Je was vergeten de deur ook op slot te doen dus ben ik maar gewoon even binnengelopenquote:
Fixed.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef DevilsWhore het volgende:
4e foto van onderen doet het niet, in de OP.
Graag gedaan en bedanktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:52 schreef MaryMouse het volgende:
Bedankt voor de samenvatting. Begint er zeer goed uit te zien. Wanneer denk je erin te kunnen trekken?
kwestie van voldoende accusquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Fixed.
[..]
Graag gedaan en bedankt
Over een week of twee zouden we op zich over kunnen huizen als alles verder meezit.
De bouwstroom hebben ze weggehaald vandaag en een 400V kast neergezet, maar deze is nog niet op het huis aangesloten (en ik heb nog geen stroommeter, dus de electricien kan niet zoveel).
Mijn bouwende buurman was zo aardig om een verlengsnoer van 25 meter vanuit zijn bouwstroom naar mij te leggen zodat ik door kon werkenStroomloos klussen gaat namelijk niet zo heel lang goed.
heb er over gedacht, maar wij doen het vooralsnog niet. Maar de hoeveelheid sneeuw valt meestal wel mee bij onsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:07 schreef Teslynd het volgende:
Die hekjes? Houden sneeuw vast, zodat je geen minilawine van verijsde sneeuw op je hoofd krijgt.
quote:
Dat dus, en die "tredes" gaan naar waar de schoorsteen komt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:07 schreef Teslynd het volgende:
Die hekjes? Houden sneeuw vast, zodat je geen minilawine van verijsde sneeuw op je hoofd krijgt.
Ik heb 5 accus, maar daar werkt de kapzaag niet op. Heb een Bosch GCM 8SJ gekochtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef crv het volgende:
[..]
kwestie van voldoende accus![]()
Of zelf even met 400v kast prutsen
Dacht dat die voor de kerstman warenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:15 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, en die "tredes" gaan naar waar de schoorsteen komt.
Je bent hier verplicht om veilige toegang te maken voor de veger (zit bij de gemeentebelasting die dienst).
Wil ook zoiets nog eens aanschaffen. bevalt die ?quote:[..]
Ik heb 5 accus, maar daar werkt de kapzaag niet op. Heb een Bosch GCM 8SJ gekocht
Bij ons gewoon verplicht. Dak is berekend op 4kN/m2 als ik het goed herinner.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:10 schreef crv het volgende:
[..]
heb er over gedacht, maar wij doen het vooralsnog niet. Maar de hoeveelheid sneeuw valt meestal wel mee bij ons
Op de begange grond is dan alles klaar. Dan hebben we 2 slaapkamers, een washok, badkamer, keuken/eetkamer/huiskamer en een gang om te beginnen. Wat weinig voor 5 personen, maar voor een korte periode geen probleem.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:12 schreef crv het volgende:
Wat is als je overgaat je TODO list nog?
Moet je nog veel doen dan?
Bevalt bijzonder goed! Gaat zelfs bij 15x5cm balken als een warm mes door boter!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:18 schreef crv het volgende:
[..]
Dacht dat die voor de kerstman waren
[..]
Wil ook zoiets nog eens aanschaffen. bevalt die ?
Heb je bewust Bosch gekozen of heb je ook andere overwogen?
Kan me best voorstellen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:21 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Bij ons gewoon verplicht. Dak is berekend op 4kN/m2 als ik het goed herinner.
pfoeh toch nog wel flinke wat werk.quote:Op de begange grond is dan alles klaar. Dan hebben we 2 slaapkamers, een washok, badkamer, keuken/eetkamer/huiskamer en een gang om te beginnen. Wat weinig voor 5 personen, maar voor een korte periode geen probleem.
Huis in de verf zetten beginnen we vandaag mee. In de loop van de week begin ik met isolatie aanbrengen op zolder om in ieder geval 1 extra slaapkamer daar operationeel te krijgen.
De rest zie ik nog wel, maar heel de zolder doe ik dus zelf, behalve dakramen plaatsen.
Als er een matras in ligt dan is een slaapkamer toch al operationeel?quote:om in ieder geval 1 extra slaapkamer daar operationeel te krijgen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Als er een matras in ligt dan is een slaapkamer toch al operationeel?
Desnoods ipv de slaapkamer tegen het aanrecht op in de keuken of op de eettafel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door crv op 03-08-2012 13:07:56 ]There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
geen wonder dat je een stevige fundering nodig hebtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:39 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna 1800kg glaswol. Heb ik maandag versleept en dat komt 'binnenkort' als isolatie op zolder.
Ik heb werkelijk geen idee... Er moeten twee lagen gips overheen als brandvertraging, da's het enige dat ik ervan weet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:47 schreef slangpie het volgende:
zie ik het goed dat de balken in de garage nog de walslaag bevatten? dus niks geen verf/zink eroverheen?
Er gebeurt zo veel dat ik weinig tijd heb voor updatesquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:50 schreef crv het volgende:
gebeurt hier nog wat of ben je alweer ingesneeuwd![]()
Al ingepakt? Je komt toch al bijna tegen je verhuisdatum aan ?
ziet er strak uit, en je hebt weer wat bespaardquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:10 schreef Bouwclone het volgende:
De tegelzetter kwam vorige week niet terug om de keuken te doen, dus dat heb ik maar zelf gedaan (want de tegels moeten erop voordat de electricien de stopcontacten kan bevestigen en daar ga ik geen twee weken op wachten.
Gisteravond gevoegd, zometeen even flink wassen.
[ afbeelding ]
jep en ook ter plaatse gelast, is natuurlijk wel anders als wij in nederland met schetsplaten en alles.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:47 schreef slangpie het volgende:
zie ik het goed dat de balken in de garage nog de walslaag bevatten? dus niks geen verf/zink eroverheen?
Leuk spul idd!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:15 schreef Bouwclone het volgende:
Oh, de Bosch PLL360 is een perfect stuk speelgoed om te checken of alles echt recht zit
[ afbeelding ]
klopt. wist niet dat er gips over heen zou komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:58 schreef densmee het volgende:
[..]
jep en ook ter plaatse gelast, is natuurlijk wel anders als wij in nederland met schetsplaten en alles.
maar een walslaag in een garage is meer dan voldoende, zeker als er ook nog twee lagen gipsplaat opkomen
Dude, ben je OOIT weleens in Noorwegen geweest?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh en ik maar denken dat wij hier in Nederland op dit gebied (bouwen)
zoveel verder zijn dan in Noorwegen. Klopt het dat materialen e.d. veel
goedkoper is dan hier in Nederland?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:58 schreef Bouwclone het volgende:
Glasvezelaansluiting is bijna klaar :
[ afbeelding ]
In verhouding even duur denk ik, maar voor ons veel duurder...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:59 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dude, ben je OOIT weleens in Noorwegen geweest?
vragen of spullen daar veel goedkoper zijn
90/10 heb ik besteld.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Hoe snel is tie
En met aansluiting op zolderkamer om te fokken
![]()
![]()
Weer een mijlpaal!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:23 schreef Bouwclone het volgende:
Vanavond voor de eerste keer in het huis slapen met het hele gezin
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:23 schreef Bouwclone het volgende:
Vanavond voor de eerste keer in het huis slapen met het hele gezin
De ballustrade krijgt dezelfde grijze kleur als het huis. Het deel waar je op loopt bedenken we volgend jaar wel een keer.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:41 schreef crv het volgende:
Krijgt het Balkon nog een kleurtje / Lak ?
Of gewoon veel groepen natuurlijk. Er staat een mooie foto van de groepenkast in de OP.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:17 schreef JurriaanK het volgende:
4x40? Wat voor een net hebben ze in Noorwegen? 3 fasen + één reserve?
ja maar je hebt toch maar 3 fase en 1 nulquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:12 schreef Light het volgende:
[..]
Of gewoon veel groepen natuurlijk. Er staat een mooie foto van de groepenkast in de OP.
Je hebt iig 1 keer fase, 1 keer nul en 1 keer aarde. En voor de rest heb je per 3 of 4 groepen weer een zekering. Heel veel verder gaat mijn kennis ook nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:41 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar je hebt toch maar 3 fase en 1 nul
ja maar bij krachtstroom heb je 3 keer fase 1 keer nul en 1 keer aarde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt iig 1 keer fase, 1 keer nul en 1 keer aarde. En voor de rest heb je per 3 of 4 groepen weer een zekering. Heel veel verder gaat mijn kennis ook niet
aan het klussenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:15 schreef Bouwclone het volgende:
Waar is vonkenboer als je hem nodig hebt
3G2,5 is 3 aders (normaal geel/groen, blauw, bruin) van een dikte van elk 2,5mm2quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:05 schreef Bouwclone het volgende:
Dank voor de inhoudelijke reactie
Ik snap er geen bal van
Het is 400V, 3 fasekast en ik heb een eigen aardkabel van een meter of 50 rond het huis (want een aardpen werkt niet zo goed in een stuk rots).
Alles, inclusief verwarming gaat hier met stroom, vandaar dat er wat meer groepen dan in een Nederlands huis zitten. De kookplaat heeft een sensor hangen die de zekering eruit laat slaan als het te warm wordt (bv bij droogkoken), zou dan lullig zijn als de rest van de keuken dan ook zonder stroom zit. Al gok ik dat een kookplaat ook in Nederland apart zit.
De kabel die ik op zolder ga leggen, op aanbeveling van de electricien, is PN 3G2,5. Zegt mij niks, maar jou vast wel. Ik mag er zelf niks op aansluiten (want dan krijg ik bij evt brand niets van de verzekering - houten huizen branden goed en een foute electrische installatie is vaak een brandoorzaak), maar het vast klaarleggen mocht gelukkig wel.
hovedbryter = hoofdschakelaarquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wat een leuk project. De snelbouw op zich ken ik, mijn ouders hadden ook een prefab huis wat er zomaar ineens binnen een paar dagen stond maar wat ik zo bijzonder vind: is je hele keuken nou zó vanaf fabriek met dat deel van het huis in één keer mee getakeld?
Leuk, al die foto's van het hele traject
O, en mag ik nog een vertaling van je groepenlijstje, de meeste dingen kan ik nog wel logisch vertalen (oven, magnetron, vaatwasser, kookplaat, wasmachine, warmtepomp etc) maar wat in heaven's name is een hovedbryter en vaskerom/bad![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |