abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114589359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:44 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.
  Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 00:51:40 #152
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114589460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Deze blijkbaar niet.

Overigens vind ik het niet erg verstandig om een kind van 6 alleen over straat te laten lopen, zonder direct toezicht van dichtbij. Dat is echter een discussie apart.
Tevens -purist.
pi_114589590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:51 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Deze blijkbaar niet.

Overigens vind ik het niet erg verstandig om een kind van 6 alleen over straat te laten lopen, zonder direct toezicht van dichtbij. Dat is echter een discussie apart.
Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in mijn post.

[ Bericht 5% gewijzigd door cambriagmx op 24-07-2012 22:30:28 (iets met een plaatje) ]
  Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 00:56:12 #154
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114589609
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, moeten dat gewoon leren.

Maar goed voorrang is voorrang. punt.
Prima joh, doe jij het zo.
Tevens -purist.
pi_114594363
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:44 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:27:20 #156
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114594583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:59 schreef Light het volgende:

[..]

Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.
Als er ergens een bejaarde ergens staat te twijfelen rijd ik ook gewoon door, die mensen ben ik al 3x voorbij en heb al bij 2 winkels boodschappen gedaan voordat die eens de weg op hobbelen... Áls ze dat überhaupt al doen...
Don't let my username fool you...
pi_114594672
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in me post.
pi_114597317
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nieuwe klacht: steeds vaker zie ik proleten die in een "bochtje" op de snelweg niet binnen de belijning van de rijstrook blijven rijden. Bijvoorbeeld knooppunt Everdingen. Net op het moment dat je zo'n figuur aan het inhalen bent komen ze heel langzaam jouw rijstrook op rijden. Meestal helpt een claxonconcert dan wel om ze wakker te schudden maar dit soort zombies horen eigenlijk niet op de weg thuis.
En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
Waar ik me dus weer aan geërgerd heb afgelopen week: mensen die niet of nauwelijks versnellen op een invoegstrook voor de snelweg. Notabene een rechte invoegstrook. Trekken ze op tot 60 km/uur en daar blijven ze dan 200 meter op zitten totdat de geblokte markering begint waarna het begint te dagen dat het tijd wordt wat harder te gaan (vrachtwagen blazen er voorbij).

Ja zo hoort het niet he? Oetlul. :(
Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.

Nog een: een uitvoegstrook. Op die snelweg zitten hele lange uitvoegstroken. Eigenlijk komt er een derde baan bij die overgaat in de uitvoegstrook. Maar mensen blijven op de middelste baan rijden, 80-100km/u (max is 120). Ik kon het aantal keren dat ik echt rechts heb ingehaald op 1 hand tellen na 8 jaar. Nu heb ik er echt twee handen voor nodig (en een paar voeten). Ik ging namelijk wel naar rechts en haalde dan die slak op de middelste baan gewoon rechts in. Blokstrepen kennen ze niet echt, die staan pas een meter of 100 voor de echte afslag. Oh, en zodra je op de rechterbaan komt (om dus uit te voegen), moet je gelijk remmen (ook al begint de 100 zone pas 100 meter voordat de afslag begint).

Over remmen gesproken. Je moet in Spanje ook remmen als je op de linkerbaan zit en een vrachtwagen wilt inhalen, met 100km/u. Of gewoon, omdat er niemand op de weg zit. En als je wilt invoegen en je schuin voor een vrachtwagen zit (die netjes 80km/u rijdt op de snelweg) zodat je erachter kunt invoegen.

Oh, en als je dan die tunnel in moet (max 80) dan rijd je natuurlijk gewoon door met 100.

En nog een laatste: knipperlichten. Ik heb regelmatig gezien (Fransen zijn hier errug goed in!) dat mensen hun knipperlicht niet uitzetten. Gaan ze naar links, knipperlicht netjes naar links. Gaan ze terug naar rechts. Knipperlicht naar links nog steeds aan. Spanjaarden zijn nog erger: doen hun knipperlicht aan om van baan te wisselen. En blijven gewoon nog een paar kilometer op hun baan rijden zonder te wisselen. Terwijl de weg leeg is. Doen ze hun knipperlicht weer uit (nog steeds niet gewisseld). Doen ze hem weer aan (en blijven stug doorrijden). En dan gaan ze misschien eens naar links...

Echt, die Spanjaarden in Zuid Spanje kunnen niet rijden! Pas op de terugweg toen we voorbij Valencia waren, werden de automobilisten wat wakkerder in het verkeer en werden we zelfs zo nu en dan ingehaald.

quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:16 schreef knep het volgende:
Gisteren weer eens een tiental slapende malloten rechts ingehaald die weigeren rechts te gaan rijden op een 4 baans weg met de 2 meest rechtse rijstroken compleet leeg.
Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.
pi_114600652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..

[..]

Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.

Nog een: een uitvoegstrook. Op die snelweg zitten hele lange uitvoegstroken. Eigenlijk komt er een derde baan bij die overgaat in de uitvoegstrook. Maar mensen blijven op de middelste baan rijden, 80-100km/u (max is 120). Ik kon het aantal keren dat ik echt rechts heb ingehaald op 1 hand tellen na 8 jaar. Nu heb ik er echt twee handen voor nodig (en een paar voeten). Ik ging namelijk wel naar rechts en haalde dan die slak op de middelste baan gewoon rechts in. Blokstrepen kennen ze niet echt, die staan pas een meter of 100 voor de echte afslag. Oh, en zodra je op de rechterbaan komt (om dus uit te voegen), moet je gelijk remmen (ook al begint de 100 zone pas 100 meter voordat de afslag begint).

Over remmen gesproken. Je moet in Spanje ook remmen als je op de linkerbaan zit en een vrachtwagen wilt inhalen, met 100km/u. Of gewoon, omdat er niemand op de weg zit. En als je wilt invoegen en je schuin voor een vrachtwagen zit (die netjes 80km/u rijdt op de snelweg) zodat je erachter kunt invoegen.

Oh, en als je dan die tunnel in moet (max 80) dan rijd je natuurlijk gewoon door met 100.

En nog een laatste: knipperlichten. Ik heb regelmatig gezien (Fransen zijn hier errug goed in!) dat mensen hun knipperlicht niet uitzetten. Gaan ze naar links, knipperlicht netjes naar links. Gaan ze terug naar rechts. Knipperlicht naar links nog steeds aan. Spanjaarden zijn nog erger: doen hun knipperlicht aan om van baan te wisselen. En blijven gewoon nog een paar kilometer op hun baan rijden zonder te wisselen. Terwijl de weg leeg is. Doen ze hun knipperlicht weer uit (nog steeds niet gewisseld). Doen ze hem weer aan (en blijven stug doorrijden). En dan gaan ze misschien eens naar links...

Echt, die Spanjaarden in Zuid Spanje kunnen niet rijden! Pas op de terugweg toen we voorbij Valencia waren, werden de automobilisten wat wakkerder in het verkeer en werden we zelfs zo nu en dan ingehaald.

[..]

Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.
Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.
pi_114601233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:39 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.
Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)
pi_114601858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)
Nee dat bedoel ik. Hier in NL snijden mensen veel vaker.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:06:36 #162
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114603492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114605813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.
Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)
pi_114606210
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)
Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Kinderen moeten gewoon aangeleerd krijgen van de ouders dat ze nooit een straat zomaar over mogen steken. Ik let wel extra op of ik ze niet achter een auto zie staan ofzo en ben klaar om zsm te stoppen, maar neem dan geen gas terug.

Honden moeten gewoon aangelijnd worden als ze zo onbetrouwbaar zijn dat ze overal achteraan rennen.

Katten zijn een ander verhaal, die moeten maar gewoon zo slim zijn om niet voor een auto langs te rennen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:17:37 #165
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114607529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:37 schreef Daeron het volgende:

[..]

Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Kinderen moeten gewoon aangeleerd krijgen van de ouders dat ze nooit een straat zomaar over mogen steken. Ik let wel extra op of ik ze niet achter een auto zie staan ofzo en ben klaar om zsm te stoppen, maar neem dan geen gas terug.

Honden moeten gewoon aangelijnd worden als ze zo onbetrouwbaar zijn dat ze overal achteraan rennen.

Katten zijn een ander verhaal, die moeten maar gewoon zo slim zijn om niet voor een auto langs te rennen.
Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:52 #166
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114607652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.
Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...
Don't let my username fool you...
pi_114607946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...
Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:46:23 #168
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_114608308
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte oma :D die voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet. :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_114608318
Ik vind dat je in het verkeer er nooit vanuit kunt gaan dat andere verkeersdeelnemers jou zien aan komen rijden en met kinderen al helemaal niet. Die zijn ontzettend onberekenbaar en als je er een onder je wiel krijgt ben jij altijd de schuldige.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:54:59 #170
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114608516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:32 schreef Daeron het volgende:

[..]

Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.
Mij is het ook zo geleerd, maar dat wil niet zeggen dat dat tijdens het spelen ook gebeurde. Ik mocht gewoon geen drukke wegen oversteken. (En druk is in dit geval een weg met iets van 15 auto's per uur of zo :') )

Je kunt van kinderen niet verwachten dat ze goed opletten als ze aan het spelen zijn.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:55:56 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114608537
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte oma :D die voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet. :')
Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:58:19 #172
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_114608602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.
Jij denkt dat? er zat namelijk een of andere kale gast in die auto (hij had een tatoo op zijn voorhoofd :r )
laten stoppen? nee hoor gewoon wuiven en inhalen,dan werd ze bozer *O*
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_114619051
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
  Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 22:01:36 #174
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114619266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Reden ze daar maar vaker. Ergernis pur sang op plaatsen waar je harder dan 50 mag, als ze op de weg rijden.
Tevens -purist.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:05:35 #175
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114619505
Gister een racefietser die met een lekker tempo van links aan kwam zetten. Er ligt een apart rood fietspad (gescheiden van de weg door een kort stukje groen), maar daar ging meneer niet overheen, dat kronkelde teveel. Maartsja, ik kwam van rechts en moest om hem heen laverend linksaf, en toen moest hij wel ff flink remmen. Was 'ie over dat rode fietspad gekomen had ik wel moeten stoppen en had 'ie door kunnen jagen; maar nu dus niet. :P
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')