Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:15 schreef stoeltafel het volgende:
http://nl.hardware.info/tv/495/upc-horizon-video-review
Goeie samenvatting en met alles eens!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef funrider het volgende:
[..]
Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.
Enkele grote nadelen van Horizon:
- mooi maar trage menu's
- mooi maar niet functioneel (veel stappen om info te krijgen die je zoekt bijv voor tv gids - een knop op afstandsbediening ontbreekt)
- volgende/vorige programma is niet snel via afstandsbediening toegankelijk zoals dit nu wel kan
- weergave van opnames, uitzending gemist of video's op netwerk schijf tonen alleen met afbeelding en je kunt alleen beschrijving zien wat het is door er met je afstandsbediening naar toe te 'scrollen'. Een lijstweergave zonder afbeeldingen is er niet
- sommige films van je NAS/computer kunnen niet op pauze/terugspoelen/verderspoelen alleen kijken of stoppen.
- apps laden traaaag
- zoeken verloopt traaaag
- bij veel Philips tv krijg je soms een groen scherm (bug zou later in oktober gefixt worden door UPC)
- als je nu een Starter digitale tv abo hebt en je stapt over op Horizon tv dan heb je vanaf februari 2013 niet langer de volgende zenders: 13thStreet, History, Arte, FoxLife
die gaan allemaal naar Extra tv pakket a 7,50 p/mnd extra. Als je je bestaande abo behoudt met oude mediabox en tv pakket Starter veranderd er niets m.b.t tot het kunnen zien van deze zenders.
Voordelen Horizon:
- zappen verloopt vlot
- 6 tuners voor opnames en live terugspoelen van zenders ook al heb je ze niet opgenomen
- 1 favorietenlijst waarbij zenders handmatig te sorteren zijn (door bug tot 60 stuks)
- foto's/video's/films uit netwerk bekijken/beluisteren
De app en Horizon.tv site werken overigens prima met mijn oude abonnement (afgezien van wat kleine bugs). En het werkt dus zolang je internet en digitale tv van UPC afneemt.
Alles gaat traag op dat ding maar zappen valt me positief mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef stoeltafel het volgende:
Zappen verloopt vlot? Echt? Alle mensen in mijn omgeving vinden alle van niet. Heb zelfs een vriend die de horizon al heeft geregeld omdat alles zo fucking lang duurde.
mag ik dat modem?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het verhaal wordt nog grappiger.
Mijn internet zou, omdat de snelheid nog steeds 25Mbps is, overgezet gaan worden naar de Horizon TV box. 2x over gebeld omdat dit na bijna 2 weken nog niet is omgezet.
Lag gisteren een briefje dat er een pakketje op het postkantoor ligt.
Vandaag opgehaald, zit er een Cisco modem in
Ben blij dat de interne communicatie bij UPC feilloos is.
Ik zou er eigenlijk wel over willen bellen om uitleg maar de telefoonwachtrij is te lang...
Hoe sluit je dat aan op die 2e TV die boven staat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:16 schreef totalvamp het volgende:
Dat zou je nu via de horizon kunnen doen. Aangezien je 1 tuner kunt gebruiken voor een andere tv
Dat kan nu nog niet, vanaf het eerste kwartaal 2013 is de Horizon client beschikbaar en kun je 2e horizon kastje voor op een 2e tv bestellen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe sluit je dat aan op die 2e TV die boven staat?
Verdorie handigquote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:54 schreef Meike26 het volgende:
UPC heeft ook gebruikers-tips op de site gezet, erg handig![]()
http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/gebruikerstips
Bestaande klanten kunnen dit ook aanvragen, heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus heb je geen tv kast en modem maar een alles in 1 ding? Kan hier glasvezel in? En kunnen bestaande klanten dit ook aanvragen?
wat doet de update?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Er is een nieuwe software update trouwens
Dus als ik het samenvat dat is jouw advies om nog een jaartje te wachten alvorens je een Horizonquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef funrider het volgende:
[..]
Inderdaad die video review van Hardware.info en die van Bright geven perfect weer waarom je nog niet de overstap moet maken op Horizon mediabox en nog even rustig je bestaande decoder van upc beter kunt blijven gebruiken.Het chelloo.com gebruikersforum staat ook vol met klachten en de helpdesk is telefonisch, via twitter of andere accounts daarom ook nauwelijks te bereiken omdat ze omkomen in de klachten rondom de diverse problemen.
Enkele grote nadelen van Horizon:
- mooi maar trage menu's
- mooi maar niet functioneel (veel stappen om info te krijgen die je zoekt bijv voor tv gids - een knop op afstandsbediening ontbreekt)
- volgende/vorige programma is niet snel via afstandsbediening toegankelijk zoals dit nu wel kan
- weergave van opnames, uitzending gemist of video's op netwerk schijf tonen alleen met afbeelding en je kunt alleen beschrijving zien wat het is door er met je afstandsbediening naar toe te 'scrollen'. Een lijstweergave zonder afbeeldingen is er niet
- sommige films van je NAS/computer kunnen niet op pauze/terugspoelen/verderspoelen alleen kijken of stoppen.
- apps laden traaaag
- zoeken verloopt traaaag
- bij veel Philips tv krijg je soms een groen scherm (bug zou later in oktober gefixt worden door UPC)
- als je nu een Starter digitale tv abo hebt en je stapt over op Horizon tv dan heb je vanaf februari 2013 niet langer de volgende zenders: 13thStreet, History, Arte, FoxLife
die gaan allemaal naar Extra tv pakket a 7,50 p/mnd extra. Als je je bestaande abo behoudt met oude mediabox en tv pakket Starter veranderd er niets m.b.t tot het kunnen zien van deze zenders.
Voordelen Horizon:
- zappen verloopt vlot
- 6 tuners voor opnames en live terugspoelen van zenders ook al heb je ze niet opgenomen
- 1 favorietenlijst waarbij zenders handmatig te sorteren zijn (door bug tot 60 stuks)
- foto's/video's/films uit netwerk bekijken/beluisteren
De app en Horizon.tv site werken overigens prima met mijn oude abonnement (afgezien van wat kleine bugs). En het werkt dus zolang je internet en digitale tv van UPC afneemt.
Als je alles in 1 via de Horizon wil wel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik het samenvat dat is jouw advies om nog een jaartje te wachten alvorens je een Horizon
in huis haalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |