Ik ga komend weekend genieten, als het 21 graden isquote:
Gaan we halenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:38 schreef Ambrosius het volgende:
Het begint vandaag toch een graad of twee hoger dan gisteren, gaat spannend worden voor het record.
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gaan we halen
Ell of Arcen gaat het record pakken, voel ik gewoon
Echt absurd ditquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kan het zeggen. Het is hier nu 25,8 en het gaat gestaag omhoog in zuid-Limburg!
Is inderdaad een mooie kaart voor het archief. Jammer dat er meer is dan alleen cape en liftedquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:42 schreef baggerbaas het volgende:
Lifted -14voor vanavond. Jammer dat de verdere omstandigheden wat tegenvallen.
[ afbeelding ]
38.4 volgens mij, hoorde ik op de radio gisteren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef JDude het volgende:
Wat is de te kloppen waarde ook al weer? 38,7 toch?
Temperatuur in 5 minuten geklommen van 25,8 naar 26,4.... Zo'n 0,6 graden dus... Gaan zeker nieuw record pakken!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Echt absurd dit
Ik ben niet van de warmte maar heb nu wel zoiets van als het dan ook bloedheet gaat worden dan kunnen we net zo goed het record ook pakken, heeft de zomer van 2012 tenminste nog iets memorabels opgeleverd
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembadenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:45 schreef Fredo55 het volgende:
Kwart voor 9 en 25 graden in Zuid-Limburg, waar gaat dit heen
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
naar een goeie dag voor ijsboeren en zwembaden
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwamquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nou gistermiddag was er geen hond op straat.
Een groot zonnescherm wat pas vanaf een uur of drie echt effectief wordtquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef computergirl het volgende:
heb je nergens schaduw in de tuin?
Stijgt u maar verder.. Het is nog geen 9:00quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat viel me ook op, het was doodstil gisteren als je buiten kwam
Zou me verbazen als het niet gehaald gaat worden...quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
We zijn nog maar 12,1 graden van het record verwijderd. Lukt wel hé?.
Wtf.. We wonen hier in Spanje ofwat.. 27,1quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zou me verbazen als het niet gehaald gaat worden...
Ik heb nu al zin in morgenquote:Op zondag 19 augustus 2012 08:59 schreef Klonk het volgende:
Het is morgen gewoon 10 graden koeler dan vandaag, en dan toch nog 28 graden
Maak je niet druk, wordt je alleen maar warmer vanquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb zin in woensdag of donderdag... Liever herfst dan dit kutweer.
Ik hang nu al laveloos op de bankquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Maak je niet druk, wordt je alleen maar warmer van
Niets mis met de zomer, enkel met de hoge temperatuurquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb zin in woensdag of donderdag... Liever herfst dan dit kutweer.
Mja de gulden middenweg kennen we niet in Nederland helaas. 23, 24 graden met een zwak briesje en een blauwe lucht is super. Maar dat komt echt nooit voor lijkt het (vorige week vrijdag was zo'n dag toevallig geloof ik). Je gaat hier altijd van weken van regen hop, de 32 graden in ofzoquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:06 schreef Olga het volgende:
[..]
Niets mis met de zomer, enkel met de hoge temperatuur
uhuh Meestal valt het hier in noord-holland nog wel mee qua temperatuur maar ditmaal niet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja de gulden middenweg kennen we niet in Nederland helaas. 23, 24 graden met een zwak briesje en een blauwe lucht is super. Maar dat komt echt nooit voor lijkt het (vorige week vrijdag was zo'n dag toevallig geloof ik). Je gaat hier altijd van weken van regen hop, de 32 graden in ofzo.
Zet maar vast een bakkie water klaar voor hem.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:31 schreef Olga het volgende:
Ik heb een kitten van tien weken hier rondlopen en die schijnt geen last te hebben van de hitteIs aan het spelen, rennen etc
Er staan er al tweequote:Op zondag 19 augustus 2012 09:34 schreef CklokC het volgende:
[..]
Zet maar vast een bakkie water klaar voor hem.
Precies. Zij zijn het gewend, hoe vaak komt het hier nu voor...quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden dit weer en daar maakt niemand zich druk".
jaja, warm weer in Amerika vergelijken met de drukke warmte in Nederland.
Hier op 23. Beloofd wat vandaagquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef hans1988 het volgende:
20 voor 10, mn thermometertje geeft nu al 29 graden aanpfffft
Bovendien is het daar 'normaal' en hier niet. Wij zijn het niet gewend en onze huizen zijn er niet op gebouwd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden per jaar dit weer en daar maakt niemand zich druk".
jaja, warm weer in Amerika vergelijken met de drukkende warmte in Nederland.
Ik vind dat drukkende eigenlijk wel meevallen deze keer. En ach, die texanen moeten dan een keer lekker naar Israel gaan, waar het kwik tot boven de 50 graden kan oplopen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister in de comments in de Telegraaf: "Wat klagen mensen in Nederland, wij wonen in Texas en hebben maanden per jaar dit weer en daar maakt niemand zich druk".
Volgens mij zijn onze huizen er beter op gebouwd. We bouwen hier voornamelijk met steen, wat een huis beter koel houd dan hout, wat daar vaak gebruikt wordt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:41 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Bovendien is het daar 'normaal' en hier niet. Wij zijn het niet gewend en onze huizen zijn er niet op gebouwd.
Onze huizen zijn goed geisoleerd om in grote delen van het jaar warmte binnen en kou buiten te houden. In eerste instantie kun je warmte daardoor ook buiten houden, maar als de warmte eenmaal in je huis zit is het ook moeilijker om het er weer uit te krijgen, want het wordt door onze huizen vastgehouden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dat drukkende eigenlijk wel meevallen deze keer. En ach, die texanen moeten dan een keer lekker naar Israel gaan, waar het kwik tot boven de 50 graden kan oplopen.
[..]
Volgens mij zijn onze huizen er beter op gebouwd. We bouwen hier voornamelijk met steen, wat een huis beter koel houd dan hout, wat daar vaak gebruikt wordt.
In Texas is de luchtvochtigheid niet heel laag. Daar kan het ook goed drukkend zijn, getuigende ook de tornado's en supercells die voorkomen. In de zomermaanden, met temperaturen tot 45 graden is het wel wat droger dan in Nederland, maar het voor en najaar met temperaturen nog steeds ver boven de 30 hebben vaak een vergelijkbare luchtvochtigheid.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zeg het morgen tegen m'n baas!quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Feit is nou eenmaal zo dat wanneer je langer aan dit soort temperaturen blootgesteld wordt je er zo aan zal wennen. Veel Nederlanders lopen te zweten en te puffen omdat ze nog in hun oude werkritme zitten en dat proberen vol te houden. Met dit soort temperaturen moet je twee keer zo weinig doen dan dat je normaal doet. En twee keer zo langzaam.
Mijn baas is gelukkig op vakantiequote:
Heb het nu al warm in zuid-Limburgquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:03 schreef Stephan1237 het volgende:
Zo 5 uurtjes geslapen maar het is en blijf warm hier in rotterdam, arme maastricht
Klopt. Toeristen zie je ook altijd in Spanje op het heetst van de dag puffend en steunend door 'karakteristieke dorpjes' rondlopen, en zich verbazen dat de winkels dicht zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Feit is nou eenmaal zo dat wanneer je langer aan dit soort temperaturen blootgesteld wordt je er zo aan zal wennen. Veel Nederlanders lopen te zweten en te puffen omdat ze nog in hun oude werkritme zitten en dat proberen vol te houden. Met dit soort temperaturen moet je twee keer zo weinig doen dan dat je normaal doet. En twee keer zo langzaam.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Jezus wat is het al warm en ik moet om 12u voetballendat overleef ik niet..
Snap ik ook nooit. Net zoals naar Ikea gaan met Pasen of kerst. Maar goed sommige mensen zijn toch redelijk masochistisch ingesteld kennelijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef gebrokenglas het volgende:
AL die mensen die 'kom we gaan naar het strand' togen, met de kids, en vervolgens in 30km strandfile komen te staan... 2 uur bezig om er te komen, drie kwartier om de auto 4km van het strand ergens te parkeren, kinderen inmiddels oververhet en jengelend; en uiteindelijk op het strand 7m2 ruimte weten te veroveren.
Dat wil je niet. Onbegrijpelijk dat mensen het toch proberen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef gebrokenglas het volgende:
AL die mensen die 'kom we gaan naar het strand' togen, met de kids, en vervolgens in 30km strandfile komen te staan... 2 uur bezig om er te komen, drie kwartier om de auto 4km van het strand ergens te parkeren, kinderen inmiddels oververhet en jengelend; en uiteindelijk op het strand 7m2 ruimte weten te veroveren.
Ik werk buiten in het groen, maar wij werken nooit twee keer zo langzaam als normaal. Wel drinken we meer water dan normaal, anders is het nooit vol te houden. Plus een pet op tegen een zonnesteekquote:Op zondag 19 augustus 2012 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:23 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik werk buiten in het groen, maar wij werken nooit twee keer zo langzaam als normaal. Wel drinken we meer water dan normaal, anders is het nooit vol te houden. Plus een pet op tegen een zonnesteek
Ik heb soms wel medelijden met ons, wat wij hebben geen airco op het werk, en in de winter geen verwarming.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.
Was gisteren al, in de achtertuinquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
36 graden gaan we makkelijk halen vandaag..
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:37 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Goedemorgen, tomaat.
Je zult onderhand wel donkerrood en rijp zijn niet?
Ik wil niet in die cirkelquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:46 schreef trabant het volgende:
De eerste cirkel van de hel staat intussen voor de deur... [ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als jullie hetzelfde tempo hebben als de mensen die ik hier in het groen zie werken, dan is twee keer zo langzaam werken haast niet te doen, tenzij ze gaan slapen.
Bedank me achteraf maar:quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:58 schreef 8Mile het volgende:
Heerlijk...Kan niet wachten totdat dit weer de maximum temperaturen zijn.
[ afbeelding ]
Nee te ver weg zou liever naar Noorwegen of Finland willen:)quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bedank me achteraf maar:
http://www.tripadvisor.co(...)120909&time1=anytime
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |