Niet alleen mensen die zichzelf deze stempels geven maar ook de medische wereld die hier zo hard aan mee werkt. Overigens wel jammer dat de mensen die werkelijk hulp nodig hebben zo deels ondersneeuwt raken..quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die zichzelf een stempeltje geven
Nou, die snapt TS heel goed. TS snapt ook heel goed dat deze mensen zichzelf waarschijnlijk heel zielig vinden en er daarom best bij gebaat zijn dat ze dit soort stempeltjes krijgen.quote:
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhdquote:
Dit.quote:
Maar je kan dat niet over jezelf zeggen. Dus als iemand zegt ik heb adhd en verder nergens een bewijs of iets dan slaat dat nergens op.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou, die snapt TS heel goed. TS snapt ook heel goed dat deze mensen zichzelf waarschijnlijk heel zielig vinden en er daarom best bij gebaat zijn dat ze dit soort stempeltjes krijgen.
Dat lijkt maar zo. Of ben jij een dokter?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhd
Dit zijn enkel ziektes die zijn verzonnen om de medische wereld weer een boost te geven. Want al die tweeverdienende faalouders op de woensdagavond natuurlijk naar de psychotherapeut, kinderpsycholoog of de systeemtherapeut met hun kindertjesquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze ziektes worden gediagnosticeerd door erkende professionals ts. Het zijn dus geen modeziektes maar echte geestelijke aandoeningen waar mensen wel degelijk last kunnen hebben. Het is dus niet verzonnen; de symptomen zijn ook duidelijk zichtbaar in het gedrag van mensen. Slaat dus helemaal nergens op dit topic.
Ik dacht juist dat de TS het meer naar de mensen bedoelde die zichzelf gaan labelen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze ziektes worden gediagnosticeerd door erkende professionals ts. Het zijn dus geen modeziektes maar echte geestelijke aandoeningen waar mensen wel degelijk last kunnen hebben. Het is dus niet verzonnen; de symptomen zijn ook duidelijk zichtbaar in het gedrag van mensen. Slaat dus helemaal nergens op dit topic.
Dit dus. En modeziekte? Sinds 20 jaar ofzo weet men pas dat ADHD bestaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ah, we gaan op die toer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
Er is hier maar 1 trouwens die de waarheid spreekt, en dat ben ik.
in mijn directe omgeving zie ik het vaak genoeg dat ouders zeggen dat hun kind adhd heeft terwijl die gewoon druk is, kan toch, misschien is hij gewoon druk, klaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar je kan dat niet over jezelf zeggen. Dus als iemand zegt ik heb adhd en verder nergens een bewijs of iets dan slaat dat nergens op.
[..]
Dat lijkt maar zo. Of ben jij een dokter?
Het zijn modeziektes, Frank. Kan je niet mee in deze maatschappij dan ben je ziek.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mee eens. Elk kind wat ongeduldig is (logisch als je na een lange dageindelijk opgehaald wordt uit een soort werkkamp, ook wel creche geheten) door je ouders en je even aandacht wilt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhd
Als die ouders het zeggen is het nog niet zo tenzij aangetoond door professionals. Wat snap je niet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:32 schreef leeell het volgende:
[..]
in mijn directe omgeving zie ik het vaak genoeg dat ouders zeggen dat hun kind adhd heeft terwijl die gewoon druk is, kan toch, misschien is hij gewoon druk, klaar.
of mensen die op FOK! een topic openen van; ik heb geen vrienden en ben niet sociaal dus ik ben autistisch
ach man, groei wat ballen en doe er wat aan,
zijn meestal gewoon kk ectos
Dislexiequote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Quotidien het volgende:
Dislexie ook.Geef gewoon toe dat je dom bent.
In de jaren 80 was AIDS ook een modeziekte.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:32 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het zijn modeziektes, Frank. Kan je niet mee in deze maatschappij dan ben je ziek.
Je wert niet hope het is oin net dislectxtie te lefenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Quotidien het volgende:
Dislexie ook.Geef gewoon toe dat je dom bent.
het is duidelijk, jij komt beter tot je recht in ONZ.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef boem-dikkie het volgende:
20 jaar geleden was dat wel degelijk bekend.
Aids is nooit een modeziekte geweest.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In de jaren 80 was AIDS ook een modeziekte.
Je punt is?
Net zo als jij met dit topic dusquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
het is duidelijk, jij komt beter tot je recht in ONZ.
Het is nu eenmaal geen liefdevolle maatschappij waar we in leven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb angststoornissen, en helaas niet voor de 'mode'.
Omdat je klacht nergens op slaat en ik dat constateer? Of omdat ik niet op je topic reageer met een 'quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
het is duidelijk, jij komt beter tot je recht in ONZ.
yep, maar dat is geen ziekte maar een zelf opgelegde stoornis.quote:
Daar heb je gelijk in, maar voor 1 van deze ziektes, heb je vaak meerdere symptomen ´´nodig´´, om een ziekte vast te stellen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mee eens. Elk kind wat ongeduldig is (logisch als je na een lange dageindelijk opgehaald wordt uit een soort werkkamp, ook wel creche geheten) door je ouders en je even aandacht wilt.
Mijn klacht slaat wel degelijk ergens op. Maar dat zie jij kennelijk niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat je klacht nergens op slaat en ik dat constateer? Of omdat ik niet op je topic reageer met een '' smiley en een 13.gif.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Aids is nooit een modeziekte geweest.
Dat is het wel geweest toch?quote:
Jahoor, maar weer ff proberen een backfire topic te maken he.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Jouw dom- en bekrompenheid is zeker geen modeziekte nee.
Dit is TS zijn line, samen met dat hij al helemaal binnen is etcquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Jahoor, maar weer ff proberen een backfire topic te maken he.
Zie mijn andere reactie in dit topic.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mijn klacht slaat wel degelijk ergens op. Maar dat zie jij kennelijk niet.
Is niet zoveel voor nodig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
TS is gewoon een troll.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:37 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit is TS zijn line, samen met dat hij al helemaal binnen is etc
Oke.quote:
laat me, als het je niet aanstaat vertrek je lekker richting je kutkliekje in ONZ.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:37 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit is TS zijn line, samen met dat hij al helemaal binnen is etc
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:37 schreef rosepetals het volgende:
Onterechte klacht overigens,sorry ts
[..]
Oke.
Modeziektes blijf je altijd houden; waar de nadruk op ligt verschilt van tijd tot tijd maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk echte geestelijke aandoeningen zijn die gediagnosticeerd kunnen worden daar deze mensen er oprecht last van hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:32 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het zijn modeziektes, Frank. Kan je niet mee in deze maatschappij dan ben je ziek.
Nee, die mensen kunnen oprecht niet functioneren in de maatschappij doordat ze zo'n aandoening hebben. Dat is ook de pest van geestesziektes; ze zijn niet zichtbaar dus mensen denken dat iemand dus niet ziek is. Groot misverstand het zijn wel degelijk ziektes die vaak moeilijker te genezen zijn (vaak niet) dan lichamelijke aandoeningen. Erg dom argument.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dit zijn enkel ziektes die zijn verzonnen om de medische wereld weer een boost te geven. Want al die tweeverdienende faalouders op de woensdagavond natuurlijk naar de psychotherapeut, kinderpsycholoog of de systeemtherapeut met hun kindertjes
Autisten zijn schattig.quote:
Nee, je moet niet zo huilen. En welk kliekje?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
laat me, als het je niet aanstaat vertrek je lekker richting je kutkliekje in ONZ.
Doei.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, je moet niet zo huilen. En welk kliekje?
Echt top om jou hier in KLB te hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Modeziektes blijf je altijd houden; waar de nadruk op ligt verschilt van tijd tot tijd maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk echte geestelijke aandoeningen zijn die gediagnosticeerd kunnen worden daar deze mensen er oprecht last van hebben.
[..]
Nee, die mensen kunnen oprecht niet functioneren in de maatschappij doordat ze zo'n aandoening hebben. Dat is ook de pest van geestesziektes; ze zijn niet zichtbaar dus mensen denken dat iemand dus niet ziek is. Groot misverstand het zijn wel degelijk ziektes die vaak moeilijker te genezen zijn (vaak niet) dan lichamelijke aandoeningen. Erg dom argument.
Die gast is echt zo baasquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:39 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Echt top om jou hier in KLB te hebben.
Ligt aan de ouders, niet aan de ziektes. Zoals ik al eerder zei, in de reactie die je overslaat terwijl je me te kennen geeft dat ik beter terug kan naar ONZ.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dit zijn enkel ziektes die zijn verzonnen om de medische wereld weer een boost te geven. Want al die tweeverdienende faalouders op de woensdagavond natuurlijk naar de psychotherapeut, kinderpsycholoog of de systeemtherapeut met hun kindertjes
Als die mensen zichzelf zouden vermannen zouden ze prima kunnen functioneren. Maar omdat ze zichzelf zielig vinden, vinden ze het allang best dat ze een stempeltje krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Modeziektes blijf je altijd houden; waar de nadruk op ligt verschilt van tijd tot tijd maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk echte geestelijke aandoeningen zijn die gediagnosticeerd kunnen worden daar deze mensen er oprecht last van hebben.
[..]
Nee, die mensen kunnen oprecht niet functioneren in de maatschappij doordat ze zo'n aandoening hebben. Dat is ook de pest van geestesziektes; ze zijn niet zichtbaar dus mensen denken dat iemand dus niet ziek is. Groot misverstand het zijn wel degelijk ziektes die vaak moeilijker te genezen zijn (vaak niet) dan lichamelijke aandoeningen. Erg dom argument.
Vergeet de gratis zak geld niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Als die mensen zichzelf zouden vermannen zouden ze prima kunnen functioneren. Maar omdat ze zichzelf zielig vinden, vinden ze het allang best dat ze een stempeltje krijgen.
Dat is niet waar gewoon, ik heb zelf anorexia gehad en dat is gewoon heel zwaar en moeilijk. Bij mij kon je het dan ''zien'' maar iemand met autisme kan net zo erg lijden. Niet zomaar iets aanstellerij vinden, jij kan niet voelen wat zij voelen. Je oordeelt te gauw.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Als die mensen zichzelf zouden vermannen zouden ze prima kunnen functioneren. Maar omdat ze zichzelf zielig vinden, vinden ze het allang best dat ze een stempeltje krijgen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik heb mij tot mijn 18 kunnen vermannen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook!quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:39 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Echt top om jou hier in KLB te hebben.
je snapt het systeem niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ligt aan de ouders, niet aan de ziektes. Zoals ik al eerder zei, in de reactie die je overslaat terwijl je me te kennen geeft dat ik beter terug kan naar ONZ.
Helemaal als ze hier trots op zijn en aan de andere kant klagen dat ze hier niet mee rond kunnen komen.quote:
Ik heb het hier over modeziektes en ik heb eerder al aangegeven dat anorexia daar niet onder valt wat mij betreft. Dus niet doormauwen rose.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Dat is niet waar gewoon, ik heb zelf anorexia gehad en dat is gewoon heel zwaar en moeilijk. Bij mij kon je het dan ''zien'' maar iemand met autisme kan net zo erg lijden. Niet zomaar iets aanstellerij vinden, jij kan niet voelen wat zij voelen. Je oordeelt te gauw.
Jij snapt het leven wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef leeell het volgende:
ze moeten geen Wajong voor dat soort mensen regelen
autist/adhd/w/e ?
best
krijg je ook geen doekoe (behalve de gevallen waren het echt evident is)
moet je kijken hoe gauw ze overstag gaan
Het zijn gewoon diagnoses, ze noemen het nu modeziektes omdat die diagnoses gauw worden gegeven. Maakt het niet minder waar dat die mensen het moeilijk hebben. Een stoornis is een stoornis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik heb het hier over modeziektes en ik heb eerder al aangegeven dat anorexia daar niet onder valt wat mij betreft. Dus niet doormauwen rose.
Nou, en welk stempeltje hebben ze je gegeven? En ben je er blij mee nu je weet dat je ziek bent en het vooral niet aan jou ligt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb mij tot mijn 18 kunnen vermannen.
En vorig jaar stortte ik helemaal in, depressief, zelfmoord en opname.
Ik ben zelf enorm blij dat ik eindelijk weet wat er "mis" met mij is.
Maar ik denk niet dat jij je dat kan voorstellen.
Ok, je gaat dus wel doormauwen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:46 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Het zijn gewoon diagnoses, ze noemen het nu modeziektes omdat die diagnoses gauw worden gegeven. Maakt het niet minder waar dat die mensen het moeilijk hebben. Een stoornis is een stoornis.
En doe eens niet zo onaardig![]()
En waar ligt dat aan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je snapt het systeem niet.
Ouders hebben geen tijd meer voor kinderen>>>kinderen worden onhandelbaar>>huisarts weet nietw at hij er mee moet, dus hup snel een etiketje van een niet bestaande ziekte erop>>>ouders voelen zich goed, het ligt niet aan hen maar hun henkie is echt ziek>>>medische wereld spint er garen bij want die draaien een miljardenomzet.
Hoe het zou moeten gaan?
ouders hebben geen tijd meer voor kinderen>>>ouders dienen een schop onder hun reet te krijgen en hun kinderen op te voeden>>>ouders voeden hun kinderen op na de anale stokslagen>>>kinderen functioneren prima in de maatschappij>>>kinderen kennen hun zwakke en sterke kanten en maken daar gebruik van in hun verdere leven
aan het feit dat mensen ongecontroleerd kinderen mogen krijgen, daarom moet dat niet kunnen.quote:
Ik weet juist wel dat het aan mij ligt, nu kan ik er ook aan werken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou, en welk stempeltje hebben ze je gegeven? En ben je er blij mee nu je weet dat je ziek bent en het vooral niet aan jou ligt?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Je verrast me telkens weer, S1nn3rz. Telkens denk ik dat je niet nog dommer kunt worden, maar elke keer overtref je jezelf weer.
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:48 schreef leeell het volgende:
[..]
aan het feit dat mensen ongecontroleerd kinderen mogen krijgen, daarom moet dat niet kunnen.
Je verrast me telkens weer, S1nn3rz. Telkens denk ik dat je niet nog dommer kunt worden, maar elke keer overtref je jezelf weer.
Pleur jij eens op naar het schoenentopic waar je iedereen weer weet te verbazen door de meest lelijke muiltjes rond je klompvoeten te schuiven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Hij weet niet beter, ik gok zo dat zijn inlevingsvermogen niet bijster groot is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wist niet dat jij een dokter was.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je snapt het systeem niet.
Ouders hebben geen tijd meer voor kinderen>>>kinderen worden onhandelbaar>>huisarts weet nietw at hij er mee moet, dus hup snel een etiketje van een niet bestaande ziekte erop>>>ouders voelen zich goed, het ligt niet aan hen maar hun henkie is echt ziek>>>medische wereld spint er garen bij want die draaien een miljardenomzet.
Hoe het zou moeten gaan?
ouders hebben geen tijd meer voor kinderen>>>ouders dienen een schop onder hun reet te krijgen en hun kinderen op te voeden>>>ouders voeden hun kinderen op na de anale stokslagen>>>kinderen functioneren prima in de maatschappij>>>kinderen kennen hun zwakke en sterke kanten en maken daar gebruik van in hun verdere leven
Bij deze dus.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij een dokter was.
Ik ken meerdere van die personen. Maar van het wajong geld kopen ze wel een hond, en een paard en katten en surround systeempjes enzoquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik heb hier totaal geen voorstelling van. Ik lees weleens de verhalen in R&P, maar ik vind ze eerder kleinzerig en zielig, dan dat ik begrip voor ze kan tonen.
[..]
Helemaal als ze hier trots op zijn en aan de andere kant klagen dat ze hier niet mee rond kunnen komen.
Aan de ouders, en dus niet aan de ziektes. Het is niet zo moeilijk. Je geeft af op de ziektes terwijl dat onzin is. Het ligt aan de ouders die te pas en onpas maar kinderen willen/nemen en er niet mee om kunnen gaan. Dat er toevallig ziektes zijn die lichamelijk wat minder opvallen als een andere chronische ziekte en deze hierdoor makkelijk 'toepasbaar' zijn op een kind wanneer deze onhandelbaar is, maakt het geen 'modeziekte'.quote:
is een lastig vraagstuk, absoluutquote:
Als je weet waar aan je lijdt kun je wellicht behandeld worden. Voor elke aandoening zijn bepaalde behandelmethoden die kunnen helpen het probleem te verkleinen, zodat mensen wellicht er mee kunnen leven. Vaak genees je er niet zo van maar dat je weet wat er met je aan de hand is kan een geruststelling zijn - ook al een fijne gedachte wat de situatie verbeterd - en je kunt behandeld worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou, en welk stempeltje hebben ze je gegeven? En ben je er blij mee nu je weet dat je ziek bent en het vooral niet aan jou ligt?
Het niet erkennen dat de ouders fout zitten maar het kind het probleem is. Ja sommige kinderen zijn moeilijker dan anderen, maar tegenwoordig heeft iedereen niet niet perfect in de massa past een stoornis!quote:
Nogmaals:quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Pleur jij eens op naar het schoenentopic waar je iedereen weer weet te verbazen door de meest lelijke muiltjes rond je klompvoeten te schuiven.
Klopt, en dus niet aan het feit dat er ziektes zijn die ouders als een makkelijk excuus kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:48 schreef leeell het volgende:
[..]
aan het feit dat mensen ongecontroleerd kinderen mogen krijgen, daarom moet dat niet kunnen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je weet waar aan je lijdt kun je wellicht behandeld worden. Voor elke aandoening zijn bepaalde behandelmethoden die kunnen helpen het probleem te verkleinen, zodat mensen wellicht er mee kunnen leven. Vaak genees je er niet zo van maar dat je weet wat er met je aan de hand is kan een geruststelling zijn - ook al een fijne gedachte wat de situatie verbeterd - en je kunt behandeld worden.
Als jij een lichamelijke ziekte hebt wil jij toch ook weten wat er aan de hand is zodat er een behandelmethode kan worden gestart? Waarom is dit voor geestesziektes dan anders? Omdat het niet aan de buitenkant zichtbaar is, dus dan is het geen ziekte?
Complete larie.
oei oei je mag dat geen ziektes noemen dikkert... dat zijn 'beperkingen' anders voelen ze zich aangevallen hoorquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Aan de ouders, en dus niet aan de ziektes. Het is niet zo moeilijk. Je geeft af op de ziektes terwijl dat onzin is. Het ligt aan de ouders die te pas en onpas maar kinderen willen/nemen en er niet mee om kunnen gaan. Dat er toevallig ziektes zijn die lichamelijk wat minder opvallen als een andere chronische ziekte en deze hierdoor makkelijk 'toepasbaar' zijn op een kind wanneer deze onhandelbaar is, maakt het geen 'modeziekte'.
Kun je in plaats van die moederdikke veer in zijn reet stoppen ook gewoon bijdragen aan dit topic?quote:
Ik heb al tig keren bijgedragen aan dit topic.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Kun je in plaats van die moederdikke veer in zijn reet stoppen ook gewoon bijdragen aan dit topic?
Je denkt zeker ook dat epilepsie en astma onzin zijn, omdat je dat ook niet aan de buitenkant kunt zien.quote:
Inderdaad, maar mijn mening is dus dat de ziekte niet bedacht zou zijn als ouders hun verantwoordelijkheid gewoon hadden genomen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Aan de ouders, en dus niet aan de ziektes. Het is niet zo moeilijk. Je geeft af op de ziektes terwijl dat onzin is. Het ligt aan de ouders die te pas en onpas maar kinderen willen/nemen en er niet mee om kunnen gaan. Dat er toevallig ziektes zijn die lichamelijk wat minder opvallen als een andere chronische ziekte en deze hierdoor makkelijk 'toepasbaar' zijn op een kind wanneer deze onhandelbaar is, maakt het geen 'modeziekte'.
Noem ik die in de OP? Neen, dus niet zelf gaan denken, dat doen wij wel voor je.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je denkt zeker ook dat epilepsie en astma onzin zijn, omdat je dat ook niet aan de buitenkant kunt zien.
Je stelt dat de ziekte een fabeltje is nu. Dat is niet zo.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Inderdaad, maar mijn mening is dus dat de ziekte niet bedacht zou zijn als ouders hun verantwoordelijkheid gewoon hadden genomen.
Lijkt me nogal eng, de overheid die zich in zo'n verstrekkende mate bemoeit met het privéleven van haar burgers.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef leeell het volgende:
[..]
is een lastig vraagstuk, absoluut
waar trek je de lijn ?
gelukkig hebben we genoeg knappe koppen
ten eerste : overheids gecontroleerd rapport over de thuissituatie; stabiel gezien ? financiën ? tijd/aandacht voor het kind ? opleidingsniveau ouders ?
voorderest; alle subsidie op kinderopvang weg (hogere drempel zo) en regel kinderopvang in-house bij grote bedrijven (voor mensen die ècht belangrijk zijn) om zo hoge kwaliteit voor het kind te garanderen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:54 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Noem ik die in de OP? Neen, dus niet zelf gaan denken, dat doen wij wel voor je.
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je stelt dat de ziekte een fabeltje is nu. Dat is niet zo.
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.quote:Of ze in ieder geval zelf opvoeden in plaats van ze in de creche te douwen omwillen van het part time baantje van mevrouw achter de receptie zodat ze een 2e caravan kunnen kopen of 3e vakantie kunnen boeken
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?
Dan wordt het tijd dat je je er een keer in gaat verdiepen in plaats van domme dingen te roepen over een onderwerp waar je duidelijk geen verstand van hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?
Laten we wel wezen. Behandeling van geestesziektes en lichamelijke ziektes zijn wel een beetje anders. Bij de behandeling van een lichamelijk probleem draait het erom dat alles weer functioneert zoals het hoort. Bij de behandeling van een geestesziekte draait het er vooral om dat de mensen om je heen zo min mogelijk last van je hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je weet waar aan je lijdt kun je wellicht behandeld worden. Voor elke aandoening zijn bepaalde behandelmethoden die kunnen helpen het probleem te verkleinen, zodat mensen wellicht er mee kunnen leven. Vaak genees je er niet zo van maar dat je weet wat er met je aan de hand is kan een geruststelling zijn - ook al een fijne gedachte wat de situatie verbeterd - en je kunt behandeld worden.
Als jij een lichamelijke ziekte hebt wil jij toch ook weten wat er aan de hand is zodat er een behandelmethode kan worden gestart? Waarom is dit voor geestesziektes dan anders? Omdat het niet aan de buitenkant zichtbaar is, dus dan is het geen ziekte?
Complete larie.
Sorry, ik hoor het woord hypotheek. Niemand zet een 9mm tegen je hoofd om een hypotheek af te sluiten. Je kunt ook 3 hoog in een flat in Alkmaar zuid gaan wonen voor de helft. Snijden in je lasten kan altijd. Internet de deur uit, geen tv, auto weg, meer gaan fietsen, minder boodschappen halen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.
Allemaal in scene gezet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.
Jij was er toch al uit dat ik oerdom was? Waarom probeer je het dan nu weer? Echt, ga gewoon weg, je gebash tegen mij in elk topic hebben we nu al wel gezien en is al heel lang niet leuk meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat je je er een keer in gaat verdiepen in plaats van domme dingen te roepen over een onderwerp waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Dit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Id_do_her het volgende:
Ze worden vastgesteld met diagnoses. En vaak zijn het ouders die denken er verstand van te hebben.
Bron? (serieuze vraag overigens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.
Volgens jou snapt TS niks, is ie dom en alleen maar aan het trollen. Dus wat is je punt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit.
TS snapt gewoon het verschil niet tussen een diagnose en een anita die zegt dat haar zoontje druk is dus adhd heeft.
Mja dat misschien ook wel het probleem.. de "wereld" gaat ervan uit dat nu beide ouders werken. Vrouwenemancipatie heel goed voor de vrouw wat minder goed voor de kinderen (eigenlijk heel slecht maar goed)quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.
Nou ja, ook dat jijzelf weer mee kan draaien in de maatschappij. Kijk sommige mensen hebben zoveel last van een bepaalde aandoening - ik heb het zelf niet dus kan mij er weinig zelf bij voorstellen - dat het leven ondraaglijk is. Dus in die zin is het wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, waarvan ook de omgeving last kan hebben overigens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Laten we wel wezen. Behandeling van geestesziektes en lichamelijke ziektes zijn wel een beetje anders. Bij de behandeling van een lichamelijk probleem draait het erom dat alles weer functioneert zoals het hoort. Bij de behandeling van een geestesziekte draait het er vooral om dat de mensen om je heen zo min mogelijk last van je hebben.
absoluut, maar noodzakelijk, nu gaat het alleen maar bergafwaarts, een hoop leed kan worden bespaart.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Lijkt me nogal eng, de overheid die zich in zo'n verstrekkende mate bemoeit met het privéleven van haar burgers.
Denken dat iedereen zichzelf is op het internet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het zou niet best zijn voor de wereld als jij dokter was
Dat je moet lezen en moet begrijpen wat de mensen je hier proberen te vertellenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Volgens jou snapt TS niks, is ie dom en alleen maar aan het trollen. Dus wat is je punt?
Alsjeblieft, omdat je net zo lief tegen me deedquote:
In elk topic?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Jij was er toch al uit dat ik oerdom was? Waarom probeer je het dan nu weer? Echt, ga gewoon weg, je gebash tegen mij in elk topic hebben we nu al wel gezien en is al heel lang niet leuk meer.
Mensen (zoals jij o.a.) willen me alleen vertellen dat ik een troll ben, dom ben en te dom ben om te poepen. Moet ik daar serieus op ingaan 2 posts later als ze wel inhoudelijk reageren? Nee he, vind ik ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:00 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat je moet lezen en moet begrijpen wat de mensen je hier proberen te vertellen
Nog steeds een keuze... Jij stelt dat het voor een gezin onmogelijk is om van minder dan 2.154 per maand rond te komen? Dat kan veel lager, bv kleiner huis of goedkopere auto. Ik zeg niet dat je dat moet doen en dat is helemaal je eigen zorg. Maar mensen hebben wel een keuze, en mensen kiezen vaak voor de makkelijke manier om kinderen naar de opvang te sturen. Dat begrijp ik ook wel, want twee part-time banen werkt ook niet en tegenwoordig wil niemand meer 7 dagen per week thuis zitten. Sterker nog vak is zoiets als een opvang best goed voor de sociale vaardigheden van kids. Echter wanneer dat niet goed gaat moet je je verantwoordelijkheid als ouder nemen, en et niet te snel (soms is het ook niet mogelijk) afschuiven op medicatie en zeggen dat het kind "kapot" is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
HSP is ook niet opgenomen in de DSMquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef Little_Dolls het volgende:
Oké, mensen die zichzelf diagnoseren zijn inderdaad zielig; dat zal ik niet ontkennen. Of ouders die hun kinderen zelf diagnoseren...![]()
Bijvoorbeeld stempels als HSP (High Sensitive Person). Dat komt ook weer van dat New Age gedoe, en is gewoon een stempel... Een mens lijkt niet meer "gewoon" hooggevoelig te kunnen zijn.
(Sowieso New Age, maar goed, dat is weer een andere discussie.)
Ik vind bijvoorbeeld van mezelf dat ik best gevoelig ben, maar zal ik of wil ik me zelfs dat etiket nog maar laten opkleven? NEEN!
Maar Autisme, Asperger, ADD, PDD-NOS,.... zijn wel degelijk ziektes en als ze dan nog worden vastgesteld door een arts, hoe kan het dan ook maar een modeziekte zijn?!
Allemaal door wat ik schreef over "zelf-diagnoseren" worden deze ziektes niet meer serieus genomen. Heel jammer.
En nee, zelf heb ik niets van dit alles.
Schat, dat is geen bronquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Alsjeblieft, omdat je net zo lief tegen me deed
Verder kun jij je er inderdaad beter in verdiepen, er zijn genoeg onderzoeken.
Er zijn er ook die beginnen te roepen dat hun kind hoogbegaafd moet zijn als ze met drie jaar één en één bij elkaar kunnen optellen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit.
TS snapt gewoon het verschil niet tussen een diagnose en een anita die zegt dat haar zoontje druk is dus adhd heeft.
Dat zeg ik, verdiep je erin. Die zijn er namelijk wel. Zomaar iets roepen kan iedereen wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Schat, dat is geen bron![]()
Met bron bedoel ik een foto van een scan die dat inderdaad kan aantonen.
Je vertelt me zelf ook doodleuk dat ik beter tot mijn recht kom in ONZ, dus wat is je punt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mensen (zoals jij o.a.) willen me alleen vertellen dat ik een troll ben, dom ben en te dom ben om te poepen. Moet ik daar serieus op ingaan 2 posts later als ze wel inhoudelijk reageren? Nee he, vind ik ook.
Matig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Schat, dat is geen bron![]()
Met bron bedoel ik een foto van een scan die dat inderdaad kan aantonen.
Nergens voor nodig die schade richt jezelf wel aanquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dank voor de linkjes, ik heb de middelste snel gelezen. De rest doe ik zo.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
In elk topic?Nu ga je nog liegen ook.
Ik heb over dit onderwerp heel veel gelezen, jij duidelijk niet.
Wetenschappelijk bewijs dat die stoornissen wel degelijk bestaan:
http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all
http://phys.org/news178822577.html
http://www.health24.com/news/Brain_Neurological/1-896,73969.asp
En dat is nog maar een klein deel.
Ah.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef rosepetals het volgende:
[..]
HSP is ook niet opgenomen in de DSM
Net zoals jij dus met je link.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Dat zeg ik, verdiep je erin. Die zijn er namelijk wel. Zomaar iets roepen kan iedereen wel.
De laatste jaren zijn ook zoveel kinderen hoogbegaafd! Modehoogbegaafdheid.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn er ook die beginnen te roepen dat hun kind hoogbegaafd moet zijn als ze met drie jaar één en één bij elkaar kunnen optellen.
Mag ik deze constatering niet doen? Mag ik je niet beoordelen op je functioneren als crewzijnde?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je vertelt me zelf ook doodleuk dat ik beter tot mijn recht kom in ONZ, dus wat is je punt?
Die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek.quote:
Tja, je hebt natuurlijk gevoelige mensen en mensen die helemaal niet zo gevoelig zijn. Als ik dan naar mezelf kijk en vervolgens naar een ander kan ik ook wel zeggen dat ik een stuk gevoeliger ben. Maar hooggevoeligquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ah.
Maar toch blijft iedereen die een beetje gevoelig is stempel maar op zichzelf kleven... Waarom?
Waarom matig? Ik kan ook wel een website maken en allerhande frutseltjes op neerzetten met een paar logo's van de kankerstichting.quote:
http://www.schizophrenia.com/research/surg.general.2002.htmquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dank voor de linkjes, ik heb de middelste snel gelezen. De rest doe ik zo.
Je snapt overigens wel dat deze onderzoekers ook betaald krijgen uit de medische pot en er dus baat bij hebben dat dergelijke ziektes 'bestaan' ?
quote:Recently, A number of damaged genes or gene segments have been identified (in multiple independent research studies) as associated with schizophrenia.
Kunnen ze daarnaast nog gewoon eten dan? want FusionFreak op FOK! doet dat ook, maar die eet dan gewoon minder/niet, dus die is hartstikke mager.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik ken meerdere van die personen. Maar van het wajong geld kopen ze wel een hond, en een paard en katten en surround systeempjes enzo
Maar oh oh wat is het leven moeilijk en hard
Misschien kun jij je hypotheek beter verlagen en wat minder boodschappen doen om geld over te houden?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Patrick.L het volgende:
Ik kom niet vaak op het forum, en ken S1nn3rz verder ook niet, maar ik vind hem nu al behoorlijk irritant. Heb je niks beters te doen dan zinloze topics te starten op anonieme forums?
Hihi, ben je op je pik getrapt? Jouw postgeschiedenis strookt niet echt met je quasi-interessant Latijnse onderschrift, misschien moet jij wat minder interessant proberen te doen en niet je mening ventileren over onderwerpen waar je geen lood verstand van hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Misschien kun jij je hypotheek beter verlagen en wat minder boodschappen doen om geld over te houden?
Nee hoor, ik niet. Jij begint te blaten dat je geen cent minder uit kunt geven door je lasten. Nou wake up, die lasten veroorzaak je zelf en daarop kun je bezuinigen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
Hihi, ben je op je pik getrapt? Jouw postgeschiedenis strookt niet echt met je quasi-interessant Latijnse onderschrift, misschien moet jij wat minder interessant proberen te doen en niet je mening ventileren over onderwerpen waar je geen lood verstand van hebt.
-Strawberry- for R&P-mod.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn geen modeziekten, het lijkt alleen zo. Had je het zelf gehad dan blaatte je wel anders.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef S1nn3rz het volgende:
Maar goed, ik merk het al. Men gaat weer haten op TS omdat ie het uiteindelijk gewoon weer bij het rechte eind heeft, geen last heeft van modeziektes en het wel gemaakt heeft in het leven.
Ik zal verzoeken om een slotje, deze bash richting TS gaat nergens over.
Wat in veel gevallen (zoals bij ADD, ADHD en PDD-NOS) erop neerkomt dat je versufd wordt door medicijnen. Kijk ik heb het zelf ook niet dus ik kan moeilijk oordelen over wat je nou precies voelt als je zoiets krijgt voorgeschreven, maar feit is dat medicijnen tegen geestesziektes allemaal bewustzijnsveranderende drugs zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ja, ook dat jijzelf weer mee kan draaien in de maatschappij. Kijk sommige mensen hebben zoveel last van een bepaalde aandoening - ik heb het zelf niet dus kan mij er weinig zelf bij voorstellen - dat het leven ondraaglijk is. Dus in die zin is het wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, waarvan ook de omgeving last kan hebben overigens.
Door een one liner moet je direct mod worden?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
-Strawberry- for R&P-mod.![]()
Ik meen het. Re is gestopt en ik neem aan dat ze op zoek gaan naar een nieuwe mod.
Maar die is niet gestopt met eten om geld te besparen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Kunnen ze daarnaast nog gewoon eten dan? want FusionFreak op FOK! doet dat ook, maar die eet dan gewoon minder/niet, dus die is hartstikke mager.
Niet alleen door die post hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Door een one liner moet je direct mod worden?![]()
Je vorige posts hadden inhoud, eerlijk is eerlijk, maar dit raakt kant noch wal.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
-Strawberry- for R&P-mod.![]()
Ik meen het. Re is gestopt en ik neem aan dat ze op zoek gaan naar een nieuwe mod.
Mag best. Ik ben alleen geen mod in ONZ. Dus het 'terugsturen' naar mijn thuisbasis omdat ik daar beter tot mijn recht kom slaat daarom nergens op.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mag ik deze constatering niet doen? Mag ik je niet beoordelen op je functioneren als crewzijnde?
Nee om onzin te kopen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar die is niet gestopt met eten om geld te besparen.
Het ego druipt ervan af.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef S1nn3rz het volgende:
Maar goed, ik merk het al. Men gaat weer haten op TS omdat ie het uiteindelijk gewoon weer bij het rechte eind heeft, geen last heeft van modeziektes en het wel gemaakt heeft in het leven.
Mensen zouden niet op je haten als je het gewoon bij het rechte eind had. Slaat kant nog wal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef S1nn3rz het volgende:
Dit is de laatste keer. Je zoekt het maar uit als je dit weer doet. Open dan geen topic in KLB.quote:
best, dan weer openquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef Netsplitter het volgende:
OP terug geplaatst.
Wie de bal kaatst....
Pleur jij eens op joh. Lees je in en kom dan eens terug. Ik ben al vaker in FB geweest met het verzoek mensen gewoon ontopic te laten gaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef Netsplitter het volgende:
OP terug geplaatst.
Wie de bal kaatst....
Die kan ik prima aan, ik heb alleen geen zin in offtopic gejank over de TS.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef summer2bird het volgende:
Waarom heb je de OP weggehaald?
Kon je de discussie niet aan?
Jij gooit een stelling in KLB waarop mensen reageren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Pleur jij eens op joh. Lees je in en kom dan eens terug. Ik ben al vaker in FB geweest met het verzoek mensen gewoon ontopic te laten gaan.
Neen. Mensen maken er een backfire topic van richting TS. En daarom heb ik er geen zin in.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij gooit een stelling in KLB waarop mensen reageren.
En als die niet reageren zoals jij graag ziet moet het topic dicht en de OP weg?
Zo werkt het niet.
Dikke boehoe.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen. Mensen maken er een backfire topic van richting TS. En daarom heb ik er geen zin in.
Dank. Maar schizofrenie heb ik nimmer geschaard onder de noemer modeziekte. Aangezien jij er beter in thuis bent, kun je deze scans ook vinden van adhd of pdd-nos?quote:
Dan schiet je een TR in met de vraag of bepaalde posts verwijderd kunnen worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen. Mensen maken er een backfire topic van richting TS. En daarom heb ik er geen zin in.
Dat heb ik al heel vaak gedaan. De enige die er wat mee doet is Lithia. De rest denkt: Haha, die S1nn3rz troll verkankerd maar lekker met zijn topic.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan schiet je een TR in met de vraag of bepaalde posts verwijderd kunnen worden.
Dan ga je niet als een klein kind de OP weghalen.
Het is gewoon een discussie die oplaait omdat mensen het niet met jou eens zijn. Tegenargumenten zijn geen backfire.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Beter het topic lezen knul, en dan terugkomen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het is gewoon een discussie die oplaait omdat mensen het niet met jou eens zijn. Tegenargumenten zijn geen backfire.
Er staan genoeg normale reacties in, dan lees je maar om de trolletjes heen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat heb ik al heel vaak gedaan. De enige die er wat mee doet is Lithia. De rest denkt: Haha, die S1nn3rz troll verkankerd maar lekker met zijn topic.
http://www.guardian.co.uk/science/2010/aug/10/autism-brain-scanquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dank. Maar schizofrenie heb ik nimmer geschaard onder de noemer modeziekte. Aangezien jij er beter in thuis bent, kun je deze scans ook vinden van adhd of pdd-nos?
Verschil is duidelijker dan ik had verwacht. Al vraag ik me af in hoeverre die brain ventricles van een gemiddeld persoon dan afwijken van een gemiddeld persoon met schizofrenie.quote:
Onzin. Ik troll niet en in een serieus topic als dit (wat veel reactie losmaakt) hebben we ook geen trolls nodig. Daar ligt het onderwerp iets te gevoelig voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er staan genoeg normale reacties in, dan lees je maar om de trolletjes heen.
Een en hetzelfde. Topics backfiren meestal omdat (vrijwel) niemand het eens is met de TS.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het is gewoon een discussie die oplaait omdat mensen het niet met jou eens zijn. Tegenargumenten zijn geen backfire.
Net zoals aids inderdaad niet bestond voor het 30 jaar geleden verzonnen werd. Mensen met aids, wat een aanstellers.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik bedoel, what the fuck?20 jaar geleden had niemand ooit van deze ziektes gehoord,
Waarom post je het dan in KLB?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:30 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Onzin. Ik troll niet en in een serieus topic als dit (wat veel reactie losmaakt) hebben we ook geen trolls nodig. Daar ligt het onderwerp iets te gevoelig voor.
Ok. Zijn we verder klaar hier in dit topic?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk/science/2010/aug/10/autism-brain-scan
[ afbeelding ]
Omdat ik serieus wil klagen over mensen die zoiets doen. Als ik klaag in GC dan schopt men het toch hierheen.quote:
Dat doet ie in elk topic. Komt 'ie met van die belachelijke OP's en als mensen hem gefundeerd ontkrachten, dan gaat hij huilen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij gooit een stelling in KLB waarop mensen reageren.
En als die niet reageren zoals jij graag ziet moet het topic dicht en de OP weg?
Zo werkt het niet.
Er staan er helaas niet heel veel online.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verschil is duidelijker dan ik had verwacht. Al vraag ik me af in hoeverre die brain ventricles van een gemiddeld persoon dan afwijken van een gemiddeld persoon met schizofrenie.Want door slechts naar 2 mensen te kijken, al gaat het om een tweeling, krijg je mogelijk een vertekende indruk.
Nope, maar je post hier bewust een topic, mensen gaan daar tegenin met argumenten en een paar trolletjes die ook posten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Omdat ik serieus wil klagen over mensen die zoiets doen. Als ik klaag in GC dan schopt men het toch hierheen.
Of probeer je nu aan te geven dat KLB toch het nieuwe ONZ is geworden zoals ik al zolang roep?
Dat is ook een discussie die jij aankaart inderdaad; hoe te behandelen. De ene psychiater beweert dat het beter is om medicatie in te zetten de ander zegt inderdaad wat jij net zei.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Wat in veel gevallen (zoals bij ADD, ADHD en PDD-NOS) erop neerkomt dat je versufd wordt door medicijnen. Kijk ik heb het zelf ook niet dus ik kan moeilijk oordelen over wat je nou precies voelt als je zoiets krijgt voorgeschreven, maar feit is dat medicijnen tegen geestesziektes allemaal bewustzijnsveranderende drugs zijn.
Nu zal ik de laaste zijn om te zeggen dat bewustzijnsveranderende drugs per sé slecht zijn, maar ik kan er gewoon niet bij dat je iemand constant high houdt zodat hij normaal kan functioneren. Ik vermoed gewoon sterk dat je met al die troep hun hersencapaciteit onderdrukt en ik vind het maar niks dat ze dat soort dingen steeds sneller uitshrijven.
Neem bijvoorbeeld ritalin als je kijkt naar de scheikundige samenstelling ervan, moet je al snel concluderen dat het in principe een zwakkere versie van methamphetamine is. Als je dat aan een "normaal" persoon geeft tript hij hem zwaar op die shit (dit heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen), maar als je het aan iemand met ADHD geeft dan is het opeens geen trip meer, dan functioneert hij normaal en is het beter voor hem. Dat vind ik gewoon vreemd en ik denk echt dat je die persoon meer zou helpen door hem een uitlaatklep voor z'n overmatige energie te geven.
Geef een adhd-er wat ritalin en je krijgt waarschijnlijk een hele andere reactie op die drugs dan wanneer een persoon zonder adhd ritalin inneemt. Dat duidt al op bestaande verschillen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dank. Maar schizofrenie heb ik nimmer geschaard onder de noemer modeziekte. Aangezien jij er beter in thuis bent, kun je deze scans ook vinden van adhd of pdd-nos?
Onzin, pas als mensen over mijzelf beginnen plaats ik een TR.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat doet ie in elk topic. Komt 'ie met van die belachelijke OP's en als mensen hem gefundeerd ontkrachten, dan gaat hij huilen.
FTFYquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah, we gaan wederom op die toer.
Daarom ga ik ook als ik het zie de OP gewoon terug plaatsen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat doet ie in elk topic. Komt 'ie met van die belachelijke OP's en als mensen hem gefundeerd ontkrachten, dan gaat hij huilen.
Dat zal vast en zeker. En tweelingen vinden waarvan er één schizofrenie heeft en de ander niet, die ook nog eens mee willen werken aan onderzoek, lijkt me ook ontzettend moeilijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:33 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er staan er helaas niet heel veel online.
Het is ook hartstikke duur om zo'n scan te laten uitvoeren.
En daarmee behartig je dus de belangen van de trolls, niet van de mensen die graag iets van dit forum willen maken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook als ik het zie de OP gewoon terug plaatsen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En daarmee behartig je dus de belangen van de trolls, niet van de mensen die graag iets van dit forum willen maken.![]()
Je zou gewoon lef moeten tonen en iets moeten doen aan die trolletjes zoals nikmans en kgv. Maar daar heb je denk ik niet genoeg ballen voor waarschijnlijk.
Trollen van het hoogste niveau dit, zeg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En daarmee behartig je dus de belangen van de trolls, niet van de mensen die graag iets van dit forum willen maken.![]()
Je zou gewoon lef moeten tonen en iets moeten doen aan die trolletjes zoals nikmans en kgv. Maar daar heb je denk ik niet genoeg ballen voor waarschijnlijk.
Schei toch uit.quote:
Maar om dan maar eens heel controversieel te doen:quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is ook een discussie die jij aankaart inderdaad; hoe te behandelen. De ene psychiater beweerd dat het beter is om medicatie in te zetten de ander zegt inderdaad wat jij net zei.
Feit blijft wel, en daar ging dit topic in essentie over, dat het wel degelijk echte ziektes zijn. Niet alleen ADHD maar ook mensen met depressies, autisme en noem het maar op. Dat zijn echt afwijkingen in de hersenen en ik ga zelfs zo ver om te stellen dat je zou kunnen zeggen dat het ook lichamelijk ziektes zijn daar er duidelijke afwijkingen te zien zijn.
En de behandelingswijze, tja, ik ben geen geesteswetenschapper dus daar durf ik niets over te zeggen.
Sowieso wil hij altijd dat zijn OP verwijderd wordt, maar die is toch al tig keer gequote.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef sinepedraap het volgende:
TS is hier duidelijk de troll of zelf gewoon heel dom (nee geen backfire niet de OP verwijderen plz)
Zo werkt dat dus niet. Hij heeft geen overmatige energie, maar een tekort aan een stofje om waardoor het niet lukt om zich te kunnen concentreren. De vele energie komt doordat hij de energie daardoor niet in de juiste banen kan leiden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld ritalin als je kijkt naar de scheikundige samenstelling ervan, moet je al snel concluderen dat het in principe een zwakkere versie van methamphetamine is. Als je dat aan een "normaal" persoon geeft tript hij hem zwaar op die shit (dit heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen), maar als je het aan iemand met ADHD geeft dan is het opeens geen trip meer, dan functioneert hij normaal en is het beter voor hem. Dat vind ik gewoon vreemd en ik denk echt dat je die persoon meer zou helpen door hem een uitlaatklep voor z'n overmatige energie te geven.
Al bij al, goed topic, ik apprecieer TS welquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Omdat ik serieus wil klagen over mensen die zoiets doen. Als ik klaag in GC dan schopt men het toch hierheen.
Of probeer je nu aan te geven dat KLB toch het nieuwe ONZ is geworden zoals ik al zolang roep?
Ja maar homoseksuelen hebben geen enkele moeite om mee te draaien in de maatschappij en hebben er lichamelijk en geestelijk ook geen last van. Dus dan kun je niet spreken van een aandoening.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar om dan maar eens heel controversieel te doen:
Homoseksualiteit is ook een hersenafwijking die in principe terug te zien is. Echter bij een homoseksueel kunnen we wel zeggen "hè hij is nou eenmaal zo", maar als iemand een beetje ADHD heeft kan dat opeens niet meer.
Seksualiteit is te accepteren, en het hoeft je niet ongelukkig te maken. Als je ADHD hebt wordt je leven moeilijker en ervaar je daar elke dag problemen door, meer moeite met het leven dus.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar om dan maar eens heel controversieel te doen:
Homoseksualiteit is ook een hersenafwijking die in principe terug te zien is. Echter bij een homoseksueel kunnen we wel zeggen "hè hij is nou eenmaal zo", maar als iemand een beetje ADHD heeft kan dat opeens niet meer.
Kijk, nu maak je er zelf een backfire topic van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
HSP is niet opgenomen is de DSM en kan niet als diagnose worden gegeven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef Opoefiets het volgende:
Diagnoses mogen alleen worden gesteld door mensen die er verstand van hebben. Sites en boeken tellen niet. Geldt voor alles, zelfs hoogsensitiviteit. Tien jaar geleden hadden we er nooit van gehoord, nu is de helft van mensen die vroeger licht autistisch waren HSP.
En daarvoor waren autistische kinderen gewoon lekker rustig. En zet dat drukkere kind maar lekker aan het werk, want die heeft genoeg energie.
al dat gehaatquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:46 schreef summer2bird het volgende:
De Fok! Darwin Awards deel 7
Maar goed TS, wat wil je gaan doen met je mening?
Wat bereik je ermee?
Ahum, TS maakt een topic wat hij zelf vernield door de OP te wissen terwijl deze al tig keren gequote werd.quote:
Makkelijk hoor, als je op je eigen incompetenties wordt gewezen snel de bal terugkaatsen en als een hond met het staartje tussen de benen verdwijnen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kijk, nu maak je er zelf een backfire topic van.
Als je nu gewoon niks gezegd had, de OP had laten staan en alleen gereageerd had op de normale reacties was er niks aan de hand geweest.
Dit heb je zelf verziekt, ik niet.
Makkelijk hoor, anderen de schuld geven van je eigen gefaal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, als je op je eigen incompetenties wordt gewezen snel de bal terugkaatsen en als een hond met het staartje tussen de benen verdwijnen.
Ik heb vele malen de reguliere weg gevolgd, TR aanmaken of een PM naar een mod. Dat levert niet het gewenste resultaat op, sterker nog, het wordt enkel erger.
Wat moeten we dan nog doen? Ik probeer elke dag de kwaliteit te verbeteren op dit forum. Ik probeer leuke discussies los te maken waar we elkaar verbaal te lijf gaan met respect voor een ieder.
Jammer dat dit vergald moet worden door een enkeling en een paar mods en FA's die niet functioneren.
TS is het niet gewend om tegengesproken te worden. In zijn wereldje heeft ie altijd gelijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
ach jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ahum, TS maakt een topic wat hij zelf vernield door de OP te wissen terwijl deze al tig keren gequote werd.
Lijkt mij niet zeer snugger
Dit heb ik ookquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:30 schreef EmTheBest het volgende:
Ik heb ADD, helaas gediagnostiseerd, maar geen ´´modeziekte´´ voor mij.
Na 8 jaar FOK! nog niet weten hoe KLB werkt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, als je op je eigen incompetenties wordt gewezen snel de bal terugkaatsen en als een hond met het staartje tussen de benen verdwijnen.
Ik heb vele malen de reguliere weg gevolgd, TR aanmaken of een PM naar een mod. Dat levert niet het gewenste resultaat op, sterker nog, het wordt enkel erger.
Wat moeten we dan nog doen? Ik probeer elke dag de kwaliteit te verbeteren op dit forum. Ik probeer leuke discussies los te maken waar we elkaar verbaal te lijf gaan met respect voor een ieder.
Jammer dat dit vergald moet worden door een enkeling en een paar mods en FA's die niet functioneren.
Hoe is dit Darwin award waardigquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:46 schreef summer2bird het volgende:
De Fok! Darwin Awards deel 7
Maar goed TS, wat wil je gaan doen met je mening?
Wat bereik je ermee?
Gefaal?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, anderen de schuld geven van je eigen gefaal.
Topic aanmaken -> tijdje discussiëren -> OP wissen, OP wordt teruggeplaatst -> zeggen hoe erg anderen falen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe is dit Darwin award waardigGewoon een topic dat uitdraait op een discussie
KLB is verkankerd tot een raar clubje figuren die de dienst denkt uit te kunnen maken. Het heeft geen zweem van het KLB acht jaar geleden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Na 8 jaar FOK! nog niet weten hoe KLB werkt.![]()
Als je "leuke" discussues los wilt maken dan had je wel elders op FOK! een topic geopend met een gefundeerde openingspost.
Duidelijk jij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Gefaal?Ik heb TR's aangemaakt, PM's gestuurd en er wordt te weinig mee gedaan. Wie faalt hier dan? De crew of ik?
Jij omdat je begint te huilen dat het een backfire topic geworden is, nadat je de OP verwijderd hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Gefaal?Ik heb TR's aangemaakt, PM's gestuurd en er wordt te weinig mee gedaan. Wie faalt hier dan? De crew of ik?
Iets te makkelijk jongen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Duidelijk jij.
Toen jij op nieuw topic drukte.
En dan heb ik het gedaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Topic aanmaken -> tijdje discussiëren -> OP wissen, OP wordt teruggeplaatst -> zeggen hoe erg anderen falen.
Waarom dan toch blijven proberen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
KLB is verkankerd tot een raar clubje figuren die de dienst denkt uit te kunnen maken. Het heeft geen zweem van het KLB acht jaar geleden.
Logisch, meestal zijn er meer normale reacties dan trolls. Maar die paar trollposts kunnen het topic wel vergallen. Zie het als een klein clubje hooligans die het voor de liefhebber kan vergallen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij omdat je begint te huilen dat het een backfire topic geworden is, nadat je de OP verwijderd hebt.
En dat er alleen maar trollen zitten ipv normale reacties.
Helaas voor jou zag ik op dat moment meer normale reacties dan trollen, dus OP gewoon weer terug gezet.
KLB is niet wezenlijk veranderd, alleen word je zelf ouder en dus kritischer, wat je blik op bepaalde zaken verandert.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
KLB is verkankerd tot een raar clubje figuren die de dienst denkt uit te kunnen maken. Het heeft geen zweem van het KLB acht jaar geleden.
Oja het ligt nu aan onsquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk eerder dat TS meerdere stempeltjes heeft, maar het niet aan kan...quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:57 schreef wietparkiet het volgende:
TS kan het niet hebben dat hij geen stempeltje heeft
Nou voel jij je aub maar niet te verheven hoor dat je bij het eliteclubje zou horen. Nietszeggender dan jij heb ik ze in tijden niet gezien.quote:
Als je er op reageert wel ja, dus moet je dat niet doen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Logisch, meestal zijn er meer normale reacties dan trolls. Maar die paar trollposts kunnen het topic wel vergallen. Zie het als een klein clubje hooligans die het voor de liefhebber kan vergallen.
een van die 2 in ieder gevalquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik denk eerder dat TS meerdere stempeltjes heeft, maar het niet aan kan...
Dus wij staan op dezelfde hoogte nu??quote:
Waarom plaats jij mij de hele tijd in clubjes en kliekjes? Daar weet ik allemaal niks van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou voel jij je aub maar niet te verheven hoor dat je bij het eliteclubje zou horen. Nietszeggender dan jij heb ik ze in tijden niet gezien.
Ik reageer er niet in alle gevallen op. Maar ik geloof ook niet dat ik me alles hoef te laten zeggen toch?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je er op reageert wel ja, dus moet je dat niet doen.
Heb ik al eerder gezegd hier.
Ik voel me totaal niet verheven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou voel jij je aub maar niet te verheven hoor dat je bij het eliteclubje zou horen. Nietszeggender dan jij heb ik ze in tijden niet gezien.
Het was dan ook niet tegen jou gericht hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik voel me totaal niet verheven.
Is een aanname van jou die nergens op gebaseerd is.
Behalve een behoorlijk minderwaardigheidscomplex.
Zou kunnen ik weet niet echt het hoe en wat van ADHD. Alleen dat ze druk zijn en concentratieproblemen hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet. Hij heeft geen overmatige energie, maar een tekort aan een stofje om waardoor het niet lukt om zich te kunnen concentreren. De vele energie komt doordat hij de energie daardoor niet in de juiste banen kan leiden.
Ik heb zelf ADD en gebruik daarvoor ritalin, maar mijn hersencapaciteit kan nu tenminste op momenten dat ik het zelf wil voor nuttige dingen benut worden.
Zelf ben ik sowieso blij met mijn diagnose, want nu begrijp ik tenminste waarom sommige dingen mij niet lukten terwijl ik er overduidelijk wel de capaciteiten voor heb. Ik heb zelf ook lang gedacht dat het gewoon luiheid was, want onder hoge druk (stress zorgt voor extra aanmaak van dopamine) lukte het ineens wel.
Dat is wel waar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar homoseksuelen hebben geen enkele moeite om mee te draaien in de maatschappij en hebben er lichamelijk en geestelijk ook geen last van. Dus dan kun je niet spreken van een aandoening.
Maar maakt ADHD je dan per definitie ongelukkiger en maken die medicijnen je zoveel gelukkiger? In sommige gevallen misschien.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Seksualiteit is te accepteren, en het hoeft je niet ongelukkig te maken. Als je ADHD hebt wordt je leven moeilijker en ervaar je daar elke dag problemen door, meer moeite met het leven dus.
Verkeerde gequote, solly.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het was dan ook niet tegen jou gericht hoor.
Komop gast.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:59 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik reageer er niet in alle gevallen op. Maar ik geloof ook niet dat ik me alles hoef te laten zeggen toch?
Maar goed, je blijft het bij mij neerleggen terwijl je zelf gewoon je werk zou moeten doen. Je zou een hele goeie manager zijn in ieder geval.
Er vervolgens huillie gaan doen dat andere trolls je topic om zeep helpen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
Er is hier maar 1 trouwens die de waarheid spreekt, en dat ben ik.
Geen stickerquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komop gast.
Bij post #17 begin jezelf al
[..]
Er vervolgens huillie gaan doen dat andere trolls je topic om zeep helpen.
Nou, vooruit, wat voor stempeltje wil je?
* Kapt-Ruigbaard la open trekt
Jawel man jij bent de kliekkoningquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom plaats jij mij de hele tijd in clubjes en kliekjes? Daar weet ik allemaal niks van.
Nee die heb ik vandaag al aan mijn storneer vriendjes in WGR weggegeven.quote:
Verdoriequote:Op donderdag 21 juni 2012 15:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee die heb ik vandaag al aan mijn storneer vriendjes in WGR weggegeven.
Klopt, die post had ik inderdaad beter niet kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komop gast.
Bij post #17 begin jezelf al
[..]
Er vervolgens huillie gaan doen dat andere trolls je topic om zeep helpen.
Nou, vooruit, wat voor stempeltje wil je?
* Kapt-Ruigbaard la open trekt
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Klopt, die post had ik inderdaad beter niet kunnen plaatsen.
Maar, laten we dat niet vergeten, die was niet persoonlijk op de man gespeeld.
HSP wordt niet gezien als een stoornis maar als menselijke variatie omdat een behoorlijk deel van de mensen hoogsensitief is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef Opoefiets het volgende:
Diagnoses mogen alleen worden gesteld door mensen die er verstand van hebben. Sites en boeken tellen niet. Geldt voor alles, zelfs hoogsensitiviteit. Tien jaar geleden hadden we er nooit van gehoord, nu is de helft van mensen die vroeger licht autistisch waren HSP.
En daarvoor waren autistische kinderen gewoon lekker rustig. En zet dat drukkere kind maar lekker aan het werk, want die heeft genoeg energie.
quote:Volgens Elaine Aron is 15 tot 20 procent van de mensen hooggevoelig en zij is fel tegen opname van de term in het DSM-IV omdat het een aangeboren karaktereigenschap betreft. Tot op heden is dat ook niet het geval.
Die van Elco, ik zie het inderdaad staan in zijn log. Dank.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
Ow TS, heb zojuist een troll post omtrent jou persoontje verwijderd.
Omdat er vaak problemen zijn waarmee iemand naar de huisarts gaat. Het hoeft niet 'bestreden' te worden als het het functioneren niet in de weg zit. Er zijn ADHDers die hun aandoening niet als een nadeel zien omdat hun vakgebied erop afgesteld is en ze daar prima kunnen functioneren. Maar als een kind thuis absoluut onhandelbaar is dan is het zeer begrijpelijk dat men op zoek gaat naar een oorzaak daarvan, ipv het populaire 'die hebben gefaald in de opvoeding'.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:00 schreef Piye het volgende:
[..]
Zou kunnen ik weet niet echt het hoe en wat van ADHD. Alleen dat ze druk zijn en concentratieproblemen hebben.Overigens heb ik geen enkel probleem met het diagnosticeren ervan, maar ik snap gewoon niet waarom we niet wat meer een houding in kunnen nemen dat zoiets iemand gewoon anders maakt in plaats van dat het met alle mogelijke middelen bestreden moet worden.
Oke maar dan krijgen zij die op jongere leeftijd al ermee gediagnosticeerd worden omdat ze zogezegd "onhandelbaar" zijn dus nooit de kans enig nut van hun ADHD te ontdekken. Want anders is niet goed.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat er vaak problemen zijn waarmee iemand naar de huisarts gaat. Het hoeft niet 'bestreden' te worden als het het functioneren niet in de weg zit. Er zijn ADHDers die hun aandoening niet als een nadeel zien omdat hun vakgebied erop afgesteld is en ze daar prima kunnen functioneren. Maar als een kind thuis absoluut onhandelbaar is dan is het zeer begrijpelijk dat men op zoek gaat naar een oorzaak daarvan, ipv het populaire 'die hebben gefaald in de opvoeding'.
Dat diagnostisch beeld is niet zomaar uit de hoge hoed getoverd. Er moet wel eerst een grote samenhang zijn aangetoond tussen de verschillende symptomen door middel van statistische methoden als cronbrach alpha. Als bepaalde symtomen vaak lijken samen te hangen (zoals borderline en automutilatie) dan krijg je een bepaald ziektebeeld. Maar dat beeld is niet zelf verzonnen, maar gebaseerd op een al bestaande samenhang.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:16 schreef dustbrain het volgende:
Ts heeft helemaal gelijk. Al die symptomen zitten gewoon tussen de oren. Allemaal bedacht en toevallig overeenkomend met het diagnostisch beeld dat over de jaren heen door talloze toppsychologen gevormd is.
Is sarcasme niet kunnen onderscheiden ook een van de sympthonen van ADHD?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat diagnostisch beeld is niet zomaar uit de hoge hoed getoverd. Er moet wel eerst een grote samenhang zijn aangetoond tussen de verschillende symptomen door middel van statistische methoden als cronbrach alpha. Als bepaalde symtomen vaak lijken samen te hangen (zoals borderline en automutilatie) dan krijg je een bepaald ziektebeeld. Maar dat beeld is niet zelf verzonnen, maar gebaseerd op een al bestaande samenhang.
Dat hebben de meeste vrouwen met een menstruatiecyclusquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
TS lijkt ook wel last te hebben van stemmingswisselingen..
Oh, kut. Best wel overduidelijk ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is sarcasme niet kunnen onderscheiden ook een van de sympthonen van ADHD?
Ik denk juist dat het andersom is. Wanneer je op jongere leeftijd al weet van je valkuilen en kwaliteiten, omdat je leest over ADHD, kun je daar toch juist beter je ambities op afstemmen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:19 schreef Piye het volgende:
[..]
Oke maar dan krijgen zij die op jongere leeftijd al ermee gediagnosticeerd worden omdat ze zogezegd "onhandelbaar" zijn dus nooit de kans enig nut van hun ADHD te ontdekken. Want anders is niet goed.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, kut. Best wel overduidelijk ja.
Niet als je het onderdrukt met medicatie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het andersom is. Wanneer je op jongere leeftijd al weet van je valkuilen en kwaliteiten, omdat je leest over ADHD, kun je daar toch juist beter je ambities op afstemmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |