abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:11:13 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116374980
Bij mij was de kraamhulp er toen ik na 3 dagen thuis kwam. Ze kwam nog 5 dagen van 08.30 tot 15.30 ongeveer. Ik vond het zalig en dat had ik nooit verwacht. Ow en ik had er ook nog wel twee, schoon dat mijn huis was!! _O_

Ze maakte mijn ontbijt, daarna controles, dan gingen ze de was doen en wat opruimen en ik douchen. Manlief ging dan vaak boodschappen doen. Daarna koffiedrinken en kind badderen.
Of bezoek dat kwam ook voor, dan regelde ze koffie en beschuit. Dan samen lunchen (vond ik wel gezellig) en dan ging ik ook vaak een uurtje naar beneden om te lunchen. Na de lunch gingen ze dingen in huis doen, vaatwas/eten voorbereiden.
Ik ging in die tijd een dutje doen en tussendoor natuurlijk de nodige voedingen van de baby. :)
Na het dutje tijd voor visite en daarna gingen ze dan vaak weg, tijdens de visite schreven ze dan het dagverslag bij.
Dan was het 16.00 uur en was de dag alweer bijna voorbij. ;)

Nu had ik wel een KS gehad en dan kan je de eerste week gewoon weinig, zelf al ben je nog zo'n bikkel, dat gaat gewoon niet. :')
pi_116375299
Mijn lief neemt pas vakantie als de kraamhulp weer weg is. Maar hij krijgt ook best veel dagen van de zaak dus die eerste week zal ie wel paar dagen thuis zijn. Matthias is op een zondag geboren en lief moest donderdags weer werken en maandags begon zijn vakantie.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116375369
LeNeHe van harte *O* wat een mooie naam heeft ze O+

Keshet, die angelsounds, is dat wat? Vanaf hoeveel weken kan dat, 12 toch?

Suikertante dat wordt inderdaad knus bij jou met z'n allen in één ruimte ;). Ik ben wat dat betreft blij dat we een normaal formaat huis hebben, kan ik lekker mijn rust pakken op de slaapkamer terwijl de kraamhulp zich druk maakt om andere dingen. Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met onze honden, maar dat zullen we tzt wel zien.

Gisteren ben ik even de stad in geweest voor positiebroeken, maar ik vond er weinig leuks bij zitten, of ze waren bizar duur. Ik heb ze ook nog niet heel erg nodig, maar merk wel dat mijn 'gewone' broeken niet meer zo fijn zitten op m'n buik. Ik hoop eigenlijk stiekem dat er nog wat positiebroeken bewaard zijn door mijn zussen, en ik die kan overnemen als ik 'uit de kast' ben ;) . De Prenatal ben ik binnen geweest en gelijk weer naar buiten, ik vond die winkel op de een of andere manier zo ineens wel erg confronterend :').

Over dat wegen he, op de site van mijn VK staat dat je op de beganegrond moet bevallen als je meer dan honderd kilo weegt. Nou weeg ik dat nu nog niet, maar zo rond de bevalling vast wel, maar ik heb echt geen zin om een bed in de woonkamer neer te gaan zetten (en dan uiteindelijk in het ziekenhuis te bevallen). Waarom zou dat zijn? Ik til mezelf die ene trap wel op hoor, lekker in mijn eigen bedje O+.
pi_116375408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met onze honden, maar dat zullen we tzt wel zien.
Ohja, we hebben dus ook nog vier katten. :')
Maar over wat voor periode hebben we het nou, ik maak me er totaal geen zorgen om eigenlijk.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:32:40 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116375409
Mijn man had overigens de eerste twee weken vrij, dat was standaard bij zijn vorige werkgever. Dat was wel ideaal, het is toch best een intensieve periode zo'n kraamtijd, met nachtvoedingen e.d.
pi_116375455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:32 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ohja, we hebben dus ook nog vier katten. :')
Maar over wat voor periode hebben we het nou, ik maak me er totaal geen zorgen om eigenlijk.
Wij hebben twee redelijk grote honden, dus een kraamhulp die bang is voor honden zou bij ons niet handig zijn. Maar ik neem aan dat je dat van te voren kunt aangeven.
pi_116375474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Over dat wegen he, op de site van mijn VK staat dat je op de beganegrond moet bevallen als je meer dan honderd kilo weegt.
:o Ben ik blij dat ik toch al naar het ziekenhuis wou. Wat naar zeg, ik red me nog prima met mijn nu meer dan honderd kilo }:|

Behalve dan dat ik me erger aan het feit dat ik niet meer fatsoenlijk mijn sokken en schoenen aan kan krijgen. Wat irritant zeg.

Oh heeft iemand nog goede tips voor ondergoed? Ik was gisteren bij de prenatal en daar hadden ze zwangerschapsonderbroeken voor 15 euro... 15 euro voor lelijke onderbroeken waar dan wel weer die surfplanken in passen. Maar ik geeft er graag minder aan uit. Iemand een goed idee?
pi_116375498
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:36 schreef Zolena het volgende:

[..]

:o Ben ik blij dat ik toch al naar het ziekenhuis wou. Wat naar zeg, ik red me nog prima met mijn nu meer dan honderd kilo }:|

Behalve dan dat ik me erger aan het feit dat ik niet meer fatsoenlijk mijn sokken en schoenen aan kan krijgen. Wat irritant zeg.

Oh heeft iemand nog goede tips voor ondergoed? Ik was gisteren bij de prenatal en daar hadden ze zwangerschapsonderbroeken voor 15 euro... 15 euro voor lelijke onderbroeken waar dan wel weer die surfplanken in passen. Maar ik geeft er graag minder aan uit. Iemand een goed idee?
En stel nou dat het tijdens de bevalling helemaal verkeerd gaat met jou? Dan kun je iemand van meer dan 100 kilo niet zo even naar beneden tillen. Volgens mij is het daar voor.
pi_116375506
quote:
Hier zeggen ze dat je, ondanks dat je in het ziekenhuis zou willen bevallen, thuis ook alles klaar moet hebben voor een thuisbevalling. Maar ik ben gekken henkie niet... :P

quote:
Hema?
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:38:32 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116375513
quote:

[..]
Oma onderbroek van de zeeman/wibra? Zijn van die hoge. En anders goedkope normale onderbroeken van de hema ofzo?
pi_116375521
Ik las laatst ergens dat ze bij de Zeeman ook echte zwangerschapsonderbroeken hebben.
pi_116375536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:39 schreef Suikertante het volgende:
Ik las laatst ergens dat ze bij de Zeeman ook echte zwangerschapsonderbroeken hebben.
Die tenten die ik daar zie liggen vallen daar toch allemaal onder?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116375537
Miss Etam :)
14,- voor 2 boxer-over-buik-tenten ;) En ze zitten perfect!

Kraamhulp O+ Bij de oudste had ik een schat die niet van huishouden hield en bij de tweede een schat die ook nog mijn hele huis poetste O+
En beiden zorgden ze goed voor ons, voor de visite en voor alles *O* Heerlijk! Fruitsalade en vers sap! ;)
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:40:05 #114
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116375547
ik heb die van de hema genomen.
8,95 kosten ze.
het ziet er niet uit maar het zit toch wel goddelijk, deze gaan over de buik heen.
nog een nadeel ze hebben de zwarte eruit gehaald en nu hebben ze of wit of een hele vieze gore kleur.
heb die gore kleur maar genomen, want dat witte elastische spul vindt ik heel snel lelijk worden in de was.
W
Z
E
pi_116375558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die tenten die ik daar zie liggen vallen daar toch allemaal onder?
Joh weet ik veel, aan mij zie je nog niks, ik herhaal gewoon wat ik lees. :s)
pi_116375566

[ Bericht 100% gewijzigd door Suikertante op 04-09-2012 09:41:12 (Grmbl) ]
pi_116375571
ik heb gewoon mijn heupstrings van de Hunkemoller nog aan. Die zitten onder mijn buik.

Ik moet me trouwens ook elke keer wegen bij de vk. Vind er niks aan.
pi_116375583
Lieve LeNeHe gefeliciteerd O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116375593
En ik kijk best uit naar mn kraamtijd. Ik hoop weer een schat te krijgen die ik ook bij leyla had... 1 die gewoon heerlijk haar gang gaat, mij lekker laat keutelen.
En gewoon lekker gezellig wat kletsen. Maar je hoeft je heus niet bezwaard te voelen als je zegt, ik ga ff liggen... Daar zijn ze nou eenmaal voor?

Ik moet Joene nog ff zover krijgen dat hij pas vrij af neemt als de kraam weg is... Ander wordt het wel druk in huis met 3 volwassenen..
pi_116375610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:40 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Joh weet ik veel, aan mij zie je nog niks, ik herhaal gewoon wat ik lees. :s)
Het zijn onderbroeken die zijn mega mega!!! Je kan ze denk tot je oksels ophijsen. :D
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:43:18 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116375618
LeNeHe gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! *O* Wat een mooie namen-combinatie ook O+
pi_116375630
Oh en LeNeHe, onwijs gefeliciteerd met je mooie meisje! Wat ontzettend fijn om te lezen dat ze gezond en wel geboren is O+
pi_116375697
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:38 schreef Oognip het volgende:

[..]

En stel nou dat het tijdens de bevalling helemaal verkeerd gaat met jou? Dan kun je iemand van meer dan 100 kilo niet zo even naar beneden tillen. Volgens mij is het daar voor.
Das waar, ik blijf wel beneden tot ik naar het ziekenhuis moet, probleem opgelost :D

Dank voor de tips, zo maar eens even de stad in.
pi_116375713
Lenehe, gefeliciteerd!!! Mooie namen zeg!!

N heeft 3 weken vrij na de geboorte. Wel fijn, ook omdat er nu natuurlijk nog 1 rondloopt. Die moet ook vermaakt worden.
We krijgen (als alles goed is) dezelfde kraam als bij Sofie. Heerlijk mens. Is zelfs toen nog 2 dagen langer gebleven omdat het nog niet zo lekker ging.
Hier onderbroeken van de hema, nog gewoon zwarte hier in de winkel.Heb ze gister nog gekocht.
Die 100 kilo grens heeft te maken dat ze de trap af moeten tillen als het niet goed gaat.

N en ik hebben gister de commode in elkaar gezet. Naja, ik heb hem in elkaar gezet, en hij gaf de schroeven en planken aan enzo. Het lijkt nu wel wat te gaan worden dat kamertje. Gek gevoel. Ik wilde tot gisteren nog niks van dat kamertje weten eigenlijk, en nu heb ik er gisterenavond de halve avond in doorgebracht om een en ander uit te zoeken.
*poef* nu is het weg
pi_116375716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het zijn onderbroeken die zijn mega mega!!! Je kan ze denk tot je oksels ophijsen. :D
:D Whaha ik ga ze vast halen, om mijn vriend te laten schrikken! _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')