abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115603560

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_115603700
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
pi_115604647
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
pi_115604742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:03 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
kan het haast niet geloven,ze willen juist van de zbst af
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 17:40:41 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115604972
quote:
ik weet iig van niks.

Ik werk iig nog onder een al jaren geleden verlopen CAO, dus wat extra's zou leuk zijn ;) :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115605301
quote:
je bent hier 5 keer geweest sinds 2011 en dan weet je meer dan ons?
je moet de boel niet opruien hier,het is al erg zat.
pi_115605505
quote:
Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
pi_115605815
quote:
PostNL wil bezuinigen, het is crisis, en dan zouden wij 20% loonsverhoging krijgen? Ik weet niet waar je dat gelezen hebt (De Fabeltjeskrant), maar of je bent wel erg goedgelovig, of je denkt dat wij dat zijn. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_115606315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
pi_115606767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
colleaga s niet op reageren is gewoon een lolbroek die de boel komt verzieken.
pi_115607221
quote:
trol :')
pi_115607435
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
pi_115607833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:52 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
Ik vind het geen belachelijk plan, maar gewoon uiterst ongeloofwaardig.

Wat wel zou kunnen, is dat jij of je TC een aantal zaken verwarren. Zo is hier een hele tijd geleden een brief gepost die ging over de sluiting van VBG-en, en dat zdw's dan een aanbod konden krijgen om als postbezorger aan de slag te gaan. In deze brief staat de volgende zin:

quote:
"Recent is besloten aan de postbezorgers op zaterdag in de zogenaamde jeugdschalen op uw vestiging per 16 januari 2012 een arbeidsmarkttoeslag van EUR 2 per uur toe te kennen. Dit geldt alleen voor de uren die u op zaterdag werkt, en niet voor inzet op doordeweekse dagen."
Dat komt er op neer dat er kennelijk op sommige vestigingen aan postbezorgers ONDER DE 23, 2 euro per uur extra bovenop het geldende minimumJEUGDloon wordt betaald, voor werken op zaterdag.

Dus misschien dat je TC dat bedoelde?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115607841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:31 schreef gridjuh het volgende:
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115608196
Ja dat is het vermoed ik. Ik zal morgen nog eens vragen of hij niet in de war is met jij schrijft. Maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik doe morgen verslag, goed ?
pi_115608233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
pi_115612054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
@Gridjuh

Krijg je wel aanvulling tot het sociaal minimum?
Tis natuurlijk van de zotte, dat het gros van de collega.s amper te eten hebben
en zich te pleuris moeten werken.
pi_115612212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

komt wel weer goed hoor
Nou sterkte dan maar! Ik hoop voor jou op betere tijden!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115612386
Is geen trol.

Ik heb per 1 augustus ook een salarisverhoging gehad :)

In de leeftijd van 15 tot 21 komt er inderdaad twee euro per uur bij. Voor een 22-jarige stijgt het loon van 7,49 per uur naar 8,81 per uur. Ook vanaf 23 jaar is dit het uurloon.

Deze toeslag geldt voor postbezorgers die op zaterdag actief zijn en alleen voor de uren die op zaterdag gewerkt zijn.
pi_115612477
Dan ben ik benieuwd of ik ook loonsverhoging heb aangezien ik wel op zaterdag werk :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:46:26 #21
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_115612713
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_115613318
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
pi_115613448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:46 schreef Dennehy het volgende:
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Ah jammer :( Ergens wel flauw, maar ja, weinig aan te doen.
pi_115614022
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier al lang werkt, maar het is normaal dat er zo weinig post is in de zomer. Door DiDoZa wordt dat nog versterkt.

Maar wacht maar als over twee weken de scholen weer beginnen. Dan neemt het volume weer flink toe, zodat je op dinsdag en donderdag zult smeken of ze niet ajb een gedeelte naar de woensdag kunnen verplaatsen!
Ik werk al ruim een jaar voor PostNL. Maar ik bedoel meer in het algemeen. Als ik zie wat ik op daldagen heb, dan vraag ik mij soms af waarom ik nog loop. Hoewel er soms dagen bij zitten die echt behoorlijk vol zitten.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115614842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
Nee, want volgens jouw TC was de loonsverhoging voor zaterdagbestellers, maar het is dus alleen voor POSTBEZORGERS onder de 23.

Als jij zaterdagbesteller bent krijg je er dus geen cent bij.
pi_115614914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

@Gridjuh

Nou mijn vriend verdient nog wel(fulltime), maar de km vergoeding is zeg maar niet hoog genoeg om de kosten eruit te halen....
Zijn loon en deels mijn loon zijn de vaste lasten, maar sommige kwartaal betalingen, maken het weleens moeilijk. en moet mijn ouders nog afbetalen....
Maar heb geen zin om bij mensen(zoals ouders en schoonouders) te vragen voor geld....
Het is niet dat we schulden hebben(klein beetje dan) maar dat we af en toe door onverziene uitgaven ineens te kort komen....
Maar morgen met goede moed weer werken, nog ff kijken of we ergens een leeg flesje hebben...

edit....eind september heb ik weer een meevaller dus, ik blijf ademen(en vreet mezelf nu ff van binnen op)
pi_115614962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:06 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik werk al ruim een jaar voor PostNL. Maar ik bedoel meer in het algemeen. Als ik zie wat ik op daldagen heb, dan vraag ik mij soms af waarom ik nog loop. Hoewel er soms dagen bij zitten die echt behoorlijk vol zitten.
Zo, dan ben je dus practisch al een oudgediende ;)

Maar dat is dus een kunstmatig gecreëerde volumedaling. Ook hangt het af van je wijk. Industriewijken en wijken met dure huizen hebben ook op daldagen nog best wel wat post, vooral op de vrijdag. In volkswijken valt aanmerkelijk minder post, maar dat is altijd zo geweest.
pi_115615150
Zomer of niet, sinds de invoering van het piek/dalsysteem ontvang ik thuis ook een stuk minder post.
Vóór de invoering ontving ik iedere dag wel een aantal POSTstukken. Nu mag ik blij zijn als ik op dinsdag en zaterdag naast de folders ook nog eens een tijdschrift of ander poststuk ontvang.... Waar is dat dan allemaal gebleven? De brochures, tijdschriften en direct mail?

Je gaat mij echt niet vertellen dat dat na de zomer wel aantrekt. Veel bedrijven sturen nou eenmaal geen brieven meer per post, of veel minder. Bijvoorbeeld één keer per jaar een overzicht i.p.v. elke maand. Of kijk maar na verjaardagskaartjes. Vroeger ontving je er nog wel eens wat, tegenwoordig krijg je een onpersoonlijk e-mailtje.

Ik ben een echte voorstander van post. Lees en krijg alles liever op papier, dus ik doe er ook altijd veel aan om de dingen nog per post binnen te krijgen.

Heb al vijf jaar dezelfde wijk (grote volksbuurt, 450 woningen) en kan dus vrij goed inschatten hoe het postverloop hier in de jaren gegaan is. Vroeger had je echt dikke stapels post. Tegenwoordig (ook op niet-zomerdagen) loop je vrijwel alleen met HAH als er geen Makro, tv-gids of Kampioen is.

En dat bedrijven als Sandd grote klanten tegen een prikkie wegkopen, en die vervolgens na de belabberde kwaliteit ook niet meer terugkeren naar PostNL, maar de poststromen dan maar achterwege laten, heeft ook geen positief effect voor ons...

Erg jammer...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 21:27:18 #29
Maffe Fries
pi_115615439
het is waar dat het afneemt, want bij een drie uurswijk die ik had was er op sommige dagen gewoon 6 tassen post (geen HAH dus). Tegenwoordig is dat vaak 2x2 tassen post. Niet helemaal vergelijkbaar, omdat het nu twee wijken zijn, maar in totaal zijn die een stuk groter dan de wijk die ik vroeger liep.
pi_115615474
Feit is wel dat er steeds meer gedigitaliseerd wordt. Zo ontvang ik eigenlijk geen enkele rekening nog op papier, maar allemaal per mail. Ik vind het niet zo erg, want al dat papier is toch zonde.
pi_115618023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:23 schreef Deezertje het volgende:
Zomer of niet, sinds de invoering van het piek/dalsysteem ontvang ik thuis ook een stuk minder post.
Vóór de invoering ontving ik iedere dag wel een aantal POSTstukken. Nu mag ik blij zijn als ik op dinsdag en zaterdag naast de folders ook nog eens een tijdschrift of ander poststuk ontvang.... Waar is dat dan allemaal gebleven? De brochures, tijdschriften en direct mail?

Je gaat mij echt niet vertellen dat dat na de zomer wel aantrekt. Veel bedrijven sturen nou eenmaal geen brieven meer per post, of veel minder. Bijvoorbeeld één keer per jaar een overzicht i.p.v. elke maand. Of kijk maar na verjaardagskaartjes. Vroeger ontving je er nog wel eens wat, tegenwoordig krijg je een onpersoonlijk e-mailtje.

Ik ben een echte voorstander van post. Lees en krijg alles liever op papier, dus ik doe er ook altijd veel aan om de dingen nog per post binnen te krijgen.

Heb al vijf jaar dezelfde wijk (grote volksbuurt, 450 woningen) en kan dus vrij goed inschatten hoe het postverloop hier in de jaren gegaan is. Vroeger had je echt dikke stapels post. Tegenwoordig (ook op niet-zomerdagen) loop je vrijwel alleen met HAH als er geen Makro, tv-gids of Kampioen is.

En dat bedrijven als Sandd grote klanten tegen een prikkie wegkopen, en die vervolgens na de belabberde kwaliteit ook niet meer terugkeren naar PostNL, maar de poststromen dan maar achterwege laten, heeft ook geen positief effect voor ons...

Erg jammer...
Dat de post minder wordt, spreek ik niet tegen. Maar de hoeveelheid van de afgelopen weken is absoluut niet representatief te noemen. DiDoZa staat daar volkomen los van, dat is slechts het clusteren van post, maar niet iets waar de totale hoeveelheid door verandert.

Maar let op mijn woorden: Zodra de scholen weer beginnen gaat het enorm aantrekken. Niet meer de hoeveelheden van 10-15 jaar terug, maar toch wel aanzienlijk. September is altijd een van de drukste maanden, en ik loop hier toch wel lang genoeg rond om dat te weten. :Y
pi_115618473
Ik krijg toch nog regelmatig post. Sowieso al omdat ik aan Postcrossing doe. Pas vroeg een collega of ik jarig was, omdat ik zoveel post had. :P
Maar er ligt toch gemiddeld op 3 van de 5 dagen post in de bus. Altijd al zo geweest ook.

Ik verwacht morgen een pakketje en precies als ik post loop, komen ze langs :(. Ik hang maar een briefje op dat ze het voor de deur in een emmer mogen zetten en af en toe ga ik even naar huis. Maar ik kom de pakketbezorger in mijn postwijk (die dus tegen mijn woonwijk aan ligt) ook regelmatig tegen, dus als ik hem zie, ga ik er maar achteraan ofzo. Hopen dat het dezelfde is ;)
pi_115622294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoeveel verdien jij dan? Want toen ik als zaterdagbesteller werkte verdiende ik 9,73 of zo per uur (kan ook 9,97 geweest zijn, dat weet ik niet meer) en postbezorgers verdienen 9,16. Dus zo groot is dat verschil helemaal niet.
pi_115631189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoeveel verdien jij dan? Want toen ik als zaterdagbesteller werkte verdiende ik 9,73 of zo per uur (kan ook 9,97 geweest zijn, dat weet ik niet meer) en postbezorgers verdienen 9,16. Dus zo groot is dat verschil helemaal niet.
Je moet wel kijken naar een postbezorger en een zaterdagwerker met dezelfde leeftijd en dienstjaren. Die 9,16 is voor een postbezorger het absolute maximum, en voor een zaterdagbesteller is dat maximum EUR 11,43. Dus het verschil is nu al ruim 2 euro per uur.

(De tabel in de OP klopt inmiddels niet meer voor de postbezorgers, dit ivm nieuwe CAO en verhoging minimumlonen)
pi_115631349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je moet wel kijken naar een postbezorger en een zaterdagwerker met dezelfde leeftijd en dienstjaren. Die 9,16 is voor een postbezorger het absolute maximum, en voor een zaterdagbesteller is dat maximum EUR 11,43. Dus het verschil is nu al ruim 2 euro per uur.

(De tabel in de OP klopt inmiddels niet meer voor de postbezorgers, dit ivm nieuwe CAO en verhoging minimumlonen)
Ja, dat weet ik, maar aangezien de meeste zaterdagwerkers al weg moeten voordat ze ooit op dat bedrag komen vroeg ik het me af. Laat ik het zo zeggen, bij ons is er geen enkele zaterdagwerker die in de buurt komt van de 11,43, aangezien je na 3 contracten toch weg moet. Dus bij ons is het meer zo dat dat verschil er in theorie wel zou kunnen zijn, maar in de praktijk komt het hier nooit voor (nou ja, tenzij je onder de 23 bent, dan is het verschil wel vrij groot tussen pbz en zaterdagwerker).
pi_115632105
Vanwege extreme hitte mogen festivalgangers water meenemen

Extreme hitte voorspeld voor dit weekend. Lekker werken op zaterdag dus :{

Maar eigenlijk denk ik dat ze overdrijven, +30 graden is toch geen extreme hitte?
pi_115632181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:06 schreef Selestha het volgende:

Maar eigenlijk denk ik dat ze overdrijven, +30 graden is toch geen extreme hitte?
Nou ja, voor NL begrippen is +30 redelijk heet! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115632196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Nou ja, voor NL begrippen is +30 redelijk heet! ;)
Ja lekker lijkt het me niet om in te werken (mijn wijk heeft geen schaduw) maar om het nou extreem te noemen, het is elke zomer toch wel een tijdje rond 30 graden? +35, dat noem ik extreem.
pi_115632254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

@Gridjuh

Tsja, dat is nu eenmaal de teneur in de maatschappij. We moeten allemaal ''meedoen'' en aangezien er niet voor ons allemaal een goede baan in het verschiet ligt (zoals bij mij door mijn handicap) krijg je dit soort toestanden zeker in een economische crisis.
pi_115632677
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:06 schreef Selestha het volgende:

Nou, ik vind dat wel extreme hitte hoor. In de zon is het dan vaak nog stukken warmer. Baal nu al dat ik zaterdag 3 wijken heb.
pi_115633518
Heb zaterdag ook twee wijken, 550 huizen. 3HAH, Makro en waarschijnlijk al een deel van de stempassen... Zal zelf maar drinken meenemen, krijg haast nooit wat aangeboden van de bewoners. In Nederland is het al gauw benauwd hoor, dat vind ik erger dan hitte zelf.
pi_115634792
Ik heb ook een wijk met weinig schaduw, dus dat wordt het warm hebben. :P Ik neem nu een handdoek om af en toe het zweet van mijn hoofd te vegen. Deed een collega en eigenlijk vond ik dat wel een goed idee. :) Het komt altijd zo in mijn ogen, gaat daar prikken en dat vinden mijn lenzen niet fijn.
En hier gaan standaard 6 halve literflesjes mee op een warme dag. :P

Benauwdheid vind ik ook erger dan hitte ja. Vinden mijn longen (astma) ook trouwens.
pi_115636654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind het geen belachelijk plan, maar gewoon uiterst ongeloofwaardig.

Wat wel zou kunnen, is dat jij of je TC een aantal zaken verwarren. Zo is hier een hele tijd geleden een brief gepost die ging over de sluiting van VBG-en, en dat zdw's dan een aanbod konden krijgen om als postbezorger aan de slag te gaan. In deze brief staat de volgende zin:

[..]

Dat komt er op neer dat er kennelijk op sommige vestigingen aan postbezorgers ONDER DE 23, 2 euro per uur extra bovenop het geldende minimumJEUGDloon wordt betaald, voor werken op zaterdag.

Dus misschien dat je TC dat bedoelde?
Zou dat ook voor mij als vakantiewerker gelden? Ik ben dus THK en 19 jaar, nu krijg ik 4.62 euro, dus 2 euro echter zou een groot verschil maken voor mij!
pi_115643455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar aangezien de meeste zaterdagwerkers al weg moeten voordat ze ooit op dat bedrag komen vroeg ik het me af. Laat ik het zo zeggen, bij ons is er geen enkele zaterdagwerker die in de buurt komt van de 11,43, aangezien je na 3 contracten toch weg moet. Dus bij ons is het meer zo dat dat verschil er in theorie wel zou kunnen zijn, maar in de praktijk komt het hier nooit voor (nou ja, tenzij je onder de 23 bent, dan is het verschil wel vrij groot tussen pbz en zaterdagwerker).
Op jouw vestiging wellicht, maar hier niet. Genoeg zaterdagbestellers hier met minstens 5 dienstjaren, en zelfs een paar gesjeesde studenten die hier al 10+ jaar rondlopen. :N
pi_115645916
Vandaag heel snel klaar met mijn wijk, terwijl de voorbereiding best pittig was.
Twee tasjes maar voor mijn wijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115647208
Hier viel het ook mee. 3.5 zak, maar veel Golfbladen voor 1 straat. Dezelfde straat als waar ook iedereen dt hockeyblad heeft. :P
pi_115647446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
Hier viel het ook mee. 3.5 zak, maar veel Golfbladen voor 1 straat. Dezelfde straat als waar ook iedereen dt hockeyblad heeft. :P
Allemaal vrijstaande huizen zeker? :P
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:05:56 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_115647830
heh, hier zijn de stempassen vandaag al meegegaan, weet het omdat mijn vriendin en ik die al binnen hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_115647980
Ja, wij hebben de stempassen ook binnen! Nu eens even denken waar we op stemmen moeten! :?
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:10:38 #50
110987 ErwinRommel
pi_115647998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Ja, wij hebben de stempassen ook binnen! Nu eens even denken waar we op stemmen moeten! :?
Ik zat al te kijken op stemwijzer, die raad mij SGP aan _O-
pi_115648040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
Iedereen had in mijn wijk het golfblad :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:12:59 #52
110987 ErwinRommel
pi_115648090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:11 schreef Selestha het volgende:

[..]

Iedereen had in mijn wijk het golfblad :P
vandaag in mijn rit weer veel mensen "blij" gemaakt met brieven van het CJIB :')
En met het blad van de kamer van Koophandel
pi_115648511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zat al te kijken op stemwijzer, die raad mij SGP aan _O-
Ja dat past goed bij je :-)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:27:34 #54
110987 ErwinRommel
pi_115648536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:26 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja dat past goed bij je :-)
Dank je -O-
pi_115648900
Ik merk vrij weinig van de verkiezingen die er al volgende maand aankomen in Nederland. In de VS zijn ze al maanden bezig met verkiezingcampagnes voor de presidentsverkiezingen in november...
lama
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:40:01 #56
110987 ErwinRommel
pi_115648944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:38 schreef lbeew het volgende:
Ik merk vrij weinig van de verkiezingen die er al volgende maand aankomen in Nederland. In de VS zijn ze al maanden bezig met verkiezingcampagnes voor de presidentsverkiezingen in november...
Wees blij :D
pi_115648998
Het voelt aan alsof die verkiezingen niks voorstellen...
lama
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2012 @ 17:42:02 #58
Maffe Fries
pi_115649017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wees blij :D
mja, dat ben ik niet, want het lijkt Rutte en Roemer in de kaart te spelen, terwijl ik niet op hen zal gaan stemmen :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:44:39 #59
110987 ErwinRommel
pi_115649108
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat ben ik niet, want het lijkt Rutte en Roemer in de kaart te spelen, terwijl ik niet op hen zal gaan stemmen :P
Op die fiets, maar ik doelde dus op Amerikaanse toestanden. Dat willen we in NL denk ik echt niet hebben.
pi_115649182
quote:
12s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dank je -O-
lol
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:48:40 #61
110987 ErwinRommel
pi_115649243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:46 schreef gridjuh het volgende:

[..]

lol
;)
pi_115649256
Ik heb een wijk waarin meerdere bewoners uit huis zijn gezet in korte tijd. Nou zit er nog steeds post tussen voor die mensen, ook al zijn ze inmiddels al een paar maanden weg. Ik heb al een aantal keer een bewoner voor mijn neus gehad die de post teruggaf. Dat vind ik niet zo'n punt, maar je voelt je bijna opgelaten om het feit dat je post bezorgd die niet voor de huidige bewoners bestemd is. Ik heb al een aantal keer geopperd dat men een briefje moet ophangen, omdat ik (en anderen) niet elke naam kan onthouden die vertrokken is.

Heeft iemand een goede oplossing om verkeerd bezorgen te voorkomen?
pi_115649261
Ik merk ook weinig van die verkiezingen, maar ik weet ongeveer wel op wie ik ga stemmen. :) En op wie niet.

En iedereen in je wijk een golfblad: Pff!
pi_115649297
Ik twijfelde nog over de partij waar ik op wilde stemmen... Na veel omzwervingen toch maar bij mijn oude partij gebleven: Groenlinks.
pi_115649350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb een wijk waarin meerdere bewoners uit huis zijn gezet in korte tijd. Nou zit er nog steeds post tussen voor die mensen, ook al zijn ze inmiddels al een paar maanden weg. Ik heb al een aantal keer een bewoner voor mijn neus gehad die de post teruggaf. Dat vind ik niet zo'n punt, maar je voelt je bijna opgelaten om het feit dat je post bezorgd die niet voor de huidige bewoners bestemd is. Ik heb al een aantal keer geopperd dat men een briefje moet ophangen, omdat ik (en anderen) niet elke naam kan onthouden die vertrokken is.

Dat heb ik ook wel. Vandaag nog met post voor een collega in mijn wijk die verhuisd is en ik weet niet waarheen. Heb hem ook al een tijd niet gezien.
Ik heb een aantal huizen met naambordjes, dat wel.

En ik denk dat het PvdA wordt hier. Of heel misschien D66 of SP. :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2012 @ 17:53:10 #66
Maffe Fries
pi_115649369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Op die fiets, maar ik doelde dus op Amerikaanse toestanden. Dat willen we in NL denk ik echt niet hebben.
neuh, daar hebben ze vooral negatieve campagnes waarop ze erg op de persoon spelen. Gelukkig hebben we die hier nauwelijks
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2012 @ 17:56:44 #67
Maffe Fries
pi_115649473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:49 schreef Hoplahopla het volgende:

het hangt er vanaf hoe vaak je een wijk doet. is dat vaak dan leer je vanzelf een beetje wie waar woont.

Ik heb ook een paar wijken die ik wel eens loop waar uitzettingen zijn geweest. Ondanks dat ik het vaak terugstuur blijft de post maar komen. Met name Interim Justitia is een hardnekkige klant. Kan ondertussen de code al bijna opdreunen 2508 AB 84096 :')
pi_115649514
Heb vandaag toch maar weer een keer geklaagd bij TC....
Iemand snapte de doorzendservice niet, kan gebeuren.....
De ene is naar een paar straten verderop verhuisd...Maar degene die vroeger op adres woonde, hier ff B genoemd heeft doorzendservice, maar de post was allemaal van familie A gestickerd met de naam en ander adres van B :|
pi_115649633
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het hangt er vanaf hoe vaak je een wijk doet. is dat vaak dan leer je vanzelf een beetje wie waar woont.

Ik heb ook een paar wijken die ik wel eens loop waar uitzettingen zijn geweest. Ondanks dat ik het vaak terugstuur blijft de post maar komen. Met name Interim Justitia is een hardnekkige klant. Kan ondertussen de code al bijna opdreunen 2508 AB 84096 :')
Dat komt omdat die mensen zich dan nog steeds niet hebben uitgeschreven en de gemeente het nog niet heeft bijgewerkt, Als dat dan is gebeurd is de melding bij de gemeente vertrokken onbekend waarheen. Als dan het deurwaarderskantoor of interim jusitia een gba dan opvraagd, krijgen ze dus ooit(als de gemeente dan bij is) de juiste melding en zullen ze er waarschijnlijk geen post meer naar toe sturen.

Met schuldsanering ook, die post word doorgezonden naar curator...heb vorige x gesorteerd, dan moet je alle "rekeningen" eruit halen...bij sommige kun je niet zien dat het een rekening is...had er vorige x eentje logo van prc, nou heb ik daar stage gelopen, maar anders zouden we het neit weten
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2012 @ 19:25:43 #70
Maffe Fries
pi_115652500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:01 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Dat komt omdat die mensen zich dan nog steeds niet hebben uitgeschreven en de gemeente het nog niet heeft bijgewerkt, Als dat dan is gebeurd is de melding bij de gemeente vertrokken onbekend waarheen. Als dan het deurwaarderskantoor of interim jusitia een gba dan opvraagd, krijgen ze dus ooit(als de gemeente dan bij is) de juiste melding en zullen ze er waarschijnlijk geen post meer naar toe sturen.
Een belletje naar de woningbouwcorporatie kan er zeker niet af :')
quote:
Met schuldsanering ook, die post word doorgezonden naar curator...heb vorige x gesorteerd, dan moet je alle "rekeningen" eruit halen...bij sommige kun je niet zien dat het een rekening is...had er vorige x eentje logo van prc, nou heb ik daar stage gelopen, maar anders zouden we het neit weten
Mij is geleerd dat je alle enveloppen door moet sturen behalve brieven van de curator.
pi_115652810
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

Mij is geleerd dat je alle enveloppen door moet sturen behalve brieven van de curator.
Overlijdenskaarten en vakantiekaarten mogen toch wel....
Wat dat betreft, degene die heeft ontruimd, die heeft het in het systeem staan....andere deurwaarders en dergelijke hebben dat niet, die hebben alleen het woonadres, dus niet of van wie ze het huis huren...Dus daar gaat echt een tijdje overheen....Ik kan het weten, heb op een deurwaarderskantoor gewerkt, hoe omslachtig sommige dingen lijken, kan het vaak niet anders
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2012 @ 19:41:17 #72
Maffe Fries
pi_115653076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:34 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Overlijdenskaarten en vakantiekaarten mogen toch wel....
die wel, maar de rest moet gewoon doorgestuurd worden
quote:
Wat dat betreft, degene die heeft ontruimd, die heeft het in het systeem staan....andere deurwaarders en dergelijke hebben dat niet, die hebben alleen het woonadres, dus niet of van wie ze het huis huren...Dus daar gaat echt een tijdje overheen....Ik kan het weten, heb op een deurwaarderskantoor gewerkt, hoe omslachtig sommige dingen lijken, kan het vaak niet anders
Valt dus nog veel te winnen ...

Imo is het ook veel onwil om het aan te pakken
pi_115660608
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

Fout, fout fout! Naast post van de curator zelf mogen ook bezorgd worden: drukwerken, monsters, periodieken en dagbladen.

Post van de belastingdienst voor een gefailleerde moet retour afzender worden gestuurd met de mededeling failliet met de sticker met het adres van de curator op de achterkant van de envelop.

Het niveau van de opleidingen is ook niet meer wat het geweest is....
pi_115661909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Post van de belastingdienst voor een gefailleerde moet retour afzender worden gestuurd met de mededeling failliet met de sticker met het adres van de curator op de achterkant van de envelop.
Nou idd, ik werk nu een half jaar als voorbereider en heb dit nog nooit gehoord!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115670278
Hier gister een smsje gehad dat wij volgende week woensdag de stempassen gaan bezorgen :)
pi_115671092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Fout, fout fout! Naast post van de curator zelf mogen ook bezorgd worden: drukwerken, monsters, periodieken en dagbladen.

Het niveau van de opleidingen is ook niet meer wat het geweest is....
Is dat weer veranderd dan? Want 2 jaar terug of zo kregen we juist een brief dat alles vanaf toen moest worden doorgestuurd naar de curator, zelfs drukwerken.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:22:19 #77
202348 Susi
Temple of Love
pi_115671782
Lijkt mij stug, wat moet de curator nou met de Libelle ? Alleen als er een brief van de Libelle komt van de administratie, dan weer wel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:48:48 #78
Maffe Fries
pi_115672387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Is dat weer veranderd dan? Want 2 jaar terug of zo kregen we juist een brief dat alles vanaf toen moest worden doorgestuurd naar de curator, zelfs drukwerken.
dat dus
pi_115675793
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het voor veel mensen te moeilijk was het onderscheid te maken... Zelf heb ik geleerd financiële/officiële dingen stuur je door, bij twijfel altijd doorsturen. Bijvoorbeeld een envelop zonder opdruk.
lama
pi_115675943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:41 schreef lbeew het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het voor veel mensen te moeilijk was het onderscheid te maken... Zelf heb ik geleerd financiële/officiële dingen stuur je door, bij twijfel altijd doorsturen. Bijvoorbeeld een envelop zonder opdruk.
De gemiddelde postbezorger kan het onderscheid amper maken tussen officieel of twijfelgeval. :P
pi_115676307
Morgen hier inderdaad stempassen, HAH en Makro sowieso... Lekkere drukke dag dus! Eindelijk eens een keer weer het gevoel morgen nuttig werk te verrichten! :) Hopen dat er ook nog een beetje post bijzit zodat het niet alleen maar stempassen is (irritant met bezorgen / aan elkaar kleven). Meeste mensen stellen de stempassen wel op prijs ;).

Zal me morgen wel kapot zweten, dus dan 'gelukkig' HAH onderop de stapel zodat de post iig niet doorweekt wordt van de hitte, haha. Heb altijd zo'n hekel bij mensen doorweekte tv-gidsen of Kampioenen te bezorgen (door de hitte).
pi_115678568
Ik hoorde dat iets van 90 procent van alle stempassen in Nederland in enveloppe bezorgd worden, maar de gemeente waarvan ik de post sorteer natuurlijk weer niet. :') Zal wel laat worden morgen! Gelukkig loop ik morgen een wijkje in een bosrijke omgeving, dat is wel fijn met dit weer. :Y
pi_115678658
Hier ook geen enveloppen hoor. Worden dan trouwens alle stempassen voor één adres in één envelop gestopt of krijgt iedere bewoner een eigen envelop?
pi_115678774
Iedere bewoner een aparte envelop. Wij hadden ze dinsdag al.
lama
pi_115679375
Wij krijgen ze op een daldag...
pi_115679836
Dat lijkt me vervelend. Kan je alsnog elke deur langs...
pi_115679946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:25 schreef Hoplahopla het volgende:
Wij krijgen ze op een daldag...
Jep, wij ook komende woensdag.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:57:52 #89
110987 ErwinRommel
pi_115680471
quote:
Idd, ik neem een handdoek mee om m'n kop mee af te vegen, 2 bevroren koelelementen om zo nu en dan m'n hoofd en nek mee te koelen en een thermoskan met koude cactus-lemon juice mee. Plus literfles water :)
pi_115680704
Hier ook de stempassen, elk in een aparte envelop.

Ik had vandaag mijn salarisstrook al in mijn Finnbox! Dat is veel sneller dan op de website van Postnl, daar staat ie nog niet op!

Alle pbz'ers sterkte de komende warme dagen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:05:03 #91
110987 ErwinRommel
pi_115680751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:03 schreef KatrienDuck het volgende:

Ik had vandaag mijn salarisstrook al in mijn Finnbox! Dat is veel sneller dan op de website van Postnl, daar staat ie nog niet op!

Alle pbz'ers en Chauffeurs sterkte de komende warme dagen!
ff aangepast ;)
Dank je :)

Ga je niet naar het strand met dit mooie weer?
pi_115681429
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:22 schreef Susi het volgende:
Lijkt mij stug, wat moet de curator nou met de Libelle ? Alleen als er een brief van de Libelle komt van de administratie, dan weer wel.
Tja, dat weet ik ook niet, maar er stond zelfs expliciet bij vermeld dat het ook voor reclamedrukwerk gold.
pi_115681436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Idd, ik neem een handdoek mee om m'n kop mee af te vegen, 2 bevroren koelelementen om zo nu en dan m'n hoofd en nek mee te koelen en een thermoskan met koude cactus-lemon juice mee. Plus literfles water :)
Ja dat kan jij wel in je auto..

Ik mag blij zijn als ik er in slaag een literfles water in mijn tas te proppen ;)

Ik doe wel iets op mijn hoofd erbij en dat is het dan.
pi_115681530
Trouwens vandaag allerlei mensen in mijn wijk gehad die vroegen ''goh heb je het niet warm?'' en als ik dan ''ja'' zeg alleen antwoorden met ''oh vervelend voor je..''

Biedt me dan wat water aan als je dat vraagt! 8)7

:P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:29:02 #95
110987 ErwinRommel
pi_115681640
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:26 schreef Selestha het volgende:
Trouwens vandaag allerlei mensen in mijn wijk gehad die vroegen ''goh heb je het niet warm?'' en als ik dan ''ja'' zeg alleen antwoorden met ''oh vervelend voor je..''

Ik kreeg vandaag een kopje hete koffie aangeboden, heb daar toch vriendelijk voor bedankt :D
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:30:11 #96
110987 ErwinRommel
pi_115681684
quote:

Nou ja, zoveel plek neemt dat niet in beslag hoor :)
Je kan het gewoon in een kleine rugzak kwijt, ook postbezorgers. Weegt niks. En gevroren koel-elementen zijn fijn om mee te hebben.
pi_115681870
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel plek neemt dat niet in beslag hoor :)
Je kan het gewoon in een kleine rugzak kwijt, ook postbezorgers. Weegt niks. En gevroren koel-elementen zijn fijn om mee te hebben.
Ik moet er echter niet aan denken om met dit weer ook nog iets op mijn rug te hebben, en verder heb ik echt geen ruimte om zo'n tas nog ergens kwijt te kunnen zonder dat ik er last van heb.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:38:17 #98
110987 ErwinRommel
pi_115682047
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik moet er echter niet aan denken om met dit weer ook nog iets op mijn rug te hebben, en verder heb ik echt geen ruimte om zo'n tas nog ergens kwijt te kunnen zonder dat ik er last van heb.
Inventief zijn en op een handige manier aan je stuur hangen, dat een optie?
pi_115682410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff aangepast ;)
Dank je :)

Ga je niet naar het strand met dit mooie weer?
Oh sorry, 't beste peerd van de stal vergeten! _O_
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:02:48 #100
110987 ErwinRommel
pi_115682970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Oh sorry, 't beste peerd van de stal vergeten! _O_
Zonder "ons" mogen de postbezorgers meer fietsen :P
pi_115683551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Inventief zijn en op een handige manier aan je stuur hangen, dat een optie?
Heb geen rugtas en nog 23 ct tot maandag ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:24:40 #102
110987 ErwinRommel
pi_115683680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:

[..]

Heb geen rugtas en nog 23 ct tot maandag ;)
Posttas regelen bij je TC ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:24:57 #103
110987 ErwinRommel
pi_115683693
Wees inventief lieve collega's :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:27:09 #104
Maffe Fries
pi_115683751
quote:

Had er vandaag toen ik al klaar was ook eentje bij zitten. Van haar ben ik het wel gewend, dus ik zei heel gevat dat het wel meeviel met de warmte, maar dat het morgen wel wat erger zal zijn.

Neem trouwens normaal nooit drinken mee voor onderweg, maar morgen toch maar een half litertje water in de tas stoppen. Meer niet. De rest drink ik na afloop wel bij
pi_115683767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Posttas regelen bij je TC ;)
Ja dat ding heb ik wel maar dat is een onding tot en met en komt steeds vast tussen mijn stuur en mijn zadel ;)

Dat kan ik zelf ook nog wel bedenken hoor ;) Mijn stuur kan ik niet gebruiken aangezien het volhangt met mijn remkabels die beter niet klem komen te zitten :)
pi_115684260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:27 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja dat ding heb ik wel maar dat is een onding tot en met en komt steeds vast tussen mijn stuur en mijn zadel ;)

Dat kan ik zelf ook nog wel bedenken hoor ;) Mijn stuur kan ik niet gebruiken aangezien het volhangt met mijn remkabels die beter niet klem komen te zitten :)
En onder je snelbinders een fles stoppen, met eventueel alluminiumfolie, dat deed ik van de week...
Selestha, ik heb nog wel van de "gym" rugtasjes en nog andere rugzakken, wil je er een keer eentje hebben?
pi_115684473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:42 schreef gridjuh het volgende:

[..]

En onder je snelbinders een fles stoppen, met eventueel alluminiumfolie, dat deed ik van de week...
Selestha, ik heb nog wel van de "gym" rugtasjes en nog andere rugzakken, wil je er een keer eentje hebben?
Oh nee hoor normaal heb ik genoeg geld om er zelf een te kopen, is inderdaad een goed idee. Maar kan dit weekend even niet, dat bedoelde ik ;)

En jouw tip is een heel goed idee :D
pi_115685507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh nee hoor normaal heb ik genoeg geld om er zelf een te kopen, is inderdaad een goed idee. Maar kan dit weekend even niet, dat bedoelde ik ;)

En jouw tip is een heel goed idee :D
Als je het water vanavond in de koelkast zet, en morgen vlak voor je weggaat er alluminium om doet blijft tie lang koel :-) (heb ook alleens bij de voedselbank gezeten, dan wordt je creatief)
pi_115685623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Als je het water vanavond in de koelkast zet, en morgen vlak voor je weggaat er alluminium om doet blijft tie lang koel :-) (heb ook alleens bij de voedselbank gezeten, dan wordt je creatief)
Ja ik zit nu boven voedselbank niveau (50 euro per maand meer voor eten) maar vroeger zat ik er onder alleen dat wist ik niet. Heb jaren geleefd van 20-30 euro per week. Daar wordt je inderdaad creatief van, maar ik ben blij dat ik nu wat minder creatief hoef te zijn ;)
pi_115685836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:23 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik zit nu boven voedselbank niveau (50 euro per maand meer voor eten) maar vroeger zat ik er onder alleen dat wist ik niet. Heb jaren geleefd van 20-30 euro per week. Daar wordt je inderdaad creatief van, maar ik ben blij dat ik nu wat minder creatief hoef te zijn ;)
Soms heb je goeie maanden en soms slechte, dat je fiets kapot ging zit niet mee.
Ik heb 2 weken terug mijn fiets laten maken, moet die man alleen nog betalen, die vind het niet erg.
En oké ik kan het niet declareren want het is een particulier die het voor mij doet, maar scheelt de helft, kostte nu 13,50, 4 spaken vervangen en rem inorde maken :)
pi_115694742
Kan iemand mij vertellen waar je dat kan vinden dat pbz's op zaterdag 2 euro meer gaan verdienen als ze jonger dan 23 zijn? Ik wil heel graag weten of dat ook voor thk's geldt.
pi_115695699
Zag het loonstrookje ook op de site al online staan :)
pi_115696472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:35 schreef gridjuh het volgende:
Hier nog niet. Mijn verlofoverzicht doet het na maanden ook nog steeds niet.
Wel zag ik dat mijn vaste contract als zaterdagbesteller in het systeem ingevoerd is :)

Dus nogmaals herinnering: iedereen die zaterdagbesteller is en 3 of 4 jaarcontracten heeft gehad, TC's mogen weer op landelijk niveau vaste contracten uitdelen. Was gebleken dat na de zet 'postbezorger worden of verdwijnen' alle vaste zaterdagbestellers weggingen en ze op een hoop vestigingen de wijken niet meer gevuld kregen... :P

Wat je in de toekomst aan een vast contract hebt met de reorganisatie in zicht weet ik niet, maar het is altijd beter dan een 'tijdelijk/jaarcontract' ;)
pi_115696579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hier nog niet. Mijn verlofoverzicht doet het na maanden ook nog steeds niet.
Wel zag ik dat mijn vaste contract als zaterdagbesteller in het systeem ingevoerd is :)

Dus nogmaals herinnering: iedereen die zaterdagbesteller is en 3 of 4 jaarcontracten heeft gehad, TC's mogen weer op landelijk niveau vaste contracten uitdelen. Was gebleken dat na de zet 'postbezorger worden of verdwijnen' alle vaste zaterdagbestellers weggingen en ze op een hoop vestigingen de wijken niet meer gevuld kregen... :P

Wat je in de toekomst aan een vast contract hebt met de reorganisatie in zicht weet ik niet, maar het is altijd beter dan een 'tijdelijk/jaarcontract' ;)
Dat is niet zo, dat verschilt nog steeds per locatie. Hier mag het nog steeds absoluut niet.
pi_115696677
Mijn TC gaf aan dat het nu landelijk mag... Maar wat zijn bij jullie de opties dan voor zaterdagbestellers? Moven? Lager salaris als pbzer accepteren? Vraag me echt of wie er zo gek is om een lager salaris te accepteren voor 't zelfde werk...
pi_115696782
Gewoon weggaan ja, of postbezorger worden, of er 3 maanden en 1 dag uitgaan en daarna terugkomen als tijdelijke hulpkracht. Want bij ons mogen ze nu zelfs geen contracten voor bepaalde tijd meer geven aan zaterdagwerkers en er mogen ook geen zaterdagwerkers meer worden aangenomen.
pi_115697238
Ben ik blij dat ik na 2 bepaalde tijd contracten al een onbepaalde tijd contract kreeg. :)
lama
pi_115698519
Ik ben blij dat ik een mand voorop heb, zeg. Daar gooi ik elke morgen flesjes water in. Met dagen als dit toch wel 6 - 8 halve literflesjes :P
Maar ik drink sowieso altijd veel, omdat ik heel snel last van de warmte heb en hoofdpijn krijg.
pi_115698639
http://www.telegraaf.nl/d(...)_postzegelapp__.html

quote:
PostNL overweegt postzegelapp in 2013

DEN HAAG - Binnenkort hoeven mensen wellicht niet meer per se naar de sigarenboer om postzegels te kopen. PostNL bevestigde vrijdag berichtgeving in NRC Handelsblad dat het bedrijf overweegt om begin 2013 een nieuwe app te lanceren voor de smartphone.

„Hiermee kunnen mensen een speciale zegelcode ontvangen. Door deze simpelweg op een brief te schrijven kan de post dan worden gefrankeerd”, zei een woordvoerder van PostNL.
Onderzoek van het postbedrijf wijst uit dat vooral hoogopgeleide mensen tussen de 25 en 39 jaar behoefte hebben aan de toepassing. „Zij komen soms heel plots op het idee om bijvoorbeeld een babykaartje te versturen, en dan hebben ze niet altijd postzegels op voorraad.”
Volgens de woordvoerder betekent de app niet het einde van de postzegel. „Met dit soort extra mogelijkheden proberen we juist het versturen van traditionele post op peil te houden.”
pi_115699058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:08 schreef sushine het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar je dat kan vinden dat pbz's op zaterdag 2 euro meer gaan verdienen als ze jonger dan 23 zijn? Ik wil heel graag weten of dat ook voor thk's geldt.
Ik zag toevallig flyers liggen op het depot dat ze zaterdagbezorgers zochten (dus geen zaterdagbestellers, maar echt postBEZORGERS). Daar stond ook een tabel met uurlonen bij en die was aanmerkelijk hoger dan de getallen hier in de OP. Vergelijkbaar met het uurloon van een zaterdagbesteller. Met dit verschil dat het uurloon voor een postbezorger niet hoger wordt dan ongeveer EUR 9,15 per uur. Ik kan wel even kijken of ik zo'n flyer kan bemachtigen en dan hier posten.
pi_115701303
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:35 schreef gridjuh het volgende:
Ja hier ook. Beetje een teleurstelling... Ik heb twee weken vakantie gehad en val meteen 150 euro terug in mijn salaris. Leuk dat PostNL lak heeft aan verworven rechten....
pi_115707304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:47 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ja hier ook. Beetje een teleurstelling... Ik heb twee weken vakantie gehad en val meteen 150 euro terug in mijn salaris. Leuk dat PostNL lak heeft aan verworven rechten....
Dat is raar! Ik ben regelmatig vrij geweest, ook deze maand, maar dát hebben ze tot nu toe altijd betaald. Ik krijg gewoon elke maand exact hetzelfde gestort, of ik nu meer of minder loop of vrij heb of niet. Ik zou even bellen als ik jou was.
pi_115708198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 07:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat is raar! Ik ben regelmatig vrij geweest, ook deze maand, maar dát hebben ze tot nu toe altijd betaald. Ik krijg gewoon elke maand exact hetzelfde gestort, of ik nu meer of minder loop of vrij heb of niet. Ik zou even bellen als ik jou was.
Hoeveel uur meer dan je contract werk jij?
pi_115708308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:40 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Hoeveel uur meer dan je contract werk jij?
Wisselt, maar gemiddeld zo'n 1,5 uur meer.

Sterkte met het weer vandaag allemaal! Ik ga op pad, dan ben ik hopelijk voor de ergste hitte thuis ;)
pi_115708321
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:49 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wisselt, maar gemiddeld zo'n 1,5 uur meer.

Sterkte met het weer vandaag allemaal! Ik ga op pad, dan ben ik hopelijk voor de ergste hitte thuis ;)
Ik loop nu al bijna een jaar wekelijks 6 uur meer dan mijn contract. Stom genoeg krijg ik in mijn vakantie gewoon 8 uur uitbetaald.

Ja succes allemaal!
pi_115713307
Als je verlof hebt krijg je alleen je contracturen uitbetaald uiteraard... Als je meer zou krijgen schrijven ze ook meer verlof af.
lama
pi_115714397
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:50 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik loop nu al bijna een jaar wekelijks 6 uur meer dan mijn contract. Stom genoeg krijg ik in mijn vakantie gewoon 8 uur uitbetaald.

Ja succes allemaal!
Op basis hiervan kun je ook een contractverhoging claimen van 8 naar 14 uur.
pi_115716669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jep, wij ook komende woensdag.
ja en dan mogen ze "uitbetalen" als een piekdag
pi_115716739
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:03 schreef KatrienDuck het volgende:

ja ik had alleen te weinig(4 mik te weinig)
ze hebben tot a.s wo de tijd om dit te regelen, anders ga ik het persoonlijk in Den Haag ophalen(excl. de gemaakte zakelijke kosten)
Veel bla bla op hrssc maar weinig daden.
pi_115716818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:03 schreef Deezertje het volgende:
Mijn TC gaf aan dat het nu landelijk mag... Maar wat zijn bij jullie de opties dan voor zaterdagbestellers? Moven? Lager salaris als pbzer accepteren? Vraag me echt of wie er zo gek is om een lager salaris te accepteren voor 't zelfde werk...
Dit is ook ooit bij de politie gedaan, iedereen kreeg daar 10% minder.
Maar daar is het natuurlijk altijd beter dan bij ons,dit is wel het uiterste minimum wat sommigen hebben.
De meeste asielzoekers hebben zelfs nog een beter leven.
pi_115716908
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 07:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

klopt, je hebt sowieso als pbz 20 dagen doorbetaald verlof
Je uren(contract)moeten altijd uitbetaald worden
Overwerk wat je normaal doet niet(tijdens de periode dat je vak hebt/had)
pi_115717065
btw drukke dag 11 zakken 6 voor de grootste en 5 zakken voor de kleinste wijk.
ook redelijk zwaar,en een gekke plvervangende tc,die al thuis zat om een uur of 1:45 terwijl er
nog een onbemande wijk stond :)
pi_115717127
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:31 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Soms heb je goeie maanden en soms slechte, dat je fiets kapot ging zit niet mee.
Ik heb 2 weken terug mijn fiets laten maken, moet die man alleen nog betalen, die vind het niet erg.
En oké ik kan het niet declareren want het is een particulier die het voor mij doet, maar scheelt de helft, kostte nu 13,50, 4 spaken vervangen en rem inorde maken :)
Ik vind dat ze gewoon weer contracten met reparateurs moeten maken,
collega s die het gewoon economisch zwaar hebben,kunnen dit geld niet voorschieten.
Zelf heb ik een reparatie ooit laten doen duurde 2mnd eer ik de centen had,
ja dit werkt niet,mede ook'versneld' doordat ik er achter aan zat.
Anders was er nog niets betaald
pi_115717600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op basis hiervan kun je ook een contractverhoging claimen van 8 naar 14 uur.
Dat zou automatisch moeten gaan, aangezien het juridisch al bindend is.

(Niet dat ik op contractverhoging zit te wachten...)
pi_115717640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Ik vind dat ze gewoon weer contracten met reparateurs moeten maken,
collega s die het gewoon economisch zwaar hebben,kunnen dit geld niet voorschieten.
Zelf heb ik een reparatie ooit laten doen duurde 2mnd eer ik de centen had,
ja dit werkt niet,mede ook'versneld' doordat ik er achter aan zat.
Anders was er nog niets betaald
Tja. 100 euro achterhouden voor het geval dat is blijkbaar te veel gevraagd? Ik ben benieuwd hoe dat soort mensen het doen als hun wasmachine kapot gaat.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:40:49 #136
Maffe Fries
pi_115717859
behoorlijke drukte bij het sorteren :)

Het bezorgen zelf in de hitte vond ik wel meevallen.
pi_115718028
Het was weer een lekker drukke dag. Niet dat je om kwam in de post, maar gewoon iets te doen.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:28:32 #138
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_115719305
Weinig post, maar tje wat een hitte. Wel aardige mensen onderweg. Blikje drinken, beetje water en een ijsje gescoord onderweg. Iemand bood zelfs aan om me karretje een stukje te duwen :)

Ik heb ook een salarisstrookje. Nog geen 700 euro, terwijl ik 3 weken lang meer dan 22 uur per week heb gewerkt... Denk dat ik mijn pb+ maar even met een bezoekje ga vereren als ie terug is van vakantie.

Edit: ik zie nu dat er ruim 100 euro loonheffing is afgegaan. Dat lijkt me een beetje veel (e nzou het verschil moeten kunnen verklaren)

[ Bericht 13% gewijzigd door V__L_N op 18-08-2012 17:35:06 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_115720757
Ik had zo'n grote ,platte koel-element in mn schoudertasje gedaan,
zo had ik steeds een kouwe buik/zij , en ook steeds een lekker gekoeld bundeltje op mn pols!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_115720787
Bij mij op het depot stonden vandaag flesjes drinken klaar. Dat is dan wel weer aardig :P
pi_115721772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:28 schreef V__L_N het volgende:
Weinig post, maar tje wat een hitte. Wel aardige mensen onderweg. Blikje drinken, beetje water en een ijsje gescoord onderweg. Iemand bood zelfs aan om me karretje een stukje te duwen :)

Ik heb ook een salarisstrookje. Nog geen 700 euro, terwijl ik 3 weken lang meer dan 22 uur per week heb gewerkt... Denk dat ik mijn pb+ maar even met een bezoekje ga vereren als ie terug is van vakantie.

Edit: ik zie nu dat er ruim 100 euro loonheffing is afgegaan. Dat lijkt me een beetje veel (e nzou het verschil moeten kunnen verklaren)
Globaal gaat er 1/3 deel af van iedere euro boven de 600.
pi_115723848
Ik hoop hier dat de stempassen op een piekdag komen. Anders moet ik in 2 wijken huis aan huis. :')
Nog niets gehoord trouwens.

Hier was het rustig vandaag. :)
pi_115723938
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik had zo'n grote ,platte koel-element in mn schoudertasje gedaan,
zo had ik steeds een kouwe buik/zij , en ook steeds een lekker gekoeld bundeltje op mn pols!
Goed idee, maar wordt je post daar niet nat van?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115724563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Tja. 100 euro achterhouden voor het geval dat is blijkbaar te veel gevraagd? Ik ben benieuwd hoe dat soort mensen het doen als hun wasmachine kapot gaat.
En als die mogelijkheid er amper in zit....Dat zeg maar alle inkomsten bijna gaan naar alle vaste lasten?
En als mijn wasmachine kapot gaat, ga ik naar mijn schoonouders, en wacht ik tot ik loon heb, en betaal ik bepaalde rekeningen iets later, en dat vraag ik dan meestal aan degene die ik moet betalen...

Maar uhmmm,...als je 100 euro voor mij apart kan houden dan
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:46:41 #145
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_115726721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Globaal gaat er 1/3 deel af van iedere euro boven de 600.
Telt dat ook als je aangegeven hebt dat je loonheffingskorting wil?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_115728122
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:46 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Telt dat ook als je aangegeven hebt dat je loonheffingskorting wil?
Ja. Want als je dat niet had aangegeven zou je over iedere euro belasting moeten betalen, en niet alleen dat deel wat boven de 600e uitkomt.
pi_115729060
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:33 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Goed idee, maar wordt je post daar niet nat van?
Nee, helemaal niet.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 19 augustus 2012 @ 00:11:33 #148
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_115733115
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja. Want als je dat niet had aangegeven zou je over iedere euro belasting moeten betalen, en niet alleen dat deel wat boven de 600e uitkomt.
Okee, bedankt voor je uitleg :)
Loesje
pi_115733872
Hoe werkt je loonstrookje eigenlijk? :P

Bij uren staat: 7,890 %. Zijn dat dan 7,8 uur? Want ik heb een zaterdagbesteller contract van 3 uur per week. Dus zeg maar 12 uur per maand... Werk er al bijna 5 jaar, maar valt me nu pas op. Maar als ik het eurobedrag wat er achterstaat deel door die 7,890% kom ik uit op 14,..% dus 14 uur per maand vaste contracturen komt al dichter in de buurt :)

Daaronder staan de extra uren, en dat klopt wel, procenten zijn de gewerkte uren daar.

Lekker maandje. Veel salaris. Maar komt ook door de fietsvergoeding ;) Die krijgen we toch maar 1x per 3 maanden voortaan? Hoe bouwen ze die op? Vindt 27 euro voor 3 maanden best wel karig. Mijn binnen+buitenband moest laatst vervangen worden.. dikke 50 euro aan kosten. Kan je niet declareren, want daar krijgen we juist die fietsvergoeding voor....
pi_115734545
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 00:31 schreef Deezertje het volgende:

Bij uren staat: 7,890 %. Zijn dat dan 7,8 uur? Want ik heb een zaterdagbesteller contract van 3 uur per week. Dus zeg maar 12 uur per maand... Werk er al bijna 5 jaar, maar valt me nu pas op. Maar als ik het eurobedrag wat er achterstaat deel door die 7,890% kom ik uit op 14,..% dus 14 uur per maand vaste contracturen komt al dichter in de buurt :)

Daaronder staan de extra uren, en dat klopt wel, procenten zijn de gewerkte uren daar.

Lekker maandje. Veel salaris. Maar komt ook door de fietsvergoeding ;) Die krijgen we toch maar 1x per 3 maanden voortaan? Hoe bouwen ze die op? Vindt 27 euro voor 3 maanden best wel karig. Mijn binnen+buitenband moest laatst vervangen worden.. dikke 50 euro aan kosten. Kan je niet declareren, want daar krijgen we juist die fietsvergoeding voor....
7,890% van wat je full-time zou verdienen.
pi_115738472
quote:

[..]

Teveel gevraagd? Het ís er gewoon niet. Jij hebt duidelijk niet op voedselbankniveau geleefd. Als jij per maand 150 euro hebt waar je álles buiten je vaste lasten van moet doen, kan jij géén 100 euro achterhouden. Dat is de realiteit voor ''dat soort mensen''.

Ik heb ook een tijd zo geleefd, en hoe je dat doet als je wasmachine kapot gaat? Je was naar je moeder of je vrienden brengen tot je uit de shit bent of geld lenen. En door geld te lenen, kom je weer verder in de shit. Godzijdank heb ik dat nooit hoeven doen en heb ik geen schulden.
pi_115738784
quote:

Krijg jij 27 euro per kwartaal (dus 9 euro per maand?) Op een zaterdagcontract? Dan mag je nog niet klagen, ik krijg maar 13,62!

Hoe zit het trouwens met de andere zdw's op dit forum? Ik wil el eens weten hoeveel fietsvergoeding jullie krijgen, want volgens mij wordt mij een oor aangenaaid. :(
  zondag 19 augustus 2012 @ 09:08:14 #153
110987 ErwinRommel
pi_115739065
Vandaag maar weer aan het werk, was gisteren de HAH vergeten :')
pi_115739197
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Krijg jij 27 euro per kwartaal (dus 9 euro per maand?) Op een zaterdagcontract? Dan mag je nog niet klagen, ik krijg maar 13,62!

Hoe zit het trouwens met de andere zdw's op dit forum? Ik wil el eens weten hoeveel fietsvergoeding jullie krijgen, want volgens mij wordt mij een oor aangenaaid. :(
In mij geval is het deze keer ook die 13,62. Maar het heeft ook wel eens rond die 27 euro gezeten.
pi_115739355
Volgens mij wordt het berekend over hoeveel uur uitvoer je geboekt wordt in Harmony over dat laatste kwartaal. En dan zijn er blijkbaar bepaalde tredes waarbij je meer krijgt als je daar over heen gaat.

Laatste tijd krijg ik ook 13,61 omdat ik bijna geen uitvoer meer doe. Als ik iets meer zou lopen kom ik ook op 27,23. Heb zelfs een paar keer 43,56 gehad en 1 keer 65,34 :)

[EDIT]
Fuck, heb voor het eerst van mijn leven geen fietsvergoeding gekregen. Blijkbaar heb ik de eerste trede niet eens gehaald :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Danx op 19-08-2012 09:57:23 ]
pi_115739567
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 09:40 schreef Danx het volgende:
Volgens mij wordt het berekend over hoeveel uur uitvoer je geboekt wordt in Harmony over dat laatste kwartaal. En dan zijn er blijkbaar bepaalde tredes waarbij je meer krijgt als je daar over heen gaat.

Laatste tijd krijg ik ook 13,61 omdat ik bijna geen uitvoer meer doe. Als ik iets meer zou lopen kom ik ook op 27,23. Heb zelfs een paar keer 43,56 gehad en 1 keer 65,34 :)

[EDIT]
Fuck, heb voor het eerst van mijn leven geen fietsvergoeding gekregen. Blijkbaar heb ik de eerste trede niet eens gehaald :D
Maar het vreemde is dat ik ieder kwartaal hetzelfde bedrag krijg. Ongeacht of ik nu wijken heb gelopen die kilometers van de vestiging verwijderd zijn, of dat ik 3 weken verlof heb gehad. :?
pi_115739815
Ik krijg geen km-vergoeding, als ik mijn fiets laat maken en ik heb een bon krijg ik dat volledig vergoed....
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 augustus 2012 @ 10:39:16 #158
Maffe Fries
pi_115740141
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik deze keer ook 27 euro gekregen. Geen idee hoe ze het bij mij doen, want de ene keer zit het er wel bij en de andere keer niet
pi_115740535
quote:
0s.gif [b]Op
Maar het vreemde is dat ik ieder kwartaal hetzelfde bedrag krijg. Ongeacht of ik nu wijken heb gelopen die kilometers van de vestiging verwijderd zijn, of dat ik 3 weken verlof heb gehad. :?
Ik weet ook niet of mijn redenering klopt natuurlijk. Maar een feit is dat het steeds vaste bedragen zijn. Dus ze werken met bepaalde grenzen waar, als je erover heen komt, meer fietsvergoeding krijgt. Hoeveel uur ben je gemiddeld aan het bestellen per week?
pi_115740753
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:02 schreef Danx het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of mijn redenering klopt natuurlijk. Maar een feit is dat het steeds vaste bedragen zijn. Dus ze werken met bepaalde grenzen waar, als je erover heen komt, meer fietsvergoeding krijgt. Hoeveel uur ben je gemiddeld aan het bestellen per week?
Gemiddeld 3 tot 5 uur.
pi_115742239
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 09:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag maar weer aan het werk, was gisteren de HAH vergeten :')
Oooooh wat erg met deze hitte! Sterkte en ik hoop dat je inmiddels klaar bent met je klus!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115744587
Ik krijg ook altijd ¤27 per kwartaal aan fietsvergoeding.

Maar dit kwartaal opeens de helft gekregen :')
pi_115745834
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 13:47 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik krijg ook altijd ¤27 per kwartaal aan fietsvergoeding.

Maar dit kwartaal opeens de helft gekregen :')
Ja dat krijg ik dus niet, maar da's toch de nieuwe regel voor PBZ'ers?
pi_115746338
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 14:31 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja dat krijg ik dus niet, maar da's toch de nieuwe regel voor PBZ'ers?
Nieuwe regel?
pi_115751731
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 14:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nieuwe regel?
Dat is wat mijn collega's zeggen..
pi_115752123
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:45 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat is wat mijn collega's zeggen..
Maar wat houdt die nieuwe regel in, dan?
pi_115752883
¤43.56 fietsvergoeding krijg ik als zaterdagwerker met een 4-urencontract. Werk 20 uur per week.
pi_115753839
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar wat houdt die nieuwe regel in, dan?
Dat we geen fietsvergoeding meer krijgen als pbz'ers. Ik werk hier al 8 maanden en heb nog nooit iets dergelijks gehad, maar dat schijnt normaal te zijn.
pi_115754198
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat we geen fietsvergoeding meer krijgen als pbz'ers. Ik werk hier al 8 maanden en heb nog nooit iets dergelijks gehad, maar dat schijnt normaal te zijn.
Dat is geen nieuwe regel, hoor. Postbezorgers hebben nooit recht op een fietsvergoeding gehad, maar kunnen wel hun reparatiebonnetjes declareren.
pi_115765084
quote:

[..]

ik vind niet dat je het zo mag/kan redeneren,de 2 latere reactes van 2 collega's geven dit ook aan.
Als je om/rond het sociaal minimum zit,kun je niets,maar ook echt niets veroorloven.
Wat ik persoonlijk ernstig vind is dat voor mensen met zo n laag inkomen,
dit gewoon niet te doen is,het is of de fiets of eten.
De post moet hier gewoon een andere oplossing voor vinden.
pi_115765893
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik vind niet dat je het zo mag/kan redeneren,de 2 latere reactes van 2 collega's geven dit ook aan.
Als je om/rond het sociaal minimum zit,kun je niets,maar ook echt niets veroorloven.
Wat ik persoonlijk ernstig vind is dat voor mensen met zo n laag inkomen,
dit gewoon niet te doen is,het is of de fiets of eten.
De post moet hier gewoon een andere oplossing voor vinden.
Het is of je fiets laten maken en door kunnen werken en dan maar minder eten/drinken,
of niet kunnen werken en ontslagen worden....
pi_115766544
Opleiding tegenwoordig is niet meer wat het geweest is...
http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=817

quote:
''Er werd gezegd: ja je moet gewoon de brieven in de bus doen. Niks verteld over wat je moet doen, als je een verkeerde brief hebt, of als iets niet door een brievenbus kan. Tweede dag moest ik meelopen met iemand die nooit post heeft bezorgd, ze had een andere functie bij postNL. Daarnaast woonde ze kilometers van mijn woonplaats vandaan en wist ze dus nog geen straat te vinden. De eerste twee straten hebben we samen gelopen, waarna ze zei: 'ik zie dat je dit vaker hebt gedaan, lijkt me niet nodig dat ik nog langer moet meelopen'.
pi_115766571
Hier ging het wel anders. Ik liep mee met een oude postbode die het al jaren deed. :)
pi_115766643
Ik ben vroeger ook ingewerkt door een ervaren postbode (die er nu nog steeds werkt. :)) Dat helpt echt enorm.

Als je soms ziet wat er tegenwoordig rondloopt... :D
pi_115767173
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:45 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Het is of je fiets laten maken en door kunnen werken en dan maar minder eten/drinken,
of niet kunnen werken en ontslagen worden....
Je kunt natuurlijk ook even overleggen met je teamleider.
pi_115769311
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

In tijden van crisis, voor jou 100 anderen...
Heb weleens gevraagd of ze een leenfiets hadden, nee die hadden ze niet.
Dus, maar gezien jou reactie verdien je genoeg, samen met je eventuele partner?

Je hebt nog nooit waarschijnlijk bij de voedselbank gezeten? Ik heb het toen nadat ik bij voedselbank weg ging/moest een paar betere maanden gehad, toen ze stonden in te zamelen voor de voedselbank, heb ik ook gelijk dingen kunnen geven...(zoals wasmiddel)

En sorry dat ik zo boos overkom, maar sommige mensen weten gewoon niet wat het inhoud om op het minimum te leven, zonder veel uitzicht
pi_115771548
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

De mijne doet daar vreselijk moelijk over, ik krijg een preek over ''eigen verantwoordelijkheid'' en ''wat als wij nou geen leenfiets beschikbaar hadden''. Een vergoeding is al helemaal niet aan de orde.
pi_115771567
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:38 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit waarschijnlijk bij de voedselbank gezeten? Ik heb het toen nadat ik bij voedselbank weg ging/moest een paar betere maanden gehad, toen ze stonden in te zamelen voor de voedselbank, heb ik ook gelijk dingen kunnen geven...(zoals wasmiddel)

En sorry dat ik zo boos overkom, maar sommige mensen weten gewoon niet wat het inhoud om op het minimum te leven, zonder veel uitzicht
Ik probeer me er ook niet aan te ergeren, veel mensen weten echt niet hoe het is.. Maar af en toe krijg ik er ook jeuk van ;)
pi_115775560
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:38 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik verdien genoeg? Wij leven ook rond het sociaal minimum. Omkomen in het geld doen wij niet bepaalt. Maar wij hebben dan wel weer spaargeld, maar daar teren we momenteel wel op in. Ik weet overigens best hoe het is. Je moet keuzes maken en dingen laten. Voor veel mensen is dat heel erg lastig heb ik gemerkt.
pi_115776392
Ik ben het vergeten maar krijg ik als zaterdagbezorger de vakantiedagen betaald ofniet? Misschien een domme vraag maar zou het moeten weten :P
The dead ball specialist!
pi_115777043
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:00 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik verdien genoeg? Wij leven ook rond het sociaal minimum. Omkomen in het geld doen wij niet bepaalt. Maar wij hebben dan wel weer spaargeld, maar daar teren we momenteel wel op in. Ik weet overigens best hoe het is. Je moet keuzes maken en dingen laten. Voor veel mensen is dat heel erg lastig heb ik gemerkt.
Als je tc moeilijk doet, als bijvoorbeeld je fiets stuk is, zoals selestha zegt....Dan kies je voor je fiets in plaats van voor eten, dan maar wat minder...
pi_115777487
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:01 schreef Deezertje het volgende:
Opleiding tegenwoordig is niet meer wat het geweest is...
http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=817

[..]

Soortgelijke taferelen hoor en zie ik ook wel eens bij ons. Of postbezorgers die zelf net 2 weken in dienst zijn die iemand anders opleiding moeten geven.

Er zijn ook totaal geen richtlijnen voor (nou ja, die zullen er wel zijn maar ik heb ze nog nooit gezien of gehoord :') ), iedereen doet maar wat, geen checklist van zaken die je moet bespreken oid.

Wat ook vaak voorkomt: dat je als 'opleider' eerst binnen werkt vanaf een uur of 5, half 6 en dan ergens tussen 11 en 1 nog opleiding moet gaan geven, die vaak ook een uur of 4 duurt. Dus al (bijna) een volledige werkdag erop zitten en dan moet je nog enthousiast je nieuwe collega in gaan werken.

Dus ja, vaak wordt de opleiding gewoon afgeraffeld, wat natuurlijk ook niet meehelpt om het hoge verloop in te perken.... :{

[ Bericht 19% gewijzigd door lololo op 20-08-2012 12:11:53 ]
pi_115777617
Tja ik moest eens iemand opleiden om voor te bereiden, terwijl ik zelf nog in mijn opleidingsperiode zat.

Mja, dan probeer je zo iemand toch zo goed mogelijk te informeren, maar je weet dat je zelf gewoon tekort schiet :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115778858
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:49 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Als je tc moeilijk doet, als bijvoorbeeld je fiets stuk is, zoals selestha zegt....Dan kies je voor je fiets in plaats van voor eten, dan maar wat minder...
Jep precies dat heb ik dus ook moeten doen. Want geen fiets = niet bezorgen = ontslag = uit bijstand = op straat :{
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:21:49 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_115779831
Selestha heb je er wel eens aan gedacht om er een baantje naast te doen?

Ik weet bv dat ze bij de persgroep altijd bezorgers zoeken en dat daar mogelijkheden zijn om bv 1,5 of 2 uur per ochtend te lopen. Als je dat 6 dagen per week doet dan kom je ook wel weer op een leuk klein bedragje.

Nu weet ik wel dat het in eerste instantie van je bijstand afgaat. Maar het maakt je minder kwetsbaar op de tijd.
Loesje
pi_115781539
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jep precies dat heb ik dus ook moeten doen. Want geen fiets = niet bezorgen = ontslag = uit bijstand = op straat :{
Nogal kromme redenatie. Helaas herken ik de manier van redenen van collega's en werkt PostNL zo. Buitenstaanders snappen soms niet waarom ik zo moeilijk doe, maar het is gewoon een raar bedrijf.
pi_115781699
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:12 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Nogal kromme redenatie. Helaas herken ik de manier van redenen van collega's en werkt PostNL zo. Buitenstaanders snappen soms niet waarom ik zo moeilijk doe, maar het is gewoon een raar bedrijf.
Wat is hier zo krom aan? Dit is de realiteit hoor. En als je bedoelt dat het krom is dat ik geen ander werk zoek, ik zoek me suf maar wie wil iemand hebben van 25 met een geschiedenis van 5 jaar WIA + een lage opleiding en geen werkervaring in deze tijd?
pi_115781754
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wat is hier zo krom aan? Dit is de realiteit hoor. En als je bedoelt dat het krom is dat ik geen ander werk zoek, ik zoek me suf maar wie wil iemand hebben van 24 met een geschiedenis van 5 jaar WIA + een lage opleiding en geen werkervaring in deze tijd?
Wat krom is is het feit dat het als "normaal" wordt gezien dat je moet bezuinigen om je werk te kunnen doen. In eerste instantie is PostNL daar verantwoordelijk voor.

Ik snap wel dat het lastig is om een fatsoenlijke baan te vinden als je een geschiedenis hebt. Dat staat ook niet ter discussie.
pi_115781784
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Wat krom is is het feit dat het als "normaal" wordt gezien dat je moet bezuinigen om je werk te kunnen doen. In eerste instantie is PostNL daar verantwoordelijk voor.
Oh zo :) Sorry dat ik zo aanvallend reageerde. Ik kom zo vaak mensen tegen die dit niet snappen dat ik meteen al defensief wordt :*

Ja.. Dat is inderdaad vreemd, zij hebben er toch ook baat bij als ik kom bezorgen.
pi_115781972
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja.. Dat is inderdaad vreemd, zij hebben er toch ook baat bij als ik kom bezorgen.
Dat dus. Het is hoogst discutabel wanneer een werkgever niet voorziet in de middelen om je werk goed te kunnen doen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh zo :) Sorry dat ik zo aanvallend reageerde. Ik kom zo vaak mensen tegen die dit niet snappen dat ik meteen al defensief wordt :*
Ik trek me niets aan van je toon hoor. Ik begrijp best dat je boos wordt door onbegrip. Helaas weet ik uit ervaring hoe het werkt.
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:26:07 #191
110987 ErwinRommel
pi_115781988
Ik zit mijzelf een beetje op te winden nu.
Goed, postbezorger of chauffeur/bezorger bij PostNL is geen raketwetenschap.
Maar dat men zo neerbuigend doet over ons werk, dat steekt me wel eens.
Wie bezorgd die TV gidsen? Wie die ohh zo belangrijke brief? Wie de Libelle? Ga zo maar door.
Dat doen wij!!

En wij, ervanuitgaande dat je serieus bezig bent, doen dat door weer en wind.

Zelf heb ik PTSS vanwege een oorlogs-missie, maar doe mijn werk méér dan uitstekend.
En ik ben blij dat ik ben aangenomen bij PostNL, goed, loon is niet hoog nee. Maar ik ben lekker individueel bezig.

Onze situatie is wat anders, m'n vriendin werk ook, en we hebben een eigen webshop. Dus wij komen wel rond.

Maar ik kan me heel goed inleven in hen die het minder hebben.
pi_115785093
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zit mijzelf een beetje op te winden nu.
Goed, postbezorger of chauffeur/bezorger bij PostNL is geen raketwetenschap.
Maar dat men zo neerbuigend doet over ons werk, dat steekt me wel eens.
Wie bezorgd die TV gidsen? Wie die ohh zo belangrijke brief? Wie de Libelle? Ga zo maar door.
Dat doen wij!!

En wij, ervanuitgaande dat je serieus bezig bent, doen dat door weer en wind.

Zelf heb ik PTSS vanwege een oorlogs-missie, maar doe mijn werk méér dan uitstekend.
En ik ben blij dat ik ben aangenomen bij PostNL, goed, loon is niet hoog nee. Maar ik ben lekker individueel bezig.

Onze situatie is wat anders, m'n vriendin werk ook, en we hebben een eigen webshop. Dus wij komen wel rond.

Maar ik kan me heel goed inleven in hen die het minder hebben.
Dat mensen zo neerbuigend doen komt voornamelijk omdat veel mensen die bij dit bedrijf werken hun werk gewoon slecht of niet doen en dat straalt op degenen af die hun werk wel naar behoren uitvoeren. Alle (terechte) negatieve media-aandacht werkt natuurlijk ook niet mee.Niet eerlijk, maar zo werkt het nou eenmaal.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:29:17 #193
110987 ErwinRommel
pi_115786857
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:49 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat mensen zo neerbuigend doen komt voornamelijk omdat veel mensen die bij dit bedrijf werken hun werk gewoon slecht of niet doen en dat straalt op degenen af die hun werk wel naar behoren uitvoeren. Alle (terechte) negatieve media-aandacht werkt natuurlijk ook niet mee.Niet eerlijk, maar zo werkt het nou eenmaal.
Ik weet het wel hoor.
Dat is hetzelfde als alle Marrokanen over 1 kam scheren omdat een relatief klein percentage de boel aan het verklooien is.
Ook snap ik wel dat als je door het UWV gedwongen bent om bij PostNL aan de slag te gaan en daar totaal geen zin in hebt je er de kantjes vanaf loopt. Mentaliteits verschil zeg maar.

Het is dus onterecht om hen die hun werk serieus en punctueel doen te veroordelen.
Zie mijn vergelijking met bv "kut-Marrokanen"
pi_115792579
Bij Sandd hebben ze morgen Postcodeloterij pakketjes met stroopwafels... Blij dat wij ze niet hebben, kan je 30x terugfietsen omdat iedereen meedoet in de NPL. :P
Gevonden op Twitter:
http://twitpic.com/alt354/full

[ Bericht 49% gewijzigd door Deezertje op 20-08-2012 20:19:45 ]
pi_115795453
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd hebben ze morgen Postcodeloterij pakketjes met stroopwafels... Blij dat wij ze niet hebben, kan je 30x terugfietsen omdat iedereen meedoet in de NPL. :P
Gevonden op Twitter:
[ afbeelding ]
Onklikbaar, die link. ;(
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115795495
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:12 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Onklikbaar, die link. ;(
Edit: Oh, het moet een afbeelding zijn zie ik in de kwoot?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115795893
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:12 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Edit: Oh, het moet een afbeelding zijn zie ik in de kwoot?
http://twitpic.com/alt354/full :)
Ben zeer benieuwd hoe jij die als voorbereider tussen alle bundels zou weten te krijgen :P
pi_115796864
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ben zeer benieuwd hoe jij die als voorbereider tussen alle bundels zou weten te krijgen :P
Oooooh my worst nightmare! Die arme Sandbezorgers! >:) Is dat zo'n beetje huis aan huis, die dingen? Dan krijg je die niet fatsoenlijk in de bundels!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115797074
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De pakketjes die ik zaterdag had ook van pcl, waren en groter en dikker en ik had er 6 voor 1 huis om te sorteren :|
pi_115800765
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Gevonden op Twitter:
http://twitpic.com/alt354/full
buiten dat ze allemaal smelten :)
pi_115817097
Hoelaat staat normaal het salaris erop?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:02:00 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115817419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef bikkie het volgende:
meestal tussen 0:00 en 23:59.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115817512
Ok, duidelijk.
pi_115817783
Krijgen we uberhaupt nog winstuitkering? Ik hoor/lees er niks meer over.
pi_115818505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef bikkie het volgende:
Meestal pas een dag na de betaaldag. Betaaldag is vandaag (de 21ste), dus staat het morgen op je rekening.
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:03:00 #206
202348 Susi
Temple of Love
pi_115828599
Zo, dat waren de stempassen.
pi_115829352
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:03 schreef Susi het volgende:
Zo, dat waren de stempassen.
Ah, zwaar dagje zeker?

Wij doen ze morgen ;)
pi_115829408
Wij hadden de stempassen vandaag en voor het eerst sinds lange tijd moest ik twee redelijk grote kanten lopen. In totaal goed voor 6 tassen :D

De stempassen hadden wij ook, al zaten die in bepaalde wijken op z'n kop.
Heel handig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:29:16 #209
202348 Susi
Temple of Love
pi_115829640
Bij ons zaten ze ook op de kop, dus ik heb bij het voorbereiden maar elk stukje omgedraaid, dan zaten uiteindelijk er minder brieven verkeerdom. Bij het lopen ging het wel lekker, had 2x hah.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:34:30 #210
110987 ErwinRommel
pi_115829847
Ik heb mazzel, ben donderdag vrij, dan rijd een vakantiewerker mijn rit, en laten daar danuist die stempassen bij zitten _O-
pi_115830968
Bij ons in Amsterdam op de Veemarkt was de opleiding wel goed vond ik. Ik heb 3x meegelopen met een zeer ervaren bezorger, die ook de tijd nam om alles uit te leggen. Daarna nog 1x meegelopen met een ander iemand, maar toen wist ik eigenlijk alles al.

Daarna vertelde de teamcoach welke tijd er staat voor de wijken die ik doe, en dan kan ik rustig richting die streef tijd werken. Volgens mij is die streef tijd echter wel overdreven. Het is nu erg rustig en ik doe er nu al langer over, ik zou niet weten waar ik nog meer tijdwinst kan pakken.

Als er bij een bedrijf een hele mailbom naar binnen moet (1 bundel voor 1 adres), dan check ik altijd toch alle post of het wel klopt, dat moet toch ook? Dat zou de enige tijdsbesparing zijn die ik kan bevatten als sterveling zijnde, er zitten namelijk best veel van dat soort mailbombs bij op mijn wijken.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:54:18 #212
110987 ErwinRommel
pi_115832835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:04 schreef sqdtnz het volgende:
Bij ons in Amsterdam op de Veemarkt was de opleiding wel goed vond ik. Ik heb 3x meegelopen met een zeer ervaren bezorger, die ook de tijd nam om alles uit te leggen. Daarna nog 1x meegelopen met een ander iemand, maar toen wist ik eigenlijk alles al.

Daarna vertelde de teamcoach welke tijd er staat voor de wijken die ik doe, en dan kan ik rustig richting die streef tijd werken. Volgens mij is die streef tijd echter wel overdreven. Het is nu erg rustig en ik doe er nu al langer over, ik zou niet weten waar ik nog meer tijdwinst kan pakken.

Als er bij een bedrijf een hele mailbom naar binnen moet (1 bundel voor 1 adres), dan check ik altijd toch alle post of het wel klopt, dat moet toch ook? Dat zou de enige tijdsbesparing zijn die ik kan bevatten als sterveling zijnde, er zitten namelijk best veel van dat soort mailbombs bij op mijn wijken.
Normaal weten de "zetters" al wel welk bedrijf een aparte bundel moet hebben. Dat zou ik echt niet nog eens caan checken. kost je veel tijd.
Zo niet? Dan is het de fout an de "zetter".
Daar zou ik m'n tijd dus niet aan verdoen. Nobel van je, maar die extra tijd die je daar mee bezig bent krijg jij niet betaald.
Aldus mijn visie als chauffeur zijnde bij het Autobedrijf :)
pi_115833159
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Normaal weten de "zetters" al wel welk bedrijf een aparte bundel moet hebben. Dat zou ik echt niet nog eens caan checken. kost je veel tijd.
Zo niet? Dan is het de fout an de "zetter".
Daar zou ik m'n tijd dus niet aan verdoen. Nobel van je, maar die extra tijd die je daar mee bezig bent krijg jij niet betaald.
Aldus mijn visie als chauffeur zijnde bij het Autobedrijf :)
Maar zo werkt dat niet. Want voorbereiders mogen niet alles controleren, alleen als ze het toevallig tegenkomen tijdens het zetten moeten ze het er natuurlijk wel uithalen, maar ze mogen niet alles nakijken op fouten. Dus dat moet wel degelijk op straat gebeuren.
pi_115833228
Bij mijn vaste wijk weet ik precies waar ik zo'n mailbom kan verwachten en dat ga ik heel vluchtig even door, maar niet envelop voor envelop :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:04:59 #215
Maffe Fries
pi_115833244
klopt, de controle moet op straat gebeuren, maar bij autoroutes is het handiger om de sorteerder die controle al te laten doen. Zo doe ik het iig wel, want dat scheelt in de uitvoering veel tijd. Bij het sorteren merk je nauwelijks snelheidsverlies als je het goed doet.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:08:41 #216
110987 ErwinRommel
pi_115833371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar zo werkt dat niet. Want voorbereiders mogen niet alles controleren, alleen als ze het toevallig tegenkomen tijdens het zetten moeten ze het er natuurlijk wel uithalen, maar ze mogen niet alles nakijken op fouten. Dus dat moet wel degelijk op straat gebeuren.
Bij klopt het altijd als ik op een industrieterrein een bundel heb voor een paar grote bedrijven.
Af en toe doek ik wel een steekproef en bekijk tussen de vingers door of alles klopt.
Ze hebben er ervaring mee, dus klopt altijd.
Straks als alles vanuit de grote CVL's gaan vrees ik dat ik wel wat beter moet gaan controleren.
pi_115833486
Hier is het de laatste tijd 1 groot drama qua zetwerk. Eén en al fouten. Je kunt gewoon duidelijk merken dat ze soms gokken of een bundel op- of aflopend moet, straten die allemaal door elkaar zitten, soms kom je van hetzelfde stukje straat ineens 3 bundels tegen op verschillende plaatsen in de tas, dus ik moet alles wel goed controleren.
pi_115833706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:11 schreef gelestipjes het volgende:
Hier is het de laatste tijd 1 groot drama qua zetwerk. Eén en al fouten. Je kunt gewoon duidelijk merken dat ze soms gokken of een bundel op- of aflopend moet, straten die allemaal door elkaar zitten, soms kom je van hetzelfde stukje straat ineens 3 bundels tegen op verschillende plaatsen in de tas, dus ik moet alles wel goed controleren.
Dat staat toch gewoon op de kast, hoe een bundel moet lopen? :P
pi_115833759
Nee, dat niet, die nummers staan overal gewoon als oplopend op de kast. Alleen ze horen dan eigenlijk op die klapper te kijken, maar ja, daar zijn ze vaak te lui voor of zo.
pi_115833922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat niet, die nummers staan overal gewoon als oplopend op de kast. Alleen ze horen dan eigenlijk op die klapper te kijken, maar ja, daar zijn ze vaak te lui voor of zo.
Het zal wel meer te maken hebben met nieuwe/wisselende voorbereiders en tijdsdruk... Jij kan zo teamcoach worden met je 'daar zijn ze vaak te lui voor of zo...' :')
pi_115834168
Nee, sorry, dat is het niet. Ik heb met hen samengewerkt, dus ik weet hoe ze zijn.. Ik heb het dus ook niet over postbodes/voorbereiders in het algemeen, maar over degenen die bij ons de voorbereiding doen. De kreet "het is toch maar voor een postbezorger" is bij ons iets te vaak gevallen. Zo is het ook al meerdere keren voorgekomen dat een postbode een wijk moest lopen die normaal door een postbezorger werd gelopen. Dan kwam ie terug "Allemachtig, wat zaten er veel fouten in" waarna de postbode die die wijk had voorbereid dan zei "Oh, sorry, ja, de volgende keer moet je het even zeggen als jij hem loopt. Ik dacht dat het voor een postbezorger was"

Dat argument wisselende/nieuwe voorbereiders gaat bij ons ook niet op, want het zijn bij ons nog steeds postbodes die al jaren bij de post werken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:47:08 #222
Maffe Fries
pi_115834979
heb je hier al met je leidinggevende over gesproken?
pi_115835646
Meerdere keren, dan spreekt hij ze erop aan, dan gaat het weer 2 weken goed, en daarna gaat het gewoon weer mis.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:07:52 #224
Maffe Fries
pi_115835834
lekker is dat ...
pi_115836011
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:26 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, sorry, dat is het niet. Ik heb met hen samengewerkt, dus ik weet hoe ze zijn.. Ik heb het dus ook niet over postbodes/voorbereiders in het algemeen, maar over degenen die bij ons de voorbereiding doen. De kreet "het is toch maar voor een postbezorger" is bij ons iets te vaak gevallen. Zo is het ook al meerdere keren voorgekomen dat een postbode een wijk moest lopen die normaal door een postbezorger werd gelopen. Dan kwam ie terug "Allemachtig, wat zaten er veel fouten in" waarna de postbode die die wijk had voorbereid dan zei "Oh, sorry, ja, de volgende keer moet je het even zeggen als jij hem loopt. Ik dacht dat het voor een postbezorger was"

Dat argument wisselende/nieuwe voorbereiders gaat bij ons ook niet op, want het zijn bij ons nog steeds postbodes die al jaren bij de post werken.
Dat gebeurt hier ook, voor een directe collega doe je wat meer je best meestal. Maar dat heeft vaak dus wel degelijk met tijdsdruk te maken. Ik kan niet aan elke wijk extra veel aandacht besteden. En die tijdsdruk is er eigenlijk altijd. Als het druk is moeten alle zeilen bijgezet om alles überhaupt op depot te krijgen, op daldagen zijn er minder mensen en is het vaak nog steeds zo dat je de pauze ook maar weer een half uurtje uitstelt omdat het anders niet op tijd afkomt. Op hele rustige daldagen is het de bedoeling dat alles met de eerste rit mee kan, wat dus ook weer tijdsdruk oplevert.

De voorbereidingstijden zijn dan ook totaal niet meer realistisch, er is dan zo weinig machinepost dat dat kreng veel meer fouten gaat maken, vakken door elkaar gooit, gele kaarten te weinig en dat soort grappen. Wil je daar allemaal op controleren dan haal je je tijden never nooit niet...
pi_115836812
Ik heb het dan ook niet over machinefouten. Ik heb zelf ook tot voor kort binnengewerkt en ik weet dat je dat niet allemaal kan/mag controleren. Overigens valt het met die tijdsdruk hier ook nog wel mee, dus dat kan ook niet echt een argument zijn bij ons. Ja, op sommige piekdagen halen ze de tijden niet, maar op de daldagen hebben ze dan wel weer dik tijd over.
pi_115838005
Ik snap het echt niet. Ik werk nu een maand of 8 als voorbereider in een groepje van nog 4 andere voorbereiders. Ik weet zeker dat niemand van ons zomaar wat aanklooit, maar serieus goed zijn of haar werk doet. Ongeacht wie de bezorging doet.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115838758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Dit word ook niet altijd gezegd hoor...Ik heb van de week een autowijk volledig verkloot...
1. ik had hem nog nooit van mijn leven gezet, 2. ik heb gezet zoals hij uit de machine kwam....
Sorry dat ik fouten maak, maar ik kan het niet altijd helpen :(
pi_115838939
Nee, dat klopt, alleen bij ons hebben we dus maar weinig van die mensen, eigenlijk voornamelijk mensen die er al jaren werken en dus ook al jaren voorbereiden. Maar hebben ze bij jullie niet van die klappers dan waar de loopvolgorde opstaat? Of wist je gewoon niet van het bestaan ervan?
pi_115839904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:19 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat klopt, alleen bij ons hebben we dus maar weinig van die mensen, eigenlijk voornamelijk mensen die er al jaren werken en dus ook al jaren voorbereiden. Maar hebben ze bij jullie niet van die klappers dan waar de loopvolgorde opstaat? Of wist je gewoon niet van het bestaan ervan?
Bij ons wel, ik werk nooit zonder zo'n klapper!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:47:26 #231
Maffe Fries
pi_115840311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:38 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Bij ons wel, ik werk nooit zonder zo'n klapper!
ik werk het liefst er zonder. Zet dan ook vaak routes die ik op mijn duimpje ken :P
pi_115840516
Klappers met looproute erin hebben wij al zeker twee jaar niet meer.
lama
pi_115840540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:19 schreef gelestipjes het volgende:
Tot iemand het een keer zei....Het duurde ook een week voor ik doorhad dat die nummers voor de straten de loopvolgorde van de tassen zijn dus....
pi_115841876
Hier had ik ook een aantal fouten. Waaronder voor dezelfde huisnummers 2 keer post in 2 bundels. Nee, dat werkt fijn.

Ik hoop dat de stempassen donderdag of zaterdag komen :P Anders mag ik ze morgen in 2 wijken gaan verspreiden.
Of volgende week, want dan loop ik mijn extra wijk niet meer. :P
pi_115842868
Gelukkig hebben we hier geen klappers, neemt alleen maar ruimte in beslag.
pi_115843111
Ik wist niet eens dat die klappers bestonden, houd altijd de volgorde van de kast aan en laatst had ik nog een wijk waar ik de volgorde van de rode bak aan moest houden. Dat wist ik niet, dus mocht iemand anders de wijk opbundelen :')
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:32:51 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_115846601
Hier hebben ze lak aan volgordes. Word daar wel gek van, zeker als routes ineens anders lopen. Nummers verkeerd om, bundels verkeerde volgorde enzo.

Vandaag bv. Ik had bij verrassing de stempassen tussen me post zitten (hoezo vooraf aankondigen, dat is niks voor postnl). En ik heb een straten in een rondje. Dikke bundels en dan 2x 16 huizen. Ben ik halverwege dat rondje... Zit daar ineens een heel andere straat. Hebben ze gewoon die hele bundel d'r tussen geschoven.
Daar loop je dan, met nog een stuk te gaan en HaH en stempassen. Nah dan vloek ik flink.

Trouwens die stempassen he... Die moesten toch allemaal op 1 dag? Ik mis me eigen stempas (en ik loop me eigen huis)...
Loesje
pi_115847206
Hier is überhaupt geen post aangekomen ... zal morgen eens vragen wie er moest lopen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:49:39 #239
Maffe Fries
pi_115847517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wist niet eens dat die klappers bestonden, houd altijd de volgorde van de kast aan en laatst had ik nog een wijk waar ik de volgorde van de rode bak aan moest houden. Dat wist ik niet, dus mocht iemand anders de wijk opbundelen :')
de straatvolgorde uit het rode bakje is in principe leidend, tenzij in het boekje anders aangegeven. Je zet de laatste bundel eerst.

Wij hebben een aantal wijken waarbij bij deze regel wel enkele uitzonderingen zijn, omdat dit overgooivakjes zijn. Die zijn tot een minimum beperkt, maar bestaan nog steeds. Dat vereist af en toe toch wel enige kennis van een wijk.
pi_115855820
Salaris is binnen. Over welke periode (data) gaat het eigenlijk, aangezien ik geen loonstrook heb?
Is wel erg weinig..
pi_115856171
De volgorde van de rode bak aanhouden is soms moeilijk, als er maar heel weinig post is! Zonder klapper kan echt niet, ik heb soms straten met als volgorde: 1, 2, 4, 6, 3, 5, 7, 8, 9, 10 of nog erger. Soms lopen de nummers echt helemaal door elkaar!

Salarisperiode is 2 juli tm 29 juli. Was een mager salarisje voor mij wegens weinig extra uren. Heb een contract voor 9 uur per week en werk er soms wel 12 tot 15 per week. Nu in de zomer dus niet, alleen de contracturen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115856175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:47 schreef bikkie het volgende:
Salaris is binnen. Over welke periode (data) gaat het eigenlijk, aangezien ik geen loonstrook heb?
Is wel erg weinig..
02-07 tm 29-07
pi_115856332
thanks!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:32 #244
Maffe Fries
pi_115856866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef KatrienDuck het volgende:
De volgorde van de rode bak aanhouden is soms moeilijk, als er maar heel weinig post is! Zonder klapper kan echt niet, ik heb soms straten met als volgorde: 1, 2, 4, 6, 3, 5, 7, 8, 9, 10 of nog erger. Soms lopen de nummers echt helemaal door elkaar!
vakjes van vier straten die door elkaar heen lopen :P
pi_115857391
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vakjes van vier straten die door elkaar heen lopen :P
En die doe je zonder klapper? Of ken je die uit je hoofd?
Wat zijn trouwens overgooivakjes?
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 10:18:51 #246
Maffe Fries
pi_115857538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

En die doe je zonder klapper? Of ken je die uit je hoofd?
inmiddels wel bijna :P
quote:
Wat zijn trouwens overgooivakjes?
post die in wijk 1 binnenkomt, maar in de route van wijk 2 opgenomen is.
pi_115858372
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

inmiddels wel bijna :P

[..]

post die in wijk 1 binnenkomt, maar in de route van wijk 2 opgenomen is.
Dat is natuurlijk wel ideaal, als je een vaste kast hebt, die je helemaal goed kent. Bij ons wordt er nogal wat gewisseld, dus leer je een wijk nooit helemaal goed kennen! :P
Ingewikkeld zeg, die overgooivakjes! :?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115867398
Mijn verlofuren van mijn vorige contract zijn ook eindelijk uitbetaald, bleek uiteindelijk om 40 uur te gaan. Tikt aardig aan!
pi_115868550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:53 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel ideaal, als je een vaste kast hebt, die je helemaal goed kent. Bij ons wordt er nogal wat gewisseld, dus leer je een wijk nooit helemaal goed kennen! :P
Dat probleem heb ik ook, ben van mezelf uit erg flexibel (in tegenstelling tot sommige van mijn welhaast autistische collega's :+ ) en doe dus niet moeilijk als ik wijken moet zetten die niet in mijn dienst zitten + ik heb geen vaste dienst. Het komt dus maar zelden voor dat ik 2 dagen achter elkaar dezelfde wijk zet, soms raak ik bepaalde wijken weken niet aan. Voor de georoute kende ik alles door jarenlange ervaring zo goed als uit mijn hoofd maar nu voel ik me na meer dan een half jaar Geo nog steeds vaak een nieuweling :') .
pi_115871764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:38 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook, ben van mezelf uit erg flexibel (in tegenstelling tot sommige van mijn welhaast autistische collega's :+ ) en doe dus niet moeilijk als ik wijken moet zetten die niet in mijn dienst zitten + ik heb geen vaste dienst. Het komt dus maar zelden voor dat ik 2 dagen achter elkaar dezelfde wijk zet, soms raak ik bepaalde wijken weken niet aan. Voor de georoute kende ik alles door jarenlange ervaring zo goed als uit mijn hoofd maar nu voel ik me na meer dan een half jaar Geo nog steeds vaak een nieuweling :') .
Ik ben eigenlijk niet zo flexibel, ik baal atijd best wel als ik weer zomaar voor een andere kast word gepleurd! :( Maar ja, je doet er niks aan! :N
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:34:23 #251
Maffe Fries
pi_115873223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:53 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

dat is niet echt handig. Beter is het om zoveel mogelijk vaste kasten te hebben
quote:
neuh. gewoon goed aangeven, dan is er niets aan de hand.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:35:17 #252
Maffe Fries
pi_115873257
Moest toevallig vandaag alsnog een wijkje wegbrengen. De stempassen zaten er vandaag al bij ipv morgen _O-

Waren ze er niet bij geweest dan was het werkelijk een superdaldag geweest zo rustig was het :')
pi_115873590
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Moest toevallig vandaag alsnog een wijkje wegbrengen. De stempassen zaten er vandaag al bij ipv morgen _O-

Waren ze er niet bij geweest dan was het werkelijk een superdaldag geweest zo rustig was het :')
Hier zaten ze er ook bij inderdaad :) Was anders in een half uur klaar geweest met de post ja.

We kregen wel vijf sms'jes van PostNL met ''we verwachten goede kwaliteit en en wordt extra gecontroleerd!'' Ja.. Dat snap ik ook wel. Eén keer was ook wel duidelijk geweest..
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:53:55 #254
110987 ErwinRommel
pi_115873920
Hebben jullie ook die "gebruiksaanwijzing" gekregen mbt die stempassen? :')

Morgen ben ik vrij, en dan juist in mijn rit heeft de persoon die mijn rit doet die stempassen :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:58:01 #255
Maffe Fries
pi_115874045
gebruiksaanwijzing? Alsof ik daar aan denk als ik een wijk afraffel in een tijd die een half uur sneller is dan wanneer ik met reclame loop.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:02:30 #256
110987 ErwinRommel
pi_115874192
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
gebruiksaanwijzing? Alsof ik daar aan denk als ik een wijk afraffel in een tijd die een half uur sneller is dan wanneer ik met reclame loop.
Er zijn van die "gebruiksaanwijzingen" in omloop mbt instructie uitreiking Stempas _O-
Dafuq, is toch gewoon als gewone post??
pi_115874227
Hier geen gebruiksaanwijzing gezien hoor, is een stempas moeilijker in de bus te doen dan een andere brief?
lama
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:04:34 #258
110987 ErwinRommel
pi_115874263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:03 schreef lbeew het volgende:
Hier geen gebruiksaanwijzing gezien hoor, is een stempas moeilijker in de bus te doen dan een andere brief?
Schijnbaar wel ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 18:05:19 #259
Maffe Fries
pi_115874293
het enige is dat je nog beter op de adressen moet letten :')
pi_115874331
Volgens mij gingen die instructiekaartjes toch ook vooral over die kandidatenlijsten? Hier wel althans, en ja, dat is wel anders dan normaal met huis aan huis natuurlijk.
pi_115874553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:06 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij gingen die instructiekaartjes toch ook vooral over die kandidatenlijsten? Hier wel althans, en ja, dat is wel anders dan normaal met huis aan huis natuurlijk.
Gewoon overal in pleuren, simpeler kan het haast niet.
lama
pi_115874666
Mwah, er zijn natuurlijk wel verschillende lijsten in omloop, dus je moet wel goed kijken of je een lijst hebt die bestemd is voor jouw postcode gebied. Er gaat immers nog wel eens wat fout.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:18:04 #263
110987 ErwinRommel
pi_115874714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
Mwah, er zijn natuurlijk wel verschillende lijsten in omloop, dus je moet wel goed kijken of je een lijst hebt die bestemd is voor jouw postcode gebied. Er gaat immers nog wel eens wat fout.
Gewoon letten op jouw postcode gebied, bv 41T, die is voor jou. Niks lastigs aan, zie het maar als HAH als je diverse postcode regio's hebt ;)
pi_115874777
Ik zeg ook niet dat ik het lastig vind, maar er werken natuurlijk allerlei mensen bij de post, en een aantal daarvan is zeker wel in staat om het verkeerd te doen als ze niet zo'n kaartje zien. Bovendien heb je vrijwel nooit meer van die 100%-huis aan huis, dus mensen die er nog niet zo lang werken zullen er anders ongetwijfeld niet aan denken dat ook stickeradressen zo'n lijst moeten hebben.
pi_115875624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk niet zo flexibel, ik baal atijd best wel als ik weer zomaar voor een andere kast word gepleurd! :( Maar ja, je doet er niks aan! :N
Zolang ik netjes mijn gewerkte tijd betaald krijg en ze accepteren dat het met dat steeds wisselen ontzettend lang duurt voordat je iets uit je hoofd kent (zeker sinds al die pareltjes van GEO) en dat snelheid en kwaliteit eronder lijden boeit het me weinig. Al krijg je van je collega's zo wel vaak de 'lastige' wijken toegespeeld.

Maar het niet uit het hoofd kennen scheelt echt, vandaag ook, ontzettend slecht gedraaid met de machines, zat van alles door elkaar, veel 'lege' secties want daldag. Dan is het gewoon puzzelen met de Sammy ernaast. Daar gaan je normtijden :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:53:26 #266
110987 ErwinRommel
pi_115875882
iets wat slecht gezet is, geen pardon, dat ga ik niet weer opnieuw doen, komt het morgen wel.
Moeten ze het maar goed doen.
pi_115876667
Ik moest wel lachen vandaag.. collega had per ongeluk 1 van mijn wijken weg gebracht _O-
Als ik het goed begrijp wilde hij eerst mijn eerste wijk gaan halen, maar die was al weg.. dus dan maar die andere :o
Wel raar, die eerste wijk van mij loopt hij volgens mij nooit.. wel een andere op dat depot. Of de baas moest die wijk bedoelen, dan heeft een ander zijn wijk mee genomen en hij de mijne :') E en B lijken natuurlijk wel op elkaar over de telefoon ;)
De wijk die hij nu voor mij gelopen had is er eentje die hij morgen en overmorgen wel moest doen, omdat ik dan vrij ben :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_115878726
Moet je nog iets speciaals doen met de kandidatenlijsten dan? Ik heb hier geen instructiebriefjes gezien, ook niet voor de stembriefjes, die we vorige week al hadden. Is wel handig om te weten :p
Je moet de kandidatenlijsten toch gewoon in elke bus gooien?
pi_115879578
Klopt ja, en je moet er dus op letten dat je wel de goede lijst voor de goede postcode hebt. Want normaal met huis aan huis is het nog wel eens zo als je 2 wijken loopt en dat je bij 1 van die wijken te weinig hebt en bij die andere juist teveel, dat je dat overschot dan gebruikt bij die wijk waar je te weinig had. Nu kan dat dus niet zomaar.
pi_115879667
Maar voor de tweede kamer verkiezingen zijn de lijsten toch hetzelfde in principe, of niet?
lama
pi_115880187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:37 schreef lbeew het volgende:
Maar voor de tweede kamer verkiezingen zijn de lijsten toch hetzelfde in principe, of niet?
Dat zou ik ook denken. Met die verschillende kandidatenlijsten is toch alleen bij gemeenteraadsverkiezingen?
pi_115880351
Tja, ik weet het niet, op dat kaartje stond dat ze niet gelijk zijn
pi_115883618
Dit stond in het bericht dat wij daarover hebben ontvangen van de TC

De kandidatenlijsten zijn niet voorzien van een adres en bezorg je daarom huis-aan-huis. Ieder adres moet een kandidatenlijst ontvangen, inclusief de adressen met een ja-neesticker of nee-neesticker. Ook hiervoor ontvang je een instructiekaartje.
Een kandidatenlijst is niet per gemeente uitwisselbaar, aan de binnenzijde staan namelijk de stemlocaties in de gemeente (wissel dus niet zelf de lijsten). In een beperkt aantal wijken kruist de wijk meerdere gemeenten. In dat geval zit, om fouten te voorkomen, de kandidatenlijst in een geadresseerde envelop. Kandidatenlijsten bezorg je op donderdag 30 augustus of in uitzonderingsgevallen op donderdag 6 september.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115892570
Ik heb nog niets over de stemkaarten gehoord van mijn TC, alleen hier van jullie. Ik ben benieuwd. Als ik niet genoeg kandidatenlijsten heb, sms ik mijn TC wel even of zo. HAH heb ik altijd te weinig in elk geval. :P

Mijn TC is soms echt niet snugger. Hij had vandaag voor de tweede keer mijn extra wijk aan een ander meegegeven. Vorige week hebben we het er nog over gehad dat ik hem deze week nog zou lopen. |:(
En heeft ook echt al een keer of 7 - in 4 weken - gevraagd wanneer ik die extra wijk nou 'ook alweer loop.' :')
pi_115907674
Zo gisteren had ik voor mijn wijk niet eens een zak vol, vandaag vier propvolle zakken. Ben zelfs langer bezig geweest dan afgelopen dinsdag (en dat was met HAH).

Dinsdag de stempassen bij ons overigens.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:53:21 #276
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115910676
Ik baal erg van het feit dat toen ik vandaag mijn TC belde ik te horen kreeg dat er steeds minder zaterdagmedewerkers (daar val ik onder en dat geldt dan sowieso voor Roosendaal) mogen worden ingezet om door de week te werken! Daar gaan mijn extra inkomsten! :(
Af en toe zal het nog wel kunnen zei hij maar het moet worden afgebouwd van de leiding.

Klote! :%

Ik werk namelijk maar drie dagen per week bij mijn 'normale' baan, dus dacht ik altijd lekker extra
te kunnen verdienen op die overige twee dagen. Dat staat dus nu op losse schroeven.

Ik baal daar echt van! Volgens mijn TC is er al bijna niet voldoende werk voor de voltijdsmedewerkers. De rest van het werk moet naar de postbezorgers.

Wordt dit op andere vestigingen ook al toegepast? :o

:{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:55:16 #277
341900 Atmosphere82
pi_115910760
quote:

Op mijn vestiging zei mijn oude TC dat dat een percentage van het aantal minuten in een uur is. Dus bijvoorbeeld 3,50 procent meeruren is 3.30u uitbetaald krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 augustus 2012 @ 16:01:35 #278
Maffe Fries
pi_115911056
bij ons was het behoorlijk druk vandaag. Veel wijken hadden zeker drie volle tassen
pi_115912943
quote:
13s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik baal erg van het feit dat toen ik vandaag mijn TC belde ik te horen kreeg dat er steeds minder zaterdagmedewerkers (daar val ik onder en dat geldt dan sowieso voor Roosendaal) mogen worden ingezet om door de week te werken! Daar gaan mijn extra inkomsten! :(
Af en toe zal het nog wel kunnen zei hij maar het moet worden afgebouwd van de leiding.

Ik werk namelijk maar drie dagen per week bij mijn 'normale' baan, dus dacht ik altijd lekker extra
te kunnen verdienen op die overige twee dagen. Dat staat dus nu op losse schroeven.

Ik baal daar echt van! Volgens mijn TC is er al bijna niet voldoende werk voor de voltijdsmedewerkers. De rest van het werk moet naar de postbezorgers.

Rot voor je! Bij ons op de vestiging zijn nog behoorlijk wat zaterdagwerkers, maar of dit wordt afgebouwd, geen idee.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115913751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:55 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Op mijn vestiging zei mijn oude TC dat dat een percentage van het aantal minuten in een uur is. Dus bijvoorbeeld 3,50 procent meeruren is 3.30u uitbetaald krijgen.
Het is het percentage van een fulltime contract (38 uur per week).
7.89% is 3 uur per week.
pi_115916038
quote:

Ja, maar vooralsnog werk ik nog twee dagen doordeweeks, naast de zaterdag.
pi_115916296
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons was het behoorlijk druk vandaag. Veel wijken hadden zeker drie volle tassen
Da's nog niets. Bij ons hadden de meeste ochtendwijken 5 a 6 tassen, en zelfs kleine middagwijken pasten amper in 2 tassen. Met dank aan Activite, Plus Magazine, Igopost en TV Film.

Het was zoveel dat er een deel voor morgen is blijven staan. Om 9 uur zijn we noodgedwongen gestopt met vossen, omdat we anders de wijken niet op tijd zouden afkrijgen.

Klein meevallertje was dat de aangekondigde stembiljetten er nog niet bijzaten.
pi_115916815
Het was druk vandaag. Heel druk. Zo druk dat mijn wijk die normaal om 1 uur op depo staat, pas om half 3 klaar was voor vervoer. Uiteindelijk kon ik hem om 3 uur gaan lopen.

Ik had ook nog de 2 wekelijkse overheidsverspreiding, maar die mocht ik van me tc morgen doen.
Loesje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:11:49 #284
341900 Atmosphere82
pi_115917227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:57 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is het percentage van een fulltime contract (38 uur per week).
7.89% is 3 uur per week.
Hm, dan bedoel ik denk toch wat anders.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 augustus 2012 @ 18:58:57 #285
Maffe Fries
pi_115918847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's nog niets. Bij ons hadden de meeste ochtendwijken 5 a 6 tassen, en zelfs kleine middagwijken pasten amper in 2 tassen. Met dank aan Activite, Plus Magazine, Igopost en TV Film.

Het was zoveel dat er een deel voor morgen is blijven staan. Om 9 uur zijn we noodgedwongen gestopt met vossen, omdat we anders de wijken niet op tijd zouden afkrijgen.

Klein meevallertje was dat de aangekondigde stembiljetten er nog niet bijzaten.
zo druk was het bij ons dus niet, maar goed, er waren wel weer redelijk wat vakjes die ramvol zaten met dikke bladen. Toch bijna vier wijken kunnen zetten.
pi_115919621
Bij ons hebben ze blijkbaar geen vertrouwen meer in postnl. De stempassen werden de afgelopen jaren al niet meer door postnl gedaan, maar nu de kandidatenlijsten dus ook niet meer. Blijkbaar weten ze daar bij ons op kantoor nog niks van, want ze hebben op het depot wel van die kaartjes uitgedeeld waar je op moet letten bij het bezorgen van die lijsten.
pi_115919697
quote:

Bij ons werd dat vorig jaar al toegepast. Toen was het zelfs zo dat er "absoluut geen zaterdagwerkers" meer op de vloer mochten zijn doordeweeks, behalve in vakanties.
pi_115921150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben ze blijkbaar geen vertrouwen meer in postnl. De stempassen werden de afgelopen jaren al niet meer door postnl gedaan, maar nu de kandidatenlijsten dus ook niet meer. Blijkbaar weten ze daar bij ons op kantoor nog niks van, want ze hebben op het depot wel van die kaartjes uitgedeeld waar je op moet letten bij het bezorgen van die lijsten.
Bij ons zijn ze een aantal jaren terug door de sociale werkplaats bezorgd (Business Post). Maar dat was kennelijk niet zo'n succes, want het daaropvolgende jaar waren ze weer terug.

Het is niet zozeer dat wij zo ontzettend goed zijn, het is meer zo dat de concurrent het NOG slechter doet.
pi_115923026
Volgens mij zijn het bij ons gewoon mensen die door de gemeente zelf worden geregeld, van die mensen die met de verkiezingen ook achter zo'n tafeltje zitten om je stempas aan te nemen en je legitimatiebewijs te controleren.
pi_115927598
Mijn wijk had net zoveel als op een normale donderdag. 4 tassen :) Het was wel zware post vandaag en ze waren laat met brengen.
pi_115941736
quote:
, ik heb soms straten met als volgorde: 1, 2, 4, 6, 3, 5, 7, 8, 9, 10 of nog erger. Soms lopen de nummers echt helemaal door elkaar!
Hé, dat is mijn wijk ;-)) Als even daarna komt 18-20-19-17-13-15-16-14...?
pi_115942693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:48 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog niets over de stemkaarten gehoord van mijn TC, alleen hier van jullie. Ik ben benieuwd. Als ik niet genoeg kandidatenlijsten heb, sms ik mijn TC wel even of zo. HAH heb ik altijd te weinig in elk geval. :P

Mijn TC is soms echt niet snugger. Hij had vandaag voor de tweede keer mijn extra wijk aan een ander meegegeven. Vorige week hebben we het er nog over gehad dat ik hem deze week nog zou lopen. |:(
En heeft ook echt al een keer of 7 - in 4 weken - gevraagd wanneer ik die extra wijk nou 'ook alweer loop.' :')
Of ze wel/niet bezorgd worden het is toch en blijft, een rotzooi in de politiek,
Er is voor ons(de post) geen verbetering te verwachten,kortom verspilde tijd
om er uberhaupt aandacht aan te schenken.
pi_115942757
quote:

dat is allemaal onzin het gaat om centjes pbz kosten een drol,
een ztm en overige kosten meer,daar willen ze op bezuinigen.
pi_115945825
Het is wel hollen en stilstaan de laatste weken. Dinsdag en woensdag een piekdag (i.v.m. de stempassen) en dan op vrijdag een extreme daldag. Gaat lekker zo.
pi_115948460
Sorry, dubbelpost. :')
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115948494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

_O- Wat een feest hè, zulke wijken! :N
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:34:09 #297
341900 Atmosphere82
pi_115949354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons werd dat vorig jaar al toegepast. Toen was het zelfs zo dat er "absoluut geen zaterdagwerkers" meer op de vloer mochten zijn doordeweeks, behalve in vakanties.
Irritant zeg!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:36:06 #298
341900 Atmosphere82
pi_115949439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat is allemaal onzin het gaat om centjes pbz kosten een drol,
een ztm en overige kosten meer,daar willen ze op bezuinigen.
Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
pi_115962704
Hallo collega's

Ik moet morgen een paar wijken lopen. Vorige week kreeg ik een melding dat ik me aan moet melden via de mijnpostnl website. Weet iemand waar ik dit kan doen ?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:08:52 #300
110987 ErwinRommel
pi_115962777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:06 schreef Kamigot het volgende:
Hallo collega's

Ik moet morgen een paar wijken lopen. Vorige week kreeg ik een melding dat ik me aan moet melden via de mijnpostnl website. Weet iemand waar ik dit kan doen ?
www.mijnpostnl.nl
Daar aanmelden met je personeelsnummer.

Ohhh ja, eerst account aanmaken ;)
pi_115962823
Ik heb daar al een account. Er werd me telefonisch verteld dat ik ergens een vinkje moet zetten maar ik zie niet waar ?

Sorry ik bedoel de aanmeldingsplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')