quote:
Op zondag 23 september 2012 12:51 schreef kanovinnie het volgende:Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?
Uitzuigers

Als bezoeker van de Melkweg moet je lid zijn of worden om entreetickets aan te kunnen schaffen en toegang tot de programma's te krijgen, uitgezonderd cinema, theater en de wekelijkse dansavonden. De Melkweg is een non-profit organisatie met een breed cultureel aanbod; door middel van de lidmaatschapsbijdrage ondersteun je de doelstelling en de financiële exploitatie van de Melkweg. Daarvoor ontvangt de Melkweg ook jaarlijks subsidie van de Gemeente Amsterdam, maar deze dekt slechts 8% van de begroting.
Lid van de Melkweg word je door het aanschaffen van een maandlidmaatschap (¤ 3,50) of een jaarlidmaatschap, de zogenaamde Melkweg Card. Laatstgenoemde biedt gedurende het jaar vele voordelen. Zo is er minimaal drie keer per maand een concert of voorstelling, waar de Melkweg-Cardhouder gratis heen kan. Bij vaste clubavonden geeft de Melkweg Card korting. Er worden wanneer mogelijk speciale presales georganiseerd voor concerten waarbij een grote vraag naar tickets is en met de Melkweg Card krijg je ook nog 10% korting bij de Amsterdamse platenzaak Concerto in de Utrechtsestraat.
Voor de Melkweg Card met al deze voordelen betaal je slechts ¤ 25 per jaar. Wil je de Melkweg Card niet aanschaffen dan is er altijd de mogelijkheid om een maandlidmaatschap te kopen voor ¤ 3,50.
Het lidmaatschap geeft ook korting op aanschaf van tickets voor voorstellingen in Melkweg Cinema en Melkweg Theater en op de wekelijkse dansnacht Ctrl+Alt+Dance op zaterdag. Met de Melkweg Card krijg je extra korting bij Melkweg Theater.
Hoe kom ik aan een lidmaatschap?
Het maandlidmaatschap kan je direct aanschaffen wanneer je tickets in de voorverkoop koopt. Selecteer bij het online aanschaffen van tickets onder ‘aanvullende producten’ het gewenste aantal lidmaatschapstickets. Elke lidmaatschapsticket geldt voor één persoon. Een maandlidmaatschap kost ¤ 3,50.
De Melkweg Card kan je direct online aanschaffen door hier te klikken of aan de Melkweg kassa. De Melkweg Card kost ¤ 25 voor een jaar.
Klik hier voor meer informatie over de Melkweg Card.
Tip: Door je lidmaatschap in de voorverkoop aan te schaffen voorkom je wachttijd op de avond zelf