abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114467057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Heel vervelend idd. Als er een paar auto's tussen zitten ga jij al gauw met 50 de snelweg op, en dan moet je invoegen tussen vrachtwagens die 80 rijden en personenauto's :') Soms vergeten die trage invoegers gewoon dat er nog 20 auto's achter ze zitten die ook graag veilig willen invoegen.
Als vrachtwagenchauffeur lijkt me dat helemaal verschrikkelijk.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:42:28 #127
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114467187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zo'n traject hoef ik tegenwoordig niet meer te rijden, maar dat is inderdaad een drama. Als jij netjes zoveel mogelijk rechts houdt, haal je meer rechts in dan iets anders....
Precies. En als er dan zo'n rood-blauw-witte rakker aankomt dan weet ik wel weer voor wie de dikste prent zal zijn,
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:44:13 #128
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114467257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Als vrachtwagenchauffeur lijkt me dat helemaal verschrikkelijk.
Achter een vrachtwagen weet je als automobilist natuurlijk dat het niet anders kan. Maar als een automobilist met 60 km/uur richting snelweg jakkert vind ik dat een belediging voor het overige verkeer.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
pi_114467333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:44 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Achter een vrachtwagen weet je als automobilist natuurlijk dat het niet anders kan. Maar als een automobilist met 60 km/uur richting snelweg jakkert vind ik dat een belediging voor het overige verkeer.
Ik bedoel dus als vrachtwagenchauffeur achter die automobilist die 60 km/uur rijdt zitten..
pi_114467372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:11 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja, want motorrijders zijn heilig en doen nooit domme dingen. Ze zijn verheven boven koekblikkers.
Van de week zag ik goed voorbeeld van een voorbeeldige motorrijder op de A15 tijdens de spits.
Het verkeer reed 70 a 80 en deze motorrijder vond dat niet snel genoeg en ging dus steeds van de linkerbaan naar de rechterbaan en weer terug om iets op te schieten.
Hierbij vond hij het nodig om de koekblikken af te snijden door steeds net voor hun de baan op te rijden zonder richting aan te geven |:( :(
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:51:02 #131
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114467572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik bedoel dus als vrachtwagenchauffeur achter die automobilist die 60 km/uur rijdt zitten..
Ik heb zoiets zien gebeuren. En die chaffeur maar knipperen met de lichten. Automobilist had het iq van lauwe pap en bleef stug doormodderen.

Zelfde trouwens ook meegemaakt op snelweg met open spitsstrook. Een touring car met knipperende lichten op de middelste baan vlak achter een auto die stug de vrije spitsstrook bleef mijden. Automobilisten die op de middelste baan blijven hangen vallen zonder uitzondering in één of meer van de volgende kategorieën: 1)oliedom, 2)asociaal lui, 3)arroganter dan een korpsbal
pi_114469441
Nieuwe klacht: steeds vaker zie ik proleten die in een "bochtje" op de snelweg niet binnen de belijning van de rijstrook blijven rijden. Bijvoorbeeld knooppunt Everdingen. Net op het moment dat je zo'n figuur aan het inhalen bent komen ze heel langzaam jouw rijstrook op rijden. Meestal helpt een claxonconcert dan wel om ze wakker te schudden maar dit soort zombies horen eigenlijk niet op de weg thuis.
pi_114470855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:46 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Van de week zag ik goed voorbeeld van een voorbeeldige motorrijder op de A15 tijdens de spits.
Het verkeer reed 70 a 80 en deze motorrijder vond dat niet snel genoeg en ging dus steeds van de linkerbaan naar de rechterbaan en weer terug om iets op te schieten.
Hierbij vond hij het nodig om de koekblikken af te snijden door steeds net voor hun de baan op te rijden zonder richting aan te geven |:( :(
Sommige mensen willen gewoon graag dood............. laat ze :D
pi_114470920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:11 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja, want motorrijders zijn heilig en doen nooit domme dingen. Ze zijn verheven boven koekblikkers.
Is dat zo? Nooit geweten. Hip. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:46 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Dat is best idioot inderdaad... :(
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
pi_114470993
Ik erger me op het moment aan mensen die gewoon echt helemaal geen idee hebben wat zich om hun heen aan het gebeuren is.........

bizar, zo stoicijns op je baantje blijven, niet op of om kijken........ immer graden aus........ geen flauw idee hebbend wat zich nou afspeelt........ en niet eventjes, maar gewoon kilometers lang, nergens op letten behalve de tien meter voor zich..........
pi_114482110
Moest vanavond van Enschede naar Deventer, op de A1 kom ik een vrachtwagen tegen met daarachter een duitse golf station. Ik tuf daar met ongeveer 125 op de linkerbaan, versnel iets om snel die auto + vrachtwagen voorbij te kunnen. Toen ik ongeveer 10 meter schuin achter zijn bumper reedt ( hij rechterbaan, ik linkerbaan) ging het knippertje aan en ja hoor, direct opzij. Ik weet nu dat de ABS werkt....

Na die actie wou ik eens kijken wat voor reactie die kerel had, ik haal hem in en zie hem al nee schuddend achter het stuur zitten :')
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zaterdag 21 juli 2012 @ 07:27:21 #137
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_114488884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:35 schreef kiwiko het volgende:
Ik erger me op het moment aan mensen die gewoon echt helemaal geen idee hebben wat zich om hun heen aan het gebeuren is.........

bizar, zo stoicijns op je baantje blijven, niet op of om kijken........ immer graden aus........ geen flauw idee hebbend wat zich nou afspeelt........ en niet eventjes, maar gewoon kilometers lang, nergens op letten behalve de tien meter voor zich..........
Die mensen noem ik geen medebestuurders, maar obstakels. Valt me trouwens op, dat het er steeds meer worden.
Horrible Cunt!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:29:34 #138
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114489144
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:25 schreef RainofDeath het volgende:
Moest vanavond van Enschede naar Deventer, op de A1 kom ik een vrachtwagen tegen met daarachter een duitse golf station. Ik tuf daar met ongeveer 125 op de linkerbaan, versnel iets om snel die auto + vrachtwagen voorbij te kunnen. Toen ik ongeveer 10 meter schuin achter zijn bumper reedt ( hij rechterbaan, ik linkerbaan) ging het knippertje aan en ja hoor, direct opzij. Ik weet nu dat de ABS werkt....

Na die actie wou ik eens kijken wat voor reactie die kerel had, ik haal hem in en zie hem al nee schuddend achter het stuur zitten :')
Precies ja. Dan schudt hij nee alsof jij 'ineens ging bumperkleven'. Terwijl hijzelf een gevaarlijke situatie veroorzaakte. Herkenbaar.

De ergernis hier: een man die met draaiende motor pal voor de ingang van de supermarkt staat te wachten tot vrouwlief uitgeboodschapt is. Toen ik een kwartier later buiten kwam stond 'ie er nog.
Stond op het punt om op het raampje te bonzen en te vragen of hij niet een normaal vak kon opzoeken, en die motor uitzetten.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:49:52 #139
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_114489283
Ik reed een keer 82 km/u op een weg waar 80 km/u is toegestaan. Iemand achter me vond dat waarschijnlijk iets te langzaam, want die haalde mij in. Gaat die kneus daarna voor me constant zo 60 a 70 km/u rijden (en je mocht nog steeds 80...). Irritantste van alles is dat we toen op een punt zaten waar inhalen niet helemaal veilig meer was, dus ik moest er ook echt achter blijven hangen.

Raar volk soms op de weg.
Schaap
pi_114489866
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Precies ja. Dan schudt hij nee alsof jij 'ineens ging bumperkleven'. Terwijl hijzelf een gevaarlijke situatie veroorzaakte. Herkenbaar.

De ergernis hier: een man die met draaiende motor pal voor de ingang van de supermarkt staat te wachten tot vrouwlief uitgeboodschapt is. Toen ik een kwartier later buiten kwam stond 'ie er nog.
Stond op het punt om op het raampje te bonzen en te vragen of hij niet een normaal vak kon opzoeken, en die motor uitzetten.
Daarom ben ik blij dat de politie zo af en toe ff langskomt op het plein bij mijn werk. Er staan altijd auto's meteen voor de ingang van de C1000, omdat mensen te lui zijn om een parkeervak te zoeken en te moeten lopen. Dus die mensen kunnen dan vaak een geel bonnetje verwachten onder de ruitenwisser :)
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:59:02 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114489877
Whehe, dat supermarktverhaal. Herkenbaar ;(. Alleen staan ze bij "mijn" AH dan ook nog eens op een punt vlak na een aaneenschakeling van inrit en kruisingen, dus met name op zaterdag heb je dan zo een gridlock te pakken :').
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:55:15 #142
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114493566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 07:27 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Die mensen noem ik geen medebestuurders, maar obstakels. Valt me trouwens op, dat het er steeds meer worden.
Vergrijzing? :o
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:25:37 #143
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_114494517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:55 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Vergrijzing? :o
Ook. Maar er zijn ook mensen die eigenlijk te bang zijn om te rijden maar het puur uit noodzaak doen. Dit komt door veel verschillende oorzaken waaronder decentralisatie van bepaalde winkels uit de stads- en dorpskernen en door de verandering van rolpatronen in het moderne gezin.
Horrible Cunt!
  zondag 22 juli 2012 @ 14:17:59 #144
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114529208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:25 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ook. Maar er zijn ook mensen die eigenlijk te bang zijn om te rijden maar het puur uit noodzaak doen.
Op zich vallen die mee. Die weten dat ze niet zo goed rijden. De eersten zijn die mensen die het van zichzelf niet doorhebben.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_114570575
irritatie is een groot woord, maar ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die kilometers lang hun richtingaanwijzer aan hebben staan en dat NIET doorhebben.

Evenals figuren die je tegenkomt met hun ruitenwissers (voor, achter, en soms zelfs allebei) aan terwijl de mussen dood van het dak af pleuren. Deze figuren gelukkig de afgelopen tijd niet vaak tegengekomen.

Maar ik vraag me dan af waar die met hun gedachten zitten tijdens het rijden.
  maandag 23 juli 2012 @ 18:42:13 #146
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_114572810
Mensen die hun auto's zo parkeren dat je er alleen heel voorzichtig tussendoor kan. Vooral als ze het vlak voor/in de bocht doen.. He ironische is dat er 10 meter verder vaak wel ruimte genoeg is |:( |:(
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_114588719
Van de week bijna een buurman alle hoeken van het dorp laten zien, haal me oudste op (6 JAAR) en die mag dan naar huis lopen, maar ik volg hem dan een beetje om een beetje te kijken of hij wel netjes kijkt bij alle wegen stopt .

Wil hij op een gegeven moment over steken, slaat die buurman voor hem af. Ging net goed omdat me zoon goed oplette

(Bord mag je wegdenken)

Bovenstaande situatie, ik zie het rijd door, en spreek die vent aan van he mij mannetje had daar voorrang, zegt die vent, \
"Ja maar hij stond stil"
Ja maar hij heeft voorrang, je moet dus stoppen.
"JA wat wil je dan dat ik midden op straat stop."

eeuuuhh... effe tot 10 geteld.... -O- :% :(
  Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 00:40:00 #148
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114589068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:29 schreef cambriagmx het volgende:
Van de week bijna een buurman alle hoeken van het dorp laten zien, haal me oudste op (6 JAAR) en die mag dan naar huis lopen, maar ik volg hem dan een beetje om een beetje te kijken of hij wel netjes kijkt bij alle wegen stopt .

Wil hij op een gegeven moment over steken, slaat die buurman voor hem af. Ging net goed omdat me zoon goed oplette

[ afbeelding ]
(Bord mag je wegdenken)

Bovenstaande situatie, ik zie het rijd door, en spreek die vent aan van he mij mannetje had daar voorrang, zegt die vent, \
"Ja maar hij stond stil"
Ja maar hij heeft voorrang, je moet dus stoppen.
"JA wat wil je dan dat ik midden op straat stop."

eeuuuhh... effe tot 10 geteld.... -O- :% :(

Verder kan ik het me heel goed voorstellen dat hij doorreed.. Als ik binnen de BBK voor iedere voetganger in soortgelijke situaties zou moeten stoppen, sta ik om de haverklap stil..

Dat het in dit geval toevallig om jouw zoontje ging (wat duidelijk jouw vaderlijke bescherm-instincten deed afgaan), doet daar niets aan af.
Tevens -purist.
pi_114589166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:40 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Verder kan ik het me heel goed voorstellen dat hij doorreed.. Als ik binnen de BBK voor iedere voetganger in soortgelijke situaties zou moeten stoppen, sta ik om de haverklap stil..

Dat het in dit geval toevallig om jouw zoontje ging (wat duidelijk jouw vaderlijke bescherm-instincten deed afgaan), doet daar niets aan af.
Tja, waarom zou je ook verkeerregels hebben he...
  Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 00:44:31 #150
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114589224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:42 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je ook verkeerregels hebben he...
Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')