Slechte eigenschappen kan je afleren. Karaktereigenschappen veranderen is veel lastiger, en dat is meer bepalend of je in een team kan functioneren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een slechte eigenschap, je moet je kunnen aanpassen aan de groep, als je dat kan ben je ook van die eigenschap af.
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar toch zit de vork iets anders op de steel. Er zijn (bij iedereen) eigenschappen, die er zo ingebakken zitten dat je die er ook niet met positieve beinvloeding uit haalt. Zeker in militaire selecties waar men tot (biijna) het uiterste gaat, komen deze eigenschappen vanzelf boven water. Als het zo makkelijk was als jij hier beweerd, zou iedereen die lichaamlijk in een goede conditie was bij het KCT, UIM, BSB etc kunnen. Maar dat is dus niet het geval.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een slechte eigenschap, je moet je kunnen aanpassen aan de groep, als je dat kan ben je ook van die eigenschap af.
Maar dienst, en zeker eenheden als de lichtdebiele brigade, het korps mariniers, het KCT, etc. zijn niet de plaats om slechte eigenschappen af te leren. God zij dank heeft men geen dienstplicht meer welke door vele werd/word gezien als (vortgezette) opvoeding.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Slechte eigenschappen kan je afleren. Karaktereigenschappen veranderen is veel lastiger, en dat is meer bepalend of je in een team kan functioneren.
Achja, niet geschoten is altijd mis. Ik merk het nog welquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:09 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Maar dienst, en zeker eenheden als de lichtdebiele brigade, het korps mariniers, het KCT, etc. zijn niet de plaats om slechte eigenschappen af te leren. God zij dank heeft men geen dienstplicht meer welke door vele werd/word gezien als (vortgezette) opvoeding.
Dat is de juiste instelling, vol gas geven en gewoon je best doen. Je ziet/hoort dan vanzelf wel hoe of wat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:10 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Achja, niet geschoten is altijd mis. Ik merk het nog wel
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef m.k het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)fficieel_clubli.html
Ik ga niet stemmen dit jaar
Thanksquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:
jezelf 130% geven, meer kun je niet doen, en je buddies respecteren.
Ik ga nu ff vertellen hoe dat bij ons ging, eerste lichting LMB.
Wij kwamen als eerste lichting van de KLu, de Kmar, KL, Mariniers, KCT, Marine, Legioen, en zelfs eentje van het Jungle Commando etc. Allegaartje dus.
daarnaast ook nog burgers, mensen die een universitaire studie hadden tot LBO (bestond toen nog).
240 mensen kwamen op.
Gedurende de opleiding werden de mensen geschift. Niet voldoen aan de eisen, door het lint gaan want men kon de psychische spanning en druk niet aan. Leuk.
Dus echt een allegaartje, waar het kader wel raad mee wist om dat tot 1 eenheid te smeden.
En idd, ging er niet zachtzinnig aan toe, toen werden we nog wel geschopt of geslagen als 1 lid iets verkeerds deed. Dat moet je slikken. Accepteer je fouten, en leer ervan.
Van dat allegaartje vielen er steeds meer af, schifting dus.
kader hield daar ook lijstjes van bij, teamplayer, doorzetting, kracht, en skills.
Doorzetting was het belangrijkste voor het kader. Hoe dun/dik je ook was, als je door kon zetten, en tevens samen met je groep door de beugel kan, dan zat het goed. Als je als groep samen je doel haalde, dan was het goed, anders was je een eenzaam varken, zwijn.
Bredebroeder, wees vooral jezelf, ga niet prat op praatjes van anderen, wees vooral niet overmoedig. Doe gewoon je ding!
Ik vind z'n accent leukquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef m.k het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)fficieel_clubli.html
Ik ga niet stemmen dit jaar
James Owie - PvdA campagnelied by FunXquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:28 schreef -Amber- het volgende:
Ik kan dus niet zien omdat er (denk ik) weer een of andere domme regel is dat het niet in het buitenland mag worden getoond.
Bedankt, deze werkt wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:29 schreef m.k het volgende:
[..]
James Owie - PvdA campagnelied by FunX
En die dan?
Hoe gaat 't met je VO?quote:
Bedankt zegt iequote:
Geen idee, ik kom nu pas weer binnen vallenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:47 schreef -Amber- het volgende:
Iedereen nog op het wc aan het kotzen, of waarom is het opeens zo stil?
Nog altijd niet leren lopen op haakjes?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom nu pas weer binnen vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |