haha, dat hou je niet tegen hoor,quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:55 schreef zoem het volgende:
[..]
Lekker voetje baden in je eigen zweet?
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:00 schreef roislecxe het volgende:
Actueel weer Wolphaartsdijk (centrum)
Laatste update: 2012-08-18 om 16:52 uur
Temperatuur 39.2 °C
Hitte index 39.2 °C
Windchill 39.1 °C
Windsnelheid en -richting 6.1 km/uur uit ZZW
Windkracht 2 bft -
Zwak Dauwpunt 15.5 °C
Maximale windsnelheid 20.5 km/uur om 11:33 uur
Gaat nergens meer over.
En morgen moet het nog warmer worden?
Ben benieuwd of we in Nederland de eerste 40er kunnen gaan noteren in de historie van de metingen.
Huistuinenkeukenspeelgoed lijkt me. Die in mijn tuin staat ook op 37+.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
39,2? Lijkt me onlogisch. De officiële meetstations van KNMI komen niet hoger dan 35 vandaag.
Zou raar zijn toch, lang niet in elke plaats staat een officieel meetstation. Dat zou het alleen een record zijn als een van die plaatsen die het wel heeft een temp van boven de 38 haalt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:10 schreef BlackRhino het volgende:
Mja, dus het is alleen een officieel record als het gemeten is door de officiele KNMI weerstations?
bijna 100 graden verschil in 5 minuten. Zo pak je dus een kouquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:12 schreef BlackRhino het volgende:
De temp zal nu niet veel meer gaan stijgen denk ik... morgen nieuwe kansen?
@Roislecxe, mja, weet niet hoe dat precies zit. Weet iemand anders dat?
Weerstation Dordrecht klapt er ineens uit hier-55 opeens
http://www.windkracht-sur(...)ent_Vantage_Pro.html
Klopt ja, zijn leuke meldingen. Even in de koeling leggen, dan mag je m weer gebruikenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:26 schreef Adelante het volgende:
Mijn iPhone had in de zon gelegen en gaf de melding dat ik 'm eerst moest afkoelen voor ik 'm weer kon gebruiken
Dus ze weten zeker dat het morgen 37,8 wordt, maar 38,6 durven ze niet te voorspellenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:13 schreef Olga het volgende:
108 Teletekst za 18 aug
Limburg in de buurt van hitterecord
` Het wordt morgen zo warm dat Limburg
in de buurt komt van het hitterecord.
Dat staat op 38,6 graden en werd in
1944 gemeten in Warnsveld.
Het is nog de vraag of die temperatuur
wordt gehaald,maar zeker is al wel dat
het morgen in Limburg de warmste dag
van deze eeuw wordt.Tot nu toe is dat 8
augustus 2003.Toen werd het in Arcen
37,8 graden.
In De Bilt werd het vandaag warmer dan
30 graden en daarmee is het de eerste
tropische dag van dit jaar.Ook morgen
is dat het geval.De dagen daarna wordt
de 30 graden niet meer gehaald,zodat er
nog geen sprake is van een hittegolf.
volgende nieuws weer&verkeer sport
uhuhquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dus ze weten zeker dat het morgen 37,8 wordt, maar 38,6 durven ze niet te voorspellen?
Dit inderdaad!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen vervelende hitte, het is niet van dat klamme broeiweer.
Dan zal het wel meevallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Maar jongens, het onweer morgen, wordt dat leuk? Vrijwel elk model is het er wel over eens dat het flink los kan gaan.
Welk onweer?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Maar jongens, het onweer morgen, wordt dat leuk? Vrijwel elk model is het er wel over eens dat het flink los kan gaan.
Volgens mij zal het allemaal wel loslopen eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:46 schreef Jorian29 het volgende:
Mja de officiële meetstations staan niet overal. Kwam net terug uit Eindhoven waar het 34 graden was, hier gewoon 36,5 volgens de auto.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
Husky'squote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:12 schreef hans1988 het volgende:
Mn husky vind dit weer toch echt helemaal niks
Neeeee....ik slaap op zolder en daar geeft de thermometer (in de schaduw in het midden van de slaapkamer) nu al 32.2c aanquote:
Ik slaap ook op zolder, warmte blijft er altijd fijn 'inhangen'.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:19 schreef QBay het volgende:
[..]
Neeeee....ik slaap op zolder en daar geeft de thermometer (in de schaduw in het midden van de slaapkamer) nu al 32.2c aan![]()
![]()
![]()
![]()
.
daar hadden wij het vanmiddag ook over. Het is niet zo vochtig en dus klam, benauwd warm...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen vervelende hitte, het is niet van dat klamme broeiweer.
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:13 schreef minthy het volgende:
Volgens Accuweather loopt de temperatuur hier weer op, nu 32...
Aan jouw post te zien, te weinig smog. :pquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.
Weet iemand btw iets over de smog? Niet te doen nu, met mijn astma!
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn AccuWeather is stuk. Die geeft 18 aan in Assen. Was dat maar zo.
Weet iemand btw iets over de smog? Niet te doen nu, met mijn astma!
hahahha... ik moest wel lachen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aan jouw post te zien, te weinig smog. :p
Koop hem een koelvest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:12 schreef hans1988 het volgende:
Mn husky vind dit weer toch echt helemaal niks
Ik heb de gordijnen de hele dag dicht, alle ramen tegen elkaar open (4 ramen in totaal). Het waait er opzich wel, maar dat is een warme windquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik slaap ook op zolder, warmte blijft er altijd fijn 'inhangen'.
Ramen open doen helpt niet; het waait nauwelijks.
In dit geval kan ik niet treuren om de droogte van de lucht, dat is nou net wat het dragelijk maakte vandaag (enigszins dragelijk dan)quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:28 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
t is alleen veeeel te droog in de lucht
Klopt, het viel nog mee vandaag, was niet zo benauwd als normaal met deze temperaturen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
In dit geval kan ik niet treuren om de droogte van de lucht, dat is nou net wat het dragelijk maakte vandaag (enigszins dragelijk dan)
quote:
Zal hem hier ook aanslingeren, zal wel vies benauwd zijn bovenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:05 schreef Snowsquall het volgende:
[..]Ik heb em net ook aangesloten. Het is 26 C op de slaapkamer, dat wordt 'stoken' vannacht
Wat zou dat nu lekker zijn...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:39 schreef DemonRage het volgende:
Morgen 38°C in het zuid-oosten.
Laat dit verkoelende beeld dan ff tot je inwerken:
[ afbeelding ]
Hier ook nog maar 28.3 graden buiten.quote:
Dat is vooral Duitsland wat op de kaart staat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef NaturalScience het volgende:
Voor Limburg wordt morgen grootschalig de 40 graden verwacht.
Zelfs een 41 graden kan mogelijk zijn in Limburg morgen.....
[ afbeelding ]
Tja, altijd beter dan binnen zitten met dit weer, gelijk hebben ze. Hier staat op de thermometer binnen 30,5 graden terwijl het buiten al afgekoeld is tot zo'n 24 graden...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef marcel-o het volgende:
hier ook 28 graden buiten
nadeel is wel veel hangjongeren buiten
gohquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is vooral Duitsland wat op de kaart staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |