Uiteraardquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zowel langzaam als snel, neem ik aan?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hier vandaag een Busa met verlengde brug en NOS gespot
Op zich niet al te gek, maar als je daarbij in ogenschouw neemt dat ik hier met een pickup niet harder dan 30 Mph durf ivbm de gesteldheid van het wegdek is dat wel een beetje mongol
En slippers.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:13 schreef Dekatria het volgende:
Dat is een hele subcultuur daar toch? En allemaal met shirtjes en korte broek
Ik had het vorige week nog mooier.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:14 schreef Salatrel het volgende:
ik vanmiddag op weg naar het werk een gast op een gsx-r in korte broek, wifebeater en teenslipperszn vriendin achterop in een spijkerbroek 2 maten te klein en de reetveter zo ongeveer onder dr oksels (tijgerprint uiteraard)
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:13 schreef Dekatria het volgende:
Dat is een hele subcultuur daar toch? En allemaal met shirtjes en korte broek
Bijna goed, het shirtje zit vaak om het hoofd geknooptquote:
Zal vast leuk bochtjes rijden zijn, met dat dingquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
Check ook de staat van de achterband![]()
*mompelt iets over motor APK's
[ afbeelding ]
We aim to pleasequote:Op zondag 5 augustus 2012 22:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik voel me al helemaal ingeburgerd in deze reeks.
Hahaquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
.. Ik was even weg. Kom ik terug: 'hey, nieuw deel. Even het einde van het vorige deel lezen.'
Mijn gezicht deed ongeveer dit:->
->
![]()
Ik voel me al helemaal ingeburgerd in deze reeks.
Hahaquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:36 schreef Salatrel het volgende:
kort rondje zei ik tegen hemhalf uur weggeweest
wel ff beetje benzine bijgetankt
Tigersquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:36 schreef Salatrel het volgende:
als iemand trouwens nog 12,5k over heeft hou ik me aanbevolenheb vanmiddag ff kort rondje gereden op een tiger 800xc van een collega
ja hij was toch al aant werkquote:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Dekatria het volgende:
Of een Bonneville, wooah![]()
[ afbeelding ]
Geen motorgeluidquote:
Godsgruwelijk, ik zou hem ook zo meenemenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:47 schreef Salatrel het volgende:
sorry kon geen groter plaatje vinden maar dit is toch gewoon![]()
[ afbeelding ]
dat kan. de witte gaat eruit voor 2013 en dan blijven groen, oranje en zwart overquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik vind die oranje versie mooier..
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:55 schreef Dekatria het volgende:
Mijn enige issue met de looks is dattie aan de voorkant van het blok zo nakende is. Dikke sumpguard moet eronder
Oh, en dat afzichtelijke snaveltje moet eraf
Ik denk instelbare schokbrekerquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is trouwens dat goudkleurige wc-rolletje, midden op het frame van de oranje Tiger?
Dat kun je zelf doenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:55 schreef Dekatria het volgende:
Mijn enige issue met de looks is dattie aan de voorkant van het blok zo nakende is. Dikke sumpguard moet eronder
Oh, en dat afzichtelijke snaveltje moet eraf
Paar weken terug stonden er bij de Motoport hier in R'dam een XC en een normale naast elkaar. De verschillen waren echt alleen maar het snaveltje en barkbustersquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
met is mooiervoor de normale tiger 800 kun je hem zelfs als optie erbij krijgen
zit wel meer verschil tussen hoor.... optisch misschien nietquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Paar weken terug stonden er bij de Motoport hier in R'dam een XC en een normale naast elkaar. De verschillen waren echt alleen maar het snaveltje en barkbusters
jahoor de AT van sounddragon hebben we vanmiddag ook verlaagd voor Annequote:Op zondag 5 augustus 2012 23:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
Kunnen zulke motoren eigenlijk verlaagd worden?
Als ik weer eens in de motorzaak ben en op zo'n soort motor ga zitten, word ik vaak namelijk toch wel wat verdrietig..
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jahoor de AT van sounddragon hebben we vanmiddag ook verlaagd voor Anne
Kwestie van de schokbreker achter aanpakkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
Kunnen zulke motoren eigenlijk verlaagd worden?
Goed om te horen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Vinniiee het volgende:
Anne rijd op een transalp en die is ook een aardig eind verlaagd geloof ik, zij is 1,64m dacht ik gelezen te hebben
Pak voor ajb ook mee, anders wordt het een chopperquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kwestie van de schokbreker achter aanpakken
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Vinniiee het volgende:
Anne rijd op een transalp en die is ook een aardig eind verlaagd geloof ik, zij is 1,64m dacht ik gelezen te hebben
En daar betaal je vies veel geld voor volgens mij.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef Salatrel het volgende:
geen idee wat de zithoogte van die alp standaard is maar die van de tiger is 84,5cm..
de nieuwe bmw 700 gs kun je verlagen tot 76,5 met die bmw set
Zoals met alles bij BMWquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:11 schreef Vinniiee het volgende:
En daar betaal je vies veel geld voor volgens mij.
Ik zei goeie twins hequote:Op zondag 5 augustus 2012 23:12 schreef Salatrel het volgende:
die 800gs is toch een 2 cilinder? of telt dat weer niet
de 800gs is ongeveer even duur als de tiger 800xc dus de 700 zal daar wel onder zittenquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:11 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En daar betaal je vies veel geld voor volgens mij.
Rechtstreeks vanuit de OP van het lestopicquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is überhaupt de handigste manier om zo'n motor weer omhoog te krijgen.. Ik viel een keer met m'n lesmotor en dat ding samen met de instructeur omhoog tillen voelde al erg zwaar..Kan me niet voorstellen hoe ik dat in m'n eentje zou moeten doen.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is überhaupt de handigste manier om zo'n motor weer omhoog te krijgen.. Ik viel een keer met m'n lesmotor en dat ding samen met de instructeur omhoog tillen voelde al erg zwaar..Kan me niet voorstellen hoe ik dat in m'n eentje zou moeten doen.
Eensquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:14 schreef Vinniiee het volgende:
/edit: Oh en BMW's vind ik voor ouwe mensen
ok ik ben overstag ik ga voor de tigerquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:14 schreef Vinniiee het volgende:
/edit: Oh en BMW's vind ik voor ouwe mensen
BMW's zijn daarnaast ook helemaal niet zo betrouwbaar als iedereen denkt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ok ik ben overstag ik ga voor de tiger
Nope en je maakt 1 flinke schuiver en je koppen/cilinders zijn naar de klote.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
BMW's zijn daarnaast ook helemaal niet zo betrouwbaar als iedereen denkt.
Zijn die niet dicht op maandag?quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef Salatrel het volgende:
morgen toch vrij dus even langs de dealert
Niet allemaal, veel wel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zijn die niet dicht op maandag?
En waar is die dealer, kom ik wel ff mee
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]![]()
Welke dealer hebben we het over? En het Oostvoorns Meer, klinkt goed
Toevallig dit weekend Long Way Round en Long Way Down in z'n geheel (quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
BMW's zijn daarnaast ook helemaal niet zo betrouwbaar als iedereen denkt.
Ze moesten na afloop de motoren teruggeven aan BMW, wat je toch zou doen denken dat ze die krengen onderhand zou betrouwbaar als wat hebben gekregen. Maar ik lees toch teveel verhalen met problemen met die GS1200's. Als reclame heeft het z'n werk dus dubbel en dwars gedaan, maar of de daaruit gevolgde reputatie terecht is?quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:54 schreef Daantke het volgende:
[..]
Toevallig dit weekend Long Way Round en Long Way Down in z'n geheel () gekeken, die gasten rijden dus 2x 20.000 mijl op een 1150/1200 GS
Mondo Enduro natuurlijk, de Godfather van dat soort series. Road to Dakar is ook wel tof, gaat die Charley Boorman Dakar rijden met een teamquote:Kent iemand trouwens dergelijke documentaires of series?
Beauty is in the eye of the beholder za'k maar zeggenquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
Die GS1200's zijn anders wel echt héééééél erg mooi.
nog niet naar laten kijken.. mijn mannetje was niet beschikbaar..quote:
Die eerste is een Triumph Street Triple uit 2009. Die eronder is de Street Triple zoals ie nu in 2012 in de showroom staat.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
Oooooooh... Die eerste is wel echt een schoonheid. Welke is het
Die tweede lijkt op een insect.
Hij gaat in de topkofferquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vraagje trouwens.. Laat jij je helm eigenlijk ooit aan je motor of sleep je hem overal mee naartoe?
Ik zat er eerlijk gezegd ook aan te denken om eigenlijk alleen daarvoor een topkoffer te nemen... maar da's ook zo stom.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij gaat in de topkoffer
(of erop!)
[ afbeelding ]
Op de Alp zit achterop een slotje waarmee je je helm kan vastmaken aan je motor... lijkt me dat veel moderene fietsen dat ook wel hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik zat er eerlijk gezegd ook aan te denken om eigenlijk alleen daarvoor een topkoffer te nemen... maar da's ook zo stom.
Ik kwam toen ergens zo'n systeem tegen waarbij je je helm vast zet op je stuur, dat ze hem alleen maar mee kunne nemen als ze de kinband doorknippen -> dus niet meer te verkopen. (kan zo snel niet vinden wat het nou precies was..)
Geen idee of zoiets een oplossing is.
Er zit volgens mij wel ergens een haakje onder het zadel waar je hem aan vast kunt maken en dan het zadel er weer overheen kun leggen, op de Bandit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Op de Alp zit achterop een slotje waarmee je je helm kan vastmaken aan je motor... lijkt me dat veel moderene fietsen dat ook wel hebben.
Ik neem echter naar m'n werk altijd m'n helm mee naar binnen.
Ze hebben allebei dubbele koplampenquote:Op maandag 6 augustus 2012 07:46 schreef Paxlie het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met allroads
Die Street Triple is wel geil inderdaad, maar dan wel die versie met dubbele koplamp.
Hier dus een typisch voorbeeld waar de apk NIET bij gaat helpen, tenzij je de volgende dag een apk zou hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
nog niet naar laten kijken.. mijn mannetje was niet beschikbaar..
Wel 100km gereden, ging top. Misschien is die apk toch niet zo´n heeeeeel slecht idee![]()
Oh. Zit je op Curacao? (of caribbean in het algemeen?)quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hier vandaag een Busa met verlengde brug en NOS gespot
Op zich niet al te gek, maar als je daarbij in ogenschouw neemt dat ik hier met een pickup niet harder dan 30 Mph durf ivbm de gesteldheid van het wegdek is dat wel een beetje mongol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dát... valt nou wel weer mee.quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:16 schreef Anne het volgende:
Dan willen we niet weten hoe je huis eruit ziet!
daar heb ik serieus een keer op zondag een hap zand mijn kant op gekregen, LOLquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Moet je opheusden eens proberen, als blikken konden doden was je 10x dood als je daar doorheen rijd
globeriders silk road adventure van Istanbul turkije naar Xian china via Turkey, Georgia, Azerbaijan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kyrgyzstan, Kazakhstan, China 12,800 km. was hele poos terug op discovery HD dus zal vast ook wel een torrent van bestaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:54 schreef Daantke het volgende:
[..]
Toevallig dit weekend Long Way Round en Long Way Down in z'n geheel () gekeken, die gasten rijden dus 2x 20.000 mijl op een 1150/1200 GS
Kent iemand trouwens dergelijke documentaires of series?
Startpunt van de volgende rit is bekendquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:53 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
daar heb ik serieus een keer op zondag een hap zand mijn kant op gekregen, LOL
quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:53 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
daar heb ik serieus een keer op zondag een hap zand mijn kant op gekregen, LOL
Goed plan. Gewoon een of ander zeer christelijk dorp uitzoeken en op zondag gaanquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:01 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Startpunt van de volgende rit is bekend![]()
Daar duik ik vaakquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)=12,122.75,,0,-10.39
weggetje rechts is startpunt
altijd nog beter dan een overstekende gieterquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:53 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
daar heb ik serieus een keer op zondag een hap zand mijn kant op gekregen, LOL
ehm, je moet tanken of wat?? staat ie net op contact?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:14 schreef stinkie het volgende:
[ afbeelding ]
Favo stukje weg van het "huisrondje" (n207)
Tankenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:18 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
ehm, je moet tanken of wat?? staat ie net op contact?
dat durf ik meestal niet aan, die troep is zo oud en smerig volgens mij, daar draait nog geen trekker opquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
Tanken
Maar bijna 75 km op de reserve, dus daar kijk ik nooit zo naar
Meestal zit er nog 2 of 3 liter in als ik doorrij tot wat ik de grens een beetje vind. In het ergste geval nog steeds 20 km te rijden. In het beste 40 - 50 ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:25 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
dat durf ik meestal niet aan, die troep is zo oud en smerig volgens mij, daar draait nog geen trekker op
Is ie ook niet, maar het is een geinig rondje, als je wil kun je wat tussen de dorpen door tuffen en het is bij huis. Ik zit er binnen 5 minuten opquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:15 schreef Vinniiee het volgende:
De N207 ziet er op Maps nou niet echt spannend uit
Dat stukkie langs het water ziet er nog wel leuk uitquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Is ie ook niet, maar het is een geinig rondje, als je wil kun je wat tussen de dorpen door tuffen en het is bij huis. Ik zit er binnen 5 minuten op
[ afbeelding ]
En als je wat langer wil kun je paralel aan de n210 en n228 verder rijden.
Het gebouw waar ik college had, hebben ze speciaal grote kluisjes waar een complete motoruitrusting in past. Eens navragen of ze dat bij jou niet hebben?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Er zit volgens mij wel ergens een haakje onder het zadel waar je hem aan vast kunt maken en dan het zadel er weer overheen kun leggen, op de Bandit.
Ik wil uiteindelijk wel naar colleges etc gaan met de motor.. dat ding de hele tijd meeslepen is dan nogal irritant.
Edit: zo'n soort ding was het - http://www.helmetsecure.com/gallery.html
Hmjaquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:35 schreef Salatrel het volgende:
niet gedaan maar ik zou het op de motor doen en tijdig remmen (voor consequenties van niet tijdig remmen moet je het reisverslag van Dekatria maar ff lezen)
ja daar zat ik net nog aan te denkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja"dat je overal 100 mág wil niet zeggen dat het ook kán', enzo
Stelvio kom ik waarschijnlijk volgend jaar langs, al schijnt het 's zomers echt een drukte van jewelste te zijn daar.
Heen met de boot, terug over de Balkan waarschijnlijk. Iedereen die in de Balkan is geweest raadt het van harte aan, en daarnaast hoef ik me dan ook niet in Griekenland te haasten om een evt. ferry terug te halen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja daar zat ik net nog aan te denkenga je via de balkan of pak je de boot in italië?
Eiffel mag ik niet komen met die blèèèrpijp (open uitlaat, circuit ding geloof ik)quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:52 schreef Salatrel het volgende:
persoonlijk zou ik juist het eerste stuk tot Oostenrijk (en het laatste stuk terug naar nederland) alleen maar snelweg pakken. die tijd die je daarmee overhoud kun je beter gebruiken want er is daar in de omgeving zoveel meer dan alleen stelvio. en de Eifel kun je altijd nog een keer apart een paar dagen voor uittrekken.
maar dat is mijn mening
dan zou ik helemaal doorboeken... met die blerpijp zou ik oostenrijk ook maar oppassenquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:42 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Eiffel mag ik niet komen met die blèèèrpijp (open uitlaat, circuit ding geloof ik)
Waarschijnlijk uitgebreidere film ja, ik zat voor GB alleen al aan 15 gig aan materiaal, dus dat wordt leuk met een reis die meer dan 2 keer zo lang isquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:41 schreef Salatrel het volgende:
nicekan nu al niet wachten op verslag
komt er trouwens nog een uitgebreide film of is die greatest hits het? en is die oude man aan het eind die opa waar je het voor deed?
mooi stukje wel zo met de familie?
nog een leuk zijweggetje van de stelviopass https://maps.google.nl/ma(...)ft&mrsp=0&sz=15&z=14quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:42 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Eiffel mag ik niet komen met die blèèèrpijp (open uitlaat, circuit ding geloof ik)
Ouwe CBR met Pilot Roads...wordt pittigquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog een leuk zijweggetje van de stelviopass https://maps.google.nl/ma(...)ft&mrsp=0&sz=15&z=14
schijnt wel gedeeltelijk onverhard te zijnweet niet wat voor bike je hebt
Afstelling kan bagger worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:55 schreef stinkie het volgende:
Moet ik trouwens nog rekeninghouden met zaken als ik de originele dempers terug wil plaatsen? Of is het echt een kwestie van oude eraf draaien en nieuwe erop?
Buiten de knippers en gaasjes zijn dat de enige niet originele zaken op de motor
moet kunnenquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:04 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ouwe CBR met Pilot Roads...wordt pittig
Heb al verscheidene grindpaden gepakt met mijn GS500, denk dat een AT een stuk comfortabeler rijdquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moet kunnenbij de laatste mc rit heb ik met de GSR ook een stukkie over het gras gemoeten
zon AT is nerges voor nodig
Daar heb je een puntquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tenzij die nooit was aangepast aan de nieuwe dempers
quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:45 schreef Reintji het volgende:
[..]
Oh. Zit je op Curacao? (of caribbean in het algemeen?)Statia, net naast St.MaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Daarom kom ik vanzelf achter.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tenzij die nooit was aangepast aan de nieuwe dempers
Dunno wat SXM means, maar dat zal dan welquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:22 schreef Reintji het volgende:
[..]
Nice! Dan ben via SXM gekomen dus. ;-)
Sint Maartenquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dunno wat SXM means, maar dat zal dan wel
Moet aan het werk nu, latex
Helm vind ik niet zo´n probleem, het pak is erger..quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Er zit volgens mij wel ergens een haakje onder het zadel waar je hem aan vast kunt maken en dan het zadel er weer overheen kun leggen, op de Bandit.
Ik wil uiteindelijk wel naar colleges etc gaan met de motor.. dat ding de hele tijd meeslepen is dan nogal irritant.
Edit: zo'n soort ding was het - http://www.helmetsecure.com/gallery.html
"NEE IK WIL NIET"quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Meneer u moet nu echt van die motor afkomen.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:10 schreef Dekatria het volgende:
Ik
[ afbeelding ]
snap
[ afbeelding ]
niet
[ afbeelding ]
wat
[ afbeelding ]
je
[ afbeelding ]
bedoelt?
Werken komt hier niet voor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:32 schreef Tjacka het volgende:
Zijn hier ook mensen die werken met Mapsource?
Not that serieus i hope?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je snap wat ik bedoel hoop ik?
Ik heb namelijk een vraag er over.
Zo af en toe gebruik ik het wel jaquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:32 schreef Tjacka het volgende:
Zijn hier ook mensen die werken met Mapsource?
Mijn ouwe gebruikt het best vaak eigenlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:41 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zo af en toe gebruik ik het wel ja![]()
Blij dat ik gisteren niet met de motor naar het werk ben gegaan, maar een keer de auto mee kon. Ik heb een ree aangereden namelijk. €1100 schade aan de auto, voorbumper doormidden
Heb je ze al op je pc staan? Dan kun je ze via Hulpprogramma's -> kaartproducten beheren. Daar moet het denk ik. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan namelijkquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mijn ouwe gebruikt het best vaak eigenlijk.
Maar die heeft zijn laptop, zonder na te denken weggegooid.
Mapsource op de nieuwe laptop krijgen is mij gelukt, maar ik snap nou de ballen er niet van hoe ik die kaarten via mygarmin er op krijg.
Maar ik zit dan hier misschien niet juist denk ik.
Dat dacht ik later ook. Ik rijd daar normaal gesproken altijd ongeveer 100 km/h, maar omdat ik een stuk daarvoor ook al reeën had gezien had ik afgeremd en ging het met ongeveer 60 per uur. Toen nog een noodstop, dus ik heb hem met ongeveer 40 km/h geraakt denk ik. Later niet weer gezien trouwens, dus hij zal het wel overleeft hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:46 schreef Vinniiee het volgende:
Als je daar met je motor tegenaan was gereden, was je motor TL en jij zelf gaat ook aardig die richting op dan.
Je zult altijd zien dat soort dingen gebeuren als je net ff wat minder kwetsbaar bent
Nee die kaarten er op krijgen lukt juist niet via de legale weg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Heb je ze al op je pc staan? Dan kun je ze via Hulpprogramma's -> kaartproducten beheren. Daar moet het denk ik. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan namelijk
[..]
Dat dacht ik later ook. Ik rijd daar normaal gesproken altijd ongeveer 100 km/h, maar omdat ik een stuk daarvoor ook al reeën had gezien had ik afgeremd en ging het met ongeveer 60 per uur. Toen nog een noodstop, dus ik heb hem met ongeveer 40 km/h geraakt denk ik. Later niet weer gezien trouwens, dus hij zal het wel overleeft hebben.
Z'n haar zat er nog wel aan in ieder geval
Weet ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:54 schreef Anne het volgende:
En via de illegale weg bespreken we niet hier.
Ik doe al 3 setjes buitenrubber met dezelfde binnenbanden, niks aan de hand.. nog één keer laten zitten en ik heb een setje buitenbanden uitgespaard.. niet vergeten talkpoeder erin te (laten) doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef Salatrel het volgende:
omslachtig gedoe bij spaakwielen met binnenbandenmoet je die ook elke keer vervangen?
wat gaat het worden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:18 schreef Tankiej het volgende:
Zo, motor weggebracht voor een nieuw setje rubber!
Ik vind zelf die nieuwe spaakvelgen van Honda wel vet. Spaken zitten bevestigd aan de buitenkant van de velg net boven het rubber, waardoor er tubeless banden onder kunnen. Die nieuwe Crosstourer (quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef Salatrel het volgende:
omslachtig gedoe bij spaakwielen met binnenbandenmoet je die ook elke keer vervangen?
Ligt aan type motor en blok.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is normaal verbruik eigenlijk in het algemeen?
Ligt volledig aan type blok inderdaad, maar ook afhankelijk van hoe je ermee rijdt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is normaal verbruik eigenlijk in het algemeen?
als ik alleen maar snelwegrij jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:24 schreef Vinniiee het volgende:
Ik denk dat 1:18 wel haalbaar moet zijn voor iedere motor.
Wat voor motor heb je dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als ik alleen maar snelwegrij jaik moet vandaag weer ff tanken en grootste gedeelte zijn snelwegkilometer. alleen van huis naar snelweg en van snelweg af tot parkeerplaats van mijn werk zijn stadskilometers maar lager dan 1:14 komt ie waarschijnlijk niet hoor
Ik zit met mijn motor op ongeveer 1:17 gemiddeld.. 998cc tweepitter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat is normaal verbruik eigenlijk in het algemeen?
die dijk moet je doorrijden richting kesteren, dan ff binnendoor naar elst, amerongen etc...kan je zo, hup naar austerlitz enzo, ook mooi in en om de zeister bossenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:02 schreef Vinniiee het volgende:
Binnendoor is veel leuker. Eerst in Arnhem deze bocht waar je gigantisch hard en plat door kunt als er geen auto's in de weg rijden. Andersom is ie ook leuk trouwens
Vervolgens een stuk dijkNiet ten goede van het verbruik, maar daar hoef ik sowieso niet over te klagen. 12,65L op 265km, komt overeen met 1:20
Kan zuiniger
![]()
Weet ik, maar dan kom ik te laat op mijn werkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:02 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
die dijk moet je doorrijden richting kesteren, dan ff binnendoor naar elst, amerongen etc...kan je zo, hup naar austerlitz enzo, ook mooi in en om de zeister bossen
fuck, zondag op visite in hilversum...nou, ik knoop er mooi een rondje aan vast/ vooraf!quote:
Zaterdag? Als je een keer samen wilt rijden, ik houd me aanbevolenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:25 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
fuck, zondag op visite in hilversum...nou, ik knoop er mooi een rondje aan vast/ vooraf!
gaan we doen, als je maar niet gaat lopen jakkeren, ben een mooi/ weer rijder/ rijd weinig en hou niet zo van jakkerenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zaterdag? Als je een keer samen wilt rijden, ik houd me aanbevolen
Veenendaalquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Weet niet aan wat voor kant jij in of bij Arnhem woont, maar ik kan met een half uurtje ongeveer bij het Gelredome zijn (excl. aankleden).
Engeltje op je tank...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:12 schreef Vinniiee het volgende:
Net geen vliegles gehad vandaag. Ik heb een reactietijd van Rossie dus ben altijd snel weg bij verkeerslichten. Komt er ineens een malloot door rood knallen. Scheelde 1 seconde of ik had vliegles gehad.
Vol met je kloten op de tank voelt niet zo lekker. Bijna onderuit geremd, maar overeind kunnen houden
Afkloppenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:12 schreef Vinniiee het volgende:
Net geen vliegles gehad vandaag. Ik heb een reactietijd van Rossie dus ben altijd snel weg bij verkeerslichten. Komt er ineens een malloot door rood knallen. Scheelde 1 seconde of ik had vliegles gehad.
Vol met je kloten op de tank voelt niet zo lekker. Bijna onderuit geremd, maar overeind kunnen houden
Ja de zoveelste al deze week (en maand).quote:
Wees blijquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:30 schreef Vinniiee het volgende:
Hier in de familie komen die engeltjes wel heel veel voor
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:12 schreef Vinniiee het volgende:
Net geen vliegles gehad vandaag. Ik heb een reactietijd van Rossie dus ben altijd snel weg bij verkeerslichten. Komt er ineens een malloot door rood knallen. Scheelde 1 seconde of ik had vliegles gehad.
Vol met je kloten op de tank voelt niet zo lekker. Bijna onderuit geremd, maar overeind kunnen houden
Beetje jammer inderdaad. Achteraf dacht ik had ff verhaal moeten gaan halen waar die mee bezig was, niet normaal ditquote:
Verhaal of niet, wees blij dat je op het moment gewoon kunt lopen en niet in een ziekenhuis bed ligt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad. Achteraf dacht ik had ff verhaal moeten gaan halen waar die mee bezig was, niet normaal dit. Die verkeerslichten staan altijd minimaal 5 seconden op rood voordat de andere groen worden.
ER6N vs CBF500 ? Ik vond die CBF500 ook maar een log zwaar dingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vandaag met rijles op een Kawasaki in plaats van de standaard Honda gereden. Man, die Kawasaki's zijn chill.Ze zijn echt een heel stuk wendbaarder en makkelijker in evenwicht te houden dan die Honda's.
Al klinken de Honda's wel veel mooier en rustiger.
Was ik ook zeker, en ik was ook blij dat ik hem niet neer legde, en ik was ook héél blij dat er niemand achter me zat. Anders had ik misschien alsnog vliegles gehad.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Verhaal of niet, wees blij dat je op het moment gewoon kunt lopen en niet in een ziekenhuis bed ligt.
Ik ging met mijn gsx600f op de meeste binnendoor routes toch wel heel wat meer los dan nu met 1300cc. En met een gs500 (met echte remmen) nog wel meer vrees ik zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Geen idee, heb ze van Alpine. Gewoon van die plugjes met 2 'vliesjes', dempen prima.
Ik houd wel van doorrijden, maar ik ga niet asociaal hard lopen jagen. Heb dan ook geen dik kanon, maar een GS500.
Sowieso staan ze de laatste tijd veel in omg. Arnhem & langs de dijk te laseren.
Weet niet aan wat voor kant jij in of bij Arnhem woont, maar ik kan met een half uurtje ongeveer bij het Gelredome zijn (excl. aankleden).
Lichtere motor hé dus je kan beter gooien en smijtenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:50 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik ging met mijn gsx600f op de meeste binnendoor routes toch wel heel wat meer los dan nu met 1300cc. En met een gs500 (met echte remmen) nog wel meer vrees ik zo.
Ik heb een keer op weg van mijn werk naar huis een rit gedaan door de stromende regen terwijl het nog flink onweerde ook. Dat was ook een aparte ervaring moet ik zeggen, en eigenlijk ook heel rustgevend. Heel maf..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:00 schreef Salatrel het volgende:
die nachtelijke ritjes naar huis zijn toch erg relaxerendbeetje jammer dat het iedere keer het zelfde stukje is
Viel wel mee toch, gewoon lekker mistig.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:41 schreef Vinniiee het volgende:
Er was trouwens vanmorgen een hele rare mist/waas over Arnhem heen, echt heel vreemd vond ik het.
Jij rijdt dus de andere kant op, ik heb 's ochtends altijd die felle zon recht in m'n bakkes.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:48 schreef Vinniiee het volgende:
Ik vond het niet echt mist, het was zo grauwig. Enige voordeel was dat ik niet verblind werd door de zon via mijn spiegel
Zou goed kunnen. Ik ga in Apeldoorn de A50 op en in Arnhem Centrum er meestal af. Dat is tussen 8.00 en 8.10. Maar wil ook wel eens voorkomen dat ik de A12 en de A50 verder af knal richting Heteren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:55 schreef mstx het volgende:
[..]
Jij rijdt dus de andere kant op, ik heb 's ochtends altijd die felle zon recht in m'n bakkes.Misschien kom ik jou wel elke dag tegen.
Af en toe als ik een uurtje later begin ben ik ook om 8:00 op de A12 bij velperbroek, maar meestal om 7:00.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Ik ga in Apeldoorn de A50 op en in Arnhem Centrum er meestal af. Dat is tussen 8.00 en 8.10. Maar wil ook wel eens voorkomen dat ik de A12 en de A50 verder af knal richting Heteren.
Wat voor motor heb je ook alweer?
Om 8.00 draai ik pas de snelweg op in Apeldoorn, dus nog lang niet bij Velperbroekquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Af en toe als ik een uurtje later begin ben ik ook om 8:00 op de A12 bij velperbroek, maar meestal om 7:00.![]()
Blauwe SV.
Overigens wel lekker dat die trajectcontrole daar weg is sinds de verbreding.
Dit dus. Kaarsrechte provinciale wegen rijd ik dus ook gewoon 100 of nog harderquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:59 schreef mstx het volgende:
Het enige verschil tussen de provinciale weg waar ik dagelijks over rijd en de snelweg is dat je maar 80 mag ipv 120. Verder is 'ie ook kaarsrecht.![]()
En ik ga natuurlijk niet binnendoor rijden he, dan moet ik nog vroeger opstaan.
Je hebt niet de gedachte van 'snelwegblazen' dan, zit gewoon tussen de orenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:06 schreef JK1982 het volgende:
Ja, en toch rijdt het op eoa manier anders, lijkt het wel.
Ik vind blazen op de snelweg niks. Maar afgelopen zaterdag zou ik op de motor naar Assen gaan.
Rij ik op een gegeven moment lekker door (dacht ik) op een weg waar je 80 mag, 's morgens, dus lekker rustig wakker worden, motor knort er lekker op los..
Kijk ik op een gegeven moment op de teller, rij ik 135km/u
Ik had er echt totaal geen erg in..
had je daar ook 13 redenen voor nodig of was 1 genoeg?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef Dekatria het volgende:
Overigens: nieuwe helm
[ afbeelding ]
Blazen op de snelweg is ook rete saai. Elke mongool kan dat. Enige wat ik nog wel eens kan waarderen is de A10 als het redelijk druk is en dan op de spitsstrook overal voorbij knallenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:06 schreef JK1982 het volgende:
Ja, en toch rijdt het op eoa manier anders, lijkt het wel.
Ik vind blazen op de snelweg niks. Maar afgelopen zaterdag zou ik op de motor naar Assen gaan.
Rij ik op een gegeven moment lekker door (dacht ik) op een weg waar je 80 mag, 's morgens, dus lekker rustig wakker worden, motor knort er lekker op los..
Kijk ik op een gegeven moment op de teller, rij ik 135km/u
Ik had er echt totaal geen erg in..
Gheheh..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Blazen op de snelweg is ook rete saai. Elke mongool kan dat. Enige wat ik nog wel eens kan waarderen is de A10 als het redelijk druk is en dan op de spitsstrook overal voorbij knallen
Ik moet wel zeggen, na honderden kilometers twisty-turny door hemelse achtergronden was ik blij even snelwegen te kunnen doen in Schotland, omdat je op die stuurmanswegen zo ontzettend moet focussen dat het gewoon zwaar wordt op den duurquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Blazen op de snelweg is ook rete saai. Elke mongool kan dat. Enige wat ik nog wel eens kan waarderen is de A10 als het redelijk druk is en dan op de spitsstrook overal voorbij knallen
Ja, maar jij hebt er dan inderdaad ook wel een wat langer ritje op zitten..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, na honderden kilometers twisty-turny door hemelse achtergronden was ik blij even snelwegen te kunnen doen in Schotland, omdat je op die stuurmanswegen zo ontzettend moet focussen dat het gewoon zwaar wordt op den duur
Dit heb ik dus ookquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:10 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt er dan inderdaad ook wel een wat langer ritje op zitten..
Ziet er leuk uit trouwens. Ergens zou ik ook nog steeds wel es met de motor op vakantie willen, maar ik zie een beetje op tegen het organiseren enzo, uitzoeken wat je waar allemaal nodig hebt, blablabla..
I know, ik ben gewoon lui
Zoveel hebbie ook niet nodig, zeker niet als je op de bonnefooi in een hotel blijftquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:10 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt er dan inderdaad ook wel een wat langer ritje op zitten..
Ziet er leuk uit trouwens. Ergens zou ik ook nog steeds wel es met de motor op vakantie willen, maar ik zie een beetje op tegen het organiseren enzo, uitzoeken wat je waar allemaal nodig hebt, blablabla..
I know, ik ben gewoon lui
Nee, maar dan nog.. ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld geloof ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zoveel hebbie ook niet nodig, zeker niet als je op de bonnefooi in een hotel blijft
Probeer het eens eerst in Nederland zelf, kom je er vanzelf achterquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog.. ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld geloof ik.
En misschien komt het ook doordat ik het nog nooit gedaan heb ofzo, dat ik er tegenop zie.
Misschien bang om niet op tijd een hotelletje te vinden enzo, dat soort fratsen..
ik vond zeeland erg leuk om willekeurig een dagje rond te rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog.. ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld geloof ik.
En misschien komt het ook doordat ik het nog nooit gedaan heb ofzo, dat ik er tegenop zie.
Misschien bang om niet op tijd een hotelletje te vinden enzo, dat soort fratsen..
Geen van beide lijkt mij ideaal.. maar ik zeg 696quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
3dgn reis, 2 personen. Ducati 696 of 796 hypermotard doen?
Ervaring toevallig? Vrees dat er niks van DE kont van mijn duopssg overblijft..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen van beide lijkt mij ideaal.. maar ik zeg 696
1x op een 796 gereden maar met vriendin achterop was ik binnen 5 minuten gaar... dat ding is bedoelt om te raggen, niet om op te toeren imo. 696 lijkt mij een betere, recht zit hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ervaring toevallig? Vrees dat er niks van DE kont van mijn duopssg overblijft..
Als dat een leuke meid is kun je die billetjes 's avonds natuurlijk even verwennen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ervaring toevallig? Vrees dat er niks van DE kont van mijn duopssg overblijft..
Is het een vrouw? Goed excuus om dr kont te masserenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ervaring toevallig? Vrees dat er niks van DE kont van mijn duopssg overblijft..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |