Eiwit stolt bij 63 graden... Dat ga je niet redden:Pquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:28 schreef Klonk het volgende:
Bij hoeveel graden aan de grond zou je een eitje kunnen bakken op een gladde steen
Een steen die in de volle zon ligt kan wel warmer worden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:30 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Eiwit stolt bij 63 graden... Dat ga je niet redden:P
Inderdaad, wordt niet voor niets afgeraden om met je hond op asfalt te gaan lopen, kussentjes onder de voeten kunnen verbranden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een steen die in de volle zon ligt kan wel warmer worden.
Niet onder de 21-22 graden in het zuiden des landsquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:50 schreef dramatiek het volgende:
pf weerstation geef 34.5 aan. Zal wel een fijne nacht worden
Dat wordt gewoon op stap gaan. Hoe dan ook, je valt toch niet in slaap voor 5:00u.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet onder de 21-22 graden in het zuiden des lands
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:01 schreef RemcoW23 het volgende:
9 van deze bazen in de vriezer:
[ afbeelding ]
Denk dat het nog een uurtje of anderhalf zal opwarmenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:09 schreef dramatiek het volgende:
toch de 35 graden aangetikt vandaag. Dacht dat het warmste moment v/d dag wel achter de rug was
In de zomer is het warmste moment van de dag vaak tussen 16:00u en 18:00u.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:09 schreef dramatiek het volgende:
toch de 35 graden aangetikt vandaag. Dacht dat het warmste moment v/d dag wel achter de rug was
Precies!! Rond 17.00-17.30 is het ver-schrik-ke-lijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de zomer is het warmste moment van de dag vaak tussen 16:00u en 18:00u.
Voor 12 of na 17. Alles daartussen is sowieso warm.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:14 schreef Koelkastje het volgende:
Dus ik had beter een uur geleden naar de supermarkt kunnen wandelen inplaats van wachten en hopen dat het na 3 wel zou afkoelen :p?
Arm Ajax, moet morgenmiddag bij een temp. van 35-36 graden om 16:30 uit voetballen bij NECquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de zomer is het warmste moment van de dag vaak tussen 16:00u en 18:00u.
Ja, heerlijk! En heerlijk rustig ook, iedereen hangt in het zwembad of ligt bij de plasquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:20 schreef Specularium het volgende:
In de supermarkt is het wel lekker koel.
Jepsquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:29 schreef pleeborstel het volgende:
En dan wordt het morgen NOG warmer, toch
Weerstation Tilburg geeft net 35.5..ofjja, alweer 35.6quote:
Extreem koud wel jaquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:46 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen nog warmer gelukkigIk hou van extreem weer, zoals iedereen hier denk ik ?
Het zweet gutste van m'n rug in de auto.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:48 schreef hans1988 het volgende:
[..]
Extreem koud wel jaHitte kan ik zeer slecht tegen
Waarom?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:22 schreef Laconfiture het volgende:
Ik word echt depresief als ik dit lees.
Je moet ook geen waterijsje nemen, maar een echt PERENijsje, dat smelt niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:52 schreef pleeborstel het volgende:
Mijn waterijsje smelt sneller dan ik kan eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of gewoon sneller eten. (zei de persoon die nu aan zijn 4e perenijsje van vandaag zit, + 1,2 liter bosbessenijsshake)Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Voetbalquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:21 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Arm Ajax, moet morgenmiddag bij een temp. van 35-36 graden om 16:30 uit voetballen bij NEC
Wat zijn dat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:13 schreef DemonRage het volgende:
Veel fantoom ontladingen op de radar.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:12 schreef roislecxe het volgende:
39,9 hoogste grondtemp, ik wil 40 zien!
Veel te warm vooral in Nederland.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zomer zoals een zomer hoort te zijn...
wat deze cijfers betreft hebben het record al gehaaldquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:46 schreef BlackRhino het volgende:
Ik ga voor een nieuw warmterecord in Nederland. Is het vandaag niet, dan morgen
http://www.weer.nl/weer-i(...)morgen_dichtbij.html
Rotterdam 1 van de warmste plekken in Nederland? Nee hoor. Dat zijn wij hier in zuid-Limburg en noord-Limburgquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:49 schreef Maver24 het volgende:
Wat een warmte zeg, allemachtig
Zie dat het bij Rdam nu een beetje 1 van de warmste plekken nu is van Nederland ?
In mijn woonkamer was het met alles dicht toch nog altijd 31 graden, ik heb een plat dak
Voor Nederland wel, maar ik ben wat dat betreft wel een liefhebber van een landklimaat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Veel te warm vooral in Nederland.
Wees er maar blij mee,quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:51 schreef Narasan het volgende:
[..]
Rotterdam 1 van de warmste plekken in Nederland? Nee hoor. Dat zijn wij hier in zuid-Limburg en noord-Limburg. En delen van Brabant + Zeeland.
[ afbeelding ]
Lekker voetje baden in je eigen zweet?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:54 schreef Maver24 het volgende:
Ga morgen lekker op balkon zitten in me opblaasrubberbootje, haha
haha, dat hou je niet tegen hoor,quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:55 schreef zoem het volgende:
[..]
Lekker voetje baden in je eigen zweet?
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:00 schreef roislecxe het volgende:
Actueel weer Wolphaartsdijk (centrum)
Laatste update: 2012-08-18 om 16:52 uur
Temperatuur 39.2 °C
Hitte index 39.2 °C
Windchill 39.1 °C
Windsnelheid en -richting 6.1 km/uur uit ZZW
Windkracht 2 bft -
Zwak Dauwpunt 15.5 °C
Maximale windsnelheid 20.5 km/uur om 11:33 uur
Gaat nergens meer over.
En morgen moet het nog warmer worden?
Ben benieuwd of we in Nederland de eerste 40er kunnen gaan noteren in de historie van de metingen.
Huistuinenkeukenspeelgoed lijkt me. Die in mijn tuin staat ook op 37+.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.
Zou raar zijn toch, lang niet in elke plaats staat een officieel meetstation. Dat zou het alleen een record zijn als een van die plaatsen die het wel heeft een temp van boven de 38 haalt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:10 schreef BlackRhino het volgende:
Mja, dus het is alleen een officieel record als het gemeten is door de officiele KNMI weerstations?
bijna 100 graden verschil in 5 minuten. Zo pak je dus een kouquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:12 schreef BlackRhino het volgende:
De temp zal nu niet veel meer gaan stijgen denk ik... morgen nieuwe kansen?
@Roislecxe, mja, weet niet hoe dat precies zit. Weet iemand anders dat?
Weerstation Dordrecht klapt er ineens uit hier-55 opeens
http://www.windkracht-sur(...)ent_Vantage_Pro.html
Klopt ja, zijn leuke meldingen. Even in de koeling leggen, dan mag je m weer gebruikenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:26 schreef Adelante het volgende:
Mijn iPhone had in de zon gelegen en gaf de melding dat ik 'm eerst moest afkoelen voor ik 'm weer kon gebruiken
Dus ze weten zeker dat het morgen 37,8 wordt, maar 38,6 durven ze niet te voorspellenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:13 schreef Olga het volgende:
108 Teletekst za 18 aug
Limburg in de buurt van hitterecord
` Het wordt morgen zo warm dat Limburg
in de buurt komt van het hitterecord.
Dat staat op 38,6 graden en werd in
1944 gemeten in Warnsveld.
Het is nog de vraag of die temperatuur
wordt gehaald,maar zeker is al wel dat
het morgen in Limburg de warmste dag
van deze eeuw wordt.Tot nu toe is dat 8
augustus 2003.Toen werd het in Arcen
37,8 graden.
In De Bilt werd het vandaag warmer dan
30 graden en daarmee is het de eerste
tropische dag van dit jaar.Ook morgen
is dat het geval.De dagen daarna wordt
de 30 graden niet meer gehaald,zodat er
nog geen sprake is van een hittegolf.
volgende nieuws weer&verkeer sport
uhuhquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dus ze weten zeker dat het morgen 37,8 wordt, maar 38,6 durven ze niet te voorspellen?
Dit inderdaad!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen vervelende hitte, het is niet van dat klamme broeiweer.
Dan zal het wel meevallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Maar jongens, het onweer morgen, wordt dat leuk? Vrijwel elk model is het er wel over eens dat het flink los kan gaan.
Welk onweer?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Maar jongens, het onweer morgen, wordt dat leuk? Vrijwel elk model is het er wel over eens dat het flink los kan gaan.
Volgens mij zal het allemaal wel loslopen eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Mja de officiële meetstations staan niet overal. Kwam net terug uit Eindhoven waar het 34 graden was, hier gewoon 36,5 volgens de auto.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
Husky'squote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:12 schreef hans1988 het volgende:
Mn husky vind dit weer toch echt helemaal niks
Neeeee....ik slaap op zolder en daar geeft de thermometer (in de schaduw in het midden van de slaapkamer) nu al 32.2c aanquote:
Ik slaap ook op zolder, warmte blijft er altijd fijn 'inhangen'.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:19 schreef QBay het volgende:
[..]
Neeeee....ik slaap op zolder en daar geeft de thermometer (in de schaduw in het midden van de slaapkamer) nu al 32.2c aan![]()
![]()
![]()
![]()
.
daar hadden wij het vanmiddag ook over. Het is niet zo vochtig en dus klam, benauwd warm...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen vervelende hitte, het is niet van dat klamme broeiweer.
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:13 schreef minthy het volgende:
Volgens Accuweather loopt de temperatuur hier weer op, nu 32...
Aan jouw post te zien, te weinig smog. :pquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.
Weet iemand btw iets over de smog? Niet te doen nu, met mijn astma!
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.
Weet iemand btw iets over de smog? Niet te doen nu, met mijn astma!
hahahha... ik moest wel lachen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aan jouw post te zien, te weinig smog. :p
Koop hem een koelvest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:12 schreef hans1988 het volgende:
Mn husky vind dit weer toch echt helemaal niks
Ik heb de gordijnen de hele dag dicht, alle ramen tegen elkaar open (4 ramen in totaal). Het waait er opzich wel, maar dat is een warme windquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik slaap ook op zolder, warmte blijft er altijd fijn 'inhangen'.
Ramen open doen helpt niet; het waait nauwelijks.
In dit geval kan ik niet treuren om de droogte van de lucht, dat is nou net wat het dragelijk maakte vandaag (enigszins dragelijk dan)quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:28 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
t is alleen veeeel te droog in de lucht
Klopt, het viel nog mee vandaag, was niet zo benauwd als normaal met deze temperaturen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
In dit geval kan ik niet treuren om de droogte van de lucht, dat is nou net wat het dragelijk maakte vandaag (enigszins dragelijk dan)
quote:
Zal hem hier ook aanslingeren, zal wel vies benauwd zijn bovenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:05 schreef Snowsquall het volgende:
[..]Ik heb em net ook aangesloten. Het is 26 C op de slaapkamer, dat wordt 'stoken' vannacht
Wat zou dat nu lekker zijn...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:39 schreef DemonRage het volgende:
Morgen 38°C in het zuid-oosten.
Laat dit verkoelende beeld dan ff tot je inwerken:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar 28.3 graden buiten.quote:
Dat is vooral Duitsland wat op de kaart staat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef NaturalScience het volgende:
Voor Limburg wordt morgen grootschalig de 40 graden verwacht.
Zelfs een 41 graden kan mogelijk zijn in Limburg morgen.....
[ afbeelding ]
Tja, altijd beter dan binnen zitten met dit weer, gelijk hebben ze. Hier staat op de thermometer binnen 30,5 graden terwijl het buiten al afgekoeld is tot zo'n 24 graden...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef marcel-o het volgende:
hier ook 28 graden buiten
nadeel is wel veel hangjongeren buiten
gohquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is vooral Duitsland wat op de kaart staat.
Je had het over 40 graden in Limburg.quote:
Kijk nog eens beter op het kaartjequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je had het over 40 graden in Limburg.
Hier gaat het weer langzaam naar 29 graden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef marcel-o het volgende:
hier ook 28 graden buiten
nadeel is wel veel hangjongeren buiten
Alleen die lichte kleur is 40 graden toch?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Kijk nog eens beter op het kaartje
Ja en die bedekt toch half limburg...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alleen die lichte kleur is 40 graden toch?
Ik verwacht een mooie fotoquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:00 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zit dus in dit roze gebied:
[ afbeelding ]
En zag zojuist een flits.
WTF?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef NaturalScience het volgende:
Voor Limburg wordt morgen grootschalig de 40 graden verwacht.
Zelfs een 41 graden kan mogelijk zijn in Limburg morgen.....
Ik ben nooit in Texas geweest, maar ik verwacht een wat lagere luchtvochtigheid daar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
Buiten voelt het nu aangenaam aan vergeleken met binnen.![]()
Toen ik een paar jaar geleden in Texas woonde kon ik zoveel beter tegen hitte. Daar stond de airco altijd op zo'n 28 graden en dat voelde koel aan.
ik vind het een terechte waarschuwing. Als de remmende factor doorbroken wordt kan het flink los gaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:56 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Details:
Temperaturen tot 33°C, lokaal nog wat meer. Opbouwende CAPE richting 2000-3000J/KG bij een LI van -10/-11. KO-index tot -18. Eerst vrij grote CIN-waarden, maar die zijn stijgend naarmate de avond. Wolkentoppen tot 12km hoog, lokaal kan dat nog wat hoger. Hoge wolkenbasissen tot 1700m, maar wel met een groot verschil tussen LCL en LFC. Er is een aanzienlijke shear aanwezig in de late avond en nacht, met 30-40kts DLS en 25kts LLS. SRH-waarden gaan tot 175m˛/s˛ en met een uitschietende supercell parameter. Tijdens het onweer zijn er hagelstenen mogelijk tot 3cm of heel lokaal nog wat groter.
Samenvatting:
Morgen zal het een erg warme dag worden, met maxima die vlot richting 33°C klimmen en dat kan lokaal nog wat hoger. De onstabiliteit neemt snel toe en in de avond stijgen de onweerskansen vanuit het zuid-westen. Er is een zekere CAP aanwezig die het ontstaan van onweer kan tegenhouden, het is nog niet zeker of die CAP doorbroken zal worden of niet, maar de laatste GFS en WRF prognoses laten toch uitblijken dat dit in de loop van de (late) avond mogelijk wordt. Door de aanwezige richtingsschering in de onderste lagen en snelheidsschering in de bovenste lagen is het niet uit te sluiten dat we een lokale roterende cel kunnen zien. Lokaal kan het onweer dus fel uithalen. Tijdens de onweders zijn felle rukwinden, veel neerslag op korte tijd en hagel. De onweders zouden zich vooral fixeren op het westen en centrum van België en het zuid-westen van Nederland.
http://www.weerfotos.be/BOV/
er is potentie. of het wat wordt is afwachten. kans lijkt mij klein,maar er is een kans.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Zal wel weer op niks uitlopen zoals bij de vorige melding...
zag het op de satelliet ook, maar niet schokkend. We zien morgen wel,als het los gaat zien we het hier als eerstequote:Op zondag 19 augustus 2012 00:06 schreef Fredo55 het volgende:
Vanmiddag zag het hier in Zeeland al wat onstabiel uit.
gewoon rustig gaan liggenquote:Op zondag 19 augustus 2012 00:27 schreef Narasan het volgende:
Hoe kan ik in 25,4 graden slapen >.<
[ afbeelding ]
Swaffelen helpt een beetje.quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:27 schreef Poeke het volgende:
Ik wil slapen, maar hier binnen op zolder is het nog steeds ruim 30 graden. Alles staat open maar waait niks door. Pffffff.
Helikopteren helpt iets beter.quote:
Tsjah... nou wordt het 38°C en over een week is het afgekoeld en is iedereen verkouden met een lichaamstemperatuur van 38°C.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:29 schreef MissHobje het volgende:
Het weerbericht op de radio steeds... maxium temp van 38 graden.. U zei??hehe het klinkt zo maf dat getal.
Oh getsie zeg, niet te hopen dat er meteen een virus achteraan komtquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:30 schreef DemonRage het volgende:
't is wel een pokkehitte deze keer...
[..]
Tsjah... nou wordt het 38°C en over een week is het afgekoeld en is iedereen verkouden met een lichaamstemperatuur van 38°C.
Ik ga komend weekend genieten, als het 21 graden isquote:
Gaan we halenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:38 schreef Ambrosius het volgende:
Het begint vandaag toch een graad of twee hoger dan gisteren, gaat spannend worden voor het record.
Welnee, loopt weer met een sisser af.quote:
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gaan we halen
Ell of Arcen gaat het record pakken, voel ik gewoon
Echt absurd ditquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!
Is inderdaad een mooie kaart voor het archief. Jammer dat er meer is dan alleen cape en liftedquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef baggerbaas het volgende:
Lifted -14voor vanavond. Jammer dat de verdere omstandigheden wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
38.4 volgens mij, hoorde ik op de radio gisteren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef JDude het volgende:
Wat is de te kloppen waarde ook al weer? 38,7 toch?
Temperatuur in 5 minuten geklommen van 25,8 naar 26,4.... Zo'n 0,6 graden dus... Gaan zeker nieuw record pakken!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Echt absurd dit
Ik ben niet van de warmte maar heb nu wel zoiets van als het dan ook bloedheet gaat worden dan kunnen we net zo goed het record ook pakken, heeft de zomer van 2012 tenminste nog iets memorabels opgeleverd
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembadenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef Fredo55 het volgende:
Kwart voor 9 en 25 graden in Zuid-Limburg, waar gaat dit heen
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembaden
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwamquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.
Een groot zonnescherm wat pas vanaf een uur of drie echt effectief wordtquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef computergirl het volgende:
heb je nergens schaduw in de tuin?
Stijgt u maar verder.. Het is nog geen 9:00quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwam
Zou me verbazen als het niet gehaald gaat worden...quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
We zijn nog maar 12,1 graden van het record verwijderd. Lukt wel hé?.
Wtf.. We wonen hier in Spanje ofwat.. 27,1quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zou me verbazen als het niet gehaald gaat worden...
Ik heb nu al zin in morgenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:59 schreef Klonk het volgende:
Het is morgen gewoon 10 graden koeler dan vandaag, en dan toch nog 28 graden
Maak je niet druk, wordt je alleen maar warmer vanquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb zin in woensdag of donderdag... Liever herfst dan dit kutweer.
Ik hang nu al laveloos op de bankquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Maak je niet druk, wordt je alleen maar warmer van
Niets mis met de zomer, enkel met de hoge temperatuurquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb zin in woensdag of donderdag... Liever herfst dan dit kutweer.
Mja de gulden middenweg kennen we niet in Nederland helaas. 23, 24 graden met een zwak briesje en een blauwe lucht is super. Maar dat komt echt nooit voor lijkt het (vorige week vrijdag was zo'n dag toevallig geloof ik). Je gaat hier altijd van weken van regen hop, de 32 graden in ofzoquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:06 schreef Olga het volgende:
[..]
Niets mis met de zomer, enkel met de hoge temperatuur
uhuh Meestal valt het hier in noord-holland nog wel mee qua temperatuur maar ditmaal niet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja de gulden middenweg kennen we niet in Nederland helaas. 23, 24 graden met een zwak briesje en een blauwe lucht is super. Maar dat komt echt nooit voor lijkt het (vorige week vrijdag was zo'n dag toevallig geloof ik). Je gaat hier altijd van weken van regen hop, de 32 graden in ofzo.
Zet maar vast een bakkie water klaar voor hem.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:31 schreef Olga het volgende:
Ik heb een kitten van tien weken hier rondlopen en die schijnt geen last te hebben van de hitteIs aan het spelen, rennen etc
Er staan er al tweequote:Op zondag 19 augustus 2012 09:34 schreef CklokC het volgende:
[..]
Zet maar vast een bakkie water klaar voor hem.
Precies. Zij zijn het gewend, hoe vaak komt het hier nu voor...quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden dit weer en daar maakt niemand zich druk".
jaja, warm weer in Amerika vergelijken met de drukke warmte in Nederland.
Hier op 23. Beloofd wat vandaagquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef hans1988 het volgende:
20 voor 10, mn thermometertje geeft nu al 29 graden aanpfffft
Bovendien is het daar 'normaal' en hier niet. Wij zijn het niet gewend en onze huizen zijn er niet op gebouwd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden per jaar dit weer en daar maakt niemand zich druk".
jaja, warm weer in Amerika vergelijken met de drukkende warmte in Nederland.
Ik vind dat drukkende eigenlijk wel meevallen deze keer. En ach, die texanen moeten dan een keer lekker naar Israel gaan, waar het kwik tot boven de 50 graden kan oplopen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden per jaar dit weer en daar maakt niemand zich druk".
Volgens mij zijn onze huizen er beter op gebouwd. We bouwen hier voornamelijk met steen, wat een huis beter koel houd dan hout, wat daar vaak gebruikt wordt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:41 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Bovendien is het daar 'normaal' en hier niet. Wij zijn het niet gewend en onze huizen zijn er niet op gebouwd.
Onze huizen zijn goed geisoleerd om in grote delen van het jaar warmte binnen en kou buiten te houden. In eerste instantie kun je warmte daardoor ook buiten houden, maar als de warmte eenmaal in je huis zit is het ook moeilijker om het er weer uit te krijgen, want het wordt door onze huizen vastgehouden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dat drukkende eigenlijk wel meevallen deze keer. En ach, die texanen moeten dan een keer lekker naar Israel gaan, waar het kwik tot boven de 50 graden kan oplopen.
[..]
Volgens mij zijn onze huizen er beter op gebouwd. We bouwen hier voornamelijk met steen, wat een huis beter koel houd dan hout, wat daar vaak gebruikt wordt.
In Texas is de luchtvochtigheid niet heel laag. Daar kan het ook goed drukkend zijn, getuigende ook de tornado's en supercells die voorkomen. In de zomermaanden, met temperaturen tot 45 graden is het wel wat droger dan in Nederland, maar het voor en najaar met temperaturen nog steeds ver boven de 30 hebben vaak een vergelijkbare luchtvochtigheid.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zeg het morgen tegen m'n baas!quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Feit is nou eenmaal zo dat wanneer je langer aan dit soort temperaturen blootgesteld wordt je er zo aan zal wennen. Veel Nederlanders lopen te zweten en te puffen omdat ze nog in hun oude werkritme zitten en dat proberen vol te houden. Met dit soort temperaturen moet je twee keer zo weinig doen dan dat je normaal doet. En twee keer zo langzaam.
Mijn baas is gelukkig op vakantiequote:
Heb het nu al warm in zuid-Limburgquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:03 schreef Stephan1237 het volgende:
Zo 5 uurtjes geslapen maar het is en blijf warm hier in rotterdam, arme maastricht
Klopt. Toeristen zie je ook altijd in Spanje op het heetst van de dag puffend en steunend door 'karakteristieke dorpjes' rondlopen, en zich verbazen dat de winkels dicht zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Feit is nou eenmaal zo dat wanneer je langer aan dit soort temperaturen blootgesteld wordt je er zo aan zal wennen. Veel Nederlanders lopen te zweten en te puffen omdat ze nog in hun oude werkritme zitten en dat proberen vol te houden. Met dit soort temperaturen moet je twee keer zo weinig doen dan dat je normaal doet. En twee keer zo langzaam.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Jezus wat is het al warm en ik moet om 12u voetballendat overleef ik niet..
Snap ik ook nooit. Net zoals naar Ikea gaan met Pasen of kerst. Maar goed sommige mensen zijn toch redelijk masochistisch ingesteld kennelijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef gebrokenglas het volgende:
AL die mensen die 'kom we gaan naar het strand' togen, met de kids, en vervolgens in 30km strandfile komen te staan... 2 uur bezig om er te komen, drie kwartier om de auto 4km van het strand ergens te parkeren, kinderen inmiddels oververhet en jengelend; en uiteindelijk op het strand 7m2 ruimte weten te veroveren.
Dat wil je niet. Onbegrijpelijk dat mensen het toch proberen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef gebrokenglas het volgende:
AL die mensen die 'kom we gaan naar het strand' togen, met de kids, en vervolgens in 30km strandfile komen te staan... 2 uur bezig om er te komen, drie kwartier om de auto 4km van het strand ergens te parkeren, kinderen inmiddels oververhet en jengelend; en uiteindelijk op het strand 7m2 ruimte weten te veroveren.
Ik werk buiten in het groen, maar wij werken nooit twee keer zo langzaam als normaal. Wel drinken we meer water dan normaal, anders is het nooit vol te houden. Plus een pet op tegen een zonnesteekquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:23 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik werk buiten in het groen, maar wij werken nooit twee keer zo langzaam als normaal. Wel drinken we meer water dan normaal, anders is het nooit vol te houden. Plus een pet op tegen een zonnesteek
Ik heb soms wel medelijden met ons, wat wij hebben geen airco op het werk, en in de winter geen verwarming.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.
Was gisteren al, in de achtertuinquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
36 graden gaan we makkelijk halen vandaag..
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:37 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Goedemorgen, tomaat.
Je zult onderhand wel donkerrood en rijp zijn niet?
Ik wil niet in die cirkelquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:46 schreef trabant het volgende:
De eerste cirkel van de hel staat intussen voor de deur... [ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.
Bedank me achteraf maar:quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:58 schreef 8Mile het volgende:
Heerlijk...Kan niet wachten totdat dit weer de maximum temperaturen zijn.
[ afbeelding ]
Nee te ver weg zou liever naar Noorwegen of Finland willen:)quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bedank me achteraf maar:
http://www.tripadvisor.co(...)120909&time1=anytime
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |