Je was vergeten de deur ook op slot te doen dus ben ik maar gewoon even binnengelopenquote:
Fixed.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef DevilsWhore het volgende:
4e foto van onderen doet het niet, in de OP.
Graag gedaan en bedanktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:52 schreef MaryMouse het volgende:
Bedankt voor de samenvatting. Begint er zeer goed uit te zien. Wanneer denk je erin te kunnen trekken?
kwestie van voldoende accusquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Fixed.
[..]
Graag gedaan en bedankt
Over een week of twee zouden we op zich over kunnen huizen als alles verder meezit.
De bouwstroom hebben ze weggehaald vandaag en een 400V kast neergezet, maar deze is nog niet op het huis aangesloten (en ik heb nog geen stroommeter, dus de electricien kan niet zoveel).
Mijn bouwende buurman was zo aardig om een verlengsnoer van 25 meter vanuit zijn bouwstroom naar mij te leggen zodat ik door kon werkenStroomloos klussen gaat namelijk niet zo heel lang goed.
heb er over gedacht, maar wij doen het vooralsnog niet. Maar de hoeveelheid sneeuw valt meestal wel mee bij onsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:07 schreef Teslynd het volgende:
Die hekjes? Houden sneeuw vast, zodat je geen minilawine van verijsde sneeuw op je hoofd krijgt.
quote:
Dat dus, en die "tredes" gaan naar waar de schoorsteen komt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:07 schreef Teslynd het volgende:
Die hekjes? Houden sneeuw vast, zodat je geen minilawine van verijsde sneeuw op je hoofd krijgt.
Ik heb 5 accus, maar daar werkt de kapzaag niet op. Heb een Bosch GCM 8SJ gekochtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef crv het volgende:
[..]
kwestie van voldoende accus![]()
Of zelf even met 400v kast prutsen
Dacht dat die voor de kerstman warenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:15 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, en die "tredes" gaan naar waar de schoorsteen komt.
Je bent hier verplicht om veilige toegang te maken voor de veger (zit bij de gemeentebelasting die dienst).
Wil ook zoiets nog eens aanschaffen. bevalt die ?quote:[..]
Ik heb 5 accus, maar daar werkt de kapzaag niet op. Heb een Bosch GCM 8SJ gekocht
Bij ons gewoon verplicht. Dak is berekend op 4kN/m2 als ik het goed herinner.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:10 schreef crv het volgende:
[..]
heb er over gedacht, maar wij doen het vooralsnog niet. Maar de hoeveelheid sneeuw valt meestal wel mee bij ons
Op de begange grond is dan alles klaar. Dan hebben we 2 slaapkamers, een washok, badkamer, keuken/eetkamer/huiskamer en een gang om te beginnen. Wat weinig voor 5 personen, maar voor een korte periode geen probleem.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:12 schreef crv het volgende:
Wat is als je overgaat je TODO list nog?
Moet je nog veel doen dan?
Bevalt bijzonder goed! Gaat zelfs bij 15x5cm balken als een warm mes door boter!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:18 schreef crv het volgende:
[..]
Dacht dat die voor de kerstman waren
[..]
Wil ook zoiets nog eens aanschaffen. bevalt die ?
Heb je bewust Bosch gekozen of heb je ook andere overwogen?
Kan me best voorstellen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:21 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Bij ons gewoon verplicht. Dak is berekend op 4kN/m2 als ik het goed herinner.
pfoeh toch nog wel flinke wat werk.quote:Op de begange grond is dan alles klaar. Dan hebben we 2 slaapkamers, een washok, badkamer, keuken/eetkamer/huiskamer en een gang om te beginnen. Wat weinig voor 5 personen, maar voor een korte periode geen probleem.
Huis in de verf zetten beginnen we vandaag mee. In de loop van de week begin ik met isolatie aanbrengen op zolder om in ieder geval 1 extra slaapkamer daar operationeel te krijgen.
De rest zie ik nog wel, maar heel de zolder doe ik dus zelf, behalve dakramen plaatsen.
Als er een matras in ligt dan is een slaapkamer toch al operationeel?quote:om in ieder geval 1 extra slaapkamer daar operationeel te krijgen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Als er een matras in ligt dan is een slaapkamer toch al operationeel?
Desnoods ipv de slaapkamer tegen het aanrecht op in de keuken of op de eettafel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door crv op 03-08-2012 13:07:56 ]There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
geen wonder dat je een stevige fundering nodig hebtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:39 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna 1800kg glaswol. Heb ik maandag versleept en dat komt 'binnenkort' als isolatie op zolder.
Ik heb werkelijk geen idee... Er moeten twee lagen gips overheen als brandvertraging, da's het enige dat ik ervan weet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:47 schreef slangpie het volgende:
zie ik het goed dat de balken in de garage nog de walslaag bevatten? dus niks geen verf/zink eroverheen?
Er gebeurt zo veel dat ik weinig tijd heb voor updatesquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:50 schreef crv het volgende:
gebeurt hier nog wat of ben je alweer ingesneeuwd![]()
Al ingepakt? Je komt toch al bijna tegen je verhuisdatum aan ?
ziet er strak uit, en je hebt weer wat bespaardquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:10 schreef Bouwclone het volgende:
De tegelzetter kwam vorige week niet terug om de keuken te doen, dus dat heb ik maar zelf gedaan (want de tegels moeten erop voordat de electricien de stopcontacten kan bevestigen en daar ga ik geen twee weken op wachten.
Gisteravond gevoegd, zometeen even flink wassen.
[ afbeelding ]
jep en ook ter plaatse gelast, is natuurlijk wel anders als wij in nederland met schetsplaten en alles.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:47 schreef slangpie het volgende:
zie ik het goed dat de balken in de garage nog de walslaag bevatten? dus niks geen verf/zink eroverheen?
Leuk spul idd!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:15 schreef Bouwclone het volgende:
Oh, de Bosch PLL360 is een perfect stuk speelgoed om te checken of alles echt recht zit
[ afbeelding ]
klopt. wist niet dat er gips over heen zou komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:58 schreef densmee het volgende:
[..]
jep en ook ter plaatse gelast, is natuurlijk wel anders als wij in nederland met schetsplaten en alles.
maar een walslaag in een garage is meer dan voldoende, zeker als er ook nog twee lagen gipsplaat opkomen
Dude, ben je OOIT weleens in Noorwegen geweest?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh en ik maar denken dat wij hier in Nederland op dit gebied (bouwen)
zoveel verder zijn dan in Noorwegen. Klopt het dat materialen e.d. veel
goedkoper is dan hier in Nederland?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:58 schreef Bouwclone het volgende:
Glasvezelaansluiting is bijna klaar :
[ afbeelding ]
In verhouding even duur denk ik, maar voor ons veel duurder...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:59 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dude, ben je OOIT weleens in Noorwegen geweest?
vragen of spullen daar veel goedkoper zijn
90/10 heb ik besteld.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Hoe snel is tie
En met aansluiting op zolderkamer om te fokken
![]()
![]()
Weer een mijlpaal!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:23 schreef Bouwclone het volgende:
Vanavond voor de eerste keer in het huis slapen met het hele gezin
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:23 schreef Bouwclone het volgende:
Vanavond voor de eerste keer in het huis slapen met het hele gezin
De ballustrade krijgt dezelfde grijze kleur als het huis. Het deel waar je op loopt bedenken we volgend jaar wel een keer.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:41 schreef crv het volgende:
Krijgt het Balkon nog een kleurtje / Lak ?
Of gewoon veel groepen natuurlijk. Er staat een mooie foto van de groepenkast in de OP.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:17 schreef JurriaanK het volgende:
4x40? Wat voor een net hebben ze in Noorwegen? 3 fasen + één reserve?
ja maar je hebt toch maar 3 fase en 1 nulquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:12 schreef Light het volgende:
[..]
Of gewoon veel groepen natuurlijk. Er staat een mooie foto van de groepenkast in de OP.
Je hebt iig 1 keer fase, 1 keer nul en 1 keer aarde. En voor de rest heb je per 3 of 4 groepen weer een zekering. Heel veel verder gaat mijn kennis ook nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:41 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar je hebt toch maar 3 fase en 1 nul
ja maar bij krachtstroom heb je 3 keer fase 1 keer nul en 1 keer aarde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt iig 1 keer fase, 1 keer nul en 1 keer aarde. En voor de rest heb je per 3 of 4 groepen weer een zekering. Heel veel verder gaat mijn kennis ook niet
aan het klussenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:15 schreef Bouwclone het volgende:
Waar is vonkenboer als je hem nodig hebt
3G2,5 is 3 aders (normaal geel/groen, blauw, bruin) van een dikte van elk 2,5mm2quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:05 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de inhoudelijke reactie
Ik snap er geen bal van
Het is 400V, 3 fasekast en ik heb een eigen aardkabel van een meter of 50 rond het huis (want een aardpen werkt niet zo goed in een stuk rots).
Alles, inclusief verwarming gaat hier met stroom, vandaar dat er wat meer groepen dan in een Nederlands huis zitten. De kookplaat heeft een sensor hangen die de zekering eruit laat slaan als het te warm wordt (bv bij droogkoken), zou dan lullig zijn als de rest van de keuken dan ook zonder stroom zit. Al gok ik dat een kookplaat ook in Nederland apart zit.
De kabel die ik op zolder ga leggen, op aanbeveling van de electricien, is PN 3G2,5. Zegt mij niks, maar jou vast wel. Ik mag er zelf niks op aansluiten (want dan krijg ik bij evt brand niets van de verzekering - houten huizen branden goed en een foute electrische installatie is vaak een brandoorzaak), maar het vast klaarleggen mocht gelukkig wel.
hovedbryter = hoofdschakelaarquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wat een leuk project. De snelbouw op zich ken ik, mijn ouders hadden ook een prefab huis wat er zomaar ineens binnen een paar dagen stond maar wat ik zo bijzonder vind: is je hele keuken nou zó vanaf fabriek met dat deel van het huis in één keer mee getakeld?
Leuk, al die foto's van het hele traject
O, en mag ik nog een vertaling van je groepenlijstje, de meeste dingen kan ik nog wel logisch vertalen (oven, magnetron, vaatwasser, kookplaat, wasmachine, warmtepomp etc) maar wat in heaven's name is een hovedbryter en vaskerom/bad![]()
I know maar hé, een beetje aandacht voor de topicstarter en een beetje dom (of liever lees: te luiquote:
Ja, de keuken is compleet geinstalleerd geleverd. Alleen de afzuigkap moest ik monteren nadat de tegels erop zaten en de koelkast en vriezen heb ik zelf op de plek gezet nadat de vloer erin lag en de wand een kleur had gekregen. Vaatwasser moest ook op de vloer wachten, maar die heeft de loodgieter als deel van de huisleverantie aangesloten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wat een leuk project. De snelbouw op zich ken ik, mijn ouders hadden ook een prefab huis wat er zomaar ineens binnen een paar dagen stond maar wat ik zo bijzonder vind: is je hele keuken nou zó vanaf fabriek met dat deel van het huis in één keer mee getakeld?
Leuk, al die foto's van het hele traject
Je loopt een beetje vast als je alles wat je niet kent opzoeken moet. En Google-translate lus ik niet, die weet de teksten zo krom te breien...quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
Whahaha, Teslynd googled dus ook niet![]()
Noors-Nederlands woordenboek kopen en erbij pakken dan maarquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je loopt een beetje vast als je alles wat je niet kent opzoeken moet. En Google-translate lus ik niet, die weet de teksten zo krom te breien...
Hoe kom je van bryter naar knop/schakelaar?
pffff fijn klusjequote:Op maandag 27 augustus 2012 19:12 schreef Bouwclone het volgende:
Welkom in de glaswolhel... Maar een goede isolatie geeft lagere stookkosten
[ afbeelding ]
In de rechte wand 25cm, het dak krijgt 35cm (en 15 zitten er al op).
Je hebt tegenwoordig ook hardschuimplaten, maar ik weet zo snel niet of de isolatiewaardes daarvan net zo goed zijn als van glas/steen wol.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:53 schreef crv het volgende:
[..]
pffff fijn klusje![]()
Is er nou geen ander eoptie dan glaswol ?
Ik moet straks ook mijn zolder nog isoleren
Die zijn veel beter. Alleen is het ook een stuk duurder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook hardschuimplaten, maar ik weet zo snel niet of de isolatiewaardes daarvan net zo goed zijn als van glas/steen wol.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook hardschuimplaten, maar ik weet zo snel niet of de isolatiewaardes daarvan net zo goed zijn als van glas/steen wol.
edit:
zoiets - http://www.nubouwen.nl/is(...)ckwool-bouwplaat-201
Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass) Hier maar evenverder over dakisolatiequote:Op maandag 27 augustus 2012 22:14 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Die zijn veel beter. Alleen is het ook een stuk duurder.
Goed planquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:19 schreef crv het volgende:
[..]
[..]
Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass) Hier maar evenverder over dakisolatie
Daarbij jeukt steenwol nietquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
edit:
zoiets - http://www.nubouwen.nl/is(...)ckwool-bouwplaat-201
Ben je de komende winter stevig warm onder de pannen, dat weer wel. Laaf die mannen maar stevig met koffie en soep. komt het zeker goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:25 schreef Bouwclone het volgende:
Kreeg net telefoon: vanmiddag rond 4u beginnen ze met mijn kachel en schoorsteen te installeren
Hebben ze wel een perfecte dag voor uitgezocht met flinke windstoten en stortbuien. Maargoed, niet mijn probleem...
Het is buiten best donker nu, dik wolkendek, enorm veel regen, dus geen optimale fotoconditiesquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:10 schreef MaryMouse het volgende:
Ondanks de ramen lijkt de kelder mij toch best donker?
Waar reageer je nu op?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind juist van wel. Op de eerste foto dacht ik gelijk: waarom zo'n kleintje!
Die schuine ramen geven veel licht, meer dan de rechte van dakkapellen.
Omdat alle vragen om aanpassing bij de 'hoofdbouwer' standaard met 'kan niet' beantwoord werden. Was best vermoeiend...quote:Op woensdag 5 september 2012 09:00 schreef crv het volgende:
Die dakramen geven zat licht.
Mag ik vragen waarom je ze der niet gelijk in hebt laten zetten ?
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:05 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Omdat alle vragen om aanpassing bij de 'hoofdbouwer' standaard met 'kan niet' beantwoord werden. Was best vermoeiend...
Zijn de binnenburen er al in op zolder?quote:Op woensdag 5 september 2012 18:53 schreef Bouwclone het volgende:
Alle ramen zitten er in![]()
Enorm veel lichter nu!![]()
Nee, wilde daarmee beginnen op de grootste slaapkamer, maar er liggen 40 OSB platen en 40 andere platen precies op de verkeerde plek. Had geen zin om die te gaan verplaatsen voordat de timmerlui klaar waren met de dakramen op de andere kamers.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zijn de binnenburen er al in op zolder?
Ah druk bezig, mooi groot terras hoorquote:Op woensdag 19 september 2012 17:07 schreef Bouwclone het volgende:
Terras aan de noordkant: [ afbeelding ]
Ik ga er nu weer mee aan de slag.
Zo kan ik ermee leven dat er een keukenkast voor het raam hangt.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:36 schreef Bouwclone het volgende:
En jullie hadden nog een foto van de kachel tegoed:
[ afbeelding ]
Er hangt niks voor het raam, het raam is precies op maat om tussen het aanrecht en de bovenkasten te passen.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:11 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zo kan ik ermee leven dat er een keukenkast voor het raam hangt.
Hoe timmer je dat balustradehout aan de buitenkant vast?
Ik ga denk ik eens een FAQ makenquote:Op donderdag 20 september 2012 20:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat zijn dat eigenlijk voor haken en rails aan de buitenkant op je dak ? Waar dienen die voor ?
Of is het slagschaduw van iets bij de buren ofzo ?
Het terras ziet er keurig uit hoor al lijkt mij dat al dat houtwerk behoorlijk intensief qua onderhoud enzo...
pfoe idd, neem aan dat verven je hobby is ?quote:Op donderdag 20 september 2012 07:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat wordt een leuke klus om te onderhouden, maar ziet er wel prachtig uit zo.
misschien niet eens zo'n gek idee zo'n FAQquote:Op donderdag 20 september 2012 21:00 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik ga denk ik eens een FAQ maken
Het zijn sneeuwvangers en een 'ladder' voor de schoorsteenveger.
Onderhoud valt wel mee, eens per 10-15 jaar verf erop en klaar.
Zo'n spleet in het plafond ziet er ook niet uit. Hoe ga je dat oplossen? (En wordt het niet mooier als die platen wel tegen elkaar liggen?)quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:53 schreef Bouwclone het volgende:
Plafond is gedeeld om contactgeluid te verminderen tov een hele plaat. De wanden worden ook los van elkaar geplaatst.
[ afbeelding ]
Er komt een wand onder, dus daar zie je niks van.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:27 schreef Light het volgende:
[..]
Zo'n spleet in het plafond ziet er ook niet uit. Hoe ga je dat oplossen? (En wordt het niet mooier als die platen wel tegen elkaar liggen?)
Ah okquote:Op zaterdag 22 september 2012 23:28 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Er komt een wand onder, dus daar zie je niks van.
Ca 14m2 vloeroppervlak per kamer in het deel met 'split'. Groot genoeg als kinderkamers.quote:Op zondag 23 september 2012 10:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou nou, wat een probleem. Het is een loeigroot huis met grote ruimtes. Als hij die ene split zijn het nog steeds prima ruimtes.
Contura is het merk en als ik het goed herinner is het de 510.quote:Op zondag 23 september 2012 17:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Vordert snel!
Wat voor kachel heb je? Merk/type? Vind 'm erg mooi!
Dat vroeg ik me ook al af. Geen idee hoe je zo platen tegen de wand of plafond kunt bevestigen. Bij mij was het allang via de kortste weg naar buiten vertrokken.quote:
Kort lontje?quote:Op zondag 23 september 2012 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Geen idee hoe je zo platen tegen de wand of plafond kunt bevestigen. Bij mij was het allang via de kortste weg naar buiten vertrokken.
Nee hoor. Maar na 2 x struikelen ben ik er klaar mee. En dan gaat het toch echt uit de weg. (Werken moet je veilig doen, dit is niet mijn idee van veilig.)quote:
Dit is werken met hindernissen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar na 2 x struikelen ben ik er klaar mee. En dan gaat het toch echt uit de weg. (Werken moet je veilig doen, dit is niet mijn idee van veilig.)
Ow, OK. Maar wij zien alleen de tussentijdse foto's.quote:Op zondag 23 september 2012 19:02 schreef Bouwclone het volgende:
Ik denk dat jullie niet helemaal beseffen hoe groot het is... Meer dan genoeg plek om te werken zonder te struikelen. En als er iets onverhoopt in de weg ligt om ergens goed bij te kunnen, wordt het natuurlijk eerst verplaatst.
Ja, klopt. Zo ziet het er nu uit op de plek waar ik nu met de glaswol bezig ben:quote:Op zondag 23 september 2012 19:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ow, OK. Maar wij zien alleen de tussentijdse foto's.
Het begint te wennenquote:Op zondag 23 september 2012 19:44 schreef MaryMouse het volgende:
Mooi al deze updates, maar ik krijg echt jeuk als ik naar het glaswol kijk
Succes er verder mee
Je hebt toch ook al een glaswol dekbed gekocht? lekker warm voor de winterquote:
Is die "vlek" rechtsonder nu rots ?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:12 schreef Bouwclone het volgende:
Tuin en oprit aan de onderkant zijn klaar!
Een deel ervan:
[ afbeelding ]
Die bruine vlek is bruin zand, daar ga ik na de winter gras op zaaien.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:58 schreef crv het volgende:
[..]
Is die "vlek" rechtsonder nu rots ?
en zijn de kinderkamers nu klaar ?
Ik werk hier inderdaad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:34 schreef J-Star het volgende:
Wat is dit toch schitterend, echt waar.. Word echt jaloers.
Neem aan dat je in Noorwegen werkt? En wat voor beroep voer je dan uit als ik vragen mag? Of ben je zo'n type dat voor z'n 40ste al gepensioneerd is? Haha
Oke leuk man, neem aan dat je niet wilt vertellen wat je beroep is?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:44 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Die bruine vlek is bruin zand, daar ga ik na de winter gras op zaaien.
De kinderkamers zijn nog steeds niet af, maar delen van de tussenwanden staan nu in ieder geval en het is nu echt duidelijk hoe groot die kamers zijn!
[..]
Ik werk hier inderdaad.
Je verkijkt je gauw op foto'squote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:44 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Die bruine vlek is bruin zand, daar ga ik na de winter gras op zaaien.
De kinderkamers zijn nog steeds niet af, maar delen van de tussenwanden staan nu in ieder geval en het is nu echt duidelijk hoe groot die kamers zijn!
Het is een gesloten inrichtingquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:21 schreef Jagärtrut het volgende:
en, woont het ook lekker? krijgen we ook foto's van de inrichting?
kijk es goed? Hooguit kapot lopen denk ik.. Hij komt er immers niet langs met de autoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:29 schreef vosss het volgende:
Een grasveld pal voor je garage?
Ga je dat niet helemaal kapot rijden?
Ik weet niet hoor, maar hoe ik het zie zit aan het einde rechts zijn garage toch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
kijk es goed? Hooguit kapot lopen denk ik.. Hij komt er immers niet langs met de auto
dit helpt:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar hoe ik het zie zit aan het einde rechts zijn garage toch?
En pal daarvoor ligt een stuk grond en hij zegt recht vooruit komt een grasveldje.
Ik neem aan dat dat stuk grond wat pal voor de garage ligt daarmee bedoeld wordt toch?
Dat zeg ik toch. Ik heb het over de foto, niet over de tekening ter verduidelijkingquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:42 schreef Tinos85 het volgende:
Nee je ziet het van rechts op dat plaatje.
Links op die tekening zit het grasveldje.
je kan ook stellen dat hij zijn huis van de achterkant nadertquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:44 schreef Teslynd het volgende:
O nu ben ik toch weer helemaal in de war. De voordeur is toch aan de kant van de garage = achter het huis? Lekker onhandig. Of is het toch opzij?
Mijn ramen zijn bewust op het noorden gericht. Noorderlicht (het schijnt een vrije actief jaar te worden ook nog) vanuit bed bekijkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:26 schreef RanTheMan het volgende:
je kinderen hebben een beter uitzicht dan jij, slecht geregeld
mislukt steeds. Derde foto.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:49 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht van een van de kinderkamers:
[ afbeelding ]
En mijn slaapkamer:![]()
Dat ding links? Is de garage van een enorme natuurstenen villa. Iets verder naar links en aan de andere kant hebben ze 3 verdiepingen met een glasfacade. Erg mooi!quote:
ja die al geweest is, die van 2 dagen ofzoquote:
ai, ik ben jaloers. Wij hebben nog helemaal geen sneeuw gehad. Zelfs temperaturen van 8 graden voorspeld de komende dagen...quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was twee weken geleden het uitzicht vanaf de eettafel. Maar nu is alle sneeuw alweer gesmolten. We hebben zelfs al twee rondes met sneeuw gehad! Maar alles is weg. Komt binnenkort wel weer nieuwe sneeuw.
quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was twee weken geleden het uitzicht vanaf de eettafel. Maar nu is alle sneeuw alweer gesmolten. We hebben zelfs al twee rondes met sneeuw gehad! Maar alles is weg. Komt binnenkort wel weer nieuwe sneeuw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Niet om het een of ander, het huis ziet er goed uit, lekker ruim ook. Maar waarom de euforie als er sneeuw ligt? Ik ben sneeuw veel liever kwijt als rijk. (Wel mooi om een keer te zien, maar om doorheen te ploegen is dan weer minder he)quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook jaquote:Op dinsdag 13 november 2012 02:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Als je sneeuw liever kwijt dan rijk bent ga je natuurlijk niet in midden Noorwegen wonen
Waar zie je mijn euforie?quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, het huis ziet er goed uit, lekker ruim ook. Maar waarom de euforie als er sneeuw ligt? Ik ben sneeuw veel liever kwijt als rijk. (Wel mooi om een keer te zien, maar om doorheen te ploegen is dan weer minder he)
De vraag is dan wel.. Hoe lang moet hij aanstaan om effectief te zijn?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Kost wel bijna 11 kilowatt per uur als het aanstaat, maar het scheelt veel werk.
Jup, maar zogauw dat de helling af is, komt dat in het bos in een soort van sloot terecht enkele meters lager. Althans, het zal vast een enorme ijsbal worden in de loop van een winter.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:28 schreef Teslynd het volgende:
Krijg je dan een bevriezend ijswaterstroompje omlaag?
Ik heb er geen ervaring mee, als het meteen aanslaat bij de eerste ijsvorming zal het wel meevallen. En zogauw het droog is kan het uit natuurlijk, kou is het probleem niet, ijs/sneeuw wel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
De vraag is dan wel.. Hoe lang moet hij aanstaan om effectief te zijn?
Ik dacht dat dit altijd de reden was dat mensen kinderen kregen, zodat die dit soort klusjes konden doen..quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:38 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Jup, maar zogauw dat de helling af is, komt dat in het bos in een soort van sloot terecht enkele meters lager. Althans, het zal vast een enorme ijsbal worden in de loop van een winter.
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, als het meteen aanslaat bij de eerste ijsvorming zal het wel meevallen. En zogauw het droog is kan het uit natuurlijk, kou is het probleem niet, ijs/sneeuw wel.
Ik heb een offerte aangevraagd en daar zaten sensors in die ervoor zorgden dat je zo zuinig mogelijk met de stroom omgaat (zuinig is wel een relatief begrip in deze natuurlijk). Het systeem op zich, inclusief alles behalve installatie was ergens tussen de 3000-4000¤, weet het niet meer precies.
Maar daar koop je natuurlijk ook een mooie "snow blower" voor (die je dan wel zelf moet bedienen ipv gewoon in bed blijven liggen terwijl je stroomrekening groeit).
Ze zijn nog te jong om met zo'n ding om te mogen/kunnen gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit altijd de reden was dat mensen kinderen kregen, zodat die dit soort klusjes konden doen..
opritverwarmingquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Waar zie je mijn euforie?
Ik heb juist aan de straat twee extra parkeerplekken aan laten leggen zodat ik geen sneeuw moet ruimen op mijn oprit. De garages liggen toch nog vol met materiaal en er is geen plek voor autos.
Nu zou ik alles naar het kelderdeel kunnen verplaatsten, maar da's extra en onnodig werk en ik heb al genoeg te doen.
Ben nog steeds aan het overwegen om opritverwarming te laten installeren. Kost wel bijna 11 kilowatt per uur als het aanstaat, maar het scheelt veel werk.
Wel mooi natuurlijk!quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat voor Noorwegen dan een laag verbruik ? Ik vind het behoorlijk veel namelijkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:57 schreef Bouwclone het volgende:
Ik dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan 200 meter stroomkabel voor op zolder. Niet dus.
Status met de stroom is dus nog steeds "bijna af".
En over stroom gesproken, ik heb inmiddels 10144 kWh stroom verbruikt. Valt me bijzonder mee
Het is niet laag, maar in mijn vorige huis verstookte ik ca 18000 per jaar (stadsverwarming voor warm water en de meeste verwarming, stroom voor de rest, incl vloerverwarming in de badkamer). We gebruiken alleen stroom in dit huis, geen gas of andere energiebronnen (op een houtkachel na). En dit huis is stukken groter en heeft voorlopig nog een open trappegat naar een zolder die nog niet helemaal af is qua isolatiemaatregelen (wel bijna). Daarnaast is dit huis vrijstaand (dus geen warmte van de buren) en heeft heel veel ramen (wel drielaags, dat scheelt). Dus ja, het viel me meequote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat voor Noorwegen dan een laag verbruik ? Ik vind het behoorlijk veel namelijk
Hoelang heb je hier nou over gedaan?quote:Op zondag 30 december 2012 22:19 schreef Bouwclone het volgende:
Vandaag maar eens, na lang uitstellen, de vensterbank in de keuken betegeld.
Ruim met lijm (2,5kg) omdat minder lastig te mixen is met mijn gereedschap
More power!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie gladde massa.
[ afbeelding ]
Even wat prutsen met de tegels en sierlijsten.
[ afbeelding ]
En tadaa, klaar om morgen te voegen:
[ afbeelding ]
Dan zit je dus boven een gemiddeld Noors verbruikquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:41 schreef vosss het volgende:
Ik heb afgelopen 2 jaar rond de 11.000kwh verbruikt in een appartementje van 62m2 en ik heb ook alles op stroom.
Dat kleine laatste stuk rond het raam niet zo heel lang, zijn niet zoveel tegels. Maar de rest van die wand hebben we met twee personen de nodige uren aan besteed. Ik weet dat we rond 0130 pas klaar waren, maar ik weet niet meer hoe laat we begonnen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoelang heb je hier nou over gedaan?
Wij moeten binnenkort ook aan de tegels
Waar dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:51 schreef vosss het volgende:
Ik gok niet heel lang, want echt netjes recht zit het niet
Daar komt een latje ala deze op:quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:13 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Ik zie het niet echt iets wat scheef zit eigenlijk.
Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de rand tussen de laatste tegel en het raam opvult?
Nederlands bezoek wat bevoorraad is geen optie? (Doe ik wel met familie in Zweden...)quote:Op maandag 4 februari 2013 11:01 schreef Bouwclone het volgende:
Da's Tuborg pils. Goedkoopste (want er zijn nog goedkopere) maar nog wel drinkbare pils die te koop is hier. 90NOK (ca 12¤) ofzo voor een 6-pack met flessen.
Is voor de dorst. Als ik wil genieten heb ik nog het een en ander aan speciaalbieren staan.
Maar, een thuisbrouwerij komt in de kelder als het allemaal zover is
Da's meer om te experimenteren dan (overigens geheel legaal) belasting te ontduiken. Is nogal wat werk namelijk (vooral qua schoonmaken).
Waar denk je dat die speciaalbieren vandaan komen?quote:Op maandag 4 februari 2013 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nederlands bezoek wat bevoorraad is geen optie? (Doe ik wel met familie in Zweden...)
Ah okquote:Op maandag 4 februari 2013 11:05 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Waar denk je dat die speciaalbieren vandaan komen?
uit Belgiëquote:Op maandag 4 februari 2013 11:05 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Waar denk je dat die speciaalbieren vandaan komen?
Het grootste deel komt daar inderdaad vandaan.quote:
Ik snap je commentaar niet... Er komt op iedere kamer 2xUTP (CAT5e) en 1xcoax, naast elkaar, en daarnaast ook weer 3x2 wandcontactdozen. Meer dan 2xUTP lijkt me overbodig per (slaap)kamer. En mocht er toch meer nodig zijn, dan is een switch er zo tussengezet, veel makkelijker dan een coax uit de buis halen en twee UTP kabels er doorheen te trekken...quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef gateway het volgende:
Het wordt langzaam wat! Ik zou als ik nieuw zou bouwen of verbouwen bij de tv coax en CAT leggen, aangezien tv steeds vaker ook over ethernet gaat. maargoed, je kan dan ook altij dnog de coax door CAT vervangen (of erbijdoor als er niet teveel bochten inzitten)
sorry, had niet gelezen dat dat allemaal naast elkaar zitquote:Op maandag 4 februari 2013 20:18 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Het grootste deel komt daar inderdaad vandaan.
[..]
Ik snap je commentaar niet... Er komt op iedere kamer 2xUTP (CAT5e) en 1xcoax, naast elkaar, en daarnaast ook weer 3x2 wandcontactdozen. Meer dan 2xUTP lijkt me overbodig per (slaap)kamer. En mocht er toch meer nodig zijn, dan is een switch er zo tussengezet, veel makkelijker dan een coax uit de buis halen en twee UTP kabels er doorheen te trekken...
schiet lekker op toch wel.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:39 schreef Bouwclone het volgende:
Vrijdagochtend gaf de electricien zijn OK, en dus ben ik in het weekend maar aan de slag gegaan om de boel eindelijk eens dicht te krijgen.
Voor de vonkenboeren: er zit nu 200 meter kabel (maal 3 aders) op zolder verwerkt, en dat was niet genoeg, kwam ca 20 meter tekort, maar dat mag de electricien zelf trekken. Er komt 1 groep per 2 ruimtes.
Iedere ruimte, behalve de badkamer wordt voorzien met 2xCAT5e voor data en een coaxpunt voor TV. Gelukkig zaten er al 5x 20mm loze leidingen van zolder direct naar de "kabelkast".
De eerste slaapkamer op zolder is inmiddels voorzien van OSB en gipsplaten (overal eerst een laag OSB achter het gips omdat ik een hekel heb aan gipspluggen, nu kan ik overal waar ik wat op wil hangen gewoon een schroef gebruiken. En daarnaast werkt het ook geluidsisolerend).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 februari 2013 17:57 schreef nikky het volgende:
Wauw, ziet er strak uit!
En een beetje Nikky in je huis
Je moet er van houden.quote:Op zondag 10 februari 2013 17:57 schreef nikky het volgende:
Wauw, ziet er strak uit!
En een beetje Nikky in je huis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
quote:Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je moet er van houden.Slaapkamer van een dochterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik moest opeens aan dit uitermate serieuze onderzoek denken en ben blij dat ze het de eerstkomende jaren daar niet mee associeert
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
Dat onderzoek ookquote:Op maandag 11 februari 2013 00:32 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Slaapkamer van een dochter
Maar ik moest opeens aan dit uitermate serieuze onderzoek denken en ben blij dat ze het de eerstkomende jaren daar niet mee associeert
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:19 schreef Teslynd het volgende:
Wat is de andere kleur bij het paars? Met dat harde wit nog ziet het er akeliger uit dan de roze kamer.
Wil ik ook op 16 maartquote:
Is er een reden voor dat in jullie huis die inbouwdozen/holle wand dozen van de stopcontacten zo ver uit elkaar staan ? Was het niet mooier geweest om 1 groot afdekraam te hebben waar alles onder zit ?quote:Op zondag 10 februari 2013 16:33 schreef Bouwclone het volgende:
Zo'n punt zit op iedere slaapkamer en op de overloop (3x dubbel stopcontact, 1x antenne/coax en 2xUTP cat5e)
In de huiskamer ziet het er zo uit:quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is er een reden voor dat in jullie huis die inbouwdozen/holle wand dozen van de stopcontacten zo ver uit elkaar staan ? Was het niet mooier geweest om 1 groot afdekraam te hebben waar alles onder zit ?
Of mag dat in Noorwegen niet of is dit gewoon de standaard manier van afwerken ?
Daar wordt Vonkenboer vrolijk vanquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:33 schreef Bouwclone het volgende:
...............
Dan zitten we al op 17 'schakelaars' in de stoppenkast!
Als hij eerst zijn Noorse certificaten haalt dan mag hij van mij hier de vonkenboer uit komen hangenquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar wordt Vonkenboer vrolijk van![]()
Mag Vonkenboer een keer langskomen![]()
Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:
Dank, maar de echte afwerking met plinten en kozijnen enzo moet nog gebeurenquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
Afwerking van de zolder ziet er (voor mij als leek) knap uit.
Heb je denk ik een hele klus aangehad.
Zweden zijn voor Noren wat Belgen zijn voor Nederlandersquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.
Voor de helft van de prijs (en die dingen zijn gewoon duurder hier, en zeker de modellen die niet lelijk zijn - aldus mijn vrouw) heb ik nu verwarming in 5 ruimtes tov van alleen in de gang/overloop.quote:Op zondag 10 maart 2013 08:49 schreef Gieliovd het volgende:
Clone waarom dat dan? Heb je zon mooie grote ketel, hang je dit op!
Je koopt een 1000 watt radiator voor 3 tientjes.... Vind het een beetje zone, sorry.
Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Als hij eerst zijn Noorse certificaten haalt dan mag hij van mij hier de vonkenboer uit komen hangen
Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De grijze en witte kabels die links over de deur hangen komen van zolder, 5 maal coax + 2x UTP. De witte rechts zijn voor de begane grond en waren al geinstalleerd.
Maargoed, al dat spul moet dus nog netjes gemaakt worden, en de bestaande 'rekken' zijn gewoon te klein. Voor netwerk heb ik al een 12-punts patchding gehaald, coax weet ik nog niet wat ik daarmee doe. We hebben maar een TV op de begane grond, dus ik kan die overige contacten gewoon ompluggen op zich, maar het is beter om gewoon alles aan te sluiten en een verdeelblok erbij te kopen denk ik.
In de kelder komt ook nog het een en ander aan netwerk en coax dus dit gaat erg krap worden. Switch zal waarschijnlijk buiten deze kast moeten staan.
Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamerquote:Op zondag 10 maart 2013 11:14 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.
Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?quote:
Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangenquote:Op zondag 10 maart 2013 21:22 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamer
En alles wat met bekabeld netwerk kan werken hangt gewoon aan de UTP.
Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).quote:Op maandag 11 maart 2013 00:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangen
Oh, dat had ik nog niet meegekregen.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.
Maar de kabelboer heeft alles doorgemeten en op alle punten is prima ontvangst, dus het zit wel goed. Maargoed, we hebben maar op 1 plek een TV staan, dus de rest is niet zo heel spannend eigenlijk
[..]
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Ik heb een andere in de huiskamer die het hele huis van WIFI voorziet.
Even inloggen op die router, waarschijnlijk kun je de wifi-functie gewoon geheel uitschakelen.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Op zolder:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren clone ?
Zo nog aardig wat dusquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)
- Stroom - maar dat doet de electricien
- plinten, kozijnen en dat soort afwerkingsgedoe
- het trapgat van wat meer wanden voorzien.
- Op een slaapkamer wat multiplex oid vastschroeven en in de verf zetten.
- De badkamer, maar dat is van latere zorg
Begane grond:
- Een paar plinten en twee kozijnen plaatsen
- Wat afwerking in de keuken (latjes bij overgang tegels/muur onder andere)
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- washok: alle UTP en coax kabels aansluiten
- Tussen huiskamer en gang een dubbele glazen deur bestellen en monteren
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)
Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- stroom aan laten leggen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- Branddeur afwerken met kozijnen en brandwerende isolatie
* de rest (meerjarenplan):
- opruimen
- misschien een buitenzwembad binnen neerzetten voordat de rest gedaan wordt
- vloerverwarming aanleggen
- beton erop
- wanden zetten (incl voorbereiding voor electriciteit en UTP/coax)
- plafond verlagen en geluidsisolerende maatregelen treffen
- trap tussen kelder en begane grond aan (laten) brengen
- kozijnen, plinten, etc.
Buiten:
- de rest van het huis ook maar in de verf zetten
- alle terrassen in de olie/verf
- alle ballustrades in de verf
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- glijbaan, schommels, speelhuis, trampoline
- gras zaaien op het stuk tuin beneden
- tuin verzinnen voor de straatkant
- trap maken (naast de glijbaan)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden
- 2 regenpijpen fatsoenlijk aansluiten
En dan ben ik vast nog vanalles vergeten.
Dit is een to-do-list waardoor ik gewoon spontaan niet meer zou weten waar te beginnen. Maar ten opzichte van de to-do-list van een paar maanden geleden heb je geloof ik nu wel een heel erg leefbaar huis, en zijn de punten op jouw to-do-list punten die op de mijne al 10 jaar staanquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)
- Stroom - maar dat doet de electricien
- plinten, kozijnen en dat soort afwerkingsgedoe
- het trapgat van wat meer wanden voorzien.
- Op een slaapkamer wat multiplex oid vastschroeven en in de verf zetten.
- De badkamer, maar dat is van latere zorg
Begane grond:
- Een paar plinten en twee kozijnen plaatsen
- Wat afwerking in de keuken (latjes bij overgang tegels/muur onder andere)
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- washok: alle UTP en coax kabels aansluiten
- Tussen huiskamer en gang een dubbele glazen deur bestellen en monteren
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)
Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- stroom aan laten leggen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- Branddeur afwerken met kozijnen en brandwerende isolatie
* de rest (meerjarenplan):
- opruimen
- misschien een buitenzwembad binnen neerzetten voordat de rest gedaan wordt
- vloerverwarming aanleggen
- beton erop
- wanden zetten (incl voorbereiding voor electriciteit en UTP/coax)
- plafond verlagen en geluidsisolerende maatregelen treffen
- trap tussen kelder en begane grond aan (laten) brengen
- kozijnen, plinten, etc.
Buiten:
- de rest van het huis ook maar in de verf zetten
- alle terrassen in de olie/verf
- alle ballustrades in de verf
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- glijbaan, schommels, speelhuis, trampoline
- gras zaaien op het stuk tuin beneden
- tuin verzinnen voor de straatkant
- trap maken (naast de glijbaan)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden
- 2 regenpijpen fatsoenlijk aansluiten
En dan ben ik vast nog vanalles vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |