abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:53:19 #101
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114379544
Slaat 'ie ook beelden op?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_114379873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh mag irritatie naast de weg ook? Ik heb het dan over stiekeme lafbekjes die met hun klauwen aan andermans auto komen. Hier hadden we een tijdje last van een lolbroek die de spiegels naar binnen vouwde. Irritant, want elke dag opnieuw instellen, maar niet blijvend. Tot ik gisteren iets uit de kofferbak pakte wat ik de avond ervoor erin gelegd had. Op dat moment was er geen schade aan de achterklep. Gisterochtend echter vijf à zes dikke krassen...

Kan geen enkele reden bedenken waarom, stond gewoon waar ik altijd stond zonder dat er iemand gehinderd is. Echt een naaistreek van een lokale laffe kutpuber denk ik :r
Een vrij laffe daad idd. Waarschijnlijk dronken pubertjes die nergens om malen. Maar owee als ze 18 zijn en een auto hebben, dan moet iedereen er met zijn klauwen afblijven! :r

Ook een irritatiepunt op parkeerplaatsen: Mensen die hun auto instappen en tegen je spiegel aanrammen. Gevolg, spiegel weer scheef, weer bijstellen. Het is een kleinigheid, maar toch, elke dag dat moeten doen is irritant.
pi_114380047
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Slaat 'ie ook beelden op?
Als je een pc hebt op het zelfde netwerk ja, anders nee.
Je kunt hem ook zo instellen dat hij je de beelden mailt of upload op een FTP server.

Ik heb via No-Ip.org een account gemaakt en kan ook op afstand via mijn telefoon of ander pc in timboektoe mijn auto's in de gaten houden.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_114380186
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:02 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Als je een pc hebt op het zelfde netwerk ja, anders nee.
Je kunt hem ook zo instellen dat hij je de beelden mailt of upload op een FTP server.

Ik heb via No-Ip.org een account gemaakt en kan ook op afstand via mijn telefoon of ander pc in timboektoe mijn auto's in de gaten houden.. :)
Hebben wij hier thuis ook. Een voor de achtertuin en eentje gericht op de oprit. Ze zijn vrij groot en ik denk dat ze ook een preventieve werking hebben.
pi_114402443
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Daarom heb ik dit:
[ afbeelding ]
1x mijn naaf doppen gestolen twv. 200 euro, gelijk een camera gekocht en opgezet, vuile flikkers, ze moeten afblijven van andermans spullen.. :r
Oeh, openbare weg zichtbaar op de beelden, dus daar heb je niets aan. Dan mag de politie er niets mee doen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:23:31 #106
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114403345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:38 schreef Daeron het volgende:

[..]

Oeh, openbare weg zichtbaar op de beelden, dus daar heb je niets aan. Dan mag de politie er niets mee doen.
Waarom is dat dan?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114403513
quote:
Het ophangen van een camera om daarmee mensen te filmen, is een strafbaar feit, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel). Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan
Privacywet.

Maar er zitten nog meer haken en ogen aan, lees onderstaand verhaal maar:
http://www.security.nl/ar(...)e_weg_filmen%3F.html
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:49:37 #108
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_114403867
In een dag heb ik nu al een paar keer een auto zien rijden met dichtgeklapte spiegels... Hoef denk ik niet uit te leggen welk geslacht er achter het stuur zat...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:51:03 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:06:20 #110
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_114404270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:49 schreef Bootje84 het volgende:
In een dag heb ik nu al een paar keer een auto zien rijden met dichtgeklapte spiegels... Hoef denk ik niet uit te leggen welk geslacht er achter het stuur zat...
pi_114437908
Snachts:

Of hij nou mijn straat filmt of mijn oprit alleen, dont care.. Zo zie ik teminste in wat voor auto de 'tuig' zich verplaatst.

En ik stel mijn beelden ook niet openbaar, en ik heb een sticker ergens geplakt dat hij/zij op film staat op het moment dat ie het leest. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_114442882
Irritaties, (ik rijd motor):

- koekblikkers die met een slakkengang van 20/30 een rotonde of bocht doorsukkelen.
- koekblikkers die niet opletten je de weg op duiken zonder voorrang, je gewoon over het hoofd zien.
- koekblikkers die zitten te bellen/smsen/make-up bijwerken/lezen ipv op de weg te letten.
- wielrenners die denken dat de weg hun en hun alleen toebehoort.
- fietsers zonder licht als het donker is.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:47:42 #113
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114462295
Ik erger me keer op keer weer aan het verkeersplein boven de A13 thv Delfgauw. Of nou ja eerder aan de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.

Als je vanuit Zoetermeer richting Delft rijdt zijn er ELKE KEER automobilisten die gewoon niet begrijpen waar ze heen moeten gaan. Ik kon gelukkig net uitwijken of ik zat tussen een auto en een bus.

Zie hier de situatie.

Ik zat op groen en links naast mij reed een auto op de rood gestippelde weg.

Wat doet die eikel? Gooit hem ff naar de middelste baan (de groene). Ja dan kom je niet uit hè.

Idioten :r
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:54:45 #114
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114465151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:47 schreef sinepedraap het volgende:
Ik erger me keer op keer weer aan het verkeersplein boven de A13 thv Delfgauw. Of nou ja eerder aan de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.

Als je vanuit Zoetermeer richting Delft rijdt zijn er ELKE KEER automobilisten die gewoon niet begrijpen waar ze heen moeten gaan. Ik kon gelukkig net uitwijken of ik zat tussen een auto en een bus.

Zie hier de situatie.

[ afbeelding ]

Ik zat op groen en links naast mij reed een auto op de rood gestippelde weg.

Wat doet die eikel? Gooit hem ff naar de middelste baan (de groene). Ja dan kom je niet uit hè.

Idioten :r
Hehe, ja ik ken dat punt. Ik moest altijd van de kruithuisweg uit richting Den Haag. Niet iedereen snapt het daar.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:56:38 #115
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114465215
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:54 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Hehe, ja ik ken dat punt. Ik moest altijd van de kruithuisweg uit richting Den Haag. Niet iedereen snapt het daar.
Die kant hadden ze een paar maanden geleden wel aangepast de rijstroken en de belijning.
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:58:44 #116
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114465281
Waar ik me dus weer aan geërgerd heb afgelopen week: mensen die niet of nauwelijks versnellen op een invoegstrook voor de snelweg. Notabene een rechte invoegstrook. Trekken ze op tot 60 km/uur en daar blijven ze dan 200 meter op zitten totdat de geblokte markering begint waarna het begint te dagen dat het tijd wordt wat harder te gaan (vrachtwagen blazen er voorbij).

Ja zo hoort het niet he? Oetlul. :(
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:59:23 #117
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114465310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:56 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Die kant hadden ze een paar maanden geleden wel aangepast de rijstroken en de belijning.
Ah, oké. Voor mij is het inmiddels alweer een paar jaar geleden dat ik er kwam.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:01:20 #118
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114465386
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
Waar ik me dus weer aan geërgerd heb afgelopen week: mensen die niet of nauwelijks versnellen op een invoegstrook voor de snelweg. Notabene een rechte invoegstrook. Trekken ze op tot 60 km/uur en daar blijven ze dan 200 meter op zitten totdat de geblokte markering begint waarna het begint te dagen dat het tijd wordt wat harder te gaan (vrachtwagen blazen er voorbij).

Heel vervelend idd. Als er een paar auto's tussen zitten ga jij al gauw met 50 de snelweg op, en dan moet je invoegen tussen vrachtwagens die 80 rijden en personenauto's :') Soms vergeten die trage invoegers gewoon dat er nog 20 auto's achter ze zitten die ook graag veilig willen invoegen.
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:03:05 #119
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114465452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Heel vervelend idd. Als er een paar auto's tussen zitten ga jij al gauw met 50 de snelweg op, en dan moet je invoegen tussen vrachtwagens die 80 rijden en personenauto's :') Soms vergeten die trage invoegers gewoon dat er nog 20 auto's achter ze zitten die ook graag veilig willen invoegen.
Dit soort mensen zouden ze echt de auto af moeten nemen en een fiets geven. Voor mijn part een elektrische. Sorry maar u bent te licht en ongeschikt bevonden voor een auto.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:05:41 #120
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114465567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:58 schreef Mister1977 het volgende:

Die mensen heb ik dus dagelijks voor me, dan schakel je even twee versnellingen terug en knal je ze dus voorbij zodra daar ook de minste kans voor hebt en blijven ze zo schaapachtig voor zich kijken... Die mensen hebben autorijden dus echt niet begrepen... :(
Don't let my username fool you...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:08:38 #121
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114465698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die mensen heb ik dus dagelijks voor me, dan schakel je even twee versnellingen terug en knal je ze dus voorbij zodra daar ook de minste kans voor hebt en blijven ze zo schaapachtig voor zich kijken... Die mensen hebben autorijden dus echt niet begrepen... :(
Ja, dat doe ik dan meestal. :D Ik hoop dat ze dan achteraf door hebben hoe stom dat was. Maar dat is tegen beter weten in: ik zie ze ervoor aan me never nooit gezien te hebben.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:09:59 #122
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114465748
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:08 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik dan meestal. :D Ik hoop dat ze dan achteraf door hebben hoe stom dat was. Maar dat is tegen beter weten in: ik zie ze ervoor aan me never nooit gezien te hebben.
Ik vraag het me ook wel eens af of het zin heeft, soms krijg je ook wel geïrriteerde blikken met een blik in hun ogen van "wat doe jij nu weer voor een idiote actie?", terwijl ze zelf niet in de gaten hebben hoe weinig verkeersinzicht ze hebben...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:11:27 #123
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_114465822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:57 schreef Masque-Obscura het volgende:
Irritaties, (ik rijd motor):

- koekblikkers die met een slakkengang van 20/30 een rotonde of bocht doorsukkelen.
- koekblikkers die niet opletten je de weg op duiken zonder voorrang, je gewoon over het hoofd zien.
- koekblikkers die zitten te bellen/smsen/make-up bijwerken/lezen ipv op de weg te letten.
- wielrenners die denken dat de weg hun en hun alleen toebehoort.
- fietsers zonder licht als het donker is.
Ja, want motorrijders zijn heilig en doen nooit domme dingen. Ze zijn verheven boven koekblikkers.
Horrible Cunt!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:17:49 #124
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_114466152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook wel eens af of het zin heeft, soms krijg je ook wel geïrriteerde blikken met een blik in hun ogen van "wat doe jij nu weer voor een idiote actie?", terwijl ze zelf niet in de gaten hebben hoe weinig verkeersinzicht ze hebben...
Dat is het vervelende van het verkeer: je moet je rustig houden, je niks van het andere gedrag aantrekken en gewoon je ding doen op een normale manier ondanks dat dit door anderen onmogelijk gemaakt wordt. Nu kan ik dan ook vaak, maar voor ieder normaal mens is er een limiet. Je kan niet 350 dagen per jaar iedere keer de grootste mallotigheid, onkunde en domheid slikken zonder een keer agressief te worden. Ik rij iedere dag op een tweebaans snelweg mét spitsstrook: de horror! :o
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:26:20 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114466552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:17 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Dat is het vervelende van het verkeer: je moet je rustig houden, je niks van het andere gedrag aantrekken en gewoon je ding doen op een normale manier ondanks dat dit door anderen onmogelijk gemaakt wordt. Nu kan ik dan ook vaak, maar voor ieder normaal mens is er een limiet. Je kan niet 350 dagen per jaar iedere keer de grootste mallotigheid, onkunde en domheid slikken zonder een keer agressief te worden. Ik rij iedere dag op een tweebaans snelweg mét spitsstrook: de horror! :o
Zo'n traject hoef ik tegenwoordig niet meer te rijden, maar dat is inderdaad een drama. Als jij netjes zoveel mogelijk rechts houdt, haal je meer rechts in dan iets anders....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')