Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Deze blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.
Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in mijn post.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Deze blijkbaar niet.
Overigens vind ik het niet erg verstandig om een kind van 6 alleen over straat te laten lopen, zonder direct toezicht van dichtbij. Dat is echter een discussie apart.
Prima joh, doe jij het zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, moeten dat gewoon leren.
Maar goed voorrang is voorrang. punt.
Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het blijft per geval altijd inschatten in hoeverre verkeersregels reëel zijn en als een voetganger stil staat of staat te treuzelen, ga ik niet staan te wachten; schept ook meteen duidelijkheid over hoe het gaat gebeuren -> weg treuzeling.
Als er ergens een bejaarde ergens staat te twijfelen rijd ik ook gewoon door, die mensen ben ik al 3x voorbij en heb al bij 2 winkels boodschappen gedaan voordat die eens de weg op hobbelen... Áls ze dat überhaupt al doen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:59 schreef Light het volgende:
[..]
Er zijn ook voetgangers die wel snappen dat ze het van een auto niet winnen. Die springen niet zomaar voor een auto in de hoop dat de automobilist ze op tijd opmerkt, maar willen eerst zeker weten dat ze worden gezien. En ook die voetgangers mogen eerst (rechtdoor op dezelfde weg, of op een zebrapad). Zo iemand treuzelt niet, die kijkt of hij de voorrang krijgt waar hij wettelijk recht op heeft.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:55 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Wel dus, hij stopte omdat hij die auto zag, en wilde gewon oversteken geen twijfel, alleen even links rechts links. Staat ook in me post.
En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nieuwe klacht: steeds vaker zie ik proleten die in een "bochtje" op de snelweg niet binnen de belijning van de rijstrook blijven rijden. Bijvoorbeeld knooppunt Everdingen. Net op het moment dat je zo'n figuur aan het inhalen bent komen ze heel langzaam jouw rijstrook op rijden. Meestal helpt een claxonconcert dan wel om ze wakker te schudden maar dit soort zombies horen eigenlijk niet op de weg thuis.
Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
Waar ik me dus weer aan geërgerd heb afgelopen week: mensen die niet of nauwelijks versnellen op een invoegstrook voor de snelweg. Notabene een rechte invoegstrook. Trekken ze op tot 60 km/uur en daar blijven ze dan 200 meter op zitten totdat de geblokte markering begint waarna het begint te dagen dat het tijd wordt wat harder te gaan (vrachtwagen blazen er voorbij).
Ja zo hoort het niet he? Oetlul.
Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:16 schreef knep het volgende:
Gisteren weer eens een tiental slapende malloten rechts ingehaald die weigeren rechts te gaan rijden op een 4 baans weg met de 2 meest rechtse rijstroken compleet leeg.
Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En dan zie je ze ineens een stuurbeweging maken naar rechts... Alsof ze wakker schikken... Onderweg naar huis had ik er ook een aantal (op de Franse Peage). En die weg was zo recht als een liniaal..
[..]
Ik was dus de afgelopen week in Zuid Spanje. Een nieuwe snelweg (bij Malaga in de omgeving). Prachtige invoegstroken, zeer lang. De snelweg ligt verhoogd dus dat je de 120 niet haalt als je boven bent is te begrijpen. Maar dan begint de pret. Mensen (Spanjaarden) komen met 40 boven (80 moet zeker mogelijk zijn). Geven geen gas op de invoegstrook. Misschien dat er nog net 20km bij komt. Aan het eind van die strook (ik zat dan al lang op de linkerbaan) gaat het knipperlichtje aan en voegen ze met 60-80km/u in. En dan geven ze (misschien) eens gas.
Nog een: een uitvoegstrook. Op die snelweg zitten hele lange uitvoegstroken. Eigenlijk komt er een derde baan bij die overgaat in de uitvoegstrook. Maar mensen blijven op de middelste baan rijden, 80-100km/u (max is 120). Ik kon het aantal keren dat ik echt rechts heb ingehaald op 1 hand tellen na 8 jaar. Nu heb ik er echt twee handen voor nodig (en een paar voeten). Ik ging namelijk wel naar rechts en haalde dan die slak op de middelste baan gewoon rechts in. Blokstrepen kennen ze niet echt, die staan pas een meter of 100 voor de echte afslag. Oh, en zodra je op de rechterbaan komt (om dus uit te voegen), moet je gelijk remmen (ook al begint de 100 zone pas 100 meter voordat de afslag begint).
Over remmen gesproken. Je moet in Spanje ook remmen als je op de linkerbaan zit en een vrachtwagen wilt inhalen, met 100km/u. Of gewoon, omdat er niemand op de weg zit. En als je wilt invoegen en je schuin voor een vrachtwagen zit (die netjes 80km/u rijdt op de snelweg) zodat je erachter kunt invoegen.
Oh, en als je dan die tunnel in moet (max 80) dan rijd je natuurlijk gewoon door met 100.
En nog een laatste: knipperlichten. Ik heb regelmatig gezien (Fransen zijn hier errug goed in!) dat mensen hun knipperlicht niet uitzetten. Gaan ze naar links, knipperlicht netjes naar links. Gaan ze terug naar rechts. Knipperlicht naar links nog steeds aan. Spanjaarden zijn nog erger: doen hun knipperlicht aan om van baan te wisselen. En blijven gewoon nog een paar kilometer op hun baan rijden zonder te wisselen. Terwijl de weg leeg is. Doen ze hun knipperlicht weer uit (nog steeds niet gewisseld). Doen ze hem weer aan (en blijven stug doorrijden). En dan gaan ze misschien eens naar links...
Echt, die Spanjaarden in Zuid Spanje kunnen niet rijden! Pas op de terugweg toen we voorbij Valencia waren, werden de automobilisten wat wakkerder in het verkeer en werden we zelfs zo nu en dan ingehaald.
[..]
Dat gebeurt overal. Ik heb het in Spanje gezien, in Frankrijk, in Luxemburg en in Duitsland. Rechterbaan zo goed als leeg (en geen vrachtwagens te zien!) en iedereen (Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Luxemburgers) bleef op de middelste baan rijden. Nu moet ik wel zeggen, de meeste Nederlanders (zonder caravan!) gingen netjes terug naar de uiterst rechtse baan.
Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik was ook in Frankrijk deze zomer en vond de Fransen, iig op de snelweg/provinciale wegen, veel beter rijden dan mensen hier in Nederland. Ze treuzelen veeeeeeeeeeel minder. Iedereen rijd gewoon een beetje fatsoenlijk door over het algemeen. Ze snijden je niet af. Ze pleuren niet hun wagen met 20+km snelheidsverschil voor jou. Ze hebben minder de neiging te kleven.
Nee dat bedoel ik. Hier in NL snijden mensen veel vaker.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Snijden ben ik door niemand gedaan (behalve 1x door een Duitser, die vond dat ik niet hard genoeg inhaalde, terwijl ik die vrachtwagen met 140 voorbij ging terwijl je 120 mocht...) En voor kleven was het niet druk genoeg (alleen in Parijs, maar dat telt niet... daar rijden ze allemaal als een idioot... vooral motorrijders....)
Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:48 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Werkt niet bij kinderen, steken gewoon over.
Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daarom stop ik altijd bij kinderen en geef ik duidelijk aan dat ze over mogen steken.
Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bij mijn eerste rijlessen reed ik eens bij ons door de straat en op het gras waren een paar kinderen aan het spelen. Ik reed 20 o.i.d. (dus zeker niet te hard!) en mijn instructeur trapte op de rem. Ik vroeg hem waarom (reed niet te snel, was verder geen ander verkeer). Hij wilde me alleen even wijzen op die spelende kinderen, dat ik daar gewoon stapvoets voorbij moest gaan omdat je absoluut nooit kunt weten wat kinderen kunnen doen. Ik ben die les nooit vergeten. Altijd als ik loslopende honden, katten of kinderen zie, neem ik gas terug en probeer er stapvoets voorbij te gaan (natuurlijk, wel altijd veilig, dus niet op de snelweg o.i.d.!)
Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:37 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Kinderen moeten gewoon aangeleerd krijgen van de ouders dat ze nooit een straat zomaar over mogen steken. Ik let wel extra op of ik ze niet achter een auto zie staan ofzo en ben klaar om zsm te stoppen, maar neem dan geen gas terug.
Honden moeten gewoon aangelijnd worden als ze zo onbetrouwbaar zijn dat ze overal achteraan rennen.
Katten zijn een ander verhaal, die moeten maar gewoon zo slim zijn om niet voor een auto langs te rennen.
Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat kun je kinderen eenvoudigweg niet aanleren. Zij hebben dat besef nog helemaal niet. Ook al zijn het niet jouw kinderen, jij bent de volwassene in deze situatie en jij bent dus degene die de goede beslissing moet nemen.
Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Grappig, zo is het mij vroeger wel aangeleerd. We hadden geen 30km-zones, geen drempels, overal mocht je 50 binnen de bebouwde kom en er gebeurde nooit wat...
Mij is het ook zo geleerd, maar dat wil niet zeggen dat dat tijdens het spelen ook gebeurde. Ik mocht gewoon geen drukke wegen oversteken. (En druk is in dit geval een weg met iets van 15 auto's per uur of zoquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:32 schreef Daeron het volgende:
[..]
Precies, mij was uitkijken en oversteken bij een zebrapad gewoon aangeleerd. En als ik het een keer waagde om er maar over te denken om niet uit te kijken of over te steken terwijl er een paar meter verderop een zebrapad lag waren de rapen gaar.
Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte omadie voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet.
Jij denkt dat? er zat namelijk een of andere kale gast in die auto (hij had een tatoo op zijn voorhoofdquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan had ik haar voorzichtig laten stoppen en de politie gebeld. Die wil je niet op de weg hebben.
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:46 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik was eens op weg naar de bakker en een of andere opgeneukte omadie voor mij 30km/u reed terwijl je 70 mocht (ze had een auto zonder rijbewijs). Ik haalde haar in,haar raam was open en ze schreeuwde WEGPIRATEN!!! naar de mensen die haar inhaalden,ik heb mijn penis eigenlijk eraf gelachen,de rest niet.
Reden ze daar maar vaker. Ergernis pur sang op plaatsen waar je harder dan 50 mag, als ze op de weg rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnen
en die regeld geldt nog steeds!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?
------
Hoe komt het dat automobilisten ineens niet meer weten hoe hard ze mogen rijden als ze een paar fietsen achterop de auto gebonden hebben?
Hangt ervan af waar je rijdtquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:08 schreef Daeron het volgende:
[..]
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Inderdaad, en nu de Tour de France weer achter de rug is, waant iedereen zich de nieuwe Lance Armstrong (of hoe ze tegenwoordig allemaal heten) Ik doe zelf aan mountainbiken, maar daar zorg ik bij dat ik zo snel mogelijk van de verharde weg af benquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Whehe, dan lach ik me altijd scheef, ik ben dan de rotonde al drie keer over en dan zie ik nog zo'n klein stipje in mijn spiegels, waar ze eerst als een idioot zaten te duwen (weg in de buurt van mijn werk, waar ik al 80 reed waar je 50 magquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?
In elk geval, waar ik me aan erger zijn die dragracers. Je weet wel, als het rechtdoor gaat rijden ze stoer hard, bumperkleven en weet ik wat, maar zodra de weg enigzins de indruk wekt niet meer recht te zijn zie je ze nergens meer. Zodra de bocht/rotonde/wat-dan-ook weer achter de rug is en de weg recht wordt durven ze weer en komen ze weer achter je hangen. Gas geven kunnen ze, maar sturen is vervelend
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...
KLPD auto's rijden ook regelmatig met 140km/h over de weg zonder signalen, die hebben daar ontheffing voor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.
men heeft toch ogen en men kan toch inschatten?quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Kom je wel eens op een autosnelweg? 140/150 zijn normale snelheden die gereden worden. Als je dat niet verwacht... aub het pak melk en je rijbewijs weer terugbrengen naar de supermarkt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
De groep die 120 rijdt is vanzelfsprekend groter dan de 140-groep. Maar die groep is zeker niet verwaarloosbaar zodat het een abnormale snelheid zou zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal?
Ik kom meer mensen tegen die minder dan 120 km/h rijden, dan mensen die meer dan 120 km/h rijden.
140/150 is statistisch gezien een abnormaal hoge snelheid.
Hier rijden ze daar ook weleens, want is veel veiliger.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe komt het dat automobilisten niet weten hoe hard ze mogen rijden?
Zat vanochtend achter een C1 die 60-65 reed waar je 80 mag en hooguit 40 waar je 50 mag. Op zulke momenten zie je natuurlijk ook altijd dat je niet kan inhalen vanwege tegenliggers, of als die er niet zijn mag je niet inhalen vanwege doorgetrokken streep of vluchtheuvel bij een afslagquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:52 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).
Dat 70 op de provinciale weg ook een stuk bebouwde kom meepikt waar geen alternatieve snelheidsaanduidingen staan (dus waar je volgens mij per definitie maar 50 mag) bleek niet relevant te zijn voor de bestuurder.
Op de heenweg werd ik ingehaald door iemand die dichter bij 110 dan bij 80 reed, verder compleet veilig, dus geen klachten over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |