Stink Hofstadtgruppequote:Seksisme op straat in Brussel
RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
Filmpje bij bronquote:BRUSSEL - Nagefloten, uitgescholden, lastiggevallen en zelfs bijna aangerand. De 25-jarige Sofie Peeters heeft het allemaal meegemaakt sinds ze twee jaar geleden verhuisde van Leusden naar Brussel. Vrijwel elke dag was het wel weer raak op de straten van de Belgische hoofdstad: mannen die haar maar niet met rust konden laten. Peeters besloot haar ervaringen te verwerken in een documentaire. De schokkende film Femme de la Rue ging gisteren in premičre.
Edit- Laat maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
Originele OP van Droomert
[..]
Stink Hofstadtgruppe
Dus, discussier hier maar verder.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je dat inclusief neemt, dan moet jij ook het land uit, ik zou mijn huis niet zo verlaten wetende dat er zo'n racist met prominente kenmerken bestaat in Nederland.
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huilliequote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
Als er zo ontzettend vaak wordt geroepen allochtonen dit, allochtonen dat, moslims zo, islam zus. Krantenkoppen met onzin, nieuwsartikelen met onzin, Wilders, Henk en Ingrid (schapenvolk, de ironie) die de rest napraten en zelf niet over enige kennis beschikken en zo nog 100 andere dingen.
Geloof mij, op den duur voel ik mij echt aangesproken ja.Maar ik ben blij voor jou dat jij zulke dingen nooit ervaren hebt of hoeft te ervaren, leuk is het niet.
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huillie
Ik woon ook niet heel mijn leven in nederland man, ik reis wel veel en zie nog wel eens wat en ik moet mij in elk land anders aanpassen maar daar doe ik niet huillie over; ik ben daar te gast
Maar succes met je calimero denken
quote:
Talloze posts in het vorige topic. Echt, wat vind ik jou een misselijke huilie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef Toolshed het volgende:
Een samenvatting:
Gezeik van allochtonen, met name marokkanen, die vrouwen hoer noemen op straat.
Een aantal mensen hier vinden dat dit gerelateerd is aan het feit dat ze moslim zijn.
Een aantal andere mensen vinden dat we sowieso veel te makkelijk zijn in het hulp geven aan mensen die het nodig hebben, of ze nou uit het buitenland komen of niet.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leidenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.
Chinezen hebben ook problemen hoor maar die zie je niet... Maar idd, het is een slap excuus om te zeggen dat het zwaar is, maar ze zullen zelf moeten veranderen, eventueel met de wet in de handquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.Chineze kinderen kunnen dat anders prima, naast tientallen andere afkomsten.
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdamquote:
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.
Ik kom er godzijdank zelden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:54 schreef Toolshed het volgende:
[..]
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdam
Dit is Fok!. Discussies leiden nergens toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leiden
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.quote:
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:55 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.
Verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw? Echt... Dat moet een murk gezegd hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Supertolll het volgende:
Net het debat gezien na de documentaire.
Wat een irritante vent is die Hassan Rahali
- Constant Bart Somers interrumperen
- Als Bart Somers hem probeert te onderbreken, verontwaardigd reageren en gewoon verder gaan met zijn uitleg.
- Er constant op hameren dat het toevallig allochtonen waren.
- Beweren dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw ligt.
- Enz.
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.
Nee, het is geen Nederlands, Mohammed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?
Je schrijft als een Marokkaan.
De voorbode van wat komen gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?
Ik kan wel al mijn positieve ervaringen opsommen maar je kan toch zelf ook wel wat bedenken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat niet al een jaar of twintig aan de gang. Wat heeft dat ons tot nu toe opgeleverd?
De oplossing:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw? Echt... Dat moet een murk gezegd hebben
Het probleem niet meer onder de aandacht brengen, zal wel helpen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De voorbode van wat komen gaat.
We worden echt doodgegooid met filmpjes en slecht nieuws, dus wat mij betreft is het al genoeg onder de aandacht. Wat doe jij om de situatie voor jou beter te maken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:57 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.
Leuke stad zeg, Brussel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik woon zelf in Brussel en ben ook een vrouw. Ik herken me wel een klein beetje in het verhaal van mevrouw Peeters uit de OP, hoewel het vast een vertekend beeld geeft.
Als ik mijn hond uitlaat word ik bijna altijd aangesproken maar dat is gewoon het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?' en zulks.
Oh en vaak gescheld op mijn hond, ook wel eens mensen die mijn hond willen trappen. Verder ben ik ook wel eens bij mijn arm gegrepen op straat en borsten ook wel eens.
Brussel is misschien gewoon een moeilijke stad wat dat betreft.
Maarja ik denk dat zulke dingen in alle (grote) steden wel voorkomen, en natuurlijk zijn het niet altijd allochtonen/moslims he.
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beetje boute uitspraak maar goed. Ik laat 't er verder bij, heb geen zin om B_K's comment op te zoeken.
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.
Moslims willen natuurlijk wel contact, maar het liefst op hun voorwaarden en als ze er zelf beter van worden. Maar de verderfelijke invloeden moeten zoveel mogelijk bij hun mede moslims uit de buurt gehouden worden, want stel je eens voor dat ze op andere gedachten komen.
Dat zeggen zij ook over ons, wij hebben een verderfelijk systeem qua bankwezen, en in de sharia worden woekerrentes verboden. Dat is dus een mooie kloof.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je zult mijn comment ook niet vinden. Ik heb namelijk nergens beweerd dat moslims helemaal geen contact willen. Ik zei dat ze zo min mogelijk contact willen met ongelovigen. Dat is iets totaal anders, maar begrijpend lezen is moeilijk tegenwoordig. Ik doe echter niet mee met het verdraaien van zinnen om lekker te kunne lezen wat je wil lezen.
Moslims willen natuurlijk wel contact, maar het liefst op hun voorwaarden en als ze er zelf beter van worden. Maar de verderfelijke invloeden moeten zoveel mogelijk bij hun mede moslims uit de buurt gehouden worden, want stel je eens voor dat ze op andere gedachten komen.
Ach denk dat zulke mensen overal wel rondlopen, helaas.quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:08 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Dat zeggen zij ook over ons, wij hebben een verderfelijk systeem qua bankwezen, en in de sharia worden woekerrentes verboden.
Ben je wel eens in Leuven geweest?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ach denk dat zulke mensen overal wel rondlopen, helaas.
Natuurlijk, maar dat is geen hoofdstad hequote:
Neh. Het staat of valt met de crisis. Ik hoop dat die extreem door gaat zettenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.
My.. god...
Denk het wel. Maar waarschijnlijk een stuk armer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is geen hoofdstad he![]()
Brussel is waarschijnlijk meer te vergelijken met Rotterdam en Amsterdam?
Kan je wat meer vertellen? Ik vind het wel interessant namelijk!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neh. Het staat of valt met de crisis. Ik hoop dat die extreem door gaat zetten
Yeah de crisis. Complete chaos en misschien een culturele reset!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je wat meer vertellen? Ik vind het wel interessant namelijk!
Dat vind jij standaard? Geeft al wel aan hoe erg het in Brussel eraan toe is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik woon zelf in Brussel en ben ook een vrouw. Ik herken me wel een klein beetje in het verhaal van mevrouw Peeters uit de OP, hoewel het vast een vertekend beeld geeft.
Als ik mijn hond uitlaat word ik bijna altijd aangesproken maar dat is gewoon het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?' en zulks.
Oh en vaak gescheld op mijn hond, ook wel eens mensen die mijn hond willen trappen. Verder ben ik ook wel eens bij mijn arm gegrepen op straat en borsten ook wel eens.
Maarja ik denk dat zulke dingen in alle (grote) steden wel voorkomen, en natuurlijk zijn het niet altijd allochtonen/moslims he.
Vergeet het geklaag op verjaardagsfeestjes ook vooral niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een voorbode van nog meer filmpjes en gehuil van mensen op fora.
My.. god...
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:11 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar waarschijnlijk een stuk armer.
Ok.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:12 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Dat vind jij standaard? Geeft al wel aan hoe erg het in Brussel eraan toe is.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Geen of minimaal, in beide gevallen onzin en nergens op gebaseerd. Dat lijkt mij reden genoeg om je daarop aan te spreken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
praat er maar weer overheen. Ik zal de vraag maar stellen, waar beweer ik precies dat moslims geen contact willen met anderen. Jij en Xp1 beschuldigen mij daarvan. Dus kom maar met dat citaat?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Talloze posts in het vorige topic. Echt, wat vind ik jou een misselijke huilie.
Daar gaat het mij niet om, de boodschap is leuk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.
Maatschappelijke plaag.quote:''Deze maatschappelijke plaag wordt nogal onderschat'', aldus de bewindsvrouw in een verklaring. Ze wil dit najaar met een wetsontwerp tegen seksisme komen ''om het gevoel van straffeloosheid'' te doorbreken"
Nee niet altijd. Wel bijna altijd hč?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Njosnavelin het volgende:
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maatschappelijke plaag.
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen handhaven. Waar ligt de grens tussen iemand versieren en seksisme? Dit is tamelijk arbitrair. Of willen ze het straks verbieden dat je vrouwen op straat mag versieren?
Dat zou wel briljant zijn, zo ironisch.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?
Heb je het nu over negers of over Moslims?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef NotYou het volgende:
Kunnen we het allochtone (rot)jochies eigenlijk aanrekenen dat ze metersdiep in hun misplaatste slachtofferrol wegkruipen als vrijwel het gehele linkse politieke spectrum hen wijsmaakt dat ze inderdaad zielig zijn en gestigmatiseerd zouden worden?![]()
Zo ziek word ik van dat soort lui; alsof ze anders aangekeken zouden worden als ze gewoon een net overhemd aan zouden trekken en abn zouden spreken, maar nee straattaal en straatkleding is stoerder want swag.Ook de Amerikaanse bendecultuur uit de ghetto's aldaar is iets om hier in Nederland tegenop te kijken en na te doen maar als je dan vervolgens geen baan krijgt omdat je een traan onder je oog hebt laten tatoeëren dan ligt het allemaal aan die stomme xenofobe, racistische Nederlanders omdat ze een neger niet aan willen nemen.
(Om over strafbladen nog maar te zwijgen.
)
Multikul
quote:het standaard 'meisje meisje mooi hond, heb je ook een mooi poesje?
Dat verschil is erg arbitrair en zal ook door een ieder anders ervaren worden, afhankelijk van referentiekader. Ik vraag me af hoe zit dit juridisch gezien willen ontvangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet toch hopelijk het verschil tussen versieren en lastigvallen wel?
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet altijd. Wel bijna altijd hč?
En wees blij dat je met een hond buiten loopt. Scheelt de helft. Wat roepen ze eigenlijk, zeker dat het een onrein beest is?
En nee, dat komt niet in alle grote steden voor.
Maar denk je dat die jongens het doen om te vervelen of echt om je te versieren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (). Maar ik heb het leren te negeren.
Niet normaal meer hoor. Het komt hier ook nog zo ver dat we met bedekt hoofd de deur uitmoeten vanwege een stel kereltjes die niet normaal met vrouwen om kunnen gaan. Hoe heeft het zover kunnen komenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het zijn nooit standaard autochtone Belgen nee. En over mijn hond zeggen ze inderdaad vaak dat hij onrein is, dat hij slecht is, dat hij zwart is (). Maar ik heb het leren te negeren.
Denk niet dat ze het doen om te versieren, kan me niet voorstellen dat dat op zo'n manier ooit gelukt isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar denk je dat die jongens het doen om te vervelen of echt om je te versieren.
Indien ze je echt willen versieren denken ze waarschijnlijk dat die openingszin over je hond/poesje potentieel succes kan hebben.
De wereld gaat eraan, vlug, allemaal naar je kelders!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet normaal meer hoor. Het komt hier ook nog zo ver dat we met bedekt hoofd de deur uitmoeten vanwege een stel kereltjes die niet normaal met vrouwen om kunnen gaan. Hoe heeft het zover kunnen komen
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je het nu over negers of over Moslims?
Zo zou je multikul best kunnen omschrijven ja. Verder wat Brussel betreft:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maatschappelijke plaag.
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen handhaven. Waar ligt de grens tussen iemand versieren en seksisme? Dit is tamelijk arbitrair. Of willen ze het straks verbieden dat je vrouwen op straat mag versieren?
Dat zou wel briljant zijn, zo ironisch.
quote:Een reportage die de ware aard van de Marokkaanse jongeren blootlegt in en rond Brussel: De Maritiem-wijk in Molenbeek, het Lemmensplein in Anderlecht, delen van Sint-Gillis ook, het zijn wijken in Brussel met een kwalijke reputatie. De reputatie van gesjacher, gevaar en geweld. Zelfs politiemensen voelen zich er niet veilig. Een verloren generatie jongeren, de term valt geregeld. Panorama (Canvas) ging met een camera naar de Marokkaanse jongeren en patrouilleerde mee met de Molenbeekse politie. Een bijwijlen hallucinant portret van de moeilijkere Brusselse wijken.
Als ik Google op "kampers" oid dan kom ik ook niet bepaald lieverdjes tegen die sociaal zijn en wat bijdragen aan de maatschappij, en dan is dat ook nog eens je eigen volk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.Compleet met leuke gangsterrap waarin nog eens benadrukt wordt hoe zielig dan wel hoe thug deze jongens wel niet zouden zijn.
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik Google op "kampers" oid dan kom ik ook niet bepaald lieverdjes tegen die sociaal zijn en wat bijdragen aan de maatschappij, en dan is dat ook nog eens je eigen volk.
Er is toevallig een gemeentehuis in de fik gezet afgelopen week door kampers, ook niet bepaald normaal.
Wat is je punt?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.![]()
quote:Soms wordt gedacht dat woonwagenbewoners (afstammelingen van) zigeuners (Roma en Sinti) zijn. Dit is onjuist. Woonwagenbewoners zijn meestal van Nederlandse oorsprong, en stammen af van keuterboeren, landarbeiders en turfstekers, die rond 1850 door verscheidene oorzaken (onder andere de mechanisering) niet meer aan de kost kwamen, en daarom van plaats naar plaats begonnen te trekken, in de hoop hier en daar wat te kunnen verdienen, en eventueel een baan te kunnen krijgen.
Ben je serieus? Ben je niet vermogend genoeg om zelf al na te gaan dat het kampervolk ook niet bepaald lieverdjes zijn? Er staat trouwens "oid" achter wat staat voor "of iets in die richting".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Uhm, ik denk dat jij "kampers" even wat langer mag gaan googlen.![]()
Kijk, Mutant, Remlof en YK: allemaal niet waar toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled - en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!quote:
Wel tof dat je zelf niet eens een idee hebt waar je over praat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled hebt en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!" Alsof dat een argument is/wat dan ook goedmaakt of ook maar verzacht.
Het gaat er meer om dat je loopt te zeiken op Moslims en alles wat daarmee te maken heeft terwijl het gedrag van je EIGEN volk ook niet bepaald positief te noemen is. Ze zeggen wel eens "Kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wel tof dat je ook daadwerkelijk gegoogled - en je oorspronkelijke "Maar hooligans dan!" reactie geninja-edit hebt. Prachtig altijd, het eeuwige "Maar hunnie dan! Zij doen het ook niet goed!" Alsof dat een argument is/wat dan ook goedmaakt of ook maar verzacht.
Geen contact willen of minimaal contact willen is echt echt hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen of minimaal, in beide gevallen onzin en nergens op gebaseerd. Dat lijkt mij reden genoeg om je daarop aan te spreken.
Datzelfde ging dan op voor jou, tot je besloot het toch maar even te googlen. Gelukkig maar dat je die moeite toch genomen hebt, kun je er nu lekker gevat mee uit de hoek komen op het internet. Held.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tof dat je zelf niet eens een idee hebt waar je over praat.
zo voelt dat nou die slachtofferrolquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik weer zo'n vuige racist ben, afkomstig van dat kut volk, dat altijd alleen maar gezocht heeft naar manieren om Marokkanen het leven zuur te maken. Ze nooit en te nimmer een kans gunt. Eigenlijk alleen maar leeft om het je Marokkaanse medemens het leven zo zuur mogelijk te maken. Weltrusten
Tja...als je dat ziet... Ik zeg maar niks meerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Over multikul in het algemeen. Verder heb ik geen idee of en zo ja wat die Noord-Afrikaanse vlegels geloven maar als je googlet op "shab"+buurt/plaatsnaam, kom je ongetwijfeld zat beelden tegen rangend van stoere verkeersovertredingen tot bewakingsbeelden van gewelddadige overvallen die door dit soort clubjes fijne jonge mannen onbeschaamd en openlijk verheerlijkt worden.Complete met leuke gangsterrap waarin nog eens benadrukt wordt hoe zielig dan wel hoe thug deze jongens wel niet zouden zijn.
[..]
Zo zou je multikul best kunnen omschrijven ja. Verder wat Brussel betreft:
[..]
Zullen we de relatieve EN absolute cijfers eens naast elkaar leggen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je loopt te zeiken op Moslims en alles wat daarmee te maken heeft terwijl het gedrag van je EIGEN volk ook niet bepaald positief te noemen is. Ze zeggen wel eens "Kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander".
Dat geldt ook voor Moslims, het overgrote deel doet gewoon z'n best.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Datzelfde ging dan op voor jou, tot je besloot het toch maar even te googlen. Gelukkig maar dat je die moeite toch genomen hebt, kun je er nu lekker gevat mee uit de hoek komen op het internet. Held.![]()
Verder lijkt mij dat het niettemin als een paal boven water blijft staan dat kampers ongeacht oorsprong thans een afzonderlijke bevolkingsgroep/minderheid vormen hier in Nederland. Vraag er één maar eens of ie een burger is.
Waarom verzin jij altijd dingen die er niets mee te maken hebben om perse niemand serieus te kunnen nemen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verderfelijke invloeden als westerse muziek, voedsel, televisie-series etc. Neen. Echt zo min mogelijk. Je leeft een beetje in een bubbel, sorry hoor.
Die ene verpest het voor de restquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Moslims, het overgrote deel doet gewoon z'n best.
Omdat hij wel degelijk weet dat er een waarheid zit in wat ik zeg. Bagatelliseren is dan nog de enige optie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom verzin jij altijd dingen die er niets mee te maken hebben om perse niemand serieus te kunnen nemen?
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die ene verpest het voor de rest
Maar die ene is altijd een marokkaan, vreemd genoegEn die ene heeft altijd een grote van 6 andere marokkanen bij zich, en die ene belaagd altijd maar één persoon met zijn groepje, en die ene rent zo hard mogelijk weg als er politie achter hem aanzit, en die ene roept altijd dat hij het niet was..
Ik stel voor dat wij `die ene´ gewoon afschieten, dat zijn we van alle problemen af
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die ene verpest het voor de rest
Maar die ene is altijd een marokkaan, vreemd genoegEn die ene heeft altijd een grote van 6 andere marokkanen bij zich, en die ene belaagd altijd maar één persoon met zijn groepje, en die ene rent zo hard mogelijk weg als er politie achter hem aanzit, en die ene roept altijd dat hij het niet was..
Ik stel voor dat wij `die ene´ gewoon afschieten, dat zijn we van alle problemen af
Dat klopt, het is er idd niet maar 1.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).
Nog triester kan gewoon niet of heb je nog meer in petto?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar het zal wel aan die kanker kaaskop racisten liggenZe hebben gewoon iets tegen marokkanen, niet tegen engelsen, niet tegen belgen, fransen, duitsers, indieers, indo's, spanjaarden, surinamers, chinezen, japanners of koreanen.. Nee altijd zijn wij tegen de marokkanen, en dat heeft niets te maken met hun teringhouding of calimera gejank, wij zijn gewoon tegen die arme willende marokkanen..
Klopt.. Er was geen politiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit slaat allemaal nergens op en dat weet jijzelf ook (als je buiten komt).
bevalt het die slachtofferrol?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
Maar het zal wel aan die kanker kaaskop racisten liggenZe hebben gewoon iets tegen marokkanen, niet tegen engelsen, niet tegen belgen, fransen, duitsers, indieers, indo's, spanjaarden, surinamers, chinezen, japanners of koreanen.. Nee altijd zijn wij tegen de marokkanen, en dat heeft niets te maken met hun teringhouding of calimera gejank, wij zijn gewoon tegen die arme willende marokkanen..
deel nog een paar verhalen over hoe jij persoonlijk door iedereen gediscrimineerd wordt, kan ik er vast nog wel een bijverzinnenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nog triester kan gewoon niet of heb je nog meer in petto?
Het kon nog erger dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
deel nog een paar verhalen over hoe jij persoonlijk door iedereen gediscrimineerd wordt, kan ik er vast nog wel een bijverzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |