SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Voor de actuele, individuele, statistieken van deze SC kan je kijken op http://www.fokkingstats.com
Topicreeks: DEF SC
Bijzondere toevoeging met het speciale geloofsmotto van de kerk v/d vrije geloofsbelijdenis en rijkdom van de profeet:
Ode aan de venusheuvel
O Venus.
Mooie heuvel.
Esses zijn UIers
[ Bericht 6% gewijzigd door Cobra4 op 17-08-2012 00:39:42 ]You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
Oh, ik dacht dat jequote:
Ja niks dan respect voor de man, moet hard zijn je zoon in een kist te zien thuis komen van uitzending om vervolgens voor een regering te dienen die niets anders doen dan bezuinigen.quote:
Kan je geen salade eten als jequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jeweer thuis was.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jeweer thuis was.
Ik samen metquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:44 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kan je geen salade eten als jethuis is? Hij kan toch lekker mee eten?
Ja dat bedoelde ik dusquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik samen metsalade eten? Ik denk dat EllaN dat liever zelf doet.
quote:
Mazzel.quote:
Im Westen nichts Neuesquote:
Het boek gelezen of de film gezien?quote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het boek gelezen of de film gezien?
Boek gelezen uiteraard Sans Famillequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat, Im Westen nichts Neues?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij weren vroeger op de basis school door de juf uit het boek voorgelezen aan het eind van de dag.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Boek gelezen uiteraard Sans Famille
In het Frans?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:14 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wij weren vroeger op de basis school door de juf uit het boek voorgelezen aan het eind van de dag.
Nee joh, Sans Famille, of op zijn Nederlands, Alleen op de wereld, met Remi.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat, Im Westen nichts Neues?
De film gezien. Volgens mij beide versies.
Oh, I get it.
Ja precies, ik snapte het na MM's antwoord. Maar nee. Niet gelezen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:15 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee joh, Sans Famille, of op zijn Nederlands, Alleen op de wereld, met Remi.
Wel gelezen dan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja precies, ik snapte het na MM's antwoord. Maar nee. Niet gelezen.
quote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja precies, ik snapte het na MM's antwoord. Maar nee. Niet gelezen.
Ai.quote:
Ben je niet de enige.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:21 schreef samthegreat5 het volgende:
Laatste dagen moeite met in slaap vallen
Laten we zeggen herinderingen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, da's fijn om te weten. Waar ha je last van?
My memory lane is a haunted housequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:35 schreef MaryMouse het volgende:
Tja, memory lane, soms val je er goed op in slaap, soms wat minder
Vertel mij watquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:38 schreef -Amber- het volgende:
[..]
My memory lane is a haunted house
Sammy doet aan zelfbediening terwijl zijn potentiele vriendin op vakantie de bloemetjes buiten zetquote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:43 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wou al zeggen je ben geen Tyrannosaurus Rex nog zijn je armen geamputeerd.
Jongens..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sammy doet aan zelfbediening terwijl zijn potentiele vriendin op vakantie de bloemetjes buiten zet
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sammy doet aan zelfbediening terwijl zijn potentiele vriendin op vakantie de bloemetjes buiten zet
Terechte correctie door Amberquote:
quote:
Zo lang ik er geen zin in krijgquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en dat ga je drie weken volhouden
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Terechte correctie door Amber
Ze ging toch naar Salou
Geen last van slaapprobleemquote:
Hoeveel uur slaap heb je dan gemiddeld nodig?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:09 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen last van slaapprobleem
Alleen van slaap tekort
Ik hoop dat ook niet te ontwikkelen, het is niet echt te vergelijken ook.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Nog geeneens kans om PTSS te ontwikkelen gehad en nu al slaapproblemen, he m.k
Nee tuurlijk, ik wens het niemand (inclusief mezelf) toequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:11 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook niet te ontwikkelen, het is niet echt te vergelijken ook.
Nee PTSD heb je ook overdag als je uitgeslapen bent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:11 schreef m.k het volgende:
[..]
Kijk naar ER, 's middag studereren, en om 0400 balen dat je klaar wakker bentquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:11 schreef m.k het volgende:
[..]
Hebben ze in NLD geen VA achtig iets waar je met PTSD problemen etc naar toe kan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kijk naar ER, 's middag studereren, en om 0400 balen dat je klaar wakker bent
Om 4 uur ben ik vaak nog steeds wakker, echter bij mij is het meer een mentaal probleemquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kijk naar ER, 's middag studereren, en om 0400 balen dat je klaar wakker bent
Do tellquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:16 schreef m.k het volgende:
[..]
Om 4 uur ben ik vaak nog steeds wakker, echter bij mij is het meer een mentaal probleem
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:16 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Hebben ze in NLD geen VA achtig iets waar je met PTSD problemen etc naar toe kan?
Dat weet ik niet. Lotusss zorgt goed voor hemquote:
's nachts ben ik vaak nog niet moe, in tegendeel ik krijg vaak de neiging om een rondje te gaan hardlopen (wat ik niet doe) gevolg is dat ik tegen 3-4 uur pas ga slapen en de volgende dag gaar opsta.quote:
Lijkt me lastig. Hoe is dat probleem ontstaan, weet je dat?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:20 schreef m.k het volgende:
[..]
's nachts ben ik vaak nog niet moe, in tegendeel ik krijg vaak de neiging om een rondje te gaan hardlopen (wat ik niet doe) gevolg is dat ik tegen 3-4 uur pas ga slapen en de volgende dag gaar opsta.
6 jaar geleden ofzo, geen ideequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lijkt me lastig. Hoe is dat probleem ontstaan, weet je dat?
Waarom ga je niet hardlopen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:20 schreef m.k het volgende:
[..]
's nachts ben ik vaak nog niet moe, in tegendeel ik krijg vaak de neiging om een rWaarondje te gaan hardlopen (wat ik niet doe) gevolg is dat ik tegen 3-4 uur pas ga slapen en de volgende dag gaar opsta.
Ja maar daar koopt hij natuurlijk geen flikker voor. Lotusss is een schat, maar ze is niet geschoold in PTSD, nog weet (tot geluk) ze wat er zoal gezien is door militaire in uitzen gebied. Ze zou eventueel zelf veel meer hulop moeten hebben als ER's PTSD zwaar is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Lotusss zorgt goed voor hem
tja zou het kunnen proberen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Waarom ga je niet hardlopen?
Ik heb zelf een burn-out gehad en had ook de neiging om rond 0100 of 0200 te gaan hardlopen. Ik ben dat gewoon gaan doen.
Zorgen dat er een zeker organisatie in de dagelijkse afloop is doet ook wonderen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Waarom ga je niet hardlopen?
Ik heb zelf een burn-out gehad en had ook de neiging om rond 0100 of 0200 te gaan hardlopen. Ik ben dat gewoon gaan doen.
Ja of gewoon eens de tv, pc etc uit de slaapkamer flikkeren, en op bed gaan liggen. Je valt namelijk nooit in slaap als je afgeleid word.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:25 schreef samthegreat5 het volgende:
m.k, jouw probleem klinkt als dit:
Delayed Sleep Phase Syndrome
Fancy naam en omschrijving maar ik denk gewoon ditquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:25 schreef samthegreat5 het volgende:
m.k, jouw probleem klinkt als dit:
Delayed Sleep Phase Syndrome
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:24 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Zorgen dat er een zeker organisatie in de dagelijkse afloop is doet ook wonderen.
Ja. Maar ik neem aan dat m.k al wel het nodige heeft ondernomen als hij er al 6 jaar last van heeft.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja of gewoon eens de tv, pc etc uit de slaapkamer flikkeren, en op bed gaan liggen. Je valt namelijk nooit in slaap als je afgeleid word.
Met dat weet ik niet, bedoelde ik te zeggen dat ik niet weet of ER nu nog bij de MGD loopt ivm zijn PTSD. Wat ik bedoelde met Lotusss zorgt goed voor hem, is dat ze denk ik volwassen genoeg is, en genoeg begrijpt wat ER heeft meegemaakt om te zorgen dat hij professionele hulp krijgt als het weer nodig isquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:23 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar daar koopt hij natuurlijk geen flikker voor. Lotusss is een schat, maar ze is niet geschoold in PTSD, nog weet (tot geluk) ze wat er zoal gezien is door militaire in uitzen gebied. Ze zou eventueel zelf veel meer hulop moeten hebben als ER's PTSD zwaar is.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Mensen, ik spreek jullie vanmiddag wel weer. Ik ga een slaappoging ondernemen.
Welterusten en Amber een fijne avond
Zou ik lichtelijk zonden vinden maar er zit een kern van waarheid inquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja of gewoon eens de tv, pc etc uit de slaapkamer flikkeren
Gaat je geen sodemieter aan of ik een fijne avond heb of niet!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Mensen, ik spreek jullie vanmiddag wel weer. Ik ga een slaappoging ondernemen.
Welterusten en Amber een fijne avond
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:31 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Gaat je geen sodemieter aan of ik een fijne avond heb of niet!
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 02:37 schreef MaryMouse het volgende:
Ik ga ook slapen, geloof dat ik morgen weer een paar uurtjes moet werken
Slaap lekker MM en triple zero.quote:
Dat is het probleem niet, meer het wanneer.quote:
Ja, ok. Maar nog lang opgebleven?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:00 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, meer het wanneer.
neequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar nog lang opgebleven?
quote:
Lekkere achtergrond muziek bij het werkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:11 schreef Schild het volgende:
Sam wat doe je ons aan... een Youtube filmpje van 1,5 uur.![]()
Chopin, wat een romanticus/melancholicusquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lekkere achtergrond muziek bij het werken
Al z'n Nocturnesquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:11 schreef Schild het volgende:
Sam wat doe je ons aan... een Youtube filmpje van 1,5 uur.![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zal niet de eerste keer zijn dat er een plasje Rave uit een hoer komt druipen.
[..]
[..]
Yeah, waardering voor de klassiekenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:56 schreef MaryMouse het volgende:
Hmmm, wel thuis, maar nog geen bier voor mij
en verder werken met Chopin op de achtergrond.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ook een pionier inderdaad. Maar ook geen klassieker.
Beiden romantici.
klassiek... overrated.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ook een pionier inderdaad. Maar ook geen klassieker.
Beiden romantici.
Alhoewel zo'n liedje op z'n tijd wel leuk isquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rap, R&B, trip-hop.....overrated.
Good morning USAquote:
Ja is hier nog altijd mooi weer, gelukkig is jet iets afgekoeld zodat je nu normaal buiten kan zitten.quote:
De airco zal daar de afgelopen tijd zeker veel zijn gebruikt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:37 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja is hier nog altijd mooi weer, gelukkig is jet iets afgekoeld zodat je nu normaal buiten kan zitten.
Ja hij moet nog steeds aan, want zonder is het toch iets te warm.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De airco zal daar de afgelopen tijd zeker veel zijn gebruikt?
Onze airco doet het niet zo goed meer, denk dat er freon in moet.
In mijn huidige auto doet de airco het ook niet meer, vies warm met dit weer dan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:41 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja hij moet nog steeds aan, want zonder is het toch iets te warm.
Wat is dat dan voor reden?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In mijn huidige auto doet de airco het ook niet meer, vies warm met dit weer dan.
Gelukkig binnenkort een andere auto.
Morgen beloofd het nog warmer te worden +30 graden, mag ik weer werken.
Neem mooi wat gevroren koel-elementen mee, thermoskan koude cactus-lemon juice en een handdoek. In de auto kan het goed een oven worden.
Onze post-auto's zijn namelijk niet uitgerust met airco, en dat heeft een reden.
Zeker te duur ofzo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor reden?
Vorig jaar ging de airco van mijn auto kapot. Ik wist niet hoe snel ik die moest laten maken.
Gelukkig heeft men hier standaard in autos AC, en thuis hebben we een twee nieuwere ACs. Maar kijk toch ook wel een beetje uit naar de herfst en winter.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In mijn huidige auto doet de airco het ook niet meer, vies warm met dit weer dan.
Gelukkig binnenkort een andere auto.
Morgen beloofd het nog warmer te worden +30 graden, mag ik weer werken.
Neem mooi wat gevroren koel-elementen mee, thermoskan koude cactus-lemon juice en een handdoek. In de auto kan het goed een oven worden.
Onze post-auto's zijn namelijk niet uitgerust met airco, en dat heeft een reden.
De reden is dat airco geen zin heeft. Want om de 100 meter stap je nl. uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor reden?
Vorig jaar ging de airco van mijn auto kapot. Ik wist niet hoe snel ik die moest laten maken.
OK, logische verklaringquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De reden is dat airco geen zin heeft. Want om de 100 meter stap je nl. uit.
Dus, koude verlaat auto weer, chauffeur loopt kans op flinke verkoudheid (wisselen van koud naar warm etc etc, dus ziekteverzuim), en verbruikt dan ook meer brandstof.
Tegenwoordig is het in nieuwe auto's in NL ook standaard om AC te hebben. Dacht ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Gelukkig heeft men hier standaard in autos AC, en thuis hebben we een twee nieuwere ACs. Maar kijk toch ook wel een beetje uit naar de herfst en winter.
Naja wij hebben ook gewoon een window AC, Veel nieuwere woningen hebben een AC unit naast het huis, en de koude lucht komt dan door floor vents naar binnen. Jammer genoeg is onze woning te oud voor een upgrade, maar gelukkig zijn de nieuwe ACs niet zo luid meer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het in nieuwe auto's in NL ook standaard om AC te hebben. Dacht ik.
Hier hebben wij een woning/Apt, van de woningbouw, en mag je niet zomaar een vaste airco installeren. Helaas.
Dus dan maar een "mobiele".
Hoeveel BTu heeft die van jullie? Onze mobiele, die dus een tekort aan freon-gas heeft (denk ik) 9000BTu. (voor 1 ruimte dus)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:55 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Naja wij hebben ook gewoon een window AC, Veel nieuwere woningen hebben een AC unit naast het huis, en de koude lucht komt dan door floor vents naar binnen. Jammer genoeg is onze woning te oud voor een upgrade, maar gelukkig zijn de nieuwe ACs niet zo luid meer.
Amber lijkt mij eerder een type voor dezequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit lijkt me een mooi vrouwen autootje voor Amber![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Amber lijkt mij eerder een type voor deze
[ afbeelding ]
Nee heb liever een Mary Kay autoquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit lijkt me een mooi vrouwen autootje voor Amber![]()
[ afbeelding ]
bah!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:02 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee heb liever een Mary Kay auto
[ afbeelding ]
De nieuwe beetle vind ik nu werkelijk ontzettend leuk, en in die kleur is het helemaal prachtigquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Amber lijkt mij eerder een type voor deze
[ afbeelding ]
Nee joh de Mary Kay Cadillac is echt mooi, en heeft een hele mooi parelmoed roze kleur. Maar je moet voor Mary Kay werken en top verkoopster zijn om er een te winnen.quote:
Gelukkig, kom ik daar niet voor in aanmerkingquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee joh de Mary Kay Cadillac is echt mooi, en heeft een hele mooi parelmoed roze kleur. Maar je moet voor Mary Kay werken en top verkoopster zijn om er een te winnen.
Ik vind hem wel stoer en mooiquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee joh de Mary Kay Cadillac is echt mooi, en heeft een hele mooi parelmoed roze kleur. Maar je moet voor Mary Kay werken en top verkoopster zijn om er een te winnen.
Jaquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar, las vanochtend dat jullie het vannacht over mij hadden?
Ja een vriendin van me die voor Mary Kay werkt heeft er een, en is echt een mmoi ding dat lekker rijd en er goed uit zietquote:
Las het al vanochtend toen ik wakker werdquote:
Over je "hadden" is niet het juiste woord, je kwam ter spraken.;quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar, las vanochtend dat jullie het vannacht over mij hadden?
Dat is voor mij hetzelfdequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:10 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Over je "hadden" is niet het juiste woord, je kwam ter spraken.;
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Las het al vanochtend toen ik wakker werd
Alle kanalen mbt Veteranen liggen voor me open.
Mocht het weer slecht met me gaan, dan staat er diezelfde dag nog iemand klaar om me te helpen.
Nu nog even in voltext.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Lid van BNMO, lid van VI, lid van VGGJ.
Kan aanspraak maken op zorgloket Veteranen, 24u per dag.
BNMO = Bond van Nederlandse Militaire Oorlogs- en Dienstslachtoffersquote:
quote:
Er zijn toch geen signalen dat het slecht(er) gaat met ER?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]de vragen waren van mijn kant uit ook vooral vanuit een klein beetje bezorgdheid
Nee hoor, gelukkig niet. Was eigenlijk een soort van what-if gedachte.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn toch geen signalen dat het slecht(er) gaat met ER?
Lotusss herkent het inmiddels wel wanneer het weer slechter met me gaatquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]de vragen waren van mijn kant uit ook vooral vanuit een klein beetje bezorgdheid
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lotusss herkent het inmiddels wel wanneer het weer slechter met me gaat
Ook voor haar zijn er bij het BNMO programma's voor vrouwen van veteranen.
Is an sich allemaal best goed geregeld momenteel.quote:
Goed te horen dat er eindelijk in NLD ook wat gedaan word, want dat was lange tijd niet het geval.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is an sich allemaal best goed geregeld momenteel.
Heel scala aan activiteiten, voor de vrouw van de veteraan en naaste familie daarvan. Gratis uitjes met overnachting waar vrouwen hun ervaringen kunnen delen en tips, obv een proffesioneel opgeleid medewerker van de BNMO.
Voor veteranen zijn er ook activiteiten, al doe ik daar vanwege mijn werk amper aan mee.
Klopt, dit beleid kwam pas na de Bosnië missie. daarvoor was er vrijwel geen aandacht voor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:25 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Goed te horen dat er eindelijk in NLD ook wat gedaan word, want dat was lange tijd niet het geval.
Foto van wat, en waar? Je FOBO?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik post zo wel ff een foto
Eerst ff boodschappen doen, brb!!
Al op to-see lijst gezet. Verhip ik zie dat ik Talvisota ook nog moet zien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:36 schreef Cobra4 het volgende:
Klaar met kijken van "The Falklands Play". Aanrader.
De muziek in combinatie met die verscheurde uitdrukkingen op hun gezichten!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Al op to-see lijst gezet. Verhip ik zie dat ik Talvisota ook nog moet zien.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Schijnen ze uit te delen aan jullie lichting.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zaag geen figuren, behalve als ze dwars doormidden moeten.
Op 1200m.
Frrrrrrrt.
Waar ben je eigenlijk voor aan het trainen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:40 schreef m.k het volgende:
de reacties die je krijgt als je nu met een 100L rugzak gaat lopen
hontquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Wacht ff, ik vat het ff niet!
Hont gaat aan onze lichting uitgedeeld te worden? Als mascotte oid's?
Bron?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:16 schreef m.k het volgende:
[..]liegenaar! jij bent meester figuurzager
Defensiequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:26 schreef Schild het volgende:
[..]
Waar ben je eigenlijk voor aan het trainen?
Wat probeer je te bewijzen dan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:40 schreef m.k het volgende:
de reacties die je krijgt als je nu met een 100L rugzak gaat lopen
Nooit geweten dat dit bestond. Goed voor betrokkenen die daar baat bij hebbenquote:
Wandelende tak.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat probeer je te bewijzen dan?
Het is weekend, apaat.
Lamlulquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is weekend, apaat.
Niet lang genoeg.quote:
Vakantie van de baas dus, vet zweten, afzien, kotsen, rood zien? Zoiets?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb geen verlof kunnen genieten.
Wat sam zegtquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:26 schreef Schild het volgende:
[..]
Waar ben je eigenlijk voor aan het trainen?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is weekend, apaat.
Dingen doen met spullen voor geld enzo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vakantie van de baas dus, vet zweten, afzien, kotsen, rood zien? Zoiets?
Ik ben burger ja, rest via DMquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:11 schreef Schild het volgende:
[..]
Maar je bent nu toch nog burger? Wat zijn je plannen bij Defensie?
quote:
6 is minimum voor 't Korps hequote:
Welk gedeelte van minimum begrijp je niet?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:22 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
6 is minimum voor 't Korps heBest weinig eigenlijk
Ik bedoel maar te zeggen dat het niet erg moeilijk is om te halen, met de keuringseisen komen de meeste wel erdoorheen, er vallen aantal af met de MAST en daarna vallen er nog wat af bij de EVO. Als Defensie nou de keuringseisen iets omhoog gooit, heb je minder afvallers, dus ook meer geld voor Defensiequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Welk gedeelte van minimum begrijp je niet?
En denk je dat je in dat half jaar niet een piepklein beetje vooruit gaat?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:47 schreef -Amber- het volgende:
Best wel grappig dat de meeste jonge honden problemen hebben met optrekken, maar dat ze zonder problemen de gehele dag zouden kunnen aftrekken
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:47 schreef -Amber- het volgende:
Best wel grappig dat de meeste jonge honden problemen hebben met optrekken, maar dat ze zonder problemen de gehele dag zouden kunnen aftrekken
Best jammer dat de meeste jonge meiden willen dat er geld in hun gepompt wordt, maar als pappie ze vol wil pompen beginnen ze te piepen...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:47 schreef -Amber- het volgende:
Dat zeg je wel zo makelijk, maar dat is natuurlijk niet zo. Teneerste zal je dan ook diegene hebben die op een blauwe maandag (lees keuring/selectie) uitblinken, maar het ergens in de opleiding(en) laten afweten. Ten tweede zijn er genoeg die weinig tot nooit (voor)geoefend hebbenm en dus de keuring net halen, maar die in de opleiding de schouders er onder gooien en uitblinken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:47 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen dat het niet erg moeilijk is om te halen, met de keuringseisen komen de meeste wel erdoorheen, er vallen aantal af met de MAST en daarna vallen er nog wat af bij de EVO. Als Defensie nou de keuringseisen iets omhoog gooit, heb je minder afvallers, dus ook meer geld voor Defensie
Maar als de eisen omhoog gaan zijn die 2e soort mensen ook wel gedwongen om iig te laten zien dat je er wat voor gedaan hebt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:51 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dat zeg je wel zo makelijk, maar dat is natuurlijk niet zo. Teneerste zal je dan ook diegene hebben die op een blauwe maandag (lees keuring/selectie) uitblinken, maar het ergens in de opleiding(en) laten afweten. Ten tweede zijn er genoeg die weinig tot nooit (voor)geoefend hebbenm en dus de keuring net halen, maar die in de opleiding de schouders er onder gooien en uitblinken.
Ik loop al wat jaartjes mee, en weet dus dat lichamelijke testen vaak enkel maar een moment opname zijn. Ik denk niet dat men de eisen voor het Korps Mariniers maar even uit de dikke duim heeft gezogen, en dus net als ik weet dat het enkel maar een drempel is. Ben je deze over mag je je opnieuw bewijzen, en nog eens eer je je bloedblaar met trots boven je lelijke tronie mag plaatsen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:53 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Maar als de eisen omhoog gaan zijn die 2e soort mensen ook wel gedwongen om iig te laten zien dat je er wat voor gedaan hebt.
Ik ben van mening dat als het je niet lukt om erdoor te komen er 1) iets mis is fysiek met je (en dat is gewoon pech gehad) of 2) dat je het gewoon niet graag genoeg wilt (en dat is je eigen schuld)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Bredepappa
Realiteit is iets anders dan fantasie.
Jongeren dromen dit of dat te zijn. Maar uiteindelijk moet je alles zelf doen, en goed in je koppie zitten.
Als het in je koppie niet goed zit, dan presteeer je niks.
Leuk dat jij er voor wilt gaan, kuddo's.
Maar stel wat als het je niet gaat lukken? Al een plan B opgesteld?
Die optie is er ook ja, maar schat ik nogal laag tenzij er iets medisch is wat niet verholpen kan worden. Het ligt ook aan wat voor rede, als 't korps niet zou lukken zou ik een ander onderdeel kiezen. Als dat niet kan studie doen en weetikveel wat worden, fysiotherapeut ofzoquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Bredepappa
Realiteit is iets anders dan fantasie.
Jongeren dromen dit of dat te zijn. Maar uiteindelijk moet je alles zelf doen, en goed in je koppie zitten.
Als het in je koppie niet goed zit, dan presteeer je niks.
Leuk dat jij er voor wilt gaan, kuddo's.
Maar stel wat als het je niet gaat lukken? Al een plan B opgesteld?
Hè Thaboel, al zusjes gescored?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:37 schreef Thaboel het volgende:
Hoi bitsjes! Groeten vanuit luilekkerland.
Denk niet, hij is zo stil.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hè Thaboel, al zusjes gescored?
Iedereen heeft wel een slechte eigenschap, je moet je kunnen aanpassen aan de groep, als je dat kan ben je ook van die eigenschap af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:37 schreef -Amber- het volgende:
Tussen willen en willen zit ook nog eens een huizen hoog verschil. Ik heb tijdens mijn eigen selectie collegas gezien die vol zatten met wilskracht, die meer gebaseerd was op voorstellingen, dan met echte wilskracht. Zeker op het moment dat de voorstelling niet (meer) waar blijken te zijn, is het bij deze dan ook (snel) gedaan met de werkelijke wilskracht. Verder mag men ook niet vergeten dat zelfs als je het (in bepaalde eenheden) haalt, dat ze je er in of na de vooropleiding uithalen, omdat je mischien wel aan de eisen voldoet, maar niet in het team past. Zo heb ik in onze selectie lui gezien die physic top waren, en ook wel "wilskracht" hadden, maar die bv. geen team players waren, te veel leiding nodighaden, eigenwijs waren, etc. etc.
Slechte eigenschappen kan je afleren. Karaktereigenschappen veranderen is veel lastiger, en dat is meer bepalend of je in een team kan functioneren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een slechte eigenschap, je moet je kunnen aanpassen aan de groep, als je dat kan ben je ook van die eigenschap af.
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar toch zit de vork iets anders op de steel. Er zijn (bij iedereen) eigenschappen, die er zo ingebakken zitten dat je die er ook niet met positieve beinvloeding uit haalt. Zeker in militaire selecties waar men tot (biijna) het uiterste gaat, komen deze eigenschappen vanzelf boven water. Als het zo makkelijk was als jij hier beweerd, zou iedereen die lichaamlijk in een goede conditie was bij het KCT, UIM, BSB etc kunnen. Maar dat is dus niet het geval.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een slechte eigenschap, je moet je kunnen aanpassen aan de groep, als je dat kan ben je ook van die eigenschap af.
Maar dienst, en zeker eenheden als de lichtdebiele brigade, het korps mariniers, het KCT, etc. zijn niet de plaats om slechte eigenschappen af te leren. God zij dank heeft men geen dienstplicht meer welke door vele werd/word gezien als (vortgezette) opvoeding.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Slechte eigenschappen kan je afleren. Karaktereigenschappen veranderen is veel lastiger, en dat is meer bepalend of je in een team kan functioneren.
Achja, niet geschoten is altijd mis. Ik merk het nog welquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:09 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Maar dienst, en zeker eenheden als de lichtdebiele brigade, het korps mariniers, het KCT, etc. zijn niet de plaats om slechte eigenschappen af te leren. God zij dank heeft men geen dienstplicht meer welke door vele werd/word gezien als (vortgezette) opvoeding.
Dat is de juiste instelling, vol gas geven en gewoon je best doen. Je ziet/hoort dan vanzelf wel hoe of wat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:10 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Achja, niet geschoten is altijd mis. Ik merk het nog wel
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef m.k het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)fficieel_clubli.html
Ik ga niet stemmen dit jaar
Thanksquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:
jezelf 130% geven, meer kun je niet doen, en je buddies respecteren.
Ik ga nu ff vertellen hoe dat bij ons ging, eerste lichting LMB.
Wij kwamen als eerste lichting van de KLu, de Kmar, KL, Mariniers, KCT, Marine, Legioen, en zelfs eentje van het Jungle Commando etc. Allegaartje dus.
daarnaast ook nog burgers, mensen die een universitaire studie hadden tot LBO (bestond toen nog).
240 mensen kwamen op.
Gedurende de opleiding werden de mensen geschift. Niet voldoen aan de eisen, door het lint gaan want men kon de psychische spanning en druk niet aan. Leuk.
Dus echt een allegaartje, waar het kader wel raad mee wist om dat tot 1 eenheid te smeden.
En idd, ging er niet zachtzinnig aan toe, toen werden we nog wel geschopt of geslagen als 1 lid iets verkeerds deed. Dat moet je slikken. Accepteer je fouten, en leer ervan.
Van dat allegaartje vielen er steeds meer af, schifting dus.
kader hield daar ook lijstjes van bij, teamplayer, doorzetting, kracht, en skills.
Doorzetting was het belangrijkste voor het kader. Hoe dun/dik je ook was, als je door kon zetten, en tevens samen met je groep door de beugel kan, dan zat het goed. Als je als groep samen je doel haalde, dan was het goed, anders was je een eenzaam varken, zwijn.
Bredebroeder, wees vooral jezelf, ga niet prat op praatjes van anderen, wees vooral niet overmoedig. Doe gewoon je ding!
Ik vind z'n accent leukquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef m.k het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)fficieel_clubli.html
Ik ga niet stemmen dit jaar
James Owie - PvdA campagnelied by FunXquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:28 schreef -Amber- het volgende:
Ik kan dus niet zien omdat er (denk ik) weer een of andere domme regel is dat het niet in het buitenland mag worden getoond.
Bedankt, deze werkt wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:29 schreef m.k het volgende:
[..]
James Owie - PvdA campagnelied by FunX
En die dan?
Hoe gaat 't met je VO?quote:
Bedankt zegt iequote:
Geen idee, ik kom nu pas weer binnen vallenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:47 schreef -Amber- het volgende:
Iedereen nog op het wc aan het kotzen, of waarom is het opeens zo stil?
Nog altijd niet leren lopen op haakjes?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom nu pas weer binnen vallen
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:35 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Eeensch, trouwens dacht dat dit het PVDA lied was.
Denk dat hij dat ook bedoelde.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]De internationale.
Nee is nooit het lied van de PvdA geweest, wél was het (als ik mij goed herinner) het onofficiële lied van de SDAP.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:50 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nog altijd niet leren lopen op haakjes?
Nee bedoelde dus echt de PVDA. Er zatten in de 80'tiger jaren genoeg linke rakkers in de PVDA (en ook in andere buitenlandse gemattigde partijen) die hand in hand samen werkte met het poliet buro in de USSR. Kijk alleen maar eens naar welke lieden meededen aan de stop de bom acties, en dit niet als jan jansen deden ivm een gevoelde angst voor een globale eind oorlog. En heb het dan niet over de normale protesten in steden, maar veel meer over de protesten die bij diverse basissen door heel Europa plaats vonden.quote:
Rot op met die schijt muziekquote:
Had je net als ik, als klein meisje je moeders (pump moeten aantrekken. Als je op veel te grote schoenen en dus in verhouding veel te hogen haakjes kan lopen kan je het later op goed passende schoentjes.quote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Had je net als ik, als klein meisje je moeders (pump moeten aantrekken. Als je op veel te grote schoenen en dus in verhouding veel te hogen haakjes kan lopen kan je het later op goed passende schoentjes.
Berg auf gehn wir mit Unterberg...quote:
Amber heeft dus altijd op te grote voet mogen leven :pquote:
Dat kan ik mij nog wel herinneren, maar voor WOII was de internationale een socialistisch strijdlied, tijdens de koude oorlog meer met het communisme geassocieerd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:58 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee bedoelde dus echt de PVDA. Er zatten in de 80'tiger jaren genoeg linke rakkers in de PVDA (en ook in andere buitenlandse gemattigde partijen) die hand in hand samen werkte met het poliet buro in de USSR. Kijk alleen maar eens naar welke lieden meededen aan de stop de bom acties, en dit niet als jan jansen deden ivm een gevoelde angst voor een globale eind oorlog. En heb het dan niet over de normale protesten in steden, maar veel meer over de protesten die bij diverse basissen door heel Europa plaats vonden.
Ik kan mij niet herinneren dat mijn moeder ooit pumps heeft gedragenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Had je net als ik, als klein meisje je moeders (pump moeten aantrekken. Als je op veel te grote schoenen en dus in verhouding veel te hogen haakjes kan lopen kan je het later op goed passende schoentjes.
Voor de WWI was het al het socialistische strijdlied. En werd als ik me niet vergis eerst voorgeslagen als het nieuwe volkslied van de USSR.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat kan ik mij nog wel herinneren, maar voor WOII was de internationale een socialistisch strijdlied, tijdens de koude oorlog meer met het communisme geassocieerd.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben. Die kennis is een beetje bij mij weggezakt. Zijn van de weetjes en feitjes uit de tijden van 'papa verteld'quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:04 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Voor de WWI was het al het socialistische strijdlied. En werd als ik me niet vergis eerst voorgeslagen als het nieuwe volkslied van de USSR.
De eerste paar keren met (hoge) haakje was toch wel even wennen hoor, want je voet staat totaal anders tenopozichte van de pendalen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat mijn moeder ooit pumps heeft gedragen
Maar ik kan prima op hakjes lopen, jarenlang gedragen, autorijden is er ook geen probleem mee.
Met lage hakjes begonnen, en dan opbouwen werkte goed voor mij. Maar hakken hoger dan 5cm heb ik nooit gedragen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:05 schreef -Amber- het volgende:
[..]
De eerste paar keren met (hoge) haakje was toch wel even wennen hoor, want je voet staat totaal anders tenopozichte van de pendalen.
Ga ik nu inderdaad doenquote:
Geschiedenis altijd al interresant gevonden. Zeker later in de opleiding(en), omdat ik toen helemaal herkende dat veel wat zich nu afspeeld (deels) voortvloeid uit het verleden. Zie bv. het koerden probleem etc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben. Die kennis is een beetje bij mij weggezakt. Zijn van de weetjes en feitjes uit de tijden van 'papa verteld'
Later gater, ga eens huis waards. doeeeeiquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu quality-time besteden, laters iedereen!
Ik heb geschiedenis ook altijd boeiend gevonden, maar op een andere, meer archeologische wijze. Heel veel gelezen en gezien over de middeleeuwen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:07 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Geschiedenis altijd al interresant gevonden. Zeker later in de opleiding(en), omdat ik toen helemaal herkende dat veel wat zich nu afspeeld (deels) voortvloeid uit het verleden. Zie bv. het koerden probleem etc.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu quality-time besteden, laters iedereen!
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:10 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Later gater, ga eens huis waards. doeeeei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |