quote:UPC brengt vrijdag zijn nieuwe settopbox Horizon uit in Nederland. Dat heeft de kabelaar bekendgemaakt. De nieuwe settopbox is voorzien van een ingebouwd modem en maakt onder meer streamen naar tablets en telefoons mogelijk.
De reguliere prijzen van abonnementen met de settopbox zijn nog niet bekendgemaakt. De komende drie weken hanteert UPC voor Horizon een introductieaanbieding, waarbij voor een standaardpakket na de eerste zes maanden 54,95 euro per maand betaald moet worden. Daarbij krijgt de gebruiker ook een 60Mbps-internetverbinding. Het tarief ligt iets boven de reguliere tarieven; voor die prijs kan een klant met de reguliere settopbox nu een Royaal-pakket krijgen, met een 25Mbps-internetverbinding. Het lijkt erop dat UPC aparte abonnementen voor Horizon gaat voeren; bestaande klanten kunnen van abonnement wisselen.
De settopbox voor Horizon heeft een ingebouwd internetmodem, waardoor hij een internetverbinding heeft. UPC stelt het platform open, zodat er apps voor gemaakt kunnen worden. Bij de release zijn er al enkele apps, zoals Twitter en Facebook. Bovendien kan de gebruiker live tv en opnames streamen naar andere apparaten. Daarvoor komt een app beschikbaar voor iOS en Android. Die app moet voor eind september uitkomen. Ook kan een tablet worden gebruikt als afstandsbediening voor de settopbox.
De settopbox is gemaakt door Samsung en draait op door Samsung gemaakte hardware. De processor is een 1GHz-Intel Atom CE-processor. De settopbox heeft een werkgeheugen ter grootte van 1GB en een opslaggeheugen van 500GB, waarvan de gebruiker 400GB kan gebruiken voor opnames. Dat is volgens UPC goed voor 100 uur opnames. Naast de tv-functionaliteit dient de settopbox ook als router en zit de aansluiting voor telefonie in de box. Bovendien werkt de settopbox in tegenstelling tot de huidige 'mediaboxen' niet met scart, maar met hdmi. De introductie van Horizon is enkele malen uitgesteld; de release was gepland voor begin 2012.
ja, maar vervolgens is ziggo wel goedkoperquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:41 schreef remi1986 het volgende:
wel mooi dat je die box er gratis bij krijgt, bij Ziggo moet je 100 euro betalen als nieuwe klant voor een ontvanger.
ja oke, voor 52 euro heb je bij Ziggo ook 60MBit in Alles-in-1 Plusquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:57 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
ja, maar vervolgens is ziggo wel goedkoper
de standaard prijs van ziggo is gelijk met die van upc, maar vervolgens moet je bij upc wel extra betalen om digitaal te mogen kijken, terwijl het bij ziggo er standaard in zit.
overigens: je hoeft die 100euro niet te betalen als je dat niet wilt, een kaart is voldoende als je tv het aan kan, of je 2de hands een box kan kopen
Je krijgt helemaal niks gratis, UPC hanteert een huurmodel en Ziggo een koopmodel voor hardware. Dat heeft als voordeel dat je bij Ziggo qua hardware nog iets te kiezen hebt, en dat de apparatuur je eigendom is. Die kun je dus ook weer verkopen. Bij UPC kun je helemaal niks. Je kunt niet eens een losse smartcard of losse CI+ module kopen en je kunt een smartcard ook in geen enkel ander apparaat gebruiken dan het (huur)apparaat waar de kaart bij is geleverd. En opnamen in digitale vorm op een extern medium opslaan (archiveren) kun je bij UPC ook vergeten. Bij Ziggo kan dat - met de juiste apparatuur - wel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:41 schreef remi1986 het volgende:
wel mooi dat je die box er gratis bij krijgt, bij Ziggo moet je 100 euro betalen als nieuwe klant voor een ontvanger.
hmm oke dat wist ik dan weer niet. Ja dat is wel minder dan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je krijgt helemaal niks gratis, UPC hanteert een huurmodel en Ziggo een koopmodel voor hardware. Dat heeft als voordeel dat je bij Ziggo qua hardware nog iets te kiezen hebt, en dat de apparatuur je eigendom is. Die kun je dus ook weer verkopen. Bij UPC kun je helemaal niks. Je kunt niet eens een losse smartcard of losse CI+ module kopen en je kunt een smartcard ook in geen enkel ander apparaat gebruiken dan het (huur)apparaat waar de kaart bij is geleverd. En opnamen in digitale vorm op een extern medium opslaan (archiveren) kun je bij UPC ook vergeten. Bij Ziggo kan dat - met de juiste apparatuur - wel.
Die 100 GB is gereserveerd voor o.m. interactieve toepassingen, en wellicht ook om eigen foto's en muziek op het apparaat op te kunnen slaan (nee, geen eigen video). Overigens is het persbericht te optimistisch over de opslagcapaciteit. PVRs nemen transportstreams altijd op as is, en dat betekent dat je voor HD opnamen substantieel meer dan 4 GB per uur nodig hebt. Reken voor HD opnamen van de landelijke Nederlandse zenders maar op ca. 50 uur opname, dat is een stuk realistischer.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:01 schreef remi1986 het volgende:
En trouwens ik las je OP nog eens, en ben benieuwd waar ze 100GB voor nodig hebben.
Klopt, op de PC heb ik het al geprobeerd maar daar is het zeer buggy.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:29 schreef Peunage het volgende:
Je kunt zonder dat kastje TV kijken op laptop(horizon.tv) of iPhone/iPad(app downloaden. Weet niet of mensen dat weten.
Je moet wel internet en digitale tv van UPC hebben.
ik heb nog geen idee, maar aan wat voor apps moeten we denken?quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:51 schreef totalvamp het volgende:
Als iemand meer info wil over de apps laat maar weten :p ik heb er een aantal van gemaakt. Later worden ook andere dingen nog erop gezet.
Ik kreeg bij de iPhone app de hele tijd foutmeldingen, dat de video niet afgespeeld kan worden enzo. De oplossing was simpel; gebruikersnaam veranderen naar iets zonder ., of -quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, op de PC heb ik het al geprobeerd maar daar is het zeer buggy.
Stream laadt niet of valt uit na enkele minuten.
Getest op 2 laptops (Windows 7 en XP) en 1 PC (Windows 7). Daarna bij achterbuurman (Windows 7) getest, idem.
Hopelijk gaat dat bij de TV wat beter straks.
Edit: ah, dat werkt idd.quote:Op zondag 16 september 2012 11:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik kreeg bij de iPhone app de hele tijd foutmeldingen, dat de video niet afgespeeld kan worden enzo. De oplossing was simpel; gebruikersnaam veranderen naar iets zonder ., of -
Maar ik weet niet of dat helpt bij jouw problemen.
Horizon op de tv heb ik nog niet, komt volgende week als het goed is. Op de pc en iPad werkt het bij mij prima.quote:Op zondag 16 september 2012 11:21 schreef J-net het volgende:
Hoe bevalt Horizon op de tv?
k wil misschien ook, maar dan moet ik nu een compleet pakket bellen en internet nemen.
Bellen is nog niet zo'n probleem, maar internet van UPC is wel redelijk tricky volgens mij (we hebben nu al jaren xs4all en ik ben zo bang dat we problemen krijgen door een overstap, hoewel het per maand echt wel scheelt zelfs na de half jaar aanbieiding ben je nog goedkoper uit met het totaalpakket)
Nouja sowieso Facebook en twitter, maar ook bijvoorbeeld thuisbezorgd, muziekkanalen (xite), spuiten en slikken afleveringen, nieuws, uiteindelijk ook games.quote:Op zondag 16 september 2012 11:09 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
ik heb nog geen idee, maar aan wat voor apps moeten we denken?
Dank voor je antwoord. Ik denk ook dat het wel mee zal vallen met internet van UPC, maar dat alleen de supernegatieve verhalen naar buiten komen, net als bij TMobile en Youp van t Hek bijvoorbeeldquote:Op zondag 16 september 2012 13:17 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Horizon op de tv heb ik nog niet, komt volgende week als het goed is. Op de pc en iPad werkt het bij mij prima.
Wat internet betreft; ik ben al jaren lid van UPC (toen nog A2000) en heb nog nooit iets raars meegemaakt. Natuurlijk heb je wel eens een storing (misschien twee keer per jaar) maar dat heeft elke provider.
Het zijn altijd de negatieve verhalen die de boventoon voerenquote:Op zondag 16 september 2012 15:03 schreef J-net het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord. Ik denk ook dat het wel mee zal vallen met internet van UPC, maar dat alleen de supernegatieve verhalen naar buiten komen, net als bij TMobile en Youp van t Hek bijvoorbeeld
Serieus? Je hoeft dus geen Horizon-abo te hebben? * Aventura stoft snel haar MijnUpc gegevens af.quote:Op zondag 16 september 2012 20:22 schreef funrider het volgende:
Ik gebruik de Horizon.tv (iOS app) op mijn iPhone 3GS met officiële iOS5.1.1 met heel veel plezier en de website Horizon.tv werkt ook prima. Er zitten nog wel wat bugs in maar zal vast binnenkort gefixt worden. Sowieso leuk dat dit kan met bestaand alles-in-1 abo (met internet en digitale tv o.a. van UPC) zonder een Horizon mediabox te hebben. Ik wacht eerst even af totdat de kinderziektes daaruit zijn.
Als je een jaibreak iPad, iPhone, iPod hebt moet je wel even wat extra handelingen uitvoeren om t te laten werken.
graag gedaan voor t meldenquote:Op maandag 17 september 2012 11:46 schreef Aventura het volgende:
@funrider, you've just made my day! Het werkt, ik kan nu met mijn iPad tv kijken. Ik had geen idee.
mijn box komt morgen gewoon met de tnt,,, dus zal de oude zelf moeten terug sturen ofzo... hoe ziou dat dan werken?quote:Op maandag 17 september 2012 11:43 schreef Breuls het volgende:
Als je trouwens Horizon aanvraagt, begin dan met je opnames af te kijken, want de oude mediabox wordt meteen meegenomen.
Inmiddels bij mij ook weer, was alleen vanmorgen.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:52 schreef HotSummerNight het volgende:
hier wel netjes 60mbit
[ afbeelding ]
Ik heb gisteren een film (MKV) gekeken via mijn Western Digital NAS, aangesloten op mijn Horizon box. Ging prima.quote:Op zondag 16 september 2012 23:46 schreef nasty_popovich het volgende:
Beste horizon gebruikers, hoe is de kwaliteit van de mediabox mbt. streamen van films vanuit pc?
pakt dat ding alles, MKV, OGG etc etc?
poe poe, dat was moeilijk googlen en op upc.nl klikken..quote:Op donderdag 20 september 2012 10:31 schreef Wooninck het volgende:
Is het uberhaupt mogelijk om een Horizon pakket te bestellen met alle beschikbare digitale zenders? (Royaal)
Die UPC website werkt ook zo lekker op een mobiele browser.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:54 schreef Adolecens het volgende:
[..]
poe poe, dat was moeilijk googlen en op upc.nl klikken..
http://www.upc.nl/horizon/pakketten/
http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-horizon.pdf
pdf blijf pdfquote:Op donderdag 20 september 2012 12:50 schreef Wooninck het volgende:
[..]
Die UPC website werkt ook zo lekker op een mobiele browser.
Je kunt op de Horizon box je device (laptop, tablet, etc) vinden en daar de media op kiezen. Je device is dus de mediaserver voor je mediabox.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:51 schreef HotSummerNight het volgende:
kun je vanaf je tablet ook beamen naar de horizon box?
met twonky beam kun je een filmpje dat afspeeld op je laptop (bv youtube) naar je tv sturen zodat hij daarop gaat afspelen ipv je tablet.
ik zie de upc horizon box niet als device in de lijst, moet ik daar iets extra;s voor doen of is het simpelweg niet mogelijk?
thanks
14mb/s?!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:13 schreef stoeltafel het volgende:
Mijn internet werkt bijna altijd perfect, steady 14mb/s. Alleen de box is traaaaaag. Hoe kunnen ze zoiets uitbrengen !
Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:15 schreef stoeltafel het volgende:
http://nl.hardware.info/tv/495/upc-horizon-video-review
Goeie samenvatting en met alles eens!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef funrider het volgende:
[..]
Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.
Enkele grote nadelen van Horizon:
- mooi maar trage menu's
- mooi maar niet functioneel (veel stappen om info te krijgen die je zoekt bijv voor tv gids - een knop op afstandsbediening ontbreekt)
- volgende/vorige programma is niet snel via afstandsbediening toegankelijk zoals dit nu wel kan
- weergave van opnames, uitzending gemist of video's op netwerk schijf tonen alleen met afbeelding en je kunt alleen beschrijving zien wat het is door er met je afstandsbediening naar toe te 'scrollen'. Een lijstweergave zonder afbeeldingen is er niet
- sommige films van je NAS/computer kunnen niet op pauze/terugspoelen/verderspoelen alleen kijken of stoppen.
- apps laden traaaag
- zoeken verloopt traaaag
- bij veel Philips tv krijg je soms een groen scherm (bug zou later in oktober gefixt worden door UPC)
- als je nu een Starter digitale tv abo hebt en je stapt over op Horizon tv dan heb je vanaf februari 2013 niet langer de volgende zenders: 13thStreet, History, Arte, FoxLife
die gaan allemaal naar Extra tv pakket a 7,50 p/mnd extra. Als je je bestaande abo behoudt met oude mediabox en tv pakket Starter veranderd er niets m.b.t tot het kunnen zien van deze zenders.
Voordelen Horizon:
- zappen verloopt vlot
- 6 tuners voor opnames en live terugspoelen van zenders ook al heb je ze niet opgenomen
- 1 favorietenlijst waarbij zenders handmatig te sorteren zijn (door bug tot 60 stuks)
- foto's/video's/films uit netwerk bekijken/beluisteren
De app en Horizon.tv site werken overigens prima met mijn oude abonnement (afgezien van wat kleine bugs). En het werkt dus zolang je internet en digitale tv van UPC afneemt.
Alles gaat traag op dat ding maar zappen valt me positief mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef stoeltafel het volgende:
Zappen verloopt vlot? Echt? Alle mensen in mijn omgeving vinden alle van niet. Heb zelfs een vriend die de horizon al heeft geregeld omdat alles zo fucking lang duurde.
mag ik dat modem?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het verhaal wordt nog grappiger.
Mijn internet zou, omdat de snelheid nog steeds 25Mbps is, overgezet gaan worden naar de Horizon TV box. 2x over gebeld omdat dit na bijna 2 weken nog niet is omgezet.
Lag gisteren een briefje dat er een pakketje op het postkantoor ligt.
Vandaag opgehaald, zit er een Cisco modem in
Ben blij dat de interne communicatie bij UPC feilloos is.
Ik zou er eigenlijk wel over willen bellen om uitleg maar de telefoonwachtrij is te lang...
Hoe sluit je dat aan op die 2e TV die boven staat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:16 schreef totalvamp het volgende:
Dat zou je nu via de horizon kunnen doen. Aangezien je 1 tuner kunt gebruiken voor een andere tv
Dat kan nu nog niet, vanaf het eerste kwartaal 2013 is de Horizon client beschikbaar en kun je 2e horizon kastje voor op een 2e tv bestellen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe sluit je dat aan op die 2e TV die boven staat?
Verdorie handigquote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:54 schreef Meike26 het volgende:
UPC heeft ook gebruikers-tips op de site gezet, erg handig![]()
http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/gebruikerstips
Bestaande klanten kunnen dit ook aanvragen, heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus heb je geen tv kast en modem maar een alles in 1 ding? Kan hier glasvezel in? En kunnen bestaande klanten dit ook aanvragen?
wat doet de update?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Er is een nieuwe software update trouwens
Dus als ik het samenvat dat is jouw advies om nog een jaartje te wachten alvorens je een Horizonquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef funrider het volgende:
[..]
Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.
Enkele grote nadelen van Horizon:
- mooi maar trage menu's
- mooi maar niet functioneel (veel stappen om info te krijgen die je zoekt bijv voor tv gids - een knop op afstandsbediening ontbreekt)
- volgende/vorige programma is niet snel via afstandsbediening toegankelijk zoals dit nu wel kan
- weergave van opnames, uitzending gemist of video's op netwerk schijf tonen alleen met afbeelding en je kunt alleen beschrijving zien wat het is door er met je afstandsbediening naar toe te 'scrollen'. Een lijstweergave zonder afbeeldingen is er niet
- sommige films van je NAS/computer kunnen niet op pauze/terugspoelen/verderspoelen alleen kijken of stoppen.
- apps laden traaaag
- zoeken verloopt traaaag
- bij veel Philips tv krijg je soms een groen scherm (bug zou later in oktober gefixt worden door UPC)
- als je nu een Starter digitale tv abo hebt en je stapt over op Horizon tv dan heb je vanaf februari 2013 niet langer de volgende zenders: 13thStreet, History, Arte, FoxLife
die gaan allemaal naar Extra tv pakket a 7,50 p/mnd extra. Als je je bestaande abo behoudt met oude mediabox en tv pakket Starter veranderd er niets m.b.t tot het kunnen zien van deze zenders.
Voordelen Horizon:
- zappen verloopt vlot
- 6 tuners voor opnames en live terugspoelen van zenders ook al heb je ze niet opgenomen
- 1 favorietenlijst waarbij zenders handmatig te sorteren zijn (door bug tot 60 stuks)
- foto's/video's/films uit netwerk bekijken/beluisteren
De app en Horizon.tv site werken overigens prima met mijn oude abonnement (afgezien van wat kleine bugs). En het werkt dus zolang je internet en digitale tv van UPC afneemt.
Als je alles in 1 via de Horizon wil wel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik het samenvat dat is jouw advies om nog een jaartje te wachten alvorens je een Horizon
in huis haalt?
Niet zozeer een jaar wachten maar bedenk goed waar je aan begint. Er zitten nog veel kinderziektes in en de functionaliteit gaat op veel punten nu nog achteruit (meer stappen nodig) maar mogelijk dat sommige zaken verbeteren na firmware updates en/of nieuwe afstandsbediening.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik het samenvat dat is jouw advies om nog een jaartje te wachten alvorens je een Horizon
in huis haalt?
Bedenk wel dat als je nog geen klant bent en je neemt een 2-1 of 3-1 abo en je wilt opname mogelijkheid dat je verplicht wordt om een Horizon mediabox te nemen. De boxen zonder opname functie (Alles in 1 voordeelpakket) zijn volgens mij nog de bestaande Philips mediaboxen (heb er ook 1 en bevalt vrij aardig) maar ook daar ontbreken bepaalde zaken maar de oude GUI (layout) en features werken voor zover beschikbaar redelijk. Bedenk dus ook wel dat je bij nieuwe abo's nog maar 50+ SD zenders maar waarvan wel 10 zenders in HD (Ned 1,2,3,RTL zenders,SBS,Veronice,Net5). De zenders History, 13th Street, FoxLife, en Arte gaan o.a. naar TV Extra pakket. Het oude Starter pakket is niet meer te kiezen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:25 schreef CherryLips het volgende:
Ja ik ga nog voor het 'oude' systeem denk ik
Dan ben je toch "opgelicht" want met HD er extra bij hoef je niet perse een Horizon box te nemen.quote:Op maandag 26 november 2012 13:50 schreef Orbeatle het volgende:
Zojuist mijn abonnement van UPC om laten zetten.
Had nog het DVR Royaal (oid) pakket, maar wilde graag de HD zenders erbij.
Je krijgt dan automatisch een Horizon pakket.
Niet dat ik dat nu per sé wilde, maar ja.
Mag wel mijn modem behouden, dat werd zelfs aangeraden door de aardige dame van de UPC klantenservice.
Volgende week komt de Horizon box binnen. Ik ben benieuwd!
Ik kan ook alleen maar die mensen van UPC gelovenquote:Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Dan ben je toch "opgelicht" want met HD er extra bij hoef je niet perse een Horizon box te nemen.
Zover ik weet kun je nog altijd de Cisco met HDD bestellen.
De opbouw van de menustructuur is inderdaad eigenaardig.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:23 schreef APK het volgende:
Die 'error 2010' is na een update inmiddels verdwenen, maar welke retard heeft de navigatie door de menu's ontworpen?
Je bent vaak minutenlang bezig om een simpele actie (opgenomen programma verwijderen bijvoorbeeld) uit te voeren
En het gaat ook allemaal zo traagquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:30 schreef Orbeatle het volgende:
De opbouw van de menustructuur is inderdaad eigenaardig.
Oh, dat gaat bij mij wel sneller dan voorheen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:37 schreef APK het volgende:
[..]
En het gaat ook allemaal zo traag![]()
Sneller zappen -zoals beloofd door UPC- is er ook niet bij.
Je hebt er nu niks aan, maar zap eens naar ik geloof 225quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:07 schreef Orbeatle het volgende:
Heb nu een paar dagen die Horizon unit. Bevalt best goed op zich, maar het lukt me niet om een losse eredivisie live wedstrijd te bestellen. Voorheen had ik op kanaal 15 een overzicht van alle wedstrijden en kon ik ze los bestellen, maar die optie zit er niet meer in... Behoorlijk matig, zeker omdat ik vanavond ajax - psv wilde kijken!
Helaas, kanaal 225 is ook niks. Eredivisie Live Tekst TV ofzoiets.quote:Op zondag 2 december 2012 04:42 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Je hebt er nu niks aan, maar zap eens naar ik geloof 225daar ergens kun je eredivisie wedstrijden bestellen die hun dan beslissen op dat moment op dat kanaal uit te zenden.
Dat werkt dus inderdaad nog niet zo goed als met oudere boxen.
Excuses net even gekeken. Het is vanaf kanaal 251 dat je on demand hebt van eredivisie live.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:04 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Helaas, kanaal 225 is ook niks. Eredivisie Live Tekst TV ofzoiets.
Gewoon zwart scherm.
Wel een groot nadeel aan Horizon, dat je geen losse wedstrijden kunt aanvragen.
Jammer.
aaah, gevonden, thanksquote:Op zondag 9 december 2012 17:48 schreef Rainesz het volgende:
Dan zou je de lopende opname moeten bekijken om18:35
En ja dat is mogelijk. Doe dit ook wel eens.
Klopt. Maar dan mag jij me uitleggen hoe ik op dat kanaal een wedstrijd kan kijken! Ik kom er niet uit...quote:Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Excuses net even gekeken. Het is vanaf kanaal 251 dat je on demand hebt van eredivisie live.
Juist!quote:Op zondag 9 december 2012 20:19 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
aaah, gevonden, thanks
had opnemen al wel geprobeerd, maar als ik dan naar de zender ging en terug spoelde werkte dat niet.....
je moet dus naar mijn opname's toe, en vanuit daar starten
Geen idee hoe het werkt heb een abbo erop. kan op de ondemand kanalen nergens drukken. Misschien even back info en in dat rijtje kijken?quote:Op zondag 9 december 2012 21:49 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan mag jij me uitleggen hoe ik op dat kanaal een wedstrijd kan kijken! Ik kom er niet uit...
Ik heb alle mogelijkheden gechecked en kan nergens wat vinden. Erg frustrerend! Zelfs bij de UPC klantenservice konden ze me niet helpen...quote:Op zondag 9 december 2012 22:11 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt heb een abbo erop. kan op de ondemand kanalen nergens drukken. Misschien even back info en in dat rijtje kijken?
nee, dat werkt hier idd niet.. ik moet vanuit de opname's gaan kijken anders krijg ik te zien wat ik net zat te kijkenquote:Op zondag 9 december 2012 22:07 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Juist!
Als goed is zou het ook moeten kunnen werken als je vanaf bv ned2 3 minuten terugspoeld. Maar dat werkt niet altijd.
Hebben ze dat wel goed berekend in de winkel?quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:13 schreef Iwanius het volgende:
Van de week eens naar zo een UPC winkel geweest en eens gekeken of ik in aanmerking kon komen
voor die actie waarmee men nu adverteert (6 maanden 1/2 prijs)
Niet dus.
Punt is dat ik een abonnement heb zonder telefoon en die nog van de pre-Horizon tijd is daar de
abonnementsprijzen nu al als basisprijs tegen de ¤50,- aanlopen.(DIG met opnemen) En als je
dan nog Film1,Sport1,EredivisieLive erbij neemt (al of niet aangevuld met HBO) dan zit je al dik
boven de ¤ 115,- per maand. De abonnementen die voor die actie gelden zijn allemaal gericht op
de verkoop van Horizon en diens bijbehorende totaalpakketten. (internet,telefoon & tv)
Ik zit eronder met die verstande dat ik bij mijn huidige abonnement blijf en dus ook mijn oude DIG
recorder behoud (zilveren) en alleen HBO erbij neem. Totale abonnementsprijs elke maand? ¤ 105,-
Dat is inclusief Internet,TV,DigTV,Film1,Sport1,EredivisieLive en dan nu HBO.
Stevig maar voor de langere termijn goedkoper dan Horizon's nieuwe abonnementen in 2013.
quote:Vernieuwde functionaliteiten:
• De tv-gids in het hoofdmenu toont voortaan direct de opties. U hoeft niet meer te kiezen voor 'alle zenders'.
• Tijdens het zappen ziet u voortaan de mini-EPG waarin ook het eerstvolgende programma zichtbaar is. Ook kunt u vanuit deze mini-EPG rechtstreeks naar de UPC On Demand-omgeving van de betreffende zender. Let op: dit kan alleen als door de zender een 'Programma Gemist'-functie wordt meegestuurd.
• Het navigeren door de menu´s is eenvoudiger geworden.
Verbeteringen
HD-zenders:
• De problemen die sommige abonnees ondervonden bij HD-zenders (groen/roze beeld) zijn voor een groot aantal televisies opgelost. Deze problemen ontstonden omdat er geen goede communicatie over de HDMI-kabel is tussen uw Horizon Mediabox en uw televisie. Er is een extra menu toegevoegd waar de kleurinstellingen handmatig aangepast kunnen worden. Had u last van dit probleem, doorloop dan onderstaande stappen:
1. Sluit uw Horizon Mediabox weer aan met de HDMI-kabel.
2. Ga naar 'Opties en Instellingen' en kies voor 'Televisie'.
3. Kies 'Beeldinstellingen' en vervolgens 'TV Color Model'.
4. Selecteer de optie 'RGB'. Indien dit onverhoopt niet werkt, probeer dan andere 2 opties.
• Het vastlopen van de mediabox bij het aanzetten van de ondertiteling bij HD-zenders is verholpen. Dit gebeurde vooral bij de zender BBC HD.
Opnames:
• In het menu-onderdeel 'Mijn opnamen' waren bestelde films en dergelijke nog zichtbaar, ook na afloop van de beschikbaarheidsperiode. Indien klanten dan voor deze opnames kozen kregen zij de foutcode 8182. Dit is aangepast.
• Als er onverhoopt een signaalhapering voorkomt, worden de ingeplande opnamen vanaf nu gewoon opgenomen. Dit was eerder niet het geval en dan werd de foutmelding 'Harddisk kan niet gelezen worden' getoond.
• Sommige geplande opnames werden maar gedeeltelijk opgenomen. Dit is opgelost.
• Programma's waarvan informatie (metadata) ontbreekt, konden eerder niet worden opgenomen. Met de nieuwe softwareversie is dit wel mogelijk.
• Bestelde content voor volwassenen (zogenaamde adult content) wordt niet meer weergegeven in 'Mijn Opnamen', maar blijft wel gedurende de aangegeven periode beschikbaar.
• Het aantal foutmeldingen bij het opnemen van ´soortgelijke´ programma´s is behoorlijk verminderd.
Overig:
• Als een televisieserie uit meer dan 10 afleveringen bestaat, konden deze niet allemaal weergegeven worden. Met de nieuwe softwareversie kan dit wel.
• Het niet uit stand-by komen van de mediabox is grotendeels opgelost.
• Bij het openen of gebruiken van teletekst loopt de Horizon Mediabox niet meer vast.
usb is geblokkeerd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef juanprimera het volgende:
Hallo Allen,
Heb zojuist de Mediabox binnen gekregen. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Gelukkig ben ik vrij positief, dus het zal allemaal wel lukken.
Wat ik aan jullie wil vragen is het volgende:
In het boekje instaleren staat dat de uitgangen 9 & 10 (USB 2.0 ingangen, niet gebruikt kunnen worden).
Is dit ook echt zo of is er een mogelijkheid om deze aan te sluiten??
En waarom werkt dat niet?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:48 schreef Adolecens het volgende:
Als ze nu dat idiote probleem ook nog oplossen dat je je ipad en iphone kan gebruiken als remote en extra scherm, zonder dat je de horizonbox als router/ modem gebruikt, maar gewoon een losse router/moden hebt staan wordt het steeeeeds beter...
Bij mij werkt dat niet. Lees je ook enorm veel over bij de recensies van de app.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:00 schreef Rainesz het volgende:
[..]
En waarom werkt dat niet?
Heb hier ook nog aparte Modem en Router. En iPad/iPhone remote werkt gewoon. Evenals het extra scherm in zowel de remote app als natuurlijk oudere Horizon app.
die box laten connecten gebeurt toch automatisch? Daarvoor hoef je toch geen handelingen te verichten?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Rainesz het volgende:
Na wat opstartproblemen werkte hij hier vlekkeloos.
Heb toen ik de Remote app en de Horizonbox wou laten connecten na een tip van iemand op een ander forum de box zeker 10 minuten van het stroom gehaald. Daarna nogmaals geprobeerd en hij connecte in 1x.
Dus App gestart....Horizonbox proberen te laten connecten....ging niet...alles afgesloten....Horizonbox 10min van het stroom...box weer opgestart...app op ipad geopend...box laten connecten. En het werkte.
Misschien deze stappen ook eens volgen mocht je dit niet gedaan hebben.
(Neem aan dat je wel weet dat Horizonbox en iPad/iPhone wel op zelfde router/WiFi verbinding moeten zitten)
Je moet in instellingen menu even afstandsbediening toevoegen aanklikkenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:16 schreef Adolecens het volgende:
[..]
die box laten connecten gebeurt toch automatisch? Daarvoor hoef je toch geen handelingen te verichten?
En ja, alles zit in het zelfde netwerk.
modem uitgezet, alle apps afgesloten en telefoon uitgezet, box uitgezet. 10 minuten niks gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:19 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Je moet in instellingen menu even afstandsbediening toevoegen aanklikken
Gaat niet automatisch.
Dat van die tv-gids viel me al op en ik vond het meteen een simpele doch doeltreffende oplossing voor de designfout die het was.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:03 schreef Rainesz het volgende:
Er is vanaf afgelopen woensdag een hele waslijst aan updates erdoorheen geknald.
Hier een kleine opsomming.
[..]
Sinds de laatste update!quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Sinds wanneer, paar weken geleden zag i khet bij iemand thuis, fuck wat traag..
Ding is zwaar underpowered voor al die fancy graphics
quote:Op maandag 24 december 2012 15:24 schreef PowerData het volgende:
Ik heb laatst geprobeerd UPC Horizon te installeren. TV doet het perfect, en ik kan daarmee ook op Internet. Echter wanneer ik probeer mijn draadloos netwerk in te stellen, krijg ik de melding dat mijn computer niet kan verbinden omdat het externe apparaat geen HTTP/WWW-verbinding toestaat. De box resetten hielp niet en het probleem doet zich voor op alle apparaten waarmee ik mee probeer te verbinden.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Lijkt me dat iets in de netwerkinstellingen niet goed staat.quote:Op maandag 24 december 2012 16:12 schreef PowerData het volgende:
Halloik heb ook Horizon aangeschaft. Echter werkt nog niet alles naar behoren. Hier een citaat uit mijn topic daarover. Hebben jullie wellicht tips?
[..]
Ze hebben mij overgeslagen danquote:Op maandag 24 december 2012 15:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
18 december was de dag van de update.
En manueel kan -> instellingen -> Horizon box -> Software -> Update.
Je tv zelf zo instellen dat deze al na ca 10 minuten op screensaver/uit gaat?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:17 schreef HotSummerNight het volgende:
radio luisteren terwijl je tv uit staat, dat werkt dus ook niet (als je je tv aansluit via HDMI... wat toch wel ongeveer de standaard is... scart, wie heeft dat nu nog)
wat een kut ding... iemand een oplossing? behalve de hdmi kabel uit je tv rukken?
Ik zou nog even wachten. Horizon is zeker wel mooi apparaat, maar nog steeds met wat kinderziektes. Bovendien komt er komend voorjaar volgens mij een module er bij die je op slaapkamer kan zetten en dat apparaatje maakt dan weer contact met de Horizon. Ideaal, 2 tv's > 1 HDR.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik twijfel om em aan te vragen... wat zeggen jullie .. mu aanvragen of wachten ?
dat zou ideaal zijnquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten. Horizon is zeker wel mooi apparaat, maar nog steeds met wat kinderziektes. Bovendien komt er komend voorjaar volgens mij een module er bij die je op slaapkamer kan zetten en dat apparaatje maakt dan weer contact met de Horizon. Ideaal, 2 tv's > 1 HDR.
Dan moet dat screensaver worden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je tv zelf zo instellen dat deze al na ca 10 minuten op screensaver/uit gaat?
Zit ook op de Client box van Horizon te wachten. Dan komen ook gelijk nieuwe remotes beschikbaar met toetsenbord e.d.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
dat zou ideaal zijnhad het er gister nog over dat ik dat graag zou willen.
Zit er geen Optical Out op de HZN? Dan heb je je geluid sowieso via je audio apparatuur lopen?quote:Op woensdag 26 december 2012 07:03 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Dan moet dat screensaver worden.
Lijkt wel of de tv een signaal afgeeft of stopt met doorvoeren over hdmi. En zodra het signaal wegvalt stopt de muziek. Niemand heeft nog een degelijke oplossing voor dit probleem.
yes, zit er op.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zit er geen Optical Out op de HZN? Dan heb je je geluid sowieso via je audio apparatuur lopen?
Maar als je nu Horizon hebt, kun je tegen die tijd toch wel overstappen?quote:Op woensdag 26 december 2012 07:06 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Zit ook op de Client box van Horizon te wachten. Dan komen ook gelijk nieuwe remotes beschikbaar met toetsenbord e.d.
Vast wel, hoop alleen wel voor dezelfde prijs als nu voor een extra mediabox.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar als je nu Horizon hebt, kun je tegen die tijd toch wel overstappen?
Jawel, audio loopt hier ook via optical.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zit er geen Optical Out op de HZN? Dan heb je je geluid sowieso via je audio apparatuur lopen?
Overstappen hoeft niet als je al Horizon hebt. Net als dat mensen voorheen voor 4 Euro extra p.m. een 2e media box in huis konden krijgen. Zal dat met die Client Box op zelfde manier gaan. Je voegt dus alleen wat toe in je abbo.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar als je nu Horizon hebt, kun je tegen die tijd toch wel overstappen?
Ik heb 1 hele groot advies voor je om echt alles in 1 keer op te lossen daar ik het zelf ook gedaan heb.quote:Op maandag 24 december 2012 16:12 schreef PowerData het volgende:
Halloik heb ook Horizon aangeschaft. Echter werkt nog niet alles naar behoren. Hier een citaat uit mijn topic daarover. Hebben jullie wellicht tips?
[..]
Kanttekening bij jouw opmerking is wel dat het netwerk uit UPC spul moet bestaan, dus of alleen de HB of de HB en apart door UPC geleverd modem/router. Als er andere routers/switches/extenders e.d. zijn toegevoegd kan je niet verwachten dat een monteur daar uit komt.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik heb 1 hele groot advies voor je om echt alles in 1 keer op te lossen daar ik het zelf ook gedaan heb.
Meld je klacht bij UPC en zorg dat ze een monteur langssturen die dit helemaal voor je regelt en instelt.
Ik beloof je dat in een keer al je problemen zijn opgelost!
Als je een beetje kennis van zaken hebt en zeker weet dat je kabels in orde zijn zou ik het nu aanvragen. Als je niet vertrouwd bent met de materie zou ik wachten, hoelang je dan moet wachten weet ik niet, of een monteur erbij vragen (is gratis geloof ik). Kans op problemen bij een overstap hou je altijd, en dat is niet alleen bij UPC zoquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik twijfel om em aan te vragen... wat zeggen jullie .. mu aanvragen of wachten ?
Niet geheel waar, je zou kunnen bellen met dat je alleen 120mb internet wil en je de rest van je pakket niet wilt aanpassen.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja dat zit allemaal goed, oehlbach kabels
Problemen ben ik niet bang voor alleen dat ik me ga irriteren aan dat ding, alles moet gewoon snappy reageren, als dat niet het geval is blijf ik wel bij mn oude mediabox.
De reden dat ik over wil gaan is dat ik voor een paar euro meer 120 mbit heb..
Maja dan krijg je dus ook verplicht die horizon dr bij..
Denk als je alleen internetsnelheid wijzigt je ¤8 extra gaat betalen.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel met een leuke prijs.. Dat werd mij verteld iig
Hoe het met prijzen zit weet ik niet maar snappy reageren kan je met de HB vergeten. (Moet ik ook even vermelden dat ik met de oude box nooit tv keek, dus ik weet niet of het nou echt zoveel slechter is als men beweerd.)quote:Op woensdag 26 december 2012 20:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel met een leuke prijs.. Dat werd mij verteld iig
wat is HB eigenlijk?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Hoe het met prijzen zit weet ik niet maar snappy reageren kan je met de HB vergeten. (Moet ik ook even vermelden dat ik met de oude box nooit tv keek, dus ik weet niet of het nou echt zoveel slechter is als men beweerd.)
Vind persoonlijk de HB al een hele vooruitgang met de Cisco boxquote:Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Hoe het met prijzen zit weet ik niet maar snappy reageren kan je met de HB vergeten. (Moet ik ook even vermelden dat ik met de oude box nooit tv keek, dus ik weet niet of het nou echt zoveel slechter is als men beweerd.)
Lees op andere sites dat er gisteren veel problemen waren met de Horizon Box. Dus denk dat je daar ook de dupe van was. Veel storingen in het signaal.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef HotSummerNight het volgende:
Vandaag voor het eerst gehad, 2x binnen 1 uur.....
Ik zat iets live te kijken, heb de box op pauze gezet om wat te drinken te zetten... kom terug, ga verder met kijken, na een paar minuten... beeld hangt... paar seconde later begint het beeld ineens sneller te lopen zonder audio... uiteindelijk komt de box er niet meer uit, beeld zwart. naar een andere zender gezapt, terug en ik kon weer verder kijken... maar wel 5 minuten van het programma kwijt.
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Op de app? Krijg ik dit;quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:58 schreef Rainesz het volgende:
Staat er bij netwerkinstellingen toevallig een verbindingsfout?
heb je toevallig Twonky draaien?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:41 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Op de app? Krijg ik dit;
[ afbeelding ]
En ja, de HB en de iPhone zitten in het zelfde netwerk, Cisco modem/router van UPC
En Twonky blokkeert om een vage reden ook je iPhone/iPad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:43 schreef Spockjuh_ het volgende:
twonky is een hel om werkend te krijgen in combi met dhcp op je eigen router. zijn wel enkele workarounds voor maar het is een crime...
Ik heb een Synology DS413j draaien, maar die heb ik ook wel eens helemaal uitgeschakeld, samen met de rest allemaal.quote:
Ja, zo staat het bij mij.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:50 schreef Rainesz het volgende:
Lijkt toch een verbindingsprobleem in je HB. Hij geeft niet de status offline aan in het display?
Kun je eens in de Horizon box kijken bij opties--thuisnetwerk--status thuisnetwerk?
Thuisnetwerkmodus - Brug Functie
Netwerkstatus - verbonden.
Staat dit bij jou ook zo?
Al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:55 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ja, zo staat het bij mij.
In het begin was die HB ook het modem en router, toen kon ik er ook op inloggen via een laptop. Nu ik weer een apart modem heb kan ik er ook niet meer op inloggen. Wat ik ook niet uit krijg is de SSID van dat desbetreffende draadloze netwerk van toen. Die blijf ik zien, als ik ermee connect krijg ik (natuurlijk) geen connectiviteit.
Lees in de appstore dat er veel problemen zijn met de app icm een losse router/modem. Zal wel niet gaan werken zo..
Ook al gedaan ja. En nadat ik dat had gedaan was er niks veranderdquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:01 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen?
Misschien is er bij de overstap van functionaliteit van de de Horizon een fout ingeslopen.
Dan is er met Resetten al een foutquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:27 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ook al gedaan ja. En nadat ik dat had gedaan was er niks veranderd
Ik wist mijn pincode toen niet meer, dus denk hoppa! Resetten maar. Pincode zat er nog in, oude opnames stonden er nog en zelfs de SSID was nog aangepast. Geen idee wat er wel ge-reset is, want het hele proces duurde wel 10 minuten ofzo
quote:Probeer eens een harde reset:
1) Box uitschakelen.
2) Box inschakelen
3) Als het oranje of blauw lichtje verschijnt: op het apparaat de - indrukken (hoe zeg je zoiets nou bij zo'n apparaat?) en even (5-7 seconden) vasthouden. Als het goed is verschijnt er nu iets van 0% scanning of loading in het display.
Als het mislukt, probeer het dan opnieuw. Dit komt vrij precies.
De - toets aanraken terwijl je de box aanzet werkt bij mij meestal niet.
Nou,gek genoeg had ik dit ook op het tijdstip wanneer jij dit stukje hierboven poste.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef HotSummerNight het volgende:
Vandaag voor het eerst gehad, 2x binnen 1 uur.....
Ik zat iets live te kijken, heb de box op pauze gezet om wat te drinken te zetten... kom terug, ga verder met kijken, na een paar minuten... beeld hangt... paar seconde later begint het beeld ineens sneller te lopen zonder audio... uiteindelijk komt de box er niet meer uit, beeld zwart. naar een andere zender gezapt, terug en ik kon weer verder kijken... maar wel 5 minuten van het programma kwijt.
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Nee en ja, het heet zo omdat het in het begin van het project alleen voor PS3 was bedoelt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:50 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zonder de site te hebben bekeken, is dit software welke je draait op een pc waarmee je een ps3 als mediaserver instelt of hoe moet ik dat zien?
Toeval wil dat ik in mijn 2e jeugd zit en binnenkort een game console ga aanschaffen...
Zolang het op het zelfde netwerk zit zal PS3 media server je Horizon gelijk vinden. Hij zal hem aanduiden als xmbc in de renders.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:20 schreef Spockjuh_ het volgende:
Ok die mogelijkheid kende ik nog niet. Kijk nu films e.d. via twony maar dan direct op mijn tv met het nadeel dat deze veel formats niet kent.
Zal vanavond eens kijken of ik de horizon met ps3 wel aan de praat kan krijgen om als mediaspeler te fungeren. Heb je vooraf nog aanpassingen gedaan op je box? ik heb box en router los van elkaar.
Die PS3 media server?quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:36 schreef CherryLips het volgende:
Is dit ook te doen voor digibeten?
Enige wat je nodig hebt is die ps3 media server, java en een mediaspeler.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:36 schreef CherryLips het volgende:
Is dit ook te doen voor digibeten?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja hoor stekker erin en ergeren maar
Als je het bestelt gewoon een gratis monteur erbij vragen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]ik ga hem over een paar weken aanvragen, of ik ga voor xs4all
Ik heb alles in één en dat werkt bij mij prima. (Kabel komt wel binnen in de woonkamer, dus korte kabels.) Heb sinds september nog geen problemen met internet of telefonie gehadquote:Op zaterdag 29 december 2012 08:55 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Ohw en wees slim, neem een aparte modem/router.
Hier is afstand van wandcontactdoos en tv een kleine 12 meterquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:36 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Ik heb alles in één en dat werkt bij mij prima. (Kabel komt wel binnen in de woonkamer, dus korte kabels.) Heb sinds september nog geen problemen met internet of telefonie gehad
In die situatie zou ik ook een aparte modem/router nemen jaquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:46 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Hier is afstand van wandcontactdoos en tv een kleine 12 meter
Dus had geen zin om hele berg kabels door de woonkamer te leggen.
Zaterdag had ik er last van, gisteravond werkte hij hier weer perfect.quote:Op maandag 31 december 2012 11:56 schreef Aventura het volgende:
De app voor ipad is sinds een paar dagen niet meer vooruit te branden, jullie ook last van?
Welke actie'squote:Op maandag 31 december 2012 14:20 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, ps3 draait als een zonnetje maar zoals altijd gaat er natuurlijk ook weer iets fout...![]()
zaterdag viel me ineens op dat de box niet meer te zien was in het netwerk. na veel proberen uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen en jawel, de beruchte 1050 foutmelding.
Na veel proberen toch maar de HD gebeld en kreeg te horen dat dit soort acties levensgevaarlijk zijn omdat er veel fout kan gaan. Natuurlijk even hartelijk gelachen om daarna een monteursmelding te laten maken voor a.s. vrijdag....
Internet kabel is helaas heel wat anders als je tv kabel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 01:11 schreef Maax het volgende:
Hey! Top tips allemaal in dit topic, ben sinds vandaag in bezit van horizon en het beloofd veel!
Wel heb ik echter nog een aantal vragen, wellicht moet ik hier toch de upc helpdesk voor bellen maar ik las her en der verhalen dat dit vaker zou voorkomen.
een aantal zenders werkt niet bij mij, waaronder rtl4, rtl5 en passie (:'(). Zodra ik naar deze paginas ga geeft de box eerst een vol bereik balkje aan, waarna hij heel snel onder nul duikt. Druk ik op OK dan zegt hij dat mijn mediabox geen verbinding kan maken. Code 2020.
Eerst dacht ik bij mezelf, ok, slechte bekabeling, dat kan helaas, maar mijn internet werkt zeer goed. 56.21 downstream en 5.67 upstream (waar ik ook voor betaal). Ping is 12ms.
Mijn idee was, dat als internet helemaal toppie is, tv ook toppie zou moeten zijn, klopt mijn beredenering hier?
Of is er, zoals ik op sommige andere sites lees, nog een aantal kinderziektes in het spel? De berichten hiervan zijn wel ouder (van september).
Misschien dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven
Waar ik ook tegenaan loop is een klein euvel met ps3 media server. Ik heb de laatste versie gedownload en mijn horizonbox ziet hem ook goed. Echter laat hij maar per map 10 submappen zien, op alfabetische volgorde. Verwijder ik er een handmatig, dan komt er een ander voor in de plaats (dus het lijkt mij geen probleem met te lange namen of iets dergelijks). Is er een knopje dat ik hier over het hoofd gezien heb?
Ik heb uiteraard gewacht in de mappenstructuur, misschien dat deze nog opgebouwd moest worden, maar dat gebeurde ook niet. Het afspelen van wat hij wel ziet werkt wel goed!
Alvast bedankt voor de hulp!
Eerste kwartaal belooft UPC, maar hou maar op ergens in 2013.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:46 schreef GodZZila het volgende:
Hallo weet ook iemand wanneer
de horizon client uit komt?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/10181/UPC_Horizon_cli
Hmm, maar ik pak de internet rechtstreeks uit de horizon box, er komt geen andere modem/router aan te pas.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:11 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Internet kabel is helaas heel wat anders als je tv kabel.
Dus kan heel goed zijn dat je TV kabel inderdaad een te slecht signaal geeft, en de RTL zenders zijn vaak bij iedereen de eerste kanalen die beginnen te storen bij een slecht signaal.
In het Horizon menu moet je ergens terug kunnen vinden wat je tv sigaanl sterkte en kwaliteit is. Daarna zou je de kabel eens kunnen nakijken. Kun je beter zelf doen, want volgens mij is UPC die niet verplicht kosteloos te vervangen voor je. Kabel die UPC gebruikt is Hirschmann Koka 779.
Dus je zou die er eerst zelf tussen kunnen zetten voordat je belt.
Heb niet echt problemen met Twonky behalve dat 'ie veel formats niet afspeelt, dus deze vanavond ook maar eens proberen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:45 schreef Rainesz het volgende:
[..]
http://www.ps3mediaserver.org/
Werkt tig keren beter als Twonky!
Dat balkje wat je bij het zappen ziet is hoelang een programma bezig is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:51 schreef Maax het volgende:
[..]
Hmm, maar ik pak de internet rechtstreeks uit de horizon box, er komt geen andere modem/router aan te pas.
Dat signaal bij rtl 4 is letterlijk helemaal niks. Zodra ik naar de zender ga zie ik eerst wel een bereik balkje, dat geeft 80% aan. Het beeld blijft wel zwart, en na een paar seconden (3-5 sec) wordt het balkje ineens 0.
De kabel die ik gebruik is de bijgeleverde kabel die direct mijn wandcontact doos ingaat. Dit is echter wel een opgesplitste woning, meerdere etages die ooit 1 geheel waren. Misschien dat met het verbouwen het eea niet goed is gedaan
Vanaf de Horizon kun je niks streamen, programma's die je opneemt kun je alleen op de horizon kijken, en later dit jaar ook op de client horizon op evt je slaapkamer. Wel kun je alles met bv twonky of PS3 media server alles naar je horizon streamen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Even voor de toekomst deze vraag.
Klopt het dat je met de nieuwe UPC box (Horizon) dus alles via wifi kan streamen? naar je overige computers (beperkt en zo ja,hoeveel maximaal) en je ook via installatie van naar alle waarschijnlijkheid een aparte app op je tablet naar bijvoorbeeld live voetbalwedstrijden gratis kunt kijken als je al een vast abonnement bij UPC hebt?
En is het dus waar dat je verlost bent van allerlei kabels die door je huis loopt als je bijvoorbeeld het signaal van je tv of internet ook via andere tv's of computers in je woning wilt doorgeven zodat meerdere mensen van je abonnement gebruik kunnen maken?
Ben je nieuwe klant of verlenging contract?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef nelisb het volgende:
Bij mij zijn ze geskipt de activatie kosten a 49¤.
Verlenging.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ben je nieuwe klant of verlenging contract?
Wat een onzinquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:21 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Bij mij was het absoluut niet mogelijk, omdat ik al een keer korting had gehad..
Kan UPC ook voor je doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Is het mogelijk om de Horizon Box niet als hub te gebruiken en dus als los onderdeel? Zo ja: dan moet ik zeker zelf een modem in de meterkast hangen en aansluiten?
Dan hoop ik dat je nog een logeerkamer vrij hebt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:15 schreef CherryLips het volgende:
O godzijdank. De monteur die mag pas weg als alles vlekkeloos werkt hoor.
Super snel is het niet, maar er is prima mee te leven.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is Horizon nog steeds traag in menu's of is dat al verholpen? Raden jullie het aan of is het de meerprijs tegenover het gewone pakket niet waard?
Ik sta op het punt om over te stappen van KPN, ben het ADSL hier helemaal zat.. gezakt tot 2mbit.
En je weet dat UPC zelf geen monteurs in dienst heeft maar dit uitbesteedt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:15 schreef CherryLips het volgende:
O godzijdank. De monteur die mag pas weg als alles vlekkeloos werkt hoor.
nog net zo traag. meerprijs niet waard.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is Horizon nog steeds traag in menu's of is dat al verholpen? Raden jullie het aan of is het de meerprijs tegenover het gewone pakket niet waard?
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 07:49 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Is het mogelijk om Horizon te nemen zonder überhaupt internet te hebben (dus ook niet van een andere provider)?
QFT.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:32 schreef Breuls het volgende:
Ter illustratie: ik wilde even een filmpje gaan kijken. HBO heeft Hobo With A Shotgun sinds deze week in het aanbod. Leuk. Gaan we doen.
Dus: box aan. Hoofdmenu. Dan *tap* *tap* naar On Demand. *tap* het menu in. *tap* Alle Video's. *tap* omhoog, *tap* *tap* opzij, TV Zenders. *tap* Omhoog. *tap* *tap* *tap* *tap* *tap* opzij naar HBO. *tap* Opzij. *tap* voor Films. *tap* Voor Alle Films. *tap* *tap* *tap* *tap* *tap* *tap* [...] *tap* *tap* naar de H. Oeps, iets te ver. *tap* *tap* terug.... box reageert niet meer. *tap* *tap* *tap* in ergernis. Doet niks meer.
Shit.
Maar je kunt Horizon volgens mij niet 'los' bestellen. O, en alles gaat via internet op dat apparaat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:33 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
In de voorwaarde en website van Horizon staat alleen dat je kabel TV moet hebben.
Ik? Jazeker.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik neem aan dat je de box aansluit op je tv met een HDMI kabel?
Hoe lang heb je hem al aan staan? Is hij niet toevallig allerlei updates naar binnen aan het trekken?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:15 schreef CherryLips het volgende:
Alleshele apparaat loopt vast. Om de tien seconden nu.
Hij staat sinds vanmiddag aan. Hij staat vrij en hij is niet warm. Hoe kan ik zien dat hij updates aan het binnenharken is? Want hier valt niet naar te kijkenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe lang heb je hem al aan staan? Is hij niet toevallig allerlei updates naar binnen aan het trekken?
Dat zou dan allang klaar moeten zijn, bij mij ging hij het eerste half uur/ 3 kwartier ongeveer een paar keer aan en uit, daarna draaide hij als een zonnetje.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij staat sinds vanmiddag aan. Hij staat vrij en hij is niet warm. Hoe kan ik zien dat hij updates aan het binnenharken is? Want hier valt niet naar te kijken
Nee, als het apparaat vast loopt heeft dat weinig met de bekabeling te maken. Al ff van de stroom gehaald en opnieuw opgestart?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik had hiervoor Ziggo
Maar het hele apparaat loopt vast, dat heeft toch niks met kabels te maken? Hij heeft het de halve dag gewoon gedaan.
Lekker brak idd... Al opnieuw opgestart?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:29 schreef CherryLips het volgende:
Dit dus.
http://img.photobucket.co(...)8059_zps44e32023.mp4
Of je zet de tv op kanaal 150 - 155 en drukt dan op de rode knop. Dan zit je meteen in on-demand van hbo zelf.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:19 schreef Breuls het volgende:
Heb de film uiteindelijk na nog een (paar) keer proberen aan de gang gekregen. Ben er toen in totaal drie kwartier mee bezig geweest. Heb toen de film begon (tweede poging overigens; hij startte eerst als een soort mix van de film en datgene wat op dat moment op tv werd uitgezonden -- hele rare bug is dat) niet meer aan de afstandsbediening gezeten, in de vrees dat-ie eruit zou klappen.
Hier hebben ze het er ook over, je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja.
Heb de box opnieuw opgestart en hij doet het nu al wel vier minuten goed
Welke rode knop?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Of je zet de tv op kanaal 150 - 155 en drukt dan op de rode knop. Dan zit je meteen in on-demand van hbo zelf.
Mijn schuld. Wij hebben nog het vorige pakket met de oude box. Zo te lezen blijven daar maar bij.quote:
mijn upc horizon afstandbediening heeft geen rode knop, alleen een record knopquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Of je zet de tv op kanaal 150 - 155 en drukt dan op de rode knop. Dan zit je meteen in on-demand van hbo zelf.
Dat wordt leuk voor de mensen die overal al coax hebben gelegd voor het digitale tijdperk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
O hij doet het alweer...effe een reboot. Moet alleen wel betere coax kabel kopen...
Ja precies dat zit idd ook in het pakket maar daar zit een kabeltje in van 2 meter geloof ik, en ik heb mijn tv niet in de hoek staan waar het signaal uit de muur komt. Maar goed het is opgelost zo te zien...zappen gaat sneller dan ik had verwacht. Heb meteen wat instellingen veranderd zoals 1080p etc.quote:Op donderdag 7 februari 2013 04:12 schreef Rainesz het volgende:
Vind vooral al grappig dat UPC zelf bij het installatie pakket al bagger coax en dergelijke kabels meelevert
Maar inderdaad mensen die veel kabels t.d.t. voor analoog hadden getrokken en willen overstappen naar Horizon kunnen wederom sowieso in 90% van de gevallen weer nieuwe coax kabel neerleggen om beetje fatsoenlijk beeld te krijgen.
Ja, moet je wel ff doorgeven bij de helpdesk, op het moment dat je de HB aansluit wordt je losse modem gedeactiveerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heeft er iemand hier ook het internet los van de HB gaan? Ik heb die losse draadloze modem van UPC nog omdat mij is verteld dat als de HB storing heeft er geen tv en geen internet is.
Ja dat was al bekend bij ze maar vroeg me af of er nog meer mensen zijn die het zo hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, moet je wel ff doorgeven bij de helpdesk, op het moment dat je de HB aansluit wordt je losse modem gedeactiveerd.
Ik heb hem ook los. Heb ik gewoon telefonisch aangevraagd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dat was al bekend bij ze maar vroeg me af of er nog meer mensen zijn die het zo hebben.
Maar dan doet hij het verder wel? Of doet het programma het dan echt nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ´s avonds geeft de tv-gids weleens een geblokkeerd programma aan. Zal wel iets lichtelijk pikants zijn, maar ik vind het irritant. Kan alleen nergens in de instellingen vinden hoe ik dat kan oplossen.
Dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk, ik vermoed dat het hele programma het niet doet. Zal eens opzoeken wat hij precies blokkeert.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan doet hij het verder wel? Of doet het programma het dan echt niet
Is 1080p de juiste instelling of kun je beter iets anders kiezen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb meteen wat instellingen veranderd zoals 1080p etc.
Dat is de hoogste instelling mogelijk en mijn tv ondersteund dat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:36 schreef APK het volgende:
[..]
Is 1080p de juiste instelling of kun je beter iets anders kiezen?
Ah, dan staat het goed ingesteld bij mijquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat is de hoogste instelling mogelijk en mijn tv ondersteund dat.
Als je je pincode intoetst kan je wel kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan doet hij het verder wel? Of doet het programma het dan echt niet
Volgens mij heb ik hem hier op automatisch staan, en laat ik me tv het wel upscalen naar 1080pquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is de hoogste instelling mogelijk en mijn tv ondersteund dat.
Ik weet als ik me box op 720 zet en me tv laat klooien dat beeld al strakker is dan op de 1080p setting ja!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 07:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus jij denkt dat upscaling 1080 mooier is als 1080 native... Jaaaajaa..
Dan maar is mn playstation 1 aansluiten op mn tv.. Dikke resolutie man! 1080P
Echt waar joh....quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:11 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Ik weet als ik me box op 720 zet en me tv laat klooien dat beeld al strakker is dan op de 1080p setting ja!
Er zijn er meer die erbij zweren of op automatisch te zetten of lagere waarde dan 1080p.
Op de oudere boxen van upc was het verschil nog groter.
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd. Maar dan is het nog steeds raar want de Horizon aanbieding is inderdaad 39,95 met een normale prijs van 54,95 en niet 67,95. Zelfs met Horizon Extra kom ik niet op 67 euro uit.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:30 schreef CherryLips het volgende:
Is 25 euro niet de aanbieding van de het standaard pakket, dus de niet-horizon versie waar ze nu reclame voor maken? Maar dan nog, de aanbieding voor horizon was groot ik nu 39,95 ofzo.
Het is nu net alsof je twee pakketten hebt.
Ik heb net gebeld met de helpdesk en het blijkt een factuur te zijn met een deel van januari erbij. Dus jan+feb. Voor maart enz. tot 24/7 wordt het 39,95 en daarna 54,95.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Zoals ik het nu lees, heb je twee abonnementen lopen: die met de actieprijs van 24,95 en Horizon voor 39,95. Alles-in-een wordt vermeld plus alle onderdelen los.
Het menu heb ik verder niet veel meer van meegekregen, ben meteen aan de pc gaan zitten toen het werktequote:Op zondag 24 februari 2013 21:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Bij mij werkt ook alles prima....zappen gaat vrij vlot. Ik vind alleen irritant dat als je zapt en je blijft op een zender staan die onderbalk vrij lang in beeld blijft als je niets doet. Of je moet op OK drukken.
Bij mij werkt het gewoon, maar bedraad lukt nog niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb nog geprobeerd om mijn laptop op de mediabox aan te sluiten maar ik heb mijn internet nog apart lopen...niet via de mediabox dus volgens mij kan dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |