abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 maart 2013 @ 22:33:36 #276
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_123724529
Afwerking van de zolder ziet er (voor mij als leek) knap uit.
Heb je denk ik een hele klus aangehad.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_123726020
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:

Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123732550
Na het paars en roze is die grijze kamer een hele opluchting, ook al heb ik een hekel aan grijs.
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:03:48 #279
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123742300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
Afwerking van de zolder ziet er (voor mij als leek) knap uit.
Heb je denk ik een hele klus aangehad.
Dank, maar de echte afwerking met plinten en kozijnen enzo moet nog gebeuren ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.
Zweden zijn voor Noren wat Belgen zijn voor Nederlanders ;)
De kast is 8cm diep, 37 breed en 51 hoog. Op zich plek genoeg, maar om de een of andere reden moest en zou de glasvezelkabel precies middenin die kast uitkomen, en daar moet de router blijkbaar bovenop.
Ik ga waarschijnlijk de kabelboel losschroeven en verplaatsen, lijkt alsof de kabels lang genoeg zijn in ieder geval.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:00:38 #280
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123780286
Er schijnt iets aan te komen wat lente en zomer heet, dus we moeten ook maar eens na gaan denken wat we met de tuin gaan doen.
Het deel dat grijs (gruis) is blijft zo, het stuk gras onderaan moet ook gewoon gras worden, eventueel met een soort deling met een bloembed ofzo tussen het gras en het gruis.
Maar, daar waar het vraagteken staat weten we echt niet wat we er mee moeten. We hebben twee rode bessenstruiken, die komen daar waarschijnlijk te staan, maar die kunnen op zich beneden staan.
Het gruis aan de linkerkant, tussen het gras en het vraagteken is, heeft ter hoogte van de 4 meterlijn (tussen de getallen +194 en +195) een sterke helling. Daar komt een trap en een glijbaan, en waarschijnlijk ook een trampoline en/of speelhuis en schommels enzo, geen planten in ieder geval. Het stuk is 3 meter breed, geen 4, omdat het terras verlengd wordt. (dus onder het terras wel weer 4 meter)
We hebben totaal geen ervaring met tuinieren, dus tips zijn welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bouwclone op 08-03-2013 10:10:08 ]
pi_123787632
Pinterest. Het antwoord op al uw vragen.
http://pinterest.com/puala/garden/
pi_123814033
Beter eerst bij je buren of in het dorp informeren naar het klimaat en de beplantingsmogelijkheden.

Op het terras kan je een vierkantemeter-moestuin maken, voor kruiden en bijvoorbeeld sla. Heb je 4 kroppen, dan pluk je van elk de onderste bladeren af. De kroppen groeien dan gewoon door. Er zijn veel mogelijkheden en als de groenten het niet doen zet je er bloemetjes in. Let wel, je kan er het een na het ander in planten.

Ik zou zelf kijken wat er met fruitstruiken en -boompjes bereikt kan worden.
  zondag 10 maart 2013 @ 01:00:17 #283
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123853276
Dank!
Op het terras komt niks. Qua bessen hebben we letterlijk op een paar meter lopen wilde frambozen, bosbessen, wilde aardbeien en 'molter' (soort van framboos) en bramen, in het bos dus :)

Op zich is het wel een goed plan om een paar 1x1 bedden te maken voor groente/sla/kruiden en een paar struiken. En misschien een appelboom. Is ook leuk voor de kinderen.
  zondag 10 maart 2013 @ 01:04:49 #284
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123853423
Ik heb een offerte aangevraagd om een radiator te plaatsen. Pex ligt er al, moet alleen maar aan elkaar gekoppeld worden, en de radiator heb ik ook al. Loodgieter waagt het om 9500kr te vragen, ruim 1200¤. Niet dus!
Heb nu maar gewoon electrische verwarming gekocht voor boven. 5 maal 1000W effect voor 998 per stuk. Kan ik nog voor de andere helft stoken.

Met instelbaar dag/nacht/weekprogramma voor de thermostaat en alles ^O^
  zondag 10 maart 2013 @ 08:49:20 #285
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_123856206
Clone waarom dat dan? Heb je zon mooie grote ketel, hang je dit op!

Je koopt een 1000 watt radiator voor 3 tientjes.... Vind het een beetje zone, sorry.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 maart 2013 @ 10:17:05 #286
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123857111
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 08:49 schreef Gieliovd het volgende:
Clone waarom dat dan? Heb je zon mooie grote ketel, hang je dit op!

Je koopt een 1000 watt radiator voor 3 tientjes.... Vind het een beetje zone, sorry.
Voor de helft van de prijs (en die dingen zijn gewoon duurder hier, en zeker de modellen die niet lelijk zijn - aldus mijn vrouw) heb ik nu verwarming in 5 ruimtes tov van alleen in de gang/overloop.
Uit ervaring weten we dat we zelden stoken boven en voor die ene keer dat we dat wel kunnen we voor het prijsverschil jaren vooruit.
De overcapaciteit van de warmtepomp gebruiken we wel in de kelder later.

Vannacht heeft een radiator aangestaan op zolder, thermostaat op 18C en alle deuren open. Het is -15 buiten en het is lekker warm boven. De isolatie is dus blijkbaar goed nu *G*

-edit- Overigens, die 30¤ modellen hebben vast geen programmeerbare thermostaat? (per dag van de week instelbaar en ook dag/nacht stand)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bouwclone op 10-03-2013 21:19:51 ]
pi_123857282
vrouwen zijn irrationele wezens. je had haar in dezen moeten negeren :P
pi_123858175
quote:

[..]

Als hij eerst zijn Noorse certificaten haalt dan mag hij van mij hier de vonkenboer uit komen hangen ;)

Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De grijze en witte kabels die links over de deur hangen komen van zolder, 5 maal coax + 2x UTP. De witte rechts zijn voor de begane grond en waren al geinstalleerd.
Maargoed, al dat spul moet dus nog netjes gemaakt worden, en de bestaande 'rekken' zijn gewoon te klein. Voor netwerk heb ik al een 12-punts patchding gehaald, coax weet ik nog niet wat ik daarmee doe. We hebben maar een TV op de begane grond, dus ik kan die overige contacten gewoon ompluggen op zich, maar het is beter om gewoon alles aan te sluiten en een verdeelblok erbij te kopen denk ik.
In de kelder komt ook nog het een en ander aan netwerk en coax dus dit gaat erg krap worden. Switch zal waarschijnlijk buiten deze kast moeten staan.
Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.
  zondag 10 maart 2013 @ 21:22:12 #289
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123885503
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:14 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.
Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamer ;)
En alles wat met bekabeld netwerk kan werken hangt gewoon aan de UTP.
pi_123887850
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2013 @ 00:39:58 #291
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_123896202
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:22 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamer ;)
En alles wat met bekabeld netwerk kan werken hangt gewoon aan de UTP.
Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangen :)
  maandag 11 maart 2013 @ 09:52:55 #292
369138 Bouwclone
More Power!
pi_123900934
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?
Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.
Maar de kabelboer heeft alles doorgemeten en op alle punten is prima ontvangst, dus het zit wel goed. Maargoed, we hebben maar op 1 plek een TV staan, dus de rest is niet zo heel spannend eigenlijk

quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:39 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangen :)
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Ik heb een andere in de huiskamer die het hele huis van WIFI voorziet.
pi_123954225
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren clone ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2013 @ 22:30:19 #294
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_123983596
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.
Maar de kabelboer heeft alles doorgemeten en op alle punten is prima ontvangst, dus het zit wel goed. Maargoed, we hebben maar op 1 plek een TV staan, dus de rest is niet zo heel spannend eigenlijk

[..]

Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Ik heb een andere in de huiskamer die het hele huis van WIFI voorziet.
Oh, dat had ik nog niet meegekregen. :@
T.a.v. het eerste, lood erom heen :)
pi_123983756
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
Even inloggen op die router, waarschijnlijk kun je de wifi-functie gewoon geheel uitschakelen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:40 #296
369138 Bouwclone
More Power!
pi_124004965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren clone ?
Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)
- Stroom - maar dat doet de electricien
- plinten, kozijnen en dat soort afwerkingsgedoe
- het trapgat van wat meer wanden voorzien.
- Op een slaapkamer wat multiplex oid vastschroeven en in de verf zetten.
- De badkamer, maar dat is van latere zorg

Begane grond:
- Een paar plinten en twee kozijnen plaatsen
- Wat afwerking in de keuken (latjes bij overgang tegels/muur onder andere)
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- washok: alle UTP en coax kabels aansluiten
- Tussen huiskamer en gang een dubbele glazen deur bestellen en monteren
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)

Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- stroom aan laten leggen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- Branddeur afwerken met kozijnen en brandwerende isolatie
* de rest (meerjarenplan):
- opruimen
- misschien een buitenzwembad binnen neerzetten voordat de rest gedaan wordt
- vloerverwarming aanleggen
- beton erop
- wanden zetten (incl voorbereiding voor electriciteit en UTP/coax)
- plafond verlagen en geluidsisolerende maatregelen treffen
- trap tussen kelder en begane grond aan (laten) brengen
- kozijnen, plinten, etc.

Buiten:
- de rest van het huis ook maar in de verf zetten
- alle terrassen in de olie/verf
- alle ballustrades in de verf
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- glijbaan, schommels, speelhuis, trampoline
- gras zaaien op het stuk tuin beneden
- tuin verzinnen voor de straatkant
- trap maken (naast de glijbaan)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden
- 2 regenpijpen fatsoenlijk aansluiten

En dan ben ik vast nog vanalles vergeten.
pi_124013573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)

Begane grond:
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)

Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- opruimen
- beton erop

Buiten:
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden

Zo nog aardig wat dus :o
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 00:38:00 #298
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_124036243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Op zolder:

Begane grond:

Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- garagedeuren monteren
- opruimen
- beton erop

Buiten:

Dit is een to-do-list waardoor ik gewoon spontaan niet meer zou weten waar te beginnen. Maar ten opzichte van de to-do-list van een paar maanden geleden heb je geloof ik nu wel een heel erg leefbaar huis, en zijn de punten op jouw to-do-list punten die op de mijne al 10 jaar staan ;)
pi_124040570
Het is inderdaad nog het een en ander, maar niks, behalve de stroom, is echt precair.
Qua niet weten waar je moet beginnen:
- Buiten kan ik pas beginnen als het weer het toelaat, dus dat moet hoe dan ook wachten. Gras zaaien duurt niet zo heel lang en dan kan de natuur de rest doen. En verder komt het wel een keer.
- Zolder is "leefbaar" zogauw er stroom is en de rest boeit niet zo heel hard
- Begane grond gaat al een half jaar prima zo, dus geen haast (behalve een paar van de kabels aansluiten zodat we oa TV hebben op de overloop)
- Kelder heeft totaal geen haast, want we hebben boven al meer dan plek genoeg. Alleen minimaal een van de garagedeuren operationeel is iets wat relatief hoog op de verlanglijst staat.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:20:22 #300
369138 Bouwclone
More Power!
pi_124289912
Morgen komt de electricien! Ben benieuwd hoe lang hij er over doet om 3 nieuwe zekeringen te plaatsen en 62 nieuwe "stroompunten" aan te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')