat eens voor in deze tijd![]()
Gevalletje ontkenning vóór bevestiging om de steun van het team nog niet te verliezen?quote:Kovalainen verwacht bij Caterham te blijven
Heikki Kovalainen gaat ervan uit dat hij volgend jaar opnieuw voor Caterham op de grid staat. De Fin zou met verschillende teams, waaronder Ferrari, contact hebben gehad over 2013, maar serieuze gesprekken zaten daar volgens hem niet bij.
"Ik ben op het moment met Caterham in gesprek over volgend jaar en hoop dat we voor het einde van het seizoen een nieuwe deal hebben", verklaarde Kovalainen, die nu bezig is aan zijn zesde seizoen in de Formule 1, tegenover het Britse Autosport. "Het liefst deze maand al. Ik zie nog steeds veel potentie bij Caterham. Mochten er zich nog andere mogelijkheden voordoen, zal ik die natuurlijk bekijken, maar tot op heden zijn er geen serieuze gesprekken met andere teams geweest."
Kovalainen komt al sinds 2010 uit voor het team van Tony Fernandes.
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, Senna was ook een onsportieve, onsympathieke klootzak. Net als Schumacher. Alleen had Schumacher ook nog een frauderend team achter zich, wat het nog erger maakte.
Edit; oh we waren alweer een pagina verder.Ik reageerde op vosss.
Maar die had toch geen snorquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik mis jim clark in jullie opsomming
Groot kampioen én symphatieke kerel
Senna was en coureur in hard en nieren als je kijkt naar wat hij zei altijd en je kijkt nu terugvind ik het ontroerendquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!
Eén zwaluw maakt geen zomer. Verder eloquent geformuleerd hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent een lul, Senna dissen! hij was diegene die stopte en een ander uit een brandende auto redde, mongool!
Ik zei toch ook dat Senna een onsportieve zak hooi was?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, Senna was ook een onsportieve, onsympathieke klootzak. Net als Schumacher. Alleen had Schumacher ook nog een frauderend team achter zich, wat het nog erger maakte.
Edit; oh we waren alweer een pagina verder.Ik reageerde op vosss.
Wat Schumacher onderscheidt van de rest is dan ook niet eens zozeer die 7 titels, maar het feit dat hij elk seizoen dat hij meedeed hij ook meedeed om de prijzen. Daardoor was er strijd die er anders niet was geweest, alle grote coureurs hebben seizoenen gehad dat ze gewoon de auto niet hadden om voorin echt mee te doen, met Schumacher was er altijd een auto extra om rekening mee te houden. Zijn aantal titels is dan ook nog wat aan de magere kant voor hoe vaak hij er vlak bij was, hij was er namelijk altijd bij.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb er altijd van genoten dat Schumacher meereed. Omdat ik zo'n hekel aan die kerel had, maar dat gaf wel een extra dimensie aan het F1-kijken. Zijn vieze acties. Wat rolde ik in 1997 als Sjaak-fan tijdens de race in Jerez juichend en lachend van de bank. En zo zijn er zoveel momenten dat hij voor mij het F1 kijken toch echt wel leuker en spannender maakte. Wat vond ik het een eikel met zijn scheve bakkes!
Over de doden niets dan goedsquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:58 schreef ChefSanji het volgende:
Hecht meer waarde aan de mening van Lauda en Schumi vosss
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef ChefSanji het volgende:
Blijkbaar heb jij nog nooit RTL gekeken de Duitse dan kan je zien hoe slim Lauda is. Hij onderbouwt alles dus zeg nou niet alles goed over doden is wel zo maar Senna begon met het fysieke gedeelte wat begin was van de revolutie in de F!
Lauda onderbouwt altijd alles op basis van zijn eigen meningquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef ChefSanji het volgende:
Blijkbaar heb jij nog nooit RTL gekeken de Duitse dan kan je zien hoe slim Lauda is. Hij onderbouwt alles dus zeg nou niet alles goed over doden is wel zo maar Senna begon met het fysieke gedeelte wat begin was van de revolutie in de F!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falco_(zanger)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef ChefSanji het volgende:
+ Lauda heeft alle respect van mij gewonnen na het overlijden van Falco.
Dacht al dat ik de enige was die het niet begreepquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falco_(zanger)
Deze Falco?
mja, dat is een beetje overdreven, want niemand is een alleszienerquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:22 schreef ChefSanji het volgende:
+ kijk RTL Duitsland voor 1x en je zal zien dat alle voorspellingen die Lauda doet en wat hij zegt altijd waar is
Je bent wel aardig aan het slap lullen, valt niet mee om jou te volgenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:23 schreef ChefSanji het volgende:
Die man heeft genoeg ervaring adt hij het waarschijnlijk beter snapt dan jou. Dus volg ik hem liever als jou
Waarom schiet je al de hele tijd in de verdediging?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:23 schreef ChefSanji het volgende:
Die man heeft genoeg ervaring adt hij het waarschijnlijk beter snapt dan jou. Dus volg ik hem liever als jou
Fixedquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:20 schreef ChefSanji het volgende:
Enigste Enige artiest die ooit met een Duits nummer een nummer 1 hit heeft gehaald in USA echt hebben jullie allemaal onder een steen geleefd ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |