Deze blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.
Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in mijn post.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Deze blijkbaar niet.
Overigens vind ik het niet erg verstandig om een kind van 6 alleen over straat te laten lopen, zonder direct toezicht van dichtbij. Dat is echter een discussie apart.
Prima joh, doe jij het zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, moeten dat gewoon leren.
Maar goed voorrang is voorrang. punt.
Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Als er ergens een bejaarde ergens staat te twijfelen rijd ik ook gewoon door, die mensen ben ik al 3x voorbij en heb al bij 2 winkels boodschappen gedaan voordat die eens de weg op hobbelen... Áls ze dat überhaupt al doen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:59 schreef Light het volgende:
[..]
Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in me post.
En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nieuwe klacht: steeds vaker zie ik proleten die in een "bochtje" op de snelweg niet binnen de belijning van de rijstrook blijven rijden. Bijvoorbeeld knooppunt Everdingen. Net op het moment dat je zo'n figuur aan het inhalen bent komen ze heel langzaam jouw rijstrook op rijden. Meestal helpt een claxonconcert dan wel om ze wakker te schudden maar dit soort zombies horen eigenlijk niet op de weg thuis.
Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
Waar ik me dus weer aan geërgerd heb afgelopen week: mensen die niet of nauwelijks versnellen op een invoegstrook voor de snelweg. Notabene een rechte invoegstrook. Trekken ze op tot 60 km/uur en daar blijven ze dan 200 meter op zitten totdat de geblokte markering begint waarna het begint te dagen dat het tijd wordt wat harder te gaan (vrachtwagen blazen er voorbij).
Ja zo hoort het niet he? Oetlul.
Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:16 schreef knep het volgende:
Gisteren weer eens een tiental slapende malloten rechts ingehaald die weigeren rechts te gaan rijden op een 4 baans weg met de 2 meest rechtse rijstroken compleet leeg.
Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..
[..]
Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.
Nog een: een uitvoegstrook. Op die snelweg zitten hele lange uitvoegstroken. Eigenlijk komt er een derde baan bij die overgaat in de uitvoegstrook. Maar mensen blijven op de middelste baan rijden, 80-100km/u (max is 120). Ik kon het aantal keren dat ik echt rechts heb ingehaald op 1 hand tellen na 8 jaar. Nu heb ik er echt twee handen voor nodig (en een paar voeten). Ik ging namelijk wel naar rechts en haalde dan die slak op de middelste baan gewoon rechts in. Blokstrepen kennen ze niet echt, die staan pas een meter of 100 voor de echte afslag. Oh, en zodra je op de rechterbaan komt (om dus uit te voegen), moet je gelijk remmen (ook al begint de 100 zone pas 100 meter voordat de afslag begint).
Over remmen gesproken. Je moet in Spanje ook remmen als je op de linkerbaan zit en een vrachtwagen wilt inhalen, met 100km/u. Of gewoon, omdat er niemand op de weg zit. En als je wilt invoegen en je schuin voor een vrachtwagen zit (die netjes 80km/u rijdt op de snelweg) zodat je erachter kunt invoegen.
Oh, en als je dan die tunnel in moet (max 80) dan rijd je natuurlijk gewoon door met 100.
En nog een laatste: knipperlichten. Ik heb regelmatig gezien (Fransen zijn hier errug goed in!) dat mensen hun knipperlicht niet uitzetten. Gaan ze naar links, knipperlicht netjes naar links. Gaan ze terug naar rechts. Knipperlicht naar links nog steeds aan. Spanjaarden zijn nog erger: doen hun knipperlicht aan om van baan te wisselen. En blijven gewoon nog een paar kilometer op hun baan rijden zonder te wisselen. Terwijl de weg leeg is. Doen ze hun knipperlicht weer uit (nog steeds niet gewisseld). Doen ze hem weer aan (en blijven stug doorrijden). En dan gaan ze misschien eens naar links...
Echt, die Spanjaarden in Zuid Spanje kunnen niet rijden! Pas op de terugweg toen we voorbij Valencia waren, werden de automobilisten wat wakkerder in het verkeer en werden we zelfs zo nu en dan ingehaald.
[..]
Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.
Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.
Nee dat bedoel ik. Hier in NL snijden mensen veel vaker.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)
Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.
Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.
Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)
Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:37 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Kinderen moeten gewoon aangeleerd krijgen van de ouders dat ze nooit een straat zomaar over mogen steken. Ik let wel extra op of ik ze niet achter een auto zie staan ofzo en ben klaar om zsm te stoppen, maar neem dan geen gas terug.
Honden moeten gewoon aangelijnd worden als ze zo onbetrouwbaar zijn dat ze overal achteraan rennen.
Katten zijn een ander verhaal, die moeten maar gewoon zo slim zijn om niet voor een auto langs te rennen.
Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.
Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...
Mij is het ook zo geleerd, maar dat wil niet zeggen dat dat tijdens het spelen ook gebeurde. Ik mocht gewoon geen drukke wegen oversteken. (En druk is in dit geval een weg met iets van 15 auto's per uur of zoquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:32 schreef Daeron het volgende:
[..]
Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.
Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte omadie voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet.
Jij denkt dat? er zat namelijk een of andere kale gast in die auto (hij had een tatoo op zijn voorhoofdquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte omadie voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet.
Reden ze daar maar vaker. Ergernis pur sang op plaatsen waar je harder dan 50 mag, als ze op de weg rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnen
en die regeld geldt nog steeds!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?
------
Hoe komt het dat automobilisten ineens niet meer weten hoe hard ze mogen rijden als ze een paar fietsen achterop de auto gebonden hebben?
Hangt ervan af waar je rijdtquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:08 schreef Daeron het volgende:
[..]
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Inderdaad, en nu de Tour de France weer achter de rug is, waant iedereen zich de nieuwe Lance Armstrong (of hoe ze tegenwoordig allemaal heten) Ik doe zelf aan mountainbiken, maar daar zorg ik bij dat ik zo snel mogelijk van de verharde weg af benquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Whehe, dan lach ik me altijd scheef, ik ben dan de rotonde al drie keer over en dan zie ik nog zo'n klein stipje in mijn spiegels, waar ze eerst als een idioot zaten te duwen (weg in de buurt van mijn werk, waar ik al 80 reed waar je 50 magquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?
In elk geval, waar ik me aan erger zijn die dragracers. Je weet wel, als het rechtdoor gaat rijden ze stoer hard, bumperkleven en weet ik wat, maar zodra de weg enigzins de indruk wekt niet meer recht te zijn zie je ze nergens meer. Zodra de bocht/rotonde/wat-dan-ook weer achter de rug is en de weg recht wordt durven ze weer en komen ze weer achter je hangen. Gas geven kunnen ze, maar sturen is vervelend
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...
KLPD auto's rijden ook regelmatig met 140km/h over de weg zonder signalen, die hebben daar ontheffing voor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.
men heeft toch ogen en men kan toch inschatten?quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Kom je wel eens op een autosnelweg? 140/150 zijn normale snelheden die gereden worden. Als je dat niet verwacht... aub het pak melk en je rijbewijs weer terugbrengen naar de supermarkt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
De groep die 120 rijdt is vanzelfsprekend groter dan de 140-groep. Maar die groep is zeker niet verwaarloosbaar zodat het een abnormale snelheid zou zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal?
Ik kom meer mensen tegen die minder dan 120 km/h rijden, dan mensen die meer dan 120 km/h rijden.
140/150 is statistisch gezien een abnormaal hoge snelheid.
Hier rijden ze daar ook weleens, want is veel veiliger.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe komt het dat automobilisten niet weten hoe hard ze mogen rijden?
Zat vanochtend achter een C1 die 60-65 reed waar je 80 mag en hooguit 40 waar je 50 mag. Op zulke momenten zie je natuurlijk ook altijd dat je niet kan inhalen vanwege tegenliggers, of als die er niet zijn mag je niet inhalen vanwege doorgetrokken streep of vluchtheuvel bij een afslagquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:52 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).
Dat 70 op de provinciale weg ook een stuk bebouwde kom meepikt waar geen alternatieve snelheidsaanduidingen staan (dus waar je volgens mij per definitie maar 50 mag) bleek niet relevant te zijn voor de bestuurder.
Op de heenweg werd ik ingehaald door iemand die dichter bij 110 dan bij 80 reed, verder compleet veilig, dus geen klachten over.
Ik vind het bijzonder dat mensen die een rechts-inhaler melden het verwijt krijgen dat ze zich waarschijnlijk zelf schuldig maken aan links plakken, maar als iemand 20 a 30km/h te hard rijdt dan is dat kennelijk normaal en mag je er niets over zeggen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Kom je wel eens op een autosnelweg? 140/150 zijn normale snelheden die gereden worden. Als je dat niet verwacht... aub het pak melk en je rijbewijs weer terugbrengen naar de supermarkt.
Ben dus niet de enige die dat gevoel heeft! Kun je eindelijk inhalen (geen tegenliggers), mag je niet inhalen. Mag je eindelijk inhalen, komt er net zo'n hele stoet tegenliggers aan...quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zat vanochtend achter een C1 die 60-65 reed waar je 80 mag en hooguit 40 waar je 50 mag. Op zulke momenten zie je natuurlijk ook altijd dat je niet kan inhalen vanwege tegenliggers, of als die er niet zijn mag je niet inhalen vanwege doorgetrokken streep of vluchtheuvel bij een afslag
Lege weg (ring van Groningen). 's Avonds laat. Groene golf en roodlicht/snelheids-camera's bij volgens mij elk stoplicht. Ik rijd netjes 70. Rechterbaan, lekker doorkachelen (toch geen hond op de weg, dus die stoplichten blijven voor mij netjes op groen staan). Komt er een petje aan. Haalt mij hard in. Gaat hard op de remmen bij de stoplichten. Ik ga er (rechts) voorbij (rijd nog steeds 70). Stoplicht voorbij, hij gaat mij weer hard voorbij. Tot de volgende stoplichten waar ik hem weer rechts in haal. En dat 5 keer... Uiteindelijk waren we gezamenlijk bij de laatste stoplichten waar ik rechts moest en hij recht door... Ik heb de hele weg een continue snelheid gereden. Hij had continue geaccelereerd en geremd...quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:12 schreef Fiorano het volgende:
Ook zo lekker:
Groene golf van 70 km/h, dus ik zet heerlijk m'n Cruise Control aan en rij lekker door bij de stoplichten. Komt er een Polo'tje aangescheurt met 90 ofzo, die moest dus lekker stil staan voor het stoplicht, kon ik er weer voorbij
Dagelijks, ik zeg ook niet dat ik het niet verwacht, maar vind het niet raar dat niet iedereen daar altijd op berekend is. Verder is het meer dat degene die 150 rijdt er gewoon op bedacht moet zijn dat iemand met 100 naar links kan komen en jij in de ankers moet, dat risico moet je voor lief nemen dan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Kom je wel eens op een autosnelweg? 140/150 zijn normale snelheden die gereden worden. Als je dat niet verwacht... aub het pak melk en je rijbewijs weer terugbrengen naar de supermarkt.
Dat vraag ik me ook vaak af. Waarschijnlijk denken ze dat het een aanhanger is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
------
Hoe komt het dat automobilisten ineens niet meer weten hoe hard ze mogen rijden als ze een paar fietsen achterop de auto gebonden hebben?
Ik rijd tegen de 130 op de snelweg en ik word toch heel vaak ingehaald. Dus ja, 140/150 wordt redelijk vaak gereden op Neerlandsch Rijkswegenquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal?
Ik kom meer mensen tegen die minder dan 120 km/h rijden, dan mensen die meer dan 120 km/h rijden.
140/150 is statistisch gezien een abnormaal hoge snelheid.
Als het bord 'verplicht fietspad' ontbreekt mag de (race)fietser over de autorijbaan. Ik weet niet of dat hier het geval is, maar daar moet je rekening mee houden!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een racefietser die met een lekker tempo van links aan kwam zetten. Er ligt een apart rood fietspad (gescheiden van de weg door een kort stukje groen), maar daar ging meneer niet overheen, dat kronkelde teveel. Maartsja, ik kwam van rechts en moest om hem heen laverend linksaf, en toen moest hij wel ff flink remmen. Was 'ie over dat rode fietspad gekomen had ik wel moeten stoppen en had 'ie door kunnen jagen; maar nu dus niet.
Ja, maar mensen met aanhangers mogen ook gewoon 80 op een 80 weg en 70 op een 70 weg (en 50 op een 50 weg...)quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook vaak af. Waarschijnlijk denken ze dat het een aanhanger is.
helaas trekken ze meestal de verkeerde fietspaden rechtdoor... Waar m'n schoonouders woonden in Drenthe lag een prachtig fietspad. Kronkelde fantastisch! Hebben ze nu zo'n fiets snelweg van gemaakt. Is geen reet meer aan... Maar ja, de fietsers kunnen nu wel 6 dik naast elkaar fietsen...quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef TheSalesman het volgende:
Overigens zijn dat soort kronkelende fietspaden wel een frustratie. Waarom staat de automobilist altijd centraal en moeten fietsers overal rare bochtjes etc. maken? Trek ook gewoon een rechte asfaltlijn. Fietsen moet gestimuleerd worden, niet ontmoedigd. Rechtdoorgaand verkeer gaat door op dezelfde weg; dat soort rare bochtjes bv. bij kruisingen aanleggen werkt dan eerder verwarrend lijkt me.
En hoeveel haal jij er in? Waarschijnlijk meer dan dat er jou inhalen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook vaak af. Waarschijnlijk denken ze dat het een aanhanger is.
[..]
Ik rijd tegen de 130 op de snelweg en ik word toch heel vaak ingehaald. Dus ja, 140/150 wordt redelijk vaak gereden op Neerlandsch Rijkswegen
Ook typisch dat voortdurende linksrijden van dat soort figuren...quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb de hele weg een continue snelheid gereden. Hij had continue geaccelereerd en geremd...
quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?
------
Hoe komt het dat automobilisten ineens niet meer weten hoe hard ze mogen rijden als ze een paar fietsen achterop de auto gebonden hebben?
Mistlicht.quote:
Niks mis mee als er voldoende ruimte is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat mensen die een rechts-inhaler melden het verwijt krijgen dat ze zich waarschijnlijk zelf schuldig maken aan links plakken, maar als iemand 20 a 30km/h te hard rijdt dan is dat kennelijk normaal en mag je er niets over zeggen.
idd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mistlicht.
Irritatie: mensen die een mistlicht aan hebben terwijl je 2000 meter ver kunt lijken.
Nee het is 1 lampen unit waar 2 lampen in zitten. 1 xenon en die andere geeft beetje licht voor het effect van 2quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het is nog steeds maar 1 koplamp. Die mislukte "richtingaanwijzer" die tegenwoordig hip is om aan te laten staan bij sommige merken kan je niet echt een koplamp noemen.
jaquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
)
Edit:
Of bedoel je de angel eye ringen van de dagverlichting?
doen ze vast niet expres, toch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die voor je op de weg verongelukken zodat jij moet wachten tot hulpdiensten enzo klaar zijn
Dat is mij nog nooit gebeurd gelukkig. En ik rijd normaal gesproken toch heel wat kilometers.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die voor je op de weg verongelukken zodat jij moet wachten tot hulpdiensten enzo klaar zijn
komt vanzelf.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit gebeurd gelukkig. En ik rijd normaal gesproken toch heel wat kilometers.
Dat soort figuren gewoon weer inhalen en dan gelijk de afslag nemen.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:41 schreef Magic-IRC het volgende:
Van de week had ik op de A15 een geweldige chauffeur in een audi voor me.
Deze chauffeur reed ong. 110 op de rechterbaan, ik haal hem in met 120 en ga als ik hem voorbij ben terug naar de rechterbaan.
Ik zie deze chauffeur in mijn spiegel naar de linkerbaan gaan om mij vervolgens met ong. 125 in te halen.
Nadat hij mij had ingehaald gaat hij weer naar de rechterbaan om hierna weer ong. 110 te gaan rijden, waardoor ik de keuze had om gas terug te nemen of hem weer in te halen.
Ik besloot maar om gas terug te nemen aangezien ik de volgende afslag moest hebben.
Ik denk dat hij geen oude Renault voor zich dulde
Ben dus niet de enige die dat opgevallen is! Ik heb echt soms met verbazing staan (zitten?) kijken naar dat remlicht terwijl er een vrachtwagen ingehaald werd op een bijna verlaten snelweg...quote:Op zondag 29 juli 2012 21:54 schreef Descendent het volgende:
Ach; om e.e.a. hier even te relativeren:
Ik ben net terug van een vakantie waarbij ik door Frankrijk en Belgie heb gereden....
Als ze ziet wat ze dáár allemaal uitvreten; met name bij drukte op de snelwegen... dan is Nederland een walhalla....![]()
Paar voorbeeldjes:
- Remmen terwijl ze aan t inhalen zijn (zonder dat er een andere auto voor hen rijdt en zonder dat er iemand kleeft oid achter ze...![]()
- Sowieso remmen ze op de meest vreemde momenten![]()
Mee eensquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die voor je op de weg verongelukken zodat jij moet wachten tot hulpdiensten enzo klaar zijn
Dat is ook niet te missen bijna; heb t idee dat t per jaar erger wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die dat opgevallen is! Ik heb echt soms met verbazing staan (zitten?) kijken naar dat remlicht terwijl er een vrachtwagen ingehaald werd op een bijna verlaten snelweg...
geen wegenbelasting eh...quote:Op maandag 30 juli 2012 13:21 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat is ook niet te missen bijna; heb t idee dat t per jaar erger wordt.
En grappig ook wel dat ze vaak eerst nog ff remmen voordat ze van baan gaan wisselen op een vrijwel lege weg... :Echt; wat een coureurs...![]()
Trouwens; over irritaties gesproken:
Wat is Belgie een verschrikkelijk derdewereldland qua wegen zeg! Die 'kadunkkadunk' betonsnelwegenwegen van ze zijn al erg matig; maar de binnenwegen helemaal!
Schuldig... al ga ik niet vol in de ankersquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook gevaarlijk: mensen die uit reflex direct gaan remmen zodra ze een flitser zien langs de snelweg. Ongeacht of ze te hard rijden of dat er mensen achter hun rijden: totaal niet nadenken maar klabam keihard in de ankers.... Kreeg er een doodschrik van. Dacht dat er een kind dood op de weg lag ofzo...
Je weet toch hoe hard je rijdt en hoe hard je mag? Dan hoef je alleen maar te remmen (of vaak is gas los laten al ruim voldoende) als je echt dik te hard rijdt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Schuldig... al ga ik niet vol in de ankers
Herkenbaar. Zo ben ik ook eens 4 of 5 keer om iemand heen gecirkeld. Zelf op de CC, dus niets aan het handje. Vond het heel vreemd.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:41 schreef Magic-IRC het volgende:
Van de week had ik op de A15 een geweldige chauffeur in een audi voor me.
Deze chauffeur reed ong. 110 op de rechterbaan, ik haal hem in met 120 en ga als ik hem voorbij ben terug naar de rechterbaan.
Ik zie deze chauffeur in mijn spiegel naar de linkerbaan gaan om mij vervolgens met ong. 125 in te halen.
Nadat hij mij had ingehaald gaat hij weer naar de rechterbaan om hierna weer ong. 110 te gaan rijden, waardoor ik de keuze had om gas terug te nemen of hem weer in te halen.
Ik besloot maar om gas terug te nemen aangezien ik de volgende afslag moest hebben.
Ik denk dat hij geen oude Renault voor zich dulde
Ik rij altijd gewoon met het verkeer mee en kijk eigenlijk nooit hoe hard ik nou precies rij..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je weet toch hoe hard je rijdt en hoe hard je mag? Dan hoef je alleen maar te remmen (of vaak is gas los laten al ruim voldoende) als je echt dik te hard rijdt.
Op zich is dat prima. Bevordert de doorstroming. Gewoon honderdtwintig....isch..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik rij altijd gewoon met het verkeer mee en kijk eigenlijk nooit hoe hard ik nou precies rij..
En dan op de A10 ineens een flitser na een tunneltje terwijl je 100 magquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Op zich is dat prima. Bevordert de doorstroming. Gewoon honderdtwintig....isch..
Het is nog erger als 2 politiewagen achter elkaar dit doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook gevaarlijk: mensen die uit reflex direct gaan remmen zodra ze een flitser zien langs de snelweg. Ongeacht of ze te hard rijden of dat er mensen achter hun rijden: totaal niet nadenken maar klabam keihard in de ankers.... Kreeg er een doodschrik van. Dacht dat er een kind dood op de weg lag ofzo...
Egoïsme noemen ze dat. Ik ben te lui om aan de kant te gaan, dus jij doet maar extra moeite....quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:59 schreef Martijn93 het volgende:
Moest straks werken, staat er zo'n petje met scooter op te weg te praten met 2 meiden, aan de andere kant staat een auto geparkeerd, waardoor ik er nét door kan met de bus. Inplaats van effe aan de kant te gaan met die klote scooter gaat hij gebaren maken dat het wel ken...Het ging ook wel maar toch.
Maar als je ziet dat er een rij is in de invoegstrook dan wacht je toch even met naar rechts gaan om die mensen ruimte te geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als jij hem niet gezien heeft, heeft hij jou ook niet gezien. En het is de bedoeling om naar rechts te gaan als je ingehaald hebt. Die bestuurder doet dus helemaal niets fout.
Jij moet dus beter blijven opletten want jij bent aan het invoegen.
Die bestuurder waar jij bijna tegenaan reed heeft in ieder geval een gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:45 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Maar als je ziet dat er een rij is in de invoegstrook dan wacht je toch even met naar rechts gaan om die mensen ruimte te geven.
Als ik zie dat er een drukke invoegstrook is, en ik kan makkelijk een baan naar links om niemand te hinderen en iedereen ruimte te geven dan doe ik dat
Mensen kunnen niet meer sturen... Let maar eens op hoeveel mensen bij zo'n bocht naar de snelweg via de vluchtstrook rijden ipv netjes op de baan...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:13 schreef mjh487 het volgende:
Ja wat is dat met mensen die rechts af moeten, die eerst uitgebreid naar links gaan sturen, alsof ze een vrachtwagen zijn met oplegger die de bocht anders niet kan maken :S
Ik vind het eigenlijk ook wel klachtwaardig dat jij meer op de gene die achter je rijdt zit te letten dan op de weg.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanochtend een klevert achter me die van alles aan het doen was. Shirt bij de broek inproppen, peuk opsteken, pielen met de radio.... En dat op 6 meter afstand.... Griezelig.
Overwoog even om het nummer op dat busje te bellen....
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet meer sturen... Let maar eens op hoeveel mensen bij zo'n bocht naar de snelweg via de vluchtstrook rijden ipv netjes op de baan...
Nou, ik heb ook wel eens van dat soort mensen achter me. Daar word je nerveus van en wat je zegt klopt natuurlijk wel, ik let dan niet meer goed op de weg. Maar ik wil wel weten wat die idioot achter me doet zodat ik daar ook rekening mee kan houden. Dat soort mensen zijn gewoon heel gevaarlijk...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel klachtwaardig dat jij meer op de gene die achter je rijdt zit te letten dan op de weg.
En dat is?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
jij bent dus heel gevaarlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook wel eens van dat soort mensen achter me. Daar word je nerveus van en wat je zegt klopt natuurlijk wel, ik let dan niet meer goed op de weg. Maar ik wil wel weten wat die idioot achter me doet zodat ik daar ook rekening mee kan houden. Dat soort mensen zijn gewoon heel gevaarlijk...
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is hequote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
men heeft zoiets als ogen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is he. Voor je het weet kom je iemand met pech tegen.
Dat soort bochten zijn niet altijd even overzichtelijk lieverd.quote:
in de minder overzichtelijke bochten zal het dan ook vast wel minder gebeuren dan in de overzichtelijke.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:19 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat soort bochten zijn niet altijd even overzichtelijk lieverd.
Nee, want "minder opletten" is niet "niet opletten". Maar ik ben wel eens van de weg afgegaan om zo iemand voor te laten gaan (afslag nemen, parkeerplaats op rijden, dat soort dingen).quote:
Oh, is dat het? Vaag dan dat ik op de rijweg dat soort mensen dan altijd met gemak bij houd...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is he. Voor je het weet kom je iemand met pech tegen.
minder opletten is altijd gevaarlijker dan gewoon opletten, ben je dat met mij eens? is er weleens een klever bij je achterop geknalt? ik denk nee. maar jij hebt al die keren wel minder opgelet... dus zonder reden gevaarlijk bezig geweestquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, want "minder opletten" is niet "niet opletten". Maar ik ben wel eens van de weg afgegaan om zo iemand voor te laten gaan (afslag nemen, parkeerplaats op rijden, dat soort dingen).
Zit je nu je eigen argument onderuit te halen of wat?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
in de minder overzichtelijke bochten zal het dan ook vast wel minder gebeuren dan in de overzichtelijke.
ik kan uiteraard alleen over mezelf praten, ik doe dat namelijk weleens, maar natuurlijk niet als ik niet kan zien of ik iets tegen ga komen oid...
wat gevaarlijker is, als je dan toch een argument wilt hebben, is het feit dat de vluchtstrook weinig bereden wordt en daar dus vaak vuil blijft liggen, ook dingen als spijkers e.d. waardoor je dus meer kans hebt op een lekke band
Dat of ze nemen de weg van de minste weerstand. Op sommige punten moet je juist bijsturen om niet op de vluchtstrook terecht te komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Oh, is dat het? Vaag dan dat ik op de rijweg dat soort mensen dan altijd met gemak bij houd...
niet echt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zit je nu je eigen argument onderuit te halen of wat?
Heb ik gezegd dat ik dan niet gevaarlijk ben? Ik vind alleen niet dat ik dan "heel gevaarlijk" bezig ben. Aangezien ik nog wel degelijk op let. En ja, ik ben zo wel eens vanachter geraakt. Door iemand die niet zat op te letten en ik hem ook niet in de gaten hield omdat die eikel voor mij niet op zat te letten (en dus midden op de weg ineens af begon te remmen). Als ik meer tijd aan diegene achter mij had besteed, had ik veel eerder kunnen zien dat hij mij gewoon niet gezien had en had ik van zijn pad af kunnen gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
minder opletten is altijd gevaarlijker dan gewoon opletten, ben je dat met mij eens? is er weleens een klever bij je achterop geknalt? ik denk nee. maar jij hebt al die keren wel minder opgelet... dus zonder reden gevaarlijk bezig geweest
maar hoe had je dan ooit kunnen zien dat er iemand voor je ineens stopte?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ik meer tijd aan diegene achter mij had besteed, had ik veel eerder kunnen zien dat hij mij gewoon niet gezien had en had ik van zijn pad af kunnen gaan.
Hij stopte niet ineens, maar was gewoon raar bezig, niet echt wegrijden, langzamer gaan rijden (was een auto met een fiets achterop, verklaart genoeg...) Hierdoor moest ik hem veel aandacht geven, maar niet alles. Als ik meer aandacht achter me had gehad...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
maar hoe had je dan ooit kunnen zien dat er iemand voor je ineens stopte?
Wat is het nut van die binnenbocht dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is het nut van die binnenbocht dan?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzienquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ik vraag me echt heel hard af of je dat verschil terug ziet in je verbruikscijfers. Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
Dan wel ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
wat wil ik beweren dan? kan je die letterlijke tekst even quoten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.
Was die spitsstrook gesloten op dat moment? Anders vraag ik me namelijk af waarom je naar links op wilde schuiven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:38 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik had laatst bijna een ongeluk, het was dat ik goed aan het opletten was en er een spitsstrook lag.
Er was een invoegstrook en het was best druk (lees: er zaten stuk of 5 auto's achter me) We moesten dus allemaal invoegen op een redelijk rustige rijbaan. Ik kom aangereden, ruimte zat (dacht ik) en ik wil invoegen. De auto die rechts reed had geen enkele last van mijn actie. Maar het probleem was dat er een auto op de linkerrijbaan die auto aan het inhalen was (wat ik dus niet gezien had en kon zien) die hem meteen voor die auto ineens naar rechts gooideDus ik weer half teruggestuurd en de spitsstrook op ...
Samenvatting: Mensen die bij drukte inhalen en voor een invoegstrook de auto naar rechts gooien zodat er geen ruimte is om in te voegen![]()
Blijf dan gewoon nog even links rijden en laat die mensen erop komen
net als elke motorrijderquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
haha, inderdaad.. Vaak rij ik gewoon op de cruisecontrol, maar moet ik in de bochten gewoon op de rem omdat die 2 auto's die me net inhaalden niet harder door de bocht durven op de 2-baans weg..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:39 schreef Marco001 het volgende:
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....)
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef rival het volgende:
wat gevaarlijker is, als je dan toch een argument wilt hebben, is het feit dat de vluchtstrook weinig bereden wordt en daar dus vaak vuil blijft liggen, ook dingen als spijkers e.d. waardoor je dus meer kans hebt op een lekke band
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bochtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bocht
nog even los van het risico dat er rotzooi ligt of een wagen met panne is het geen goed idee idd. plus dat het eruit ziet alsof je 12 bent en niet kan rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
klopt: ¤340quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
Of andersom, wat ik laatst had: de rechterrijstrook werd afgesloten. Ik zat links naast een vrachtwagen in een inhaalmanoeuvre toen de vooraankondiging aan floepte. En hoppaaa zonder lampje of wat zie ik abrupt een paar ton staal naar me toe zeilen. Want de lampjes zeiden DAT HET MOEST.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:28 schreef Martijn93 het volgende:
Als je ziet dat je van een 2-baans weg moet ritsen omdat de matrixborden boven de weg dit aangeven vanwege werkzaamheden blijft je dan op de rechter baan die afgesloten wordt rijden totdat je het kruis ziet? Snap niet dat er mensen zijn die dit doen als er niemand anders op de linker baan in de weg zit.
ik merk dat ik er zelf steeds vaker rechts rustig voorbij loop...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Ook zo irritant, volk dat een vrachtwagen inhaalt met 100 en dan ineens weer 120 gaat rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |