abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:05 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116785261

Welkom bij de Fok!Fotografie Slowchat!

Fotografie is natuurlijk een hele serieuze zaak, maar de fotograaf erachter is natuurlijk niet altijd even serieus met fotografie bezig! Kortom, wij zijn ook mensen die af en toe probleempjes hebben met auto's of de economische crisis, peinzen over wat we vanavond zullen gaan eten en we maken ons ook wel eens zorgen om wanneer de wasmachine het zal begeven... Slowchat time!

Merken
Canon || Nikon || Pentax || Sony || Olympus || Panasonic || Leica || Fuji || Hasselblad || Mamiya

Handige Links
DPReview || DxO
Google

En hier verder... wie houdt er niet van zomer? Festivals, vrije dagen (en als je geen vrij hebt, dan is het overal rustig) en natuurlijk veel zon; ook achter de wolken!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:24 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116785279
Tsjah, ik vind LR niet lekker werken. Maar misschien eens een tweede poging geven.
pi_116788803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een foto of 1000 liggen van vakantie :')
1000maar?
Ik verwacht er meer van m'n vakantie volgende maand (Oezbekistan is een beetje fotogeniek).
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:02:14 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116800347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

1000maar?
Ik verwacht er meer van m'n vakantie volgende maand (Oezbekistan is een beetje fotogeniek).
Ja, 1200 nog wat.
Ik schiet in 1 keer goed :')
  FOK!fotograaf vrijdag 14 september 2012 @ 23:03:45 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116800422
Het bruidspaar was in ieder geval blij met de foto's. De bruid haar ouders wonen naast mij, dus ik had vanaf de 3e etage een paar foto's geschoten en in de tijd tussen bruid ophalen en ceremonie bewerkt en in Publisher alvast een mooi plaatje van gemaakt. Vervolgens bij de ceremonie geweest en nog een paar unieke foto's gemaakt (fotograaf en groep was al naar binnen, bruid en vader stonden nog buiten). Dit bij thuiskomst ook meteen bewerkt (had wat tijd tussen ceremonie en receptie), tweede collage in Publisher gemaakt en het hele zooitje vervolgens geprint. Natuurlijk was de inkt op, dus 1 moet nog een keer, die heeft streepjes. Maar ze hebben in ieder geval alvast een tastbare herinnering aan hun dag. De hoes met de 2 collages zijn het hele gezelschap langs geweest, opa's en oma's, ouders, zussen, getuigen, iedereen vond het tof. :)
Ik was niet als fotograaf heen, maar natuurlijk ga ik niet zonder camera weg. En nog gezellig met de fotograaf gebabbeld. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116804394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, 1200 nog wat.
Ik schiet in 1 keer goed :')
ik heb er ook nog 3500 van Indonesie en Thailand, en in december zit ik weer in Thailand :')

Moet meer tijd vrijmaken voor dat soort dingen, postprocessen en het hele circus achteraf heb ik ook echt een pokkehekel aan moet ik bekennen..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_116805112
Ik denk dat ik maar een boek ga maken van de reizen van de afgelopen 10 jaar oid... Bij mij liggen de foto's ook maar zo in een archief :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_116806303
Ik heb er 43 van deze vakantie en die zijn al netjes bewerkt en de helft staat al op mn site. Voor t eerst dat ik zo netjes op tijd ben geloof ik.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 01:56:23 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116806570
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116808137
Ben ik ookwel benieuwd naar
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 09:18:45 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116808400
Als je sowieso minder dan ¤2000 verdient met fotografie is het de moeite niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 11:44:50 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116810275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als je sowieso minder dan ¤2000 verdient met fotografie is het de moeite niet.
Per opdracht, of per maand?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:42:27 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116811574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:40 schreef Puala het volgende:
Ik heb er 43 van deze vakantie en die zijn al netjes bewerkt en de helft staat al op mn site. Voor t eerst dat ik zo netjes op tijd ben geloof ik.
43! :o
Ik heb me afgelopen vakantie nog wel ingehouden, ik zat op 1200 voor drie weken en daar zaten dan nog een heleboel nachtlucht foto's bij.
Eerder in het jaar in Slovenië had ik hetzelfde aantal in een week.

Sinds ik LR gebruik lukt het me wel beter om het zodanig te verwerken dat ik ook een album maak per vakantie. Vorige keer een keer geprobeerd op echt fotopapier. Heel mooi, maar wel reteduur. Daarom zal ik het niet snel weer doen.
Life is what you make it.
pi_116812127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
Yup. maar eigenlijk enkel nog om mijn bedrijfsnaam te behouden. Tegenwoordig kan je namenlijk geen KVK nummer meer hebben zonder belastingregistratie. Het loont inderdaad vanwege de aftrek, materiaal van het bedrijf betalen (ik doe ook visagie zelf) etc. Maar verder vind ik het gedoe om nu vier keer per jaar aangifte te doen voor het bedrijf en 1 keer voor prive. Ik heb dit jaar vier opdrachten gedaan, dus grote kans dat ik de boel nog eens stop zet.
pi_116812176
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

43! :o
Ik heb me afgelopen vakantie nog wel ingehouden, ik zat op 1200 voor drie weken en daar zaten dan nog een heleboel nachtlucht foto's bij.
Eerder in het jaar in Slovenië had ik hetzelfde aantal in een week.

Sinds ik LR gebruik lukt het me wel beter om het zodanig te verwerken dat ik ook een album maak per vakantie. Vorige keer een keer geprobeerd op echt fotopapier. Heel mooi, maar wel reteduur. Daarom zal ik het niet snel weer doen.
43 volgens mij ja. Kan het nog controleren voor je. Maar de Middellandse zee is niet zo spannend om te fotograferen. We zijn in de week dat we er zaten 1x de camping af geweest voor grotten en toen heb ik de foto's moeten maken. En landschapjes vind ik leuk, maar niet WAUW!. Dus dan kom je niet op zo heel veel uit :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 14:08:01 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116813922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.

Ben zelf blij dat ik de beslissing heb genomen iig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 14:49:02 #17
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116848089
Episch kado:

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 16:12:25 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116851334
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef freud het volgende:

[..]

Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.

Ben zelf blij dat ik de beslissing heb genomen iig.
Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?
The summer is magic!

pi_116852478
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?
2x eenmanszaak.
pi_116865818
Ik heb een vraag aan de wat meer gevorderde fotograaf.
Ik zou een leuk fotografie boek aan iemand cadeau willen geven, die op dit moment de fotovakschool volgt in Amsterdam. Heeft iemand misschien een idee welk boek een beetje leuk is, en ook voor de wat gevordere fotograaf? Of in ieder geval waar een beetje gesproken wordt over het bepalen van de juiste lens, speciale technieken en dergelijke?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:20:17 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_116867103
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:03 schreef Anddick het volgende:
Ik heb een vraag aan de wat meer gevorderde fotograaf.
Ik zou een leuk fotografie boek aan iemand cadeau willen geven, die op dit moment de fotovakschool volgt in Amsterdam. Heeft iemand misschien een idee welk boek een beetje leuk is, en ook voor de wat gevordere fotograaf? Of in ieder geval waar een beetje gesproken wordt over het bepalen van de juiste lens, speciale technieken en dergelijke?
Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_116868056
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?
Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:37:36 #23
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_116868369
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
Techniek zal ze ook leren op school. Inspiratie moet ook uit jezelf komen. Een beeld hebben van wat er al is gedaan is dan zeker leuk. Als je weet wat haar interessegebied is (fashion, documentaire) kun je eens kijken of je een mooi fotoboek daarover kunt vinden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:42:55 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116868780
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:

[..]

Ik vind de boekwinkel op Schiphol Plaza an sich wel goed altijd. Staan vaak leuke boeken, ook voor fotografie, tussen. En het grote voordeel is dat de winkel VOOR de douane staat, tegenover de starbucks aan het einde van de gang.
The summer is magic!

pi_116869929
Bedankt voor jullie beide reacties. Misschien even morgen kijken dan bij die boekenwinkel op schiphol! En anders wat Xilantof zei inderdaad, een boek specifiek op dieren/portret of wat dan ook is ook leuk!
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 22:35:51 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116872385
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:58 schreef Anddick het volgende:
Bedankt voor jullie beide reacties. Misschien even morgen kijken dan bij die boekenwinkel op schiphol! En anders wat Xilantof zei inderdaad, een boek specifiek op dieren/portret of wat dan ook is ook leuk!
Ik ben een paar keer in die boekenwinkel geweest, er zijn natuurlijk meer boekwinkels. ;)
The summer is magic!

pi_116882318
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting :(
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.

Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.

Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang :(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2012 @ 10:41:58 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116882392
quote:
8s.gif Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting :(
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.

Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.

Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang :(
Protest aantekenen. Sowieso word je er niet beter van wanneer ze een 50/50 regeling treffen. Je kan beter 1 iemand hebben met volledige schuld.
The summer is magic!

pi_116882489
Ik wou heel blij goedemorgen komen jubelen, maar wat een k*t situatie Ener-G. Dat daar zo moeilijk over word gedaan zeg -O-
pi_116882827
quote:

Jemig, dat slaat echt nergens op zeg.
pi_116917664
Goedenavond, Goedenacht allen, welterusten.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 06:33:01 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116922241
quote:

Meen je niet :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:47:54 #33
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_116925756
quote:

Kut man :(
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 18:47:26 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116945132
quote:

Alleen als je een parkeerhandeling maakte is het speciale verrichting. Parkeerterrein is meestal openbare weg, dus dat zou je ook nog na kunnen vragen (openbare weg of eigen terrein). Sowieso moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de dagwaarde. Als de verzekering een deel betaald, mooi, maar dat is dan het probleem van de veroorzaker dat de schade waar je recht op hebt (dagwaarde) betaald wordt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116970208
Mwa betalen meer in de zin van dat als we uitbetaald krijgen, we maar de helft van de dagwaarde krijgen die we weer in een nieuwe auto kunnen steken. Schadetaxatie a 89 euro die we uit eigen zak moesten betalen zijn we sowieso al kwijt :(
pi_116972119
quote:
8s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:47 schreef Ener-G het volgende:
Mwa betalen meer in de zin van dat als we uitbetaald krijgen, we maar de helft van de dagwaarde krijgen die we weer in een nieuwe auto kunnen steken. Schadetaxatie a 89 euro die we uit eigen zak moesten betalen zijn we sowieso al kwijt :(
Ja, hier zit je idd niet op te wachten :X Maar wat is er precies gebeurd dan? Je reed op een parkeerplaats en knalde tegen een andere auto aan?
pi_116972414
Vrouwlief stak in zn achteruit de auto uit de parkeerplaats, en reed daarna vooruit weg langs de geparkeerde auto's, toen er vanuit de parkeervakken aan de overkant (links van onze auto) iemand in zn achteruit zn vak uit kwam zetten. Onze auto is linksachter precies ter hoogte van het achterlicht geraakt op het hoekje. Als ze net iets harder had gereden was er niks aan de hand geweest, maar zoiets verwacht je gewoon niet en de andere auto zat ook in de dode hoek links, dus zij kon er in ieder geval niks aan doen.

Degene die ons aanreed moet compleet niet gekeken hebben voor/tijdens het achteruit rijden, anders had ie onze auto wel moeten zien. En anders zou ie het wel moeten horen, want die van ons heeft een sportuitlaat met een extra roestgat in de achterdemper, en is dus luid en duidelijk te horen :')

Camerabeelden zijn helaas niet meer op te vragen, dus nu wordt het van onze kant lastig om nog te bewijzen hoe het gegaan is. Leuk he, verzekeringsmaatschappijen ):O
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 11:07:43 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116972508
Ik ken het... Auto totall loss gereden door een pool in een vrachtwagen (knalde bij me achterop), en politie weigerde om langs te komen en hem te testen/ondervragen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116972637
Mijn moeder heeft toen het glad was 1,5 jaar terug mijn auto met 10 km/u total loss gereden. Auto van links, zij van rechts. De auto gaf geen voorrang, maar mijn moeder was al opgetrokken. Daarna heeft ze gas bij gegeven en is rechtdoor gegaan (grasveldje op) zodat ze geen schade zou hebben. De bestuurder van de andere auto schrok en ipv naar rechts te sturen stuurde hij naar links. Vol tegen mijn auto aan en omdat het glad was ging de auto schuiven naar achter. Met de rechterkant tegen een lantaarn aan. Links schade van de auto, rechts van de lantaarnpaal. :')

Gelukkig wel eigenlijk alles vergoed gekregen. Alleen zo stom geweest om het te laten taxeren bij een garage die me werd aangeraden. Die hebben niet gezien gehad dat mijn motorblok een flinke opdonder heeft gehad en dus total loss zou moeten worden verklaard. Dus enkel de blikschade vergoed gekregen. Op de dag dat ik het geld kreeg hoorde ik dat mijn auto economisch total loss was :')
pi_116973048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:04 schreef Ener-G het volgende:
Vrouwlief stak in zn achteruit de auto uit de parkeerplaats, en reed daarna vooruit weg langs de geparkeerde auto's, toen er vanuit de parkeervakken aan de overkant (links van onze auto) iemand in zn achteruit zn vak uit kwam zetten. Onze auto is linksachter precies ter hoogte van het achterlicht geraakt op het hoekje. Als ze net iets harder had gereden was er niks aan de hand geweest, maar zoiets verwacht je gewoon niet en de andere auto zat ook in de dode hoek links, dus zij kon er in ieder geval niks aan doen.

Degene die ons aanreed moet compleet niet gekeken hebben voor/tijdens het achteruit rijden, anders had ie onze auto wel moeten zien. En anders zou ie het wel moeten horen, want die van ons heeft een sportuitlaat met een extra roestgat in de achterdemper, en is dus luid en duidelijk te horen :')

Camerabeelden zijn helaas niet meer op te vragen, dus nu wordt het van onze kant lastig om nog te bewijzen hoe het gegaan is. Leuk he, verzekeringsmaatschappijen ):O
Geen politie enzo voor de situatieschets?
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:07 schreef freud het volgende:
Ik ken het... Auto totall loss gereden door een pool in een vrachtwagen (knalde bij me achterop), en politie weigerde om langs te komen en hem te testen/ondervragen...
Slecht,... dat gebeurt niet standaard?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:11 schreef Puala het volgende:
Mijn moeder heeft toen het glad was 1,5 jaar terug mijn auto met 10 km/u total loss gereden. Auto van links, zij van rechts. De auto gaf geen voorrang, maar mijn moeder was al opgetrokken. Daarna heeft ze gas bij gegeven en is rechtdoor gegaan (grasveldje op) zodat ze geen schade zou hebben. De bestuurder van de andere auto schrok en ipv naar rechts te sturen stuurde hij naar links. Vol tegen mijn auto aan en omdat het glad was ging de auto schuiven naar achter. Met de rechterkant tegen een lantaarn aan. Links schade van de auto, rechts van de lantaarnpaal. :')

Gelukkig wel eigenlijk alles vergoed gekregen. Alleen zo stom geweest om het te laten taxeren bij een garage die me werd aangeraden. Die hebben niet gezien gehad dat mijn motorblok een flinke opdonder heeft gehad en dus total loss zou moeten worden verklaard. Dus enkel de blikschade vergoed gekregen. Op de dag dat ik het geld kreeg hoorde ik dat mijn auto economisch total loss was :')
Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij? :{
pi_116973086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij? :{
Ik heb normaal een kennis die mijn auto onderhoud en hij werkt vaker met hem. Nog nooit eerder zoiets meegemaakt ook. Kan gebeuren. Het is uiteindelijk allemaal wel redelijk prettig opgelost, maar god wat baalde ik die dag toen ik dat hoorde zeg :+
pi_116973321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Geen politie enzo voor de situatieschets?
Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je belt :D Alleen als je een belangrijke doorgaande weg verspert, of er dermate ernstig letsel is dat er een ambulance aan te pas moet komen :z
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 13:52:00 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116978426
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:29 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je belt :D Alleen als je een belangrijke doorgaande weg verspert, of er dermate ernstig letsel is dat er een ambulance aan te pas moet komen :z
Doorrijder na een ongeval komen ze wel voor...
The summer is magic!

pi_116978632
Tja in mijn geval is de persoon in kwestie gewoon blijven staan, en heeft zelfs ruiterlijk toegegeven dat het zijn schuld was, en ook ondertekend op het formulier.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 14:11:51 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116979348
Ik ben voor Peter_Aragorn een tiplijst aan het maken voor bruiloften. Is er interesse om deze ook hier te posten?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116979430
Sure!
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 14:54:22 #47
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116981184
De tips:

Hier wat tips:
• Termijn wanneer je uiterlijk oplevert
• Wat je gaat fotograferen:
o Van hoe laat tot hoe laat
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Reiskosten los vermelden als je ze wil rekenen
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar :P. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
• Maak backups voordat je iets anders doet als je klaar bent :P.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116982100
Danks! ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 15:18:42 #49
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116982138
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:

Hier wat tips:
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar :P. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
Goeie dit, even onthouden.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:19:52 #50
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_116982193
Heel fijn! Bedankt!
  woensdag 19 september 2012 @ 15:31:00 #51
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_116982730
In hoeverre wordt het fotograferen tijdens officiele momenten (kerk, ceremonie) eigenlijk als lastig ervaren? Ik weet van mijn eigen bruiloft dat ik er zelf totaal geen erg in had, maar ik hoorde achteraf en zag op de film dat er best veel geklikt werd.

Ik heb zelf een Canon 500D waarvan de shutter best een hard geluid geeft, in vergelijking met de semi-pro lijnen, maar ook daarvan hoor je natuurlijk vrij duidelijk de spiegel klappen
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 17:38:37 #52
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116988307
Als je je een beetje gedeisd houdt, valt het erg mee inderdaad. Neemt niet weg dat low profile een goeie instelling bljft.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116988695
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:

Hier wat tips:
Aardig lijstje O+

Ik mis nog een persoonlijke: als je er niet op hoeft te verdienen: let tijdens het voorgesprek op of het daadwerkelijk klikt tussen jou en de opdrachtgevers. Dat voorkomt een hoop ellende tijdens en na de bruiloft.

Je zult zien dat je veel intiemere foto's maakt als je er helemaal achter staat als het leuke mensen zijn. Bovendien zien mensen je als integer als dit van tevoren aangeeft en win je juist meer credits.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 21:40:33 #54
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117001945
Ghostery voor Chrome is geupdate, werkt heerlijk en 'ruis' vrij O+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 19 september 2012 @ 21:51:33 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117002657
Mijn spiegel is er vanmiddag afgereden door een collega. Weet niet wie. Morgen maar even een mail naar het hele bedrijf sturen.

Klootzak :r
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 06:13:05 #56
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117012483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn spiegel is er vanmiddag afgereden door een collega. Weet niet wie. Morgen maar even een mail naar het hele bedrijf sturen.

Klootzak :r
Leuk ook als dat onder collega's niet gezegd wordt ook :')
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 20 september 2012 @ 06:33:30 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117012527
Ik heb nog de hoop dat diegene haasthad ofzo en er vandaag mee komt.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 17:46:44 #58
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117031177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog de hoop dat diegene haasthad ofzo en er vandaag mee komt.
En? :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 20 september 2012 @ 17:48:38 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117031244
Niets. Wel van een collega die om 8 uur ernaast geparkeerd heeft. Toen laggie er al af. Op zijn auto is niets te zien. Dus tussen 7:15 en 8:00 heeft iemand 'm er af gereden.

Vuile klootzak.
  donderdag 20 september 2012 @ 17:57:54 #60
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117031555
van je collega`s moet je het hebben :X
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 september 2012 @ 17:51:13 #61
300347 MrManuel
pi_117073918
Sollictatie bij KPN goed gegaan :)
Ben benieuwd!

Hoe is jullie vrijdag?
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_117075747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
Niets. Wel van een collega die om 8 uur ernaast geparkeerd heeft. Toen laggie er al af. Op zijn auto is niets te zien. Dus tussen 7:15 en 8:00 heeft iemand 'm er af gereden.

Vuile klootzak.
Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen he ;)
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:24:32 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117075845
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef Puala het volgende:

[..]

Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen he ;)
Ja, er hing wel een camera maar die hing schuin boven mijn auto, en neemt niet op. Daar was ik ook goed pissig om. Was meteen naar degene gegaan waar de monitoren hangen van het camerasysteem.
pi_117075887
Kan het me voorstellen. Ben je al over de parkeerplaats gelopen om te kijken of er auto's staan die daar iets schade hebben? Zou zeggen dat de auto dat moet hebben.. En anders volgende week nog 2-3 keer doen overdag. En in de gaten houden wie er volgende week op dezelfde dag ook zo vroeg beginnen. Waarschijnlijk kun je zo wel je dader achterhalen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:26:44 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117075953
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:25 schreef Puala het volgende:
Kan het me voorstellen. Ben je al over de parkeerplaats gelopen om te kijken of er auto's staan die daar iets schade hebben? Zou zeggen dat de auto dat moet hebben.. En anders volgende week nog 2-3 keer doen overdag. En in de gaten houden wie er volgende week op dezelfde dag ook zo vroeg beginnen. Waarschijnlijk kun je zo wel je dader achterhalen.
Er parkeren ook mensen die niet bij het bedrijf werken, misschien was het er daar 1 van. Heb verder ook geen zin om er nog tijd aan te besteden, die spiegel zit er weer aan en doet het, ik denk alleen dat de volgende die er tegen aan tikt hem wel sloopt, maar dan mag die betalen :P
pi_117075982
Haha, ok. Dat valt dan weer mee :)
  FOK!fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 10:13:26 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117107604
Goedemorgen! Heeft men nog fotografische plannen dit weekend?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117119284
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 10:13 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen! Heeft men nog fotografische plannen dit weekend?
Yo.

Gisteren huwelijkreportage gedaan van 08:00 tot 22:00. Effe geen camera meer voor mij :)
pi_117120622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:31 schreef Visitor.Q het volgende:
In hoeverre wordt het fotograferen tijdens officiele momenten (kerk, ceremonie) eigenlijk als lastig ervaren? Ik weet van mijn eigen bruiloft dat ik er zelf totaal geen erg in had, maar ik hoorde achteraf en zag op de film dat er best veel geklikt werd.

Ik heb zelf een Canon 500D waarvan de shutter best een hard geluid geeft, in vergelijking met de semi-pro lijnen, maar ook daarvan hoor je natuurlijk vrij duidelijk de spiegel klappen
Kort: niet ;)

En zo toch, daar ben je voor ingehuurd. De eventuele irritatie ter plekke, is de volgende dag alweer vergeten. De foto's worden echter nog jarenlang bekeken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:42:27 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117120801
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:43:50 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120859
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed los :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:44:49 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117120903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed los :D
Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ook :)
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:45:08 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120919
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ook :)
Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?
pi_117121003
quote:
Doe maar vertellen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:50:49 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117121144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?
Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.
Helaas wel dikke bult aan overgehouden omdat ik mezelf vol tegen zijn verhoging ramde.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:00:17 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117121433
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.
Helaas wel dikke bult aan overgehouden omdat ik mezelf vol tegen zijn verhoging ramde.
Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pit :D Waar komen je foto's? Kan je een linkje sturen?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 18:07:41 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117121629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pit :D Waar komen je foto's? Kan je een linkje sturen?
Een samenvatting :7

Rest komt op de Melkweg Facebook :)
  FOK!fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 23:11:03 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117132967
quote:
Ja, maar even geen zin in klusje :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 01:22:35 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117137578
Vraagje hier in het algemeen: Hoe bewaren jullie je accu's die je niet nodig hebt? Ik heb 3 accu's in gebruik, maar zeker in de herfst red ik het prima met 1 accu. Zitten er standaard 2 in de grip en het rouleert ook, maar is het nou beter om de accu volgeladen te bewaren, leeg te bewaren of iets ertussenin.
quote:
Tsja, ik kom uit de wereld van discotheken en zo nu en dan bij ons in het gebouw wat feestwerk en partijwerk gedaan. Ik zou eens moeten zoeken voor wat sample's.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 04:24:23 #80
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117139507
Accu's gaan hier gewoon in de cam in de tas. Voor een opdracht opladen & klaar. Zijn ze voor gebouwd :)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 23 september 2012 @ 12:51:39 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117144749
Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?

Uitzuigers :r
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:00:30 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117145118
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 04:24 schreef freud het volgende:
Accu's gaan hier gewoon in de cam in de tas. Voor een opdracht opladen & klaar. Zijn ze voor gebouwd :)
Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?
The summer is magic!

pi_117145245
Dankzij dat lidmaatschap hebben ze meer inkomsten om de programmering rond te krijgen, en ook subsidie en vergunningtechnisch heeft het een aantal voordelen zoals openingstijden. Behalve de drukbezochte goedlopende feesten en concerten staan er ook een heleboel minder rendabele dingen op de programmering, die cultureel gezien wel minstens zo belangrijk zijn. Als je denkt dat je rijk kan worden van het draaien van een poppodium heb je het mis.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:10:56 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117145557
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?

Uitzuigers :r
Als bezoeker van de Melkweg moet je lid zijn of worden om entreetickets aan te kunnen schaffen en toegang tot de programma's te krijgen, uitgezonderd cinema, theater en de wekelijkse dansavonden. De Melkweg is een non-profit organisatie met een breed cultureel aanbod; door middel van de lidmaatschapsbijdrage ondersteun je de doelstelling en de financiële exploitatie van de Melkweg. Daarvoor ontvangt de Melkweg ook jaarlijks subsidie van de Gemeente Amsterdam, maar deze dekt slechts 8% van de begroting.

Lid van de Melkweg word je door het aanschaffen van een maandlidmaatschap (¤ 3,50) of een jaarlidmaatschap, de zogenaamde Melkweg Card. Laatstgenoemde biedt gedurende het jaar vele voordelen. Zo is er minimaal drie keer per maand een concert of voorstelling, waar de Melkweg-Cardhouder gratis heen kan. Bij vaste clubavonden geeft de Melkweg Card korting. Er worden wanneer mogelijk speciale presales georganiseerd voor concerten waarbij een grote vraag naar tickets is en met de Melkweg Card krijg je ook nog 10% korting bij de Amsterdamse platenzaak Concerto in de Utrechtsestraat.

Voor de Melkweg Card met al deze voordelen betaal je slechts ¤ 25 per jaar. Wil je de Melkweg Card niet aanschaffen dan is er altijd de mogelijkheid om een maandlidmaatschap te kopen voor ¤ 3,50.

Het lidmaatschap geeft ook korting op aanschaf van tickets voor voorstellingen in Melkweg Cinema en Melkweg Theater en op de wekelijkse dansnacht Ctrl+Alt+Dance op zaterdag. Met de Melkweg Card krijg je extra korting bij Melkweg Theater.

Hoe kom ik aan een lidmaatschap?
Het maandlidmaatschap kan je direct aanschaffen wanneer je tickets in de voorverkoop koopt. Selecteer bij het online aanschaffen van tickets onder ‘aanvullende producten’ het gewenste aantal lidmaatschapstickets. Elke lidmaatschapsticket geldt voor één persoon. Een maandlidmaatschap kost ¤ 3,50.

De Melkweg Card kan je direct online aanschaffen door hier te klikken of aan de Melkweg kassa. De Melkweg Card kost ¤ 25 voor een jaar.
Klik hier voor meer informatie over de Melkweg Card.

Tip: Door je lidmaatschap in de voorverkoop aan te schaffen voorkom je wachttijd op de avond zelf
  zondag 23 september 2012 @ 13:13:44 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117145676
Waaorm zit dat niet bij de prijs in? Ik snap het principe erachter nu, maar toch vind ik het belachelijk.
Jassen ophangen is ook pure geldzuigerij, 1.50 was het volgens 1 van mijn vrienden die de jassen ophing.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:20:33 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117146014
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waaorm zit dat niet bij de prijs in? Ik snap het principe erachter nu, maar toch vind ik het belachelijk.
Jassen ophangen is ook pure geldzuigerij, 1.50 was het volgens 1 van mijn vrienden die de jassen ophing.
Was altijd een eurootje, maar instanties zoals deze moeten met de bezuinigen op cultuur ook blijven bestaan en is dit een logisch gevolg.
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 22:42:42 #87
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117175463
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?
Neuh, 2 bodies, 3 accu's :)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 22:45:27 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117175619
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 22:42 schreef freud het volgende:

[..]

Neuh, 2 bodies, 3 accu's :)
1 Body (met VG, dus ruimte voor 2x accu), 3 accu's, weinig gebruik van makend op dit moment.
The summer is magic!

FOK!fotograaf maandag 24 september 2012 @ 12:16:37 #89
287763 SP22
pi_117187472
Mn pa gaat woensdag naar Rusland.. Wat voor een leuke lensjes kan hij daar tegenkomen voor mij? (Canon dus) :s)
pi_117187619
Zenitar fish eye wellicht :)
pi_117199032
Zenitar Fisheye idd of een Jupiter 9. Voor alletwee moet je de smaak M42 hebben en dan een M42 naar Canon adaptor.
Ik kocht mijn Zenitar een paar jaar terug bij een 2e hands camerawinkel ergens op een 3e of 4e etage op de Arbat. De twee goede 2e hands fotografeizaken die ik in St. Petersburg kende zijn helaas verdwenen. Het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden om een knap lensje voor een prikkie te kopen in Rusland. De oude voorraad is al zo goed als verkocht.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 september 2012 @ 19:46:38 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117204716
quote:
Hi,

Congratulations, you've made the longlist for the NME Music Photography Awards 2012!
Blijft toch leuk :7
  maandag 24 september 2012 @ 19:49:17 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117204867
Filmpje kijken, stukjes doorlezen voor de redactie van de clubkrant en spellingschecken. Niet het leukste, maar met een filmpje op de achtergrond (art of flight) toch goed te doen :D
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2012 @ 06:20:22 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117222524
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Filmpje kijken, stukjes doorlezen voor de redactie van de clubkrant en spellingschecken. Niet het leukste, maar met een filmpje op de achtergrond (art of flight) toch goed te doen :D
Multi-tasking FTW :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 26 september 2012 @ 12:25:13 #95
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117268598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 06:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Multi-tasking FTW :P
Dat kan niet, want kano is geen vrouw...
The summer is magic!

pi_117268879
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zenitar Fisheye idd of een Jupiter 9. Voor alletwee moet je de smaak M42 hebben en dan een M42 naar Canon adaptor.
Ik kocht mijn Zenitar een paar jaar terug bij een 2e hands camerawinkel ergens op een 3e of 4e etage op de Arbat. De twee goede 2e hands fotografeizaken die ik in St. Petersburg kende zijn helaas verdwenen. Het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden om een knap lensje voor een prikkie te kopen in Rusland. De oude voorraad is al zo goed als verkocht.
Hier dan? In Rusland zelf wordt lastiger denk ik idd.
pi_117331597
Verdorie, hoe zorg ik er in PS nu ook alweer voor dat mijn achtergrond uit een plaatje verdwijnt... Dat je zo'n soort grijs/witte blokje krijgt van het geselecteerde... Kan het niet meer vinden...
  FOK!fotograaf donderdag 27 september 2012 @ 22:14:13 #98
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117333067
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Verdorie, hoe zorg ik er in PS nu ook alweer voor dat mijn achtergrond uit een plaatje verdwijnt... Dat je zo'n soort grijs/witte blokje krijgt van het geselecteerde... Kan het niet meer vinden...
Ik gum vaak gewoon, dat blijft toch binnen je selectie
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117333094
Ja al gevonden inmiddels. Ben een logo aan het maken, maar weinig inspiratie..
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 14:38:39 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117352670
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de kwestie eigen zaak... Wat houd je allemaal bij voor de kwartaalbelasting, wat mag je wel aftrekken, wat niet, wanneer mag je uberhaupt aftrekken (iets met minimaal aantal uren). Staat een hoop info op de diverse websites, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
The summer is magic!

pi_117353287
Volgens mij hebben ze daar startersdagen voor bij de KVK.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 17:03:15 #102
287763 SP22
pi_117358485
Toch leuk, ineens een persaccreditatie toegestuurd te krijgen, waar ik niets vanaf weet. Wel leuk, de 4 mijl van Groningen.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 21:58:40 #103
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117371345
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:03 schreef SP22 het volgende:
Toch leuk, ineens een persaccreditatie toegestuurd te krijgen, waar ik niets vanaf weet. Wel leuk, de 4 mijl van Groningen.
Dus jij hebt een klusje dit weekend?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117372601
P
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de kwestie eigen zaak... Wat houd je allemaal bij voor de kwartaalbelasting, wat mag je wel aftrekken, wat niet, wanneer mag je uberhaupt aftrekken (iets met minimaal aantal uren). Staat een hoop info op de diverse websites, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Leuk he... Ik waag de sprong binnenkort. Alle spullen heb ik toch al... :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-09-2012 22:27:47 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 23:33:12 #105
287763 SP22
pi_117375792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dus jij hebt een klusje dit weekend?
14e pas, weet alleen nog niet of ik wel kan. En wie dan mijn klant zou zijn :P
  zaterdag 29 september 2012 @ 11:09:05 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117383162
Pfff, sommige fotografen....
Bij het toernooi wat we een paar weken geleden hadden, was er via via een fotograaf geregeld die het hele weekend zou fotograferen. Dus ik neem mijn camera niet mee, want meestal kom ik er toch niet aan toe tussen het wedstrijdvaren, dingen regelen enzovoort.

Das dus bijna een maand geleden, ondertussen nog geen enkele foto gezien. :')
pi_117394040
grmbl, hoe moeilijk is solderen? Niet toch? Toch krijg ik t niet werkend.

* Puala is gefrustreerd
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:27:44 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117394143
Ghehe, wat is 't probleem? Je moet je soldeerbout goed warm laten worden, draadjes warm maken en vervolgens het soldeertin er bij doen.
pi_117394418
Nee zo ver kom ik ook nog! Punt is eigenlijk dat ik een crosstrainer heb gekocht en bij thuiskomt hij niets deed. Toen losgeschroefd en van de 3 draadjes zijn er met het vervoeren 2 afgebroken. Geen idee waar ze dus moeten :+

Ik heb ze op 2 manier gehad. Op 2 manieren bliebt het ding wel, maar komt er niets op het scherm. En verder kom ik eigenlijk dus niet :@
  zondag 30 september 2012 @ 21:20:23 #110
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_117440134
Ik zoek een bekende zwart-wit foto van een man met een hoed. Het hoed besloeg de volledige bovenkant van de foto, het gezicht van de man het midden, en z'n jas het onderste. Zoek 'em al een tijdje, want het is namelijk de foto die ik bij een fotografie presentatie op school 3 jaar geleden zag en mijn interesse in fotografie heeft gestart :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_117440824
Mijn Canon 10-22mm is volledig vergoed door m'n reisverzekering. Nieuwprijs gekregen, terwijl ik 'm voor 400 euro had gekocht. O+

Nu op zoek naar een nieuwe, mocht iemand er eentje overhebben?
  FOK!fotograaf zondag 30 september 2012 @ 22:07:18 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117443526
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 21:31 schreef Coke. het volgende:
Nu op zoek naar een nieuwe, mocht iemand er eentje overhebben?
fotoapparatuur.nl al geprobeerd?

Wat was er ook alweer gebeurt met je 10-22?
The summer is magic!

FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 06:47:33 #113
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117453640
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:20 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek een bekende zwart-wit foto van een man met een hoed. Het hoed besloeg de volledige bovenkant van de foto, het gezicht van de man het midden, en z'n jas het onderste. Zoek 'em al een tijdje, want het is namelijk de foto die ik bij een fotografie presentatie op school 3 jaar geleden zag en mijn interesse in fotografie heeft gestart :)
Sorry, gaat geen belletje rinkelen. Goeiemorgen allemaal!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 09:38:29 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117455381
Goedemorgen! :)
The summer is magic!

pi_117456659
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

fotoapparatuur.nl al geprobeerd?

Wat was er ook alweer gebeurt met je 10-22?
Ja, stond niet echt iets op. :) Ik zit trouwens te denken of ik niet liever een paar andere lenzen heb, maar heb geen idee wat ik wil eigenlijk.

Ik had 'm laten vallen na een dag reizen, nauwelijks eten en heel moe zijn. Ene deel zat nog aan m'n camera en andere deel lag op de grond. :') Gelukkig had ik alleen nog 4 dagen Oslo op de planning en had ik alle mooie natuur al gehad. O+
pi_117473554
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
Pfff, sommige fotografen....
Bij het toernooi wat we een paar weken geleden hadden, was er via via een fotograaf geregeld die het hele weekend zou fotograferen. Dus ik neem mijn camera niet mee, want meestal kom ik er toch niet aan toe tussen het wedstrijdvaren, dingen regelen enzovoort.

Das dus bijna een maand geleden, ondertussen nog geen enkele foto gezien. :')
Dat zal wel iemand geweest zijn die wel even wat foto's kon maken, dacht ie. Thuis bleek alles mislukt oid :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2012 18:36:28 ]
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:44:02 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117473814
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:36 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dat zal wel iemand geweest zijn die wel even wat foto's kon maken, dacht ie. Thuis bleek alles mislukt oid :D
Neuh, hij doet ook foto's maken voor 3voor12 enzo. Beetje jammer alleen.
pi_117473868
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Neuh, hij doet ook foto's maken voor 3voor12 enzo. Beetje jammer alleen.
Niemand heeft zijn nummer ook ofzo? Ik zou dan even contact opnemen met zo'n iemand.
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:47:32 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117473959
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Niemand heeft zijn nummer ook ofzo? Ik zou dan even contact opnemen met zo'n iemand.
Is al een keertje of wat gebeld maar hij heeft geen tijd. Kom dan niet om foto's te maken denk ik dan.
pi_117474074
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is al een keertje of wat gebeld maar hij heeft geen tijd. Kom dan niet om foto's te maken denk ik dan.
Idd. Dat is wel erg jammer dan. Al helemaal omdat jij anders je gang had kunnen gaan.
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:56:41 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117474319
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:50 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Idd. Dat is wel erg jammer dan. Al helemaal omdat jij anders je gang had kunnen gaan.
Tsjah, achteraf is het stom dat ik zelf niet wat foto's gemaakt heb zodat ik die kon gebruiken. Gelukkig heb ik al wat foto's van een vader gekregen die ik kan gebruiken in het clubblaadje.
pi_117474392
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsjah, achteraf is het stom dat ik zelf niet wat foto's gemaakt heb zodat ik die kon gebruiken. Gelukkig heb ik al wat foto's van een vader gekregen die ik kan gebruiken in het clubblaadje.
En anders zet je er gewoon wat random lekkere wijven in :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:00:54 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117474474
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:58 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

En anders zet je er gewoon wat random lekkere wijven in :D
Kan, maar dat zal het bestuur niet leuk vinden :+
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 19:11:37 #124
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117474931
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan, maar dat zal het bestuur niet leuk vinden :+
De lezers wel :+
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117475163

Ik maak net een zwart wit foto van een kleuren foto van mij en het is daardoor een soort van optische illusie geworden.
Je ziet overal grijze rondjes verschijnen die er helemaal niet zijn. Echt vet :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2012 19:17:15 ]
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 22:24:07 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117486741
Tof!
The summer is magic!

FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 03:27:35 #127
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117493921
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]

Ik maak net een zwart wit foto van een kleuren foto van mij en het is daardoor een soort van optische illusie geworden.
Je ziet overal grijze rondjes verschijnen die er helemaal niet zijn. Echt vet :D
Ik heb een shirt met zo'n print, leuk met dronken mensen. ..
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_117494467
Als jullie een foto uitprinten, doen jullie dit dan vanuit Photoshop of Lightroom? En kleurprofiel van de printer of van het programma.

Ik heb met beide geprobeerd en de kleuren zijn compleet anders. Photoshop geeft ook nog eens witte strepen Door het geheel heen, alsof de inkt bijna op is (wat niet het geval is).
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:14:23 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117494680
Lightroom werkt met een prophoto RGB kleurenprofiel, wat eigenlijk zoveel kleuren weergeeft dat je printer niet aan kan.

Beter is om je foto te openen vanuit Lightroom naar Photoshop daar kleurenprofiel wijzigen in RGB én printen maar.

Voor online gebruik raad ik sRGB aan.
pi_117494783
Oke. Maar het gaat in dit geval om een foto bewerkt in Photoshop.

Dat dus meteen daarin printen? En hoe stel ik het geheel dan goed in?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:36:05 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117494899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:25 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oke. Maar het gaat in dit geval om een foto bewerkt in Photoshop.

Dat dus meteen daarin printen? En hoe stel ik het geheel dan goed in?
http://www.digitalefotogr(...)urprofiel-te-kiezen/

En je kunt het doen onder bewerken - omzetten in profiel.
pi_117494975
Thanks!
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:05:51 #133
287763 SP22
pi_117495315
Die kan zo aan de muur, Wiebel!
pi_117495440
Yay, ik ga in maart volgend jaar een heel weekend lang vuurspuwers fotograferen :D
pi_117511504
Ik kom net terug van de opticien. Na een oogmeting kreeg ik daar een voucher waarmee ik kans maak op, jawel, EEN Nikon digitale spiegelreflexcamera ter waarde van ¤799.
Klinkt leuk, maar het is hoogstwaarschijnlijk een d3100 of ander instapmodel met een kitlens.
Waarom zeggen ze niet gewoon wat ik kan winnen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:29:48 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117511753
quote:
[ afbeelding ]

Station R'dam? :P
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:03:22 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117521279
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:23 schreef Orbox het volgende:
Ik kom net terug van de opticien. Na een oogmeting kreeg ik daar een voucher waarmee ik kans maak op, jawel, EEN Nikon digitale spiegelreflexcamera ter waarde van ¤799.
Klinkt leuk, maar het is hoogstwaarschijnlijk een d3100 of ander instapmodel met een kitlens.
Waarom zeggen ze niet gewoon wat ik kan winnen?

SPOILER
Ach joh, gewoon winnen en verkopen :P
The summer is magic!

pi_117537945
Kan iemand me helpen? Ik twijfel nogal.

[Centraal] Het grote lenzen/objectieven topic #33
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:58:15 #139
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117539123
quote:
[ afbeelding ]

Supervet!
pi_117548096
Goed, ik ben op zoek naar iemand die toevallig een idee heeft wat ik kan doen :)

Ik woon in een boerderij in het buitengebied, alleen. Ik heb de afgelopen maanden dat ik weet 4x bezoek gehad van mensen die er niet hoorden. Ik heb iemand gehad die afval dumpte, mensen die met mooi weer op mijn tuinset hebben zitten lunchen, mensen die mijn schuurdeur open breken en vandaag opnieuw mensen die er wat hebben uitgespookt.

Ik heb gewoon een bewoond huis, dus planten en gordijnen enz. Ik heb wel wat onkruid in mijn tuin, maar geen meters hoog. Afijn, geen reden om aan te nemen dat er dus niemand woont..

Ondertussen wel een bewakingscamera en die heeft dus om half 1 3 jongens/mannen geregistreerd die op mijn terrein waren en daar iets hebben gedaan. Politie is geweest, maar zag niets.

Maar blijkbaar lokt het dus om bij mijn huis dingen te doen terwijl ik er niet ben. Wat kan je er aan doen om dat tegen te gaan?
pi_117548716
Borden ophangen met artikel 461, zorgen dat je hekwerk op orde is, automatische schijnwerper, rottweiler aanschaffen?

Dit is gewoon huisvredebreuk, onbevoegd toegang op priveterrein.
Milieuvervuiling als ze afval achterlaten, wat een hufters.. en je schuurdeur inbreken is gewoon inbraak.

Elke keer de politie bellen, ook al komen ze niet. Als je voor de 30e keer melding maakt gaat er echt wel een balletje rollen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:32:34 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_117548785
quote:
[ afbeelding ]

Supervet.
Huilen dan.
pi_117549605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:30 schreef Ener-G het volgende:
Borden ophangen met artikel 461, zorgen dat je hekwerk op orde is, automatische schijnwerper, rottweiler aanschaffen?

Milieuvervuiling als ze afval achterlaten, wat een hufters.. en je schuurdeur inbreken is gewoon inbraak.

Elke keer de politie bellen, ook al komen ze niet. Als je voor de 30e keer melding maakt gaat er echt wel een balletje rollen.
Ik heb nu pas voor de 1e keer de politie gebeld omdat ik geen watje wilde lijken :@ Ondertussen lig ik eigenlijk elke avond een half uur te luisteren en te piekeren voor ik in slaap val en doet het me eigenlijk wel meer dan dat ik eigenlijk wil toegeven.

Ik liep ook al aan die bordjes te denken idd. Weet jij toevallig waar ze ze verkopen? De camera ga ik vanavond nog omhangen zodat ie meer in het zicht hangt. Ga ook even zorgen dat ik aangeef dat ik film, dan mag het ook met de politie gebruikt worden als bewijs.

Ik hoop gewoon snel te kunnen verhuizen nu :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:54:49 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_117549663
Je er niet heel erg druk over maken en je er niet veel van aantrekken is geen optie? Snap wel een beetje dat het een vervelend gevoel is hoor, geen idee wat ik zelf zou doen.
Huilen dan.
pi_117549997
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
Je er niet heel erg druk over maken en je er niet veel van aantrekken is geen optie? Snap wel een beetje dat het een vervelend gevoel is hoor, geen idee wat ik zelf zou doen.
Ik doe mijn best en probeer het zo nuchter mogelijk te bekijken. Maar het is gewoon apart dat mijn slecht slapen samen viel met het 2e incident.. en dat het sindsdien eigenlijk zo blijft. 1 ding en ik ben wakker. slaap gewoon echt heel licht. Vooral het gevoel van mijn buren die niets zien of horen en dus ook niet in kunnen grijpen als er iets gebeurt voelt niet fijn. Ik ben echt 'alleen' om het zo maar te zeggen.
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 17:24:45 #146
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117553051
Gekke vraag, maar kan je niet een hond lenen oid? Je hebt ook bewegingsdetectoren met blafgeluid. Misschien ook goeie lamp met sensor?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 17:44:17 #147
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117553721
Denk dat een lamp met bewegingssensor al heel handig is, makkelijk en doeltreffend
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 18:19:17 #148
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117554810
En dan later uitbreiden met hittegevoelige lasers of brown note speakers :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_117555722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Station R'dam? :P
Ja.

Ik poste hier een weekje terug dat mijn inspiratie een beetje erg kwijt was. Daar kreeg ik o.a. als antwoord op dat het misschien een idee is om naar een goede plek te gaan waar je al eerder geweest bent. En dat werkte voor mij in dit geval zeker.
Ik weet alleen niet meer wie die tip gaf :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 18:47:36 ]
pi_117555852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:19 schreef freud het volgende:
En dan later uitbreiden met hittegevoelige lasers of brown note speakers :P
En eventueel traangas en rubberkogels als dat ook niet werkt.
Maar dat is vrij onrealistisch al zal het wel werken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:56:10 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117556139
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef Puala het volgende:
Goed, ik ben op zoek naar iemand die toevallig een idee heeft wat ik kan doen :)

Ik woon in een boerderij in het buitengebied, alleen. Ik heb de afgelopen maanden dat ik weet 4x bezoek gehad van mensen die er niet hoorden. Ik heb iemand gehad die afval dumpte, mensen die met mooi weer op mijn tuinset hebben zitten lunchen, mensen die mijn schuurdeur open breken en vandaag opnieuw mensen die er wat hebben uitgespookt.

Ik heb gewoon een bewoond huis, dus planten en gordijnen enz. Ik heb wel wat onkruid in mijn tuin, maar geen meters hoog. Afijn, geen reden om aan te nemen dat er dus niemand woont..

Ondertussen wel een bewakingscamera en die heeft dus om half 1 3 jongens/mannen geregistreerd die op mijn terrein waren en daar iets hebben gedaan. Politie is geweest, maar zag niets.

Maar blijkbaar lokt het dus om bij mijn huis dingen te doen terwijl ik er niet ben. Wat kan je er aan doen om dat tegen te gaan?
Briefje ophangen dat het nu weer bewoont is? Of dat onkruid neermaaien zodat het helemaal plat is?
Er voor zorgen dat het duidelijk is dat er nu wel mensen wonen (weet niet hoe lang het onbewoond was)

p.s. Had je geen huisje gekocht?
pi_117579263
Die lamp zou werken als ze 's avonds komen.. maar ze komen dus gewoon overdag. En dat is het brutale ook juist :')

Onkruid is 20 cm hoog. Dat valt toch best mee? Er is een hovenier die het bij houd voor me :+ En ik woon er nu ruim een jaar.. dus dat is genoeg ;) Maar het lijkt bewoond ook. Als je langs rijd staan er gewoon planten voor de ramen en zie je meubels staan enz. Het is echt niet zo dat het onbewoond lijkt.

Kopen gaat niet lukken :)
pi_117581164
Wel belachelijk hoor. Ik zou gewoon de politie blijven bellen. Een hond kan inderdaad ook helpen, of een papegaai :+
  FOK!fotograaf donderdag 4 oktober 2012 @ 23:39:02 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117611920
WAUW... Ik heb vandaag een folder/catalogus binnen gekregen over de Sony Alpha 99. Alleen de folder is al wauwie, maar wat een beest. :) Wauw, wauw, wauw!
The summer is magic!

pi_117612263
Toegegeven: hij ziet er heel cool uit!
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:06:30 #156
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117613117
Ik heb er zelf nog niet mee gespeeld, maar diverse bevriende fotografen, ook FF gebruikers, hebben ermee mogen spelen. Diverse zeiden hun huidige (of inmiddels voormalige) FF van Sony (dus de 850 of 900) niet te verkopen voor de 99, want nog niet zo oud. En allemaal zijn ze na een demodag/avond om en zijn de FF's bijna gelijk op Marktplaats enzo gezet. Zegt toch wat, FF's met misschien net 10k kliks, net een jaar oud, die met fors verlies verkocht worden ten faveure van de 99.
The summer is magic!

FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:15:59 #157
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117633017
Zijn er al een beetje vergelijkingen met de canon en nikon concullega's? Heb op dpreview het artikel gelezen, en zie niet gek veel spannends. Ik ken de voorgaande sony modellen niet, dus kan noet beoordelen wat de upgrade betekent.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:33:36 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117633550
Nouja, sowieso natuurlijk de eerste FF camera met het Translucent Mirror systeem.
Overstap van iISO naar ISO flitsschoen.
Ook nieuw voor Sony is het feit dat je de VG er zonder problemen op en af schroeft, zonder accu te plaatsen en weer weg te halen. Met VG gaan er 3 accu's aan boord. Principe zoals Nikons D300 al had. Verder volledig electronische view finder (EVF i.p.v. OVF). Verder, volgens de folder de lichtste DSLR met 35mm sensor (stand september 2012).
Gelijktijdig met deze camera komt er een hele zooi film accessoires en aan o.a. de aansluitcontacten op de camera is duidelijk dat Sony ook op de pro filmer mikt (vandaar de overstap van iISO naar ISO schoen).
The summer is magic!

pi_117639230
Heeft iemand hier ervaring met kleurendia's fotograferen? Kwam een keer een filmpje van DigitalRev tegen waar ze dat deden.

Nou is mijn uitrusting verre van goed (Canon 350D, kitlens, Canon 70-210, Canon 35-105) maar heb het net even heel snel een poging gewaagd - witte foto op tv, dia ervoor en maar proberen te klikken - en dat is toch wel geinig. Maar ik ben bang dat er niet veel resultaat uit komt; macro-lens heb ik niet dus de uiteindelijke foto (na het benodigde crop-werk) zal denk ik ook niet heel groot/scherp worden.

Helaas heb ik een probleem met de camera momenteel (kan de foto's er niet af krijgen)

Maar heeft iemand anders ook zoiets geprobeerd? Lijkt me wel geinig om te doen omdat we hier zo'n 34 dozen / 3400 dia's hebben liggen die wel eens gedigitaliseerd mogen worden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-10-2012 20:21:18 ]
pi_117655774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:30 schreef Ener-G het volgende:

@Puala
Lees je de quote hierboven! beste oplossing!
pi_117659128
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

@Puala
Lees je de quote hierboven! beste oplossing!
De bordjes gaan er komen. Ik heb helaas vrij weinig hekwerk wat ik kan controleren. Loop er over te denken een soort kabel over de oprit te doen waar dan maar een bordje aanhangt met idd verboden toegang voor onbevoegden. Dan moeten ze die er eerst afhalen willen ze er op kunnen. En dan op dat stukje ook de camera richten zodat het zichtbaar is :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:05:40 #162
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117659840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, sowieso natuurlijk de eerste FF camera met het Translucent Mirror systeem.
Overstap van iISO naar ISO flitsschoen.
Ook nieuw voor Sony is het feit dat je de VG er zonder problemen op en af schroeft, zonder accu te plaatsen en weer weg te halen. Met VG gaan er 3 accu's aan boord. Principe zoals Nikons D300 al had.
de grip voor de Nikon D300 heeft 1 accu in zich, en in de camera zit dan nog de 2e. In iedergeval bij de officiele MB-D10.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:32:13 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117667062
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

de grip voor de Nikon D300 heeft 1 accu in zich, en in de camera zit dan nog de 2e. In iedergeval bij de officiele MB-D10.
Weet ik, doelde meer op het feit dat je de grip eraf kan draaien zonder problemen te krijgen, omdat er nog een accu in de camera zit, terwijl Sony tot nu toe juist de accu uit de camera moest hebben om er een grip onder te plakken. Snappie?
The summer is magic!

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:39:48 #164
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117667279
ooo op die manier. ja dat is wel irritant.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2012 @ 18:25:37 #165
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117700217
Godver :') PC heeft er geen zin meer in. Nu maar heel C backuppen en clean instal erop trappen.

* Pizza_Boom IS opeens weer blij dat hij praktisch alles op zijn externe hdd getrapt heeft met installeren.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2012 @ 18:47:08 #166
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117700918
* freud denkt dat pizza_boom misschien ook een backup maken van zijn externe hdd :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:48:15 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117700964
Misschien zijn het wel mensen die aan Urbex fotografie doen bij je Puala :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:52:19 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_117701118
Haha, koning _O- .
Huilen dan.
pi_117704031
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien zijn het wel mensen die aan Urbex fotografie doen bij je Puala :P
_O-
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2012 @ 22:19:57 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117712869
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Godver :') PC heeft er geen zin meer in. Nu maar heel C backuppen en clean instal erop trappen.

* Pizza_Boom IS opeens weer blij dat hij praktisch alles op zijn externe hdd getrapt heeft met installeren.
Zo, PC draait weer...
The summer is magic!

pi_117727686
Donders... Had via Facebook bij Degreef & Partners dit kaartje gewonnen:

Krijg ik deze net in de bus:

FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 12:48:37 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117727983
Oeh, mooie vergissing! :)
The summer is magic!

pi_117728159
Ja niet heel vervelend. Jammer dat mijn D700 zo'n kaartje niet slikt...
  FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 17:19:06 #174
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117738304
Ook niet met fw upgrade?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_117738936
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:19 schreef freud het volgende:
Ook niet met fw upgrade?
Hij past er niet in ;) CF only ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:56:02 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117739918
Als je 'm nou aan mij geeft koop ik een gopro als beschermhoes :D
pi_117740238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met kleurendia's fotograferen? Kwam een keer een filmpje van DigitalRev tegen waar ze dat deden.

Nou is mijn uitrusting verre van goed (Canon 350D, kitlens, Canon 70-210, Canon 35-105) maar heb het net even heel snel een poging gewaagd - witte foto op tv, dia ervoor en maar proberen te klikken - en dat is toch wel geinig. Maar ik ben bang dat er niet veel resultaat uit komt; macro-lens heb ik niet dus de uiteindelijke foto (na het benodigde crop-werk) zal denk ik ook niet heel groot/scherp worden.

Helaas heb ik een probleem met de camera momenteel (kan de foto's er niet af krijgen)

Maar heeft iemand anders ook zoiets geprobeerd? Lijkt me wel geinig om te doen omdat we hier zo'n 34 dozen / 3400 dia's hebben liggen die wel eens gedigitaliseerd mogen worden...
Niemand dit eens uitgeprobeerd? ;(
pi_117741105
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Als je 'm nou aan mij geeft koop ik een gopro als beschermhoes :D
Grapjas... Haha. Maar ik bewaar hem wel, voor als ik een extra body erbij haal voor het filmen...
  FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 18:46:03 #179
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117741808
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Niemand dit eens uitgeprobeerd? ;(
Nee. Is een Ion dia scanner van 40 euro niet 10x sneller & makkelijker? Krengetjes werken best OK.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:54:40 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117742172
Om de aankoop van een gopro te rechtvaardigen, issie ook goed te gebruiken als point and shoot? Dus ipv een compact dus een gopro.
pi_117742595
quote:
6s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:46 schreef freud het volgende:

[..]

Nee. Is een Ion dia scanner van 40 euro niet 10x sneller & makkelijker? Krengetjes werken best OK.
Dat is het 'm juist. Het scannen is uiteraard wel makkelijker maar de kwaliteit schijnt juist slecht te zijn.
Nou zijn het niet de meest belangrijke dia's (maar wel weer de kiekjes van o.a. mij als baby, foto's rond huis/gezin/familie enz.), maar enige kwaliteit zou wel mooi zijn...
En ik heb gelezen als je bovenstaande setup juist uitvoert (dus qua licht, camera enz.) dat de kwaliteit een stuk beter is.
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:06:43 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117742757
Leen/huur eens zo'n scanner en kijk anders of dat een beetje goede kwaliteit is?
pi_117744677
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
Om de aankoop van een gopro te rechtvaardigen, issie ook goed te gebruiken als point and shoot? Dus ipv een compact dus een gopro.
GoPro is toch meer om mee te filmen? Eigenlijk nog nooit over nagedacht om die te gaan gebruiken...
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:56:16 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117745259
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

GoPro is toch meer om mee te filmen? Eigenlijk nog nooit over nagedacht om die te gaan gebruiken...
Kan ook foto's maken.
pi_117746345
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan ook foto's maken.
Zou het misschien handig zijn om reportages (bruids/feest) mee te filmen? Of heb je geen controle over het scherpstellen?
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:14:12 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117746428
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Zou het misschien handig zijn om reportages (bruids/feest) mee te filmen? Of heb je geen controle over het scherpstellen?
Heb je geen controle over.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 20:14:36 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117746458
pi_117746760
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je geen controle over.
Dan is het niet echt iets voor mij denk ik...
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:20:07 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117746824
Tsjah, misschien is het wel wat voor bruiloft, je kan makkelijk wat "gekke" shots maken. JE zet die gopro zo op een paal/stok om zo "overcrowd" shots te maken enzo.
pi_117746883
Moet je wel genoeg licht hebben, GoPro is niet heel erg sterk in het donker..
pi_117746895
Ja dat is waar. Maar als ik daar een reportage van maak, dan is het leuk om met scherptediepte te spelen he. En meestal een f/1.8 of f/2.0...
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:22:29 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117746976
pi_117747183
quote:
Fack, dat is wel awesome!
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:28:10 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117747280
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Fack, dat is wel awesome!
Ja, precies. Het is een klein dingetje dus je kan vanuit rare hoeken wat filmen.
pi_117747405
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, precies. Het is een klein dingetje dus je kan vanuit rare hoeken wat filmen.
Klopt. Mijn SD-kaartje is daar dan wel weer ideaal voor...

Maar zo'n Go Pro is vrij duur...
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:31:24 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117747474
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Klopt. Mijn SD-kaartje is daar dan wel weer ideaal voor...

Maar zo'n Go Pro is vrij duur...
Wat is nu duur van fotografie/videografie? :P http://gopro.com/daily-giveaway/
pi_117747594
Ja valt ook wel mee:-) Zijn wel veel modellen. Maakt het nog veel uit welke je koopt?
Krijg btw een servererror van die link...
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:41:08 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117748027
Er is de hero 1 en hero 2?
Moet je ff googlen op hun daily giveaway, elke dag geven ze een complete set weg.
pi_117748124
Nice! Win ik toch nooit...

Moet je iedere dag opnieuw meedoen en inschrijven?
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:47:30 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117748411
Tsjah, sinds iemand van 't forum hier een dure MTB via facebook gewonnen heeft doe ik toch mee met dit soort dingen. Ooitmoet ik toch ook eens wat winnen?
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:47:41 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117748423
Elke dag opnieuw ja.
pi_117748626
Nja wie weet...

Maar ik dacht dat daar heul veul modellen van waren joh...
  FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 21:18:17 #203
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117750297
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is het 'm juist. Het scannen is uiteraard wel makkelijker maar de kwaliteit schijnt juist slecht te zijn.
Nou zijn het niet de meest belangrijke dia's (maar wel weer de kiekjes van o.a. mij als baby, foto's rond huis/gezin/familie enz.), maar enige kwaliteit zou wel mooi zijn...
En ik heb gelezen als je bovenstaande setup juist uitvoert (dus qua licht, camera enz.) dat de kwaliteit een stuk beter is.
Kwaliteit is prima om ze opnieuw af te drukken oid. De originelen gooi je ook niet weg lijkt me. Ouwe foto's hadden geen perfecte kwaliteit, dus ik merkt er weinig van bij foto's uit de 70's dat de resolutie wat lager was.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 oktober 2012 @ 21:37:39 #205
300347 MrManuel
pi_117751574
Goedeavond..

* MrManuel gaat weer een stuk actiever zijn opt forum!
pi_117757413
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:18 schreef freud het volgende:

[..]

Kwaliteit is prima om ze opnieuw af te drukken oid. De originelen gooi je ook niet weg lijkt me. Ouwe foto's hadden geen perfecte kwaliteit, dus ik merkt er weinig van bij foto's uit de 70's dat de resolutie wat lager was.
Hmm, dan ga ik daar dan toch maar eens naar kijken of er iets goeds tussen zit. Want ik ben opzich wel benieuwd wat ik tegenkom in tussen die ± 3400 dia's tegenkom :D

En over die Daily Giveaway van GoPro; 't is puur geluk hè. Ik doe al jaren mee en heb nog nooit een grote doos met GoPro spul mogen ontvangen. Wil 'm wel best graag hebben voor opnames in m'n broers 'race'auto's of onder m'n hopelijk snel vliegende hexacopter.
Er zijn trouwens geruchten dat de Hero 3 er over een tijdje aankomt...
pi_117757527
Ja geruchten zijn er altijd het :-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:14:31 #208
300347 MrManuel
pi_117759534
Het is nu Dinsdag 9 Oktober 2012.

De zon zal omstreeks 7:55 uur opkomen, waarna voor velen een drukke werk/schooldag zal beginnen. Er is helaas maar 10% kans op zon, en 15% kans op regen. De minimale temperatuur zal rond 4 graden liggen, en maximaal halen we de 13 graden. Het zal redelijk bewolkt zijn, wat zal zorgen voor de nodige herfst foto´s.

Bij deze alvast een fijne dag toegewenst.
pi_117763026
Goedemorgen! 4 graden was het net. En er fietste iemand in een korte broek voorbij :{ :?
pi_117763421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:36 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen! 4 graden was het net. En er fietste iemand in een korte broek voorbij :{ :?
Dat snap ik echt niet. Kijk: ik heb het zelf ook erg snel warm hoor, 20 graden en ik heb echt al een korte broek aan met teenslippers eronder. Maar dit is wel heel erg!
pi_117763431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat snap ik echt niet. Kijk: ik heb het zelf ook erg snel warm hoor, 20 graden en ik heb echt al een korte broek aan met teenslippers eronder. Maar dit is wel heel erg!
Ik kreeg er rillingen van over mijn rug.
pi_117763634
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik kreeg er rillingen van over mijn rug.
En dat kwam door de korte broek??? :+
pi_117763769
Ook wel door het feit dat het een minder knappe jongeman was :P
pi_117763776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:19 schreef Puala het volgende:
Ook wel door het feit dat het een minder knappe jongeman was :P
_O-
pi_117764025
Het oog wilt ook wat je. Sinds 2 maanden weer op de single markt, ik moet toch wel een beetje opletten of ik mn kans moet grijpen he :+
pi_117764099
Pics!!! :+

Maar balen van het single zijn?!
pi_117764271
Van mij? Nou ja, in het portrettopic de laatste :+

Maar ja eigenlijk wel. Vooral hoe het gegaan is. Ik wilde uit eten gaan en stond me klaar te maken, hij wilde praten en over was t :') En later weer het alom bekende "ik wil je terug, maar ik ben te druk om af te spreken" en dan weken om elkaar heen draaien (lees: ik wachten op hem) en vorige week maar afgekapt voor mezelf. Het is klaar. Afgerond. Finito :)
pi_117764363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:43 schreef Puala het volgende:
Van mij? Nou ja, in het portrettopic de laatste :+

Maar ja eigenlijk wel. Vooral hoe het gegaan is. Ik wilde uit eten gaan en stond me klaar te maken, hij wilde praten en over was t :') En later weer het alom bekende "ik wil je terug, maar ik ben te druk om af te spreken" en dan weken om elkaar heen draaien (lees: ik wachten op hem) en vorige week maar afgekapt voor mezelf. Het is klaar. Afgerond. Finito :)
I know, was meer een geintje. Kleine jochies vragen er vaak naar he, als mensen erover praten :+

Dat is wel bagger. Beter dat je het afgerond hebt inderdaad! Bij mijn schoonbroertje ging het ook zo. Kwam thuis na school (woonde samen met haar, zij deed geen reet) en ineens "Ik wil niet meer, ga jij het huis uit?" En toen moesten we ineens al zijn spullen verhuizen. Heeft ze hem opgescheept met een oncontroleerbare hond (die ze zelf opgehaald had) en een aantal schulden :) :+ Heel fijn ;) Niet alleen mannen doen het dus :) ;)
pi_117764478
Het is klaar, op naar iets nieuws *O* En dat werkt wel goed in je hoofd eigenlijk O+

Oh fijn zo'n vriendin :') :') Met name die schulden lijken me wel heel moeilijk. Dan sleept het ook nog zo lang na :(
pi_117764639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:53 schreef Puala het volgende:
Het is klaar, op naar iets nieuws *O* En dat werkt wel goed in je hoofd eigenlijk O+

Oh fijn zo'n vriendin :') :') Met name die schulden lijken me wel heel moeilijk. Dan sleept het ook nog zo lang na :(
Guys, watch out! Paula's coming your way!!! *O* o|O
pi_117764660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Guys, watch out! Paula's coming your way!!! *O* o|O
_O- _O- zo wanhopig ben ik ook weer niet hoor.
pi_117764699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:00 schreef Puala het volgende:

[..]

_O- _O- zo wanhopig ben ik ook weer niet hoor.
Zo bedoelde ik het ook niet ;) *;
pi_117764706
Maar jij hebt ook een rustige werkdag zo te merken? :+
pi_117764776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:02 schreef Puala het volgende:
Maar jij hebt ook een rustige werkdag zo te merken? :+
School :) Jij?
pi_117765038
Werkdagje. Tussen de telefoontjes door beetje internetten. Het is nog rustig :)
pi_117765070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:14 schreef Puala het volgende:
Werkdagje. Tussen de telefoontjes door beetje internetten. Het is nog rustig :)
Wat doe je voor werk?

Zelf hoef ik vanavond pas aan het werk :)
pi_117765091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Wat doe je voor werk?

Zelf hoef ik vanavond pas aan het werk :)
Ik werk op een servicedesk en ondersteun software waar scholen (basis, middelbaar, MBO onderwijs) mee werken .
pi_117766466
uh oh, topic dood.
pi_117766959
Nee hoor. Ben tegelijkertijd gewoon voor school bezig ;)
pi_117767358
Wat voor school doe je? :)
pi_117767412
MIC (Media, Informatie & Communicatie)

Jij? (Of ben je al klaar?)
pi_117767626
Ik ben klaar. Wel met mijn Windows 7 bezig, maar dat is meer omdat je als IT-er zijnde wel moet :')

MIC, vind ik leuk O+ ik wil ook :D
pi_117767658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef Puala het volgende:
Ik ben klaar. Wel met mijn Windows 7 bezig, maar dat is meer omdat je als IT-er zijnde wel moet :')

MIC, vind ik leuk O+ ik wil ook :D
Haha :) Dan ga je dat nog even doen ;) :+
pi_117767906
Ik wil te veel voor de tijd die ik heb :'( Ik moet eerst mijn windhoos halen en wat extra modules vanuit mijn werk. Want dat levert op kort termijn geld op (lees: dan krijg ik extra salaris + ik hoef niet meer mijn bijtelling te betalen) *O*
pi_117768317
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:43 schreef Puala het volgende:
Ik wil te veel voor de tijd die ik heb :'( Ik moet eerst mijn windhoos halen en wat extra modules vanuit mijn werk. Want dat levert op kort termijn geld op (lees: dan krijg ik extra salaris + ik hoef niet meer mijn bijtelling te betalen) *O*
Aaah lekker! Groot gelijk, je moet prioriteiten stellen!

Ikzelf heb te lang aangekloot met school helaas. Nu eindelijk iets gevonden dat ik leuk vind, naast Journalistiek wat ik twee jaar gedaan heb.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:10:23 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117768770
Hey, Puala is weer vrij?
pi_117769500
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Hey, Puala is weer vrij?
Ik ben weer vrijgezellig ja :+
pi_117769532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Aaah lekker! Groot gelijk, je moet prioriteiten stellen!

Ikzelf heb te lang aangekloot met school helaas. Nu eindelijk iets gevonden dat ik leuk vind, naast Journalistiek wat ik twee jaar gedaan heb.
Jup. Uiteindelijk wil ik een paar cursussen gaan doen. Loop te denken aan effectief communiceren, mediation ed. Lijken me mooie cursussen om te gaan volgen. Wil uiteindelijk richting projectmanagement ed :)

Maar aankloten met school doen velen ;) Maar iets vinden wat je leuk vind is moeilijk en kost tijd :D Maar wel mooi dat het nu wel leuk is!
pi_117769717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Jup. Uiteindelijk wil ik een paar cursussen gaan doen. Loop te denken aan effectief communiceren, mediation ed. Lijken me mooie cursussen om te gaan volgen. Wil uiteindelijk richting projectmanagement ed :)

Maar aankloten met school doen velen ;) Maar iets vinden wat je leuk vind is moeilijk en kost tijd :D Maar wel mooi dat het nu wel leuk is!
Zekers!
pi_117769798
Verslaafd aan een spelletje op mn telefoon :') En dat stond er notabene bij bij het downloaden en toen dacht ik nog "not gonna happen"

1 dag. 1 dag koste het :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:51:25 #241
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117770127
* Merlijn strompelt ook topic binnen....

Puala, kun je je kattenbeesten niet trainen tot kill-n-attack beestjes?

[ Bericht 39% gewijzigd door Merlijn op 09-10-2012 12:57:29 ]
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_117770350
Hoe is het Merlijntje? :)

edit: nee trappen ze niet in. Ze zijn wel van slag, dus ik weet niet wat die jongelui vorige week hebben gedaan. Maar die kalmeren vast wel weer binnenkort :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:58:33 #243
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117770414
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:57 schreef Puala het volgende:
Hoe is het Merlijntje? :)
Scheef en pijnlijk ;) Iets met laminaat leggen, en met twee pakken laminaat in de handen uitglijden en door je rug gaan.... :X
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_117770441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:58 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Scheef en pijnlijk ;) Iets met laminaat leggen, en met twee pakken laminaat in de handen uitglijden en door je rug gaan.... :X
1 woord. prutser :p

Maar je hebt nu toch een O+ ? Dan laat je die je toch lekker vertroetelen en masseren enz? Beetje uitbuiten mag he *)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:00:52 #245
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117770492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:59 schreef Puala het volgende:

[..]

1 woord. prutser :p

Maar je hebt nu toch een O+ ? Dan laat je die je toch lekker vertroetelen en masseren enz? Beetje uitbuiten mag he *)
Ik kan er amper zelf aankomen, laat staan iemand anders... afspraken voor amsterdam deze week maar gecancelled. Wordt zaterdag ook een leuke met de photowalk.... :(
pi_117770544
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:00 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Ik kan er amper zelf aankomen, laat staan iemand anders... afspraken voor amsterdam deze week maar gecancelled. Wordt zaterdag ook een leuke met de photowalk.... :(
Die ex van me ging door zn rug tijdens het scheren (ja echt :') ) en die liet zich masseren en kon toen ineens weer lopen. Was wel ff op zn tanden bijten, maar daarna wel over. Dus ja, op de tandjes bijten en laten masseren it is.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:03:58 #247
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117770628
Euh nee :{w
pi_117770666
watje *O*
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:07:27 #249
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117770768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:04 schreef Puala het volgende:
watje *O*
niks te maken met watje. er komen ook geen pijnstillers of andere zooi aan te pas. Het heeft zichzelf ontregelt en het gaat ook maar vanzelf weer weg :Y
pi_117770986
Dan maar hopen dat het niet te lang gaat duren en dat je lichaam het zelf weer op pakt :)

SPOILER
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:24:49 #251
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117771415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:13 schreef Puala het volgende:
Dan maar hopen dat het niet te lang gaat duren en dat je lichaam het zelf weer op pakt :)

SPOILER
Beest :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:34:32 #252
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117771760
De Janssen’s hadden geen kinderen en besloten een donor te zoeken om moeder Janssen te bevruchten en zo hun gezin te starten. Op de dag dat de donor langs zou komen, moest meneer Janssen op zijn werk zijn. Dus hij kuste zijn vrouw en zei: “Ik ga er vandoor, die meneer zal wel snel hier zijn.”

Een half uur later kwam heel toevallig een deur-tot-deur babyfotograaf langs en belde aan. “Goedemorgen, mevrouw. U kent me niet, maar ik ben hier om…”
“Oh, u hoeft niets uit te leggen hoor. Ik verwachtte u al”, onderbrak mevrouw Janssen hem. ”Werkelijk?” vroeg de fotograaf, “Nou, prima dan! Mijn specialiteit zijn baby’s.”
“Dat hoopten mijn man en ik al. Komt u alstublieft binnen en ga zitten. Waar gaan we precies beginnen?” vroeg mevrouw Janssen blozend.
“Laat alles maar aan mij over mevrouw, meestal doe ik er eerst twee in de badkuip, één op de bank en soms nog een paar op het bed. Vaak is de vloer in de huiskamer ook leuk, dan heb je een groter oppervlak.”
“Badkuip, huiskamervloer? Geen wonder dat het niet werkte voor mij en mijn man Harry.”
“Nou, mevrouw, niemand kan het in één keer goed doen, maar als we verschillende posities proberen en ik schiet van zes of zeven verschillende hoeken, dan weet ik zeker dat u tevreden zal zijn over de resultaten.”
“Ik hoop dat we dit snel achter de rug hebben,” piepte mevrouw Janssen.
“Mevrouw, in mijn soort werk moet een man zijn tijd nemen. Het kan makkelijk binnen vijf minuten, maar dan weet ik zeker dat u daar niet tevreden over zal zijn.”
“Ik weet het wel zeker!!” riep mevrouw Janssen uit. De fotograaf opende zijn koffer en pakte zijn album met babyfoto’s. “Deze is gemaakt op de bovenkant van een dubbeldekkerbus midden in Antwerpen.”
“Mijn God!!”, riep mevrouw Janssen uit, aan haar zakdoek plukkend.
“En deze tweelingen zijn bijzonder goed gelukt, er rekening mee houdend dat de moeder nogal moeilijk deed.” De fotograaf gaf haar de foto.
“Moeilijk?” vroeg mevrouw Janssen.
“Ja, helaas wel. We moesten uiteindelijk naar het stadspark om het voor elkaar te krijgen. Overal om ons heen stonden mensen te dringen om het maar goed te kunnen zien.”
“Te dringen?” vroeg mevrouw Janssen, haar ogen wijdopen van verbazing.
“Ja. . . ” vertelde de fotograaf, “. . . en voor langer dan drie uur! Het mens bleef maar schreeuwen en commentaar geven. Ik kon me nog amper concentreren. Dan begon het donker te worden en moest ik het snel afwerken. Toen er uiteindelijk eekhoorntjes aan mijn gereedschap gingen knabbelen, moest ik alles weer snel terugstoppen.”
Mevrouw Janssen leunde naar voren. “U bedoelt dat ze werkelijk aan uw…ahum gereedschap knabbelden?”
“Jazeker mevrouw. Nou, als u er klaar voor bent, zal ik de standaard opzetten zodat we aan de slag kunnen.”
“Standaard??” Mevrouw Janssen keek nu ontzettend bezorgd.
“Ja zeker mevrouw, ik heb de standaard nodig om mijn Canon op te laten rusten. Hij is veel te groot voor mij om vast te houden wil ik goed kunnen schieten.”
“Mevrouw? mevrouw? . . Goeie God, ze is flauwgevallen!! Zou ik iets verkeerds hebben gezegd?”
pi_117772121
_O- :')
pi_117773142
Waar let je op als je een flitsset gaat kopen? :@
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:14:40 #255
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117773184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:13 schreef Puala het volgende:
goede vraag. Ik heb er ook al verschillende voorbij zien komen, maar heb ook geen idee wat nou een leuke beginnersset is.
pi_117773194
quote:
Same :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:17:52 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117773308
quote:
Hoeveel geld je wilt uitgeven.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:18:10 #258
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117773319
Ik wil ook langzaamaan eens gaan experimenteren met HK/LK fotografie, maar fatsoenlijk licht is daarbij geen overbodige luxe...
pi_117774079
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:17 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hoeveel geld je wilt uitgeven.
Gevalletje marktplaats. Heb er al wat gevonden, maar geen idee of t wat is :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:46:19 #260
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117774564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Doe eens een linkje?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:57:44 #262
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117775067
pi_117775094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:57 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Ik zei eeeeen linkje, niet drie :P
Pas op, want ik weet je zwakke plek nu he :+
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:02:48 #264
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117775272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat het allemaal niets is.
pi_117775304
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat het allemaal niets is.
Onderbouw je dan ook waarom?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:06:33 #266
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117775442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Onderbouw je dan ook waarom?
Bij alle setjes krijg ik een beetje een aldi gevoel, een setje wat ergens goedkoop op de kop getikt is maar kwalitatief gezien totaal niet mee kan met de goedkoopste bowens setjes bijvoorbeeld. Verder geen argument voor.
pi_117775510
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:06 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Bij alle setjes krijg ik een beetje een aldi gevoel, een setje wat ergens goedkoop op de kop getikt is maar kwalitatief gezien totaal niet mee kan met de goedkoopste bowens setjes bijvoorbeeld. Verder geen argument voor.
Ok. Maar voor mij is het puur om te ontdekken of het wat is en wat je kan met studio flitsers. En volgens mij kan je dat beter met een goedkoop setje uitproberen en dan wat duurders aanschaffen als direct met iets duurs beginnen toch?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:15:26 #268
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_117775814
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:34 schreef Merlijn het volgende:
De Janssen’s hadden geen kinderen en besloten een donor te zoeken om moeder Janssen te bevruchten en zo hun gezin te starten. Op de dag dat de donor langs zou komen, moest meneer Janssen op zijn werk zijn. Dus hij kuste zijn vrouw en zei: “Ik ga er vandoor, die meneer zal wel snel hier zijn.”

Een half uur later kwam heel toevallig een deur-tot-deur babyfotograaf langs en belde aan. “Goedemorgen, mevrouw. U kent me niet, maar ik ben hier om…”
“Oh, u hoeft niets uit te leggen hoor. Ik verwachtte u al”, onderbrak mevrouw Janssen hem. ”Werkelijk?” vroeg de fotograaf, “Nou, prima dan! Mijn specialiteit zijn baby’s.”
“Dat hoopten mijn man en ik al. Komt u alstublieft binnen en ga zitten. Waar gaan we precies beginnen?” vroeg mevrouw Janssen blozend.
“Laat alles maar aan mij over mevrouw, meestal doe ik er eerst twee in de badkuip, één op de bank en soms nog een paar op het bed. Vaak is de vloer in de huiskamer ook leuk, dan heb je een groter oppervlak.”
“Badkuip, huiskamervloer? Geen wonder dat het niet werkte voor mij en mijn man Harry.”
“Nou, mevrouw, niemand kan het in één keer goed doen, maar als we verschillende posities proberen en ik schiet van zes of zeven verschillende hoeken, dan weet ik zeker dat u tevreden zal zijn over de resultaten.”
“Ik hoop dat we dit snel achter de rug hebben,” piepte mevrouw Janssen.
“Mevrouw, in mijn soort werk moet een man zijn tijd nemen. Het kan makkelijk binnen vijf minuten, maar dan weet ik zeker dat u daar niet tevreden over zal zijn.”
“Ik weet het wel zeker!!” riep mevrouw Janssen uit. De fotograaf opende zijn koffer en pakte zijn album met babyfoto’s. “Deze is gemaakt op de bovenkant van een dubbeldekkerbus midden in Antwerpen.”
“Mijn God!!”, riep mevrouw Janssen uit, aan haar zakdoek plukkend.
“En deze tweelingen zijn bijzonder goed gelukt, er rekening mee houdend dat de moeder nogal moeilijk deed.” De fotograaf gaf haar de foto.
“Moeilijk?” vroeg mevrouw Janssen.
“Ja, helaas wel. We moesten uiteindelijk naar het stadspark om het voor elkaar te krijgen. Overal om ons heen stonden mensen te dringen om het maar goed te kunnen zien.”
“Te dringen?” vroeg mevrouw Janssen, haar ogen wijdopen van verbazing.
“Ja. . . ” vertelde de fotograaf, “. . . en voor langer dan drie uur! Het mens bleef maar schreeuwen en commentaar geven. Ik kon me nog amper concentreren. Dan begon het donker te worden en moest ik het snel afwerken. Toen er uiteindelijk eekhoorntjes aan mijn gereedschap gingen knabbelen, moest ik alles weer snel terugstoppen.”
Mevrouw Janssen leunde naar voren. “U bedoelt dat ze werkelijk aan uw…ahum gereedschap knabbelden?”
“Jazeker mevrouw. Nou, als u er klaar voor bent, zal ik de standaard opzetten zodat we aan de slag kunnen.”
“Standaard??” Mevrouw Janssen keek nu ontzettend bezorgd.
“Ja zeker mevrouw, ik heb de standaard nodig om mijn Canon op te laten rusten. Hij is veel te groot voor mij om vast te houden wil ik goed kunnen schieten.”
“Mevrouw? mevrouw? . . Goeie God, ze is flauwgevallen!! Zou ik iets verkeerds hebben gezegd?”
50 tinten grijskaart? _O-
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:15:33 #269
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117775820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Ok. Maar voor mij is het puur om te ontdekken of het wat is en wat je kan met studio flitsers. En volgens mij kan je dat beter met een goedkoop setje uitproberen en dan wat duurders aanschaffen als direct met iets duurs beginnen toch?
Check Jinbei eens? (merk)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:15 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

50 tinten grijskaart? _O-
_O- _O- wel passend in deze tijd
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:22:42 #271
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_117776132
quote:
Voor thuis (binnen) is zoiets toch prima? Ik heb 250 watt/sec en draait nooit op vol vermogen... kom bijna nooit boven half uit...
pi_117776326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Voor thuis (binnen) is zoiets toch prima? Ik heb 250 watt/sec en draait nooit op vol vermogen... kom bijna nooit boven half uit...
Dat vraag ik me dus af. Is het goed genoeg? Ik hobby thuis wat met portretjes enz. En ik wil het vaker gaan doen. Zelfportretten kan je wel met 2 lampen en wat knutselen. Met modellen doe ik dat liever niet :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:27:52 #273
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_117776382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af. Is het goed genoeg? Ik hobby thuis wat met portretjes enz. En ik wil het vaker gaan doen. Zelfportretten kan je wel met 2 lampen en wat knutselen. Met modellen doe ik dat liever niet :')
Voor thuishobbyen is het prima hoor...
pi_117776493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:27 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Voor thuishobbyen is het prima hoor...
En nu me in zien te houden tot het salaris er is. :X }:|
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:31:20 #275
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117776556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:30 schreef Puala het volgende:

[..]

En nu me in zien te houden tot het salaris er is. :X }:|
I know that problem.... :X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:25:20 #276
300347 MrManuel
pi_117795815
Oké.,. Iemand tips hoe ik geld kan sparen voor een 5DmkII + 24-105mm + SteadyCam?
pi_117796164
Nier verkopen...?
  FOK!fotograaf dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:32:33 #278
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117796205
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:25 schreef MrManuel het volgende:
Oké.,. Iemand tips hoe ik geld kan sparen voor een 5DmkII + 24-105mm + SteadyCam?
Werken. Sugarmommy zoeken?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:33:10 #279
300347 MrManuel
pi_117796231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:32 schreef freud het volgende:

[..]

Werken. Sugarmommy zoeken?
Werken doen we al.. Dat is de reden waarom ik tips nodig heb om juist te SPAREN xD
Daar lijk ik veel moeite mee te hebben.. :X
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:33:28 #280
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117796246
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:25 schreef MrManuel het volgende:
Fok stijl:
Kontje verkopen achter 't station?

Of meer werken?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:34:22 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117796296
zet eens op een rij waar je je geld allemaal aan uit geeft. Stel je vervolgens een budget op wat je per maand aan "onzin" (snoep/stappen/bios/festivals) etc etc mag uitgeven en ga daar niet overheen.

Tadaa.

Of zet elke maand bedrag X opzij.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:50:41 #282
300347 MrManuel
pi_117797071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fok stijl:
Kontje verkopen achter 't station?

Of meer werken?
36 uur p/w is al redelijk veel..
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
zet eens op een rij waar je je geld allemaal aan uit geeft. Stel je vervolgens een budget op wat je per maand aan "onzin" (snoep/stappen/bios/festivals) etc etc mag uitgeven en ga daar niet overheen.

Tadaa.

Of zet elke maand bedrag X opzij.
Dit is een hele goede.. Ik zal donderdag op me vrije middag eens me bankafschriften erbij pakken en dan ga ik kijken waar ik kan korten.. Ik weet dat ik veels te veel uitgeef.. Ik zou per maand 600 moeten kunnen overhouden.. Maarja dat maak ik dus op aan auto etc.. (Onnodig veel rijden)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 oktober 2012 @ 00:07:38 #283
300347 MrManuel
pi_117800530
Het is nu Woensdag 10 Oktober 2012.

Omstreeks 7:51 uur zal de zon langzaam opkomen, waarna de ochtend licht bewolkt zal beginnen. In de middag is er tevens ook vrij veel bewolking, hierdoor ligt de minimale temperatuur rond de 4 graden. De maximumtemperatuur zal wederom rond de 13 graden liggen. En voor de mensen die naar buiten moeten is er een neerslagkans van 15%.

Mocht het gaan regenen is er een neerslaghoeveelheid van 0.2mm voorspeld.
Perfect weer om herfstachtige foto's te maken dus!

woensdag 10 oktober 2012 @ 06:35:15 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117803250
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:07 schreef MrManuel het volgende:
Het is nu Woensdag 10 Oktober 2012.

Omstreeks 7:51 uur zal de zon langzaam opkomen, waarna de ochtend licht bewolkt zal beginnen. In de middag is er tevens ook vrij veel bewolking, hierdoor ligt de minimale temperatuur rond de 4 graden. De maximumtemperatuur zal wederom rond de 13 graden liggen. En voor de mensen die naar buiten moeten is er een neerslagkans van 15%.

Mocht het gaan regenen is er een neerslaghoeveelheid van 0.2mm voorspeld.
Perfect weer om herfstachtige foto's te maken dus!

Ga je dat hier elke dag posten :') ?
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:50 schreef MrManuel het volgende:

[..]

36 uur p/w is al redelijk veel..

[..]

Dit is een hele goede.. Ik zal donderdag op me vrije middag eens me bankafschriften erbij pakken en dan ga ik kijken waar ik kan korten.. Ik weet dat ik veels te veel uitgeef.. Ik zou per maand 600 moeten kunnen overhouden.. Maarja dat maak ik dus op aan auto etc.. (Onnodig veel rijden)
40? Tsjah, als jij graag rondjes rijd kost dat idd benzine enzulks. Je moet vooral die kleine dingetjes in de gaten houden denk ik. 2 euro hier, 5 euro daar, even dit, even dat, voor je het weet geef je 50 euro/week aan dingen uit wat niet per se hoeft. Das toch 200 euro /maand.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 oktober 2012 @ 08:52:03 #285
300347 MrManuel
pi_117804180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ga je dat hier elke dag posten :') ?

[..]

40? Tsjah, als jij graag rondjes rijd kost dat idd benzine enzulks. Je moet vooral die kleine dingetjes in de gaten houden denk ik. 2 euro hier, 5 euro daar, even dit, even dat, voor je het weet geef je 50 euro/week aan dingen uit wat niet per se hoeft. Das toch 200 euro /maand.
Nee niet elke dag...
Vond 2 dagen genoeg.. :{
Krijg je als je je verveeld rond 00:00u :X

En ik denk dat inderdaad dat mijn probleem is.. de kleine dingen..
Ga erop letten.. Thx! ^O^
pi_117804251
Ook beter lekken op wat je eet en vooral wat je weggooit. Kan ook behoorlijk wat geld schelen!
pi_117804464
Herkenbaar probleem MrManuel. Ook hier moet ik een 400-500 euro over kunnen houden maar aangezien ik elke maand wel iets duurs/onnodigs koop lukt dat dus niet :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:26:22 #288
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117804706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:11 schreef Puala het volgende:
Herkenbaar probleem MrManuel. Ook hier moet ik een 400-500 euro over kunnen houden maar aangezien ik elke maand wel iets duurs/onnodigs koop lukt dat dus niet :')
Ik denk dat dat het probleem is dat iedereen heeft. Als je het salaris hebt, leef je er ook naar. Je gaat bijvoorbeeld boodschappen doen bij de Appie met de zelfscan omdat dat nou eenmaal makkelijk en sneller gaat. Terwijl je wellicht 40 euro per week kunt besparen door de aanbiedingen mee te nemen uit verschillende winkels...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:26:25 #289
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117804707
Wat ook kan helpen is zo'n budgettool, als Afas personal. Dat brengt in beeld waar je uitgaven heen gaan.
Ook kan het handig zijn om 2 rekeningen te hanteren. Een voor de vaste lasten + sparen en een losse betaalrekening voor boodschappen + leukigheid.
pi_117804744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het probleem is dat iedereen heeft. Als je het salaris hebt, leef je er ook naar. Je gaat bijvoorbeeld boodschappen doen bij de Appie met de zelfscan omdat dat nou eenmaal makkelijk en sneller gaat. Terwijl je wellicht 40 euro per week kunt besparen door de aanbiedingen mee te nemen uit verschillende winkels...
Ja, maar dat is dus het kromme. Daar let ik wel op. Ik doe boodschappen met een vriendin die in de schuldsanering zit. Dan ga je automatisch opletten wat je mee neemt en wat je uit geeft. Eerst ging ik altijd enkel naar de c1000, want makkelijk. Nu ga ik eerst naar de Lidl, neem daar mee wat ik daar kan halen en daarna naar de C1000.

En dan alsnog te veel uitgeven he :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:27:52 #291
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117804745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt, dat dit niet werkt, omdat je bij het bezoeken van verschillende winkels, ook meer onnodige dingen meeneemt.
pi_117804764
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:26 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ook kan helpen is zo'n budgettool, als Afas personal. Dat brengt in beeld waar je uitgaven heen gaan.
Ook kan het handig zijn om 2 rekeningen te hanteren. Een voor de vaste lasten + sparen en een losse betaalrekening voor boodschappen + leukigheid.
Die laatste optie heb ik ook al aan zitten denken idd. Maar dan moet ik eerst overstappen van bank en dat kan alleen als je onder kantooruren een keer ergens je ID kan laten zien en een krabbeltje kan zetten. En dat lukt dus niet :( :(
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:29:43 #293
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117804785
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt, dat dit niet werkt, omdat je bij het bezoeken van verschillende winkels, ook meer onnodige dingen meeneemt.
Nah, ik weet het niet. Als ik de weekboodschappen haal (en ik haal 9 van de 10x hetzelfde) ben ik bijvoorbeeld 80 euro kwijt. Als mijn vriendin exact hetzelfde haalt bij verschillende winkels en de aanbiedingen meeneemt is ze misschien een half uur tot 45 minuten langer weg, maar zij redt het met 50....
pi_117804861
En ik heb naast de flitsset gegrepen via marktplaats. De beller was sneller :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:35:26 #295
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_117804909
quote:
18s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:32 schreef Puala het volgende:
En ik heb naast de flitsset gegrepen via marktplaats. De beller was sneller :')
Bespaar je wel weer geld :P
  FOK!fotograaf woensdag 10 oktober 2012 @ 09:47:27 #296
148247 taxibabe
pi_117805174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Die laatste optie heb ik ook al aan zitten denken idd. Maar dan moet ik eerst overstappen van bank en dat kan alleen als je onder kantooruren een keer ergens je ID kan laten zien en een krabbeltje kan zetten. En dat lukt dus niet :( :(
SNS-bank kan alles online, hoef je niet voor naar een vestiging en je krijgt rente op de betaalrekening :D.

Wat verder trouwens ook scheelt (bij mij iig), is niet met de pin betalen. Gewoon geld bij de bank pinnen en daar moet je het de hele week mee doen. Je hebt beter in de gaten hoeveel je nog over hebt.
pi_117805490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:47 schreef taxibabe het volgende:

[..]

SNS-bank kan alles online, hoef je niet voor naar een vestiging en je krijgt rente op de betaalrekening :D.

Wat verder trouwens ook scheelt (bij mij iig), is niet met de pin betalen. Gewoon geld bij de bank pinnen en daar moet je het de hele week mee doen. Je hebt beter in de gaten hoeveel je nog over hebt.
Ik zit nu bij de prutsers van de regiobank en dat is onderdeel van de sns bank. Ik wil er weg, want ik vind het zo'n papieren rompslomp en gedoe en alles. bah.

Maar goed, ik wil gewoon naar de rabo en dan moet je dus even je neus een keer laten zien + krabbeltje. En daarna kan je wel alles via internet regelen :)

En dat werkt bij mij juist avrechts. Ik pin gewoon extra :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:10:44 #298
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117805692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zit nu bij de prutsers van de regiobank en dat is onderdeel van de sns bank. Ik wil er weg, want ik vind het zo'n papieren rompslomp en gedoe en alles. bah.

Maar goed, ik wil gewoon naar de rabo en dan moet je dus even je neus een keer laten zien + krabbeltje. En daarna kan je wel alles via internet regelen :)

En dat werkt bij mij juist avrechts. Ik pin gewoon extra :')
Wij probeerden laatst een rekening te openen bij de Rabo, maar dat mocht alleen als we allebei ons inkomen daarheen zouden laten storten. Doei!
pi_117805745
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wij probeerden laatst een rekening te openen bij de Rabo, maar dat mocht alleen als we allebei ons inkomen daarheen zouden laten storten. Doei!
Dat is onzin. Als ze die voorwaarde bij mij ook gaan stellen ben ik heel snel weg :D
pi_117805749
oh boy, bijna topic vol. Het is een wonder _O_
pi_117805870
Zal ik dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')