Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dit, met zijn 4en naast elkaar fietsen moet toch gewoon kunnen
en die regeld geldt nog steeds!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je pas met zn tweeen naast elkaar mag fietsen als je daarbij het overige verkeer niet hindert. Maar blijkbaar gold die regel alleen in de vorige eeuw...
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
4 koplampen? Had je nog een auto bovenop je eigen auto liggen ofzo?
------
Hoe komt het dat automobilisten ineens niet meer weten hoe hard ze mogen rijden als ze een paar fietsen achterop de auto gebonden hebben?
Hangt ervan af waar je rijdtquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:08 schreef Daeron het volgende:
[..]
Met fietsen achterop mag je gewoon 120.
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Inderdaad, en nu de Tour de France weer achter de rug is, waant iedereen zich de nieuwe Lance Armstrong (of hoe ze tegenwoordig allemaal heten) Ik doe zelf aan mountainbiken, maar daar zorg ik bij dat ik zo snel mogelijk van de verharde weg af benquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Racefietsers hebben om de één of andere reden regelmatig een vals gevoel van superieuriteit in het verkeer..
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:54 schreef Matty___ het volgende:
Had zaterdag ook weer een mooi WTF momentje:
ik rij op de linker baan met 140/150 (het was erg rustig op de weg /8uur savonds )
ik zie op de rechter rijbaan een klein autotje en ca 300/400m daarvoor een vrachtwagen. Weinig aan de hand zou je denken.
gaat dat kleine autotje opeens naar rechts met 110 ofzo. Niet om in te halen want de vrachtwagen is nog een aardig eind weg.
Afijn ik rem redelijk af maar zit dan toch nog erg dicht op mijn voorganger wat logisch is als je niet in je spiegel kijkt als je naar links gaat.
Begint die gast opgefokt te gebaren, te remmen, recht plakken zodat ik er niet langs kan.
Ik snap dat die het niet leuk vind dat er iemand met 3 m afstand achter je rijd maar dan moet je hem er niet 20m voor mij naar links gooien zonder te kijken en dan verbaasd zijn dat je 4 koplampen in je nek hebt.
Was die 2 sec later naar rechts gegaan was er niets aan de hand geweest en was die nog ruim op tijd voor de vrachtwagen.
inschattigsfouten horen bij het verkeer maar ga dan niet zo een heisa maken
Whehe, dan lach ik me altijd scheef, ik ben dan de rotonde al drie keer over en dan zie ik nog zo'n klein stipje in mijn spiegels, waar ze eerst als een idioot zaten te duwen (weg in de buurt van mijn werk, waar ik al 80 reed waar je 50 magquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kon er even geen chocola van maken, maar volgens mij haal je een paar rechtsen en linksen door elkaar?
In elk geval, waar ik me aan erger zijn die dragracers. Je weet wel, als het rechtdoor gaat rijden ze stoer hard, bumperkleven en weet ik wat, maar zodra de weg enigzins de indruk wekt niet meer recht te zijn zie je ze nergens meer. Zodra de bocht/rotonde/wat-dan-ook weer achter de rug is en de weg recht wordt durven ze weer en komen ze weer achter je hangen. Gas geven kunnen ze, maar sturen is vervelend
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Men moet gewoon in de spiegels kijken, wat als daar een politieauto of ambulance aan was gekomen met dezelfde snelheid? Hij rijdt dan misschien iets te hard, maar dat wil niet zeggen dat de ander dan niet meer in de spiegels hoeft te kijken...
KLPD auto's rijden ook regelmatig met 140km/h over de weg zonder signalen, die hebben daar ontheffing voor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als daar een ambulance of politieauto was aangekomen met sirenes en zwaailichten is dat toch wat anders dan een normale auto lijkt me? Kromme vergelijking dus. Eens verder dat men moet spiegelen.
men heeft toch ogen en men kan toch inschatten?quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
Kom je wel eens op een autosnelweg? 140/150 zijn normale snelheden die gereden worden. Als je dat niet verwacht... aub het pak melk en je rijbewijs weer terugbrengen naar de supermarkt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Men verwacht niet dat je zo hard rijdt hè, dat is gewoon het risico.
De groep die 120 rijdt is vanzelfsprekend groter dan de 140-groep. Maar die groep is zeker niet verwaarloosbaar zodat het een abnormale snelheid zou zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal?
Ik kom meer mensen tegen die minder dan 120 km/h rijden, dan mensen die meer dan 120 km/h rijden.
140/150 is statistisch gezien een abnormaal hoge snelheid.
Hier rijden ze daar ook weleens, want is veel veiliger.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
M'n moeder kwam laatst zo'n ding tegen op het fietsenpad, terwijl er een 80 weg naast lag, diegene zal wel gedacht hebben dat hij daar niet mocht rijden ofzo. Levensgevaarlijk die karretjes.
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe komt het dat automobilisten niet weten hoe hard ze mogen rijden?
Zat vanochtend achter een C1 die 60-65 reed waar je 80 mag en hooguit 40 waar je 50 mag. Op zulke momenten zie je natuurlijk ook altijd dat je niet kan inhalen vanwege tegenliggers, of als die er niet zijn mag je niet inhalen vanwege doorgetrokken streep of vluchtheuvel bij een afslagquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:52 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Fixed. Gisteravond op de terugreis (verjaardag) een gevalletje "70 op de provinciale weg" en acceleratie van likmevestje (hoewel Toyota Aygo, dus ergens wel logisch-ish).
Dat 70 op de provinciale weg ook een stuk bebouwde kom meepikt waar geen alternatieve snelheidsaanduidingen staan (dus waar je volgens mij per definitie maar 50 mag) bleek niet relevant te zijn voor de bestuurder.
Op de heenweg werd ik ingehaald door iemand die dichter bij 110 dan bij 80 reed, verder compleet veilig, dus geen klachten over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |