1000maar?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een foto of 1000 liggen van vakantie
Ja, 1200 nog wat.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
1000maar?
Ik verwacht er meer van m'n vakantie volgende maand (Oezbekistan is een beetje fotogeniek).
ik heb er ook nog 3500 van Indonesie en Thailand, en in december zit ik weer in Thailandquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, 1200 nog wat.
Ik schiet in 1 keer goed
Per opdracht, of per maand?quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als je sowieso minder dan ¤2000 verdient met fotografie is het de moeite niet.
43!quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:40 schreef Puala het volgende:
Ik heb er 43 van deze vakantie en die zijn al netjes bewerkt en de helft staat al op mn site. Voor t eerst dat ik zo netjes op tijd ben geloof ik.
Yup. maar eigenlijk enkel nog om mijn bedrijfsnaam te behouden. Tegenwoordig kan je namenlijk geen KVK nummer meer hebben zonder belastingregistratie. Het loont inderdaad vanwege de aftrek, materiaal van het bedrijf betalen (ik doe ook visagie zelf) etc. Maar verder vind ik het gedoe om nu vier keer per jaar aangifte te doen voor het bedrijf en 1 keer voor prive. Ik heb dit jaar vier opdrachten gedaan, dus grote kans dat ik de boel nog eens stop zet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
43 volgens mij ja. Kan het nog controleren voor je. Maar de Middellandse zee is niet zo spannend om te fotograferen. We zijn in de week dat we er zaten 1x de camping af geweest voor grotten en toen heb ik de foto's moeten maken. En landschapjes vind ik leuk, maar niet WAUW!. Dus dan kom je niet op zo heel veel uitquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
43!
Ik heb me afgelopen vakantie nog wel ingehouden, ik zat op 1200 voor drie weken en daar zaten dan nog een heleboel nachtlucht foto's bij.
Eerder in het jaar in Slovenië had ik hetzelfde aantal in een week.
Sinds ik LR gebruik lukt het me wel beter om het zodanig te verwerken dat ik ook een album maak per vakantie. Vorige keer een keer geprobeerd op echt fotopapier. Heel mooi, maar wel reteduur. Daarom zal ik het niet snel weer doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef freud het volgende:
[..]
Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.
Ben zelf blij dat ik de beslissing heb genomen iig.
2x eenmanszaak.quote:Op zondag 16 september 2012 16:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?
Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?quote:Op zondag 16 september 2012 21:03 schreef Anddick het volgende:
Ik heb een vraag aan de wat meer gevorderde fotograaf.
Ik zou een leuk fotografie boek aan iemand cadeau willen geven, die op dit moment de fotovakschool volgt in Amsterdam. Heeft iemand misschien een idee welk boek een beetje leuk is, en ook voor de wat gevordere fotograaf? Of in ieder geval waar een beetje gesproken wordt over het bepalen van de juiste lens, speciale technieken en dergelijke?
Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...quote:Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?
Techniek zal ze ook leren op school. Inspiratie moet ook uit jezelf komen. Een beeld hebben van wat er al is gedaan is dan zeker leuk. Als je weet wat haar interessegebied is (fashion, documentaire) kun je eens kijken of je een mooi fotoboek daarover kunt vinden.quote:Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
Ik vind de boekwinkel op Schiphol Plaza an sich wel goed altijd. Staan vaak leuke boeken, ook voor fotografie, tussen. En het grote voordeel is dat de winkel VOOR de douane staat, tegenover de starbucks aan het einde van de gang.quote:Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
Ik ben een paar keer in die boekenwinkel geweest, er zijn natuurlijk meer boekwinkels.quote:Op zondag 16 september 2012 21:58 schreef Anddick het volgende:
Bedankt voor jullie beide reacties. Misschien even morgen kijken dan bij die boekenwinkel op schiphol! En anders wat Xilantof zei inderdaad, een boek specifiek op dieren/portret of wat dan ook is ook leuk!
Protest aantekenen. Sowieso word je er niet beter van wanneer ze een 50/50 regeling treffen. Je kan beter 1 iemand hebben met volledige schuld.quote:Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting![]()
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.
Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.
Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang
Jemig, dat slaat echt nergens op zeg.quote:Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting![]()
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.
Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.
Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang
Meen je nietquote:Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Kut manquote:Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Alleen als je een parkeerhandeling maakte is het speciale verrichting. Parkeerterrein is meestal openbare weg, dus dat zou je ook nog na kunnen vragen (openbare weg of eigen terrein). Sowieso moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de dagwaarde. Als de verzekering een deel betaald, mooi, maar dat is dan het probleem van de veroorzaker dat de schade waar je recht op hebt (dagwaarde) betaald wordt.quote:Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Ja, hier zit je idd niet op te wachtenquote:Op woensdag 19 september 2012 09:47 schreef Ener-G het volgende:
Mwa betalen meer in de zin van dat als we uitbetaald krijgen, we maar de helft van de dagwaarde krijgen die we weer in een nieuwe auto kunnen steken. Schadetaxatie a 89 euro die we uit eigen zak moesten betalen zijn we sowieso al kwijt
Geen politie enzo voor de situatieschets?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:04 schreef Ener-G het volgende:
Vrouwlief stak in zn achteruit de auto uit de parkeerplaats, en reed daarna vooruit weg langs de geparkeerde auto's, toen er vanuit de parkeervakken aan de overkant (links van onze auto) iemand in zn achteruit zn vak uit kwam zetten. Onze auto is linksachter precies ter hoogte van het achterlicht geraakt op het hoekje. Als ze net iets harder had gereden was er niks aan de hand geweest, maar zoiets verwacht je gewoon niet en de andere auto zat ook in de dode hoek links, dus zij kon er in ieder geval niks aan doen.
Degene die ons aanreed moet compleet niet gekeken hebben voor/tijdens het achteruit rijden, anders had ie onze auto wel moeten zien. En anders zou ie het wel moeten horen, want die van ons heeft een sportuitlaat met een extra roestgat in de achterdemper, en is dus luid en duidelijk te horen![]()
Camerabeelden zijn helaas niet meer op te vragen, dus nu wordt het van onze kant lastig om nog te bewijzen hoe het gegaan is. Leuk he, verzekeringsmaatschappijen
Slecht,... dat gebeurt niet standaard?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:07 schreef freud het volgende:
Ik ken het... Auto totall loss gereden door een pool in een vrachtwagen (knalde bij me achterop), en politie weigerde om langs te komen en hem te testen/ondervragen...
Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:11 schreef Puala het volgende:
Mijn moeder heeft toen het glad was 1,5 jaar terug mijn auto met 10 km/u total loss gereden. Auto van links, zij van rechts. De auto gaf geen voorrang, maar mijn moeder was al opgetrokken. Daarna heeft ze gas bij gegeven en is rechtdoor gegaan (grasveldje op) zodat ze geen schade zou hebben. De bestuurder van de andere auto schrok en ipv naar rechts te sturen stuurde hij naar links. Vol tegen mijn auto aan en omdat het glad was ging de auto schuiven naar achter. Met de rechterkant tegen een lantaarn aan. Links schade van de auto, rechts van de lantaarnpaal.
Gelukkig wel eigenlijk alles vergoed gekregen. Alleen zo stom geweest om het te laten taxeren bij een garage die me werd aangeraden. Die hebben niet gezien gehad dat mijn motorblok een flinke opdonder heeft gehad en dus total loss zou moeten worden verklaard. Dus enkel de blikschade vergoed gekregen. Op de dag dat ik het geld kreeg hoorde ik dat mijn auto economisch total loss was![]()
Ik heb normaal een kennis die mijn auto onderhoud en hij werkt vaker met hem. Nog nooit eerder zoiets meegemaakt ook. Kan gebeuren. Het is uiteindelijk allemaal wel redelijk prettig opgelost, maar god wat baalde ik die dag toen ik dat hoorde zegquote:Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij?
Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je beltquote:Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Geen politie enzo voor de situatieschets?
Doorrijder na een ongeval komen ze wel voor...quote:Op woensdag 19 september 2012 11:29 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je beltAlleen als je een belangrijke doorgaande weg verspert, of er dermate ernstig letsel is dat er een ambulance aan te pas moet komen
Goeie dit, even onthouden.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:
Hier wat tips:
• Termijn wanneer je uiterlijk oplevert
• Wat je gaat fotograferen:
o Van hoe laat tot hoe laat
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Reiskosten los vermelden als je ze wil rekenen
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
• Maak backups voordat je iets anders doet als je klaar bent.
Aardig lijstjequote:Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:
Hier wat tips:
• Termijn wanneer je uiterlijk oplevert
• Wat je gaat fotograferen:
o Van hoe laat tot hoe laat
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Reiskosten los vermelden als je ze wil rekenen
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
• Maak backups voordat je iets anders doet als je klaar bent.
Leuk ook als dat onder collega's niet gezegd wordt ookquote:Op woensdag 19 september 2012 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn spiegel is er vanmiddag afgereden door een collega. Weet niet wie. Morgen maar even een mail naar het hele bedrijf sturen.
Klootzak
En?quote:Op donderdag 20 september 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog de hoop dat diegene haasthad ofzo en er vandaag mee komt.
Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen hequote:Op donderdag 20 september 2012 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
Niets. Wel van een collega die om 8 uur ernaast geparkeerd heeft. Toen laggie er al af. Op zijn auto is niets te zien. Dus tussen 7:15 en 8:00 heeft iemand 'm er af gereden.
Vuile klootzak.
Ja, er hing wel een camera maar die hing schuin boven mijn auto, en neemt niet op. Daar was ik ook goed pissig om. Was meteen naar degene gegaan waar de monitoren hangen van het camerasysteem.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen he
Er parkeren ook mensen die niet bij het bedrijf werken, misschien was het er daar 1 van. Heb verder ook geen zin om er nog tijd aan te besteden, die spiegel zit er weer aan en doet het, ik denk alleen dat de volgende die er tegen aan tikt hem wel sloopt, maar dan mag die betalenquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:25 schreef Puala het volgende:
Kan het me voorstellen. Ben je al over de parkeerplaats gelopen om te kijken of er auto's staan die daar iets schade hebben? Zou zeggen dat de auto dat moet hebben.. En anders volgende week nog 2-3 keer doen overdag. En in de gaten houden wie er volgende week op dezelfde dag ook zo vroeg beginnen. Waarschijnlijk kun je zo wel je dader achterhalen.
Yo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:13 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen! Heeft men nog fotografische plannen dit weekend?
Kort: nietquote:Op woensdag 19 september 2012 15:31 schreef Visitor.Q het volgende:
In hoeverre wordt het fotograferen tijdens officiele momenten (kerk, ceremonie) eigenlijk als lastig ervaren? Ik weet van mijn eigen bruiloft dat ik er zelf totaal geen erg in had, maar ik hoorde achteraf en zag op de film dat er best veel geklikt werd.
Ik heb zelf een Canon 500D waarvan de shutter best een hard geluid geeft, in vergelijking met de semi-pro lijnen, maar ook daarvan hoor je natuurlijk vrij duidelijk de spiegel klappen
Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed losquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ookquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed los
Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ook
Doe maar vertellenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?
Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pitquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.
Helaas wel dikke bult aan overgehouden omdat ik mezelf vol tegen zijn verhoging ramde.
Een samenvattingquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pitWaar komen je foto's? Kan je een linkje sturen?
Ja, maar even geen zin in klusjequote:Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Tsja, ik kom uit de wereld van discotheken en zo nu en dan bij ons in het gebouw wat feestwerk en partijwerk gedaan. Ik zou eens moeten zoeken voor wat sample's.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?quote:Op zondag 23 september 2012 04:24 schreef freud het volgende:
Accu's gaan hier gewoon in de cam in de tas. Voor een opdracht opladen & klaar. Zijn ze voor gebouwd
Als bezoeker van de Melkweg moet je lid zijn of worden om entreetickets aan te kunnen schaffen en toegang tot de programma's te krijgen, uitgezonderd cinema, theater en de wekelijkse dansavonden. De Melkweg is een non-profit organisatie met een breed cultureel aanbod; door middel van de lidmaatschapsbijdrage ondersteun je de doelstelling en de financiële exploitatie van de Melkweg. Daarvoor ontvangt de Melkweg ook jaarlijks subsidie van de Gemeente Amsterdam, maar deze dekt slechts 8% van de begroting.quote:Op zondag 23 september 2012 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?
Uitzuigers
Was altijd een eurootje, maar instanties zoals deze moeten met de bezuinigen op cultuur ook blijven bestaan en is dit een logisch gevolg.quote:Op zondag 23 september 2012 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waaorm zit dat niet bij de prijs in? Ik snap het principe erachter nu, maar toch vind ik het belachelijk.
Jassen ophangen is ook pure geldzuigerij, 1.50 was het volgens 1 van mijn vrienden die de jassen ophing.
Neuh, 2 bodies, 3 accu'squote:Op zondag 23 september 2012 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?
1 Body (met VG, dus ruimte voor 2x accu), 3 accu's, weinig gebruik van makend op dit moment.quote:
Blijft toch leukquote:Hi,
Congratulations, you've made the longlist for the NME Music Photography Awards 2012!
Multi-tasking FTWquote:Op maandag 24 september 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Filmpje kijken, stukjes doorlezen voor de redactie van de clubkrant en spellingschecken. Niet het leukste, maar met een filmpje op de achtergrond (art of flight) toch goed te doen
Dat kan niet, want kano is geen vrouw...quote:
Hier dan? In Rusland zelf wordt lastiger denk ik idd.quote:Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zenitar Fisheye idd of een Jupiter 9. Voor alletwee moet je de smaak M42 hebben en dan een M42 naar Canon adaptor.
Ik kocht mijn Zenitar een paar jaar terug bij een 2e hands camerawinkel ergens op een 3e of 4e etage op de Arbat. De twee goede 2e hands fotografeizaken die ik in St. Petersburg kende zijn helaas verdwenen. Het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden om een knap lensje voor een prikkie te kopen in Rusland. De oude voorraad is al zo goed als verkocht.
Ik gum vaak gewoon, dat blijft toch binnen je selectiequote:Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Verdorie, hoe zorg ik er in PS nu ook alweer voor dat mijn achtergrond uit een plaatje verdwijnt... Dat je zo'n soort grijs/witte blokje krijgt van het geselecteerde... Kan het niet meer vinden...
Dus jij hebt een klusje dit weekend?quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:03 schreef SP22 het volgende:
Toch leuk, ineens een persaccreditatie toegestuurd te krijgen, waar ik niets vanaf weet. Wel leuk, de 4 mijl van Groningen.
Leuk he... Ik waag de sprong binnenkort. Alle spullen heb ik toch al...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de kwestie eigen zaak... Wat houd je allemaal bij voor de kwartaalbelasting, wat mag je wel aftrekken, wat niet, wanneer mag je uberhaupt aftrekken (iets met minimaal aantal uren). Staat een hoop info op de diverse websites, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
14e pas, weet alleen nog niet of ik wel kan. En wie dan mijn klant zou zijnquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dus jij hebt een klusje dit weekend?
fotoapparatuur.nl al geprobeerd?quote:Op zondag 30 september 2012 21:31 schreef Coke. het volgende:
Nu op zoek naar een nieuwe, mocht iemand er eentje overhebben?
Sorry, gaat geen belletje rinkelen. Goeiemorgen allemaal!!quote:Op zondag 30 september 2012 21:20 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek een bekende zwart-wit foto van een man met een hoed. Het hoed besloeg de volledige bovenkant van de foto, het gezicht van de man het midden, en z'n jas het onderste. Zoek 'em al een tijdje, want het is namelijk de foto die ik bij een fotografie presentatie op school 3 jaar geleden zag en mijn interesse in fotografie heeft gestart
Ja, stond niet echt iets op.quote:Op zondag 30 september 2012 22:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
fotoapparatuur.nl al geprobeerd?
Wat was er ook alweer gebeurt met je 10-22?
Dat zal wel iemand geweest zijn die wel even wat foto's kon maken, dacht ie. Thuis bleek alles mislukt oidquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
Pfff, sommige fotografen....
Bij het toernooi wat we een paar weken geleden hadden, was er via via een fotograaf geregeld die het hele weekend zou fotograferen. Dus ik neem mijn camera niet mee, want meestal kom ik er toch niet aan toe tussen het wedstrijdvaren, dingen regelen enzovoort.
Das dus bijna een maand geleden, ondertussen nog geen enkele foto gezien.
Neuh, hij doet ook foto's maken voor 3voor12 enzo. Beetje jammer alleen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:36 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat zal wel iemand geweest zijn die wel even wat foto's kon maken, dacht ie. Thuis bleek alles mislukt oid
Niemand heeft zijn nummer ook ofzo? Ik zou dan even contact opnemen met zo'n iemand.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh, hij doet ook foto's maken voor 3voor12 enzo. Beetje jammer alleen.
Is al een keertje of wat gebeld maar hij heeft geen tijd. Kom dan niet om foto's te maken denk ik dan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Niemand heeft zijn nummer ook ofzo? Ik zou dan even contact opnemen met zo'n iemand.
Idd. Dat is wel erg jammer dan. Al helemaal omdat jij anders je gang had kunnen gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is al een keertje of wat gebeld maar hij heeft geen tijd. Kom dan niet om foto's te maken denk ik dan.
Tsjah, achteraf is het stom dat ik zelf niet wat foto's gemaakt heb zodat ik die kon gebruiken. Gelukkig heb ik al wat foto's van een vader gekregen die ik kan gebruiken in het clubblaadje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:50 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Idd. Dat is wel erg jammer dan. Al helemaal omdat jij anders je gang had kunnen gaan.
En anders zet je er gewoon wat random lekkere wijven inquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, achteraf is het stom dat ik zelf niet wat foto's gemaakt heb zodat ik die kon gebruiken. Gelukkig heb ik al wat foto's van een vader gekregen die ik kan gebruiken in het clubblaadje.
Kan, maar dat zal het bestuur niet leuk vindenquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:58 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
En anders zet je er gewoon wat random lekkere wijven in
De lezers welquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan, maar dat zal het bestuur niet leuk vinden
Ik heb een shirt met zo'n print, leuk met dronken mensen. ..quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak net een zwart wit foto van een kleuren foto van mij en het is daardoor een soort van optische illusie geworden.
Je ziet overal grijze rondjes verschijnen die er helemaal niet zijn. Echt vet
http://www.digitalefotogr(...)urprofiel-te-kiezen/quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:25 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oke. Maar het gaat in dit geval om een foto bewerkt in Photoshop.
Dat dus meteen daarin printen? En hoe stel ik het geheel dan goed in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Station R'dam?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak net een zwart wit foto van een kleuren foto van mij en het is daardoor een soort van optische illusie geworden.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:23 schreef Orbox het volgende:
Ik kom net terug van de opticien. Na een oogmeting kreeg ik daar een voucher waarmee ik kans maak op, jawel, EEN Nikon digitale spiegelreflexcamera ter waarde van ¤799.
Klinkt leuk, maar het is hoogstwaarschijnlijk een d3100 of ander instapmodel met een kitlens.
Waarom zeggen ze niet gewoon wat ik kan winnen?Ach joh, gewoon winnen en verkopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Supervet!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Supervet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nu pas voor de 1e keer de politie gebeld omdat ik geen watje wilde lijkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:30 schreef Ener-G het volgende:
Borden ophangen met artikel 461, zorgen dat je hekwerk op orde is, automatische schijnwerper, rottweiler aanschaffen?
Dit is gewoon huisvredebreuk, onbevoegd toegang op priveterrein.
Milieuvervuiling als ze afval achterlaten, wat een hufters.. en je schuurdeur inbreken is gewoon inbraak.
Elke keer de politie bellen, ook al komen ze niet. Als je voor de 30e keer melding maakt gaat er echt wel een balletje rollen.
Ik doe mijn best en probeer het zo nuchter mogelijk te bekijken. Maar het is gewoon apart dat mijn slecht slapen samen viel met het 2e incident.. en dat het sindsdien eigenlijk zo blijft. 1 ding en ik ben wakker. slaap gewoon echt heel licht. Vooral het gevoel van mijn buren die niets zien of horen en dus ook niet in kunnen grijpen als er iets gebeurt voelt niet fijn. Ik ben echt 'alleen' om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
Je er niet heel erg druk over maken en je er niet veel van aantrekken is geen optie? Snap wel een beetje dat het een vervelend gevoel is hoor, geen idee wat ik zelf zou doen.
Ja.quote:
En eventueel traangas en rubberkogels als dat ook niet werkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:19 schreef freud het volgende:
En dan later uitbreiden met hittegevoelige lasers of brown note speakers
Briefje ophangen dat het nu weer bewoont is? Of dat onkruid neermaaien zodat het helemaal plat is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef Puala het volgende:
Goed, ik ben op zoek naar iemand die toevallig een idee heeft wat ik kan doen![]()
Ik woon in een boerderij in het buitengebied, alleen. Ik heb de afgelopen maanden dat ik weet 4x bezoek gehad van mensen die er niet hoorden. Ik heb iemand gehad die afval dumpte, mensen die met mooi weer op mijn tuinset hebben zitten lunchen, mensen die mijn schuurdeur open breken en vandaag opnieuw mensen die er wat hebben uitgespookt.
Ik heb gewoon een bewoond huis, dus planten en gordijnen enz. Ik heb wel wat onkruid in mijn tuin, maar geen meters hoog. Afijn, geen reden om aan te nemen dat er dus niemand woont..
Ondertussen wel een bewakingscamera en die heeft dus om half 1 3 jongens/mannen geregistreerd die op mijn terrein waren en daar iets hebben gedaan. Politie is geweest, maar zag niets.
Maar blijkbaar lokt het dus om bij mijn huis dingen te doen terwijl ik er niet ben. Wat kan je er aan doen om dat tegen te gaan?
@Pualaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:30 schreef Ener-G het volgende:
Borden ophangen met artikel 461, zorgen dat je hekwerk op orde is, automatische schijnwerper, rottweiler aanschaffen?
Dit is gewoon huisvredebreuk, onbevoegd toegang op priveterrein.
Milieuvervuiling als ze afval achterlaten, wat een hufters.. en je schuurdeur inbreken is gewoon inbraak.
Elke keer de politie bellen, ook al komen ze niet. Als je voor de 30e keer melding maakt gaat er echt wel een balletje rollen.
De bordjes gaan er komen. Ik heb helaas vrij weinig hekwerk wat ik kan controleren. Loop er over te denken een soort kabel over de oprit te doen waar dan maar een bordje aanhangt met idd verboden toegang voor onbevoegden. Dan moeten ze die er eerst afhalen willen ze er op kunnen. En dan op dat stukje ook de camera richten zodat het zichtbaar isquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:43 schreef Iwanius het volgende:
[..]
@Puala
Lees je de quote hierboven! beste oplossing!
de grip voor de Nikon D300 heeft 1 accu in zich, en in de camera zit dan nog de 2e. In iedergeval bij de officiele MB-D10.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, sowieso natuurlijk de eerste FF camera met het Translucent Mirror systeem.
Overstap van iISO naar ISO flitsschoen.
Ook nieuw voor Sony is het feit dat je de VG er zonder problemen op en af schroeft, zonder accu te plaatsen en weer weg te halen. Met VG gaan er 3 accu's aan boord. Principe zoals Nikons D300 al had.
Weet ik, doelde meer op het feit dat je de grip eraf kan draaien zonder problemen te krijgen, omdat er nog een accu in de camera zit, terwijl Sony tot nu toe juist de accu uit de camera moest hebben om er een grip onder te plakken. Snappie?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:05 schreef Tokus het volgende:
[..]
de grip voor de Nikon D300 heeft 1 accu in zich, en in de camera zit dan nog de 2e. In iedergeval bij de officiele MB-D10.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien zijn het wel mensen die aan Urbex fotografie doen bij je Puala
Zo, PC draait weer...quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
GodverPC heeft er geen zin meer in. Nu maar heel C backuppen en clean instal erop trappen.
* Pizza_Boom IS opeens weer blij dat hij praktisch alles op zijn externe hdd getrapt heeft met installeren.
Niemand dit eens uitgeprobeerd?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met kleurendia's fotograferen? Kwam een keer een filmpje van DigitalRev tegen waar ze dat deden.
Nou is mijn uitrusting verre van goed (Canon 350D, kitlens, Canon 70-210, Canon 35-105) maar heb het net even heel snel een poging gewaagd - witte foto op tv, dia ervoor en maar proberen te klikken - en dat is toch wel geinig. Maar ik ben bang dat er niet veel resultaat uit komt; macro-lens heb ik niet dus de uiteindelijke foto (na het benodigde crop-werk) zal denk ik ook niet heel groot/scherp worden.
Helaas heb ik een probleem met de camera momenteel (kan de foto's er niet af krijgen)
Maar heeft iemand anders ook zoiets geprobeerd? Lijkt me wel geinig om te doen omdat we hier zo'n 34 dozen / 3400 dia's hebben liggen die wel eens gedigitaliseerd mogen worden...
Grapjas... Haha. Maar ik bewaar hem wel, voor als ik een extra body erbij haal voor het filmen...quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Als je 'm nou aan mij geeft koop ik een gopro als beschermhoes
Nee. Is een Ion dia scanner van 40 euro niet 10x sneller & makkelijker? Krengetjes werken best OK.quote:
Dat is het 'm juist. Het scannen is uiteraard wel makkelijker maar de kwaliteit schijnt juist slecht te zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:46 schreef freud het volgende:
[..]
Nee. Is een Ion dia scanner van 40 euro niet 10x sneller & makkelijker? Krengetjes werken best OK.
GoPro is toch meer om mee te filmen? Eigenlijk nog nooit over nagedacht om die te gaan gebruiken...quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
Om de aankoop van een gopro te rechtvaardigen, issie ook goed te gebruiken als point and shoot? Dus ipv een compact dus een gopro.
Kan ook foto's maken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
GoPro is toch meer om mee te filmen? Eigenlijk nog nooit over nagedacht om die te gaan gebruiken...
Zou het misschien handig zijn om reportages (bruids/feest) mee te filmen? Of heb je geen controle over het scherpstellen?quote:
Heb je geen controle over.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Zou het misschien handig zijn om reportages (bruids/feest) mee te filmen? Of heb je geen controle over het scherpstellen?
Ja, precies. Het is een klein dingetje dus je kan vanuit rare hoeken wat filmen.quote:
Klopt. Mijn SD-kaartje is daar dan wel weer ideaal voor...quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, precies. Het is een klein dingetje dus je kan vanuit rare hoeken wat filmen.
Wat is nu duur van fotografie/videografie?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Klopt. Mijn SD-kaartje is daar dan wel weer ideaal voor...
Maar zo'n Go Pro is vrij duur...
Kwaliteit is prima om ze opnieuw af te drukken oid. De originelen gooi je ook niet weg lijkt me. Ouwe foto's hadden geen perfecte kwaliteit, dus ik merkt er weinig van bij foto's uit de 70's dat de resolutie wat lager was.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is het 'm juist. Het scannen is uiteraard wel makkelijker maar de kwaliteit schijnt juist slecht te zijn.
Nou zijn het niet de meest belangrijke dia's (maar wel weer de kiekjes van o.a. mij als baby, foto's rond huis/gezin/familie enz.), maar enige kwaliteit zou wel mooi zijn...
En ik heb gelezen als je bovenstaande setup juist uitvoert (dus qua licht, camera enz.) dat de kwaliteit een stuk beter is.
Hmm, dan ga ik daar dan toch maar eens naar kijken of er iets goeds tussen zit. Want ik ben opzich wel benieuwd wat ik tegenkom in tussen die ± 3400 dia's tegenkomquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:18 schreef freud het volgende:
[..]
Kwaliteit is prima om ze opnieuw af te drukken oid. De originelen gooi je ook niet weg lijkt me. Ouwe foto's hadden geen perfecte kwaliteit, dus ik merkt er weinig van bij foto's uit de 70's dat de resolutie wat lager was.
Dat snap ik echt niet. Kijk: ik heb het zelf ook erg snel warm hoor, 20 graden en ik heb echt al een korte broek aan met teenslippers eronder. Maar dit is wel heel erg!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:36 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen! 4 graden was het net. En er fietste iemand in een korte broek voorbij![]()
Ik kreeg er rillingen van over mijn rug.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Dat snap ik echt niet. Kijk: ik heb het zelf ook erg snel warm hoor, 20 graden en ik heb echt al een korte broek aan met teenslippers eronder. Maar dit is wel heel erg!
En dat kwam door de korte broek???quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kreeg er rillingen van over mijn rug.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:19 schreef Puala het volgende:
Ook wel door het feit dat het een minder knappe jongeman was
I know, was meer een geintje. Kleine jochies vragen er vaak naar he, als mensen erover pratenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:43 schreef Puala het volgende:
Van mij? Nou ja, in het portrettopic de laatste![]()
Maar ja eigenlijk wel. Vooral hoe het gegaan is. Ik wilde uit eten gaan en stond me klaar te maken, hij wilde praten en over was tEn later weer het alom bekende "ik wil je terug, maar ik ben te druk om af te spreken" en dan weken om elkaar heen draaien (lees: ik wachten op hem) en vorige week maar afgekapt voor mezelf. Het is klaar. Afgerond. Finito
Guys, watch out! Paula's coming your way!!!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:53 schreef Puala het volgende:
Het is klaar, op naar iets nieuwsEn dat werkt wel goed in je hoofd eigenlijk
![]()
Oh fijn zo'n vriendin![]()
Met name die schulden lijken me wel heel moeilijk. Dan sleept het ook nog zo lang na
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Guys, watch out! Paula's coming your way!!!![]()
Zo bedoelde ik het ook nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:00 schreef Puala het volgende:
[..]![]()
zo wanhopig ben ik ook weer niet hoor.
Schoolquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:02 schreef Puala het volgende:
Maar jij hebt ook een rustige werkdag zo te merken?
Wat doe je voor werk?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:14 schreef Puala het volgende:
Werkdagje. Tussen de telefoontjes door beetje internetten. Het is nog rustig
Ik werk op een servicedesk en ondersteun software waar scholen (basis, middelbaar, MBO onderwijs) mee werken .quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Wat doe je voor werk?
Zelf hoef ik vanavond pas aan het werk
Hahaquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef Puala het volgende:
Ik ben klaar. Wel met mijn Windows 7 bezig, maar dat is meer omdat je als IT-er zijnde wel moet![]()
MIC, vind ik leukik wil ook
Aaah lekker! Groot gelijk, je moet prioriteiten stellen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:43 schreef Puala het volgende:
Ik wil te veel voor de tijd die ik hebIk moet eerst mijn windhoos halen en wat extra modules vanuit mijn werk. Want dat levert op kort termijn geld op (lees: dan krijg ik extra salaris + ik hoef niet meer mijn bijtelling te betalen)
Jup. Uiteindelijk wil ik een paar cursussen gaan doen. Loop te denken aan effectief communiceren, mediation ed. Lijken me mooie cursussen om te gaan volgen. Wil uiteindelijk richting projectmanagement edquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Aaah lekker! Groot gelijk, je moet prioriteiten stellen!
Ikzelf heb te lang aangekloot met school helaas. Nu eindelijk iets gevonden dat ik leuk vind, naast Journalistiek wat ik twee jaar gedaan heb.
Zekers!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Jup. Uiteindelijk wil ik een paar cursussen gaan doen. Loop te denken aan effectief communiceren, mediation ed. Lijken me mooie cursussen om te gaan volgen. Wil uiteindelijk richting projectmanagement ed
Maar aankloten met school doen velenMaar iets vinden wat je leuk vind is moeilijk en kost tijd
Maar wel mooi dat het nu wel leuk is!
Scheef en pijnlijkquote:
1 woord. prutser :pquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:58 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Scheef en pijnlijkIets met laminaat leggen, en met twee pakken laminaat in de handen uitglijden en door je rug gaan....
Ik kan er amper zelf aankomen, laat staan iemand anders... afspraken voor amsterdam deze week maar gecancelled. Wordt zaterdag ook een leuke met de photowalk....quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:59 schreef Puala het volgende:
[..]
1 woord. prutser :p
Maar je hebt nu toch een? Dan laat je die je toch lekker vertroetelen en masseren enz? Beetje uitbuiten mag he
Die ex van me ging door zn rug tijdens het scheren (ja echtquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:00 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik kan er amper zelf aankomen, laat staan iemand anders... afspraken voor amsterdam deze week maar gecancelled. Wordt zaterdag ook een leuke met de photowalk....
niks te maken met watje. er komen ook geen pijnstillers of andere zooi aan te pas. Het heeft zichzelf ontregelt en het gaat ook maar vanzelf weer wegquote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:13 schreef Puala het volgende:
Dan maar hopen dat het niet te lang gaat duren en dat je lichaam het zelf weer op paktBeestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
goede vraag. Ik heb er ook al verschillende voorbij zien komen, maar heb ook geen idee wat nou een leuke beginnersset is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:13 schreef Puala het volgende:
Waar let je op als je een flitsset gaat kopen?
Samequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:13 schreef Puala het volgende:
Hoeveel geld je wilt uitgeven.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:13 schreef Puala het volgende:
Gevalletje marktplaats. Heb er al wat gevonden, maar geen idee of t wat isquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hoeveel geld je wilt uitgeven.
Doe eens een linkje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Gevalletje marktplaats. Heb er al wat gevonden, maar geen idee of t wat is
Ik zei eeeeen linkje, niet driequote:
Denk eigenlijk dat het allemaal niets is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Gevalletje marktplaats. Heb er al wat gevonden, maar geen idee of t wat is
Onderbouw je dan ook waarom?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat het allemaal niets is.
Bij alle setjes krijg ik een beetje een aldi gevoel, een setje wat ergens goedkoop op de kop getikt is maar kwalitatief gezien totaal niet mee kan met de goedkoopste bowens setjes bijvoorbeeld. Verder geen argument voor.quote:
Ok. Maar voor mij is het puur om te ontdekken of het wat is en wat je kan met studio flitsers. En volgens mij kan je dat beter met een goedkoop setje uitproberen en dan wat duurders aanschaffen als direct met iets duurs beginnen toch?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Bij alle setjes krijg ik een beetje een aldi gevoel, een setje wat ergens goedkoop op de kop getikt is maar kwalitatief gezien totaal niet mee kan met de goedkoopste bowens setjes bijvoorbeeld. Verder geen argument voor.
50 tinten grijskaart?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:34 schreef Merlijn het volgende:
De Janssen’s hadden geen kinderen en besloten een donor te zoeken om moeder Janssen te bevruchten en zo hun gezin te starten. Op de dag dat de donor langs zou komen, moest meneer Janssen op zijn werk zijn. Dus hij kuste zijn vrouw en zei: “Ik ga er vandoor, die meneer zal wel snel hier zijn.”
Een half uur later kwam heel toevallig een deur-tot-deur babyfotograaf langs en belde aan. “Goedemorgen, mevrouw. U kent me niet, maar ik ben hier om…”
“Oh, u hoeft niets uit te leggen hoor. Ik verwachtte u al”, onderbrak mevrouw Janssen hem. ”Werkelijk?” vroeg de fotograaf, “Nou, prima dan! Mijn specialiteit zijn baby’s.”
“Dat hoopten mijn man en ik al. Komt u alstublieft binnen en ga zitten. Waar gaan we precies beginnen?” vroeg mevrouw Janssen blozend.
“Laat alles maar aan mij over mevrouw, meestal doe ik er eerst twee in de badkuip, één op de bank en soms nog een paar op het bed. Vaak is de vloer in de huiskamer ook leuk, dan heb je een groter oppervlak.”
“Badkuip, huiskamervloer? Geen wonder dat het niet werkte voor mij en mijn man Harry.”
“Nou, mevrouw, niemand kan het in één keer goed doen, maar als we verschillende posities proberen en ik schiet van zes of zeven verschillende hoeken, dan weet ik zeker dat u tevreden zal zijn over de resultaten.”
“Ik hoop dat we dit snel achter de rug hebben,” piepte mevrouw Janssen.
“Mevrouw, in mijn soort werk moet een man zijn tijd nemen. Het kan makkelijk binnen vijf minuten, maar dan weet ik zeker dat u daar niet tevreden over zal zijn.”
“Ik weet het wel zeker!!” riep mevrouw Janssen uit. De fotograaf opende zijn koffer en pakte zijn album met babyfoto’s. “Deze is gemaakt op de bovenkant van een dubbeldekkerbus midden in Antwerpen.”
“Mijn God!!”, riep mevrouw Janssen uit, aan haar zakdoek plukkend.
“En deze tweelingen zijn bijzonder goed gelukt, er rekening mee houdend dat de moeder nogal moeilijk deed.” De fotograaf gaf haar de foto.
“Moeilijk?” vroeg mevrouw Janssen.
“Ja, helaas wel. We moesten uiteindelijk naar het stadspark om het voor elkaar te krijgen. Overal om ons heen stonden mensen te dringen om het maar goed te kunnen zien.”
“Te dringen?” vroeg mevrouw Janssen, haar ogen wijdopen van verbazing.
“Ja. . . ” vertelde de fotograaf, “. . . en voor langer dan drie uur! Het mens bleef maar schreeuwen en commentaar geven. Ik kon me nog amper concentreren. Dan begon het donker te worden en moest ik het snel afwerken. Toen er uiteindelijk eekhoorntjes aan mijn gereedschap gingen knabbelen, moest ik alles weer snel terugstoppen.”
Mevrouw Janssen leunde naar voren. “U bedoelt dat ze werkelijk aan uw…ahum gereedschap knabbelden?”
“Jazeker mevrouw. Nou, als u er klaar voor bent, zal ik de standaard opzetten zodat we aan de slag kunnen.”
“Standaard??” Mevrouw Janssen keek nu ontzettend bezorgd.
“Ja zeker mevrouw, ik heb de standaard nodig om mijn Canon op te laten rusten. Hij is veel te groot voor mij om vast te houden wil ik goed kunnen schieten.”
“Mevrouw? mevrouw? . . Goeie God, ze is flauwgevallen!! Zou ik iets verkeerds hebben gezegd?”
Check Jinbei eens? (merk)quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Ok. Maar voor mij is het puur om te ontdekken of het wat is en wat je kan met studio flitsers. En volgens mij kan je dat beter met een goedkoop setje uitproberen en dan wat duurders aanschaffen als direct met iets duurs beginnen toch?
quote:
Voor thuis (binnen) is zoiets toch prima? Ik heb 250 watt/sec en draait nooit op vol vermogen... kom bijna nooit boven half uit...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:20 schreef Puala het volgende:
http://www.kamera-express(...)f/#ProductTabsAnchor zoiets dan?
Dat vraag ik me dus af. Is het goed genoeg? Ik hobby thuis wat met portretjes enz. En ik wil het vaker gaan doen. Zelfportretten kan je wel met 2 lampen en wat knutselen. Met modellen doe ik dat liever nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Voor thuis (binnen) is zoiets toch prima? Ik heb 250 watt/sec en draait nooit op vol vermogen... kom bijna nooit boven half uit...
Voor thuishobbyen is het prima hoor...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Is het goed genoeg? Ik hobby thuis wat met portretjes enz. En ik wil het vaker gaan doen. Zelfportretten kan je wel met 2 lampen en wat knutselen. Met modellen doe ik dat liever niet
En nu me in zien te houden tot het salaris er is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Voor thuishobbyen is het prima hoor...
I know that problem....quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:30 schreef Puala het volgende:
[..]
En nu me in zien te houden tot het salaris er is.![]()
Werken. Sugarmommy zoeken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:25 schreef MrManuel het volgende:
Oké.,. Iemand tips hoe ik geld kan sparen voor een 5DmkII + 24-105mm + SteadyCam?
Werken doen we al.. Dat is de reden waarom ik tips nodig heb om juist te SPAREN xDquote:
Fok stijl:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:25 schreef MrManuel het volgende:
Oké.,. Iemand tips hoe ik geld kan sparen voor een 5DmkII + 24-105mm + SteadyCam?
36 uur p/w is al redelijk veel..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fok stijl:
Kontje verkopen achter 't station?
Of meer werken?
Dit is een hele goede.. Ik zal donderdag op me vrije middag eens me bankafschriften erbij pakken en dan ga ik kijken waar ik kan korten.. Ik weet dat ik veels te veel uitgeef.. Ik zou per maand 600 moeten kunnen overhouden.. Maarja dat maak ik dus op aan auto etc.. (Onnodig veel rijden)quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
zet eens op een rij waar je je geld allemaal aan uit geeft. Stel je vervolgens een budget op wat je per maand aan "onzin" (snoep/stappen/bios/festivals) etc etc mag uitgeven en ga daar niet overheen.
Tadaa.
Of zet elke maand bedrag X opzij.
Ga je dat hier elke dag postenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:07 schreef MrManuel het volgende:
Het is nu Woensdag 10 Oktober 2012.
Omstreeks 7:51 uur zal de zon langzaam opkomen, waarna de ochtend licht bewolkt zal beginnen. In de middag is er tevens ook vrij veel bewolking, hierdoor ligt de minimale temperatuur rond de 4 graden. De maximumtemperatuur zal wederom rond de 13 graden liggen. En voor de mensen die naar buiten moeten is er een neerslagkans van 15%.
Mocht het gaan regenen is er een neerslaghoeveelheid van 0.2mm voorspeld.
Perfect weer om herfstachtige foto's te maken dus!
Bij deze alvast een fijne dag toegewenst.
40? Tsjah, als jij graag rondjes rijd kost dat idd benzine enzulks. Je moet vooral die kleine dingetjes in de gaten houden denk ik. 2 euro hier, 5 euro daar, even dit, even dat, voor je het weet geef je 50 euro/week aan dingen uit wat niet per se hoeft. Das toch 200 euro /maand.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:50 schreef MrManuel het volgende:
[..]
36 uur p/w is al redelijk veel..
[..]
Dit is een hele goede.. Ik zal donderdag op me vrije middag eens me bankafschriften erbij pakken en dan ga ik kijken waar ik kan korten.. Ik weet dat ik veels te veel uitgeef.. Ik zou per maand 600 moeten kunnen overhouden.. Maarja dat maak ik dus op aan auto etc.. (Onnodig veel rijden)
Nee niet elke dag...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga je dat hier elke dag posten?
[..]
40? Tsjah, als jij graag rondjes rijd kost dat idd benzine enzulks. Je moet vooral die kleine dingetjes in de gaten houden denk ik. 2 euro hier, 5 euro daar, even dit, even dat, voor je het weet geef je 50 euro/week aan dingen uit wat niet per se hoeft. Das toch 200 euro /maand.
Ik denk dat dat het probleem is dat iedereen heeft. Als je het salaris hebt, leef je er ook naar. Je gaat bijvoorbeeld boodschappen doen bij de Appie met de zelfscan omdat dat nou eenmaal makkelijk en sneller gaat. Terwijl je wellicht 40 euro per week kunt besparen door de aanbiedingen mee te nemen uit verschillende winkels...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:11 schreef Puala het volgende:
Herkenbaar probleem MrManuel. Ook hier moet ik een 400-500 euro over kunnen houden maar aangezien ik elke maand wel iets duurs/onnodigs koop lukt dat dus niet
Ja, maar dat is dus het kromme. Daar let ik wel op. Ik doe boodschappen met een vriendin die in de schuldsanering zit. Dan ga je automatisch opletten wat je mee neemt en wat je uit geeft. Eerst ging ik altijd enkel naar de c1000, want makkelijk. Nu ga ik eerst naar de Lidl, neem daar mee wat ik daar kan halen en daarna naar de C1000.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het probleem is dat iedereen heeft. Als je het salaris hebt, leef je er ook naar. Je gaat bijvoorbeeld boodschappen doen bij de Appie met de zelfscan omdat dat nou eenmaal makkelijk en sneller gaat. Terwijl je wellicht 40 euro per week kunt besparen door de aanbiedingen mee te nemen uit verschillende winkels...
Uit onderzoek blijkt, dat dit niet werkt, omdat je bij het bezoeken van verschillende winkels, ook meer onnodige dingen meeneemt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het probleem is dat iedereen heeft. Als je het salaris hebt, leef je er ook naar. Je gaat bijvoorbeeld boodschappen doen bij de Appie met de zelfscan omdat dat nou eenmaal makkelijk en sneller gaat. Terwijl je wellicht 40 euro per week kunt besparen door de aanbiedingen mee te nemen uit verschillende winkels...
Die laatste optie heb ik ook al aan zitten denken idd. Maar dan moet ik eerst overstappen van bank en dat kan alleen als je onder kantooruren een keer ergens je ID kan laten zien en een krabbeltje kan zetten. En dat lukt dus nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ook kan helpen is zo'n budgettool, als Afas personal. Dat brengt in beeld waar je uitgaven heen gaan.
Ook kan het handig zijn om 2 rekeningen te hanteren. Een voor de vaste lasten + sparen en een losse betaalrekening voor boodschappen + leukigheid.
Nah, ik weet het niet. Als ik de weekboodschappen haal (en ik haal 9 van de 10x hetzelfde) ben ik bijvoorbeeld 80 euro kwijt. Als mijn vriendin exact hetzelfde haalt bij verschillende winkels en de aanbiedingen meeneemt is ze misschien een half uur tot 45 minuten langer weg, maar zij redt het met 50....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt, dat dit niet werkt, omdat je bij het bezoeken van verschillende winkels, ook meer onnodige dingen meeneemt.
Bespaar je wel weer geldquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:32 schreef Puala het volgende:
En ik heb naast de flitsset gegrepen via marktplaats. De beller was sneller
SNS-bank kan alles online, hoef je niet voor naar een vestiging en je krijgt rente op de betaalrekeningquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Die laatste optie heb ik ook al aan zitten denken idd. Maar dan moet ik eerst overstappen van bank en dat kan alleen als je onder kantooruren een keer ergens je ID kan laten zien en een krabbeltje kan zetten. En dat lukt dus niet![]()
Ik zit nu bij de prutsers van de regiobank en dat is onderdeel van de sns bank. Ik wil er weg, want ik vind het zo'n papieren rompslomp en gedoe en alles. bah.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:47 schreef taxibabe het volgende:
[..]
SNS-bank kan alles online, hoef je niet voor naar een vestiging en je krijgt rente op de betaalrekening.
Wat verder trouwens ook scheelt (bij mij iig), is niet met de pin betalen. Gewoon geld bij de bank pinnen en daar moet je het de hele week mee doen. Je hebt beter in de gaten hoeveel je nog over hebt.
Wij probeerden laatst een rekening te openen bij de Rabo, maar dat mocht alleen als we allebei ons inkomen daarheen zouden laten storten. Doei!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zit nu bij de prutsers van de regiobank en dat is onderdeel van de sns bank. Ik wil er weg, want ik vind het zo'n papieren rompslomp en gedoe en alles. bah.
Maar goed, ik wil gewoon naar de rabo en dan moet je dus even je neus een keer laten zien + krabbeltje. En daarna kan je wel alles via internet regelen![]()
En dat werkt bij mij juist avrechts. Ik pin gewoon extra
Dat is onzin. Als ze die voorwaarde bij mij ook gaan stellen ben ik heel snel wegquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wij probeerden laatst een rekening te openen bij de Rabo, maar dat mocht alleen als we allebei ons inkomen daarheen zouden laten storten. Doei!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |