Je had het over 40 graden in Limburg.quote:
Kijk nog eens beter op het kaartjequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je had het over 40 graden in Limburg.
Hier gaat het weer langzaam naar 29 graden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef marcel-o het volgende:
hier ook 28 graden buiten
nadeel is wel veel hangjongeren buiten
Alleen die lichte kleur is 40 graden toch?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Kijk nog eens beter op het kaartje
Ja en die bedekt toch half limburg...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alleen die lichte kleur is 40 graden toch?
Ik verwacht een mooie fotoquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:00 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zit dus in dit roze gebied:
[ afbeelding ]
En zag zojuist een flits.
WTF?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef NaturalScience het volgende:
Voor Limburg wordt morgen grootschalig de 40 graden verwacht.
Zelfs een 41 graden kan mogelijk zijn in Limburg morgen.....
Ik ben nooit in Texas geweest, maar ik verwacht een wat lagere luchtvochtigheid daar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
Buiten voelt het nu aangenaam aan vergeleken met binnen.![]()
Toen ik een paar jaar geleden in Texas woonde kon ik zoveel beter tegen hitte. Daar stond de airco altijd op zo'n 28 graden en dat voelde koel aan.
ik vind het een terechte waarschuwing. Als de remmende factor doorbroken wordt kan het flink los gaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:56 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Details:
Temperaturen tot 33°C, lokaal nog wat meer. Opbouwende CAPE richting 2000-3000J/KG bij een LI van -10/-11. KO-index tot -18. Eerst vrij grote CIN-waarden, maar die zijn stijgend naarmate de avond. Wolkentoppen tot 12km hoog, lokaal kan dat nog wat hoger. Hoge wolkenbasissen tot 1700m, maar wel met een groot verschil tussen LCL en LFC. Er is een aanzienlijke shear aanwezig in de late avond en nacht, met 30-40kts DLS en 25kts LLS. SRH-waarden gaan tot 175m²/s² en met een uitschietende supercell parameter. Tijdens het onweer zijn er hagelstenen mogelijk tot 3cm of heel lokaal nog wat groter.
Samenvatting:
Morgen zal het een erg warme dag worden, met maxima die vlot richting 33°C klimmen en dat kan lokaal nog wat hoger. De onstabiliteit neemt snel toe en in de avond stijgen de onweerskansen vanuit het zuid-westen. Er is een zekere CAP aanwezig die het ontstaan van onweer kan tegenhouden, het is nog niet zeker of die CAP doorbroken zal worden of niet, maar de laatste GFS en WRF prognoses laten toch uitblijken dat dit in de loop van de (late) avond mogelijk wordt. Door de aanwezige richtingsschering in de onderste lagen en snelheidsschering in de bovenste lagen is het niet uit te sluiten dat we een lokale roterende cel kunnen zien. Lokaal kan het onweer dus fel uithalen. Tijdens de onweders zijn felle rukwinden, veel neerslag op korte tijd en hagel. De onweders zouden zich vooral fixeren op het westen en centrum van België en het zuid-westen van Nederland.
http://www.weerfotos.be/BOV/
er is potentie. of het wat wordt is afwachten. kans lijkt mij klein,maar er is een kans.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Zal wel weer op niks uitlopen zoals bij de vorige melding...
zag het op de satelliet ook, maar niet schokkend. We zien morgen wel,als het los gaat zien we het hier als eerstequote:Op zondag 19 augustus 2012 00:06 schreef Fredo55 het volgende:
Vanmiddag zag het hier in Zeeland al wat onstabiel uit.
gewoon rustig gaan liggenquote:Op zondag 19 augustus 2012 00:27 schreef Narasan het volgende:
Hoe kan ik in 25,4 graden slapen >.<
[ afbeelding ]
Swaffelen helpt een beetje.quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:27 schreef Poeke het volgende:
Ik wil slapen, maar hier binnen op zolder is het nog steeds ruim 30 graden. Alles staat open maar waait niks door. Pffffff.
Helikopteren helpt iets beter.quote:
Tsjah... nou wordt het 38°C en over een week is het afgekoeld en is iedereen verkouden met een lichaamstemperatuur van 38°C.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:29 schreef MissHobje het volgende:
Het weerbericht op de radio steeds... maxium temp van 38 graden.. U zei??hehe het klinkt zo maf dat getal.
Oh getsie zeg, niet te hopen dat er meteen een virus achteraan komtquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:30 schreef DemonRage het volgende:
't is wel een pokkehitte deze keer...
[..]
Tsjah... nou wordt het 38°C en over een week is het afgekoeld en is iedereen verkouden met een lichaamstemperatuur van 38°C.
Ik ga komend weekend genieten, als het 21 graden isquote:
Gaan we halenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:38 schreef Ambrosius het volgende:
Het begint vandaag toch een graad of twee hoger dan gisteren, gaat spannend worden voor het record.
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gaan we halen
Ell of Arcen gaat het record pakken, voel ik gewoon
Echt absurd ditquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!
Is inderdaad een mooie kaart voor het archief. Jammer dat er meer is dan alleen cape en liftedquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef baggerbaas het volgende:
Lifted -14voor vanavond. Jammer dat de verdere omstandigheden wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
38.4 volgens mij, hoorde ik op de radio gisteren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef JDude het volgende:
Wat is de te kloppen waarde ook al weer? 38,7 toch?
Temperatuur in 5 minuten geklommen van 25,8 naar 26,4.... Zo'n 0,6 graden dus... Gaan zeker nieuw record pakken!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Echt absurd dit
Ik ben niet van de warmte maar heb nu wel zoiets van als het dan ook bloedheet gaat worden dan kunnen we net zo goed het record ook pakken, heeft de zomer van 2012 tenminste nog iets memorabels opgeleverd
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembadenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef Fredo55 het volgende:
Kwart voor 9 en 25 graden in Zuid-Limburg, waar gaat dit heen
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembaden
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwamquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.
Een groot zonnescherm wat pas vanaf een uur of drie echt effectief wordtquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef computergirl het volgende:
heb je nergens schaduw in de tuin?
Stijgt u maar verder.. Het is nog geen 9:00quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |