Ik dacht dat nu met het shv-traject je spullen iig veilig zouden moeten zijn...toch?quote:Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Bewindvoerder zal het niet doen..
Een gerechts deurwaarder kan beslag leggen en evt. executie verkoop houden... dat klopt.
een incassobureau kan weer niet zo veel
bij een deurwaarder is dan niets meer veilig, want die mag gasfornuis en alles beslag op leggen.
Mits je kan aantonen dat het niet van jou is..
dus fokkers.. ik hoop dat jullie nog bonnen hebben
Openbare verkoop heeft volgens mij dan geen nut voor de spullen die billie heeft. Dan zijn namelijk de kosten voor een openbare verkoop vele malen hoger dan het bedrag wat opgehaald kan worden.quote:Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Bewindvoerder zal het niet doen..
Een gerechts deurwaarder kan beslag leggen en evt. executie verkoop houden... dat klopt.
een incassobureau kan weer niet zo veel
bij een deurwaarder is dan niets meer veilig, want die mag gasfornuis en alles beslag op leggen.
Mits je kan aantonen dat het niet van jou is..
dus fokkers.. ik hoop dat jullie nog bonnen hebben
zolang jij nog niet in de sanering zit of in de schuldregelings traject is in feite nog niets veilig.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht dat nu met het shv-traject je spullen iig veilig zouden moeten zijn...toch?
Zou wel vaag zijn als een of andere instantie/bedrijf na eerdere afspraken het op z'n heupen zou krijgen en opeens de schuld wil innen...
mee eens, alleen je weet nooit hoe ver een deurwaarder gaatquote:Op donderdag 27 september 2012 09:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Openbare verkoop heeft volgens mij dan geen nut voor de spullen die billie heeft. Dan zijn namelijk de kosten voor een openbare verkoop vele malen hoger dan het bedrag wat opgehaald kan worden.
Want eerst moet er zowieso,
- de schuldenaar 2x aangeschreven worden door schuldeiser(deurwaarderskantoor doet dit meestal)
- dan een dagvaarding á ongeveer ¤ 76,-
- dit vonnis moet dan betekend worden á ongv. ¤ 73,-
- dan moet deurwaarder beslag leggen op de roerende goederen á ongv tussen de ¤ 110 en ¤ 134,-
- dan moet er een openbare verkoop komen, welke in een krant aangegeven moet worden,
- en volgens mij kost openbare verkoop ongeveer ¤ 230,-- dacht ik.
Maar dit ik voor mij best al lang geleden, en waar ik werkte kwam het niet veel voor.
Ik heb ooit 1x een verkoop meegemaakt, toen ik nog op een deurwaarders kantoor werkte...dit was in het begin, toen ik stage liep. De 1 jaar en 8 maanden daarna nooit meer een verkoop gezien.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
mee eens, alleen je weet nooit hoe ver een deurwaarder gaat
hier staat geen nieuw spul, maar alles stond in de verkoop..
incl gasstel en koelkast..
gasstel is 10jaar nu.. en ik heb hem 2de hands gekregen.. dus een keer 2 tientjes?
ga zo maar door, ze leggen er beslag op als het nodig is.. en als het te hoog oploopt met schuldeisers
En idd zolang ze niet binnen kunnen komen, kunnen ze niets opschrijven en nergens beslag op laten leggen.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:57 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
zolang jij nog niet in de sanering zit of in de schuldregelings traject is in feite nog niets veilig.
En het ligt er ook aan of je wel of niet gehandeld hebt en of je aangegeven hebt dat je de schuldhulp ingaat..
beste is, niet binnen laten.. zodra ze met een lijst gaan beginnen.. ligt er beslag op
dan heb ik pech gehad, want ik heb al met al 3 keer in de krant gestaan..quote:Op donderdag 27 september 2012 11:11 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit 1x een verkoop meegemaakt, toen ik nog op een deurwaarders kantoor werkte...dit was in het begin, toen ik stage liep. De 1 jaar en 8 maanden daarna nooit meer een verkoop gezien.
Ze leggen wel beslag op je inboedel, maar meestal gaan ze niet verder...maar ja je zult net de verkeerde treffen....Moet gelijk denken aan iemand echt waar, zo'n "kak"persoon en als je maar dreigde, dat je het in de krant ging zetten....dan betaalde hij weer een deel....maar goed, het was een man met veel geld hoor...
Een hart onder de riem steken is ook een bijdrage.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:35 schreef MaJo het volgende:
Billie wat ziet je huis er mooi uitik heb helaas niets bij kunnen dragen maar heb je topic vanaf het begin gevolgd en je een paar keer een hart onder de riem gestoken. Fijn om te horen dat het stukken beter met je gaat en dat je alles weer op de rails hebt! Ik vind het wel jammer dat dit topic gaat sluiten want ik had graag nog af en toe een update gelezen.
Billie, het ga je goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |