meestal tussen 0:00 en 23:59.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef bikkie het volgende:
Hoelaat staat normaal het salaris erop?
Meestal pas een dag na de betaaldag. Betaaldag is vandaag (de 21ste), dus staat het morgen op je rekening.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef bikkie het volgende:
Hoelaat staat normaal het salaris erop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Normaal weten de "zetters" al wel welk bedrijf een aparte bundel moet hebben. Dat zou ik echt niet nog eens caan checken. kost je veel tijd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:04 schreef sqdtnz het volgende:
Bij ons in Amsterdam op de Veemarkt was de opleiding wel goed vond ik. Ik heb 3x meegelopen met een zeer ervaren bezorger, die ook de tijd nam om alles uit te leggen. Daarna nog 1x meegelopen met een ander iemand, maar toen wist ik eigenlijk alles al.
Daarna vertelde de teamcoach welke tijd er staat voor de wijken die ik doe, en dan kan ik rustig richting die streef tijd werken. Volgens mij is die streef tijd echter wel overdreven. Het is nu erg rustig en ik doe er nu al langer over, ik zou niet weten waar ik nog meer tijdwinst kan pakken.
Als er bij een bedrijf een hele mailbom naar binnen moet (1 bundel voor 1 adres), dan check ik altijd toch alle post of het wel klopt, dat moet toch ook? Dat zou de enige tijdsbesparing zijn die ik kan bevatten als sterveling zijnde, er zitten namelijk best veel van dat soort mailbombs bij op mijn wijken.
Maar zo werkt dat niet. Want voorbereiders mogen niet alles controleren, alleen als ze het toevallig tegenkomen tijdens het zetten moeten ze het er natuurlijk wel uithalen, maar ze mogen niet alles nakijken op fouten. Dus dat moet wel degelijk op straat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Normaal weten de "zetters" al wel welk bedrijf een aparte bundel moet hebben. Dat zou ik echt niet nog eens caan checken. kost je veel tijd.
Zo niet? Dan is het de fout an de "zetter".
Daar zou ik m'n tijd dus niet aan verdoen. Nobel van je, maar die extra tijd die je daar mee bezig bent krijg jij niet betaald.
Aldus mijn visie als chauffeur zijnde bij het Autobedrijf
Bij klopt het altijd als ik op een industrieterrein een bundel heb voor een paar grote bedrijven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar zo werkt dat niet. Want voorbereiders mogen niet alles controleren, alleen als ze het toevallig tegenkomen tijdens het zetten moeten ze het er natuurlijk wel uithalen, maar ze mogen niet alles nakijken op fouten. Dus dat moet wel degelijk op straat gebeuren.
Dat staat toch gewoon op de kast, hoe een bundel moet lopen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:11 schreef gelestipjes het volgende:
Hier is het de laatste tijd 1 groot drama qua zetwerk. Eén en al fouten. Je kunt gewoon duidelijk merken dat ze soms gokken of een bundel op- of aflopend moet, straten die allemaal door elkaar zitten, soms kom je van hetzelfde stukje straat ineens 3 bundels tegen op verschillende plaatsen in de tas, dus ik moet alles wel goed controleren.
Het zal wel meer te maken hebben met nieuwe/wisselende voorbereiders en tijdsdruk... Jij kan zo teamcoach worden met je 'daar zijn ze vaak te lui voor of zo...'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat niet, die nummers staan overal gewoon als oplopend op de kast. Alleen ze horen dan eigenlijk op die klapper te kijken, maar ja, daar zijn ze vaak te lui voor of zo.
Dat gebeurt hier ook, voor een directe collega doe je wat meer je best meestal. Maar dat heeft vaak dus wel degelijk met tijdsdruk te maken. Ik kan niet aan elke wijk extra veel aandacht besteden. En die tijdsdruk is er eigenlijk altijd. Als het druk is moeten alle zeilen bijgezet om alles überhaupt op depot te krijgen, op daldagen zijn er minder mensen en is het vaak nog steeds zo dat je de pauze ook maar weer een half uurtje uitstelt omdat het anders niet op tijd afkomt. Op hele rustige daldagen is het de bedoeling dat alles met de eerste rit mee kan, wat dus ook weer tijdsdruk oplevert.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:26 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, sorry, dat is het niet. Ik heb met hen samengewerkt, dus ik weet hoe ze zijn.. Ik heb het dus ook niet over postbodes/voorbereiders in het algemeen, maar over degenen die bij ons de voorbereiding doen. De kreet "het is toch maar voor een postbezorger" is bij ons iets te vaak gevallen. Zo is het ook al meerdere keren voorgekomen dat een postbode een wijk moest lopen die normaal door een postbezorger werd gelopen. Dan kwam ie terug "Allemachtig, wat zaten er veel fouten in" waarna de postbode die die wijk had voorbereid dan zei "Oh, sorry, ja, de volgende keer moet je het even zeggen als jij hem loopt. Ik dacht dat het voor een postbezorger was"
Dat argument wisselende/nieuwe voorbereiders gaat bij ons ook niet op, want het zijn bij ons nog steeds postbodes die al jaren bij de post werken.
Dit word ook niet altijd gezegd hoor...Ik heb van de week een autowijk volledig verkloot...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat niet, die nummers staan overal gewoon als oplopend op de kast. Alleen ze horen dan eigenlijk op die klapper te kijken, maar ja, daar zijn ze vaak te lui voor of zo.
Bij ons wel, ik werk nooit zonder zo'n klapper!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:19 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat klopt, alleen bij ons hebben we dus maar weinig van die mensen, eigenlijk voornamelijk mensen die er al jaren werken en dus ook al jaren voorbereiden. Maar hebben ze bij jullie niet van die klappers dan waar de loopvolgorde opstaat? Of wist je gewoon niet van het bestaan ervan?
ik werk het liefst er zonder. Zet dan ook vaak routes die ik op mijn duimpje kenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:38 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons wel, ik werk nooit zonder zo'n klapper!
Tot iemand het een keer zei....Het duurde ook een week voor ik doorhad dat die nummers voor de straten de loopvolgorde van de tassen zijn dus....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:19 schreef gelestipjes het volgende:
Nee, dat klopt, alleen bij ons hebben we dus maar weinig van die mensen, eigenlijk voornamelijk mensen die er al jaren werken en dus ook al jaren voorbereiden. Maar hebben ze bij jullie niet van die klappers dan waar de loopvolgorde opstaat? Of wist je gewoon niet van het bestaan ervan?
de straatvolgorde uit het rode bakje is in principe leidend, tenzij in het boekje anders aangegeven. Je zet de laatste bundel eerst.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wist niet eens dat die klappers bestonden, houd altijd de volgorde van de kast aan en laatst had ik nog een wijk waar ik de volgorde van de rode bak aan moest houden. Dat wist ik niet, dus mocht iemand anders de wijk opbundelen
02-07 tm 29-07quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:47 schreef bikkie het volgende:
Salaris is binnen. Over welke periode (data) gaat het eigenlijk, aangezien ik geen loonstrook heb?
Is wel erg weinig..
vakjes van vier straten die door elkaar heen lopenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef KatrienDuck het volgende:
De volgorde van de rode bak aanhouden is soms moeilijk, als er maar heel weinig post is! Zonder klapper kan echt niet, ik heb soms straten met als volgorde: 1, 2, 4, 6, 3, 5, 7, 8, 9, 10 of nog erger. Soms lopen de nummers echt helemaal door elkaar!
En die doe je zonder klapper? Of ken je die uit je hoofd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vakjes van vier straten die door elkaar heen lopen
inmiddels wel bijnaquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:11 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
En die doe je zonder klapper? Of ken je die uit je hoofd?
post die in wijk 1 binnenkomt, maar in de route van wijk 2 opgenomen is.quote:Wat zijn trouwens overgooivakjes?
Dat is natuurlijk wel ideaal, als je een vaste kast hebt, die je helemaal goed kent. Bij ons wordt er nogal wat gewisseld, dus leer je een wijk nooit helemaal goed kennen!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inmiddels wel bijna
[..]
post die in wijk 1 binnenkomt, maar in de route van wijk 2 opgenomen is.
Dat probleem heb ik ook, ben van mezelf uit erg flexibel (in tegenstelling tot sommige van mijn welhaast autistische collega'squote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:53 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel ideaal, als je een vaste kast hebt, die je helemaal goed kent. Bij ons wordt er nogal wat gewisseld, dus leer je een wijk nooit helemaal goed kennen!![]()
Ingewikkeld zeg, die overgooivakjes!
Ik ben eigenlijk niet zo flexibel, ik baal atijd best wel als ik weer zomaar voor een andere kast word gepleurd!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:38 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik ook, ben van mezelf uit erg flexibel (in tegenstelling tot sommige van mijn welhaast autistische collega's) en doe dus niet moeilijk als ik wijken moet zetten die niet in mijn dienst zitten + ik heb geen vaste dienst. Het komt dus maar zelden voor dat ik 2 dagen achter elkaar dezelfde wijk zet, soms raak ik bepaalde wijken weken niet aan. Voor de georoute kende ik alles door jarenlange ervaring zo goed als uit mijn hoofd maar nu voel ik me na meer dan een half jaar Geo nog steeds vaak een nieuweling
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |