ja die al geweest is, die van 2 dagen ofzoquote:
ai, ik ben jaloers. Wij hebben nog helemaal geen sneeuw gehad. Zelfs temperaturen van 8 graden voorspeld de komende dagen...quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was twee weken geleden het uitzicht vanaf de eettafel. Maar nu is alle sneeuw alweer gesmolten. We hebben zelfs al twee rondes met sneeuw gehad! Maar alles is weg. Komt binnenkort wel weer nieuwe sneeuw.
quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was twee weken geleden het uitzicht vanaf de eettafel. Maar nu is alle sneeuw alweer gesmolten. We hebben zelfs al twee rondes met sneeuw gehad! Maar alles is weg. Komt binnenkort wel weer nieuwe sneeuw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Niet om het een of ander, het huis ziet er goed uit, lekker ruim ook. Maar waarom de euforie als er sneeuw ligt? Ik ben sneeuw veel liever kwijt als rijk. (Wel mooi om een keer te zien, maar om doorheen te ploegen is dan weer minder he)quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook jaquote:Op dinsdag 13 november 2012 02:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Als je sneeuw liever kwijt dan rijk bent ga je natuurlijk niet in midden Noorwegen wonen
Waar zie je mijn euforie?quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, het huis ziet er goed uit, lekker ruim ook. Maar waarom de euforie als er sneeuw ligt? Ik ben sneeuw veel liever kwijt als rijk. (Wel mooi om een keer te zien, maar om doorheen te ploegen is dan weer minder he)
De vraag is dan wel.. Hoe lang moet hij aanstaan om effectief te zijn?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Kost wel bijna 11 kilowatt per uur als het aanstaat, maar het scheelt veel werk.
Jup, maar zogauw dat de helling af is, komt dat in het bos in een soort van sloot terecht enkele meters lager. Althans, het zal vast een enorme ijsbal worden in de loop van een winter.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:28 schreef Teslynd het volgende:
Krijg je dan een bevriezend ijswaterstroompje omlaag?
Ik heb er geen ervaring mee, als het meteen aanslaat bij de eerste ijsvorming zal het wel meevallen. En zogauw het droog is kan het uit natuurlijk, kou is het probleem niet, ijs/sneeuw wel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
De vraag is dan wel.. Hoe lang moet hij aanstaan om effectief te zijn?
Ik dacht dat dit altijd de reden was dat mensen kinderen kregen, zodat die dit soort klusjes konden doen..quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:38 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Jup, maar zogauw dat de helling af is, komt dat in het bos in een soort van sloot terecht enkele meters lager. Althans, het zal vast een enorme ijsbal worden in de loop van een winter.
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, als het meteen aanslaat bij de eerste ijsvorming zal het wel meevallen. En zogauw het droog is kan het uit natuurlijk, kou is het probleem niet, ijs/sneeuw wel.
Ik heb een offerte aangevraagd en daar zaten sensors in die ervoor zorgden dat je zo zuinig mogelijk met de stroom omgaat (zuinig is wel een relatief begrip in deze natuurlijk). Het systeem op zich, inclusief alles behalve installatie was ergens tussen de 3000-4000¤, weet het niet meer precies.
Maar daar koop je natuurlijk ook een mooie "snow blower" voor (die je dan wel zelf moet bedienen ipv gewoon in bed blijven liggen terwijl je stroomrekening groeit).
Ze zijn nog te jong om met zo'n ding om te mogen/kunnen gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit altijd de reden was dat mensen kinderen kregen, zodat die dit soort klusjes konden doen..
opritverwarmingquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Waar zie je mijn euforie?
Ik heb juist aan de straat twee extra parkeerplekken aan laten leggen zodat ik geen sneeuw moet ruimen op mijn oprit. De garages liggen toch nog vol met materiaal en er is geen plek voor autos.
Nu zou ik alles naar het kelderdeel kunnen verplaatsten, maar da's extra en onnodig werk en ik heb al genoeg te doen.
Ben nog steeds aan het overwegen om opritverwarming te laten installeren. Kost wel bijna 11 kilowatt per uur als het aanstaat, maar het scheelt veel werk.
Wel mooi natuurlijk!quote:Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |