Ik heb iets tegen een cultuur die stalken, bedreigingen, geweld, crimminaliteit en algehele respectloosheid normaal vind. En dan maakt het me niet eens uit wie het slachtoffer is. Vind ik het kenmerk van een fatsoenlijk persoon. Jij niet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:54 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dus je hebt niks tegen de normale turk of marokkaan, maar hun cultuur wel?
Dus over welke cultuur heb jij het nou?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:58 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen een cultuur die stalken, bedreigingen, geweld, crimminaliteit en algehele respectloosheid normaal vind. En dan maakt het me niet eens uit wie het slachtoffer is. Vind ik het kenmerk van een fatsoenlijk persoon. Jij niet?
Snap ik nog steeds niet. Hoe beleefd moet je zijn, als je ziet dat het gierend uit de klauwen loopt met dat kind? Grenzen stellen is per slot ook voor het bestwil van het kind zelf?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
De beleefdheidsfactor denk ik. Je gaat er vanuit dat de ouder van het kind ziet dat dat verkeerd of ongewenst gedrag is en zelf in grijpt en corrigeert.
Die honden die met hun tong op hun schoenen meisjes/vrouwen lastigvallen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:59 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dus over welke cultuur heb jij het nou?
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:00 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die honden die met hun tong op hun schoenen meisjes/vrouwen lastigvallen.
Straattuig. Capuchon-crimineeltjes. Wannabee nepgangsters. Nep rappers.
Straatcultuur van islamitisch uitschot.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?
tussen wal en schip cultuurquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar welke cultuur hoort daar bij dan?
Da's een ander onderwerp. Open er een topic over, als je daarover wilt discussieren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Dus echte gangsters zijn gelukkig geen probleem
van mijn antilliaanse drugsdealer buurman had ik nooit last, die was alleen maar drugs makenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Ik reageerde op de post boven jou en had wel degelijk met het onderwerp te maken. Maar open er vooral een topic over als je over het verschil wil disucssieren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's een ander onderwerp. Open er een topic over, als je daarover wilt discussieren.
Een respectabel beroep als je er geen overlast van hebtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
van mijn antilliaanse drugsdealer buurman had ik nooit last, die was alleen maar drugs maken
Echte gangsters, zoals Holleeder hebben doorsnee burgers inderdaad geen last van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:11 schreef ems. het volgende:
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik reageerde op de post boven jou en had wel degelijk met het onderwerp te maken. Maar open er vooral een topic over als je over het verschil wil disucssieren.
[..]
Een respectabel beroep als je er geen overlast van hebt
Fijn dat je niet vindt dat de marokkaanse/turkse/islamitische cultuur niet uit die mensen en ideeen bestaat, want dat zou een zeer nare generalisatie zijn, die we niet op prijs zouden stellen in NWSquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eerder een tussen ongeïnteresseerd en asociaal cultuur.
What else is new... - Zo'n man gaat vast niet beamen wat iedereen allang weet, namelijk dat er sprake is van een structureel gedragsprobleem onder bepaalde groepen allochtonen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Supertolll het volgende:
Net het debat gezien na de documentaire.
Wat een irritante vent is die Hassan Rahali
- Constant Bart Somers interrumperen
- Als Bart Somers hem probeert te onderbreken, verontwaardigd reageren en gewoon verder gaan met zijn uitleg.
- Er constant op hameren dat het toevallig allochtonen waren.
- Beweren dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw ligt.
- Enz.
Nee het is echt het nergens inpassen, ze horen niet bij de moslims, ze zijn immers geen moslim en bij de seculaire nederlanderse cultuur passen ze ook niet. Ze hebben hier te maken met nieuwe vrijheden waar ze nog nooit van gedroomd hebben en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, door de moslims worden ze ook uitgekotst omdat ze 'van god los zijn'.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eerder een tussen ongeïnteresseerd en asociaal cultuur.
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat je niet vindt dat de marokkaanse/turkse/islamitische cultuur niet uit die mensen en ideeen bestaat, want dat zou een zeer nare generalisatie zijn, die we niet op prijs zouden stellen in NWS
Je frustraties moet je van je afschrijven?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.
Er is echter wel degelijk een (te) grote groep "mensen" (als je ze zo nog kunt noemen), die zich eerder als laffe bastaardhonden gedragen. Onder deze groep heerst óók een cultuur. Dat is nl. onvermijdelijk. Maar om dat een hoogstaande of zelfs maar fatsoenlijke cultuur te noemen? Nou nee dus. Ik heb net zoveel respect voor hen als voor de gemiddelde chimpansee. Bloedlink en volstrekt ongeschikt als huisgenoot.
Oneens. Een vriend van mij woonde naast een dealer, had er nooit last van (hij nodigde nooit mensen thuis uit) en was ook nog eens een prima en behulpzame kerel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.
Toch niet mee eens dat het alleen aan het nergens inpassen ligt.. De ongeïnterresseerde en soms ronduit asociale houding van de ouders cq directe omgeving is namelijk een veel belangrijkere/invloedrijkere factor. Het is al vaker gezegd: chinezen en molukkers hoorden er ook niet bij, maar daar is de invloed en de betrokkenheid van de ouders veel sterker en wordt veel nadrukkelijker uitgeoefend. Dat maakt het hele verschil.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee het is echt het nergens inpassen, ze horen niet bij de moslims, ze zijn immers geen moslim en bij de seculaire nederlanderse cultuur passen ze ook niet. Ze hebben hier te maken met nieuwe vrijheden waar ze nog nooit van gedroomd hebben en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, door de moslims worden ze ook uitgekotst omdat ze 'van god los zijn'.
Om die reden moet ik ook zo hard lachen als iemand mij islamofoob noemt; een beetje islam onder die ratten zou ze nog goed doen ook, leert ze wat basisfatsoenregels en sociale controle (die ze 'gewend' zijn uit thuislanden).
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb (dacht ik) toch heel erg duidelijk gemaakt dat ik juist NIET generaliseer. Ik weiger alleen een onderscheid te maken tussen nederlanders met een nlse of een buitenlandse afkomst. Dit zijn allemaal nederlanders, punt uit.
Er is echter wel degelijk een (te) grote groep "mensen" (als je ze zo nog kunt noemen), die zich eerder als laffe bastaardhonden gedragen. Onder deze groep heerst óók een cultuur. Dat is nl. onvermijdelijk. Maar om dat een hoogstaande of zelfs maar fatsoenlijke cultuur te noemen? Nou nee dus. Ik heb net zoveel respect voor hen als voor de gemiddelde chimpansee. Bloedlink en volstrekt ongeschikt als huisgenoot.
Beter dan dat ik zo'n loser in elkaar ros toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je frustraties moet je van je afschrijven?
Leuken stelling gr grquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Drugsdealers heb je per definitie last van en is ook geen respectabel beroep.
Nee, drugsdealer is een respectabel beroep en je hebt er per definitie geen last vanquote:
Ik denk dat onze meningen niet eens zo veel uit elkaar liggen hoor. Ik ben alleen geneigd iets sterker afkerig te reageren op deze apen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.
Mensen van buitenlandse komaf kunnen wat mij betreft best Nederlander worden of als zodanig worden gezien. Moslims idem. Maar buitenlandse jongeren die de 'waarden' van een niet-inheemse religie misbruiken en die zichzelf met hun 'normen en waarden' onaantastbaar wanen? Van mij mogen ze linea-recta naar het land van herkomst worden afgevoerd; niks op tegen.
Nee, is slechts jouw mening. Ik denk daar anders over.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, drugsdealer is een respectabel beroep en je hebt er per definitie geen last van
Disrespect naar vrouwen zit diep verankerd in élke patriarchale of machocultuur.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat als die groep bastaardhonden hun gedrag rechtvaardigt door te weizen naar een niet-inheemse religie? Disrespect voor vrouwen zit diep verankerd in de islam.
Mensen van buitenlandse komaf kunnen wat mij betreft best Nederlander worden of als zodanig worden gezien. Moslims idem. Maar buitenlandse jongeren die de 'waarden' van een niet-inheemse religie misbruiken en die zichzelf met hun 'normen en waarden' onaantastbaar wanen? Van mij mogen ze linea-recta naar het land van herkomst worden afgevoerd; niks op tegen.
molukkers hebben we ook we wat gezeik mee gehad hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Toch niet mee eens dat het alleen aan het nergens inpassen ligt.. De ongeïnterresseerde en soms ronduit asociale houding van de ouders cq directe omgeving is namelijk een veel belangrijkere/invloedrijkere factor. Het is al vaker gezegd: chinezen en molukkers hoorden er ook niet bij, maar daar is de invloed en de betrokkenheid van de ouders veel sterker en wordt veel nadrukkelijker uitgeoefend. Dat maakt het hele verschil.
Ook ben ik het absoluut niet met je eens dat het om "nieuwe vrijheden" gaat. We praten hier wel over 2e, 3e en soms 4e generatie hoor. Ze zijn hier geboren en getogen, compleet met die nlse samenleving die we al tientallen jaren hebben.
Ik ben het wél met je eens dat het op zich weinig of niets met de islam te maken heeft. Zat gematigde moslims, zowel hier in nl, als in het buitenland. Maar dat de islam een negatieve invloed heeft mag ook niet worden ontkend. Zoals met elk heilig boek, is de tekst namelijk multi-interpretabel, hoezeer dat ook ontkend wordt. En juist doordat die tekst multi-interpretabel is, is hij zeer bruikbaar om abjecte en stuitende ideeën te legitimeren, hetgeen deze losers dan ook met volle passie en overgave doen.
Nee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Beter dan dat ik zo'n loser in elkaar ros toch?
Als ik macdonals verbied is macdonals verboden en is dat crimineel, als iemand nou een paar wietplanten in een kast heeft staan heb jij daar echt nul komma nul last van, het is gewoon het idee wat jou angst aanjaagtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, is slechts jouw mening. Ik denk daar anders over.
Is verder geen vaststaand feit. Wat wel een vaststaand feit is, is dat het verboden en dus crimmineel gedrag is. Een politie-inval kan knap veel overlast geven, maar ook een foutje in het productieproces of overdracht/verkoop kan een nogal gevaarlijke situatie voor omstanders opleveren. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je erbij komt dat je per definitie geen last hebt van een drugsdealer.
Volledig mee eens. We praten dan ook feitelijk over de cultuur van de apenrots. Ik gebruik de benaming/vergelijking met chimpansees ook heel bewust. Alleen zal iedere bioloog je vertellen dat de meest aggressieve macho-aap die troepleider wordt, het kortste regeren kan. De uiteindelijke macht zit 'm bij de vrouwtjes. ZIJ bepalen wie zij als leider accepteren en gehoorzaamheid en onderworpenheid afdwingen werkt maar even. Als de vrouwtjes het zat zijn, wordt het betreffende alpha-mannetje gewoon groepsgewijs afgezet, indien nodig gedood zelfs. Daarom dat die menselijke apen een bloedlink spelletje aan het spelen zijn. Er komt een moment dat er een tegenbeweging ontstaat en dan worden al die huftertjes met de grond gelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Disrespect zit diep verankerd in élke patriarchale of machocultuur.
Hun land van herkomst zal vaker Nederland zijn dan wat anders.
Zolang er gewezen wordt naar de islam en men dat nog aanneemt ook , zal er niks veranderen. Die jongens zoeken een excuus om te klooien en roepen dan maar dat het disrespect met de islam te maken heeft, waarmee ze een hele bevolkingsgroep tekort doen, niet eens beseffend dat hun eigen ouders daar onder kunnen vallen
Wellicht tijd om dan te heroverwegen of zoiets crimineel gedrag behoort te zijn. Ik vind het crimineler gedrag dat men meent anderen volwassenen voor te mogen schrijven wat zij wel of niet tot zich mogen nemen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef stopnaald het volgende:
Is verder geen vaststaand feit. Wat wel een vaststaand feit is, is dat het verboden en dus crimmineel gedrag is.
Tsja, ik snap niet hoe jij erbij komt dat dealers per definitie overlast geven. Bij de meeste dealers weet je, als het goed is, geeneens dat het dealers zijn, anders zouden het niet lang dealers blijven.quote:Een politie-inval kan knap veel overlast geven, maar ook een foutje in het productieproces of overdracht/verkoop kan een nogal gevaarlijke situatie voor omstanders opleveren. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je erbij komt dat je per definitie geen last hebt van een drugsdealer.
Niet met het temop waarmee ze fokkenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Volledig mee eens. We praten dan ook feitelijk over de cultuur van de apenrots. Ik gebruik de benaming/vergelijking met chimpansees ook heel bewust. Alleen zal iedere bioloog je vertellen dat de meest aggressieve macho-aap die troepleider wordt, het kortste regeren kan. De uiteindelijke macht zit 'm bij de vrouwtjes. ZIJ bepalen wie zij als leider accepteren en gehoorzaamheid en onderworpenheid afdwingen werkt maar even. Als de vrouwtjes het zat zijn, wordt het betreffende alpha-mannetje gewoon groepsgewijs afgezet, indien nodig gedood zelfs. Daarom dat die menselijke apen een bloedlink spelletje aan het spelen zijn. Er komt een moment dat er een tegenbeweging ontstaat en dan worden al die huftertjes met de grond gelijk gemaakt.
Elke tekst is op meerdere manieren te interpreteren, da's inherent aan het fenomeen taal.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
molukkers hebben we ook we wat gezeik mee gehad hoor!
heel ander soort gezeik.
en chinezen komen van een andere cultuur, een waar je ouders erorm voor je oppassen en je beschermen, niet van als er een probleem is komen mensen jou wel naar huis brengen..
Waar denk je dat die houding vandaan komt? Die 'wij doen wat wij willen jij kan er niets aan doen'-houding? Juist omdat ze nergens inpassen, ze kunnen zich nergens naar conformeren dus doen ze waar ze op dat moment zin in hebben (alleen kortetermijn denken, want ze hebben geen toekomst) Er is geen god die ze zou staffen als ze iets fout doen en er is geen politie te zien..
Zei ik toch? Deze ouders zijn veel meer betrokken bij hun kind(eren) en grijpen in als dat nodig is.
De ouders van deze kut-koters zijn onverschillig, ongeïnteresseerd en laks.
Als papa zegt: allah verbied stelen, en stelen mag niet.. Maar ze zijn jong en doen het toch, en ze komen er mee weg; niemand pakt ze op en ze denken niet van oei stelen van niet, nu ben ik een loser, want de enige groep waar ze zich naar conformeren zijn andere losers..
Ik weet niet eens zeker of papa iets zegt. Ik denk eerder dat papa structureel niet thuis is of niet thuis geeft. Papa heeft het veel te druk met z'n eigen interesses.
De koran is helemaal niet op meerdere manieren te interpreteren; dat is de kunst van de mens, die passen alles wat ze lezen aan aan hun eigen ideeen
Als jij de energie die je nodig hebt illegaal aftapt van mijn meterkast, dan heb ik daar direct last van. Als jij daarmee een brandgevaarlijke situatie creëert, dan heb ik daar indirect ook last van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ik macdonals verbied is macdonals verboden en is dat crimineel, als iemand nou een paar wietplanten in een kast heeft staan heb jij daar echt nul komma nul last van, het is gewoon het idee wat jou angst aanjaagt
Allereerst, het zal me een worst wezen wat iemand in zijn lijf wil stoppen. Dat boeit me echt voor geen meter, maar ik wil gewoon geen gezeik (lees: overlast) hebben. Verder ga je op geen een van mijn argumenten in en da's nogal zwak.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Wellicht tijd om dan te heroverwegen of zoiets crimineel gedrag behoort te zijn. Ik vind het crimineler gedrag dat men meent anderen volwassenen voor te mogen schrijven wat zij wel of niet tot zich mogen nemen.
[..]
Tsja, ik snap niet hoe jij erbij komt dat dealers per definitie overlast geven. Bij de meeste dealers weet je, als het goed is, geeneens dat het dealers zijn, anders zouden het niet lang dealers blijven.
De kruik gaat net zolang te water....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet met het temop waarmee ze fokken
Omdat het verschrikkelijk irritant is die bash en je laat je ook een beetje te veel meeslepen, als je je er zo aan ergert ga dan de straat op en als dat soort "tuig" jou lastigvalt sla het dan.quote:
Dat boek is (net zoals elk ander boek) een product van de mens. De mens gebruikt taal, taal is per definitie multi-interpretabel, ergo boek/tekst is multi-interpretabel. Het is waarlijk geen raketwetenschap hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:52 schreef Life2.0 het volgende:
Maar dat ligt niet aan het boek maar aan de lezer, die moet en zal lezen wat hij denkt dat er staat. Als je afziet van zulke ideeen en het boek gewoon leest zoals het geschreven is (zoals je bij elk ander boek doet, we veranderen de steentjes van hans en grietje toch ook niet in slechte daden uit het leven, nee natuurlijk niet, waar haal je dat nou vandaan) zou er minder gezeik over zijn wie het beste kan lezen
1) Waarom zou iemand aftappen, ben je zo gepakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als jij de energie die je nodig hebt illegaal aftapt van mijn meterkast, dan heb ik daar direct last van. Als jij daarmee een brandgevaarlijke situatie creëert, dan heb ik daar indirect ook last van.
Als de politie een inval doet en daarmee de gezamenlijke deur en/of muur beschadigd, dan heb ik daar zeer zeker last van.
moet ik écht nog verder gaan?
Wat een dom en naiëf gelul.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
1) Waarom zou iemand aftappen, ben je zo gepakt.
2) Daar heb jij geen last van.
3) Aftappen heeft niets te maken met drugs, iemand zonder drugs kan ook aftappen.
4) 99% van de kwekerijen worden professioneel in elkaar gezet (maw iemand van de nuon wat geld toestoppen om alles daar brandveilig voor je in elkaar te zetten, juist als je daar zelf mee gaat kloten wordt je gepakt, en dat willen ze niet he..
5) dus jij woont naast een drugsdealer?kweker? waar je zo veel overlast van hebt maar je wist niet dat ze daar een inval gingen doen, anders had je wel politie gebeld en de deur open gedaan, toch?
De appel valt van de boom.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat boek is (net zoals elk ander boek) een product van de mens. De mens gebruikt taal, taal is per definitie multi-interpretabel, ergo boek/tekst is multi-interpretabel. Het is waarlijk geen raketwetenschap hoor.
Je kunt die zin niet letterlijk en figuurlijk interpreteren?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De appel valt van de boom.
Daar is niet anders te interpreteren als dat de appel van de boom is gevallen. Niet als dat de helfst er aan komt en de appel rijp is, of dat de appel rot is en verstoten wordt of dat ongewenste appels door externe krachten meegenomen worden naar een andere plek, VERDOMME DE APPEL VALT GEWOON VAN DE BOOM
Het boek staat geen andere interpretaties toe, de mens verzint ze ter behoeve van zijn eigen agenda
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar de jarenlange expertise van mijn excollegas af te doen als dom naief gelul is wel erg kinderachtigquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat een dom en naiëf gelul.
Wiet kweken prima, maar die amateuristische idioten die een appartementje volknallen met wat apparatuur mogen van mij hard aangepakt worden. Pas ook nog een brand 3 huizen verderop in de straat gehad. Echt heel brandveilig allemaal.
Ik wel, jij ook, en Zahir Al Addubal ook.. maar dan verzinnen we er zelf iets bij.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt die zin niet letterlijk en figuurlijk interpreteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |