In tijden van crisis, voor jou 100 anderen...quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook even overleggen met je teamleider.
De mijne doet daar vreselijk moelijk over, ik krijg een preek over ''eigen verantwoordelijkheid'' en ''wat als wij nou geen leenfiets beschikbaar hadden''. Een vergoeding is al helemaal niet aan de orde.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook even overleggen met je teamleider.
Ik probeer me er ook niet aan te ergeren, veel mensen weten echt niet hoe het is.. Maar af en toe krijg ik er ook jeuk vanquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
In tijden van crisis, voor jou 100 anderen...
Heb weleens gevraagd of ze een leenfiets hadden, nee die hadden ze niet.
Dus, maar gezien jou reactie verdien je genoeg, samen met je eventuele partner?
Je hebt nog nooit waarschijnlijk bij de voedselbank gezeten? Ik heb het toen nadat ik bij voedselbank weg ging/moest een paar betere maanden gehad, toen ze stonden in te zamelen voor de voedselbank, heb ik ook gelijk dingen kunnen geven...(zoals wasmiddel)
En sorry dat ik zo boos overkom, maar sommige mensen weten gewoon niet wat het inhoud om op het minimum te leven, zonder veel uitzicht
Ik verdien genoeg? Wij leven ook rond het sociaal minimum. Omkomen in het geld doen wij niet bepaalt. Maar wij hebben dan wel weer spaargeld, maar daar teren we momenteel wel op in. Ik weet overigens best hoe het is. Je moet keuzes maken en dingen laten. Voor veel mensen is dat heel erg lastig heb ik gemerkt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
In tijden van crisis, voor jou 100 anderen...
Heb weleens gevraagd of ze een leenfiets hadden, nee die hadden ze niet.
Dus, maar gezien jou reactie verdien je genoeg, samen met je eventuele partner?
Als je tc moeilijk doet, als bijvoorbeeld je fiets stuk is, zoals selestha zegt....Dan kies je voor je fiets in plaats van voor eten, dan maar wat minder...quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:00 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik verdien genoeg? Wij leven ook rond het sociaal minimum. Omkomen in het geld doen wij niet bepaalt. Maar wij hebben dan wel weer spaargeld, maar daar teren we momenteel wel op in. Ik weet overigens best hoe het is. Je moet keuzes maken en dingen laten. Voor veel mensen is dat heel erg lastig heb ik gemerkt.
Soortgelijke taferelen hoor en zie ik ook wel eens bij ons. Of postbezorgers die zelf net 2 weken in dienst zijn die iemand anders opleiding moeten geven.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:01 schreef Deezertje het volgende:
Opleiding tegenwoordig is niet meer wat het geweest is...
http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=817
[..]
Jep precies dat heb ik dus ook moeten doen. Want geen fiets = niet bezorgen = ontslag = uit bijstand = op straatquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:49 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Als je tc moeilijk doet, als bijvoorbeeld je fiets stuk is, zoals selestha zegt....Dan kies je voor je fiets in plaats van voor eten, dan maar wat minder...
Nogal kromme redenatie. Helaas herken ik de manier van redenen van collega's en werkt PostNL zo. Buitenstaanders snappen soms niet waarom ik zo moeilijk doe, maar het is gewoon een raar bedrijf.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep precies dat heb ik dus ook moeten doen. Want geen fiets = niet bezorgen = ontslag = uit bijstand = op straat
Wat is hier zo krom aan? Dit is de realiteit hoor. En als je bedoelt dat het krom is dat ik geen ander werk zoek, ik zoek me suf maar wie wil iemand hebben van 25 met een geschiedenis van 5 jaar WIA + een lage opleiding en geen werkervaring in deze tijd?quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nogal kromme redenatie. Helaas herken ik de manier van redenen van collega's en werkt PostNL zo. Buitenstaanders snappen soms niet waarom ik zo moeilijk doe, maar het is gewoon een raar bedrijf.
Wat krom is is het feit dat het als "normaal" wordt gezien dat je moet bezuinigen om je werk te kunnen doen. In eerste instantie is PostNL daar verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat is hier zo krom aan? Dit is de realiteit hoor. En als je bedoelt dat het krom is dat ik geen ander werk zoek, ik zoek me suf maar wie wil iemand hebben van 24 met een geschiedenis van 5 jaar WIA + een lage opleiding en geen werkervaring in deze tijd?
Oh zoquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat krom is is het feit dat het als "normaal" wordt gezien dat je moet bezuinigen om je werk te kunnen doen. In eerste instantie is PostNL daar verantwoordelijk voor.
Dat dus. Het is hoogst discutabel wanneer een werkgever niet voorziet in de middelen om je werk goed te kunnen doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja.. Dat is inderdaad vreemd, zij hebben er toch ook baat bij als ik kom bezorgen.
Ik trek me niets aan van je toon hoor. Ik begrijp best dat je boos wordt door onbegrip. Helaas weet ik uit ervaring hoe het werkt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh zoSorry dat ik zo aanvallend reageerde. Ik kom zo vaak mensen tegen die dit niet snappen dat ik meteen al defensief wordt
Dat mensen zo neerbuigend doen komt voornamelijk omdat veel mensen die bij dit bedrijf werken hun werk gewoon slecht of niet doen en dat straalt op degenen af die hun werk wel naar behoren uitvoeren. Alle (terechte) negatieve media-aandacht werkt natuurlijk ook niet mee.Niet eerlijk, maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zit mijzelf een beetje op te winden nu.
Goed, postbezorger of chauffeur/bezorger bij PostNL is geen raketwetenschap.
Maar dat men zo neerbuigend doet over ons werk, dat steekt me wel eens.
Wie bezorgd die TV gidsen? Wie die ohh zo belangrijke brief? Wie de Libelle? Ga zo maar door.
Dat doen wij!!
En wij, ervanuitgaande dat je serieus bezig bent, doen dat door weer en wind.
Zelf heb ik PTSS vanwege een oorlogs-missie, maar doe mijn werk méér dan uitstekend.
En ik ben blij dat ik ben aangenomen bij PostNL, goed, loon is niet hoog nee. Maar ik ben lekker individueel bezig.
Onze situatie is wat anders, m'n vriendin werk ook, en we hebben een eigen webshop. Dus wij komen wel rond.
Maar ik kan me heel goed inleven in hen die het minder hebben.
Ik weet het wel hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:49 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat mensen zo neerbuigend doen komt voornamelijk omdat veel mensen die bij dit bedrijf werken hun werk gewoon slecht of niet doen en dat straalt op degenen af die hun werk wel naar behoren uitvoeren. Alle (terechte) negatieve media-aandacht werkt natuurlijk ook niet mee.Niet eerlijk, maar zo werkt het nou eenmaal.
Onklikbaar, die link.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd hebben ze morgen Postcodeloterij pakketjes met stroopwafels... Blij dat wij ze niet hebben, kan je 30x terugfietsen omdat iedereen meedoet in de NPL.
Gevonden op Twitter:
[ afbeelding ]
http://twitpic.com/alt354/fullquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:12 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Edit: Oh, het moet een afbeelding zijn zie ik in de kwoot?
Oooooh my worst nightmare! Die arme Sandbezorgers!quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
http://twitpic.com/alt354/full![]()
Ben zeer benieuwd hoe jij die als voorbereider tussen alle bundels zou weten te krijgen
De pakketjes die ik zaterdag had ook van pcl, waren en groter en dikker en ik had er 6 voor 1 huis om te sorteren :|quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
http://twitpic.com/alt354/full![]()
Ben zeer benieuwd hoe jij die als voorbereider tussen alle bundels zou weten te krijgen
buiten dat ze allemaal smeltenquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:10 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd hebben ze morgen Postcodeloterij pakketjes met stroopwafels... Blij dat wij ze niet hebben, kan je 30x terugfietsen omdat iedereen meedoet in de NPL.
Gevonden op Twitter:
http://twitpic.com/alt354/full
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |