Kan me voorstellen dat je dan even knaptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:48 schreef pessie het volgende:
Jeej loodje, zet em op meid!![]()
![]()
ik hoop dat het voorspoedig zal gaan!
Logician, BI kan zeker al wel, zeker omdat dit niet je eerste zwangerschap is.
Vanochtend even in huilen uitgebarsten bij mn zus, zwangerschapshormonen... Nadat ik Nathan al een keer voor een auto had weggegrist, wilde hij weer de weg oprijden. Toen ik hem snel achterna ging, ging ik door mn enkel en duwde ik Nathan omver, hoofdwond bij de peuter. Mn zus meteen gebeld, en die bleef en toen kwam alles er even uit. Wel goed, niet zo leuk. Had op een gegeven moment 5 man om me heen staan op straat
. Fiets gaat trouwens de schuur in en komt er pas weer uit als Nathan het woord luisteren kent.
2 verjaardagen vandaag! En misschien 2 nieuwe verjaardagen vandaag![]()
Ik kon dus met 7weken al niet eens meer 1km lopen. En dat werd steeds minder. Op een gegeven moment zat ik veel. Wat ook niet goed is, maar de buik werd ook veel zwaarder en met 36weken elke dag voorweeën schiet het ook niet op.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:17 schreef Logician78 het volgende:
Ik loop denk ik al de helft minder van normaalkan wel nog minder gaan lopen maar helemaal niet lopen de komende 6mnd lijkt me toch ook wat overdreven??
Dat.. ik heb ook sinds een paar weken last van mn bekken, en merk vooral dat veel afwisseling (uurtje zitten, dan eventjes lopen, rustig tempo, daarna weer even zitten) erg goed doetquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:16 schreef rebel-angel het volgende:
in iedergeval geen 6 km gaan lopen
![]()
gewoon een goede balans vinden tussen dingen, die vindt ik zelf ook nog al moeilijk
fysio heb je al
Bekkenband kan je het beste doen in overleg met een fysio. Hoewel het veel goed kan doen, kan het de boel ook 'lui' maken zeg maar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:22 schreef Logician78 het volgende:
Enf. dank je ga ik proberen wat meer in te plannen, en een bekkenband is dat al te doen met bijna 15wk zonder dat je er afhankelijk van wordt? (sorrie voor alle vragen).
Wat brighteyes zegt, wel even overleggen met je fysio. Ik heb 'm eventjes gedragen, alleen op mn werk (ben vlak daarna gestopt met werken, eerder). Ik merk dat ik meer baat heb bij de oefeningen van de fysio dan zo'n band, met je spieren kan je een stuk meer opvangen merk ik. En zeker thuis ook, met bijv. gaan zitten of iets oppakken, overeind komen, heb je gewoon ook je spieren nodig. Dat helpt ook voor daarnaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:22 schreef Logician78 het volgende:
Enf. dank je ga ik proberen wat meer in te plannen, en een bekkenband is dat al te doen met bijna 15wk zonder dat je er afhankelijk van wordt? (sorrie voor alle vragen).
Dank je, het voelt gewoon zo raar om zo vroeg al als een llm er bij te liggenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:33 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Wat brighteyes zegt, wel even overleggen met je fysio. Ik heb 'm eventjes gedragen, alleen op mn werk (ben vlak daarna gestopt met werken, eerder). Ik merk dat ik meer baat heb bij de oefeningen van de fysio dan zo'n band, met je spieren kan je een stuk meer opvangen merk ik. En zeker thuis ook, met bijv. gaan zitten of iets oppakken, overeind komen, heb je gewoon ook je spieren nodig. Dat helpt ook voor daarna![]()
Succes iig!En luister goed naar je lijf, dat is denk ik nog het belangrijkste. Geen onverwachte bewegingen maken, rustige bewegingen maken, ook in bed bij omrollen e.d.
Is het ook.. alhoewel het bij mij dan later kwam baalde ik er ook enorm van. Maar probeer je eroverheen te zetten, het is niet anders. Doorgaan heeft geen zin, dan komt het alleen maar harder en erger terug, en zeker na je bevalling! Dat moet je ook nog doen en dat is ook zwaar voor je bekken. Als je je spieren enigzins traint voor zover dat gaat en rustig aan doet (wel blijven bewegen dus, naar gelang de pijn) kom je er waarschijnlijk wat beter uit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:35 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dank je, het voelt gewoon zo raar om zo vroeg al als een llm er bij te liggen
Zou ik idd even met je fysio overleggenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:22 schreef Logician78 het volgende:
Spannend zeg!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:20 schreef LeNeHe het volgende:
Loodje! Spannend zeg! Hopelijk heb je je kleintje snel in je armen! Go girl!
Ik ben gestript! Had een vingertopje ontsluiting, dus ben benieuwd of het wat gaat doen verder. Had eigenlijk verwacht dat ik nog potdicht zou zitten dus dit was al een meevaller.
Hoe voel jij je? Al enige activiteit te bespeuren? 1 september komt ook heel erg dichtbij!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef Sopho het volgende:
Wow, ineens veel activiteit van de datum dames om me heen! Heel veel succes allemaal en kom maar op met die babies!
In welk ziekenhuis zit jij dat ze inleiden met pitocin zonder gebroken vliezen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:54 schreef Loodje het volgende:
Hey meiden, even een korte update live vanuit het ziekenhuis:)
Waarom ingeleid:
Het is niets heel ernstigsde baby was alleen van het weekend naar ons idee iets te rustig. We hebben dat heel even in het weekend aangekeken, toen toch voor de zekerheid de verloskundige gebeld. Zij heeft mij (zaterdagnacht) even voor de zekerheid voor een ctg gestuurd in het ziekenhuis. Daar was verder niets geks, hartje was goed inderdaad alleen minder schopjes.
We hebben dat nog 2 dagen aangekeken maar toen toch terug in het ziekenhuis. Zij hebben besloten om de baby uit voorzorg te halen.
De baby is verder gezond, nu 5 pond geschat en vanmorgen de eerste pitocin gekregen.
Nu is het afwachten, heb momenteel veel harde buiken, nu ongeveer om de 5 minuten. Dadelijk gaan ze kijken of ik al enige ontsluiting heb, zoniet dan krijg ik nog een extra dosis pitocin.
Nu voel ik me goed, we blijven wachten en vind het enorm fijn dat Blijepeen ook de hele rit aanwezig mag zijn. Kunnen we lekker saampjes voorbereiden op de bevalling en de komst van de kleine. We kijken er heel erg naar uit.
Als er een update is, dan laten we dat zeker weten!
Sterkte voor de ladies die het nodig hebben, tot snel x
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Hij is geboren ben zo blij! Stats komen later <3
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef Cantare het volgende:
Ze is er! Een prachtmeisje, Emma. Helaas een spoedkeizersnede geworden omdat ze er niet uit wilde i.v.m. kruinligging, dus was wel hefig, maar we maken het nu uitstekend! O ja, ze is "maar" 4 kilo!
Dat hummel kleiner is dan 94% van de kindjes op deze termijn. Alles onder de P10 houden ze iig in de gaten.quote:Wat houdt dat precies in? (ik kreeg het zo snel niet gegoogeld)
Ah, thnx! Logisch eigenlijk als ik het nu lees.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:38 schreef freecell het volgende:
WOEHOE Cantare
[..]
Dat hummel kleiner is dan 94% van de kindjes op deze termijn. Alles onder de P10 houden ze iig in de gaten.
Dus goed nieuws: baby doet het goed
Slecht nieuws: is wel echt (te) klein
Bij 37+0 2860 gram en bij 39+1 3250quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ah, thnx! Logisch eigenlijk als ik het nu lees.
Fje en L. waren ook niet heel groot toch?
Ik denk het, al heb ik het nu 's ochtends al waar ik het een paar weken terug alleen 's avonds had. Ik weet ook niet of andere mensen het meteen zullen inschatten als een zwangerschapsbuikje hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:41 schreef -Lise- het volgende:
Gefeliciteerd LJ en Cantare!Mooie naam ook Emma! Vlot herstel toegewenst!
Sopho, misschien gebeurt er nog wat spontaan tegen vrijdag.. Fingers crossed![]()
Wow Lot, dat is vroeg inderdaad als je het nu al niet meer kan verbergen (bij een eerste kindje).
Of zijn het nog je darmen?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef Cantare het volgende:
Ze is er! Een prachtmeisje, Emma. Helaas een spoedkeizersnede geworden omdat ze er niet uit wilde i.v.m. kruinligging, dus was wel hefig, maar we maken het nu uitstekend! O ja, ze is "maar" 4 kilo!
zo, iemand heeft geen last van zwangerschapsdementiequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:13 schreef Incantrix het volgende:
Maar wel spannend, LeNeHe!![]()
Mango, had jij vandaag niet die echo?
Mwoah, als het te regelen is ga ik idd wel eerder naar huis. Het is wel typisch hoe ik van anderhalf uur slaap zó kan opknappen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:20 schreef Zolena het volgende:
Lj en Cantare gefeliciteerd!![]()
En lenehe het is vandaag blijkbaar een goeie bevaldag dus wie weet.
Mango fijn dat rust hielp, misschien toch laatste twee weken minder uren?
Nou, dít bleef hangen in elk gevalquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:19 schreef Mangostine het volgende:
[..]
zo, iemand heeft geen last van zwangerschapsdementie![]()
Klopt. 21.15u kunnen we terecht. Ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:18 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Ik ben zo verliefd! Was vandaag precies 39 weken.
Hij is 4055 kg. Ik moet blijven in het ziekenhuis beide hebben we koorts. Ze denken misschien aan een infectie. Ook aanleggen wil hij niet enkel bij de borst liggen om dan in slaap te vallen
Joepie! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Ah nee!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef Suikertante het volgende:
Breek even bruut in, nog even snel plassen voor het doktersbezoek, en zie ineens bloed.. Niet echt heel weinig. Zitten nu in de wachtkamer.
Misschien is het wel niet te zienquote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Om half 3 heb ik 20 weken echo en we zijn er nog niet uit of we het geslacht willen weten... Tjonge.
Laat het opschrijven en in een envelop doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Om half 3 heb ik 20 weken echo en we zijn er nog niet uit of we het geslacht willen weten... Tjonge.
Voor de test? Nog 1,5 uur en 2 keer prikkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:21 schreef Suikertante het volgende:
OooLizaooO, hoe lang moet je nog?
Per ongeluk?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:
Hoi allemaal, ik kom (met een kloon account) ook voorzichtig om het hoekje kijken.
Heb gisteren per ongeluk twee streepjes geplast, dus ga me nu maar eens een beetje inlezen.
Een mini beetje, het lijkt allemaal nog niet echt, en nog zo ver weg. Maar dat zal vast goed komenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Welkom zandsculptuur! Al een klein beetje van de schrik bekomen?
Dat klinkt heel naar jaquote:Vrijdag op zaterdag een nachtje weg![]()
We moesten een cadeaubon (nog van ons huwelijk) verzilveren vóór 30 sept, en dit was de enige mogelijkheid. Fijn naar een luxe hotel met gebruik van de wellness.
Echt súper vervelend.
We waren al even gestopt met anticonceptie, maar ik had het nog niet zo snel verwachtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Per ongeluk?
Of wel geplant, maar per ongeluk als in verrassing?
AH, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:56 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
We waren al even gestopt met anticonceptie, maar ik had het nog niet zo snel verwacht.
Het is wel heel erg welkom!
Dank je! Hij was nog vrijquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:00 schreef Suikertante het volgende:
In het boekje staat zelfs rond de zeven weken Ticootje! Maar ik moet nog bellen dus je zal wel gelijk blijken te hebben![]()
Gefeliciteerd zandsculptuur! Mooie naam voor je kloon heb je gekozen
Van 8 naar 9, toch? Ben je ook net nieuw? Spannend he?!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef L0t.. het volgende:
Welkom en gefeliciteerd zandsculptuur!
Fijn dat het voor nu mee lijkt te vallen Suikertante!
Ik heb nog even een stomme vraagOveral wordt gesproken over bijv. de achtste week. Is dit nou de week van 7 naar 8, of de week van 8 naar 9?
Ik heb geen creme tip, maar ik vind het wel lekker als ik (of mijn vent) mijn buik masseert met echte massage olie. Neemt ook die trekkerigheid wel een beetje weg, dus lekker voor het slapen gaan (mits het een beetje intrekt, anders moet je daarna weer douchenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef Kwisted het volgende:
Lot, ik denk de week van 7 naar 8. Want 0 tot 1 is de eerste week..
Welkom Zandsculptuur! Wordt dit jullie eerste kindje? Tips tegen misselijkheid, uit de buurt blijven van alles wat stinkt hielp bij mij![]()
Vanmorgen bij de VK geweest, alles was weer goed. Bloeddruk zelf ietsje lager dan anders, dus dat is ook alleen maar goed. Kindje ligt mooi met het hoofdje in mijn bekken.
Ze had geen tip voor de pijn die ik heb van het krijgen van striemen. Iemand anders tips behalve heeeel veel smeren? Weet iemand een fijne creme? Ik wil een hele vette!
Ik zag het in het update topic! Ik hoop het ook, maar ik ga me over een tijdje wel van mijn kloon ontdoen hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:11 schreef Suikertante het volgende:
(en ik ben ook net nieuw! heb een spannende dag maar hopelijk komen we elkaar nog maanden tegen hier)
Blijven eten.. Kleine hapjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:16 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik zag het in het update topic! Ik hoop het ook, maar ik ga me over een tijdje wel van mijn kloon ontdoen hoor.
Dit wordt ons eerste kindje ja (jee, wat klinkt het echt als ik het zo typ).
De misselijkheid komt de hele dag door, dus niet speciaal 's ochtends. Ik zal wel wat verschillende dingen gaan proberen, bedankt voor de tips. En bedankt voor het warme welkom!
@Kwisted: welke creme gebruik je? Ik vind die van de HEMA wel erg fijn (die gebruikte ik eerder ook wel eens tegen striemen, gewoon omdat het een fijne creme is)
Ja, dankje, goeie tip! Die ga ik 's middags proberen, kijken of ik de avondmisselijkheid een beetje onder controle kan krijgen!quote:
Bij mij werd de misselijkheid erger als mn maag leeg werd. Dus door de hele dag maar iets te eten, iets van een cracker, of wat fruit, yoghurt... En in het begin kon ik de geur van vlees niet verdragen..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:30 schreef bellelena het volgende:
[..]
Ja, dankje, goeie tip! Die ga ik 's middags proberen, kijken of ik de avondmisselijkheid een beetje onder controle kan krijgen!
Toen je het zojuist postte, toen herkende ik precies dat inderdaad. Denk dat het hier ook door de leger wordende maag komt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij mij werd de misselijkheid erger als mn maag leeg werd. Dus door de hele dag maar iets te eten, iets van een cracker, of wat fruit, yoghurt... En in het begin kon ik de geur van vlees niet verdragen..
'Vind ik leuk'quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Zandsculptuur, welkom hier. En gefeliciteerd
Tico, ik ben wel heel nieuwsgierig hoor wat julie krijgen. Zelfs als je het niet wilt weten ben je het een klein beetje verplicht om aan de VK te vragen of ze het geslacht hier kan posten. Zetten we het gewoon in een spoiler.
Bedankt! Dit dacht ik zelf dus ook al, maar las wat tegenstrijdige berichten op internetquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:21 schreef bellelena het volgende:
L0t, wat kwisted en mango zeggen! Dus van week 7 t/m week 8 is de achtste week. Denk ook aan de jaren '50 bijv., die lopen van (19)50 t/m (19)60. Of het eerste levensjaar, loopt van 0 t/m 1 jaar. Of de 21ste eeuw, van 2000 t/m 2100.
Niet net nieuw, maar wel redelijk nieuwquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:11 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Van 8 naar 9, toch? Ben je ook net nieuw? Spannend he?!
*kop in zand steekt.quote:
Mijn vriend whatsappte net dat hij die gedownload heeftquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef Suikertante het volgende:
Iemand toevallig "What to expect when you're expecting" gekeken, en is het echt zo'n (fijne) flauwe film voor op de bank met een zak chips?
Wat voor film is het? Ik weet niet of ik 'm wil kijken, want ik ga al hysterisch janken bij een reclame die goed aflooptquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef Suikertante het volgende:
Iemand toevallig "What to expect when you're expecting" gekeken, en is het echt zo'n (fijne) flauwe film voor op de bank met een zak chips?
Als je omgeving het weet , wat boeit het dan nog om het niet online te gooien ??quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:14 schreef freecell het volgende:
Wij krijgen een baby (aan de echo's te zien)
Geslacht gooien we nog even niet openbaar onlineHoewel onze omgeving het wel weet.
Ja! Ik was even wat anders aan het doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:19 schreef Suikertante het volgende:
Zandsculptuur..? Gaat het nog, of lig je huilend met je hoofd op het toetsenbord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Mangostine het volgende:
Ja vooral voor meisjes zie ik dingetjes waarvan ik denk, ohhh, als het er een is, moet ik dit hebben! Vestjes vooral.Staat zo lief bij die stoere broekjes die ik gekocht heb.
Coco, was dat pak in jouw maat te krijgen ja?
Ik heb geen idee of het een dik staartje is eigenlijk. Heb het zelf alleen online gezien en nog nooit in het echt. Misschien voel je het niet/nauwelijks. En anders idd eraf slopenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:55 schreef Cathmar het volgende:
Het lijkt mij echt handig, zo'n pakje, maar die staart![]()
Dat ligt toch ook niet lekker voor zo'n uk?\
Hier heb je de Name It varianten (met oortjes ook...helaas)
http://www.ikenmijnkind.n(...)ds=wholesuit&x=0&y=0
Net even aan dat staartje gevoeld. Tis vrij goed voelbaar, maar moet even kijken hoe dat pakje straks valt. Misschien zit 'ie wel op de luier, volgens mij voel je er dan toch niks van? Naja, zie het 'straks' vanzelf welquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:58 schreef freecell het volgende:
Die van mij heeft geen staart?
Oude variant denk ik
Slaap lekker! Ik ben zwaar jaloersquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Net even aan dat staartje gevoeld. Tis vrij goed voelbaar, maar moet even kijken hoe dat pakje straks valt. Misschien zit 'ie wel op de luier, volgens mij voel je er dan toch niks van? Naja, zie het 'straks' vanzelf wel
Ik ga weer even terug naar bed, tot later!
quote:
Nee Joene houdt z'n broek even aan in de wachtkamer.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Hebben jullie ondertussen al een piemel gezien? Of hoe laat is de echo
gelukkig ben ik erg geduldig ....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee Joene houdt z'n broek even aan in de wachtkamer.
Hij heeft er toch al genoeg mee gedaanquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee Joene houdt z'n broek even aan in de wachtkamer.
Ach de vrouwen hier zijn allemaal al zwanger.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Hij heeft er toch al genoeg mee gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het niet zeg.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik gok dat dat niet van een zwangerschap is.
Als we het zouden weten kunnen we er ook voor kiezen het niet te delen ...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:59 schreef danic het volgende:
Dat gok ik ook tico.
Joene, weten jullie het nou nog niet? Zal ik het maar voor jullie beslissen? Lekker wel weten, is zó leuk.
En wij zijn allemaal té nieuwsgierig!
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef Kyara het volgende:
Dat zou erg sadistisch zijn Joene!
Oh, en ijsberenpakjesAlleen om hier te zieken zou ik het al doen .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
Welkom terug!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:08 schreef As1981 het volgende:
Zo weer terug van vakantie. Hebben een heerlijk weekje genoten van de zon. Ging allemaal prima ook met het warme weer. alleen bij echte beklimmingen was het wel wat zwaarder en voelde ik mijn banden.
Net voor vertrek nog op controle geweest en gevraagd of ze al konden zien wat we gaan krijgen. even snel gekeken en hij dacht een jongetje maar zou net zo goed de navelstreng kunnen zijn. mijn gevoel was meisje en nu heb ik echt geen flauw idee. Hopelijk is het over drie weken duidelijk te zien.
Ga verder niet terug lezen vind ik niet te doen. maar nieuwe zwangere welkom en volgens mij waren er verse baby's dus van harte!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |