abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 september 2012 @ 22:58:02 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_117176182
Dit topic is niet voor mij maar voor billie1985

quote:
In navolging op Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen..., Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen... Deel 2 en Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen... Deel 3

Billie1985 schreef:
N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.

Situatie:
Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.

Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.

Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).

Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!

Voor vragen kun je me altijd PM-en!

Inmiddels heeft Billie al heel wat meer spullen. *O*

Maar wellicht heeft een Fok!ker nog een of meer van onderstaande zaken liggen die hij of zij zelf niet nodig heeft.

Dit is de up to date lijst:

*koffiezetap Rucky (komt nog)

Fiets
Grote rugzak (om boodschappen in te vervoeren, is handiger dan tassen aan hand)

Oven
Theelepeltjes
Blikopener (seraphina)
Pannen en potjes
Vlees-, wok en aardappel pan aanwezig
Messenset, 1 goed mes aanwezig, plus klein scherp mesje
Garde/mixer (seraphina)
Bezem is handig, voor balkon
Broodrooster
Tosti ijzer

TV meubel evt bij muhahaha of franknfurter
De op is verouderd die zal ik in overleg met Billie morgen bijwerken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 24-09-2012 00:28:34 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 23 september 2012 @ 23:36:52 #2
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117177868
Ik heb het vermoeden dat de op weg kan..
want bij mijn weten is alles er.. en kan Billie verder..
En naar mijn idee kan het topic zo langzamerhand op slot.. of uit de active lijst
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 23 september 2012 @ 23:54:19 #3
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117178473
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:46 schreef Bartcoah het volgende:
Ik heb een TV meubel voor je, bij mij is er sinds kort een TV meubel met de hand gemaakt <3.

TV meubel is zwart, geen krassen op nog in zeer goede staat. Ik heb er 1 á 2 jaar van kunnen genieten.
Ik heb het zelf heel erg druk met studie en werk. Ik woon in regio Haarlem, misschien weet jij iemand hier die hem kan ophalen voor je?

Want ik neem aan dat een treinkaartje van 20 euro iets te veel is voor je? Meer kosten kan je nu niet gebruiken denk ik zo.

Ik hoor van je!
quote:
6s.gif Op zondag 23 september 2012 22:14 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik wil eventueel die 20 E voor z'n treinkaartje wel lappen. :)
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 22:27 schreef LompeHork het volgende:

[..]

In een weekend wil ik wel rijden. Ik woon in de kop van Noord Holland en heb een vrij ruime station wagon tot m'n beschikking. Weet je toevallig de afmetingen?
Jongens heel tof aanbod!! Echt super!! Maar er staat een mooi tv meubel bij Billie.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:49 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik denk dat de op niet is bijgewerkt. :D
dit dus! Rucky wil jij de oplijst weghalen svp?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 23 september 2012 @ 23:59:27 #4
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117178642
Wat al eerder is gezegd:
Super zoals dit is gegaan! ^O^
We mogen trots zijn op wat er in beweging gekomen is voor Billie!
Dus van mijn kant, allemaal heel erg bedankt en super zoals er ingesprongen is en hulp geboden is.
En iedereen op zijn/haar eigen manier en ik weet zeker dat FHF daarvoor bedoeld is.

Wat ik al zei in de de eerste post, Billie heeft nu een hoop spulletjes en ik denk dat het topic een beetje overbodig gaat worden.
En ik denk dat het nu tijd is om aan de topic reeks een einde gaat komen.

Ik vond het super dat ik aan zo'n mooi "project" heb mogen deelnemen!
^O^
Fokbijbel!
pi_117178965
Goed om te lezen dat billie idd z'n leven weer een beetje op de rails heeft. :) Ik heb jammer genoeg niet echt veel kunnen bijdragen omdat m'n financiële situatie dat eerst niet toeliet en nu het allemaal iets ruimer is, heeft ie alles al, story of my life. :') ;)

Maar goed, FHF is 'n lief forum, geeft me weer wat vertrouwen in de mensheid. ^O^
Hallon!
pi_117179079
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:47 schreef Bartcoah het volgende:
Ok nou ja het had gekund :)
mss dat je er iemand anders binnen fhf blij mee kunt maken?
pi_117179137
Beste mensen, lieve FHF'ers,

Zoals jullie begrijpen komt er aan dit topic een einde en krijgt het een slotje. Maar voordat jullie allemaal dit topic uit jullie MyAT halen, wil ik vragen om daar nog even mee te wachten tot na morgenavond.

Ik kan er niet te veel over kwijt nu, maar zie het als "mijn bedankje" voor al jullie inzet, liefdadigheid en positieve berichten.

Groetjes, "Billie1985".
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
  maandag 24 september 2012 @ 00:18:01 #8
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117179252
Ojee, Billie gaat strippen voor de dames :o
Ook hoi !
pi_117179275
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 00:18 schreef Inlognaam het volgende:
Verraaier! Je mocht niks zeggen! :6
pi_117181838
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 00:18 schreef Inlognaam het volgende:
En de heren dan?

Of gaat een FOK!ster hetzelfde doen? :P
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_117203493
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 00:18 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Verraaier! Je mocht niks zeggen! :6
Het is morgenavond! *O*

Deze actie is weer het bewijs dat FHF mensen echt verder kan helpen. En het feit dat je nu zelf aangeeft dat dit topic op slot kan geeft voor mij ook aan dat je hart op de goede plek zit.
Qua spullen ben je nu aardig voorzien en ik hoop oprecht dat de rest binnenkort ook (nog) meer op zijn plek gaat vallen voor je. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_117206974
Ik voel een meet aankomen, Of ben ik dan wat te voorbarig?
pi_117207068
billie, morgen gaat het pakketje verstuurd worden hoor :) dan heb je je broodrooster en tosti ijzer ook.
pi_117209183
Ik ben bijna door al m'n nagels heen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 24 september 2012 @ 23:37:25 #15
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117218737
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 20:56 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben bijna door al m'n nagels heen
Ik voorzie pijnlijke vingers :Y
Ook hoi !
pi_117218900
Sorry mensen, het is me niet gelukt om vandaag mn "voorbereidingen" te treffen. Ik heb het geluk gehad dat er bij mij in de buurt een bedrijf aan het verbouwen / vernieuwen is waardoor er wat kantoorspullen beschikbaar kwamen die snel opgehaald moesten worden (kosteloos). Waaronder 1 mooi bureau en wat stoelen. Morgenmiddag heb ik meer tijd over, ik beloof (nu ga ik mezelf een deadline opleggen :) ) dat jullie geduld om 2100 wordt beloond! ^O^

Bedankt alvast, ik baal er van om jullie "teleur" te moeten stellen. :(
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:09:21 #17
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_117219825
Plezier met je bureau en stoelen toegewenst !

Dus dit topic blijft minstens nog een dag open. :)

Billie sterkte, gezelligheid, Liefde en succes met alles wat je doet.
pi_117220030
en we wachten rustig en nieuwsgierig af 8-)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:25:48 #19
154407 Rucky
pi_117220354
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:41 schreef billie1985 het volgende:
Sorry mensen, het is me niet gelukt om vandaag mn "voorbereidingen" te treffen. Ik heb het geluk gehad dat er bij mij in de buurt een bedrijf aan het verbouwen / vernieuwen is waardoor er wat kantoorspullen beschikbaar kwamen die snel opgehaald moesten worden (kosteloos). Waaronder 1 mooi bureau en wat stoelen. Morgenmiddag heb ik meer tijd over, ik beloof (nu ga ik mezelf een deadline opleggen :) ) dat jullie geduld om 2100 wordt beloond! ^O^

Bedankt alvast, ik baal er van om jullie "teleur" te moeten stellen. :(
Ik ben benieuwd naar de foto's. Hou ons maar in spanning. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_117230848
@ Billie,

Ik ga als het goed is het pakketje vandaag wegbrengen, maar dan moet wel eerst de woningbouw opschieten.
pi_117244310
1 uur, 41 minuten and counting (climax opbouwen :P )

Mag wel opschieten :D

Tot 21.00! :)

PS: Kan iemand met mijn nummer mij even bellen?
pi_117245440
Billie morgen tussen 15:00 en 17:00 komt er iets
pi_117245634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:43 schreef gridjuh het volgende:
Billie morgen tussen 15:00 en 17:00 komt er iets
Thx! Ben benieuwd! :D Hoop dat het topic dan nog open is zodat ik je openlijk kan bedanken :)
pi_117246030
Billie, wat heerlijk dat je spulselmatig weer helemaal op de rails bent, je kledingkast vól hebt en weer verder kunt!
En de rest komt vast ook, hoop dat je contact heb en houdt met maatschappelijk werk en je budgetcoach. Hou dat goed in de gaten én stevig vast en gaat het helemaal goed komen met je. Elke dag is er één, pluk elke dag en dan de volgende weer fris verder.Ook een dag met tegenslag brengt weer een frisse morgen :Y En, blijf lekker hardlopen, goed voor lijf en maakt je bol lekker los.

Veel geluk ^O^

ps, hoe gaat het met koken, ben je daar al een beetje in thuis? Check anders http://www.voedingscentrum.nl eens, enorme hoeveelheden gezonde en verantwoorde (en lekkere) recepten, te filteren op wat je lúst.
Waar het stinkt is het warm.
pi_117247245
Ik heb nu wel al wat, maar als ik alles op moet schrijven heb ik echt meer tijd nodig. Zal ik het alsnog nu posten?
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:21:14 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117247460
Wat jij het fijnste vindt, denk ik! Volgens mij vind je het zelf veel te leuk om nog langer te wachten. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_117247577
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:21 schreef phluphy het volgende:
Wat jij het fijnste vindt, denk ik! Volgens mij vind je het zelf veel te leuk om nog langer te wachten. ;)
Ik wil het dolgraag posten! Maar ik wil ook iets "perfects" neerzetten. En ik weet als ik het nu post en het topic daarna wordt gesloten, ik ineens bedenk "dit en dat" had ik er nog moeten schrijven. Dilemma Dilemma...
pi_117247901
Dan wacht je even en maak je het rustig af. Ook denk ik dat er best een mod te vinden is die je wil helpen je post nog te editten als dat nodig is :)
pi_117248738
Jeetje, wat gaat de tijd toch snel. Nog geen jaar geleden tekende ik het huurcontract voor mijn woning, iets waar ik ontzettend blij mee was. Maar nog niet nadenkend over de gevolgen die het zou hebben op mijn leven.

Ik had een huis. Een eigen huis. Rust. Waar ik zo hard naar verlangd had, had ik.

Maar nu? Ik heb een luchtbed, een douche, op het balkon ligt er een pakje boter en een halfje bruin.
Gelukkig kon ik van de week wat stoelen ophalen bij het grof vuil dat buiten stond en zit ik nu op een bankstel dat ik van mn stagebegeleider heb gekregen. Ik zie wel hoe ik de dag verder doorkom, ik ga genieten van "mijn huis".

Maar al vrij snel bekroop me het gevoel van eenzaamheid, omdat er vrijwel nooit eens iemand bij me langs kwam, of iemand me belde hoe het met me gaat…

Ik besloot na een lange tijd een kloon te maken op FOK!, en daar mijn verhaal te vertellen. Gewoon, omdat ik daar heel erg de behoefte naar had, om even het gevoel te krijgen dat er naar me werd geluisterd…

… Maar het bleef niet bij luisteren alleen.

Mensen bleken met me mee te leven, en raadden me aan om een topic in FHF te openen.

Na lang nadenken, twijfelen besloot ik het toch maar te doen. Ik schreef een vrij korte openingspost met een verwijzing naar mijn eerdere topic, omdat het best veel energie kostte om mn verhaal te vertellen, ik wilde zo min mogelijk details overslaan om een zo goed mogelijk beeld te creëren.

Ik zal nooit vergeten dat ik m'n eerste pakketje binnenkreeg, dat was van Peter. Hij gaf mij een kookboek wat hij dubbel had, en waar ik in de toekomst wel wat mee zou kunnen. Ik heb de foto's nog steeds die ik er van gemaakt heb, al heb ik ze nooit op FOK! gepost (vraag me niet waarom, het is er gewoon niet van gekomen denk ik). Ook zal ik nooit vergeten hoe Ridocar voor de eerste keer hier kwam om mij een koelkast te schenken, om een aantal weken later terug te komen met een wasmachine/droog-combi. Dat was wel een apart verhaal, laat ik het kort samenvatten door te zeggen dat we allebei dachten dat de wasmachine stuk was gegaan door het vervoer, omdat hij tijdens de "test-wasjes" er na 3 kwartier mee stopte. Wat moet Ridocar zich ongemakkelijk hebben gevoeld.
Achteraf bleek het aan een stekkertje te liggen dat was losgeraakt, ik heb zelden iemand zo blij zien worden als Ridocar op dat moment toen hij dat stekkertje ontdekte. Achteraf hebben we er nog om gelachen.
Wat me ook goed is bijgebleven is dat <xxx> (Ik weet niet of hij bij naam genoemd wil worden) mij een privebericht stuurde met daarin (kort samengevat) dat hij mij een donatie in de vorm van geld wilde schenken. Ik kon haast niet geloven dat hij dat meende, en vroeg mezelf af of ik het wel kon aannemen van iemand die mij niet kent, mijn verhaal niet bevestigd heeft gekregen van wie dan ook, maar ik besloot er op in te gaan. Omdat ik het goed gebruiken kon.
Ik weet nog goed dat hij op me wachtte bij Dordrecht Centraal toen ik aan hem vroeg "Ben jij ***?" Hij gaf me een envelop ter grootte van een a4 en ik vertelde dat ik niet goed wist hoe ik moest reageren of wat ik zeggen moest. Hij stelde me gerust door te zeggen dat ik er wat leuks mee moest doen, waarna hij weer in de menigte verdween.

Ik besloot ook om mn weg te vervolgen naar de afspraak die ik op dat moment had, om enkele honderden meters verder te stoppen om in die envelop te kijken. Ik verwachtte een geprinte troll-face, uitgeprint op een a4 maar er bleken inderdaad enkele biljetten in te zitten. (ik ga nog steeds geen bedrag noemen, dat vind ik respectloos naar de gever toe. Ik wil wel zeggen dat het boven mijn "verwachting" lag).

"Hoe kan dit", "Waarom doen mensen dit voor iemand die ze totaal niet kennen", waren vragen die op dat moment door mijn hoofd speelden.

Eigenlijk zou ik voorgaand stuk niet moeten schrijven. Omdat ik niet iedereen kan opnoemen en een hoop mensen tekort zal doen door ze over te slaan. Maar ik hoop dat jullie allemaal beseffen dat ik elke ontmoeting, elk pakketje nog goed in mijn geheugen heb staan, en ik hoop dat nooit meer te zullen vergeten.

Ik heb meerdere keren aan meerdere mensen de kans geboden om mijn afschriften, acceptgiro's en dergelijke in te zien. Niemand wilde dat. Omdat ze mij vertrouwden. En omdat ze (zeker toen er nog geen vloer was) zagen dat ik het inderdaad niet breed had. En ik vind dat juist die mensen daar respect voor verdienen. Dat ze mensen durven te vertrouwen op hun woord, iets wat niet altijd gebruikelijk is.

Wanneer je trouwens gaat naar http://www.fok.nl/gm/volgteltool en dit topic daar invult, zie je dat er 150 mensen zijn die dit topic in hun AT hebben staan, maar niet gereageerd hebben. Dat staat dus los van de mensen die hier in het topic al gereageerd hebben. 150 mensen! Als je gaat relativeren met hoeveel accounts hier zijn is dat niet erg veel, maar wanneer je gaat realiseren dat er 150 individuen zijn geïnteresseerd in hoe dit verloopt en daarvan op de hoogte gehouden willen worden (anders zet je het niet bij je MyAT) doet dat je wel wat. 150 mensen. Dat zijn er een hoop!

Maar dit topic heeft mij niet enkel materialistisch geholpen…

Ik heb er geweldig goed contact aan overgehouden met een aantal users van hier, waar ik regelmatig wat van hoor en dat doet me ontzettend goed. Het is me veel waard.

Nu wordt het tijd om me op het volgende te gaan richten. Mn geestelijke gezondheid en psychische stabiliteit. Want hoewel ik me afgelopen dagen redelijk goed voelde, dat kan morgen weer ineens weg zijn.

Ik wil iedereen hier bedanken. Bedanken voor de spullen. Bedanken voor het vertrouwen in mij. Bedanken voor de lieve, opbeurende en positieve berichten die ik (dan wel via pm/dm) heb gekregen. Ze deden me stuk voor stuk goed.

Ik zal jullie nooit vergeten mensen, werkelijk nooit. Dankzij jullie ben ik nu gekomen waar ik nu ben. Dankzij jullie heb ik mijn huisraad bij elkaar kunnen sprokkelen. Zonder jullie was dit me niet gelukt, en ik ben jullie daar oprecht dankbaar voor.

Ik wil de initiatiefnemers van FHF bedanken, want ook zonder hen had ik hier een stuk minder spullen gehad, en ik vind dat er in dit forum een hoop mensen zijn geholpen en ik hoop dat er na mij nog vele mogen volgen. Het is een mooi iets. Hulde!

Ik zal sowieso actief blijven hier in FHF. In het begin vooral in de SC, maar wanneer ik later meer kan betekenen voor mensen wil ik ook deel uitmaken van de goede, gulle, fantastische mensen die hier in dit topic zitten.

Bedankt jongens!

Veel liefs, "Billie1985".

(Pinkt traantje weg)
pi_117249376
Billie, niet huilen.....dikke knuffel, je hebt het verdiend!

Enne graag morgen je schoenen aanhouden als je het kaartje leest
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:03:57 #31
154407 Rucky
pi_117249706
FHF is gaaf. _O_
pi_117249855
Het kan soms knallen in FHF, maar verhalen als dit maken dat weer goed. O+
Prachtige post Billie, niks meer aan doen, die kwam recht uit je hart en dat voel je!

Zal ik het topic nog een dagje open laten en dan sluiten? Dan kunnen mensen nog reageren als ze willen. Mocht jij er later nog iets hier kwijt willen dan kunnen wij dat altijd voor je doen.

Je bent nog niet waar je wezen wil, maar wat ben je al een ontzaglijk eind op weg! ^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_117249947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:06 schreef Cat22 het volgende:
Prachtige post Billie, niks meer aan doen, die kwam recht uit je hart en dat voel je!

Zal ik het topic nog een dagje open laten en dan sluiten? Dan kunnen mensen nog reageren als ze willen. Mocht jij er later nog iets hier kwijt willen dan kunnen wij dat altijd voor je doen.

Je bent nog niet waar je wezen wil, maar wat ben je al een ontzaglijk eind op weg! ^O^
Ja mijn pakketje komt morgen volgens de planning aan bij billie.
Hij weet al dat er wel 1 iets ontbreekt maar dat houd hij tegoed :)
pi_117250374
Mooie post, ontroerend. Mooi ook om te zien hoe je uit 'n diep dal aan het klimmen bent. :) Tsja vind het nog steeds jammer dat ik op het moment dat het er dus echt toe deed niets kon bijdragen en misschien af & toe wel wat erg lullig reageerde...maar ja: het leven gaat verder en d'r komt wel weer een nieuwe kans. :)
Hallon!
  One tough cookie dinsdag 25 september 2012 @ 21:19:44 #35
169210 liesje1979
pi_117250592
Aww. FHF! O+
Ik wens je het allerbeste Billie en dat alles maar op de rit mag komen. En gebaksvorkjes zullen nooit meer hetzelfde zijn. ;)
pi_117250837
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:06 schreef Cat22 het volgende:

Ik had er nog zo veel in kunnen en willen schrijven, maar ik wilde de mensen niet voor een tweede keer "teleurstellen(?)", omdat ik dit berichtje gisteren al zou plaatsen. Ik zou ook heel graag foto's van mn huis neer willen zetten, hoe alles nu uiteindelijk geworden is (voor- en na-foto's) en als dat nog kan doe ik dat morgen omdat het hier nu best een rommeltje is. Ik ben een groot gedeelte van de dag bezig geweest met de administratie die achter liep, en omdat ik gisteravond vrij lang bezig ben geweest om een ongelofelijk groot en mooi bureau in elkaar te zetten dat ik gekregen heb, ligt de bende die ik gisteren wou opruimen hier nu nog steeds :@

Ik wilde bijvoorbeeld ook nog kwijt dat ik na lang nadenken, wikken en wegen heb besloten om iets met jeugd te gaan doen. Jongeren begeleiden bijvoorbeeld. Want juist omdat ik een rugzakje heb, denk ik dat ik met bepaalde dingen mensen "beter" kan helpen dan een professional die alles uit een boekje heeft moeten leren (niks slechts daarover, zij zijn weer goed met andere dingen)

Wat ik ook nog had kwijtgewild bijvoorbeeld is dat ik mezelf eigenlijk best "gelukkig" mag prijzen met mijn "rugzak(je?)". Want juist omdat ik een half jaar op een betonnen vloer geleefd heb, juist omdat ik een half jaar op een luchtbedje heb moeten slapen, besef ik nu hoe rijk ik nu eigenlijk ben, en hoe goed we het met zn allen hebben. Dus ik denk dat ik daar best blij mee mag zijn. Niet iedereen heeft dat "geluk" om te kunnen beseffen wat ik nu besef :)

En ja, ik schreef dit bericht ook een klein beetje met een boodschap. Een boodschap naar alle mensen die in een soortgelijke situatie zitten, of in de toekomst (wanneer ze dit topic later teruglezen). Een boodschap waarin ik overbreng dat alles best goed komt, hoe zwart je wereld er ook uit ziet. Ook ik heb momenten gekend dat ik geen uitweg meer zag, dat ik er verstandig aan leek te doen om gewoon simpelweg uit te stappen. Sterker nog, ik was zelfs de muziek aan het uitzoeken die ik op mn begrafenis wilde hebben. Maar gelukkig is een mens sterker dan we ooit kunnen beseffen en is dat moment nooit gekomen. En daar ben ik nu, na alle tegenslagen, blij om. En als mij dit lukt, lukt iedereen het. :)
pi_117250947
Billie, mooie reactie jongen O+
Hou al die fijne gedachtes vast en gó for yourself. Ik hoop binnen niet al te lange tijd te lezen dat je helemaal, in alle opzichten op de rails bent. Het is je gegund en jij kúnt het!
Happy you gewenst ^O^
pi_117251058
^O^

Meer kan ik er niet van maken, lost for words enzo, ik was één van die 150. :@
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 21:30:26 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_117251178
Wat een ontroerend verhaal Billie :) En wat een lieve, aardige mensen zijn er toch op de wereld.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_117251864
Woonkamer een paar dagen terug:

(Tafel van MrsPoesz)

Slaapkamer:

Boek van Ridocar ligt naast m'n bed, zien jullie het? :D

Keuken enkele weken terug:

(Kookboek van Peter in de kast)

(Tas en vuilnisbak van Lucky-Strike) :D
pi_117252062
Vuilnisbak ook van ondergetekende :P

Edit: de theedoek ook, lol. Wat leuk om alles zo bij elkaar terug te zien. Mensen helpen is echt leuk!
Spoilers!
pi_117252119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vuilnisbak ook van ondergetekende :P
Had em al ge-edit :Y
pi_117252162
:D
Spoilers!
  One tough cookie dinsdag 25 september 2012 @ 21:48:21 #44
169210 liesje1979
pi_117252169
Ziet er gezellig uit Billie, een echt thuis. Had je nog die foto's van hoe het eerst was? :D
pi_117252183
Ziet er gezellig uit. ^O^ Je lijkt me absoluut niet dom zoals je hier schrijft, misschien kun je weer terug naar school als je echt de hulpverlening in wil?
Hallon!
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 21:50:45 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_117252328
Netjes zeg :) En dat voor een man ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:52:42 #47
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117252451
Ach, billie O+. Wat ontzettend fijn voor je dat het je zo heeft geholpen. Ik wil je alle goeds en heel veel geluk toewensen voor in de toekomst :*.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_117252464
Foto's komen er aan! 1mom :)
pi_117252710
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:48 schreef liesje1979 het volgende:
Ziet er gezellig uit Billie, een echt thuis. Had je nog die foto's van hoe het eerst was? :D

In deze staat zo ongeveer schreef ik mijn eerste topic :)
pi_117252733
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat met het financiele plaatje. Heb je iemand van de thuiszorg die je daarmee helpt? Iemand die mee gaat met boodschappen doen, je bonnetjes nakijkt, tips geeft, dat soort dingen.
En is de schuldsanering nog gelukt?

Hoe is het met koken?
Spoilers!
pi_117253070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat met het financiele plaatje. Heb je iemand van de thuiszorg die je daarmee helpt? Iemand die mee gaat met boodschappen doen, je bonnetjes nakijkt, tips geeft, dat soort dingen.
En is de schuldsanering nog gelukt?

Hoe is het met koken?
Ik heb 2 oktober om 1500 een spraak bij schuldhulpverlening, ik moet een hoop papieren daarvoor meenemen en dan gaan we verder kijken hoe of wat. Vanmiddag is mn maatschappelijk werkster geweest die heeft me geholpen met kwijtscheldingspapieren en zo, zij helpt me momenteel met de administratie maar de bedoeling was eigenlijk dat schuldhulpverlening daarmee zou helpen. Het zal vast wel druk zijn daar, want ik heb daar over nog niks gehoord. Koken gaat redelijk, ben nog geen Herman den Bleijker maar ik krijg hier en daar tips van users hier, en binnenkort ga ik CUL ook in de gaten houden :) Daarnaast heb ik een tijd geleden van iemand 3 kookboekjes gekregen voor simpele gerechten dus maak je geen zorgen daar over :*
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:10 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117253228
Wow, je woning wordt echt tof! ^O^

Hulde aan alle mensen die met zoveel warmte meegedaan hebben. Het is enorm fijn om te weten dat er nog zoveel mensen zijn die oprecht iets over hebben voor de medemens. O+

Billie, jammer dat je topic binnenkort voorbij is. Heel veel geluk gewenst met alles!
... ♥ ik mis je ♥
pi_117253482
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:06 schreef phluphy het volgende:
Wow, je woning wordt echt tof! ^O^

Hulde aan alle mensen die met zoveel warmte meegedaan hebben. Het is enorm fijn om te weten dat er nog zoveel mensen zijn die oprecht iets over hebben voor de medemens. O+
Billie, jammer dat je topic binnenkort voorbij is. Heel veel geluk gewenst met alles!
Dit wil ik even benadrukken :Y

En om eerlijk te zijn vind ik het ook stiekem best jammer. Niet omdat ik dan geen spullen meer zou krijgen, maar meer omdat... Ja, hoe zeg je dat? Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen :@
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:11:26 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117253546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:10 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Dit wil ik even benadrukken :Y

En om eerlijk te zijn vind ik het ook stiekem best jammer. Niet omdat ik dan geen spullen meer zou krijgen, maar meer omdat... Ja, hoe zeg je dat? Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen :@
Omdat je dat fijne gevoel van saamhorigheid gaat missen? Zeer begrijpelijk!
... ♥ ik mis je ♥
pi_117253788
Ik snap eigenlijk ook nie zo goed waarom het topic gesloten moet worden. Als er in de OP staat dat er geen spullen meer nodig zijn lijkt mij het toch prima? Het bloedt vanzelf wel een keer dood.
Ik zal dit topic ook gaan missen. Misschien moet ik dan maar een ander gaan helpen ;)
Spoilers!
pi_117253894
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:11 schreef phluphy het volgende:

[..]

Omdat je dat fijne gevoel van saamhorigheid gaat missen? Zeer begrijpelijk!
Mwa, misschien wel ja. Misschien zal het ook te maken hebben met dat ik de positieve aandacht zal gaan missen, ik heb écht geen idee maar ik vind het stiekem echt niet leuk dat het topic dit gaat, al begrijp ik dat het zal moeten omdat er al een SC is :)
pi_117254109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef billie1985 het volgende:

Mwa, misschien wel ja. Misschien zal het ook te maken hebben met dat ik de positieve aandacht zal gaan missen, ik heb écht geen idee maar ik vind het stiekem echt niet leuk dat het topic dit gaat, al begrijp ik dat het zal moeten omdat er al een SC is :)
ga idd gewoon meedoen in de sc
en als de mogelijkheid er is, meedoen met iets doneren

hulde aan alle donateurs
*in wat voor vorm dan ook*

^O^ _O_ ^O^ _O_ ^O^ _O_ ^O^
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_117254553
Billie, whow, van een huis naar een THUIS ^O^
pi_117254607
Dan ga ik ook maar eens in de SC kijken, ik vind jullie wel leuk namelijk ;)
Spoilers!
pi_117254797
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

ga idd gewoon meedoen in de sc
en als de mogelijkheid er is, meedoen met iets doneren
^O^ _O_ ^O^ _O_ ^O^ _O_ ^O^
En dat doneren kan ook nog in de vorm van hulp zijn, het hoeft niet altijd in de vorm van spullen te zijn. En dan kunnen er wel eens 2 geholpen zijn (de ene met hulp, billie met extra aanspraak)
pi_117254847
Billie ik zie nu je DM pas, sorry :@ ik log net in ik ben de leidingen in mijn badkamer aan
het schilderen :') dus ik had het druk :P

Maar je hebt het prachtig verwoord allemaal en je huisje is écht moooooooooi O+

Ik hoop dat je nu met al je contacten die je hier ook op hebt gedaan in dit clubje verder
kan en ik wens je héél veel succes toe !

Je kan het jongen Kom op ! :D ^O^
pi_117255083
Succes voor de toekomst billie ^O^ , hopelijk zien we je nog regelmatig meekletsen op FOK! :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin dinsdag 25 september 2012 @ 23:31:46 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_117257850
Leuk om te horen Billy, en wie weet kun jij ooit weer een ander helpen ergens mee :)
Ik wens je heel veel succes met het oplossen van de andere zaken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_117260214
Ik mis de pics van Billy in al zijn nieuwe outfitjes, en natuurlijk een painting van Fann aan de muur!
pi_117260387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:37 schreef mootie het volgende:
Ik mis de pics van Billy in al zijn nieuwe outfitjes, en natuurlijk een painting van Fann aan de muur!
Dit topic is nog niet dicht O+
pi_117262215
Wow, een project (ik kan het niet anders noemen) in de afrondingsfase.
Echt gaaf hoe een stel mensen die elkaar eigenlijk nauwelijks kennen zoiets voor elkaar weten te krijgen. Eigenlijk was ik er al van overtuigd dat dit helemaal goed zou komen, de vraag was alleen wanneer. Ik denk ook nog steeds terug aan die keren dat ik daar even langs ging, hoe ik met eigen ogen de transformatie van een kale woning naar een aangekleed thuis kon zien.
En dat allemaal naar aanleiding van dat dat ene topic waarin je je blootgeeft (zou ik het durven? Ik denk het niet) en vraagt om een beetje spullen.

Ik wens je heel veel succes toe.
pi_117263850
Weet je Billie, ik denk dat jij zonder het te weten ook mensen hebt geholpen. Ten eerste heb je mensen zoals ik geleerd dat niet iedereen zomaar 'natuurlijk' dingen weet en kent. En dat het ook helemaal niet logisch is dat je bepaalde dingen van je ouders leert. Ik ben er door dit topic niet alleen achter gekomen hoe leuk het is om te helpen maar ook dat, als we met zijn allen helpen, mensen niet al te diep in de shit kunnen komen. En dat is uiteindelijk veel beter voor de maatschappij als geheel. Met zijn allen kunnen we ervoor zorgen dat een persoon weer met zijn neus de goede richting op wordt gezet voor het echt te laat is.

En ten tweede denk ik dat sommige mensen door jouw openheid ook om hulp durven vragen. Dat ze zich daar niet voor hoeven schamen en dat is nog het belangrijkste van alles ^O^

Je bent een toffe gozer en je komt er wel ^O^
Spoilers!
pi_117266160
Zoals jullie al hebben gemerkt reageer ik in dit topic niet op iedereen, in de eerste plaats omdat ik het lastig vind om complimenten te ontvangen en niet altijd direct weet hoe daar op te reageren, al gaat dat de laatste tijd beter dan eerst. Maar ik lees ze wel, en je mag van me aannemen dat het me ont-zet-tend goed doet om te lezen :)

Maar op de post van Lucky_Strike wil ik tóch even reageren :)

Ik weet niet of ik andere mensen geholpen heb, ik kan niet voor een ander denken maar ik kan wel geloven wat je me vertelt.

Je zegt dat het niet logisch is dat je bepaalde dingen van thuis meekrijgt, en misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik denk dat ik wel een uitzonderingsgeval ben. En gelukkig maar, stel je voor dat dit gebruikelijk zou zijn :)

Ik ben het ook met je eens dat het leuk is om anderen te helpen! Ik heb vorige week mijn eerste pakketje opgestuurd naar YskaFrederiksson, en ook al was het niet bijzonder waardevol of had ze het niet direct nodig, ik heb het hele pakketje samengesteld met een dikke smile op mn gezicht. Gewoon, in de eerste plaats om "iets terug te kunnen doen", en omdat ik nu zelf heb ervaren hoe leuk en hoe fijn het is om zo'n pakketje als ontvanger uit te pakken O+ Ik heb er nog wat spulletjes bij gedaan die altijd van pas kunnen komen (wat schriftjes met in 1 daarvan een zelfgeschreven tekst er in, wat testertjes en een post-it blokje) om de envelop zo vol mogelijk te krijgen.

Ook vind ik dat je gelijk hebt, dat als we met zn allen een klein beetje helpen, mensen niet al te diep in de shit hoeven te komen. Jammergenoeg kun je niet ie-der-een helpen, maar ik zou het zelf ook fijn vinden om straks mensen zó blij te kunnen maken zoals jullie mij vele keren hebben gemaakt. Al is het maar met een complimentje of ander leuk bericht :)

Tenslotte, of mijn openheid voor anderen bepaalt om ook om hulp te vragen weet ik niet, ik denk zelf dat het geen verschil maakt. Het is wel een bewuste keuze geweest om zo open mogelijk te zijn. Zoals ik al zei toen je spullen kwam brengen, ik kan nie-mand hier op internet ook maar 1 een reden geven om mijn verhaal te geloven of te vertrouwen, ik ga de documenten niet online zetten. Mensen mogen ze van mij inzien wanneer ze hier zijn, maar meer dan dat kan ik niet doen.

Wat ik aan andere mensen wil overbrengen mochten ze dit topic lezen en in eenzelfde situatie zitten, of dat later zullen komen en achteraf over enkele jaren dit topic "toevallig" terug lezen is:

Mocht je een actie willen starten zoals ik die destijds begonnen ben, je zál je trots opzij moeten zetten. Je zál genante situaties tegen komen wanneer mensen spullen bij je komen brengen omdat je niet weet hoe je moet reageren of wat je zeggen moet. Maar DOE HET! Je hebt geen keuze, en wanneer je er achteraf op terugkijkt zul je er zó gelukkig worden. Want ook ik ben gegroeid als mens hier door. Ik zie nu het belang in van delen met een ander die het wat minder heeft. Ik zie nu het belang in van mensen belangeloos helpen. Maar misschien nog belangrijker, dit initiatief heeft mij geholpen het vertrouwen in de mens weer terug te vinden. En voor dat inzicht wil ik jullie allemaal bedanken, jullie hebben mij geholpen om te worden wie ik nu ben. Dankjulliewel.

Ik heb besloten om de positieve reacties die ik heb gekregen binnenkort uit te printen, dus ik hoop dat niemand zn post zal editten :P Ik zal er een top10, top15 van maken en die in een lijstje stoppen wat ik hier heb liggen. Zodat ik nooit zal vergeten waar ik dit alles aan te danken heb.

Jullie waren en zijn fantastisch, en ik kan enkel hópen om straks nét zo veel voor iemand te kunnen betekenen zoals jullie dat stuk voor stuk voor mij deden.

Liefs, Billie.
pi_117273732
En billie?
pi_117275481
goed om te zien dat alles goed gaat ! :)
topic veelvuldig gevolgd en gelezen !

wel misschien ten overvloede, maar zie ik daar nu op een foto waar nog geen laminaat ligt een imac en een laptop staan ?
pi_117275738
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:44 schreef kovenant het volgende:
goed om te zien dat alles goed gaat ! :)
topic veelvuldig gevolgd en gelezen !

wel misschien ten overvloede, maar zie ik daar nu op een foto waar nog geen laminaat ligt een imac en een laptop staan ?
Had tie die niet voordat tie op zichzelf ging?
Wij hebben ook dure spullen hier in huis staan, we hebben nu weinig geld, maar die spullen hadden we beide thuis staan, toen we nog thuis woonden en konden sparen.....
Dus maakt dat uit?!
pi_117275902
neuh niks ,
ik zou alleen die wegdoen als ik broodnodig iets nodig zou hebben. ( priority's and stuff )
maar daarom ook ten overvloede vermeld ;)
  woensdag 26 september 2012 @ 15:58:41 #74
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_117276047
Dat is al uitvoerig besproken. Dit had hij voor de problemen, en om ze dan te verkopen voor die paar tientjes wat je ervoor krijgt heeft weinig nut.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_117276109
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:54 schreef kovenant het volgende:
neuh niks ,
ik zou alleen die wegdoen als ik broodnodig iets nodig zou hebben. ( priority's and stuff )
maar daarom ook ten overvloede vermeld ;)
Voor de 500 euro max wat je daar voor krijgt kun je het beter houden en het moet ook weer opnieuw aangeschaft worden. Dan houd je in de praktijk er een paar tientjes aan over heb je dus geen zak aan.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  woensdag 26 september 2012 @ 16:09:11 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117276438
Wel terechte opmerking, maar als ie de schuldhulp / WSNP ingaat kan dat altijd nog worden afgenomen :X

Uiteindelijk maakt het niet uit; mensen geven omdat ze willen helpen of omdat ze wat over hebben en een ander ook wat gunnen. Dat ie daar wat heeft staan dat misschien een paar honderd euro waard is...so be it.

Maar ^O^ voor Billie. Lijkt me niet de makkelijkste beslissing om je verhaal hier zo te doen en in feite totaal onbekende een kijkje in je leven te geven. Maar ben blij dat die drempel inmiddels genomen is en dit het resultaat is.
Ook hoi !
pi_117284663
Hoi mensen!

Ik heb net het pakket van Gridjuh binnengekregen. Wat een geweldig mooi pakket! O+
Ik heb er direct foto's van gemaakt, om dat met jullie te delen.

Ik las net even snel dat ze had aangegeven zelf ook weinig geld te hebben, maar desondanks heeft ze besloten om tóch een pakket met spullen te sturen, dat maakt het voor mij nog specialer dan het al is.

Dit is toch ook weer fantastisch? En (ook weer?) van iemand die het zelf al niet breed heeft! Gridjuh, ik vind dat je (net als vele anderen hier) trots op jezelf mag zijn! Dat heb ik je net al in DM gezegd, maar ik vind dat de mensen hier dat ook mogen beseffen :Y

Maar ik wil even reageren op dat imac verhaal. Da's een discussie die ik achter de schermen al redelijk vaak heb gevoerd. De vraag leek op zich best stemmingmakend, maar ik zal er ook dit keer van uit gaan dat dat niet zo is bedoeld.

Ja, ik heb een iMac. Ik heb een laptop. Ik heb een televisie en een dolby surroundset-radio-dinges. Ik heb een iPad en een iPhone.

Laat ik beginnen met de iMac. Die heb ik gekocht toen ik me dat kon veroorloven. Die laptop, die is ruim 3 jaar oud, en zij die hebben opgelet toen ze hier waren hebben kunnen zien dat er inmiddels best wat toetsen zijn verdwenen, de backlight werkt half en er zit een scheur aan de achterkant van het scherm. Die televisie en radio zijn van begin 2007 maar werkt nog goed. Die ipad kreeg ik toen ik van energiemaatschappij overstapte, en heeft me geen cent gekost. Tenslotte de iphone, die heb ik ook weer kosteloos gekregen bij een telefoonabonnement.

Mochten er vragen zijn; stel ze. Maar ik hoop dat ik, nu ik duidelijk ben geweest, mezelf niet langer hoef te verdedigen, want zo voelt het haast.
  woensdag 26 september 2012 @ 20:25:24 #78
154407 Rucky
pi_117287035
@ Gridjuh ^O^
pi_117292344
Foto's zijn gemaakt! Ga ze direct uploaden!
pi_117293414
mag ik nog 1 vraag stellen?

als we je schuld even buiten beschouwing laten, kom je dan nu maandelijks rond?
pi_117293541
Het resultaat! :)

pi_117293668
ziet er goed uit billie :Y
pi_117293832
Zo netjes is 't bij mij echt niet. :@
Hallon!
  woensdag 26 september 2012 @ 22:16:55 #84
154407 Rucky
pi_117293952
quote:
11s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:15 schreef BlueMage het volgende:
Zo netjes is 't bij mij echt niet. :@
:@
pi_117294001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:16 schreef Rucky het volgende:

[..]

:@
Jij bent 'n man, da's dan nog 'n excuus. ;( ;)
Hallon!
pi_117294160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:09 schreef komrad het volgende:
mag ik nog 1 vraag stellen?

als we je schuld even buiten beschouwing laten, kom je dan nu maandelijks rond?
Als mn schulden weg zouden vallen zou ik het moeten redden ja. Tis dan wel geen vetpot, maar dat is het nu ook niet. Dan zou er in elk geval geen sprake zijn van een structureel tekort
pi_117294274
Mag ik vragen of je misschien voor wajong oid in aanmerking komt? :@
Hallon!
pi_117294299
Btw: Jullie kaartjes blijven hier op t bureau staan :Y
pi_117294527
quote:
5s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:21 schreef BlueMage het volgende:
Mag ik vragen of je misschien voor wajong oid in aanmerking komt? :@
Van wat ik begrepen heb, moet de situatie al voor je 18e zijn vastgesteld om daar voor in aanmerking te komen. Ik heb nu een WWB (bijstands-) uitkering. Veel nut om het eventueel om te zetten zal het niet hebben, ik geloof dat je wajong tot je 27ste ontvangt en aangezien ik over 2 maanden 27 word vraag ik me af of ik er veel voordeel van zal hebben
pi_117294681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:25 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb, moet de situatie al voor je 18e zijn vastgesteld om daar voor in aanmerking te komen. Ik heb nu een WWB (bijstands-) uitkering. Veel nut om het eventueel om te zetten zal het niet hebben, ik geloof dat je wajong tot je 27ste ontvangt en aangezien ik over 2 maanden 27 word vraag ik me af of ik er veel voordeel van zal hebben
Volgens mij is dit niet helemaal waar? En zo'n uitkering is ook wat meer als bijstand. (900 E/maand tov 640 E/maand)

...enneh eist de schuldhulpverlening niet dat je 36 u of meer per week gaat werken? Heb wel eens gehoord dat ze dat eisen omdat 't anders toch niet opschiet om de schuld af te betalen. 8)7 Mja allemaal persoonlijke vragen, sorry. :@
Hallon!
  woensdag 26 september 2012 @ 22:28:51 #91
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_117294779
Billy, wat ziet het er gezellig en knus uit bij je.
ik hoop oprecht voor je dat het nu alleen maar opwaarts gaat met jou en je situatie :*
pi_117295024
Wat betreft de Wajong, in het kort komen daarvoor mensen in aanmerking die 23 jaar of jonger zijn, of mensen die studerende waren voor het ingaan van de Wajong (ik meen 6 maanden achtereen studerende).
Edit : ik heb het hier over ingaan van de Wajong, je wordt er niet uitgegooid op een bepaalde leeftijd.
pi_117295130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet helemaal waar? En zo'n uitkering is ook wat meer als bijstand. (900 E/maand tov 640 E/maand)

Ik begon die zin ook met Van wat ik begrepen heb :)

...enneh eist de schuldhulpverlening niet dat je 36 u of meer per week gaat werken?

Nee dat lijkt me niet, dat zou dan betekenen dat iemand die arbeidsongeschikt geworden is ineens weer aan het werk zal moeten

Heb wel eens gehoord dat ze dat eisen omdat 't anders toch niet opschiet om de schuld af te betalen. 8)7 Mja allemaal persoonlijke vragen, sorry. :@
Persoonlijke vragen mogen allemaal gesteld worden, zoals iedereen inmiddels wel weet is Billie1985 een kloon :)
pi_117295234
:)

Ik zou zeggen laat je goed voorlichten over mogelijkheden voor één of andere arbeidsongeschiktheidsuitkering of hulp om bijv weer te gaan studeren. :)
Hallon!
pi_117295323
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:34 schreef BlueMage het volgende:
:)

Ik zou zeggen laat je goed voorlichten over mogelijkheden voor één of andere arbeidsongeschiktheidsuitkering of hulp om bijv weer te gaan studeren. :)
Ga ik doen! ^O^
  woensdag 26 september 2012 @ 22:39:35 #96
154407 Rucky
pi_117295611
Ruilen van woning? :@
pi_117295673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:39 schreef Rucky het volgende:
pi_117295704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:39 schreef Rucky het volgende:
Mag ik dan wel mn vriezer houden? :@

:P
  woensdag 26 september 2012 @ 22:44:48 #99
154407 Rucky
pi_117295944
Hier staat dezelfde dus dat zit wel goed. _O-
pi_117296084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:44 schreef Rucky het volgende:
Hier staat dezelfde dus dat zit wel goed. _O-
Faal mijnerzijds :')
pi_117296125
Het is echt gezellig geworden. :Y
pi_117296190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:47 schreef mootie het volgende:
Gezellig? Het is goddomme gewoon een Paleis ! :+
  woensdag 26 september 2012 @ 22:49:16 #103
154407 Rucky
pi_117296224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:47 schreef mootie het volgende:
:Y Momentje ik moet even naar de sc. :D
pi_117296314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Gezellig? Het is goddomme gewoon een Paleis ! :+
Binnenkort tóch eens nadenken over een mini-meet, kunnen jullie allemaal eens een rondleiding krijgen van butler James (lees: Rucky :P) :D
pi_117296392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:51 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Binnenkort tóch eens nadenken over een mini-meet, kunnen jullie allemaal eens een rondleiding krijgen van butler James (lees: Rucky :P) :D
Ik ben niet zo van de meet's :@ maar ik wens jullie natuurlijk alle plezier van de wereld toe!
pi_117296481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de meet's :@ maar ik wens jullie natuurlijk alle plezier van de wereld toe!
-O-

Dan vind ik dat je verplicht bent om mij voor het einde van de week nog een keertje te bellen hoor c_/
pi_117296571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:54 schreef billie1985 het volgende:

[..]

-O-

Dan vind ik dat je verplicht bent om mij voor het einde van de week nog een keertje te bellen hoor c_/
Je zal het verder met je cluppie moeten doen Billie, gaat wel lukken écht ! :+
pi_117297870
quote:
12s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je zal het verder met je cluppie moeten doen Billie, gaat wel lukken écht ! :+
Billie, de appeltaart komt dan nog hé.
Gelukkig dat je er blij mee bent hoor, ik heb iedere x iets mee genomen met boodschappen doen voor je :-)
Denk dat het eind volgende maand komt.
pi_117298108
quote:

[..]

Ja, doen! Lekker dichtbij voor mij ook :Y
Spoilers!
  woensdag 26 september 2012 @ 23:46:45 #110
154407 Rucky
pi_117298551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, doen! Lekker dichtbij voor mij ook :Y
Mevrouw mag ik uw jas aannemen? U bent van harte welkom in Huize billie.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:02:07 #111
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117299017
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:09 schreef Inlognaam het volgende:
Wel terechte opmerking, maar als ie de schuldhulp / WSNP ingaat kan dat altijd nog worden afgenomen :X

:N dit is dus niet waar..
het is als het ware dan eigendom van de bewindvoerder (als je in de WSNP zit) je mag niets wegdoen zonder toestemming
Fokbijbel!
pi_117299095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:46 schreef Rucky het volgende:

[..]

Mevrouw mag ik uw jas aannemen? U bent van harte welkom in Huize billie.

Wel echt doen he, al is het maar 1 keertje :6
pi_117299104
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:02 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

het is als het ware dan eigendom van de bewindvoerder (als je in de WSNP zit) je mag niets wegdoen zonder toestemming
Dolfie! *O*
  donderdag 27 september 2012 @ 00:05:28 #114
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117299111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...enneh eist de schuldhulpverlening niet dat je 36 u of meer per week gaat werken? Heb wel eens gehoord dat ze dat eisen omdat 't anders toch niet opschiet om de schuld af te betalen. 8)7 Mja allemaal persoonlijke vragen, sorry. :@
Dit hangt van je situatie af.. en of je een verklaring hebt van een arts oid.
Fokbijbel!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:06:21 #115
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117299127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:32 schreef frederik het volgende:
Wat betreft de Wajong, in het kort komen daarvoor mensen in aanmerking die 23 jaar of jonger zijn, of mensen die studerende waren voor het ingaan van de Wajong (ik meen 6 maanden achtereen studerende).
Edit : ik heb het hier over ingaan van de Wajong, je wordt er niet uitgegooid op een bepaalde leeftijd.
wajong was voor chronisch zieke mensen.. (die nu zwaar wordt gescreend)
Fokbijbel!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:08:35 #116
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117299181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:05 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Dolfie! *O*
Billie *O*

(ik had het druk vanavond) :@
Fokbijbel!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:10:29 #117
154407 Rucky
pi_117299223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:04 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Wel echt doen he, al is het maar 1 keertje :6
Heb je het tegen mij of FANN? :D
pi_117299234
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:08 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Billie *O*

(ik had het druk vanavond) :@
Ajoh, maakt niet uit :) Ik ook :@
pi_117299250
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:10 schreef Rucky het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij of FANN? :D
Tegen een ontzettend aardig iemand waar ik een vriezer van gekregen heb :D
  donderdag 27 september 2012 @ 00:14:30 #120
154407 Rucky
pi_117299313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:11 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Tegen een ontzettend aardig iemand waar ik een vriezer van gekregen heb :D
Die is niet aardig maar gek. :+
  donderdag 27 september 2012 @ 00:19:45 #121
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117299452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:14 schreef Rucky het volgende:

[..]

blij dat je het zelf zegt, hoeven wij het niet te doen
Fokbijbel!
pi_117299468
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:14 schreef Rucky het volgende:

[..]

Aardig gek :+
  donderdag 27 september 2012 @ 01:15:27 #123
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117300493
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:02 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Oh, nou, dan zeg ik het anders.

Dan kan de bewindvoerder waarschijnlijk besluiten het spul te verkopen teneinde de schuldenlast te verkleinen. Geen idee hoe deze daar overigens mee omgaat. En of er nog deurwaarders/schuldeisers zijn die interesse hebben in die spulletjes.
Ook hoi !
  donderdag 27 september 2012 @ 01:21:27 #124
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117300565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:15 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Oh, nou, dan zeg ik het anders.

Dan kan de bewindvoerder waarschijnlijk besluiten het spul te verkopen teneinde de schuldenlast te verkleinen. Geen idee hoe deze daar overigens mee omgaat. En of er nog deurwaarders/schuldeisers zijn die interesse hebben in die spulletjes.
Bewindvoerder zal het niet doen..
Een gerechts deurwaarder kan beslag leggen en evt. executie verkoop houden... dat klopt.
een incassobureau kan weer niet zo veel

bij een deurwaarder is dan niets meer veilig, want die mag gasfornuis en alles beslag op leggen.
Mits je kan aantonen dat het niet van jou is..
dus fokkers.. ik hoop dat jullie nog bonnen hebben ;)
Fokbijbel!
pi_117302261
quote:

[..]

Jaaaa!

(vanwege 'Djeeeemzzz' natuurlijk) :P
pi_117302347
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Een gerechts deurwaarder kan beslag leggen en evt. executie verkoop houden... dat klopt.

bij een deurwaarder is dan niets meer veilig, want die mag gasfornuis en alles beslag op leggen.
Ik dacht dat nu met het shv-traject je spullen iig veilig zouden moeten zijn...toch?
Zou wel vaag zijn als een of andere instantie/bedrijf na eerdere afspraken het op z'n heupen zou krijgen en opeens de schuld wil innen...
pi_117303690
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Openbare verkoop heeft volgens mij dan geen nut voor de spullen die billie heeft. Dan zijn namelijk de kosten voor een openbare verkoop vele malen hoger dan het bedrag wat opgehaald kan worden.
Want eerst moet er zowieso,
- de schuldenaar 2x aangeschreven worden door schuldeiser(deurwaarderskantoor doet dit meestal)
- dan een dagvaarding á ongeveer ¤ 76,-
- dit vonnis moet dan betekend worden á ongv. ¤ 73,-
- dan moet deurwaarder beslag leggen op de roerende goederen á ongv tussen de ¤ 110 en ¤ 134,-
- dan moet er een openbare verkoop komen, welke in een krant aangegeven moet worden,
- en volgens mij kost openbare verkoop ongeveer ¤ 230,-- dacht ik.
Maar dit ik voor mij best al lang geleden, en waar ik werkte kwam het niet veel voor.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:57:41 #128
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117305502
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht dat nu met het shv-traject je spullen iig veilig zouden moeten zijn...toch?
Zou wel vaag zijn als een of andere instantie/bedrijf na eerdere afspraken het op z'n heupen zou krijgen en opeens de schuld wil innen...
zolang jij nog niet in de sanering zit of in de schuldregelings traject is in feite nog niets veilig.
En het ligt er ook aan of je wel of niet gehandeld hebt en of je aangegeven hebt dat je de schuldhulp ingaat..

beste is, niet binnen laten.. zodra ze met een lijst gaan beginnen.. ligt er beslag op
Fokbijbel!
  donderdag 27 september 2012 @ 11:00:52 #129
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117305626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:43 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Openbare verkoop heeft volgens mij dan geen nut voor de spullen die billie heeft. Dan zijn namelijk de kosten voor een openbare verkoop vele malen hoger dan het bedrag wat opgehaald kan worden.
Want eerst moet er zowieso,

- de schuldenaar 2x aangeschreven worden door schuldeiser(deurwaarderskantoor doet dit meestal)
- dan een dagvaarding á ongeveer ¤ 76,-
- dit vonnis moet dan betekend worden á ongv. ¤ 73,-
- dan moet deurwaarder beslag leggen op de roerende goederen á ongv tussen de ¤ 110 en ¤ 134,-
- dan moet er een openbare verkoop komen, welke in een krant aangegeven moet worden,
- en volgens mij kost openbare verkoop ongeveer ¤ 230,-- dacht ik.
Maar dit ik voor mij best al lang geleden, en waar ik werkte kwam het niet veel voor.
mee eens, alleen je weet nooit hoe ver een deurwaarder gaat

hier staat geen nieuw spul, maar alles stond in de verkoop..
incl gasstel en koelkast..
gasstel is 10jaar nu.. en ik heb hem 2de hands gekregen.. dus een keer 2 tientjes?
ga zo maar door, ze leggen er beslag op als het nodig is.. en als het te hoog oploopt met schuldeisers
Fokbijbel!
pi_117305968
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

mee eens, alleen je weet nooit hoe ver een deurwaarder gaat

hier staat geen nieuw spul, maar alles stond in de verkoop..
incl gasstel en koelkast..
gasstel is 10jaar nu.. en ik heb hem 2de hands gekregen.. dus een keer 2 tientjes?
ga zo maar door, ze leggen er beslag op als het nodig is.. en als het te hoog oploopt met schuldeisers
Ik heb ooit 1x een verkoop meegemaakt, toen ik nog op een deurwaarders kantoor werkte...dit was in het begin, toen ik stage liep. De 1 jaar en 8 maanden daarna nooit meer een verkoop gezien.
Ze leggen wel beslag op je inboedel, maar meestal gaan ze niet verder...maar ja je zult net de verkeerde treffen....Moet gelijk denken aan iemand echt waar, zo'n "kak"persoon en als je maar dreigde, dat je het in de krant ging zetten....dan betaalde hij weer een deel....maar goed, het was een man met veel geld hoor...
pi_117305995
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:57 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

zolang jij nog niet in de sanering zit of in de schuldregelings traject is in feite nog niets veilig.
En het ligt er ook aan of je wel of niet gehandeld hebt en of je aangegeven hebt dat je de schuldhulp ingaat..

beste is, niet binnen laten.. zodra ze met een lijst gaan beginnen.. ligt er beslag op
En idd zolang ze niet binnen kunnen komen, kunnen ze niets opschrijven en nergens beslag op laten leggen.
  donderdag 27 september 2012 @ 11:50:16 #132
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_117307220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:11 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik heb ooit 1x een verkoop meegemaakt, toen ik nog op een deurwaarders kantoor werkte...dit was in het begin, toen ik stage liep. De 1 jaar en 8 maanden daarna nooit meer een verkoop gezien.
Ze leggen wel beslag op je inboedel, maar meestal gaan ze niet verder...maar ja je zult net de verkeerde treffen....Moet gelijk denken aan iemand echt waar, zo'n "kak"persoon en als je maar dreigde, dat je het in de krant ging zetten....dan betaalde hij weer een deel....maar goed, het was een man met veel geld hoor...
dan heb ik pech gehad, want ik heb al met al 3 keer in de krant gestaan..
Fokbijbel!
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 12:35:03 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117308638
Billie wat ziet je huis er mooi uit O+ ik heb helaas niets bij kunnen dragen maar heb je topic vanaf het begin gevolgd en je een paar keer een hart onder de riem gestoken. Fijn om te horen dat het stukken beter met je gaat en dat je alles weer op de rails hebt! Ik vind het wel jammer dat dit topic gaat sluiten want ik had graag nog af en toe een update gelezen.

Billie, het ga je goed! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 27 september 2012 @ 12:50:57 #134
154407 Rucky
pi_117309129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:35 schreef MaJo het volgende:
Billie wat ziet je huis er mooi uit O+ ik heb helaas niets bij kunnen dragen maar heb je topic vanaf het begin gevolgd en je een paar keer een hart onder de riem gestoken. Fijn om te horen dat het stukken beter met je gaat en dat je alles weer op de rails hebt! Ik vind het wel jammer dat dit topic gaat sluiten want ik had graag nog af en toe een update gelezen.

Billie, het ga je goed! :*
Een hart onder de riem steken is ook een bijdrage. ^O^
Maar idd tof dat het weer een stuk beter met Billie gaat. Ik kijk er ook wel naar uit om bij hem op bezoek te gaan. :Y
pi_117316166
Dan is het nu toch echt tijd voor het slotje.
Mooi hoe FHF iemand weer op de rails heeft geholpen. Natuurlijk kan er nog nagekletst worden in de SC en als Billie nog updates (liefst met foto's! ;) ) wil delen dan horen Liesje of ik het wel en dan zoeken we er een mooi plekje voor. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')