Het is allemaal extra goed doorbloed. Kan komen door vrijen (batsen, ketsen, aandouwen, palen, enz) of zelfs door niezen of kracht zetten. Zolang het bij een beetje afscheiding blijft is het niets om je druk om te maken. Zeker niet als je al een hartje hebt gezien.quote:Op maandag 3 september 2012 19:53 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb sinds woensdagmorgen (toen had ik een héél klein beetje helderrood, en wat donker bloed) elke dag wel een paar keer bruinige afscheiding.
Ben dit eigenlijk een beetje vergeten te melden toen ik vanmorgen de verloskundige aan de lijn had. Is dit iets om je zorgen over te maken? Of is dit misschien nog steeds van vorige week en komt het er mondjesmaat uit?
Bellen kan altijd hè? Ze kunnen alleen niets doen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:01 schreef Suikertante het volgende:
Ticootje, nog geen hartje gezien, maar batsen en niezen gebeurt wel regelmatig in huize Suikertante
Ik denk dat ik het dan maar afwacht.. pas de 21e zie ik een hartje denk ik!
(en anders bel ik toch even de VK, die dan hetzelfde zegt als jij en dan ben ik nog iets meer gerustgesteld)
Yay, nog een mei-babyquote:Op maandag 3 september 2012 19:57 schreef -mandy- het volgende:
Ticootje, zou je mijn naam ook in de op kunnen zetten?
06 mei: -mandy-
![]()
Suikertante: als je je er niet lekker bij voelt en het niet vertrouwt kun je altijd de verloskundige bellen
Gesprek ging goed. Het zkh stelt zich erg flexibel op. Op mijn vraag of ik aub niet tussen de kraamvrouwen hoefde te liggen als ik moet blijven reageerde hij ook heel positief en pragmatisch. Ik voel me echt heel goed bij dit ziekenhuis.quote:Op maandag 3 september 2012 20:11 schreef Kyara het volgende:
Hoe zou het met LeNeHe zijn?
En Tally een knipper!
Sorbo, hoe is het gesprek gegaan? Het zijn inderdaad wel dingen die goed doorgesproken moeten worden, daar sta je als leek helemaal niet bij stil. En wij vangen je wel op. Maar inderdaad goed om er op bedacht te zijn
(vorig topic nog even doorgebladerd)
In het ziekenhuis moet ik in ieder geval altijd even wegenquote:Op maandag 3 september 2012 19:41 schreef Mineola het volgende:
Ja wegen, moeten jullie dat? Ik werd bij de intake gevraagd naar m'n gewicht en verder nooit meer iets over gehoord.
Nou dat dus! Van harte gefeliciteerd! Geniet van deze bijzondere tijd! En moooooie naam!quote:Op maandag 3 september 2012 20:55 schreef Suikertante het volgende:
Wat een liefdevol bericht LeNeHe! heel veel geluk met jullie dochter, genieten maar!!
Wow gefeliciteerd!!! Wat fijn dat alles voorspoedig verlopen is!quote:Op maandag 3 september 2012 20:50 schreef LeNeHe het volgende:
Vol trots kom ik melden dat ons lieve meisje vanmiddag na een snelle em heftige bevalling om 17.45 uur is geboren.
Ze heet E.va B.racha en ze weegt 3140 gram.
Ben zo trots en verliefd
Ja!!! Mega spannend, maar ook wel weer een beetje eng...kan ik het allemaal wel weer ;-)quote:
ja dat spul is echt super fijn!quote:Op maandag 3 september 2012 21:33 schreef Kwisted het volgende:
De spanning op mijn buik is echt minder geworden door de bio-oil, zou willen dat ik eerder was begonnen wat dat spul ipv met creme. Dit werkt veel beter. Dus dames die graag smeren, een aanrader hoor die bio-oil
Je kunt het!quote:Op maandag 3 september 2012 21:45 schreef Frups het volgende:
[..]
Ja!!! Mega spannend, maar ook wel weer een beetje eng...kan ik het allemaal wel weer ;-)
Ben zo benieuwd wanneer de bevalling zich aandient en hoe het zal beginnen dit keer!
Moet nodig mijn vluchttas inpakken al hoop ik hem niet nodig te hebben want wel graag thuis bevallen!
Ik ben al die tijd helemaal niet zenuwachtig of bang geweest voor de bevalling, maar ik begin hem nu toch wel een beetje te knijpen hoor! Ookal weet ik zeker dat ook ik de oerkracht in me heb, en ik moet gewoon ontspannen en me er aan overgeven. Het is meer de 'angst voor het onbekende'. Aaaah ik vind het kei spannend eigenlijk!!quote:Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Lenehe gefeliciteerd!! You did it! :-) ... nu lekker genieten jullie!
Aaahh het gaat veul te hard zo ... begin hem steeds meer te knijpen! Dus Frups en Kwisted... wil niet weten hoe de spanning voor jullie is gaha
Haha wat een dozen inderdaad! Ik moest hardop lachenquote:Op maandag 3 september 2012 23:01 schreef Mangostine het volgende:
LeNeHe, van harte met je dochter! Geniet![]()
Poezebeeststerkte...
Ik ben weer terug van de gym, het ging dit keer over baarhoudingen.
Een van de mutsen: ik zou niet op handen en knieën willen bevallen, want ik heb gehoord dat je per ongeluk zou kunnen poepen tijdens het persen (groep: oooooh baaaah nee echt?) en dan poep ik de baby op zijn hoofd
Hier ook... Kan de klok er bijna op gelijk zettenquote:Op dinsdag 4 september 2012 04:52 schreef MeNicole2 het volgende:
Wakker? Hier ook. Word bijna een gewoonte.
Hier ook idd. Altijd rond half 5.quote:Op dinsdag 4 september 2012 05:08 schreef Women86 het volgende:
[..]
Hier ook... Kan de klok er bijna op gelijk zetten
quote:Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ben ik een beetje jengelig vandaaggelukkig ben ik vrij en heb ik vanavond gezellig repetitie.
En stel je eens voor dat je niet zo mobiel bent als je zou willen? Voor het zelfde geldt kun je de eerste 3 dagen je bed niet uit? Dan is het best fijn als iemand je kopjes thee komt brengen ofzo.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:13 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan me ook aansluiten bij de kraamhulp horror. Het lijkt mij ook vervelend als iemand anders t huishouden doet. Wij wonen in n klein huisje, dus volgens mij is ze binnen n uur klaar. Wat dan? Ze hoeft echt niet de hele tijd op de rand van mijn bed komen zitten..
Wel fijn als ze de visite wil ontvangen, mijn man heeft maar 2 dagen vrij namelijk (net n nieuwe baan). Stiekem vind ik dat ook erg kut..
gefeliciteerdquote:Op maandag 3 september 2012 20:50 schreef LeNeHe het volgende:
Vol trots kom ik melden dat ons lieve meisje vanmiddag na een snelle em heftige bevalling om 17.45 uur is geboren.
Ze heet E.va B.racha en ze weegt 3140 gram.
Ben zo trots en verliefd
Ohja, we hebben dus ook nog vier katten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met onze honden, maar dat zullen we tzt wel zien.
Wij hebben twee redelijk grote honden, dus een kraamhulp die bang is voor honden zou bij ons niet handig zijn. Maar ik neem aan dat je dat van te voren kunt aangeven.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:32 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ohja, we hebben dus ook nog vier katten.![]()
Maar over wat voor periode hebben we het nou, ik maak me er totaal geen zorgen om eigenlijk.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Over dat wegen he, op de site van mijn VK staat dat je op de beganegrond moet bevallen als je meer dan honderd kilo weegt.
En stel nou dat het tijdens de bevalling helemaal verkeerd gaat met jou? Dan kun je iemand van meer dan 100 kilo niet zo even naar beneden tillen. Volgens mij is het daar voor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:36 schreef Zolena het volgende:
[..]Ben ik blij dat ik toch al naar het ziekenhuis wou. Wat naar zeg, ik red me nog prima met mijn nu meer dan honderd kilo
![]()
Behalve dan dat ik me erger aan het feit dat ik niet meer fatsoenlijk mijn sokken en schoenen aan kan krijgen. Wat irritant zeg.
Oh heeft iemand nog goede tips voor ondergoed? Ik was gisteren bij de prenatal en daar hadden ze zwangerschapsonderbroeken voor 15 euro... 15 euro voor lelijke onderbroeken waar dan wel weer die surfplanken in passen. Maar ik geeft er graag minder aan uit. Iemand een goed idee?
Hier zeggen ze dat je, ondanks dat je in het ziekenhuis zou willen bevallen, thuis ook alles klaar moet hebben voor een thuisbevalling. Maar ik ben gekken henkie niet...quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:36 schreef Zolena het volgende:
Ben ik blij dat ik toch al naar het ziekenhuis wou. Wat naar zeg, ik red me nog prima met mijn nu meer dan honderd kilo
![]()
Hema?quote:Oh heeft iemand nog goede tips voor ondergoed? Ik was gisteren bij de prenatal en daar hadden ze zwangerschapsonderbroeken voor 15 euro... 15 euro voor lelijke onderbroeken waar dan wel weer die surfplanken in passen. Maar ik geeft er graag minder aan uit. Iemand een goed idee?
Oma onderbroek van de zeeman/wibra? Zijn van die hoge. En anders goedkope normale onderbroeken van de hema ofzo?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:36 schreef Zolena het volgende:
[..]
Oh heeft iemand nog goede tips voor ondergoed? Ik was gisteren bij de prenatal en daar hadden ze zwangerschapsonderbroeken voor 15 euro... 15 euro voor lelijke onderbroeken waar dan wel weer die surfplanken in passen. Maar ik geeft er graag minder aan uit. Iemand een goed idee?
Die tenten die ik daar zie liggen vallen daar toch allemaal onder?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:39 schreef Suikertante het volgende:
Ik las laatst ergens dat ze bij de Zeeman ook echte zwangerschapsonderbroeken hebben.
Joh weet ik veel, aan mij zie je nog niks, ik herhaal gewoon wat ik lees.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die tenten die ik daar zie liggen vallen daar toch allemaal onder?
Het zijn onderbroeken die zijn mega mega!!! Je kan ze denk tot je oksels ophijsen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Joh weet ik veel, aan mij zie je nog niks, ik herhaal gewoon wat ik lees.![]()
Das waar, ik blijf wel beneden tot ik naar het ziekenhuis moet, probleem opgelostquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
En stel nou dat het tijdens de bevalling helemaal verkeerd gaat met jou? Dan kun je iemand van meer dan 100 kilo niet zo even naar beneden tillen. Volgens mij is het daar voor.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zijn onderbroeken die zijn mega mega!!! Je kan ze denk tot je oksels ophijsen.
Volgens mij is die grens toch weg nu? Dat ze liever hebben dat je gewoon beneden bevalt?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Lenehe, gefeliciteerd!!! Mooie namen zeg!!
N heeft 3 weken vrij na de geboorte. Wel fijn, ook omdat er nu natuurlijk nog 1 rondloopt. Die moet ook vermaakt worden.
We krijgen (als alles goed is) dezelfde kraam als bij Sofie. Heerlijk mens. Is zelfs toen nog 2 dagen langer gebleven omdat het nog niet zo lekker ging.
Hier onderbroeken van de hema, nog gewoon zwarte hier in de winkel.Heb ze gister nog gekocht.
Die 100 kilo grens heeft te maken dat ze de trap af moeten tillen als het niet goed gaat.
N en ik hebben gister de commode in elkaar gezet. Naja, ik heb hem in elkaar gezet, en hij gaf de schroeven en planken aan enzo. Het lijkt nu wel wat te gaan worden dat kamertje. Gek gevoel. Ik wilde tot gisteren nog niks van dat kamertje weten eigenlijk, en nu heb ik er gisterenavond de halve avond in doorgebracht om een en ander uit te zoeken.
Ik wees ze aan in tijgerprint...quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:47 schreef Suikertante het volgende:
[..]Whaha ik ga ze vast halen, om mijn vriend te laten schrikken!
Geen idee, ik heb geen keuze, ik moet in het ziekenhuis bevallen. En heb ook een flatje, dus geen trap aanwezig.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij is die grens toch weg nu? Dat ze liever hebben dat je gewoon beneden bevalt?
Ik ga het ff navragen, want ik heb dus ook een apartementje, en als ze me moeten takelen is dat 5 trappen.. Ik denk dat ze daar behoorlijk niet vrolijk van worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen keuze, ik moet in het ziekenhuis bevallen. En heb ook een flatje, dus geen trap aanwezig.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wees ze aan in tijgerprint...
En ik vertelde ook nog dat ik mn skisokken erbij aandoe... J werd spontaan opgewonden in de zeeman.
Bij de hema heb ik ze ook gezien, maar echt handig lijken ze mij vooralsnog niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:39 schreef Suikertante het volgende:
Ik las laatst ergens dat ze bij de Zeeman ook echte zwangerschapsonderbroeken hebben.
Tijgerprintquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En ik vertelde ook nog dat ik mn skisokken erbij aandoe... J werd spontaan opgewonden in de zeeman.
Het zijn al oerlijke onderbroeken, en ja dan hebben ze ze ook nog in hele foute print... Ik zal ze er eigenlijk alleen daarvoor al kopen.quote:
DAT dus!! Dat staat mij ook bij!quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:55 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Die gewichts eis voor beneden bevallen is inderdaad voor als jij nog weggehaald moet worden door de ambulance. Zo hebben ze hier ook liever niet dat je thuis bevalt als je in een bovenwoning woont, want dan is de kans er dat de brandweer erbij moet komen.
Mijn kraamhulp bij de eerste was opzich wel aardig, maar ze voerde geen klap uit. Zat 9 van de 10 keer op de bank hoorde ik achteraf van mijn moeder en ze weigerde zelfs kleding van mijn vriend te wassen :s dit keer dus aangegeven dat ik haar niet wil.
Zandsculptuur, dat van de honden heb ik aangegeven bij het gesprek, wij hebben zelf dan wel geen honden meer, maar bijna iedereen in de familie wel, dus de mensen die van ver komen, zullen ook de honden bij zich hebben.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh ook op het lijstje van het ziekenhuis staat zo bij dat je onderbroeken mee moet nemen, geen strings. no shit..
Dat deel had ik nog even weggestopt...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ondanks dat ik de kraamverbanden al gezien had schrok ik na mijn bevalling alsnog van het formaat. En dan moest ik er nog 2 in mijn onderbroek zien te krijgen ook
Tipje voor na de bevalling: de boxers van de HEMA. Ideaal vond ik (en vind ik...helaas is het vloeien na 5 weken nog niet helemaal over)
fix ?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet Joene nog ff zover krijgen dat hij pas vrij af neemt als de kraam weg is... Ander wordt het wel druk in huis met 3 volwassenen..
Hmm, dat was wel een van de redenen dat ik mijn verzekering wat opgeschroefd. Ik woon ook in een bovenhuis en wil sowieso liever in het ziekenhuis bevallen, maar als ze dat verplicht stellen is het wel raar om die eigen bijdrage te rekenen. Die 100 kg ga ik niet halen tenzij ik er wel erg veel aan eet de laatste 10 weken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
DAT dus!! Dat staat mij ook bij!
Ik ga dat navragen, want ik wil best in het ziekenhuis bevallen, maar dan wil ik geen rekening van 400 eu.
Nahquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:26 schreef Omentielvo het volgende:
Echo is niet doorgegaan. Zij hebben de verkeerde tijd opgeschreven op mijn briefje. Ik had er 9 uur moeten zijn. Tussendoor kunnen ze niet helpen. Nu mag ik pas volgende week. Moet er gewoon van huilen en ben er nog boos om ook wel.
Gister ging mijn cursus niet door, daar ben ik serieus de hele dag chaggo van geweest.. Hormonen!quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:26 schreef Omentielvo het volgende:
Echo is niet doorgegaan. Zij hebben de verkeerde tijd opgeschreven op mijn briefje. Ik had er 9 uur moeten zijn. Tussendoor kunnen ze niet helpen. Nu mag ik pas volgende week. Moet er gewoon van huilen en ben er nog boos om ook wel.
Jeetje wat een sukkels, logische reactie van jou! Ik geloof alleen dat ik niet weg was gegaan voordat ik die echo had gehad, helemaal achterlijk dat ze je nu nog een week laten wachten. Het was notabene hun fout!quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:26 schreef Omentielvo het volgende:
Hou eens op joh! Als je verlof zou willen dan mag je gewoon thuis op je reet gaan zitten!quote:
ik heb de eerste dagen boxers van mijn man aangehad, daarna mijn eigen hipsters weer. Ging eigenlijk prima.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh ook op het lijstje van het ziekenhuis staat zo bij dat je onderbroeken mee moet nemen, geen strings. no shit..
Ik kon met 7wk mijn broeken al niet meer aan, en met 9wk had ik al een 4mnd buik, en dat is zo gebleven tot op dit moment.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:45 schreef Suikertante het volgende:
Was het bij jou al te zien voor de twaalf weken Logician?
Ik had zelf de illusie dat ik nu al iets zag maar het is blijkbaar alleen dat mijn buik wat harder is, want mijn zes weken- en mijn zeven wekenfoto zijn identiek
Ja behoorlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:52 schreef Suikertante het volgende:
Dat is dan wel een kleine opluchting zeker, dat het even is gestagneerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net een kom zuurkool op.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:33 schreef Incantrix het volgende:
En als het dan toch over vreten gaat: ik ga een frikandel bakken
Er zaten 2 bakken spek inquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:35 schreef Incantrix het volgende:
[..]
NomnomGoed zwangerschapsvoer. Denk ik
Ooohh, spék!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zaten 2 bakken spek in...
Spek met zuurkool.
Ik vergrijp me dagelijks aan worst.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:45 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ga mij vergrijpen aan worstjes vanavond (dat klinkt fout, sorry) en nu nog bedenken wat ik erbij ga eten. Iets zwangeremutsenproofs.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar heb ik er laatst ook 1 van gekocht idd, nu zat het nog niet onwijs lekker (want buik), maar ik denk dat het in de kraamtijd (met 2 verbanden en iets minder buik) wel heerlijk zal zittenquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ondanks dat ik de kraamverbanden al gezien had schrok ik na mijn bevalling alsnog van het formaat. En dan moest ik er nog 2 in mijn onderbroek zien te krijgen ook
Tipje voor na de bevalling: de boxers van de HEMA. Ideaal vond ik (en vind ik...helaas is het vloeien na 5 weken nog niet helemaal over)
Wat gaaf!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik mag het geboortekaartje van mijn logeerneefje ontwerpen. Ik vind dat zó'n cadeautje!
Je bent er in elk geval creatief genoeg voor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik mag het geboortekaartje van mijn logeerneefje ontwerpen. Ik vind dat zó'n cadeautje!
Yep. Heb een stukje behang van de babykamer als uitgangspunt en verder heb ik vrij spel. Hoewel ze natuurlijk wel hun veto mogen uitsprekenquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:57 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Wat gaaf!Helemaal zelf ontwerpen?
Ik heb al bergen inspiratie!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Je bent er in elk geval creatief genoeg voor.
Woa.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:57 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Yep. Heb een stukje behang van de babykamer als uitgangspunt en verder heb ik vrij spel. Hoewel ze natuurlijk wel hun veto mogen uitspreken
Nee hoor je bent niet de enige, was elke keer in het begin bang om naar de wc te gaan of te poepenquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:06 schreef Spirit82 het volgende:
Deze topic-reeks gaat echt veel te snel
Maar alsnog bedankt voor alle lieve felicitaties![]()
Ben ik de enige die zo bang is dat het alsnog mis gaat? En overal om jankt? En middagdutjes doet van 2 uur lang en dan alsnog om 9 uur naar bed gaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Wat voor lekkers heb je opquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:04 schreef Incantrix het volgende:
Wat cool SorboMag je t.z.t. het resultaat hier delen?
*burp
Frikandelquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:24 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Wat voor lekkers heb je op![]()
![]()
voor Logi & Spirit
Fijn dat alles weer goed was KJ!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:26 schreef kaatjejannie het volgende:
40 minuten wachten voor een controle van 5 minuten. De gyn die ik 3 weken geleden had was een man van weinig woorden, mast deze had er nog minderMaar Caspertje en ik zijn weer goedgekeurd! Daar gaan we voor. Caspertje ligt niet meer overdwars, maar netjes met zijn hoofdje naar beneden.
Oehquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Frikandel
En qua bang zijn: ja, elke dag opnieuw. Maar ook elke dag een beetje meer vertrouwen denk ik
Logi
Ik heb hetzelfde maar dan met het kaartjequote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef rebel-angel het volgende:
ik ben op zoek naar inspiratie voor de kinderkamer en die is echt ver te zoeken
en ja ik ben al in het topic geweest
Ja shit, nou heb ik ook trek in een frikadelquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef rebel-angel het volgende:
frikandel speciaalmet extra mayo
en sorbo wat tof zeg dat je de vrije hand hebt met het kaartje
ik ben op zoek naar inspiratie voor de kinderkamer en die is echt ver te zoeken
en ja ik ben al in het topic geweest
Ik had vorige week bij de drukker drie boeken gehaald en mijn oudste even laten bladeren. Ze heeft iets leuks uitgekozen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde maar dan met het kaartje
Leuk om daar inderdaad de grote zus(sen) bij te kunnen betrekken!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik had vorige week bij de drukker drie boeken gehaald en mijn oudste even laten bladeren. Ze heeft iets leuks uitgekozen.
Ik wilde ook net vragen of ze wisten hoe lang het nog zou duren. Maar ik wilde wel de afspraak. Stiekem vind ik elke afspraak weer spannend. Toch dat hartje.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:34 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Fijn dat alles weer goed was KJ!
Ik ben twee weken geleden na 30 minuten wachten in de hitte weer naar huis gegaan. Arts had meer dan een uur uitloop. En het was alleen een: hoe-gaat-het-heb-je-nog-vragen gesprekje. Bloeddruk bij de assistente was goed. Was zonder echo ofzo. Ik vond het wel prima.
Erger vond ik dat er nog een stelletje met een baby van vijf weken zat, ook al bijna een uur te wachten in de hitte. Een korte nacontrole ofzo. Volgens mijn man "vast een eerste kind".
Ik vind het gewoon onverantwoord van zo'n zh.
Vriend en ik zijn allebei grafisch vormgever. We gaan dus natuurlijk ons eigen kaartje maken! We hebben uiteraard al een mapje met 430.423.012 leuke inspiratiekaartjes, en ik weet nu al dat er daaaagen tijd in gaat zitten. Misschien laten we het zelfs zeefdrukken door mijn broertje.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Als het niet heel lelijk is vind ik het al snel goed. Het gaat toch om de info die we er zelf opzetten. Maar zo denkt vast niet iedereen erover.
Geen babykamer, check... Ik heb gister geschoven in de kamer van de meiden en daar staan nu 3 bedjes. Past nog prima eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Vriend en ik zijn allebei grafisch vormgever. We gaan dus natuurlijk ons eigen kaartje maken! We hebben uiteraard al een mapje met 430.423.012 leuke inspiratiekaartjes, en ik weet nu al dat er daaaagen tijd in gaat zitten. Misschien laten we het zelfs zeefdrukken door mijn broertje.![]()
Ben zelf ook nog steeds dolblij met mijn eigen geboortekaartje, hebben mijn ouders ook zelf getekend en gekopieerd. Zo lief!
Ieder z'n eigen ding natuurlijkIk heb niet eens een babykamer. Ken een paar vrouwen die dat weer niet kunnen geloven
Mocht het zover komen, zal hier ook geen babykamer zijn hoor. Baby slaapt dan bij ons, en tzt gaan we wel kijken voor een eigen plekje. Zoveel ruimte heeft zo'n wurm in den beginne nog niet nodig, vind ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Vriend en ik zijn allebei grafisch vormgever. We gaan dus natuurlijk ons eigen kaartje maken! We hebben uiteraard al een mapje met 430.423.012 leuke inspiratiekaartjes, en ik weet nu al dat er daaaagen tijd in gaat zitten. Misschien laten we het zelfs zeefdrukken door mijn broertje.![]()
Ben zelf ook nog steeds dolblij met mijn eigen geboortekaartje, hebben mijn ouders ook zelf getekend en gekopieerd. Zo lief!
Ieder z'n eigen ding natuurlijkIk heb niet eens een babykamer. Ken een paar vrouwen die dat weer niet kunnen geloven
Ha, fijn te horen dat meer mensen het geen probleem vinden. Wij hebben dus ook geen babykamer, maar wel ruimte in onze slaapkamer voor een ledikantje. Moeten dus tzt wel verhuizen, maar achquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Mocht het zover komen, zal hier ook geen babykamer zijn hoor. Baby slaapt dan bij ons, en tzt gaan we wel kijken voor een eigen plekje. Zoveel ruimte heeft zo'n wurm in den beginne nog niet nodig, vind ik.
Nou dan MAAK je het tochquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
En nu wil ik dus zuurkool met spek![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Mocht het zover komen, zal hier ook geen babykamer zijn hoor. Baby slaapt dan bij ons, en tzt gaan we wel kijken voor een eigen plekje. Zoveel ruimte heeft zo'n wurm in den beginne nog niet nodig, vind ik.
Oww my ....quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik kreeg net bij de apotheek de meest briljante opmerking bij het halen van de antibiotica, mevrouw het is u bekend dat anticonceptie niet werkt in combinatie met antibiotica? Er staat met koeienletters boven dat recept verloskunde sta je daar met je zwangere buik. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar hij stond me behoorlijk schaapachtig aan te kijken toen ik moest lachen
Zin in!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:49 schreef Ticootje het volgende:
Kaartjes!!! Vriendinnetje gaat helpen.
Joene en ik gaan dus vrij binnenkort de basisdingen op papier zetten wat we willen.. De grootte van het kaartje ligt al vast...
Het wordt vast heel vet met hologrammen meuk.
Er is niets praktisch aan een baby, moeten we ook niet willen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:04 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ha, fijn te horen dat meer mensen het geen probleem vinden. Wij hebben dus ook geen babykamer, maar wel ruimte in onze slaapkamer voor een ledikantje. Moeten dus tzt wel verhuizen, maar ach![]()
Mensen beginnen alleen zo snel te miauwen over "praktisch"
Ik snap best dat niet iedereen daarvoor kiest.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap dat moeten verhuizen ook niet zo. Jen heeft tot ze 4 was bij ons in bed geslapen.
CL stalkt mij!quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:41 schreef CherryLips het volgende:
OMG Spirit zwanger![]()
![]()
Met die lekkere vent van je
![]()
![]()
Gefeliciteerd
![]()
![]()
Zo, hoop smileys.
Toen ging ik weer, ik kwam eigenlijk kijken wat L-E in dit topic deed
Ja prima, maar als je nu eenmaal niet de ruimte hebt en dat ook niet erg nodig vind... Wat is er dan op tegen dat je met zn allen in 1 ruimte leeft.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap best dat niet iedereen daarvoor kiest.
Ik moet een andere auto omdat de mijne niet meer zo best remt.. Dus zaterdag ff een andere fixen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:43 schreef rebel-angel het volgende:
ik wordt het altijd een beetje zat als mensen gaan zitten pushen dat we een andere auto moeten![]()
ik rij niet, we gebruiken hem amper, voordat maxi 5 was hadden we er geen.
we lopen graag, en als we met z'n allen weg moeten en de wagen past niet dan is er nog zoiets als een draagdoek.
en we hebben een 206je
Hahahaha, ja echt! Nu blijft ie voor altijd van mijquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:41 schreef CherryLips het volgende:
OMG Spirit zwanger![]()
![]()
Met die lekkere vent van je
![]()
![]()
Gefeliciteerd
![]()
![]()
Zo, hoop smileys.
Toen ging ik weer, ik kwam eigenlijk kijken wat L-E in dit topic deed
De overloop?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Coco dat is zeker een compliment!
Onze mini komt op de overloop, want onze slaapkamer heeft exact het formaat van onze matras, en dan loopt het dak in een puntje op 1,70 hoog. Half trapje af, daar komt dan een kinderbedje, nog een trapje af en daar is de woonkamer. Dat is 't. Die kleine krijgt dus eigenlijk gewoon een complete eigen verdieping. Verwend nest.
Ja, dat is dus wat ik bedoelquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De overloop?Bij ons bedoelen we daar het stukje gang tussen de kamers boven mee
Kan me niet helemaal voorstellen dat je dat bedoelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechts van het trappetje komt denk ik een bedje.
Er is wel licht, dat maakt het wel menselijker
[ Bericht 5% gewijzigd door Suikertante op 04-09-2012 16:55:58 ]
quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:48 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja, dat is dus wat ik bedoelAlleen zijn er dus geen deuren. Maar het is wel het tussenstukje tussen de woonkamer en de slaapkamer.
Zo:Ohhh! Maar dat is gewoon idd een eigen verdieping zo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is wel licht, dat maakt het wel menselijker
BIj ons is de 'overloop' echt verwaarloosbaar namelijkStelde me dat zo al voor
Wacht, eens kijken of ik het ergens op een foto heb, dan snap je meteen waarom het voor mijn gevoel niet de overloop kon zijn![]()
Dat ziet er heerlijk knus uitquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Suikertante het volgende:
Intussen heb ik een enigszins anonieme foto gevonden van voordat wij er woonden dus die staat nu in de spoiler in het bericht hierboven ^
Ik dacht gewoon écht dat wij in zuid-limburg misschien iets anders bedoelden met 'overloop'.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef Logician78 het volgende:
Ik had hetzelfde beeld bij overloop, maar durfde uit respect niets te zeggen
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe je dat dan zou moeten noemen... Maar 'overloop' doet er eigenlijk geen recht aanquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, maar hoe moet ik het dan noemen? Heet dat een vide? Tussenverdieping?
Het kan er trouwens wel erg warm worden maar dan verhuizen we gewoon met het hele gezin naar beneden.![]()
(wat een fantastisch dier ligt daar trouwens Coco)
Ja, maar wel open omdat je zo naar beneden kunt kijken. Of is dat ook niet meer?quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:01 schreef Suikertante het volgende:
Ja, daar nog wel Coco, maar toen woonden wij er nog niet! Nu probeer ik het met moeite een beetje leeg te houden. Met twee man en allebei thuis werkend is het vooral heel knus. Door het dak kan ik bijna nergens een kast kwijt, dat blijkt niet zo praktisch. Maar ik vind het ook nog steeds schitterend
Ja, dat opene vind ik zo mooiquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:04 schreef Suikertante het volgende:
Het is nog wel open ja, dat is ook heel fijn! En inderdaad, je kunt van elk huis een leuke plek maken, en van elk hoekje een leuk baby hoekje!
Vliering misschien?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke, maar hoe moet ik het dan noemen? Heet dat een vide? Tussenverdieping?
Het kan er trouwens wel erg warm worden maar dan verhuizen we gewoon met het hele gezin naar beneden.![]()
(wat een fantastisch dier ligt daar trouwens Coco)
Nou he, echt hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Vet he Enf![]()
Dan wordt het wel heul echt ineens![]()
![]()
Rennies gekocht![]()
Ja en dat huishouden gaat dan natuurlijk wel op mijn tempo.. Zit mezelf dan wel stierlijk in de weg moet ik zeggen want kan het gewoon niet lijen van mezelf dat het zo mega traag gaat. En niet handig. En kind zit in de weg (kreeg net nog een trap tegen mijn ribbenkast als dank dat ik ging stofzuigen
).. Dus dan zeg ik weer AUW!
.. En dan jaagt vent me naar de bank
... En doet hij het voor me
![]()
![]()
Morgenavond laatste keer pufclub. Daarna pas weer 2 maanden na mijn UD. Gelukkig zitten er bij mij in de groep alleen maar leuke dames, anders was ik hem al gesmeerd denk ik na 1 les
Mehehequote:Op dinsdag 4 september 2012 12:51 schreef Enfermera het volgende:
Limone wat leuk, 1e keer vk dus?
Ik kan me nog wel herinneren dat mn buikje zo klein was, jeutje, lijkt echt eeuwen geleden..
nu vraag ik me af hoe mn doos er eigenlijk uit ziet, als ik dat wil weten moet ik voor de spiegel gaan staan![]()
Nog 1 ding dan; gister proefdruk (digitaal) van geboortekaartje gekregen, hij is ZO vet![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:50 schreef Logician78 het volgende:
Is er gezeik achter de schermen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet dit eigenlijk niet in babykamerinspiratie?![]()
Gelukkig! Dan ben ik niet de enige die daar last van heeft, van die krampen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb steeds krampen of trekkerig gevoel. Volgens mij is dat je baarmoeder die groeit.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:10 schreef Suikertante het volgende:
Mijn moeder kwam trouwens net met een hele site vol met leuke breipatronen, ook voor babies!![]()
WTF, zat je op locatie in de buurt van Free ofzo?quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:34 schreef danic het volgende:
Ja hoor, ik heb ook constant buikpijn, kramp en trekkerig gevoel.
As, ik ben toch wel benieuwd wat ze van zijn naam hebben gemaakt, zo moeilijk is ie toch niet.
Zou ik ook boos om worden hoor.
Coco, die katecht geweldig.
Nou ik had het vrijdag binnen mijn team verteld, maar de tamtam doet toch de ronde, dus werd vandaag ineens door collega's van een andere afdeling op een andere locatie gefeliciteerd.
En daarbij de eerste stomme opmerking (van een man uiteraard)"nou jullie houden er nogal van hè?!"
Echt WTF!!
Ultiem bizar ja, echt wtf? Ik zou ws iets gezegd hebben als 'nee hoor, wij doen aan zelfinseminatie, is veel schoner.'quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:43 schreef danic het volgende:
Je zou het haast denken hè! Moest ook gelijk aan freecell denken haha.
Haha, heerlijk hequote:Op dinsdag 4 september 2012 21:30 schreef Suikertante het volgende:
Nice, dan zal ik wel echt zwanger zijn. (toch fijn die bevestiging)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |