abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:34:23 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115873223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:53 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel ideaal, als je een vaste kast hebt, die je helemaal goed kent. Bij ons wordt er nogal wat gewisseld, dus leer je een wijk nooit helemaal goed kennen! :P
dat is niet echt handig. Beter is het om zoveel mogelijk vaste kasten te hebben
quote:
Ingewikkeld zeg, die overgooivakjes! :?
neuh. gewoon goed aangeven, dan is er niets aan de hand.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:35:17 #252
Maffe Fries
pi_115873257
Moest toevallig vandaag alsnog een wijkje wegbrengen. De stempassen zaten er vandaag al bij ipv morgen _O-

Waren ze er niet bij geweest dan was het werkelijk een superdaldag geweest zo rustig was het :')
pi_115873590
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Moest toevallig vandaag alsnog een wijkje wegbrengen. De stempassen zaten er vandaag al bij ipv morgen _O-

Waren ze er niet bij geweest dan was het werkelijk een superdaldag geweest zo rustig was het :')
Hier zaten ze er ook bij inderdaad :) Was anders in een half uur klaar geweest met de post ja.

We kregen wel vijf sms'jes van PostNL met ''we verwachten goede kwaliteit en en wordt extra gecontroleerd!'' Ja.. Dat snap ik ook wel. Eén keer was ook wel duidelijk geweest..
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:53:55 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_115873920
Hebben jullie ook die "gebruiksaanwijzing" gekregen mbt die stempassen? :')

Morgen ben ik vrij, en dan juist in mijn rit heeft de persoon die mijn rit doet die stempassen :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 17:58:01 #255
Maffe Fries
pi_115874045
gebruiksaanwijzing? Alsof ik daar aan denk als ik een wijk afraffel in een tijd die een half uur sneller is dan wanneer ik met reclame loop.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:02:30 #256
110987 ErwinRommel
pi_115874192
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
gebruiksaanwijzing? Alsof ik daar aan denk als ik een wijk afraffel in een tijd die een half uur sneller is dan wanneer ik met reclame loop.
Er zijn van die "gebruiksaanwijzingen" in omloop mbt instructie uitreiking Stempas _O-
Dafuq, is toch gewoon als gewone post??
pi_115874227
Hier geen gebruiksaanwijzing gezien hoor, is een stempas moeilijker in de bus te doen dan een andere brief?
lama
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:04:34 #258
110987 ErwinRommel
pi_115874263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:03 schreef lbeew het volgende:
Hier geen gebruiksaanwijzing gezien hoor, is een stempas moeilijker in de bus te doen dan een andere brief?
Schijnbaar wel ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2012 @ 18:05:19 #259
Maffe Fries
pi_115874293
het enige is dat je nog beter op de adressen moet letten :')
pi_115874331
Volgens mij gingen die instructiekaartjes toch ook vooral over die kandidatenlijsten? Hier wel althans, en ja, dat is wel anders dan normaal met huis aan huis natuurlijk.
pi_115874553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:06 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij gingen die instructiekaartjes toch ook vooral over die kandidatenlijsten? Hier wel althans, en ja, dat is wel anders dan normaal met huis aan huis natuurlijk.
Gewoon overal in pleuren, simpeler kan het haast niet.
lama
pi_115874666
Mwah, er zijn natuurlijk wel verschillende lijsten in omloop, dus je moet wel goed kijken of je een lijst hebt die bestemd is voor jouw postcode gebied. Er gaat immers nog wel eens wat fout.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:18:04 #263
110987 ErwinRommel
pi_115874714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
Mwah, er zijn natuurlijk wel verschillende lijsten in omloop, dus je moet wel goed kijken of je een lijst hebt die bestemd is voor jouw postcode gebied. Er gaat immers nog wel eens wat fout.
Gewoon letten op jouw postcode gebied, bv 41T, die is voor jou. Niks lastigs aan, zie het maar als HAH als je diverse postcode regio's hebt ;)
pi_115874777
Ik zeg ook niet dat ik het lastig vind, maar er werken natuurlijk allerlei mensen bij de post, en een aantal daarvan is zeker wel in staat om het verkeerd te doen als ze niet zo'n kaartje zien. Bovendien heb je vrijwel nooit meer van die 100%-huis aan huis, dus mensen die er nog niet zo lang werken zullen er anders ongetwijfeld niet aan denken dat ook stickeradressen zo'n lijst moeten hebben.
pi_115875624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk niet zo flexibel, ik baal atijd best wel als ik weer zomaar voor een andere kast word gepleurd! :( Maar ja, je doet er niks aan! :N
Zolang ik netjes mijn gewerkte tijd betaald krijg en ze accepteren dat het met dat steeds wisselen ontzettend lang duurt voordat je iets uit je hoofd kent (zeker sinds al die pareltjes van GEO) en dat snelheid en kwaliteit eronder lijden boeit het me weinig. Al krijg je van je collega's zo wel vaak de 'lastige' wijken toegespeeld.

Maar het niet uit het hoofd kennen scheelt echt, vandaag ook, ontzettend slecht gedraaid met de machines, zat van alles door elkaar, veel 'lege' secties want daldag. Dan is het gewoon puzzelen met de Sammy ernaast. Daar gaan je normtijden :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:53:26 #266
110987 ErwinRommel
pi_115875882
iets wat slecht gezet is, geen pardon, dat ga ik niet weer opnieuw doen, komt het morgen wel.
Moeten ze het maar goed doen.
pi_115876667
Ik moest wel lachen vandaag.. collega had per ongeluk 1 van mijn wijken weg gebracht _O-
Als ik het goed begrijp wilde hij eerst mijn eerste wijk gaan halen, maar die was al weg.. dus dan maar die andere :o
Wel raar, die eerste wijk van mij loopt hij volgens mij nooit.. wel een andere op dat depot. Of de baas moest die wijk bedoelen, dan heeft een ander zijn wijk mee genomen en hij de mijne :') E en B lijken natuurlijk wel op elkaar over de telefoon ;)
De wijk die hij nu voor mij gelopen had is er eentje die hij morgen en overmorgen wel moest doen, omdat ik dan vrij ben :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_115878726
Moet je nog iets speciaals doen met de kandidatenlijsten dan? Ik heb hier geen instructiebriefjes gezien, ook niet voor de stembriefjes, die we vorige week al hadden. Is wel handig om te weten :p
Je moet de kandidatenlijsten toch gewoon in elke bus gooien?
pi_115879578
Klopt ja, en je moet er dus op letten dat je wel de goede lijst voor de goede postcode hebt. Want normaal met huis aan huis is het nog wel eens zo als je 2 wijken loopt en dat je bij 1 van die wijken te weinig hebt en bij die andere juist teveel, dat je dat overschot dan gebruikt bij die wijk waar je te weinig had. Nu kan dat dus niet zomaar.
pi_115879667
Maar voor de tweede kamer verkiezingen zijn de lijsten toch hetzelfde in principe, of niet?
lama
pi_115880187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:37 schreef lbeew het volgende:
Maar voor de tweede kamer verkiezingen zijn de lijsten toch hetzelfde in principe, of niet?
Dat zou ik ook denken. Met die verschillende kandidatenlijsten is toch alleen bij gemeenteraadsverkiezingen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_115880351
Tja, ik weet het niet, op dat kaartje stond dat ze niet gelijk zijn
pi_115883618
Dit stond in het bericht dat wij daarover hebben ontvangen van de TC

De kandidatenlijsten zijn niet voorzien van een adres en bezorg je daarom huis-aan-huis. Ieder adres moet een kandidatenlijst ontvangen, inclusief de adressen met een ja-neesticker of nee-neesticker. Ook hiervoor ontvang je een instructiekaartje.
Een kandidatenlijst is niet per gemeente uitwisselbaar, aan de binnenzijde staan namelijk de stemlocaties in de gemeente (wissel dus niet zelf de lijsten). In een beperkt aantal wijken kruist de wijk meerdere gemeenten. In dat geval zit, om fouten te voorkomen, de kandidatenlijst in een geadresseerde envelop. Kandidatenlijsten bezorg je op donderdag 30 augustus of in uitzonderingsgevallen op donderdag 6 september.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115892570
Ik heb nog niets over de stemkaarten gehoord van mijn TC, alleen hier van jullie. Ik ben benieuwd. Als ik niet genoeg kandidatenlijsten heb, sms ik mijn TC wel even of zo. HAH heb ik altijd te weinig in elk geval. :P

Mijn TC is soms echt niet snugger. Hij had vandaag voor de tweede keer mijn extra wijk aan een ander meegegeven. Vorige week hebben we het er nog over gehad dat ik hem deze week nog zou lopen. |:(
En heeft ook echt al een keer of 7 - in 4 weken - gevraagd wanneer ik die extra wijk nou 'ook alweer loop.' :')
pi_115907674
Zo gisteren had ik voor mijn wijk niet eens een zak vol, vandaag vier propvolle zakken. Ben zelfs langer bezig geweest dan afgelopen dinsdag (en dat was met HAH).

Dinsdag de stempassen bij ons overigens.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:53:21 #276
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115910676
Ik baal erg van het feit dat toen ik vandaag mijn TC belde ik te horen kreeg dat er steeds minder zaterdagmedewerkers (daar val ik onder en dat geldt dan sowieso voor Roosendaal) mogen worden ingezet om door de week te werken! Daar gaan mijn extra inkomsten! :(
Af en toe zal het nog wel kunnen zei hij maar het moet worden afgebouwd van de leiding.

Klote! :%

Ik werk namelijk maar drie dagen per week bij mijn 'normale' baan, dus dacht ik altijd lekker extra
te kunnen verdienen op die overige twee dagen. Dat staat dus nu op losse schroeven.

Ik baal daar echt van! Volgens mijn TC is er al bijna niet voldoende werk voor de voltijdsmedewerkers. De rest van het werk moet naar de postbezorgers.

Wordt dit op andere vestigingen ook al toegepast? :o

:{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:55:16 #277
341900 Atmosphere82
pi_115910760
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 00:31 schreef Deezertje het volgende:
Hoe werkt je loonstrookje eigenlijk? :P

Bij uren staat: 7,890 %. Zijn dat dan 7,8 uur? Want ik heb een zaterdagbesteller contract van 3 uur per week. Dus zeg maar 12 uur per maand... Werk er al bijna 5 jaar, maar valt me nu pas op. Maar als ik het eurobedrag wat er achterstaat deel door die 7,890% kom ik uit op 14,..% dus 14 uur per maand vaste contracturen komt al dichter in de buurt :)

Daaronder staan de extra uren, en dat klopt wel, procenten zijn de gewerkte uren daar.

Lekker maandje. Veel salaris. Maar komt ook door de fietsvergoeding ;) Die krijgen we toch maar 1x per 3 maanden voortaan? Hoe bouwen ze die op? Vindt 27 euro voor 3 maanden best wel karig. Mijn binnen+buitenband moest laatst vervangen worden.. dikke 50 euro aan kosten. Kan je niet declareren, want daar krijgen we juist die fietsvergoeding voor....
Op mijn vestiging zei mijn oude TC dat dat een percentage van het aantal minuten in een uur is. Dus bijvoorbeeld 3,50 procent meeruren is 3.30u uitbetaald krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 augustus 2012 @ 16:01:35 #278
Maffe Fries
pi_115911056
bij ons was het behoorlijk druk vandaag. Veel wijken hadden zeker drie volle tassen
pi_115912943
quote:
13s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik baal erg van het feit dat toen ik vandaag mijn TC belde ik te horen kreeg dat er steeds minder zaterdagmedewerkers (daar val ik onder en dat geldt dan sowieso voor Roosendaal) mogen worden ingezet om door de week te werken! Daar gaan mijn extra inkomsten! :(
Af en toe zal het nog wel kunnen zei hij maar het moet worden afgebouwd van de leiding.

Ik werk namelijk maar drie dagen per week bij mijn 'normale' baan, dus dacht ik altijd lekker extra
te kunnen verdienen op die overige twee dagen. Dat staat dus nu op losse schroeven.

Ik baal daar echt van! Volgens mijn TC is er al bijna niet voldoende werk voor de voltijdsmedewerkers. De rest van het werk moet naar de postbezorgers.

Rot voor je! Bij ons op de vestiging zijn nog behoorlijk wat zaterdagwerkers, maar of dit wordt afgebouwd, geen idee.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115913751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:55 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Op mijn vestiging zei mijn oude TC dat dat een percentage van het aantal minuten in een uur is. Dus bijvoorbeeld 3,50 procent meeruren is 3.30u uitbetaald krijgen.
Het is het percentage van een fulltime contract (38 uur per week).
7.89% is 3 uur per week.
pi_115916038
quote:

Ja, maar vooralsnog werk ik nog twee dagen doordeweeks, naast de zaterdag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115916296
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons was het behoorlijk druk vandaag. Veel wijken hadden zeker drie volle tassen
Da's nog niets. Bij ons hadden de meeste ochtendwijken 5 a 6 tassen, en zelfs kleine middagwijken pasten amper in 2 tassen. Met dank aan Activite, Plus Magazine, Igopost en TV Film.

Het was zoveel dat er een deel voor morgen is blijven staan. Om 9 uur zijn we noodgedwongen gestopt met vossen, omdat we anders de wijken niet op tijd zouden afkrijgen.

Klein meevallertje was dat de aangekondigde stembiljetten er nog niet bijzaten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115916815
Het was druk vandaag. Heel druk. Zo druk dat mijn wijk die normaal om 1 uur op depo staat, pas om half 3 klaar was voor vervoer. Uiteindelijk kon ik hem om 3 uur gaan lopen.

Ik had ook nog de 2 wekelijkse overheidsverspreiding, maar die mocht ik van me tc morgen doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:11:49 #284
341900 Atmosphere82
pi_115917227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:57 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is het percentage van een fulltime contract (38 uur per week).
7.89% is 3 uur per week.
Hm, dan bedoel ik denk toch wat anders.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 augustus 2012 @ 18:58:57 #285
Maffe Fries
pi_115918847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's nog niets. Bij ons hadden de meeste ochtendwijken 5 a 6 tassen, en zelfs kleine middagwijken pasten amper in 2 tassen. Met dank aan Activite, Plus Magazine, Igopost en TV Film.

Het was zoveel dat er een deel voor morgen is blijven staan. Om 9 uur zijn we noodgedwongen gestopt met vossen, omdat we anders de wijken niet op tijd zouden afkrijgen.

Klein meevallertje was dat de aangekondigde stembiljetten er nog niet bijzaten.
zo druk was het bij ons dus niet, maar goed, er waren wel weer redelijk wat vakjes die ramvol zaten met dikke bladen. Toch bijna vier wijken kunnen zetten.
pi_115919621
Bij ons hebben ze blijkbaar geen vertrouwen meer in postnl. De stempassen werden de afgelopen jaren al niet meer door postnl gedaan, maar nu de kandidatenlijsten dus ook niet meer. Blijkbaar weten ze daar bij ons op kantoor nog niks van, want ze hebben op het depot wel van die kaartjes uitgedeeld waar je op moet letten bij het bezorgen van die lijsten.
pi_115919697
quote:

Bij ons werd dat vorig jaar al toegepast. Toen was het zelfs zo dat er "absoluut geen zaterdagwerkers" meer op de vloer mochten zijn doordeweeks, behalve in vakanties.
pi_115921150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben ze blijkbaar geen vertrouwen meer in postnl. De stempassen werden de afgelopen jaren al niet meer door postnl gedaan, maar nu de kandidatenlijsten dus ook niet meer. Blijkbaar weten ze daar bij ons op kantoor nog niks van, want ze hebben op het depot wel van die kaartjes uitgedeeld waar je op moet letten bij het bezorgen van die lijsten.
Bij ons zijn ze een aantal jaren terug door de sociale werkplaats bezorgd (Business Post). Maar dat was kennelijk niet zo'n succes, want het daaropvolgende jaar waren ze weer terug.

Het is niet zozeer dat wij zo ontzettend goed zijn, het is meer zo dat de concurrent het NOG slechter doet.
pi_115923026
Volgens mij zijn het bij ons gewoon mensen die door de gemeente zelf worden geregeld, van die mensen die met de verkiezingen ook achter zo'n tafeltje zitten om je stempas aan te nemen en je legitimatiebewijs te controleren.
pi_115927598
Mijn wijk had net zoveel als op een normale donderdag. 4 tassen :) Het was wel zware post vandaag en ze waren laat met brengen.
pi_115941736
quote:
, ik heb soms straten met als volgorde: 1, 2, 4, 6, 3, 5, 7, 8, 9, 10 of nog erger. Soms lopen de nummers echt helemaal door elkaar!
Hé, dat is mijn wijk ;-)) Als even daarna komt 18-20-19-17-13-15-16-14...?
pi_115942693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:48 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog niets over de stemkaarten gehoord van mijn TC, alleen hier van jullie. Ik ben benieuwd. Als ik niet genoeg kandidatenlijsten heb, sms ik mijn TC wel even of zo. HAH heb ik altijd te weinig in elk geval. :P

Mijn TC is soms echt niet snugger. Hij had vandaag voor de tweede keer mijn extra wijk aan een ander meegegeven. Vorige week hebben we het er nog over gehad dat ik hem deze week nog zou lopen. |:(
En heeft ook echt al een keer of 7 - in 4 weken - gevraagd wanneer ik die extra wijk nou 'ook alweer loop.' :')
Of ze wel/niet bezorgd worden het is toch en blijft, een rotzooi in de politiek,
Er is voor ons(de post) geen verbetering te verwachten,kortom verspilde tijd
om er uberhaupt aandacht aan te schenken.
pi_115942757
quote:

dat is allemaal onzin het gaat om centjes pbz kosten een drol,
een ztm en overige kosten meer,daar willen ze op bezuinigen.
pi_115945825
Het is wel hollen en stilstaan de laatste weken. Dinsdag en woensdag een piekdag (i.v.m. de stempassen) en dan op vrijdag een extreme daldag. Gaat lekker zo.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115948460
Sorry, dubbelpost. :')
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115948494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:11 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

_O- Wat een feest hè, zulke wijken! :N
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:34:09 #297
341900 Atmosphere82
pi_115949354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons werd dat vorig jaar al toegepast. Toen was het zelfs zo dat er "absoluut geen zaterdagwerkers" meer op de vloer mochten zijn doordeweeks, behalve in vakanties.
Irritant zeg!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:36:06 #298
341900 Atmosphere82
pi_115949439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat is allemaal onzin het gaat om centjes pbz kosten een drol,
een ztm en overige kosten meer,daar willen ze op bezuinigen.
Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
pi_115962704
Hallo collega's

Ik moet morgen een paar wijken lopen. Vorige week kreeg ik een melding dat ik me aan moet melden via de mijnpostnl website. Weet iemand waar ik dit kan doen ?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:08:52 #300
110987 ErwinRommel
pi_115962777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:06 schreef Kamigot het volgende:
Hallo collega's

Ik moet morgen een paar wijken lopen. Vorige week kreeg ik een melding dat ik me aan moet melden via de mijnpostnl website. Weet iemand waar ik dit kan doen ?
www.mijnpostnl.nl
Daar aanmelden met je personeelsnummer.

Ohhh ja, eerst account aanmaken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')