Stink Hofstadtgruppequote:Seksisme op straat in Brussel
RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
Filmpje bij bronquote:BRUSSEL - Nagefloten, uitgescholden, lastiggevallen en zelfs bijna aangerand. De 25-jarige Sofie Peeters heeft het allemaal meegemaakt sinds ze twee jaar geleden verhuisde van Leusden naar Brussel. Vrijwel elke dag was het wel weer raak op de straten van de Belgische hoofdstad: mannen die haar maar niet met rust konden laten. Peeters besloot haar ervaringen te verwerken in een documentaire. De schokkende film Femme de la Rue ging gisteren in première.
Edit- Laat maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
Originele OP van Droomert
[..]
Stink Hofstadtgruppe
Dus, discussier hier maar verder.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je dat inclusief neemt, dan moet jij ook het land uit, ik zou mijn huis niet zo verlaten wetende dat er zo'n racist met prominente kenmerken bestaat in Nederland.
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huilliequote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
Als er zo ontzettend vaak wordt geroepen allochtonen dit, allochtonen dat, moslims zo, islam zus. Krantenkoppen met onzin, nieuwsartikelen met onzin, Wilders, Henk en Ingrid (schapenvolk, de ironie) die de rest napraten en zelf niet over enige kennis beschikken en zo nog 100 andere dingen.
Geloof mij, op den duur voel ik mij echt aangesproken ja.Maar ik ben blij voor jou dat jij zulke dingen nooit ervaren hebt of hoeft te ervaren, leuk is het niet.
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huillie
Ik woon ook niet heel mijn leven in nederland man, ik reis wel veel en zie nog wel eens wat en ik moet mij in elk land anders aanpassen maar daar doe ik niet huillie over; ik ben daar te gast
Maar succes met je calimero denken
quote:
Talloze posts in het vorige topic. Echt, wat vind ik jou een misselijke huilie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef Toolshed het volgende:
Een samenvatting:
Gezeik van allochtonen, met name marokkanen, die vrouwen hoer noemen op straat.
Een aantal mensen hier vinden dat dit gerelateerd is aan het feit dat ze moslim zijn.
Een aantal andere mensen vinden dat we sowieso veel te makkelijk zijn in het hulp geven aan mensen die het nodig hebben, of ze nou uit het buitenland komen of niet.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leidenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.
Chinezen hebben ook problemen hoor maar die zie je niet... Maar idd, het is een slap excuus om te zeggen dat het zwaar is, maar ze zullen zelf moeten veranderen, eventueel met de wet in de handquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.Chineze kinderen kunnen dat anders prima, naast tientallen andere afkomsten.
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdamquote:
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.
Ik kom er godzijdank zelden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:54 schreef Toolshed het volgende:
[..]
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdam
Dit is Fok!. Discussies leiden nergens toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leiden
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.quote:
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:55 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.
Verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw? Echt... Dat moet een murk gezegd hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Supertolll het volgende:
Net het debat gezien na de documentaire.
Wat een irritante vent is die Hassan Rahali
- Constant Bart Somers interrumperen
- Als Bart Somers hem probeert te onderbreken, verontwaardigd reageren en gewoon verder gaan met zijn uitleg.
- Er constant op hameren dat het toevallig allochtonen waren.
- Beweren dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw ligt.
- Enz.
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.
Nee, het is geen Nederlands, Mohammed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?
Je schrijft als een Marokkaan.
De voorbode van wat komen gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?
Ik kan wel al mijn positieve ervaringen opsommen maar je kan toch zelf ook wel wat bedenken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?
De oplossing:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw? Echt... Dat moet een murk gezegd hebben
Het probleem niet meer onder de aandacht brengen, zal wel helpen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De voorbode van wat komen gaat.
We worden echt doodgegooid met filmpjes en slecht nieuws, dus wat mij betreft is het al genoeg onder de aandacht. Wat doe jij om de situatie voor jou beter te maken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.
Leuke stad zeg, Brussel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik woon zelf in Brussel en ben ook een vrouw. Ik herken me wel een klein beetje in het verhaal van mevrouw Peeters uit de OP, hoewel het vast een vertekend beeld geeft.
Als ik mijn hond uitlaat word ik bijna altijd aangesproken maar dat is gewoon het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?' en zulks.
Oh en vaak gescheld op mijn hond, ook wel eens mensen die mijn hond willen trappen. Verder ben ik ook wel eens bij mijn arm gegrepen op straat en borsten ook wel eens.
Brussel is misschien gewoon een moeilijke stad wat dat betreft.
Maarja ik denk dat zulke dingen in alle (grote) steden wel voorkomen, en natuurlijk zijn het niet altijd allochtonen/moslims he.
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beetje boute uitspraak maar goed. Ik laat 't er verder bij, heb geen zin om B_K's comment op te zoeken.
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.
Moslims willen natuurlijk wel contact, maar het liefst op hun voorwaarden en als ze er zelf beter van worden. Maar de verderfelijke invloeden moeten zoveel mogelijk bij hun mede moslims uit de buurt gehouden worden, want stel je eens voor dat ze op andere gedachten komen.
Dat zeggen zij ook over ons, wij hebben een verderfelijk systeem qua bankwezen, en in de sharia worden woekerrentes verboden. Dat is dus een mooie kloof.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.
Moslims willen natuurlijk wel contact, maar het liefst op hun voorwaarden en als ze er zelf beter van worden. Maar de verderfelijke invloeden moeten zoveel mogelijk bij hun mede moslims uit de buurt gehouden worden, want stel je eens voor dat ze op andere gedachten komen.
Ach denk dat zulke mensen overal wel rondlopen, helaas.quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:08 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Dat zeggen zij ook over ons, wij hebben een verderfelijk systeem qua bankwezen, en in de sharia worden woekerrentes verboden.
Ben je wel eens in Leuven geweest?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ach denk dat zulke mensen overal wel rondlopen, helaas.
Natuurlijk, maar dat is geen hoofdstad hequote:
Neh. Het staat of valt met de crisis. Ik hoop dat die extreem door gaat zettenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.
My.. god...
Denk het wel. Maar waarschijnlijk een stuk armer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is geen hoofdstad he![]()
Brussel is waarschijnlijk meer te vergelijken met Rotterdam en Amsterdam?
Kan je wat meer vertellen? Ik vind het wel interessant namelijk!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neh. Het staat of valt met de crisis. Ik hoop dat die extreem door gaat zetten
Yeah de crisis. Complete chaos en misschien een culturele reset!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je wat meer vertellen? Ik vind het wel interessant namelijk!
Dat vind jij standaard? Geeft al wel aan hoe erg het in Brussel eraan toe is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik woon zelf in Brussel en ben ook een vrouw. Ik herken me wel een klein beetje in het verhaal van mevrouw Peeters uit de OP, hoewel het vast een vertekend beeld geeft.
Als ik mijn hond uitlaat word ik bijna altijd aangesproken maar dat is gewoon het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?' en zulks.
Oh en vaak gescheld op mijn hond, ook wel eens mensen die mijn hond willen trappen. Verder ben ik ook wel eens bij mijn arm gegrepen op straat en borsten ook wel eens.
Maarja ik denk dat zulke dingen in alle (grote) steden wel voorkomen, en natuurlijk zijn het niet altijd allochtonen/moslims he.
Vergeet het geklaag op verjaardagsfeestjes ook vooral niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.
My.. god...
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:11 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar waarschijnlijk een stuk armer.
Ok.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:12 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Dat vind jij standaard? Geeft al wel aan hoe erg het in Brussel eraan toe is.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Geen of minimaal, in beide gevallen onzin en nergens op gebaseerd. Dat lijkt mij reden genoeg om je daarop aan te spreken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Talloze posts in het vorige topic. Echt, wat vind ik jou een misselijke huilie.
Daar gaat het mij niet om, de boodschap is leuk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.
Maatschappelijke plaag.quote:''Deze maatschappelijke plaag wordt nogal onderschat'', aldus de bewindsvrouw in een verklaring. Ze wil dit najaar met een wetsontwerp tegen seksisme komen ''om het gevoel van straffeloosheid'' te doorbreken"
Nee niet altijd. Wel bijna altijd hè?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maatschappelijke plaag.
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen handhaven. Waar ligt de grens tussen iemand versieren en seksisme? Dit is tamelijk arbitrair. Of willen ze het straks verbieden dat je vrouwen op straat mag versieren?
Dat zou wel briljant zijn, zo ironisch.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?
Heb je het nu over negers of over Moslims?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef NotYou het volgende:
Kunnen we het allochtone (rot)jochies eigenlijk aanrekenen dat ze metersdiep in hun misplaatste slachtofferrol wegkruipen als vrijwel het gehele linkse politieke spectrum hen wijsmaakt dat ze inderdaad zielig zijn en gestigmatiseerd zouden worden?![]()
Zo ziek word ik van dat soort lui; alsof ze anders aangekeken zouden worden als ze gewoon een net overhemd aan zouden trekken en abn zouden spreken, maar nee straattaal en straatkleding is stoerder want swag.Ook de Amerikaanse bendecultuur uit de ghetto's aldaar is iets om hier in Nederland tegenop te kijken en na te doen maar als je dan vervolgens geen baan krijgt omdat je een traan onder je oog hebt laten tatoeëren dan ligt het allemaal aan die stomme xenofobe, racistische Nederlanders omdat ze een neger niet aan willen nemen.
(Om over strafbladen nog maar te zwijgen.
)
Multikul
quote:het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?
Dat verschil is erg arbitrair en zal ook door een ieder anders ervaren worden, afhankelijk van referentiekader. Ik vraag me af hoe zit dit juridisch gezien willen ontvangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet altijd. Wel bijna altijd hè?
En wees blij dat je met een hond buiten loopt. Scheelt de helft. Wat roepen ze eigenlijk, zeker dat het een onrein beest is?
En nee, dat komt niet in alle grote steden voor.
Maar denk je dat die jongens het doen om te vervelen of echt om je te versieren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (). Maar ik heb het leren te negeren.
Niet normaal meer hoor. Het komt hier ook nog zo ver dat we met bedekt hoofd de deur uitmoeten vanwege een stel kereltjes die niet normaal met vrouwen om kunnen gaan. Hoe heeft het zover kunnen komenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (). Maar ik heb het leren te negeren.
Denk niet dat ze het doen om te versieren, kan me niet voorstellen dat dat op zo'n manier ooit gelukt isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar denk je dat die jongens het doen om te vervelen of echt om je te versieren.
Indien ze je echt willen versieren denken ze waarschijnlijk dat die openingszin over je hond/poesje potentieel succes kan hebben.
De wereld gaat eraan, vlug, allemaal naar je kelders!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet normaal meer hoor. Het komt hier ook nog zo ver dat we met bedekt hoofd de deur uitmoeten vanwege een stel kereltjes die niet normaal met vrouwen om kunnen gaan. Hoe heeft het zover kunnen komen
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je het nu over negers of over Moslims?
Zo zou je multikul best kunnen omschrijven ja. Verder wat Brussel betreft:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maatschappelijke plaag.
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen handhaven. Waar ligt de grens tussen iemand versieren en seksisme? Dit is tamelijk arbitrair. Of willen ze het straks verbieden dat je vrouwen op straat mag versieren?
Dat zou wel briljant zijn, zo ironisch.
quote:Een reportage die de ware aard van de Marokkaanse jongeren blootlegt in en rond Brussel: De Maritiem-wijk in Molenbeek, het Lemmensplein in Anderlecht, delen van Sint-Gillis ook, het zijn wijken in Brussel met een kwalijke reputatie. De reputatie van gesjacher, gevaar en geweld. Zelfs politiemensen voelen zich er niet veilig. Een verloren generatie jongeren, de term valt geregeld. Panorama (Canvas) ging met een camera naar de Marokkaanse jongeren en patrouilleerde mee met de Molenbeekse politie. Een bijwijlen hallucinant portret van de moeilijkere Brusselse wijken.
Als ik Google op "kampers" oid dan kom ik ook niet bepaald lieverdjes tegen die sociaal zijn en wat bijdragen aan de maatschappij, en dan is dat ook nog eens je eigen volk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.Compleet met leuke gangsterrap waarin nog eens benadrukt wordt hoe zielig dan wel hoe thug deze jongens wel niet zouden zijn.
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik Google op "kampers" oid dan kom ik ook niet bepaald lieverdjes tegen die sociaal zijn en wat bijdragen aan de maatschappij, en dan is dat ook nog eens je eigen volk.
Er is toevallig een gemeentehuis in de fik gezet afgelopen week door kampers, ook niet bepaald normaal.
Wat is je punt?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.![]()
quote:Soms wordt gedacht dat woonwagenbewoners (afstammelingen van) zigeuners (Roma en Sinti) zijn. Dit is onjuist. Woonwagenbewoners zijn meestal van Nederlandse oorsprong, en stammen af van keuterboeren, landarbeiders en turfstekers, die rond 1850 door verscheidene oorzaken (onder andere de mechanisering) niet meer aan de kost kwamen, en daarom van plaats naar plaats begonnen te trekken, in de hoop hier en daar wat te kunnen verdienen, en eventueel een baan te kunnen krijgen.
Ben je serieus? Ben je niet vermogend genoeg om zelf al na te gaan dat het kampervolk ook niet bepaald lieverdjes zijn? Er staat trouwens "oid" achter wat staat voor "of iets in die richting".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.![]()
Kijk, Mutant, Remlof en YK: allemaal niet waar toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled - en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!quote:
Wel tof dat je zelf niet eens een idee hebt waar je over praat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled hebt en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!" Alsof dat een argument is/wat dan ook goedmaakt of ook maar verzacht.
Het gaat er meer om dat je loopt te zeiken op Moslims en alles wat daarmee te maken heeft terwijl het gedrag van je EIGEN volk ook niet bepaald positief te noemen is. Ze zeggen wel eens "Kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled - en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!" Alsof dat een argument is/wat dan ook goedmaakt of ook maar verzacht.
Geen contact willen of minimaal contact willen is echt echt hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen of minimaal, in beide gevallen onzin en nergens op gebaseerd. Dat lijkt mij reden genoeg om je daarop aan te spreken.
Datzelfde ging dan op voor jou, tot je besloot het toch maar even te googlen. Gelukkig maar dat je die moeite toch genomen hebt, kun je er nu lekker gevat mee uit de hoek komen op het internet. Held.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tof dat je zelf niet eens een idee hebt waar je over praat.
zo voelt dat nou die slachtofferrolquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik weer zo'n vuige racist ben, afkomstig van dat kut volk, dat altijd alleen maar gezocht heeft naar manieren om Marokkanen het leven zuur te maken. Ze nooit en te nimmer een kans gunt. Eigenlijk alleen maar leeft om het je Marokkaanse medemens het leven zo zuur mogelijk te maken. Weltrusten
Tja...als je dat ziet... Ik zeg maar niks meerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.Complete met leuke gangsterrap waarin nog eens benadrukt wordt hoe zielig dan wel hoe thug deze jongens wel niet zouden zijn.
[..]
Zo zou je multikul best kunnen omschrijven ja. Verder wat Brussel betreft:
[..]
Zullen we de relatieve EN absolute cijfers eens naast elkaar leggen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je loopt te zeiken op Moslims en alles wat daarmee te maken heeft terwijl het gedrag van je EIGEN volk ook niet bepaald positief te noemen is. Ze zeggen wel eens "Kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander".
Dat geldt ook voor Moslims, het overgrote deel doet gewoon z'n best.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Datzelfde ging dan op voor jou, tot je besloot het toch maar even te googlen. Gelukkig maar dat je die moeite toch genomen hebt, kun je er nu lekker gevat mee uit de hoek komen op het internet. Held.![]()
Verder lijkt mij dat het niettemin als een paal boven water blijft staan dat kampers ongeacht oorsprong thans een afzonderlijke bevolkingsgroep/minderheid vormen hier in Nederland. Vraag er één maar eens of ie een burger is.
Waarom verzin jij altijd dingen die er niets mee te maken hebben om perse niemand serieus te kunnen nemen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.
Die ene verpest het voor de restquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Moslims, het overgrote deel doet gewoon z'n best.
Omdat hij wel degelijk weet dat er een waarheid zit in wat ik zeg. Bagatelliseren is dan nog de enige optie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom verzin jij altijd dingen die er niets mee te maken hebben om perse niemand serieus te kunnen nemen?
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die ene verpest het voor de rest
Maar die ene is altijd een marokkaan, vreemd genoegEn die ene heeft altijd een grote van 6 andere marokkanen bij zich, en die ene belaagd altijd maar één persoon met zijn groepje, en die ene rent zo hard mogelijk weg als er politie achter hem aanzit, en die ene roept altijd dat hij het niet was..
Ik stel voor dat wij `die ene´ gewoon afschieten, dat zijn we van alle problemen af
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die ene verpest het voor de rest
Maar die ene is altijd een marokkaan, vreemd genoegEn die ene heeft altijd een grote van 6 andere marokkanen bij zich, en die ene belaagd altijd maar één persoon met zijn groepje, en die ene rent zo hard mogelijk weg als er politie achter hem aanzit, en die ene roept altijd dat hij het niet was..
Ik stel voor dat wij `die ene´ gewoon afschieten, dat zijn we van alle problemen af
Dat klopt, het is er idd niet maar 1.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).
Nog triester kan gewoon niet of heb je nog meer in petto?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar het zal wel aan die kanker kaaskop racisten liggenZe hebben gewoon iets tegen marokkanen, niet tegen engelsen, niet tegen belgen, fransen, duitsers, indieers, indo's, spanjaarden, surinamers, chinezen, japanners of koreanen.. Nee altijd zijn wij tegen de marokkanen, en dat heeft niets te maken met hun teringhouding of calimera gejank, wij zijn gewoon tegen die arme willende marokkanen..
Klopt.. Er was geen politiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).
bevalt het die slachtofferrol?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar het zal wel aan die kanker kaaskop racisten liggenZe hebben gewoon iets tegen marokkanen, niet tegen engelsen, niet tegen belgen, fransen, duitsers, indieers, indo's, spanjaarden, surinamers, chinezen, japanners of koreanen.. Nee altijd zijn wij tegen de marokkanen, en dat heeft niets te maken met hun teringhouding of calimera gejank, wij zijn gewoon tegen die arme willende marokkanen..
deel nog een paar verhalen over hoe jij persoonlijk door iedereen gediscrimineerd wordt, kan ik er vast nog wel een bijverzinnenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nog triester kan gewoon niet of heb je nog meer in petto?
Het kon nog erger dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
deel nog een paar verhalen over hoe jij persoonlijk door iedereen gediscrimineerd wordt, kan ik er vast nog wel een bijverzinnen
dan wil ik je ook nooit horen over allochtonen die in een slachtofferrol kruipenquote:
nee ik heb het inderdaad ook al vaak genoeg gehoord, al dat gecalimero, huillies dat het zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:31 schreef Toolshed het volgende:
[..]
dan wil ik je ook nooit horen over allochtonen die in een slachtofferrol kruipen
Wat ben jij een huillie zeg, ongelooflijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar toch ben jij degene die zich gediscrimineerd voelt, de ironiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat ben jij een huillie zeg, ongelooflijk.
Je hapt wel lekker.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar toch ben jij degene die zich gediscrimineerd voelt, de ironie
Sterker nog, jij voelt je gediscrimineerd door nederlanders om het gedrag van marokkanen, maar jij bent geen eens een marokkaan, jij kruipt gewoon graag in de rol van de zielige allochtoon!
Nee ik kan jouw arme positie in deze boze grote racistische wereld niet begrijpen, ik lach er omquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hapt wel lekker.
Het blijkt maar weer dat je er helemaal niets van snapt.
Gelukkig kunnen we om elkaar lachen, in ieder geval toch iets positiefs.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee ik kan jouw arme positie in deze boze grote racistische wereld niet begrijpen, ik lach er om
WTF is dat voor stad dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja meedoen aan onzinregeltjes om een denkbeeldig opperwezen te plezierenquote:
http://www.spitsnieuws.nl(...)llen-wordt-strafbaarquote:Vrouwen lastigvallen wordt strafbaar
Seksistische mannen in Brussel moeten binnenkort op hun tellen gaan passen. Vanaf 1 september kunnen zij een boete krijgen van maximaal 250 euro indien zij op straat vrouwen lastigvallen, zo melden Vlaamse media.
"Ook al kunnen we niet alle gefrustreerden beboeten, het is in ieder geval een sterk signaal dat wij dergelijk gedrag niet aanvaarden," aldus een wethouder van de Belgische hoofdstad.
Volgens hem gaat het om een vrij groot probleem in Brussel. Vooral allochtone mannen blijken vrouwen die alleen over straat lopen, te beledigen, uit te schelden of lastig te vallen
Loop eens als vrouw in je jurkje alleen in om het even welke stad in Noord-Afrika.quote:
Zonder gein he, er is altijd een oorzaak van iets. Ik ben dus benieuwd wat de oorzaak is van al jouw haat jegens Moslims en de Islam?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Loop eens als vrouw in je jurkje alleen in om het even welke stad in Noord-Afrika.
Opgegroeid zijn tussen die gasten en gezien hebben wat voor tuig het is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zonder gein he, er is altijd een oorzaak van iets. Ik ben dus benieuwd wat de oorzaak is van al jouw haat jegens Moslims en de Islam?
Waarom woonde jij tussen het tuig dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Opgegroeid zijn tussen die gasten en gezien hebben wat voor tuig het is.
Dat is niet de reden om te vasten. Als je dat denkt heb je het niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja meedoen aan onzinregeltjes om een denkbeeldig opperwezen te plezieren
Woonplaats is niet voor iedereen een keuzequote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom woonde jij tussen het tuig dan?
Dan nog. Wat ik niet begrijp is dat hij een klein deel heeft gezien van de Moslims maar al zijn geopende topics voor 80% bestaan uit Moslim haat in alle categorieën. Al die verspilde tijd om een "domme religie".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
Woonplaats is niet voor iedereen een keuze
De uiteindelijke wel. Sterker nog, dit is de enige die echt voor 'hem' is. Verder doet het niets af aan de onzinnigheid.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niet de reden om te vasten. Als je dat denkt heb je het niet goed begrepen.
Je eten niet weg mogen gooien is ook niet bedoeld om in elk park maar wat brood op de grond te laten rotten..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niet de reden om te vasten. Als je dat denkt heb je het niet goed begrepen.
Geboren hé. En de stad werd hoe langer hoe meer Islamitisch. Wat een verrijking dat is heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom woonde jij tussen het tuig dan?
Sorry, maar ik kan uit deze zinsconstructie niet opmaken wat je nu bedoelt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De uiteindelijke wel. Sterker nog, dit is de enige die echt voor 'hem' is.
En ze noemden zich vrome moslims, waarna jij je in de koran hebt verdiept.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Opgegroeid zijn tussen die gasten en gezien hebben wat voor tuig het is.
Neuh, D_H is er zo één die na alle gejank en haat op FOK! honger krijgt en eventjes lief een broodje durum gaat halen bij de Turk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En ze noemden zich vrome moslims, waarna jij je in de koran hebt verdiept.
Je bent vervolgens enorm geschrokken van alle haat die daarin gepredikt wordt.
Allah zegt: “Iedere daad van de zoon van Adam is voor hem, behalve het vasten. Het vasten is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen.”quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan uit deze zinsconstructie niet opmaken wat je nu bedoelt.
Neh die troep eet ik nietquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, D_H is er zo één die na alle gejank en haat op FOK! honger krijgt en eventjes lief een broodje durum gaat halen bij de Turk.
Och ze hebben zelfs bij mij in de straat handgranaten gegooid. Weet je wel niet wat dat me gekost heeft toen ik mn huis wilde verkopen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En ze noemden zich vrome moslims, waarna jij je in de koran hebt verdiept.
Je bent vervolgens enorm geschrokken van alle haat die daarin gepredikt wordt.
Vandaar jouw kruistocht.
Dat waren nota bene Nederlanders toch? Of Amerikanen? Wat was het ook al weer?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och ze hebben zelfs bij mij in de straat handgranaten gegooid. Weet je wel niet wat dat me gekost heeft toen ik mn huis wilde verkopen?![]()
Marokkanen en neger-amerikaan. Geen nler bij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:35 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat waren nota bene Nederlanders toch? Of Amerikanen? Wat was het ook al weer?
Besef hoeveel je voor ons betekent, meer dan die Westerse sloeries achter wie we aanzitten en falen altijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maarre, gaat dit over mij of Brussel? Want de moslimgang hier kan het alleen maar over mij hebben ipv hun geloofsetters.
Jason nogiets was een Nederlander volgens de pers als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Marokkanen en neger-amerikaan. Geen nler bij.
Half.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jason nogiets was een Nederland volgens de pers als ik het me goed herinner.
Aha. Ja ik heb het destijds maar zijdelings gevolgd, vond het niet echt interessant.quote:
Mja, ik snap dan ook niet wat etniciteit er toe doet, gezien Nederlanders nou ook niet echt bepaalt vredelievend zijn als je je richt op de excessen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha. Ja ik heb het destijds maar zijdelings gevolgd, vond het niet echt interessant.
Hij lult maar wat joh, hij zat veilig in zijn zolderkamertje, km's verder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha. Ja ik heb het destijds maar zijdelings gevolgd, vond het niet echt interessant.
edit: ik kan me wel voorstellen dat het impact op jou heeft, als het in je eigen straat gebeurde natuurlijk.
Jezus man lul nou niet als je het niet weet en neem eens wat aan als iemand die het wel weet het je vertelt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jason nogiets was een Nederland volgens de pers als ik het me goed herinner.
Bullshit. Is zelfs nog op Fok terug te lezen. Vraag Yvonne maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij lult maar wat joh, hij zat veilig in zijn zolderkamertje, km's verder.
Weet ik niet, ik heb geen reden om aan te nemen dat hij liegt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij lult maar wat joh, hij zat veilig in zijn zolderkamertje, km's verder.
Hold your horses. Ik zei alleen dat ze in de media zeiden dat het om een Nederlander ging.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jezus man lul nou niet als je het niet weet en neem eens wat aan als iemand die het wel weet het je vertelt.
Jason walters
Neger
Amerikaan
Echt geen echte nler hoor
http://www.google.nl/sear(...)4SUN_rCoKZ0QWDv4CIDg
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jezus man lul nou niet als je het niet weet en neem eens wat aan als iemand die het wel weet het je vertelt.
Jason walters
Neger
Amerikaan
Halfbloedje dus.quote:die als militair in Nederland gelegerd was, en een Nederlandse moeder.
Nederlandse moeder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jason walters
Neger
Amerikaan
FOK! als bron aangeven, goeie ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bullshit. Is zelfs nog op Fok terug te lezen. Vraag Yvonne maar.
Dan niet joh. Alsof wat jij gelooft mij boeit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
FOK! als bron aangeven, goeie ja.
Doet er wel degelijk toe. Zeker in deze context. Wat je vaak ziet is dat bekeerlingen een stuk radicaler zijn dan moslims die dat vanaf hun geboorte zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, ik snap dan ook niet wat etniciteit er toe doet
Geen autochtoon dus.quote:
Ik vind het wel schattig hoor, dat jij jezelf zo centraal plaatst in de gebeurtenissen toentertijd. En ja als je het vaak genoeg zegt ga je er zelf in geloven, dat baart mij een beetje zorgen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan niet joh. Alsof wat jij gelooft mij boeit.
Hahaha blijkbaar wel he.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan niet joh. Alsof wat jij gelooft mij boeit.
Lol, moslim zijn is geen etniciteit, maar een levensbeschouwing, jaarlijks zijn er duizenden die zich bekeren tot de Islam, zonder in aanmerking te komen met extremisme, en ja, van allerlei verschillende etnische achtergronden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Doet er wel degelijk toe. Zeker in deze context. Wat je vaak ziet is dat bekeerlingen een stuk radicaler zijn dan moslims die dat vanaf hun geboorte zijn.
Zegt iemand die in Djinns geloofdequote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind het wel schattig hoor, dat jij jezelf zo centraal plaatst in de gebeurtenissen toentertijd. En ja als je het vaak genoeg zegt ga je er zelf in geloven, dat baart mij een beetje zorgen.
Waar heb je me dat horen zeggen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zegt iemand die in Djinns geloofde
Dude, please...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol, moslim zijn is geen etniciteit
Mag anders wel gezegd worden omdat het tot veel mensen niet doordringt. Alle moslims zijn hetzelfde, net als alle Marokkanen.quote:
Ik denk dat we een miscommunicatie hebben omdat jij mijn eerdere posts niet goed gelezen hebt, of in de verkeerde context.quote:
Dat heb je mij nooit horen zeggen volgens mij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mag anders wel gezegd worden omdat het tot veel mensen niet doordringt. Alle moslims zijn hetzelfde, net als alle Marokkanen.
Ik heb het ook niet over jou, zou ook raar zijn hequote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat heb je mij nooit horen zeggen volgens mij.
Laat ik het dan anders formuleren, waar ik voor sta en wat IK van jouw posts heb begrepen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat we een miscommunicatie hebben omdat jij mijn eerdere posts niet goed gelezen hebt, of in de verkeerde context.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders formuleren, waar ik voor sta en wat IK van jouw posts heb begrepen.
Ik zeg namelijk in tegenstelling tot jou, dat etniciteit er weinig tot helemaal niets toe doet, dit omdat je nog altijd meer voorbeelden van bekeerlingen met zelfde etniciteit kunt geven, die niet de radicale kant op zijn gegaan.
Jij was moslim volgens eigen zeggen dus geloofde je ook daar in.quote:
Ik ken mensen die wel Christen zijn, maar niet geloven dat Jezus echt over water kon lopen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij was moslim volgens eigen zeggen dus geloofde je ook daar in.
dan ben je geen gristenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ken mensen die wel Christen zijn, maar niet geloven dat Jezus echt over water kon lopen.
Ik denk dat er genoeg Marokkanen rondlopen die betere zinnen dan jou op papier kunnen zetten. Laat dat generaliserende maar achterwege als je niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?
Je schrijft als een Marokkaan.
Dat bepaal jij? Geloof mij nou het grootste deel van de christenen niet alles letterlijk neemt/gelooft.quote:
Dan ben je geen christen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ken mensen die wel Christen zijn, maar niet geloven dat Jezus echt over water kon lopen.
Dan zijn het geen gristenen, je kunt niet selectief gelovig zijn, dan geloof je maar in je eigen verhaaltje; als je een religie wilt volgen (en dus claimt van deze religie te zijn moet je deze ook echt volgen)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Geloof mij nou het grootste deel van de christenen niet alles letterlijk neemt/gelooft.
Maar goed, als je die redenatie van jou doortrekt zijn er ook bijna geen moslims in Nederland. Wat maak je je dan druk om de islamisering?
ja en...?quote:
Ik ben het daar in principe wel mee eens hoor, maar veel mensen zien het niet zo zwart wit. Er zijn veel mensen die zichzelf als christelijk beschouwen, maar bijvoorbeeld wel in de evolutietheorie geloven. Zij geloven niet letterlijk wat er in de bijbel staat, maar hechten zich wel aan de Christelijke waardes en uitgangspunten van het geloof en zijn daarom Christen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan zijn het geen gristenen, je kunt niet selectief gelovig zijn, dan geloof je maar in je eigen verhaaltje
En jij een 18jarige boy die uitging met maten maar nooit chicks kon scoren, en later weer een getrouwde man, beiden naar eigen zeggen, dus?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij was moslim volgens eigen zeggen dus geloofde je ook daar in.
Wat? Je wordt nu echt wanhopig of zo?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jij een 18jarige boy die uitging met maten maar nooit chicks kon scoren
Pastoor zijn en niet de wonderen van jezus geloven is als een pornoster die celibatair is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
2 van de 3 pastoors die ik kende zijn dan geen Christen.
Goed, die 18 jaar had ik zelf er bij gezet, maar daarbuiten is het de onzin die jij verspreid hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Je wordt nu echt wanhopig of zo?
Je haalt het aan, kom dan op zijn minst met een reden waaromquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, blijkbaar is het relevant om zulke dingen aan te kaarten.
Die zijn natuurlijk nog erger die bastaardjes. Ze zijn immers een schande voor het altijd weer gediscrimineerde, maar eigenlijk enige goede ras: het blanke ras!quote:
In reactie op dat het geen autochtoon is misschien?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je haalt het aan, kom dan op zijn minst met een reden waarom
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk nog erger die bastaardjes. Ze zijn immers een schande voor het altijd weer gediscrimineerde, maar eigenlijk enige goede ras: het blanke ras!
Moeten wij hun droombeeld in stand houden en doen alsof dat echte gristenen zijn? Vroeger dacht men dat ze wereld plat was, moest men dat idee vol blijven houden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben het daar in principe wel mee eens hoor, maar veel mensen zien het niet zo zwart wit. Er zijn veel mensen die zichzelf als christelijk beschouwen, maar bijvoorbeeld wel in de evolutietheorie geloven. Zij geloven niet letterlijk wat er in de bijbel staat, maar hechten zich wel aan de Christelijke waardes en uitgangspunten van het geloof en zijn daarom Christen.
Zie bijvoorbeeld ook Amerika. Daar is maar liefst 80% Christelijk. Toch gelooft een veel groter deel dan 20% in de evolutietheorie.
Daar staat toch echt dat ik flink scoor, faler! En die 18 ook al niet dus helemaal fout, Achmed!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, die 18 jaar had ik zelf er bij gezet, maar daarbuiten is het de onzin die jij verspreid hoor.
Ik dacht jij getrouwd was en kinderen had joh.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar staat toch echt dat ik flink scoor, faler! En die 18 ook al niet dus helemaal fout, Achmed!
ok got yaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In reactie op dat het geen autochtoon is misschien?
Wat zegt het dat het een allochtoon is, wat zegt het dat het een westerling is?
Ik heb het over je zogenaamde dateleven + je huwelijk sjakie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar staat toch echt dat ik flink scoor, faler! En die 18 ook al niet dus helemaal fout, Achmed!
Klopt maar dat houdt me niet tegen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik dacht jij getrouwd was en kinderen had joh.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In dit geval waren beide ouders blank
Ik heb de discussie verder eigenlijk niet echt gevolgd en kom er een beetje half in, maar als we het over dezelfde persoon hebben was alleen zijn moeder (hoogstwaarschijnlijk) blank en Nederlands.quote:Jason Waters was born on 6 March 1985 to an African American soldier based in the Netherlands and a Dutch woman.[1] His neighbors stated that he was pro-American when he was adolescent.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Walters
Beiden waarquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het over je zogenaamde dateleven + je huwelijk sjakie.
Eerder in ONZ of TRU, maar goed je hebt gelijk, OT verder ook wmb.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Beiden waar
Maar als je het daar over wilt hebben open je maar een topic in r&p of zo.
Absoluut. Ik denk dat wanneer Hofstadgruppe zich bekeert tot de Islam dat hij ook geen liberaal moslim wordt, maar direct Jihadist.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:39 schreef KreKkeR het volgende:
Wel een grappig detail dat hij eerst 'pro-American' was. Ik vraag me af of men daarmee bedoelt dat hij fanatiek pro-American was. Ik heb namelijk het idee dat extremisme vaak ook in de aard van bepaalde personen zit en dat alleen datgeen waarin ze extremistisch zijn, meestal afhankelijk is van hun omgeving.
Ik hoop maar dat je een grapje maakt. Want tot nu toe vond ik je alleen zeer triest mbt moslims, allochtonen en alles wat buitenlands was, maar weet ik dit vooral aan slechte ervaringen, frustratie en onvermogen om complexe situaties te kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt maar dat houdt me niet tegen.
Ik ben niet dom genoeg om de overduidelijk foutieve info uit de koran voor waar aan te nemen. Of om het even welk 'heilig' boek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Absoluut. Ik denk dat wanneer Hofstadgruppe zich bekeert tot de Islam dat hij ook geen liberaal moslim wordt, maar direct Jihadist.
Want? We mogen dat van elkaar hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat je een grapje maakt. Want tot nu toe vond ik je alleen zeer triest mbt moslims, allochtonen en alles wat buitenlands was, maar weet ik dit vooral aan slechte ervaringen, frustratie en onvermogen om complexe situaties te kunnen begrijpen.
Mocht wat je nu zegt kloppen zat ik er blijkbaar naast en ben je nog vele malen triester dan ik ooit had durven denken. (Zeg maar, ver beneden het 0-punt).
Zeg nooit nooit! Ingrijpende gebeurtenissen in het leven kunnen op iedereen vat krijgen. Misschien mag jij ook ooit gods genade ontvangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben niet dom genoeg om de overduidelijk foutieve info uit de koran voor waar aan te nemen. Of om het even welk 'heilig' boek.
De verderfelijke moraal van de Westerse wereld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Want? We mogen dat van elkaar hoor
Oke. Niet mijn ding, maar dan is het goed. Ik heb namelijk een schijthekel aan racisten en mensen die iedereen over 1 kam scheren, maar ik heb nog een grotere hekel aan onbetrouwbare leugenachtige wezens die hun naasten of groffe manier bedriegen. Gelukkig maar dat dit laatste dan niet voor jou opgaatquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Want? We mogen dat van elkaar hoor
Ondanks dequote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
De verderfelijke moraal van de Westerse wereld.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:47 schreef Jellereppe het volgende:
Ik moet eerlijk zijn dat ik de conversatie tussen KreKker en Hofstadgruppe met een dikke glimlach heb gelezen. Bedankt jongens.
Yes!!!!!! Alle problemen zijn opgelost! Life2.0 en D_H weten precies wie een echte Moslim is en niet. Ook van Christenen blijkbaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moeten wij hun droombeeld in stand houden en doen alsof dat echte gristenen zijn? Vroeger dacht men dat ze wereld plat was, moest men dat idee vol blijven houden?
Mail dit even naar arabischelente@arab.gov aub. Misschien wel handig tijdens de hervormingen daar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Yes!!!!!! Alle problemen zijn opgelost! Life2.0 en D_H weten precies wie een echte Moslim is en niet. Ook van Christenen blijkbaar.
Waarom zouden ze dat niet doen dan? Staat dan in de bijbel dat de evolutietheorie onwaar is? En, de bijbel is vooral een boek met verhalen over de geschiedenis van een groep mensen. Dus al staat er iets in, dat heeft een interpretatie nodig omdat het verteld is door mensen die er op een bepaalde manier tegenaan keken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben het daar in principe wel mee eens hoor, maar veel mensen zien het niet zo zwart wit. Er zijn veel mensen die zichzelf als christelijk beschouwen, maar bijvoorbeeld wel in de evolutietheorie geloven. Zij geloven niet letterlijk wat er in de bijbel staat, maar hechten zich wel aan de Christelijke waardes en uitgangspunten van het geloof en zijn daarom Christen.
Zie bijvoorbeeld ook Amerika. Daar is maar liefst 80% Christelijk. Toch gelooft een veel groter deel dan 20% in de evolutietheorie.
Er zijn immers boekdelen over geschrevenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Yes!!!!!! Alle problemen zijn opgelost! Life2.0 en D_H weten precies wie een echte Moslim is en niet. Ook van Christenen blijkbaar.
Niet-moslims die Takfir doen op moslims, heerlijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan kan ik een natuurkunde boek openslaan en zeggen dat de appel niet zomaar valt door zwaartekracht maar dat er onzichtbare elfjes op 200 meter hoogte vliegen die niet van appels houden en dus teruggooien naar de aarde..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:56 schreef Deliah het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen dan? Staat dan in de bijbel dat de evolutietheorie onwaar is? En, de bijbel is vooral een boek met verhalen over de geschiedenis van een groep mensen. Dus al staat er iets in, dat heeft een interpretatie nodig omdat het verteld is door mensen die er op een bepaalde manier tegenaan keken.
Jij hebt er boekdelen over geschreven?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er zijn immers boekdelen over geschreven
aw gossie, heb je aandacht nodig?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Life 2.0 is gewoon een troll, niets meer niets minder.
Ik ben immers godquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij hebt er boekdelen over geschreven?
Ik ga lekker wat fruit en wat te drinken halen beneden. Daarna lekker een beetje op de achtergrond blijven en genieten van dit topique.quote:
Trololololoquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:03 schreef Life2.0 het volgende:
ga je maar weer in een hoekje gediscrimineerd voelen
Neeeeeeeeeeeee, mijn leven is een leugenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Life 2.0 is gewoon een troll, niets meer niets minder.
Ey meisjequote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Flow3r het volgende:
Als ze niet bloot gekleed was zouden ze het precies zo doen.
Het is ook helemaal niet bedoeld om te versieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze er werkelijk van uit gaan dat er ooit éen dame in zal trappen.
Neuh, het is duidelijk bedoeld om te intimideren en te pesten.
Zo voelen ze zich heel wat , triest als je dat zo nodig hebt, laten ze gaan werken of zo
Als ze lange mouwen, een lange broek aan had en een hoofddoekje op, dan zouden ze dat niet doen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Flow3r het volgende:
Als ze niet bloot gekleed was zouden ze het precies zo doen.
Het is ook helemaal niet bedoeld om te versieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze er werkelijk van uit gaan dat er ooit éen dame in zal trappen.
Neuh, het is duidelijk bedoeld om te intimideren en te pesten.
Zo voelen ze zich heel wat , triest als je dat zo nodig hebt, laten ze gaan werken of zo
haha dat zeg ik al jaren maar is geen goed plan zeker niet als er Moslims bij zitten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze lange mouwen, een lange broek aan had en een hoofddoekje op, dan zouden ze dat niet doen.
Ergens hebben die jongens de overtuiging gekregen dat westerse meiden hoeren zijn. M.i. ligt dat in de cultuur. Vooral in de straatcultuur van achterstandswijken. Maar het is er wel ingeprent.
Stel je voor dat westerse straatjongens zich zo gaan gedragen richting moslimmeisjes. 'He meisje, he hoer, wil je neuken'? Hoe zouden ze dat vinden?
Het komt door de opvoeding die of ontbreekt of niet goed wordt overgedragen.,quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze lange mouwen, een lange broek aan had en een hoofddoekje op, dan zouden ze dat niet doen.
Ergens hebben die jongens de overtuiging gekregen dat westerse meiden hoeren zijn. M.i. ligt dat in de cultuur. Vooral in de straatcultuur van achterstandswijken. Maar het is er wel ingeprent.
Stel je voor dat westerse straatjongens zich zo gaan gedragen richting moslimmeisjes. 'He meisje, he hoer, wil je neuken'? Hoe zouden ze dat vinden?
Eens!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:07 schreef Gia het volgende:
Die klojo's zien dat meisje als hoer, omdat naar hun mening zij te bloot gekleed is. Dat idiote idee moet ergens vandaan komen. En ik denk dat dat de cultuur is.
Het feit dat ze zich misdragen en haar lastigvallen is een gebrek aan opvoeding.
Hypocriete laffe hufters zijn het.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
haha dat zeg ik al jaren maar is geen goed plan zeker niet als er Moslims bij zitten.
voor je het weet staan er 100 man voor je ... heb je een probleem .....
Net zo als wat ik ooit eens vroeg waarom hun wel met blanke dames mogen flirten en als wij eens staan te flirten met een moslim dame dan komen ze ook gelijk dreigend op je af van ..... heb je problemen ...
Over achterlijk gesprokenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:38 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eens!
Het is een achterlijke stomzinnige kutcultuur, waar echt helemaal NIETS goed aan is. Het is te minderwaardig en stupide voor woorden. Maar ja, DAT mag je niet zeggen, want dan ben je racist of erger.
Ik heb geen enkel probleem met nederlanders met een buitenlandse afkomst, zelfs niet als dat Marokko of Turkije zou zijn. Dit zijn fatsoenlijke mensen, die gewoon netjes meedraaien in onze samenleving.
Ik heb daarentegen een bloedlinke tyfushekel aan kut-allochtoontjes en dan is een nekschot nog te veel eer. Het zijn gewoon smerige bastaardhonden met hun gehijg en tong uit hun bek. En die haatbaarden en boerka-wijven mogen ook gedumpt worden in die zandbak van ze.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:38 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eens!
Het is een achterlijke stomzinnige kutcultuur, waar echt helemaal NIETS goed aan is. Het is te minderwaardig en stupide voor woorden. Maar ja, DAT mag je niet zeggen, want dan ben je racist of erger.
Ik heb geen enkel probleem met nederlanders met een buitenlandse afkomst, zelfs niet als dat Marokko of Turkije zou zijn. Dit zijn fatsoenlijke mensen, die gewoon netjes meedraaien in onze samenleving.
Ik heb daarentegen een bloedlinke tyfushekel aan kut-allochtoontjes en dan is een nekschot nog te veel eer. Het zijn gewoon smerige bastaardhonden met hun gehijg en tong uit hun bek. En die haatbaarden en boerka-wijven mogen ook gedumpt worden in die zandbak van ze.
Ik ben juist bang dat dat niets uitmaakt, omdat die ouders het overwicht al lang geleden kwijt zijn geraakt. En hoewel het niet leuk is om te horen, het gaat heel vaak al vroeg mis. Opvoeden begint op de dag van geboorte, niet als het kind 16 is. Zelfs een peuter/kleuter moet weten waar de grenzen liggen. Er wordt te veel gepikt van die koters. Maar ook het op straat dumpen van de zoontjes en het niet weten hoe/wie zijn vriendjes zijn is simpelweg een kwestie van (gebrek aan) opvoeding. Deze ouders zijn laks, ongeïnteresseerd en ronduit asociaal.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het komt door de opvoeding die of ontbreekt of niet goed wordt overgedragen.,
Ik hoefde vroeger dat woordje niet in mijn mond te nemen. Als ik zie wat die kids tegenwoordig allemaal kunnen zeggen ... niet normaal meer.
Ouderen sprak je met U aan..als je een keer JE gebruikte werd je duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst was. etc etc.. zo kan ik nog meer voorbeelden noemen .
En ik denk ook dat die lui zo stoer (dom) doen maar nu in hun broek schijten dat het door ouders gezien gaat worden want dan zijn ze alsnog de sjaak.
Absoluut mee eens. Ik begrijp nooit waarom die ouders niet even gaan controleren wat hun kid doet buiten. Ook zie je dat ouders hun kinderen al vroeg verpesten door ze niet duidelijk te maken wat de grenzen zijn. Dit zie ik ook in mijn omgeving. Een kind die een volwassene slaat.. daar wordt door sommige ouders om gelachen. ik kan er niet echt om lachen omdat dat kind eigenlijk al 3 stappen te ver is gegaan met zijn denken , toetsen en handelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat dat niets uitmaakt, omdat die ouders het overwicht al lang geleden kwijt zijn geraakt. En hoewel het niet leuk is om te horen, het gaat heel vaak al vroeg mis. Opvoeden begint op de dag van geboorte, niet als het kind 16 is. Zelfs een peuter/kleuter moet weten waar de grenzen liggen. Er wordt te veel gepikt van die koters. Maar ook het op straat dumpen van de zoontjes en het niet weten hoe/wie zijn vriendjes zijn is simpelweg een kwestie van (gebrek aan) opvoeding. Deze ouders zijn laks, ongeïnteresseerd en ronduit asociaal.
Veel te veel met dergelijk tuig te maken gehad. Ben er inderdaad HELEMAAL klaar mee!quote:
Dus je hebt niks tegen de normale turk of marokkaan, maar hun cultuur wel?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:51 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Veel te veel met dergelijk tuig te maken gehad. Ben er inderdaad HELEMAAL klaar mee!
Nogmaals: de fatsoenlijke nederlander (met marokaanse, turkse of andere buitenlandse afkomst) heb ik helemaal geen probleem mee. Ben jij fatsoenlijk tegen mij, dan ben ik dat ook tegen jou.
Sterker nog, ik stel iedereen gelijk. We zijn allemaal nederlanders, ongeacht wat je afkomst is, BEHALVE dat tuig, ook weer ongeacht afkomst. En ja, ook aso-kampers mogen wat mij betreft een nekschot.
Maar het probleem zit groter. Als dat kind een volwassene slaat, zou natuurlijk de ouders de eerste moeten zijn om in te grijpen. Wat ik constateer, is dat ook de ANDERE volwassenen niet ingrijpen. En dat vind ik eerlijk gezegd toch wel een zeer kwalijke zaak hoor. Weet niet waar het hem in zit, maar het is absoluut fout. En ik zie het dan ook niet als een falen van die ouders alleen, maar ook van de rest van de omgeving (voor zover die dus weigert in te grijpen dus). Ik snap het ook niet, omdat zij (die omgeving dus) er net zo goed last van hebben, want wat let dat kind om de volgende keer een andere volwassene te slaan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Ik begrijp nooit waarom die ouders niet even gaan controleren wat hun kid doet buiten. Ook zie je dat ouders hun kinderen al vroeg verpesten door ze niet duidelijk te maken wat de grenzen zijn. Dit zie ik ook in mijn omgeving. Een kind die een volwassene slaat.. daar wordt door sommige ouders om gelachen. ik kan er niet echt om lachen omdat dat kind eigenlijk al 3 stappen te ver is gegaan met zijn denken , toetsen en handelen.
De beleefdheidsfactor denk ik. Je gaat er vanuit dat de ouder van het kind ziet dat dat verkeerd of ongewenst gedrag is en zelf in grijpt en corrigeert.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar het probleem zit groter. Als dat kind een volwassene slaat, zou natuurlijk de ouders de eerste moeten zijn om in te grijpen. Wat ik constateer, is dat ook de ANDERE volwassenen niet ingrijpen. En dat vind ik eerlijk gezegd toch wel een zeer kwalijke zaak hoor. Weet niet waar het hem in zit, maar het is absoluut fout. En ik zie het dan ook niet als een falen van die ouders alleen, maar ook van de rest van de omgeving (voor zover die dus weigert in te grijpen dus). Ik snap het ook niet, omdat zij (die omgeving dus) er net zo goed last van hebben, want wat let dat kind om de volgende keer een andere volwassene te slaan?
Ik heb iets tegen een cultuur die stalken, bedreigingen, geweld, crimminaliteit en algehele respectloosheid normaal vind. En dan maakt het me niet eens uit wie het slachtoffer is. Vind ik het kenmerk van een fatsoenlijk persoon. Jij niet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:54 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dus je hebt niks tegen de normale turk of marokkaan, maar hun cultuur wel?
Dus over welke cultuur heb jij het nou?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:58 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen een cultuur die stalken, bedreigingen, geweld, crimminaliteit en algehele respectloosheid normaal vind. En dan maakt het me niet eens uit wie het slachtoffer is. Vind ik het kenmerk van een fatsoenlijk persoon. Jij niet?
Snap ik nog steeds niet. Hoe beleefd moet je zijn, als je ziet dat het gierend uit de klauwen loopt met dat kind? Grenzen stellen is per slot ook voor het bestwil van het kind zelf?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
De beleefdheidsfactor denk ik. Je gaat er vanuit dat de ouder van het kind ziet dat dat verkeerd of ongewenst gedrag is en zelf in grijpt en corrigeert.
Die honden die met hun tong op hun schoenen meisjes/vrouwen lastigvallen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:59 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dus over welke cultuur heb jij het nou?
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:00 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die honden die met hun tong op hun schoenen meisjes/vrouwen lastigvallen.
Straattuig. Capuchon-crimineeltjes. Wannabee nepgangsters. Nep rappers.
Straatcultuur van islamitisch uitschot.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?
tussen wal en schip cultuurquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?
Da's een ander onderwerp. Open er een topic over, als je daarover wilt discussieren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Dus echte gangsters zijn gelukkig geen probleem
van mijn antilliaanse drugsdealer buurman had ik nooit last, die was alleen maar drugs makenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Ik reageerde op de post boven jou en had wel degelijk met het onderwerp te maken. Maar open er vooral een topic over als je over het verschil wil disucssieren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's een ander onderwerp. Open er een topic over, als je daarover wilt discussieren.
Een respectabel beroep als je er geen overlast van hebtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
van mijn antilliaanse drugsdealer buurman had ik nooit last, die was alleen maar drugs maken
Echte gangsters, zoals Holleeder hebben doorsnee burgers inderdaad geen last van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik reageerde op de post boven jou en had wel degelijk met het onderwerp te maken. Maar open er vooral een topic over als je over het verschil wil disucssieren.
[..]
Een respectabel beroep als je er geen overlast van hebt
Fijn dat je niet vindt dat de marokkaanse/turkse/islamitische cultuur niet uit die mensen en ideeen bestaat, want dat zou een zeer nare generalisatie zijn, die we niet op prijs zouden stellen in NWSquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eerder een tussen ongeïnteresseerd en asociaal cultuur.
What else is new... - Zo'n man gaat vast niet beamen wat iedereen allang weet, namelijk dat er sprake is van een structureel gedragsprobleem onder bepaalde groepen allochtonen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Supertolll het volgende:
Net het debat gezien na de documentaire.
Wat een irritante vent is die Hassan Rahali
- Constant Bart Somers interrumperen
- Als Bart Somers hem probeert te onderbreken, verontwaardigd reageren en gewoon verder gaan met zijn uitleg.
- Er constant op hameren dat het toevallig allochtonen waren.
- Beweren dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw ligt.
- Enz.
Nee het is echt het nergens inpassen, ze horen niet bij de moslims, ze zijn immers geen moslim en bij de seculaire nederlanderse cultuur passen ze ook niet. Ze hebben hier te maken met nieuwe vrijheden waar ze nog nooit van gedroomd hebben en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, door de moslims worden ze ook uitgekotst omdat ze 'van god los zijn'.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eerder een tussen ongeïnteresseerd en asociaal cultuur.
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat je niet vindt dat de marokkaanse/turkse/islamitische cultuur niet uit die mensen en ideeen bestaat, want dat zou een zeer nare generalisatie zijn, die we niet op prijs zouden stellen in NWS
Je frustraties moet je van je afschrijven?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.
Er is echter wel degelijk een (te) grote groep "mensen" (als je ze zo nog kunt noemen), die zich eerder als laffe bastaardhonden gedragen. Onder deze groep heerst óók een cultuur. Dat is nl. onvermijdelijk. Maar om dat een hoogstaande of zelfs maar fatsoenlijke cultuur te noemen? Nou nee dus. Ik heb net zoveel respect voor hen als voor de gemiddelde chimpansee. Bloedlink en volstrekt ongeschikt als huisgenoot.
Oneens. Een vriend van mij woonde naast een dealer, had er nooit last van (hij nodigde nooit mensen thuis uit) en was ook nog eens een prima en behulpzame kerel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.
Toch niet mee eens dat het alleen aan het nergens inpassen ligt.. De ongeïnterresseerde en soms ronduit asociale houding van de ouders cq directe omgeving is namelijk een veel belangrijkere/invloedrijkere factor. Het is al vaker gezegd: chinezen en molukkers hoorden er ook niet bij, maar daar is de invloed en de betrokkenheid van de ouders veel sterker en wordt veel nadrukkelijker uitgeoefend. Dat maakt het hele verschil.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee het is echt het nergens inpassen, ze horen niet bij de moslims, ze zijn immers geen moslim en bij de seculaire nederlanderse cultuur passen ze ook niet. Ze hebben hier te maken met nieuwe vrijheden waar ze nog nooit van gedroomd hebben en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, door de moslims worden ze ook uitgekotst omdat ze 'van god los zijn'.
Om die reden moet ik ook zo hard lachen als iemand mij islamofoob noemt; een beetje islam onder die ratten zou ze nog goed doen ook, leert ze wat basisfatsoenregels en sociale controle (die ze 'gewend' zijn uit thuislanden).
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.
Er is echter wel degelijk een (te) grote groep "mensen" (als je ze zo nog kunt noemen), die zich eerder als laffe bastaardhonden gedragen. Onder deze groep heerst óók een cultuur. Dat is nl. onvermijdelijk. Maar om dat een hoogstaande of zelfs maar fatsoenlijke cultuur te noemen? Nou nee dus. Ik heb net zoveel respect voor hen als voor de gemiddelde chimpansee. Bloedlink en volstrekt ongeschikt als huisgenoot.
Beter dan dat ik zo'n loser in elkaar ros toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je frustraties moet je van je afschrijven?
Leuken stelling gr grquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.
Nee, drugsdealer is een respectabel beroep en je hebt er per definitie geen last vanquote:
Ik denk dat onze meningen niet eens zo veel uit elkaar liggen hoor. Ik ben alleen geneigd iets sterker afkerig te reageren op deze apen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.
Mensen van buitenlandse komaf kunnen wat mij betreft best Nederlander worden of als zodanig worden gezien. Moslims idem. Maar buitenlandse jongeren die de 'waarden' van een niet-inheemse religie misbruiken en die zichzelf met hun 'normen en waarden' onaantastbaar wanen? Van mij mogen ze linea-recta naar het land van herkomst worden afgevoerd; niks op tegen.
Nee, is slechts jouw mening. Ik denk daar anders over.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, drugsdealer is een respectabel beroep en je hebt er per definitie geen last van
Disrespect naar vrouwen zit diep verankerd in élke patriarchale of machocultuur.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.
Mensen van buitenlandse komaf kunnen wat mij betreft best Nederlander worden of als zodanig worden gezien. Moslims idem. Maar buitenlandse jongeren die de 'waarden' van een niet-inheemse religie misbruiken en die zichzelf met hun 'normen en waarden' onaantastbaar wanen? Van mij mogen ze linea-recta naar het land van herkomst worden afgevoerd; niks op tegen.
molukkers hebben we ook we wat gezeik mee gehad hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Toch niet mee eens dat het alleen aan het nergens inpassen ligt.. De ongeïnterresseerde en soms ronduit asociale houding van de ouders cq directe omgeving is namelijk een veel belangrijkere/invloedrijkere factor. Het is al vaker gezegd: chinezen en molukkers hoorden er ook niet bij, maar daar is de invloed en de betrokkenheid van de ouders veel sterker en wordt veel nadrukkelijker uitgeoefend. Dat maakt het hele verschil.
Ook ben ik het absoluut niet met je eens dat het om "nieuwe vrijheden" gaat. We praten hier wel over 2e, 3e en soms 4e generatie hoor. Ze zijn hier geboren en getogen, compleet met die nlse samenleving die we al tientallen jaren hebben.
Ik ben het wél met je eens dat het op zich weinig of niets met de islam te maken heeft. Zat gematigde moslims, zowel hier in nl, als in het buitenland. Maar dat de islam een negatieve invloed heeft mag ook niet worden ontkend. Zoals met elk heilig boek, is de tekst namelijk multi-interpretabel, hoezeer dat ook ontkend wordt. En juist doordat die tekst multi-interpretabel is, is hij zeer bruikbaar om abjecte en stuitende ideeën te legitimeren, hetgeen deze losers dan ook met volle passie en overgave doen.
Nee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Beter dan dat ik zo'n loser in elkaar ros toch?
Als ik macdonals verbied is macdonals verboden en is dat crimineel, als iemand nou een paar wietplanten in een kast heeft staan heb jij daar echt nul komma nul last van, het is gewoon het idee wat jou angst aanjaagtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, is slechts jouw mening. Ik denk daar anders over.
Is verder geen vaststaand feit. Wat wel een vaststaand feit is, is dat het verboden en dus crimmineel gedrag is. Een politie-inval kan knap veel overlast geven, maar ook een foutje in het productieproces of overdracht/verkoop kan een nogal gevaarlijke situatie voor omstanders opleveren. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je erbij komt dat je per definitie geen last hebt van een drugsdealer.
Volledig mee eens. We praten dan ook feitelijk over de cultuur van de apenrots. Ik gebruik de benaming/vergelijking met chimpansees ook heel bewust. Alleen zal iedere bioloog je vertellen dat de meest aggressieve macho-aap die troepleider wordt, het kortste regeren kan. De uiteindelijke macht zit 'm bij de vrouwtjes. ZIJ bepalen wie zij als leider accepteren en gehoorzaamheid en onderworpenheid afdwingen werkt maar even. Als de vrouwtjes het zat zijn, wordt het betreffende alpha-mannetje gewoon groepsgewijs afgezet, indien nodig gedood zelfs. Daarom dat die menselijke apen een bloedlink spelletje aan het spelen zijn. Er komt een moment dat er een tegenbeweging ontstaat en dan worden al die huftertjes met de grond gelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Disrespect zit diep verankerd in élke patriarchale of machocultuur.
Hun land van herkomst zal vaker Nederland zijn dan wat anders.
Zolang er gewezen wordt naar de islam en men dat nog aanneemt ook , zal er niks veranderen. Die jongens zoeken een excuus om te klooien en roepen dan maar dat het disrespect met de islam te maken heeft, waarmee ze een hele bevolkingsgroep tekort doen, niet eens beseffend dat hun eigen ouders daar onder kunnen vallen
Wellicht tijd om dan te heroverwegen of zoiets crimineel gedrag behoort te zijn. Ik vind het crimineler gedrag dat men meent anderen volwassenen voor te mogen schrijven wat zij wel of niet tot zich mogen nemen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef stopnaald het volgende:
Is verder geen vaststaand feit. Wat wel een vaststaand feit is, is dat het verboden en dus crimmineel gedrag is.
Tsja, ik snap niet hoe jij erbij komt dat dealers per definitie overlast geven. Bij de meeste dealers weet je, als het goed is, geeneens dat het dealers zijn, anders zouden het niet lang dealers blijven.quote:Een politie-inval kan knap veel overlast geven, maar ook een foutje in het productieproces of overdracht/verkoop kan een nogal gevaarlijke situatie voor omstanders opleveren. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je erbij komt dat je per definitie geen last hebt van een drugsdealer.
Niet met het temop waarmee ze fokkenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Volledig mee eens. We praten dan ook feitelijk over de cultuur van de apenrots. Ik gebruik de benaming/vergelijking met chimpansees ook heel bewust. Alleen zal iedere bioloog je vertellen dat de meest aggressieve macho-aap die troepleider wordt, het kortste regeren kan. De uiteindelijke macht zit 'm bij de vrouwtjes. ZIJ bepalen wie zij als leider accepteren en gehoorzaamheid en onderworpenheid afdwingen werkt maar even. Als de vrouwtjes het zat zijn, wordt het betreffende alpha-mannetje gewoon groepsgewijs afgezet, indien nodig gedood zelfs. Daarom dat die menselijke apen een bloedlink spelletje aan het spelen zijn. Er komt een moment dat er een tegenbeweging ontstaat en dan worden al die huftertjes met de grond gelijk gemaakt.
Elke tekst is op meerdere manieren te interpreteren, da's inherent aan het fenomeen taal.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
molukkers hebben we ook we wat gezeik mee gehad hoor!
heel ander soort gezeik.
en chinezen komen van een andere cultuur, een waar je ouders erorm voor je oppassen en je beschermen, niet van als er een probleem is komen mensen jou wel naar huis brengen..
Waar denk je dat die houding vandaan komt? Die 'wij doen wat wij willen jij kan er niets aan doen'-houding? Juist omdat ze nergens inpassen, ze kunnen zich nergens naar conformeren dus doen ze waar ze op dat moment zin in hebben (alleen kortetermijn denken, want ze hebben geen toekomst) Er is geen god die ze zou staffen als ze iets fout doen en er is geen politie te zien..
Zei ik toch? Deze ouders zijn veel meer betrokken bij hun kind(eren) en grijpen in als dat nodig is.
De ouders van deze kut-koters zijn onverschillig, ongeïnteresseerd en laks.
Als papa zegt: allah verbied stelen, en stelen mag niet.. Maar ze zijn jong en doen het toch, en ze komen er mee weg; niemand pakt ze op en ze denken niet van oei stelen van niet, nu ben ik een loser, want de enige groep waar ze zich naar conformeren zijn andere losers..
Ik weet niet eens zeker of papa iets zegt. Ik denk eerder dat papa structureel niet thuis is of niet thuis geeft. Papa heeft het veel te druk met z'n eigen interesses.
De koran is helemaal niet op meerdere manieren te interpreteren; dat is de kunst van de mens, die passen alles wat ze lezen aan aan hun eigen ideeen
Als jij de energie die je nodig hebt illegaal aftapt van mijn meterkast, dan heb ik daar direct last van. Als jij daarmee een brandgevaarlijke situatie creëert, dan heb ik daar indirect ook last van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ik macdonals verbied is macdonals verboden en is dat crimineel, als iemand nou een paar wietplanten in een kast heeft staan heb jij daar echt nul komma nul last van, het is gewoon het idee wat jou angst aanjaagt
Allereerst, het zal me een worst wezen wat iemand in zijn lijf wil stoppen. Dat boeit me echt voor geen meter, maar ik wil gewoon geen gezeik (lees: overlast) hebben. Verder ga je op geen een van mijn argumenten in en da's nogal zwak.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Wellicht tijd om dan te heroverwegen of zoiets crimineel gedrag behoort te zijn. Ik vind het crimineler gedrag dat men meent anderen volwassenen voor te mogen schrijven wat zij wel of niet tot zich mogen nemen.
[..]
Tsja, ik snap niet hoe jij erbij komt dat dealers per definitie overlast geven. Bij de meeste dealers weet je, als het goed is, geeneens dat het dealers zijn, anders zouden het niet lang dealers blijven.
De kruik gaat net zolang te water....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet met het temop waarmee ze fokken
Omdat het verschrikkelijk irritant is die bash en je laat je ook een beetje te veel meeslepen, als je je er zo aan ergert ga dan de straat op en als dat soort "tuig" jou lastigvalt sla het dan.quote:
Dat boek is (net zoals elk ander boek) een product van de mens. De mens gebruikt taal, taal is per definitie multi-interpretabel, ergo boek/tekst is multi-interpretabel. Het is waarlijk geen raketwetenschap hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:52 schreef Life2.0 het volgende:
Maar dat ligt niet aan het boek maar aan de lezer, die moet en zal lezen wat hij denkt dat er staat. Als je afziet van zulke ideeen en het boek gewoon leest zoals het geschreven is (zoals je bij elk ander boek doet, we veranderen de steentjes van hans en grietje toch ook niet in slechte daden uit het leven, nee natuurlijk niet, waar haal je dat nou vandaan) zou er minder gezeik over zijn wie het beste kan lezen
1) Waarom zou iemand aftappen, ben je zo gepakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als jij de energie die je nodig hebt illegaal aftapt van mijn meterkast, dan heb ik daar direct last van. Als jij daarmee een brandgevaarlijke situatie creëert, dan heb ik daar indirect ook last van.
Als de politie een inval doet en daarmee de gezamenlijke deur en/of muur beschadigd, dan heb ik daar zeer zeker last van.
moet ik écht nog verder gaan?
Wat een dom en naiëf gelul.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
1) Waarom zou iemand aftappen, ben je zo gepakt.
2) Daar heb jij geen last van.
3) Aftappen heeft niets te maken met drugs, iemand zonder drugs kan ook aftappen.
4) 99% van de kwekerijen worden professioneel in elkaar gezet (maw iemand van de nuon wat geld toestoppen om alles daar brandveilig voor je in elkaar te zetten, juist als je daar zelf mee gaat kloten wordt je gepakt, en dat willen ze niet he..
5) dus jij woont naast een drugsdealer?kweker? waar je zo veel overlast van hebt maar je wist niet dat ze daar een inval gingen doen, anders had je wel politie gebeld en de deur open gedaan, toch?
De appel valt van de boom.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat boek is (net zoals elk ander boek) een product van de mens. De mens gebruikt taal, taal is per definitie multi-interpretabel, ergo boek/tekst is multi-interpretabel. Het is waarlijk geen raketwetenschap hoor.
Je kunt die zin niet letterlijk en figuurlijk interpreteren?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De appel valt van de boom.
Daar is niet anders te interpreteren als dat de appel van de boom is gevallen. Niet als dat de helfst er aan komt en de appel rijp is, of dat de appel rot is en verstoten wordt of dat ongewenste appels door externe krachten meegenomen worden naar een andere plek, VERDOMME DE APPEL VALT GEWOON VAN DE BOOM
Het boek staat geen andere interpretaties toe, de mens verzint ze ter behoeve van zijn eigen agenda
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar de jarenlange expertise van mijn excollegas af te doen als dom naief gelul is wel erg kinderachtigquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat een dom en naiëf gelul.
Wiet kweken prima, maar die amateuristische idioten die een appartementje volknallen met wat apparatuur mogen van mij hard aangepakt worden. Pas ook nog een brand 3 huizen verderop in de straat gehad. Echt heel brandveilig allemaal.
Ik wel, jij ook, en Zahir Al Addubal ook.. maar dan verzinnen we er zelf iets bij.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt die zin niet letterlijk en figuurlijk interpreteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |