Maar als je ziet dat er een rij is in de invoegstrook dan wacht je toch even met naar rechts gaan om die mensen ruimte te geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als jij hem niet gezien heeft, heeft hij jou ook niet gezien. En het is de bedoeling om naar rechts te gaan als je ingehaald hebt. Die bestuurder doet dus helemaal niets fout.
Jij moet dus beter blijven opletten want jij bent aan het invoegen.
Die bestuurder waar jij bijna tegenaan reed heeft in ieder geval een gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:45 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Maar als je ziet dat er een rij is in de invoegstrook dan wacht je toch even met naar rechts gaan om die mensen ruimte te geven.
Als ik zie dat er een drukke invoegstrook is, en ik kan makkelijk een baan naar links om niemand te hinderen en iedereen ruimte te geven dan doe ik dat
Mensen kunnen niet meer sturen... Let maar eens op hoeveel mensen bij zo'n bocht naar de snelweg via de vluchtstrook rijden ipv netjes op de baan...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:13 schreef mjh487 het volgende:
Ja wat is dat met mensen die rechts af moeten, die eerst uitgebreid naar links gaan sturen, alsof ze een vrachtwagen zijn met oplegger die de bocht anders niet kan maken :S
Ik vind het eigenlijk ook wel klachtwaardig dat jij meer op de gene die achter je rijdt zit te letten dan op de weg.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanochtend een klevert achter me die van alles aan het doen was. Shirt bij de broek inproppen, peuk opsteken, pielen met de radio.... En dat op 6 meter afstand.... Griezelig.
Overwoog even om het nummer op dat busje te bellen....
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet meer sturen... Let maar eens op hoeveel mensen bij zo'n bocht naar de snelweg via de vluchtstrook rijden ipv netjes op de baan...
Nou, ik heb ook wel eens van dat soort mensen achter me. Daar word je nerveus van en wat je zegt klopt natuurlijk wel, ik let dan niet meer goed op de weg. Maar ik wil wel weten wat die idioot achter me doet zodat ik daar ook rekening mee kan houden. Dat soort mensen zijn gewoon heel gevaarlijk...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel klachtwaardig dat jij meer op de gene die achter je rijdt zit te letten dan op de weg.
En dat is?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
jij bent dus heel gevaarlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook wel eens van dat soort mensen achter me. Daar word je nerveus van en wat je zegt klopt natuurlijk wel, ik let dan niet meer goed op de weg. Maar ik wil wel weten wat die idioot achter me doet zodat ik daar ook rekening mee kan houden. Dat soort mensen zijn gewoon heel gevaarlijk...
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is hequote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
men heeft zoiets als ogen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is he. Voor je het weet kom je iemand met pech tegen.
Dat soort bochten zijn niet altijd even overzichtelijk lieverd.quote:
in de minder overzichtelijke bochten zal het dan ook vast wel minder gebeuren dan in de overzichtelijke.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:19 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat soort bochten zijn niet altijd even overzichtelijk lieverd.
Nee, want "minder opletten" is niet "niet opletten". Maar ik ben wel eens van de weg afgegaan om zo iemand voor te laten gaan (afslag nemen, parkeerplaats op rijden, dat soort dingen).quote:
Oh, is dat het? Vaag dan dat ik op de rijweg dat soort mensen dan altijd met gemak bij houd...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat je in de racerij geleerd wordt om de binnenbocht te pakken betekent niet dat dat in het verkeer ook handig is he. Voor je het weet kom je iemand met pech tegen.
minder opletten is altijd gevaarlijker dan gewoon opletten, ben je dat met mij eens? is er weleens een klever bij je achterop geknalt? ik denk nee. maar jij hebt al die keren wel minder opgelet... dus zonder reden gevaarlijk bezig geweestquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, want "minder opletten" is niet "niet opletten". Maar ik ben wel eens van de weg afgegaan om zo iemand voor te laten gaan (afslag nemen, parkeerplaats op rijden, dat soort dingen).
Zit je nu je eigen argument onderuit te halen of wat?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
in de minder overzichtelijke bochten zal het dan ook vast wel minder gebeuren dan in de overzichtelijke.
ik kan uiteraard alleen over mezelf praten, ik doe dat namelijk weleens, maar natuurlijk niet als ik niet kan zien of ik iets tegen ga komen oid...
wat gevaarlijker is, als je dan toch een argument wilt hebben, is het feit dat de vluchtstrook weinig bereden wordt en daar dus vaak vuil blijft liggen, ook dingen als spijkers e.d. waardoor je dus meer kans hebt op een lekke band
Dat of ze nemen de weg van de minste weerstand. Op sommige punten moet je juist bijsturen om niet op de vluchtstrook terecht te komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Oh, is dat het? Vaag dan dat ik op de rijweg dat soort mensen dan altijd met gemak bij houd...
niet echt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zit je nu je eigen argument onderuit te halen of wat?
Heb ik gezegd dat ik dan niet gevaarlijk ben? Ik vind alleen niet dat ik dan "heel gevaarlijk" bezig ben. Aangezien ik nog wel degelijk op let. En ja, ik ben zo wel eens vanachter geraakt. Door iemand die niet zat op te letten en ik hem ook niet in de gaten hield omdat die eikel voor mij niet op zat te letten (en dus midden op de weg ineens af begon te remmen). Als ik meer tijd aan diegene achter mij had besteed, had ik veel eerder kunnen zien dat hij mij gewoon niet gezien had en had ik van zijn pad af kunnen gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
minder opletten is altijd gevaarlijker dan gewoon opletten, ben je dat met mij eens? is er weleens een klever bij je achterop geknalt? ik denk nee. maar jij hebt al die keren wel minder opgelet... dus zonder reden gevaarlijk bezig geweest
maar hoe had je dan ooit kunnen zien dat er iemand voor je ineens stopte?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ik meer tijd aan diegene achter mij had besteed, had ik veel eerder kunnen zien dat hij mij gewoon niet gezien had en had ik van zijn pad af kunnen gaan.
Hij stopte niet ineens, maar was gewoon raar bezig, niet echt wegrijden, langzamer gaan rijden (was een auto met een fiets achterop, verklaart genoeg...) Hierdoor moest ik hem veel aandacht geven, maar niet alles. Als ik meer aandacht achter me had gehad...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
maar hoe had je dan ooit kunnen zien dat er iemand voor je ineens stopte?
Wat is het nut van die binnenbocht dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is het nut van die binnenbocht dan?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzienquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ik vraag me echt heel hard af of je dat verschil terug ziet in je verbruikscijfers. Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
Dan wel ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
wat wil ik beweren dan? kan je die letterlijke tekst even quoten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan nog steeds niet zo merkbaar zal zijn als dat jij nu wilt beweren hoor.
Was die spitsstrook gesloten op dat moment? Anders vraag ik me namelijk af waarom je naar links op wilde schuiven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:38 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik had laatst bijna een ongeluk, het was dat ik goed aan het opletten was en er een spitsstrook lag.
Er was een invoegstrook en het was best druk (lees: er zaten stuk of 5 auto's achter me) We moesten dus allemaal invoegen op een redelijk rustige rijbaan. Ik kom aangereden, ruimte zat (dacht ik) en ik wil invoegen. De auto die rechts reed had geen enkele last van mijn actie. Maar het probleem was dat er een auto op de linkerrijbaan die auto aan het inhalen was (wat ik dus niet gezien had en kon zien) die hem meteen voor die auto ineens naar rechts gooideDus ik weer half teruggestuurd en de spitsstrook op ...
Samenvatting: Mensen die bij drukte inhalen en voor een invoegstrook de auto naar rechts gooien zodat er geen ruimte is om in te voegen![]()
Blijf dan gewoon nog even links rijden en laat die mensen erop komen
net als elke motorrijderquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef rival het volgende:
[..]
minder gereden meters, minder reistijd, minder belasting van je banden, minder belasting van je onderstel, minder benzineverbruik...
kan je dat zelf niet invullen?
haha, inderdaad.. Vaak rij ik gewoon op de cruisecontrol, maar moet ik in de bochten gewoon op de rem omdat die 2 auto's die me net inhaalden niet harder door de bocht durven op de 2-baans weg..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef jitzzzze het volgende:
Petjes die op het het rechte stuk heel hard rijden, en die je daarna in de eerste de beste bocht weer inhaalt
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:39 schreef Marco001 het volgende:
Reistijd: Veel van dat soort afsnijders haal ik zowat in terwijl ik wel de "goede lijn" neem. Meters heb je een punt, maar maken die 2 meter nou zoveel uit? zelfde voor bandenslijtage en benzineverbruik, Ik betwijfel of dat veel verschil uitmaakt, en denk persoonlijk zelfs het tegenovergestelde, omdat op de vluchtstrook veel meer troep ligt, en je dus meer kans hebt op lek rijden, en ik denk dat het onderstel liever heeft dat je de wijde bocht neemt dan de veel krappere binnenbocht omdat het onderstel dan minder belast word. (bovendien, als je onderstel zelfs dat al niet aan kan....)
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
als je veel cijfers achter de komma hebt zal je dat gerust terugzien
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef rival het volgende:
wat gevaarlijker is, als je dan toch een argument wilt hebben, is het feit dat de vluchtstrook weinig bereden wordt en daar dus vaak vuil blijft liggen, ook dingen als spijkers e.d. waardoor je dus meer kans hebt op een lekke band
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bochtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef rival het volgende:
[..]
men neemt de binnenbocht omdat ze iets snappen wat jij blijkbaar nog niet doet.
geen probleem verder.
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee ze kunnen niet rijden. ergens in hun hoofd is er iets kapot. vrijwillig gaan rijden op de vluchtstrook en ook nog eens in een bocht
nog even los van het risico dat er rotzooi ligt of een wagen met panne is het geen goed idee idd. plus dat het eruit ziet alsof je 12 bent en niet kan rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
klopt: ¤340quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:03 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Laat Rival maar lekker op de vluchtstrook rijden in de bocht. Is een duur stukkie asfalt als je aangehouden wordt.
Of andersom, wat ik laatst had: de rechterrijstrook werd afgesloten. Ik zat links naast een vrachtwagen in een inhaalmanoeuvre toen de vooraankondiging aan floepte. En hoppaaa zonder lampje of wat zie ik abrupt een paar ton staal naar me toe zeilen. Want de lampjes zeiden DAT HET MOEST.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:28 schreef Martijn93 het volgende:
Als je ziet dat je van een 2-baans weg moet ritsen omdat de matrixborden boven de weg dit aangeven vanwege werkzaamheden blijft je dan op de rechter baan die afgesloten wordt rijden totdat je het kruis ziet? Snap niet dat er mensen zijn die dit doen als er niemand anders op de linker baan in de weg zit.
ik merk dat ik er zelf steeds vaker rechts rustig voorbij loop...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik word zo moe van dat volk wat maar eeuwig op de linkerbaan voor je blijft rijden. Dan zien ze 800 meter verderop een vrachtwagen rijden en dan moet er stug links gereden blijven. Want stel je voor dat je er niet meer tussen komt
Ook zo irritant, volk dat een vrachtwagen inhaalt met 100 en dan ineens weer 120 gaat rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:54 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Of nog erger: Men rijdt op de rechterbaan 110 km/u. 800meter verderop vrachtwagen, en dan 'alvast' naar de linkerbaan gaan (nog steeds 110 km/u). Daarbij een hele stoet mensen erachter en pas 10 minuten later die vrachtwagen inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |