abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115603560

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_115603700
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
pi_115604647
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
pi_115604742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:03 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
kan het haast niet geloven,ze willen juist van de zbst af
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 17:40:41 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115604972
quote:
ik weet iig van niks.

Ik werk iig nog onder een al jaren geleden verlopen CAO, dus wat extra's zou leuk zijn ;) :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115605301
quote:
je bent hier 5 keer geweest sinds 2011 en dan weet je meer dan ons?
je moet de boel niet opruien hier,het is al erg zat.
pi_115605505
quote:
Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
pi_115605815
quote:
PostNL wil bezuinigen, het is crisis, en dan zouden wij 20% loonsverhoging krijgen? Ik weet niet waar je dat gelezen hebt (De Fabeltjeskrant), maar of je bent wel erg goedgelovig, of je denkt dat wij dat zijn. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_115606315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
pi_115606767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
colleaga s niet op reageren is gewoon een lolbroek die de boel komt verzieken.
pi_115607221
quote:
trol :')
pi_115607435
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
pi_115607833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:52 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
Ik vind het geen belachelijk plan, maar gewoon uiterst ongeloofwaardig.

Wat wel zou kunnen, is dat jij of je TC een aantal zaken verwarren. Zo is hier een hele tijd geleden een brief gepost die ging over de sluiting van VBG-en, en dat zdw's dan een aanbod konden krijgen om als postbezorger aan de slag te gaan. In deze brief staat de volgende zin:

quote:
"Recent is besloten aan de postbezorgers op zaterdag in de zogenaamde jeugdschalen op uw vestiging per 16 januari 2012 een arbeidsmarkttoeslag van EUR 2 per uur toe te kennen. Dit geldt alleen voor de uren die u op zaterdag werkt, en niet voor inzet op doordeweekse dagen."
Dat komt er op neer dat er kennelijk op sommige vestigingen aan postbezorgers ONDER DE 23, 2 euro per uur extra bovenop het geldende minimumJEUGDloon wordt betaald, voor werken op zaterdag.

Dus misschien dat je TC dat bedoelde?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115607841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:31 schreef gridjuh het volgende:
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115608196
Ja dat is het vermoed ik. Ik zal morgen nog eens vragen of hij niet in de war is met jij schrijft. Maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik doe morgen verslag, goed ?
pi_115608233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
pi_115612054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
@Gridjuh

Krijg je wel aanvulling tot het sociaal minimum?
Tis natuurlijk van de zotte, dat het gros van de collega.s amper te eten hebben
en zich te pleuris moeten werken.
pi_115612212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

komt wel weer goed hoor
Nou sterkte dan maar! Ik hoop voor jou op betere tijden!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115612386
Is geen trol.

Ik heb per 1 augustus ook een salarisverhoging gehad :)

In de leeftijd van 15 tot 21 komt er inderdaad twee euro per uur bij. Voor een 22-jarige stijgt het loon van 7,49 per uur naar 8,81 per uur. Ook vanaf 23 jaar is dit het uurloon.

Deze toeslag geldt voor postbezorgers die op zaterdag actief zijn en alleen voor de uren die op zaterdag gewerkt zijn.
pi_115612477
Dan ben ik benieuwd of ik ook loonsverhoging heb aangezien ik wel op zaterdag werk :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:46:26 #21
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_115612713
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_115613318
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
pi_115613448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:46 schreef Dennehy het volgende:
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Ah jammer :( Ergens wel flauw, maar ja, weinig aan te doen.
pi_115614022
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier al lang werkt, maar het is normaal dat er zo weinig post is in de zomer. Door DiDoZa wordt dat nog versterkt.

Maar wacht maar als over twee weken de scholen weer beginnen. Dan neemt het volume weer flink toe, zodat je op dinsdag en donderdag zult smeken of ze niet ajb een gedeelte naar de woensdag kunnen verplaatsen!
Ik werk al ruim een jaar voor PostNL. Maar ik bedoel meer in het algemeen. Als ik zie wat ik op daldagen heb, dan vraag ik mij soms af waarom ik nog loop. Hoewel er soms dagen bij zitten die echt behoorlijk vol zitten.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115614842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
Nee, want volgens jouw TC was de loonsverhoging voor zaterdagbestellers, maar het is dus alleen voor POSTBEZORGERS onder de 23.

Als jij zaterdagbesteller bent krijg je er dus geen cent bij.
pi_115614914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

@Gridjuh

Nou mijn vriend verdient nog wel(fulltime), maar de km vergoeding is zeg maar niet hoog genoeg om de kosten eruit te halen....
Zijn loon en deels mijn loon zijn de vaste lasten, maar sommige kwartaal betalingen, maken het weleens moeilijk. en moet mijn ouders nog afbetalen....
Maar heb geen zin om bij mensen(zoals ouders en schoonouders) te vragen voor geld....
Het is niet dat we schulden hebben(klein beetje dan) maar dat we af en toe door onverziene uitgaven ineens te kort komen....
Maar morgen met goede moed weer werken, nog ff kijken of we ergens een leeg flesje hebben...

edit....eind september heb ik weer een meevaller dus, ik blijf ademen(en vreet mezelf nu ff van binnen op)
pi_115614962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:06 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik werk al ruim een jaar voor PostNL. Maar ik bedoel meer in het algemeen. Als ik zie wat ik op daldagen heb, dan vraag ik mij soms af waarom ik nog loop. Hoewel er soms dagen bij zitten die echt behoorlijk vol zitten.
Zo, dan ben je dus practisch al een oudgediende ;)

Maar dat is dus een kunstmatig gecreëerde volumedaling. Ook hangt het af van je wijk. Industriewijken en wijken met dure huizen hebben ook op daldagen nog best wel wat post, vooral op de vrijdag. In volkswijken valt aanmerkelijk minder post, maar dat is altijd zo geweest.
pi_115615150
Zomer of niet, sinds de invoering van het piek/dalsysteem ontvang ik thuis ook een stuk minder post.
Vóór de invoering ontving ik iedere dag wel een aantal POSTstukken. Nu mag ik blij zijn als ik op dinsdag en zaterdag naast de folders ook nog eens een tijdschrift of ander poststuk ontvang.... Waar is dat dan allemaal gebleven? De brochures, tijdschriften en direct mail?

Je gaat mij echt niet vertellen dat dat na de zomer wel aantrekt. Veel bedrijven sturen nou eenmaal geen brieven meer per post, of veel minder. Bijvoorbeeld één keer per jaar een overzicht i.p.v. elke maand. Of kijk maar na verjaardagskaartjes. Vroeger ontving je er nog wel eens wat, tegenwoordig krijg je een onpersoonlijk e-mailtje.

Ik ben een echte voorstander van post. Lees en krijg alles liever op papier, dus ik doe er ook altijd veel aan om de dingen nog per post binnen te krijgen.

Heb al vijf jaar dezelfde wijk (grote volksbuurt, 450 woningen) en kan dus vrij goed inschatten hoe het postverloop hier in de jaren gegaan is. Vroeger had je echt dikke stapels post. Tegenwoordig (ook op niet-zomerdagen) loop je vrijwel alleen met HAH als er geen Makro, tv-gids of Kampioen is.

En dat bedrijven als Sandd grote klanten tegen een prikkie wegkopen, en die vervolgens na de belabberde kwaliteit ook niet meer terugkeren naar PostNL, maar de poststromen dan maar achterwege laten, heeft ook geen positief effect voor ons...

Erg jammer...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 21:27:18 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115615439
het is waar dat het afneemt, want bij een drie uurswijk die ik had was er op sommige dagen gewoon 6 tassen post (geen HAH dus). Tegenwoordig is dat vaak 2x2 tassen post. Niet helemaal vergelijkbaar, omdat het nu twee wijken zijn, maar in totaal zijn die een stuk groter dan de wijk die ik vroeger liep.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115615474
Feit is wel dat er steeds meer gedigitaliseerd wordt. Zo ontvang ik eigenlijk geen enkele rekening nog op papier, maar allemaal per mail. Ik vind het niet zo erg, want al dat papier is toch zonde.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115618023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:23 schreef Deezertje het volgende:
Zomer of niet, sinds de invoering van het piek/dalsysteem ontvang ik thuis ook een stuk minder post.
Vóór de invoering ontving ik iedere dag wel een aantal POSTstukken. Nu mag ik blij zijn als ik op dinsdag en zaterdag naast de folders ook nog eens een tijdschrift of ander poststuk ontvang.... Waar is dat dan allemaal gebleven? De brochures, tijdschriften en direct mail?

Je gaat mij echt niet vertellen dat dat na de zomer wel aantrekt. Veel bedrijven sturen nou eenmaal geen brieven meer per post, of veel minder. Bijvoorbeeld één keer per jaar een overzicht i.p.v. elke maand. Of kijk maar na verjaardagskaartjes. Vroeger ontving je er nog wel eens wat, tegenwoordig krijg je een onpersoonlijk e-mailtje.

Ik ben een echte voorstander van post. Lees en krijg alles liever op papier, dus ik doe er ook altijd veel aan om de dingen nog per post binnen te krijgen.

Heb al vijf jaar dezelfde wijk (grote volksbuurt, 450 woningen) en kan dus vrij goed inschatten hoe het postverloop hier in de jaren gegaan is. Vroeger had je echt dikke stapels post. Tegenwoordig (ook op niet-zomerdagen) loop je vrijwel alleen met HAH als er geen Makro, tv-gids of Kampioen is.

En dat bedrijven als Sandd grote klanten tegen een prikkie wegkopen, en die vervolgens na de belabberde kwaliteit ook niet meer terugkeren naar PostNL, maar de poststromen dan maar achterwege laten, heeft ook geen positief effect voor ons...

Erg jammer...
Dat de post minder wordt, spreek ik niet tegen. Maar de hoeveelheid van de afgelopen weken is absoluut niet representatief te noemen. DiDoZa staat daar volkomen los van, dat is slechts het clusteren van post, maar niet iets waar de totale hoeveelheid door verandert.

Maar let op mijn woorden: Zodra de scholen weer beginnen gaat het enorm aantrekken. Niet meer de hoeveelheden van 10-15 jaar terug, maar toch wel aanzienlijk. September is altijd een van de drukste maanden, en ik loop hier toch wel lang genoeg rond om dat te weten. :Y
pi_115618473
Ik krijg toch nog regelmatig post. Sowieso al omdat ik aan Postcrossing doe. Pas vroeg een collega of ik jarig was, omdat ik zoveel post had. :P
Maar er ligt toch gemiddeld op 3 van de 5 dagen post in de bus. Altijd al zo geweest ook.

Ik verwacht morgen een pakketje en precies als ik post loop, komen ze langs :(. Ik hang maar een briefje op dat ze het voor de deur in een emmer mogen zetten en af en toe ga ik even naar huis. Maar ik kom de pakketbezorger in mijn postwijk (die dus tegen mijn woonwijk aan ligt) ook regelmatig tegen, dus als ik hem zie, ga ik er maar achteraan ofzo. Hopen dat het dezelfde is ;)
pi_115622294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoeveel verdien jij dan? Want toen ik als zaterdagbesteller werkte verdiende ik 9,73 of zo per uur (kan ook 9,97 geweest zijn, dat weet ik niet meer) en postbezorgers verdienen 9,16. Dus zo groot is dat verschil helemaal niet.
pi_115631189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoeveel verdien jij dan? Want toen ik als zaterdagbesteller werkte verdiende ik 9,73 of zo per uur (kan ook 9,97 geweest zijn, dat weet ik niet meer) en postbezorgers verdienen 9,16. Dus zo groot is dat verschil helemaal niet.
Je moet wel kijken naar een postbezorger en een zaterdagwerker met dezelfde leeftijd en dienstjaren. Die 9,16 is voor een postbezorger het absolute maximum, en voor een zaterdagbesteller is dat maximum EUR 11,43. Dus het verschil is nu al ruim 2 euro per uur.

(De tabel in de OP klopt inmiddels niet meer voor de postbezorgers, dit ivm nieuwe CAO en verhoging minimumlonen)
pi_115631349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je moet wel kijken naar een postbezorger en een zaterdagwerker met dezelfde leeftijd en dienstjaren. Die 9,16 is voor een postbezorger het absolute maximum, en voor een zaterdagbesteller is dat maximum EUR 11,43. Dus het verschil is nu al ruim 2 euro per uur.

(De tabel in de OP klopt inmiddels niet meer voor de postbezorgers, dit ivm nieuwe CAO en verhoging minimumlonen)
Ja, dat weet ik, maar aangezien de meeste zaterdagwerkers al weg moeten voordat ze ooit op dat bedrag komen vroeg ik het me af. Laat ik het zo zeggen, bij ons is er geen enkele zaterdagwerker die in de buurt komt van de 11,43, aangezien je na 3 contracten toch weg moet. Dus bij ons is het meer zo dat dat verschil er in theorie wel zou kunnen zijn, maar in de praktijk komt het hier nooit voor (nou ja, tenzij je onder de 23 bent, dan is het verschil wel vrij groot tussen pbz en zaterdagwerker).
pi_115632105
Vanwege extreme hitte mogen festivalgangers water meenemen

Extreme hitte voorspeld voor dit weekend. Lekker werken op zaterdag dus :{

Maar eigenlijk denk ik dat ze overdrijven, +30 graden is toch geen extreme hitte?
pi_115632181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:06 schreef Selestha het volgende:

Maar eigenlijk denk ik dat ze overdrijven, +30 graden is toch geen extreme hitte?
Nou ja, voor NL begrippen is +30 redelijk heet! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115632196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Nou ja, voor NL begrippen is +30 redelijk heet! ;)
Ja lekker lijkt het me niet om in te werken (mijn wijk heeft geen schaduw) maar om het nou extreem te noemen, het is elke zomer toch wel een tijdje rond 30 graden? +35, dat noem ik extreem.
pi_115632254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

@Gridjuh

Tsja, dat is nu eenmaal de teneur in de maatschappij. We moeten allemaal ''meedoen'' en aangezien er niet voor ons allemaal een goede baan in het verschiet ligt (zoals bij mij door mijn handicap) krijg je dit soort toestanden zeker in een economische crisis.
pi_115632677
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:06 schreef Selestha het volgende:

Nou, ik vind dat wel extreme hitte hoor. In de zon is het dan vaak nog stukken warmer. Baal nu al dat ik zaterdag 3 wijken heb.
pi_115633518
Heb zaterdag ook twee wijken, 550 huizen. 3HAH, Makro en waarschijnlijk al een deel van de stempassen... Zal zelf maar drinken meenemen, krijg haast nooit wat aangeboden van de bewoners. In Nederland is het al gauw benauwd hoor, dat vind ik erger dan hitte zelf.
pi_115634792
Ik heb ook een wijk met weinig schaduw, dus dat wordt het warm hebben. :P Ik neem nu een handdoek om af en toe het zweet van mijn hoofd te vegen. Deed een collega en eigenlijk vond ik dat wel een goed idee. :) Het komt altijd zo in mijn ogen, gaat daar prikken en dat vinden mijn lenzen niet fijn.
En hier gaan standaard 6 halve literflesjes mee op een warme dag. :P

Benauwdheid vind ik ook erger dan hitte ja. Vinden mijn longen (astma) ook trouwens.
pi_115636654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind het geen belachelijk plan, maar gewoon uiterst ongeloofwaardig.

Wat wel zou kunnen, is dat jij of je TC een aantal zaken verwarren. Zo is hier een hele tijd geleden een brief gepost die ging over de sluiting van VBG-en, en dat zdw's dan een aanbod konden krijgen om als postbezorger aan de slag te gaan. In deze brief staat de volgende zin:

[..]

Dat komt er op neer dat er kennelijk op sommige vestigingen aan postbezorgers ONDER DE 23, 2 euro per uur extra bovenop het geldende minimumJEUGDloon wordt betaald, voor werken op zaterdag.

Dus misschien dat je TC dat bedoelde?
Zou dat ook voor mij als vakantiewerker gelden? Ik ben dus THK en 19 jaar, nu krijg ik 4.62 euro, dus 2 euro echter zou een groot verschil maken voor mij!
pi_115643455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar aangezien de meeste zaterdagwerkers al weg moeten voordat ze ooit op dat bedrag komen vroeg ik het me af. Laat ik het zo zeggen, bij ons is er geen enkele zaterdagwerker die in de buurt komt van de 11,43, aangezien je na 3 contracten toch weg moet. Dus bij ons is het meer zo dat dat verschil er in theorie wel zou kunnen zijn, maar in de praktijk komt het hier nooit voor (nou ja, tenzij je onder de 23 bent, dan is het verschil wel vrij groot tussen pbz en zaterdagwerker).
Op jouw vestiging wellicht, maar hier niet. Genoeg zaterdagbestellers hier met minstens 5 dienstjaren, en zelfs een paar gesjeesde studenten die hier al 10+ jaar rondlopen. :N
pi_115645916
Vandaag heel snel klaar met mijn wijk, terwijl de voorbereiding best pittig was.
Twee tasjes maar voor mijn wijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115647208
Hier viel het ook mee. 3.5 zak, maar veel Golfbladen voor 1 straat. Dezelfde straat als waar ook iedereen dt hockeyblad heeft. :P
pi_115647446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
Hier viel het ook mee. 3.5 zak, maar veel Golfbladen voor 1 straat. Dezelfde straat als waar ook iedereen dt hockeyblad heeft. :P
Allemaal vrijstaande huizen zeker? :P
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:05:56 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_115647830
heh, hier zijn de stempassen vandaag al meegegaan, weet het omdat mijn vriendin en ik die al binnen hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_115647980
Ja, wij hebben de stempassen ook binnen! Nu eens even denken waar we op stemmen moeten! :?
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:10:38 #50
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_115647998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Ja, wij hebben de stempassen ook binnen! Nu eens even denken waar we op stemmen moeten! :?
Ik zat al te kijken op stemwijzer, die raad mij SGP aan _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')