abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:05 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116785261

Welkom bij de Fok!Fotografie Slowchat!

Fotografie is natuurlijk een hele serieuze zaak, maar de fotograaf erachter is natuurlijk niet altijd even serieus met fotografie bezig! Kortom, wij zijn ook mensen die af en toe probleempjes hebben met auto's of de economische crisis, peinzen over wat we vanavond zullen gaan eten en we maken ons ook wel eens zorgen om wanneer de wasmachine het zal begeven... Slowchat time!

Merken
Canon || Nikon || Pentax || Sony || Olympus || Panasonic || Leica || Fuji || Hasselblad || Mamiya

Handige Links
DPReview || DxO
Google

En hier verder... wie houdt er niet van zomer? Festivals, vrije dagen (en als je geen vrij hebt, dan is het overal rustig) en natuurlijk veel zon; ook achter de wolken!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:24 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116785279
Tsjah, ik vind LR niet lekker werken. Maar misschien eens een tweede poging geven.
pi_116788803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een foto of 1000 liggen van vakantie :')
1000maar?
Ik verwacht er meer van m'n vakantie volgende maand (Oezbekistan is een beetje fotogeniek).
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:02:14 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116800347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

1000maar?
Ik verwacht er meer van m'n vakantie volgende maand (Oezbekistan is een beetje fotogeniek).
Ja, 1200 nog wat.
Ik schiet in 1 keer goed :')
  FOK!fotograaf vrijdag 14 september 2012 @ 23:03:45 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116800422
Het bruidspaar was in ieder geval blij met de foto's. De bruid haar ouders wonen naast mij, dus ik had vanaf de 3e etage een paar foto's geschoten en in de tijd tussen bruid ophalen en ceremonie bewerkt en in Publisher alvast een mooi plaatje van gemaakt. Vervolgens bij de ceremonie geweest en nog een paar unieke foto's gemaakt (fotograaf en groep was al naar binnen, bruid en vader stonden nog buiten). Dit bij thuiskomst ook meteen bewerkt (had wat tijd tussen ceremonie en receptie), tweede collage in Publisher gemaakt en het hele zooitje vervolgens geprint. Natuurlijk was de inkt op, dus 1 moet nog een keer, die heeft streepjes. Maar ze hebben in ieder geval alvast een tastbare herinnering aan hun dag. De hoes met de 2 collages zijn het hele gezelschap langs geweest, opa's en oma's, ouders, zussen, getuigen, iedereen vond het tof. :)
Ik was niet als fotograaf heen, maar natuurlijk ga ik niet zonder camera weg. En nog gezellig met de fotograaf gebabbeld. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116804394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, 1200 nog wat.
Ik schiet in 1 keer goed :')
ik heb er ook nog 3500 van Indonesie en Thailand, en in december zit ik weer in Thailand :')

Moet meer tijd vrijmaken voor dat soort dingen, postprocessen en het hele circus achteraf heb ik ook echt een pokkehekel aan moet ik bekennen..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_116805112
Ik denk dat ik maar een boek ga maken van de reizen van de afgelopen 10 jaar oid... Bij mij liggen de foto's ook maar zo in een archief :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_116806303
Ik heb er 43 van deze vakantie en die zijn al netjes bewerkt en de helft staat al op mn site. Voor t eerst dat ik zo netjes op tijd ben geloof ik.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 01:56:23 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116806570
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116808137
Ben ik ookwel benieuwd naar
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 09:18:45 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116808400
Als je sowieso minder dan ¤2000 verdient met fotografie is het de moeite niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 11:44:50 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116810275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als je sowieso minder dan ¤2000 verdient met fotografie is het de moeite niet.
Per opdracht, of per maand?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:42:27 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116811574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:40 schreef Puala het volgende:
Ik heb er 43 van deze vakantie en die zijn al netjes bewerkt en de helft staat al op mn site. Voor t eerst dat ik zo netjes op tijd ben geloof ik.
43! :o
Ik heb me afgelopen vakantie nog wel ingehouden, ik zat op 1200 voor drie weken en daar zaten dan nog een heleboel nachtlucht foto's bij.
Eerder in het jaar in Slovenië had ik hetzelfde aantal in een week.

Sinds ik LR gebruik lukt het me wel beter om het zodanig te verwerken dat ik ook een album maak per vakantie. Vorige keer een keer geprobeerd op echt fotopapier. Heel mooi, maar wel reteduur. Daarom zal ik het niet snel weer doen.
Life is what you make it.
pi_116812127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een eigen zaak/KvK nummer, m.b.t. fotografie? Loont dat? Je mag dan immers BTW e.d. aftrekken. Er zitten vast ook nadelen aan, hoe liggen die?
Yup. maar eigenlijk enkel nog om mijn bedrijfsnaam te behouden. Tegenwoordig kan je namenlijk geen KVK nummer meer hebben zonder belastingregistratie. Het loont inderdaad vanwege de aftrek, materiaal van het bedrijf betalen (ik doe ook visagie zelf) etc. Maar verder vind ik het gedoe om nu vier keer per jaar aangifte te doen voor het bedrijf en 1 keer voor prive. Ik heb dit jaar vier opdrachten gedaan, dus grote kans dat ik de boel nog eens stop zet.
pi_116812176
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

43! :o
Ik heb me afgelopen vakantie nog wel ingehouden, ik zat op 1200 voor drie weken en daar zaten dan nog een heleboel nachtlucht foto's bij.
Eerder in het jaar in Slovenië had ik hetzelfde aantal in een week.

Sinds ik LR gebruik lukt het me wel beter om het zodanig te verwerken dat ik ook een album maak per vakantie. Vorige keer een keer geprobeerd op echt fotopapier. Heel mooi, maar wel reteduur. Daarom zal ik het niet snel weer doen.
43 volgens mij ja. Kan het nog controleren voor je. Maar de Middellandse zee is niet zo spannend om te fotograferen. We zijn in de week dat we er zaten 1x de camping af geweest voor grotten en toen heb ik de foto's moeten maken. En landschapjes vind ik leuk, maar niet WAUW!. Dus dan kom je niet op zo heel veel uit :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 14:08:01 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116813922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.

Ben zelf blij dat ik de beslissing heb genomen iig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 14:49:02 #17
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116848089
Episch kado:

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 16:12:25 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116851334
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef freud het volgende:

[..]

Wat An24 zegt. Ik heb een excelletje voor mijn boekhouding, en een zelfgemaakte handleiding voor de BTW aangifte (1x per kwartaal is net ff te weinig om het er goed in te houden). Kost me meestal nog geen half uur per kwartaal om te doen. Heb even tijd gestopt in een template voor offertes en facturen, en het is een beetje discipline opbouwen qua administratie waar je wat zet etc.

Ben zelf blij dat ik de beslissing heb genomen iig.
Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?
The summer is magic!

pi_116852478
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar zijn jullie dan BV of Eenmanszaak?
2x eenmanszaak.
pi_116865818
Ik heb een vraag aan de wat meer gevorderde fotograaf.
Ik zou een leuk fotografie boek aan iemand cadeau willen geven, die op dit moment de fotovakschool volgt in Amsterdam. Heeft iemand misschien een idee welk boek een beetje leuk is, en ook voor de wat gevordere fotograaf? Of in ieder geval waar een beetje gesproken wordt over het bepalen van de juiste lens, speciale technieken en dergelijke?
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:20:17 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_116867103
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:03 schreef Anddick het volgende:
Ik heb een vraag aan de wat meer gevorderde fotograaf.
Ik zou een leuk fotografie boek aan iemand cadeau willen geven, die op dit moment de fotovakschool volgt in Amsterdam. Heeft iemand misschien een idee welk boek een beetje leuk is, en ook voor de wat gevordere fotograaf? Of in ieder geval waar een beetje gesproken wordt over het bepalen van de juiste lens, speciale technieken en dergelijke?
Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_116868056
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wil je persé een techniek boek geven? Of misschien is juist een inspiratie-boek ook leuk?
Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:37:36 #23
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_116868369
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze bezig is met Photoshop. Maar ik heb net een beetje rondgekeken maar je hebt veel verschillende versies van photoshop en geen idee eigenlijk welke ze gebruikt. Een inspiratie-boek kan ook wel leuk zijn...
Techniek zal ze ook leren op school. Inspiratie moet ook uit jezelf komen. Een beeld hebben van wat er al is gedaan is dan zeker leuk. Als je weet wat haar interessegebied is (fashion, documentaire) kun je eens kijken of je een mooi fotoboek daarover kunt vinden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 21:42:55 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116868780
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef Anddick het volgende:

[..]

Ik vind de boekwinkel op Schiphol Plaza an sich wel goed altijd. Staan vaak leuke boeken, ook voor fotografie, tussen. En het grote voordeel is dat de winkel VOOR de douane staat, tegenover de starbucks aan het einde van de gang.
The summer is magic!

pi_116869929
Bedankt voor jullie beide reacties. Misschien even morgen kijken dan bij die boekenwinkel op schiphol! En anders wat Xilantof zei inderdaad, een boek specifiek op dieren/portret of wat dan ook is ook leuk!
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2012 @ 22:35:51 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116872385
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:58 schreef Anddick het volgende:
Bedankt voor jullie beide reacties. Misschien even morgen kijken dan bij die boekenwinkel op schiphol! En anders wat Xilantof zei inderdaad, een boek specifiek op dieren/portret of wat dan ook is ook leuk!
Ik ben een paar keer in die boekenwinkel geweest, er zijn natuurlijk meer boekwinkels. ;)
The summer is magic!

pi_116882318
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting :(
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.

Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.

Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang :(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2012 @ 10:41:58 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116882392
quote:
8s.gif Op maandag 17 september 2012 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Godverdomme. Auto is economisch total loss, en we krijgen nu naar alle waarschijnlijkheid maar 50% van de dagwaarde, omdat het volgens de verzekeraars op een 50/50 uit gaat vallen omdat wij volgens hen ook met een bijzondere verrichting bezig waren. Sinds wanneer is vooruit rijden op een parkeerterrein een bijzondere verrichting :(
Degene die ons aanreed heeft ook direct schuld bekend en dit ook ingevuld op het formulier.

Nu dus waarschijnlijk en auto kwijt en een paar honderd euro schade die we zelf mogen lappen.

Video van de beveiligingscamera wordt vandaag nog opgevraagd, en dan wordt het een telefoontje met de rechtsbijstand ben ik bang :(
Protest aantekenen. Sowieso word je er niet beter van wanneer ze een 50/50 regeling treffen. Je kan beter 1 iemand hebben met volledige schuld.
The summer is magic!

pi_116882489
Ik wou heel blij goedemorgen komen jubelen, maar wat een k*t situatie Ener-G. Dat daar zo moeilijk over word gedaan zeg -O-
pi_116882827
quote:

Jemig, dat slaat echt nergens op zeg.
pi_116917664
Goedenavond, Goedenacht allen, welterusten.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 06:33:01 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116922241
quote:

Meen je niet :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:47:54 #33
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_116925756
quote:

Kut man :(
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 18:47:26 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116945132
quote:

Alleen als je een parkeerhandeling maakte is het speciale verrichting. Parkeerterrein is meestal openbare weg, dus dat zou je ook nog na kunnen vragen (openbare weg of eigen terrein). Sowieso moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de dagwaarde. Als de verzekering een deel betaald, mooi, maar dat is dan het probleem van de veroorzaker dat de schade waar je recht op hebt (dagwaarde) betaald wordt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116970208
Mwa betalen meer in de zin van dat als we uitbetaald krijgen, we maar de helft van de dagwaarde krijgen die we weer in een nieuwe auto kunnen steken. Schadetaxatie a 89 euro die we uit eigen zak moesten betalen zijn we sowieso al kwijt :(
pi_116972119
quote:
8s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:47 schreef Ener-G het volgende:
Mwa betalen meer in de zin van dat als we uitbetaald krijgen, we maar de helft van de dagwaarde krijgen die we weer in een nieuwe auto kunnen steken. Schadetaxatie a 89 euro die we uit eigen zak moesten betalen zijn we sowieso al kwijt :(
Ja, hier zit je idd niet op te wachten :X Maar wat is er precies gebeurd dan? Je reed op een parkeerplaats en knalde tegen een andere auto aan?
pi_116972414
Vrouwlief stak in zn achteruit de auto uit de parkeerplaats, en reed daarna vooruit weg langs de geparkeerde auto's, toen er vanuit de parkeervakken aan de overkant (links van onze auto) iemand in zn achteruit zn vak uit kwam zetten. Onze auto is linksachter precies ter hoogte van het achterlicht geraakt op het hoekje. Als ze net iets harder had gereden was er niks aan de hand geweest, maar zoiets verwacht je gewoon niet en de andere auto zat ook in de dode hoek links, dus zij kon er in ieder geval niks aan doen.

Degene die ons aanreed moet compleet niet gekeken hebben voor/tijdens het achteruit rijden, anders had ie onze auto wel moeten zien. En anders zou ie het wel moeten horen, want die van ons heeft een sportuitlaat met een extra roestgat in de achterdemper, en is dus luid en duidelijk te horen :')

Camerabeelden zijn helaas niet meer op te vragen, dus nu wordt het van onze kant lastig om nog te bewijzen hoe het gegaan is. Leuk he, verzekeringsmaatschappijen ):O
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 11:07:43 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116972508
Ik ken het... Auto totall loss gereden door een pool in een vrachtwagen (knalde bij me achterop), en politie weigerde om langs te komen en hem te testen/ondervragen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116972637
Mijn moeder heeft toen het glad was 1,5 jaar terug mijn auto met 10 km/u total loss gereden. Auto van links, zij van rechts. De auto gaf geen voorrang, maar mijn moeder was al opgetrokken. Daarna heeft ze gas bij gegeven en is rechtdoor gegaan (grasveldje op) zodat ze geen schade zou hebben. De bestuurder van de andere auto schrok en ipv naar rechts te sturen stuurde hij naar links. Vol tegen mijn auto aan en omdat het glad was ging de auto schuiven naar achter. Met de rechterkant tegen een lantaarn aan. Links schade van de auto, rechts van de lantaarnpaal. :')

Gelukkig wel eigenlijk alles vergoed gekregen. Alleen zo stom geweest om het te laten taxeren bij een garage die me werd aangeraden. Die hebben niet gezien gehad dat mijn motorblok een flinke opdonder heeft gehad en dus total loss zou moeten worden verklaard. Dus enkel de blikschade vergoed gekregen. Op de dag dat ik het geld kreeg hoorde ik dat mijn auto economisch total loss was :')
pi_116973048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:04 schreef Ener-G het volgende:
Vrouwlief stak in zn achteruit de auto uit de parkeerplaats, en reed daarna vooruit weg langs de geparkeerde auto's, toen er vanuit de parkeervakken aan de overkant (links van onze auto) iemand in zn achteruit zn vak uit kwam zetten. Onze auto is linksachter precies ter hoogte van het achterlicht geraakt op het hoekje. Als ze net iets harder had gereden was er niks aan de hand geweest, maar zoiets verwacht je gewoon niet en de andere auto zat ook in de dode hoek links, dus zij kon er in ieder geval niks aan doen.

Degene die ons aanreed moet compleet niet gekeken hebben voor/tijdens het achteruit rijden, anders had ie onze auto wel moeten zien. En anders zou ie het wel moeten horen, want die van ons heeft een sportuitlaat met een extra roestgat in de achterdemper, en is dus luid en duidelijk te horen :')

Camerabeelden zijn helaas niet meer op te vragen, dus nu wordt het van onze kant lastig om nog te bewijzen hoe het gegaan is. Leuk he, verzekeringsmaatschappijen ):O
Geen politie enzo voor de situatieschets?
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:07 schreef freud het volgende:
Ik ken het... Auto totall loss gereden door een pool in een vrachtwagen (knalde bij me achterop), en politie weigerde om langs te komen en hem te testen/ondervragen...
Slecht,... dat gebeurt niet standaard?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:11 schreef Puala het volgende:
Mijn moeder heeft toen het glad was 1,5 jaar terug mijn auto met 10 km/u total loss gereden. Auto van links, zij van rechts. De auto gaf geen voorrang, maar mijn moeder was al opgetrokken. Daarna heeft ze gas bij gegeven en is rechtdoor gegaan (grasveldje op) zodat ze geen schade zou hebben. De bestuurder van de andere auto schrok en ipv naar rechts te sturen stuurde hij naar links. Vol tegen mijn auto aan en omdat het glad was ging de auto schuiven naar achter. Met de rechterkant tegen een lantaarn aan. Links schade van de auto, rechts van de lantaarnpaal. :')

Gelukkig wel eigenlijk alles vergoed gekregen. Alleen zo stom geweest om het te laten taxeren bij een garage die me werd aangeraden. Die hebben niet gezien gehad dat mijn motorblok een flinke opdonder heeft gehad en dus total loss zou moeten worden verklaard. Dus enkel de blikschade vergoed gekregen. Op de dag dat ik het geld kreeg hoorde ik dat mijn auto economisch total loss was :')
Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij? :{
pi_116973086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wie had die garage aangeraden? Verzekeringsmaatschappij? :{
Ik heb normaal een kennis die mijn auto onderhoud en hij werkt vaker met hem. Nog nooit eerder zoiets meegemaakt ook. Kan gebeuren. Het is uiteindelijk allemaal wel redelijk prettig opgelost, maar god wat baalde ik die dag toen ik dat hoorde zeg :+
pi_116973321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Geen politie enzo voor de situatieschets?
Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je belt :D Alleen als je een belangrijke doorgaande weg verspert, of er dermate ernstig letsel is dat er een ambulance aan te pas moet komen :z
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 13:52:00 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116978426
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:29 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Politie? Die komen niet eens meer voor dit soort dingen als je belt :D Alleen als je een belangrijke doorgaande weg verspert, of er dermate ernstig letsel is dat er een ambulance aan te pas moet komen :z
Doorrijder na een ongeval komen ze wel voor...
The summer is magic!

pi_116978632
Tja in mijn geval is de persoon in kwestie gewoon blijven staan, en heeft zelfs ruiterlijk toegegeven dat het zijn schuld was, en ook ondertekend op het formulier.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 14:11:51 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116979348
Ik ben voor Peter_Aragorn een tiplijst aan het maken voor bruiloften. Is er interesse om deze ook hier te posten?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116979430
Sure!
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 14:54:22 #47
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116981184
De tips:

Hier wat tips:
• Termijn wanneer je uiterlijk oplevert
• Wat je gaat fotograferen:
o Van hoe laat tot hoe laat
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Reiskosten los vermelden als je ze wil rekenen
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar :P. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
• Maak backups voordat je iets anders doet als je klaar bent :P.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116982100
Danks! ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 15:18:42 #49
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116982138
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:

Hier wat tips:
o Welke onderdelen, dus bijvoorbeeld "Ophalen van de bruid, bruidsreportage, huwelijksceremonie en aansnijden van de taart"
o Specifieke verzoeken ook vermelden zoals foto van oma of belangrijk idee voor reportage
• Ik vermeld ook helder wat ik reken (4 uur fotograferen a ¤...), alles transparant en uit te leggen
• Je kan kiezen om je kosten per uur in totaal te nemen (fotograferen+nabewerken), maar ik splits het vaak op.
• Vraag aan de opdrachtgever om evt voorbeelden van de gewenste stijl op het internet te zoeken en op te sturen.
• Ik ga bijna altijd een keer langs op zowel de trouwlocatie als reportage locatie
• Vraag of ze een lijstje maken van wie ze bij de groepsfoto's allemaal op de plaat willen hebben. Ze geven dan die lijst aan de ceremoniemeester, en die moet dan iedereen voor je verzamelen (jij kent vaak niemand).
• Neem tijdens de ceremonie een serie closeups van de ouders, getuigen, opa's en oma's, etc. Ze zitten dan lekker stil en overzichtelijk naast elkaar :P. Tijdens het 'praatje' heb je hier vaak genoeg tijd voor.
• Neem evt op je telefoon geheugensteuntjes mee voor de reportage als je leuke ideeën of voorbeeldfoto's hebt.
• Vraag bij de ceremoniemeester om een planning met adressen erbij. Ik zet de adressen ook altijd al in de Tomtom, dan kan je snel weg.
• Geef in je offerte helder aan in welk formaat (jpg bijvoorbeeld) ze de foto's krijgen en in welke resolutie.
• Geef in je offerte helder aan welke foto's ze gaan krijgen, en hoe je de feedback en afstemming gaat doen.
• Als je een album gaat maken, geef dan aan welk type album (plaatje of link naar site), en hoeveel pagina's (en of er meerprijs is voor extra pagina's)
• Geef aan wat je standpunt is rond evt uitloop of eerder komen. Spreek dit vooraf zwart op wit af.
• Bij het bewerken van de foto's vind ik het handig om soms 3 bewerkingen van 1 foto terug te koppelen om te checken welke bewerking hun voorkeur heeft.
• Als je de foto's op DVD/CD geeft, gebruik dan goeie schijfjes. De 'standaard' dvdr gaat bijvoorbeeld max 4 a 5 jaar mee. De betere kwaliteit 6 a 7. Ik werk vaak ook met een USB stick. Kost bijna niets, ruimte zat, en ze kunnen dan evt foto's van andere er ook bij zetten. SD kaartje oid kan uiteraard ook.
• Geef in je offerte aan wanneer en hoe er betaald moet worden. Maak een nette factuur, en zorg dat bij copy/paste niet de naam van een ander erboven staat.
• Hou op de dag zelf het relaxed (geef ook tips voor de planning qua tijd). Ik heb liever iets minder foto's dan een gestresst bruidspaar.
Goeie dit, even onthouden.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:19:52 #50
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_116982193
Heel fijn! Bedankt!
  woensdag 19 september 2012 @ 15:31:00 #51
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_116982730
In hoeverre wordt het fotograferen tijdens officiele momenten (kerk, ceremonie) eigenlijk als lastig ervaren? Ik weet van mijn eigen bruiloft dat ik er zelf totaal geen erg in had, maar ik hoorde achteraf en zag op de film dat er best veel geklikt werd.

Ik heb zelf een Canon 500D waarvan de shutter best een hard geluid geeft, in vergelijking met de semi-pro lijnen, maar ook daarvan hoor je natuurlijk vrij duidelijk de spiegel klappen
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 17:38:37 #52
18921 freud
Who's John Galt?
pi_116988307
Als je je een beetje gedeisd houdt, valt het erg mee inderdaad. Neemt niet weg dat low profile een goeie instelling bljft.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_116988695
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef freud het volgende:
De tips:

Hier wat tips:
Aardig lijstje O+

Ik mis nog een persoonlijke: als je er niet op hoeft te verdienen: let tijdens het voorgesprek op of het daadwerkelijk klikt tussen jou en de opdrachtgevers. Dat voorkomt een hoop ellende tijdens en na de bruiloft.

Je zult zien dat je veel intiemere foto's maakt als je er helemaal achter staat als het leuke mensen zijn. Bovendien zien mensen je als integer als dit van tevoren aangeeft en win je juist meer credits.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 21:40:33 #54
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117001945
Ghostery voor Chrome is geupdate, werkt heerlijk en 'ruis' vrij O+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 19 september 2012 @ 21:51:33 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117002657
Mijn spiegel is er vanmiddag afgereden door een collega. Weet niet wie. Morgen maar even een mail naar het hele bedrijf sturen.

Klootzak :r
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 06:13:05 #56
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117012483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn spiegel is er vanmiddag afgereden door een collega. Weet niet wie. Morgen maar even een mail naar het hele bedrijf sturen.

Klootzak :r
Leuk ook als dat onder collega's niet gezegd wordt ook :')
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 20 september 2012 @ 06:33:30 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117012527
Ik heb nog de hoop dat diegene haasthad ofzo en er vandaag mee komt.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 17:46:44 #58
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117031177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog de hoop dat diegene haasthad ofzo en er vandaag mee komt.
En? :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 20 september 2012 @ 17:48:38 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117031244
Niets. Wel van een collega die om 8 uur ernaast geparkeerd heeft. Toen laggie er al af. Op zijn auto is niets te zien. Dus tussen 7:15 en 8:00 heeft iemand 'm er af gereden.

Vuile klootzak.
  donderdag 20 september 2012 @ 17:57:54 #60
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117031555
van je collega`s moet je het hebben :X
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 september 2012 @ 17:51:13 #61
300347 MrManuel
pi_117073918
Sollictatie bij KPN goed gegaan :)
Ben benieuwd!

Hoe is jullie vrijdag?
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_117075747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
Niets. Wel van een collega die om 8 uur ernaast geparkeerd heeft. Toen laggie er al af. Op zijn auto is niets te zien. Dus tussen 7:15 en 8:00 heeft iemand 'm er af gereden.

Vuile klootzak.
Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen he ;)
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:24:32 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117075845
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:22 schreef Puala het volgende:

[..]

Niet toevallig een camera die er op gericht staat oid? Want dat kan je op laten vragen he ;)
Ja, er hing wel een camera maar die hing schuin boven mijn auto, en neemt niet op. Daar was ik ook goed pissig om. Was meteen naar degene gegaan waar de monitoren hangen van het camerasysteem.
pi_117075887
Kan het me voorstellen. Ben je al over de parkeerplaats gelopen om te kijken of er auto's staan die daar iets schade hebben? Zou zeggen dat de auto dat moet hebben.. En anders volgende week nog 2-3 keer doen overdag. En in de gaten houden wie er volgende week op dezelfde dag ook zo vroeg beginnen. Waarschijnlijk kun je zo wel je dader achterhalen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:26:44 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117075953
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:25 schreef Puala het volgende:
Kan het me voorstellen. Ben je al over de parkeerplaats gelopen om te kijken of er auto's staan die daar iets schade hebben? Zou zeggen dat de auto dat moet hebben.. En anders volgende week nog 2-3 keer doen overdag. En in de gaten houden wie er volgende week op dezelfde dag ook zo vroeg beginnen. Waarschijnlijk kun je zo wel je dader achterhalen.
Er parkeren ook mensen die niet bij het bedrijf werken, misschien was het er daar 1 van. Heb verder ook geen zin om er nog tijd aan te besteden, die spiegel zit er weer aan en doet het, ik denk alleen dat de volgende die er tegen aan tikt hem wel sloopt, maar dan mag die betalen :P
pi_117075982
Haha, ok. Dat valt dan weer mee :)
  FOK!fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 10:13:26 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117107604
Goedemorgen! Heeft men nog fotografische plannen dit weekend?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117119284
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 10:13 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen! Heeft men nog fotografische plannen dit weekend?
Yo.

Gisteren huwelijkreportage gedaan van 08:00 tot 22:00. Effe geen camera meer voor mij :)
pi_117120622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:31 schreef Visitor.Q het volgende:
In hoeverre wordt het fotograferen tijdens officiele momenten (kerk, ceremonie) eigenlijk als lastig ervaren? Ik weet van mijn eigen bruiloft dat ik er zelf totaal geen erg in had, maar ik hoorde achteraf en zag op de film dat er best veel geklikt werd.

Ik heb zelf een Canon 500D waarvan de shutter best een hard geluid geeft, in vergelijking met de semi-pro lijnen, maar ook daarvan hoor je natuurlijk vrij duidelijk de spiegel klappen
Kort: niet ;)

En zo toch, daar ben je voor ingehuurd. De eventuele irritatie ter plekke, is de volgende dag alweer vergeten. De foto's worden echter nog jarenlang bekeken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:42:27 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117120801
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:43:50 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120859
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand hier die wel eens wat gala's gefotografeerd heeft? Dus portret en eventueel wat sfeer? Zo ja, dan heb ik wel een klusje voor je.
Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed los :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:44:49 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117120903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Was een tof concert gister ofwa? Ik zag jou en volgens mij Bram nog staan aan 't begin vooraan (jij had je camera op een speaker liggen?). Ze gingen goed los :D
Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ook :)
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:45:08 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120919
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jups, was mooi op tijd en Bram inderdaad ook :)
Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?
pi_117121003
quote:
Doe maar vertellen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 17:50:49 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117121144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Was wel een beetje drukken daarvoor toen het losbarste, of is dat altijd zo?
Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.
Helaas wel dikke bult aan overgehouden omdat ik mezelf vol tegen zijn verhoging ramde.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:00:17 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117121433
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja is eigenlijk altijd zo, niet heel erg veel nieuws onder de concert zon.
Helaas wel dikke bult aan overgehouden omdat ik mezelf vol tegen zijn verhoging ramde.
Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pit :D Waar komen je foto's? Kan je een linkje sturen?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 18:07:41 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117121629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zit ook aardig onder de beurse plekken. Stond in de pit :D Waar komen je foto's? Kan je een linkje sturen?
Een samenvatting :7

Rest komt op de Melkweg Facebook :)
  FOK!fotograaf zaterdag 22 september 2012 @ 23:11:03 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117132967
quote:
Ja, maar even geen zin in klusje :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 01:22:35 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117137578
Vraagje hier in het algemeen: Hoe bewaren jullie je accu's die je niet nodig hebt? Ik heb 3 accu's in gebruik, maar zeker in de herfst red ik het prima met 1 accu. Zitten er standaard 2 in de grip en het rouleert ook, maar is het nou beter om de accu volgeladen te bewaren, leeg te bewaren of iets ertussenin.
quote:
Tsja, ik kom uit de wereld van discotheken en zo nu en dan bij ons in het gebouw wat feestwerk en partijwerk gedaan. Ik zou eens moeten zoeken voor wat sample's.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 04:24:23 #80
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117139507
Accu's gaan hier gewoon in de cam in de tas. Voor een opdracht opladen & klaar. Zijn ze voor gebouwd :)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 23 september 2012 @ 12:51:39 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117144749
Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?

Uitzuigers :r
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:00:30 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117145118
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 04:24 schreef freud het volgende:
Accu's gaan hier gewoon in de cam in de tas. Voor een opdracht opladen & klaar. Zijn ze voor gebouwd :)
Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?
The summer is magic!

pi_117145245
Dankzij dat lidmaatschap hebben ze meer inkomsten om de programmering rond te krijgen, en ook subsidie en vergunningtechnisch heeft het een aantal voordelen zoals openingstijden. Behalve de drukbezochte goedlopende feesten en concerten staan er ook een heleboel minder rendabele dingen op de programmering, die cultureel gezien wel minstens zo belangrijk zijn. Als je denkt dat je rijk kan worden van het draaien van een poppodium heb je het mis.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:10:56 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117145557
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik trouwens echt belachelijk n geldklopperij vind (en dat vind ik niet snel), is dat je bij de melkweg dus om binnen te komen een lidmaatschap moet hebben. Kost 3.50 en is een maand geldig. Belachelijk. Ik betaal toch al voor het kaartje?

Uitzuigers :r
Als bezoeker van de Melkweg moet je lid zijn of worden om entreetickets aan te kunnen schaffen en toegang tot de programma's te krijgen, uitgezonderd cinema, theater en de wekelijkse dansavonden. De Melkweg is een non-profit organisatie met een breed cultureel aanbod; door middel van de lidmaatschapsbijdrage ondersteun je de doelstelling en de financiële exploitatie van de Melkweg. Daarvoor ontvangt de Melkweg ook jaarlijks subsidie van de Gemeente Amsterdam, maar deze dekt slechts 8% van de begroting.

Lid van de Melkweg word je door het aanschaffen van een maandlidmaatschap (¤ 3,50) of een jaarlidmaatschap, de zogenaamde Melkweg Card. Laatstgenoemde biedt gedurende het jaar vele voordelen. Zo is er minimaal drie keer per maand een concert of voorstelling, waar de Melkweg-Cardhouder gratis heen kan. Bij vaste clubavonden geeft de Melkweg Card korting. Er worden wanneer mogelijk speciale presales georganiseerd voor concerten waarbij een grote vraag naar tickets is en met de Melkweg Card krijg je ook nog 10% korting bij de Amsterdamse platenzaak Concerto in de Utrechtsestraat.

Voor de Melkweg Card met al deze voordelen betaal je slechts ¤ 25 per jaar. Wil je de Melkweg Card niet aanschaffen dan is er altijd de mogelijkheid om een maandlidmaatschap te kopen voor ¤ 3,50.

Het lidmaatschap geeft ook korting op aanschaf van tickets voor voorstellingen in Melkweg Cinema en Melkweg Theater en op de wekelijkse dansnacht Ctrl+Alt+Dance op zaterdag. Met de Melkweg Card krijg je extra korting bij Melkweg Theater.

Hoe kom ik aan een lidmaatschap?
Het maandlidmaatschap kan je direct aanschaffen wanneer je tickets in de voorverkoop koopt. Selecteer bij het online aanschaffen van tickets onder ‘aanvullende producten’ het gewenste aantal lidmaatschapstickets. Elke lidmaatschapsticket geldt voor één persoon. Een maandlidmaatschap kost ¤ 3,50.

De Melkweg Card kan je direct online aanschaffen door hier te klikken of aan de Melkweg kassa. De Melkweg Card kost ¤ 25 voor een jaar.
Klik hier voor meer informatie over de Melkweg Card.

Tip: Door je lidmaatschap in de voorverkoop aan te schaffen voorkom je wachttijd op de avond zelf
  zondag 23 september 2012 @ 13:13:44 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117145676
Waaorm zit dat niet bij de prijs in? Ik snap het principe erachter nu, maar toch vind ik het belachelijk.
Jassen ophangen is ook pure geldzuigerij, 1.50 was het volgens 1 van mijn vrienden die de jassen ophing.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2012 @ 13:20:33 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117146014
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waaorm zit dat niet bij de prijs in? Ik snap het principe erachter nu, maar toch vind ik het belachelijk.
Jassen ophangen is ook pure geldzuigerij, 1.50 was het volgens 1 van mijn vrienden die de jassen ophing.
Was altijd een eurootje, maar instanties zoals deze moeten met de bezuinigen op cultuur ook blijven bestaan en is dit een logisch gevolg.
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 22:42:42 #87
18921 freud
Who's John Galt?
pi_117175463
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk verslijt jij er meer dan ik deze periode?
Neuh, 2 bodies, 3 accu's :)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2012 @ 22:45:27 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117175619
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 22:42 schreef freud het volgende:

[..]

Neuh, 2 bodies, 3 accu's :)
1 Body (met VG, dus ruimte voor 2x accu), 3 accu's, weinig gebruik van makend op dit moment.
The summer is magic!

FOK!fotograaf maandag 24 september 2012 @ 12:16:37 #89
287763 SP22
pi_117187472
Mn pa gaat woensdag naar Rusland.. Wat voor een leuke lensjes kan hij daar tegenkomen voor mij? (Canon dus) :s)
pi_117187619
Zenitar fish eye wellicht :)
pi_117199032
Zenitar Fisheye idd of een Jupiter 9. Voor alletwee moet je de smaak M42 hebben en dan een M42 naar Canon adaptor.
Ik kocht mijn Zenitar een paar jaar terug bij een 2e hands camerawinkel ergens op een 3e of 4e etage op de Arbat. De twee goede 2e hands fotografeizaken die ik in St. Petersburg kende zijn helaas verdwenen. Het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden om een knap lensje voor een prikkie te kopen in Rusland. De oude voorraad is al zo goed als verkocht.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 september 2012 @ 19:46:38 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117204716
quote:
Hi,

Congratulations, you've made the longlist for the NME Music Photography Awards 2012!
Blijft toch leuk :7
  maandag 24 september 2012 @ 19:49:17 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117204867
Filmpje kijken, stukjes doorlezen voor de redactie van de clubkrant en spellingschecken. Niet het leukste, maar met een filmpje op de achtergrond (art of flight) toch goed te doen :D
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2012 @ 06:20:22 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117222524
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Filmpje kijken, stukjes doorlezen voor de redactie van de clubkrant en spellingschecken. Niet het leukste, maar met een filmpje op de achtergrond (art of flight) toch goed te doen :D
Multi-tasking FTW :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 26 september 2012 @ 12:25:13 #95
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117268598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 06:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Multi-tasking FTW :P
Dat kan niet, want kano is geen vrouw...
The summer is magic!

pi_117268879
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zenitar Fisheye idd of een Jupiter 9. Voor alletwee moet je de smaak M42 hebben en dan een M42 naar Canon adaptor.
Ik kocht mijn Zenitar een paar jaar terug bij een 2e hands camerawinkel ergens op een 3e of 4e etage op de Arbat. De twee goede 2e hands fotografeizaken die ik in St. Petersburg kende zijn helaas verdwenen. Het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden om een knap lensje voor een prikkie te kopen in Rusland. De oude voorraad is al zo goed als verkocht.
Hier dan? In Rusland zelf wordt lastiger denk ik idd.
pi_117331597
Verdorie, hoe zorg ik er in PS nu ook alweer voor dat mijn achtergrond uit een plaatje verdwijnt... Dat je zo'n soort grijs/witte blokje krijgt van het geselecteerde... Kan het niet meer vinden...
  FOK!fotograaf donderdag 27 september 2012 @ 22:14:13 #98
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117333067
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Verdorie, hoe zorg ik er in PS nu ook alweer voor dat mijn achtergrond uit een plaatje verdwijnt... Dat je zo'n soort grijs/witte blokje krijgt van het geselecteerde... Kan het niet meer vinden...
Ik gum vaak gewoon, dat blijft toch binnen je selectie
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117333094
Ja al gevonden inmiddels. Ben een logo aan het maken, maar weinig inspiratie..
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2012 @ 14:38:39 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117352670
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de kwestie eigen zaak... Wat houd je allemaal bij voor de kwartaalbelasting, wat mag je wel aftrekken, wat niet, wanneer mag je uberhaupt aftrekken (iets met minimaal aantal uren). Staat een hoop info op de diverse websites, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')