abonnement Unibet Coolblue
pi_119897786
Geen gas inderdaad.
En de gemeente is zeer spaarzaam met vergunningen voor gastanks in woongebieden.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_119901017
hydro-electric power in noorwegen :W
pi_120982017
Vandaag maar eens, na lang uitstellen, de vensterbank in de keuken betegeld.

Ruim met lijm (2,5kg) omdat minder lastig te mixen is met mijn gereedschap

More power! :7







Mooie gladde massa.





Even wat prutsen met de tegels en sierlijsten.




En tadaa, klaar om morgen te voegen:


Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  Milf zondag 30 december 2012 @ 22:42:50 #229
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_120983859
Nice :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 31 december 2012 @ 12:50:52 #230
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_121896913
Ik dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan 200 meter stroomkabel voor op zolder. Niet dus.
Status met de stroom is dus nog steeds "bijna af".

En over stroom gesproken, ik heb inmiddels 10144 kWh stroom verbruikt. Valt me bijzonder mee :)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 18:16:53 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121897554
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:57 schreef Bouwclone het volgende:
Ik dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan 200 meter stroomkabel voor op zolder. Niet dus.
Status met de stroom is dus nog steeds "bijna af".

En over stroom gesproken, ik heb inmiddels 10144 kWh stroom verbruikt. Valt me bijzonder mee :)
Is dat voor Noorwegen dan een laag verbruik ? Ik vind het behoorlijk veel namelijk :X
pi_121897886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat voor Noorwegen dan een laag verbruik ? Ik vind het behoorlijk veel namelijk :X
Het is niet laag, maar in mijn vorige huis verstookte ik ca 18000 per jaar (stadsverwarming voor warm water en de meeste verwarming, stroom voor de rest, incl vloerverwarming in de badkamer). We gebruiken alleen stroom in dit huis, geen gas of andere energiebronnen (op een houtkachel na). En dit huis is stukken groter en heeft voorlopig nog een open trappegat naar een zolder die nog niet helemaal af is qua isolatiemaatregelen (wel bijna). Daarnaast is dit huis vrijstaand (dus geen warmte van de buren) en heeft heel veel ramen (wel drielaags, dat scheelt). Dus ja, het viel me mee :)
Grof gezien berekenen ze hier 150kWh per jaar per m2 vloeroppervlak als normaal verbruik. Volgens die sleutel zou ik boven de 50.000 per jaar uit komen.

Reken je eigen gasverbruik maar eens om in kWh en tel dat bij de stroom (of reken alles om in Joule als je dat liever doet) op en deel dat door het aantal m2 van je huis. Ben benieuwd wat daar uit komt :)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_121901375
Ik heb afgelopen 2 jaar rond de 11.000kwh verbruikt in een appartementje van 62m2 en ik heb ook alles op stroom.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_121901532
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 22:19 schreef Bouwclone het volgende:
Vandaag maar eens, na lang uitstellen, de vensterbank in de keuken betegeld.

Ruim met lijm (2,5kg) omdat minder lastig te mixen is met mijn gereedschap

More power! :7


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Mooie gladde massa.


[ afbeelding ]

Even wat prutsen met de tegels en sierlijsten.


[ afbeelding ]

En tadaa, klaar om morgen te voegen:


[ afbeelding ]
Hoelang heb je hier nou over gedaan?

Wij moeten binnenkort ook aan de tegels :')
Ja doei.
pi_121901942
Ik gok niet heel lang, want echt netjes recht zit het niet :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:13:04 #237
386608 Broodje_Kroket
Lekker met mosterd
pi_121925265
Ik zie het niet echt iets wat scheef zit eigenlijk.
Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de rand tussen de laatste tegel en het raam opvult?
pi_121925529
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:41 schreef vosss het volgende:
Ik heb afgelopen 2 jaar rond de 11.000kwh verbruikt in een appartementje van 62m2 en ik heb ook alles op stroom.

:)
Dan zit je dus boven een gemiddeld Noors verbruik ;)
Of bedoel je totaal?


quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoelang heb je hier nou over gedaan?

Wij moeten binnenkort ook aan de tegels :')
Dat kleine laatste stuk rond het raam niet zo heel lang, zijn niet zoveel tegels. Maar de rest van die wand hebben we met twee personen de nodige uren aan besteed. Ik weet dat we rond 0130 pas klaar waren, maar ik weet niet meer hoe laat we begonnen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:51 schreef vosss het volgende:
Ik gok niet heel lang, want echt netjes recht zit het niet :@
Waar dan?
Ik zal binnenkort eens een foto maken met het resultaat na het voegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:13 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Ik zie het niet echt iets wat scheef zit eigenlijk.
Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de rand tussen de laatste tegel en het raam opvult?
Daar komt een latje ala deze op:

Of een plattere. Maar dat komt later. Ooit.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:13:51 #239
386608 Broodje_Kroket
Lekker met mosterd
pi_121936265
Kijk even verstekzagen en ziet er prima uit. Mooi huis heb je straks!(Nu ook al ;))
pi_121936635
ik denk dat he verticaal links 5e tegel van onderen bedoelt.. Maar na het voegen zie je dat niet meer.. Persoonlijk had ik voor een veel smallere voeg gekozen.. het is wat grof zo.. Maar dat is een kwestie van smaak
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_122246837
De zolder begint steeds meer op een zolder te lijken, vrijdag komt de electricien de boel bekijken en als het goed is kan ik daarna beginnen met de afwerking, OSB en gipsplaten.
Gipsplaten gaan gepaard met plamuur, en dat moet er weer af zodat de boel netjes en vlak is. Als ik het goed herinner gebruikte de schilder daarvoor een excentrische schuurmachine op de benedenverdieping, maar zo'n ding heb ik niet. Wel een vlakschuurmachine, maar daar krijg ik het niet zo mooi vlak mee als de schilder (waarschijnlijk voornamelijk wegens gebrek aan ervaring, maar misschien ook gewoon niet het juiste stuk gereedschap... met een schuurklos ging handmatig alles netter).

Heeft iemand toevallig goede (of slechte) ervaringen met een excentrische schuurmachine? Welke kan ik het beste kopen, of is er een machine die het nog makkelijker mooi vlak kan krijgen?
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_122271764
Geen ervaring mee helaas, maar ik houd de reacties hier even in de gaten aangezien ik binnenkort ook een hoop gipsplaten te doen krijg. Met een vlakschuurmachine vond ik het resultaat in elk geval nogal tegenvallen.Je bleef zien waar de ene gipsplaat ophield en de andere begon.
pi_122290169
Idd, ik vond het ook tegenvallen met een vlakschuurmachine. Ben benieuwd of iets anders beter gaat werken.
pi_122293035
Ziet er nog steeds goed uit!
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:48:50 #245
102912 crv
Screwed up
pi_122293481
vanavond ees even teruglezen hier, kan helaas geen plaatjes zien op mijn werk.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_122456880
Vrijdagochtend gaf de electricien zijn OK, en dus ben ik in het weekend maar aan de slag gegaan om de boel eindelijk eens dicht te krijgen.
Voor de vonkenboeren: er zit nu 200 meter kabel (maal 3 aders) op zolder verwerkt, en dat was niet genoeg, kwam ca 20 meter tekort, maar dat mag de electricien zelf trekken. Er komt 1 groep per 2 ruimtes.

Iedere ruimte, behalve de badkamer wordt voorzien met 2xCAT5e voor data en een coaxpunt voor TV. Gelukkig zaten er al 5x 20mm loze leidingen van zolder direct naar de "kabelkast".

De eerste slaapkamer op zolder is inmiddels voorzien van OSB en gipsplaten (overal eerst een laag OSB achter het gips omdat ik een hekel heb aan gipspluggen, nu kan ik overal waar ik wat op wil hangen gewoon een schroef gebruiken. En daarnaast werkt het ook geluidsisolerend).



Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_122457053
Ietswat off-topic... Bovenste foto: wat drink je nou Bouwclone? Mijn broer die ook in Noorwegen woont, brouwt vanwege de hoge accijns z'n eigen bier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122457361
Da's Tuborg pils. Goedkoopste (want er zijn nog goedkopere) maar nog wel drinkbare pils die te koop is hier. 90NOK (ca 12¤) ofzo voor een 6-pack met flessen.
Is voor de dorst. Als ik wil genieten heb ik nog het een en ander aan speciaalbieren staan.

Maar, een thuisbrouwerij komt in de kelder als het allemaal zover is :D
Da's meer om te experimenteren dan (overigens geheel legaal) belasting te ontduiken. Is nogal wat werk namelijk (vooral qua schoonmaken).
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  maandag 4 februari 2013 @ 11:03:38 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_122457405
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:01 schreef Bouwclone het volgende:
Da's Tuborg pils. Goedkoopste (want er zijn nog goedkopere) maar nog wel drinkbare pils die te koop is hier. 90NOK (ca 12¤) ofzo voor een 6-pack met flessen.
Is voor de dorst. Als ik wil genieten heb ik nog het een en ander aan speciaalbieren staan.

Maar, een thuisbrouwerij komt in de kelder als het allemaal zover is :D
Da's meer om te experimenteren dan (overigens geheel legaal) belasting te ontduiken. Is nogal wat werk namelijk (vooral qua schoonmaken).
Nederlands bezoek wat bevoorraad is geen optie? (Doe ik wel met familie in Zweden...)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_122457433
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nederlands bezoek wat bevoorraad is geen optie? (Doe ik wel met familie in Zweden...)
Waar denk je dat die speciaalbieren vandaan komen? ;)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')