Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:
Dank, maar de echte afwerking met plinten en kozijnen enzo moet nog gebeurenquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
Afwerking van de zolder ziet er (voor mij als leek) knap uit.
Heb je denk ik een hele klus aangehad.
Zweden zijn voor Noren wat Belgen zijn voor Nederlandersquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wie verzint het dan ook om die CAI en UTP 'verdeeldozen' haaks op de ondergrond te zetten? Gewoon plat liggend waren de kabels minder in de verdrukking gekomen. De kast lijkt me diep genoeg daarvoor, daarbuiten heeft je router ongeveer de meest slechte plaats gekregen, had hem bv linksonder gezet, had een berg ruimte gescheeld.
Voor de helft van de prijs (en die dingen zijn gewoon duurder hier, en zeker de modellen die niet lelijk zijn - aldus mijn vrouw) heb ik nu verwarming in 5 ruimtes tov van alleen in de gang/overloop.quote:Op zondag 10 maart 2013 08:49 schreef Gieliovd het volgende:
Clone waarom dat dan? Heb je zon mooie grote ketel, hang je dit op!
Je koopt een 1000 watt radiator voor 3 tientjes.... Vind het een beetje zone, sorry.
Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Als hij eerst zijn Noorse certificaten haalt dan mag hij van mij hier de vonkenboer uit komen hangen
Daar waar de stoppenkast wel door iemand met toekomstvisie bedacht is, zo is er erg weinig plek voor tv/data in de kast ernaast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De grijze en witte kabels die links over de deur hangen komen van zolder, 5 maal coax + 2x UTP. De witte rechts zijn voor de begane grond en waren al geinstalleerd.
Maargoed, al dat spul moet dus nog netjes gemaakt worden, en de bestaande 'rekken' zijn gewoon te klein. Voor netwerk heb ik al een 12-punts patchding gehaald, coax weet ik nog niet wat ik daarmee doe. We hebben maar een TV op de begane grond, dus ik kan die overige contacten gewoon ompluggen op zich, maar het is beter om gewoon alles aan te sluiten en een verdeelblok erbij te kopen denk ik.
In de kelder komt ook nog het een en ander aan netwerk en coax dus dit gaat erg krap worden. Switch zal waarschijnlijk buiten deze kast moeten staan.
Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamerquote:Op zondag 10 maart 2013 11:14 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Je WiFi zal een fantastisch bereik hebben met je router in een stalen kast.
Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?quote:
Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangenquote:Op zondag 10 maart 2013 21:22 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik heb in nagenoeg het hele huis bereik met dat ding, slecht, dat wel, maar het is maar secundair, het hoofd access point staat gewoon in de huiskamer
En alles wat met bekabeld netwerk kan werken hangt gewoon aan de UTP.
Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wie heeft die coaxkabels gemaakt? Twee ervan zijn niet al te best doorgevoerd in de coax connector. > Mogelijk signaal verlies, maar ook de massa is mogelijk niet in orde?
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).quote:Op maandag 11 maart 2013 00:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu het signaal nog zien te verbeteren. Of gewoon lekker aan het kabeltje hangen
Oh, dat had ik nog niet meegekregen.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Huisleverancier neem ik aan? Geen idee, ik niet in ieder geval.
Maar de kabelboer heeft alles doorgemeten en op alle punten is prima ontvangst, dus het zit wel goed. Maargoed, we hebben maar op 1 plek een TV staan, dus de rest is niet zo heel spannend eigenlijk
[..]
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Ik heb een andere in de huiskamer die het hele huis van WIFI voorziet.
Even inloggen op die router, waarschijnlijk kun je de wifi-functie gewoon geheel uitschakelen.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
Signaal hoef helemaal niet beter, wil die zelfs uit zetten, maar ben er nog niet achter hoe (voornamelijk omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken).
Op zolder:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren clone ?
Zo nog aardig wat dusquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)
- Stroom - maar dat doet de electricien
- plinten, kozijnen en dat soort afwerkingsgedoe
- het trapgat van wat meer wanden voorzien.
- Op een slaapkamer wat multiplex oid vastschroeven en in de verf zetten.
- De badkamer, maar dat is van latere zorg
Begane grond:
- Een paar plinten en twee kozijnen plaatsen
- Wat afwerking in de keuken (latjes bij overgang tegels/muur onder andere)
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- washok: alle UTP en coax kabels aansluiten
- Tussen huiskamer en gang een dubbele glazen deur bestellen en monteren
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)
Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- stroom aan laten leggen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- Branddeur afwerken met kozijnen en brandwerende isolatie
* de rest (meerjarenplan):
- opruimen
- misschien een buitenzwembad binnen neerzetten voordat de rest gedaan wordt
- vloerverwarming aanleggen
- beton erop
- wanden zetten (incl voorbereiding voor electriciteit en UTP/coax)
- plafond verlagen en geluidsisolerende maatregelen treffen
- trap tussen kelder en begane grond aan (laten) brengen
- kozijnen, plinten, etc.
Buiten:
- de rest van het huis ook maar in de verf zetten
- alle terrassen in de olie/verf
- alle ballustrades in de verf
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- glijbaan, schommels, speelhuis, trampoline
- gras zaaien op het stuk tuin beneden
- tuin verzinnen voor de straatkant
- trap maken (naast de glijbaan)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden
- 2 regenpijpen fatsoenlijk aansluiten
En dan ben ik vast nog vanalles vergeten.
Dit is een to-do-list waardoor ik gewoon spontaan niet meer zou weten waar te beginnen. Maar ten opzichte van de to-do-list van een paar maanden geleden heb je geloof ik nu wel een heel erg leefbaar huis, en zijn de punten op jouw to-do-list punten die op de mijne al 10 jaar staanquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Op zolder:
- Een stuk plafond afmaken, maar ik weet nog steeds niet helemaal hoe omdat er rare hoeken in zitten en ik moet ook wat voor rond de schoorsteen verzinnen.
- Wand met deur plaatsen tussen overloop en een slaapkamer (maar er moet een hoek uit de deur vanwege het dak)
- Stroom - maar dat doet de electricien
- plinten, kozijnen en dat soort afwerkingsgedoe
- het trapgat van wat meer wanden voorzien.
- Op een slaapkamer wat multiplex oid vastschroeven en in de verf zetten.
- De badkamer, maar dat is van latere zorg
Begane grond:
- Een paar plinten en twee kozijnen plaatsen
- Wat afwerking in de keuken (latjes bij overgang tegels/muur onder andere)
- op de badkamer moet ik de WC-rol houder toch echt een keer vastschroeven en de handdoekenkast waterpas zetten
- washok: alle UTP en coax kabels aansluiten
- Tussen huiskamer en gang een dubbele glazen deur bestellen en monteren
- schuine wand maken tegen de trap aan (komt later ook de rioleringsbuis van de badkamer boven doorheen)
Kelder:
* garagedeel:
- opruimen
- stroom aan laten leggen
- plafond verlagen om de rioleringsbuizen en dergelijke weg te werken/isoleren en meteen ook een plek hebben om de rails van de garagadeur aan vast te schroeven.
- Gereedschapshok/deel maken (een wand met deur aan het einde van de langste van de twee garageplekken)
- garagedeuren monteren
- Branddeur afwerken met kozijnen en brandwerende isolatie
* de rest (meerjarenplan):
- opruimen
- misschien een buitenzwembad binnen neerzetten voordat de rest gedaan wordt
- vloerverwarming aanleggen
- beton erop
- wanden zetten (incl voorbereiding voor electriciteit en UTP/coax)
- plafond verlagen en geluidsisolerende maatregelen treffen
- trap tussen kelder en begane grond aan (laten) brengen
- kozijnen, plinten, etc.
Buiten:
- de rest van het huis ook maar in de verf zetten
- alle terrassen in de olie/verf
- alle ballustrades in de verf
- rolstoelvriendelijke toegang maken aan de keukenkant (= verlenging van het stuk "terras" aan die kant)
- glijbaan, schommels, speelhuis, trampoline
- gras zaaien op het stuk tuin beneden
- tuin verzinnen voor de straatkant
- trap maken (naast de glijbaan)
- een stuk ballustrade van het noord-terras af maken en daaronder iets van bloembakken plaatsen met planten die schaduw prettig vinden
- 2 regenpijpen fatsoenlijk aansluiten
En dan ben ik vast nog vanalles vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |